abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116733897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, zou het kunnen omdat dat geen populisme maar de keiharde waarheid is? :)
Nee.... populisme ala VVD hebben we in de geschiedenis reeds eerder gezien en het heeft nog nooit over een brede linie voor welvaart gezorgd.
Populisme heb je nodig als je mensen een rad voor de ogen wilt draaien en je werkelijke bedoeningen wenst te verbergen. Let maar op bij de formatie gaan heel veel typische VVD dingetjes die de werkslaafjes toegezegd zijn gewoon over boord. De leuke douceurtje voor de inwoners van Laren en Wassenaar blijven wel allemaal in stand (want kost relatief weinig) en Mark zit weer lekker op het pluche... (VVD wilde zo graag de premier leveren dat ze zelfs met de grote blonde gedoger een uiterst instabiele coalitie wenste te vormen),
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 13 september 2012 @ 10:59:49 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_116734010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:42 schreef sorcees het volgende:
Ik mis Femke.
Ik ook ;(

Het is gewoon een zootje geworden na haar vertrek. Er was een duidelijke lijn en nu zwabbert het alle kanten op. -O-
pi_116734705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:13 schreef Elfletterig het volgende:

Wilders heeft zich jarenlang denigrerend uitgelaten over partijen als GroenLinks, D66 en PvdA. Sinds gisterenavond zingt hij niet één, maar twee toontjes lager. En terecht.

Andere partijen, die jarenlang geschoffeerd zijn, hebben alle recht om de draak te steken met de ondergang van de PVV.
Dit inderdaad. Zelfs in het partijprogramma van de PVV werd de draak gestoken met GroenLinks en D66. Ik kan mij de reactie van Sap en de juichende D66-aanhangers wel goed voorstellen.
pi_116734722
Het is zeker niet stijlvol nee maar om nou medelijden met een zelf onbeholpen Wilders te hebben?

Not classy maar ze zei wat veel mensen dachten en denken,
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2012 @ 11:27:59 #80
862 Arcee
Look closer
pi_116734812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:
Voor een vrouwelijke lijsttrekker heeft ze het best wel goed gedaan. Nog geen halvering.
Geen halvering? Meer dan een halvering: van 10 naar slechts 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116734920
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Grappig dat PVV'ers nu opeens allemaal op de teentjes zijn getrapt. Terwijl die partij ook van alles de politiek inslingerde onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'.

Een vrijheid die ze dus alleen zichzelf gunnen?

Niettemin wel kinderachtig, but then again: GroenLinks :')
Waar zie jij op hun teentjes getrapte PVV'ers? Ik zie alleen een op haar teentjes getrapte GroenLinkse die zich een slechte verliezer toont.
pi_116735185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je verzint het mooi! 't Is inderdaad een gouden toekomst voor die linkse groentjes :')
GroenLinks krabbelt wel weer op; daar maak ik me echt geen zorgen over. Kijk ook naar D66, dat in 2006 eveneens wegzakte naar slechts 3 zetels. De partij werd ten dode opgeschreven en haalde gisteren het viervoudige aantal zetels.

Het grote verschil tussen GroenLinks en de PVV is dat de PVV een club populisten is die niets klaarspeelt. En wat je verder ook van GroenLinks vindt: de partij heeft een toekomstgerichte agenda, gebaseerd op thema's als duurzaamheid. Dat soort onderwerpen verdwijnt niet van de kaart. Sterker nog: het zal alleen maar belangrijker worden.

GroenLinks heeft gewoon een leiderschapscrisis. En dan doel ik nog niet eens persé op Sap, maar meer op de klungelige manier waarop de partij zichzelf heeft beschadigd.
pi_116735247
quote:
Grappig dat PVV'ers nu opeens allemaal op de teentjes zijn getrapt. Terwijl die partij ook van alles de politiek inslingerde onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'.

Zeg dat wel ja... Wilders moet nu gewoon incasseren. Stilzitten als je geschoren wordt.
En je moet hem nageven dat hij zijn verlies sportief oppakt.
pi_116735282
PVV staat erom bekend recht voor zijn raap te zijn, soms mogen ze hun woorden wel eens wat netter verwoorden, maar ze zijn in iedergeval oprecht.

Het is voor mij geen verassing dat Wilders toegeeft de verliezer te zijn, hij heeft echt passie voor zijn werk, hij heeft een normaal leven opgeofferd voor zijn partij.
Ook al heeft hij zeker te weten slechte eigenschappen, hij heeft ook goede kwaliteiten waar andere partijleiders nog veel van kunnen leren.

Kijk maar naar de vele politici die na een nederlaag verdwijnen naar een goed betaald baantje dat ze zichzelf geven. Walgelijke mensen. Zoiets zou Wilders niet doen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116735305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen GroenLinks en de PVV is dat de PVV een club populisten is die niets klaarspeelt.
Volledig eens met je stuk behalve met bovenstaande. Gisteren gierde bij Sap de populistische onderbuik ook flink met de sneer naar de PVV. Het was alsof ze meer anti-PVV was dan pro-GL, en de zaal klapte en lachte met haar mee.
Elke partij is populistisch alleen het valt eerder op waar de partij waar je minder / niks mee hebt.
pi_116735358
Ik ben ook wel blij dat de PVV een stuk kleiner is geworden. Daar klap ik graag voor. Ik heb dan ook recht van spreken, want ik heb op de winnaar gestemd.
pi_116735369
Veel mensen kunnen niet een stap terug zetten en naar het totaal plaatje kijken.

Kijk maar eens naar hoeveel onsportieve voetval fans er zijn. Ze gunnen andere clubs niets. Zo gaat het ook in de politiek helaas.
pi_116735370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Rhalius het volgende:

Kijk maar naar de vele politici die na een nederlaag verdwijnen naar een goed betaald baantje dat ze zichzelf geven. Walgelijke mensen. Zoiets zou Wilders niet doen.
Zeker wel. Op den duur vertrekt Wilders gewoon naar de VS om te verdwijnen in de anonimiteit zonder bodyguards over straat te hoeven. Hier in Nederland heeft hij geen leven meer buiten de politiek.
Contacten voor eventueel nieuw werk in de VS heeft hij allang gelegd.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:45:20 #89
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116735396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Rhalius het volgende:

Het enige andere werk dat Wilders ooit nog zou kunnen doen is net als Hirsi Ali vertrekken naar de VS om voor een conservatieve denktank te gaan werken. Dus doe nou niet alsof het een keuze van Wilders is.
pi_116735453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef karton2 het volgende:

[..]

Het was alsof ze meer anti-PVV was dan pro-GL, en de zaal klapte en lachte met haar mee.

Het is wel te hopen dat Jolande Sap blijft, ze zorgt voor topamusement. *O*
pi_116735489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef Rhalius het volgende:
Veel mensen kunnen niet een stap terug zetten en naar het totaal plaatje kijken.

Kijk maar eens naar hoeveel onsportieve voetval fans er zijn. Ze gunnen andere clubs niets. Zo gaat het ook in de politiek helaas.
De politiek zit dan ook vol met supporters voor hun eigen cluppie / partijtje. Sommigen laten hun hart voor hun club zien door in volledig tenue te flyeren om meer fans te winnen.
Het enigste verschil tussen voetbal en politiek is dat er nog geen rellen zijn uitgebroken tussen supportersgroepen.
pi_116735526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef karton2 het volgende:

[..]

Volledig eens met je stuk behalve met bovenstaande. Gisteren gierde bij Sap de populistische onderbuik ook flink met de sneer naar de PVV. Het was alsof ze meer anti-PVV was dan pro-GL, en de zaal klapte en lachte met haar mee.
Elke partij is populistisch alleen het valt eerder op waar de partij waar je minder / niks mee hebt.
Sorry, maar in een verkiezingsspeech een sneer uitdelen naar de PVV is wat anders dan jarenlang populistische uitspraken doen en dergelijk beleid (willen) voeren.

De PVV is de partij van (onder meer) de kopvoddentax en het Polenmeldpunt. Wilders is de man de de Turkse president "a total freak" noemde, groepen kiezers als "islamitisch stemvee" aanduidde, uit bepaalde debatten (zowel in de Kamer als op TV) wegliep, voortdurend sneren uitdeelde naar andere politici (bedrijfspoedel etc.) en die "Doe normaal man!" riep tegen de premier.

Het is simpelweg niet kies om één populistische oprisping van Sap gelijk te stellen aan zes jaar populisme van Wilders.
pi_116735627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zeker wel. Op den duur vertrekt Wilders gewoon naar de VS om te verdwijnen in de anonimiteit zonder bodyguards over straat te hoeven. Hier in Nederland heeft hij geen leven meer buiten de politiek.
Contacten voor eventueel nieuw werk in de VS heeft hij allang gelegd.
Hij beweert zelf bij hoog en laag van niet. Bovendien heeft hij een goedbetaalde baan; hij is één van de langst zittende kamerleden en is dat kennelijk nog niet zat. De vergoeding is riant en de PVV-partijdemocratie is non-existent. Niemand kan Wilders wegsturen.

In principe zit hij weer een dikke 4 jaar gebeiteld. Het enige dat hij voor zijn maandelijkse vergoeding van 8.000 euro hoeft te doen is wat roeptoeteren vanuit de zijlijn.

Doe mij zo'n baan !!
pi_116735655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

De politiek zit dan ook vol met supporters voor hun eigen cluppie / partijtje. Sommigen laten hun hart voor hun club zien door in volledig tenue te flyeren om meer fans te winnen.
Het enigste verschil tussen voetbal en politiek is dat er nog geen rellen zijn uitgebroken tussen supportersgroepen.
Dat is dan ook vaak het probleem. Veel mensen stemmen op een partij uit traditie, en bekijken niet eens de programma's en standpunten. Dat soort mensen zijn een gevaar voor Nederland.

Iedereen is vrij om te stemmen waarop ze willen, maar je moet toch wel weten waarop je zelf stempt.
pi_116735782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar in een verkiezingsspeech een sneer uitdelen naar de PVV is wat anders dan jarenlang populistische uitspraken doen en dergelijk beleid (willen) voeren.

De PVV is de partij van (onder meer) de kopvoddentax en het Polenmeldpunt. Wilders is de man de de Turkse president "a total freak" noemde, groepen kiezers als "islamitisch stemvee" aanduidde, uit bepaalde debatten (zowel in de Kamer als op TV) wegliep, voortdurend sneren uitdeelde naar andere politici (bedrijfspoedel etc.) en die "Doe normaal man!" riep tegen de premier.

Het is simpelweg niet kies om één populistische oprisping van Sap gelijk te stellen aan zes jaar populisme van Wilders.
Wilders is niks nieuws, die draait al jarenlang dezelfde plaat af.
Je mag verwachten dat een politicus zich daar niet meer door laat verrassen en opnaaien, Sap is blijkbaar wel zo iemand.
Bij Sap was het gewoon een uiting van opgekropte frustratie waardoor ze blind werd voor haar eigen falen. Bij het interview van vorige week bij DWDD kwam de stoom bijna uit haar oren toen het over de PVV ging.
Het valt me gewoon tegen dat zo'n progressieve vrouw niet goed om weet te gaan met een andere mening. Ze laat zich wederom ontzettend in de kaarten kijken en ze heeft het zelf amper door, beetje hetzelfde waar Pechthold ook last van heeft alleen zit bij die laatste z'n ego in de weg.
pi_116735869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:55 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wilders is niks nieuws, die draait al jarenlang dezelfde plaat af.
Je mag verwachten dat een politicus zich daar niet meer door laat verrassen en opnaaien, Sap is blijkbaar wel zo iemand.
Bij Sap was het gewoon een uiting van opgekropte frustratie waardoor ze blind werd voor haar eigen falen. Bij het interview van vorige week bij DWDD kwam de stoom bijna uit haar oren toen het over de PVV ging.
Het valt me gewoon tegen dat zo'n progressieve vrouw niet goed om weet te gaan met een andere mening. Ze laat zich wederom ontzettend in de kaarten kijken en ze heeft het zelf amper door, beetje hetzelfde waar Pechthold ook last van heeft alleen zijn bij die laatste z'n ego in de weg.
Wat heeft Sap gisteren precies voor ergs gedaan, behalve haar tevredenheid kenbaar maken over de electorale schade voor de populisten?

En waarom moet worden aangetipt dat Sap niet met de mening van de PVV zou kunnen omgaan, terwijl we kennelijk wél een apart topic nodig hebben voor mensen die niet met Sap's mening kunnen omgaan...

Het is ergens hierboven al mooi verwoord: ook Sap heeft gewoon recht op vrije meningsuiting.
pi_116736074
De reactie van Sap is echt, die van Wilders is gespeeld!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_116736105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat heeft Sap gisteren precies voor ergs gedaan, behalve haar tevredenheid kenbaar maken over de electorale schade voor de populisten?

En waarom moet worden aangetipt dat Sap niet met de mening van de PVV zou kunnen omgaan, terwijl we kennelijk wél een apart topic nodig hebben voor mensen die niet met Sap's mening kunnen omgaan...

Het is ergens hierboven al mooi verwoord: ook Sap heeft gewoon recht op vrije meningsuiting.
Ik zeg nergens dat Sap iets ergs heeft gedaan. Al roept ze van blijheid dat ze eindelijk van die Dibi af is en zelf wel lekker in de kamer mag zitten, moet ze helemaal zelf weten.
Het is gewoon dom om triomfantelijk te zeggen dat de PVV een klap heeft gekregen terwijl je eigen partij bijna weg is gevaagd waardoor haar eigen positie (waarschijnlijk) ter discussie komt te staan.
Wees sportief en pak je verlies, stip aan waar het aan ligt en ga er mee aan de slag om de volgende keer weer beter voor de dag te komen.
pi_116736123
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Haar eigen partij de tyfus in geholpen maar vervolgens lachend verkondigen dat de PVV toch ook schade heeft opgelopen (daarbij niet vermelden dat je eigen partij nog steeds 5x minder zetels heeft :') )

Dan ben je toch echt niet helemaal honderd hoor hey.

quote:
Tuurlijk, het staat alleen nogal stupide als je dat doet vlak nadat je eigen partij letterlijk afgeslacht is in de verkiezingen en je als een domme aap niet verder komt dan 'De PVV heeft ook verloren, heuj!'.
pi_116736128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

GroenLinks krabbelt wel weer op; daar maak ik me echt geen zorgen over. Kijk ook naar D66, dat in 2006 eveneens wegzakte naar slechts 3 zetels. De partij werd ten dode opgeschreven en haalde gisteren het viervoudige aantal zetels.

Het grote verschil tussen GroenLinks en de PVV is dat de PVV een club populisten is die niets klaarspeelt. En wat je verder ook van GroenLinks vindt: de partij heeft een toekomstgerichte agenda, gebaseerd op thema's als duurzaamheid. Dat soort onderwerpen verdwijnt niet van de kaart. Sterker nog: het zal alleen maar belangrijker worden.

GroenLinks heeft gewoon een leiderschapscrisis. En dan doel ik nog niet eens persé op Sap, maar meer op de klungelige manier waarop de partij zichzelf heeft beschadigd.
Lieve schat ik hoop dat je gelijk hebt, maar is 't niet veel realistischer om gewoon even te kijken naar hoeveel mensen strategisch hebben gestemd? De VVD kwam 5 tot 7 zetels hoger uit dan in de peilingen, die zetels kwamen waarschijnlijk bij de Pvv vandaan en hoogst waarschijnlijk gaan die ook weer terug naar die partij. Tenzij de gevestigde politiek nu eindelijk wilders een keer de wind uit de zeilen haalt, maar hoe realistisch is dat?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_116736152
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:04 schreef sorcees het volgende:
De reactie van Sap is echt, die van Wilders is gespeeld!
De reactie van Wilders is beschaafd, die van Sap is zuur, asociaal en intriest. Aan de ene kant hoop ik dat ze vandaag opstapt, maar aan de andere kant gun ik GL wel een zuur persoon als Sap.
pi_116736228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De reactie van Wilders is beschaafd, die van Sap is zuur, asociaal en intriest. Aan de ene kant hoop ik dat ze vandaag opstapt, maar aan de andere kant gun ik GL wel een zuur persoon als Sap.
Gisteren zag je de ware aard van Sap gewoon bovendrijven. Zuur, asociaal, verbolgen, gefrustreerd en totaal niet in staat enige vorm van zelfkritiek te hanteren. Een echte politica had daar haar aftreden bekend gemaakt, zij koos ervoor de spotlights op een andere partij te richten. Dan ben je echt geen knip voor de neus waard, zoals ze dat zo mooi zeggen.
pi_116736255
quote:

Niettemin wel kinderachtig, but then again: GroenLinks :')
Welke PVV'ers hebben precies gezegd dat Sap dit niet mag zeggen?
pi_116736375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:05 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Sap iets ergs heeft gedaan. Al roept ze van blijheid dat ze eindelijk van die Dibi af is en zelf wel lekker in de kamer mag zitten, moet ze helemaal zelf weten.
Het is gewoon dom om triomfantelijk te zeggen dat de PVV een klap heeft gekregen terwijl je eigen partij bijna weg is gevaagd waardoor haar eigen positie (waarschijnlijk) ter discussie komt te staan.
Wees sportief en pak je verlies, stip aan waar het aan ligt en ga er mee aan de slag om de volgende keer weer beter voor de dag te komen.
Sap is recent met grote overmacht als lijsttrekker gekozen. Bij het CDA speelt eigenlijk precies hetzelfde. Daar werd Buma al in de eerste ronde met overmacht gekozen. Beiden hebben een mandaat van hun achterban gekregen. En beiden gingen de verkiezingscampagne in met slechte tussenstanden in de peilingen.

Sap nu wegsturen is wel zo'n beetje het domste wat GroenLinks nu kan doen. Juist door alle interne onrust en gekonkel is deze nederlaag ontstaan. Bovendien: wie moet Sap nu opvolgen? Een relatief jong, onervaren kamerlid als Jesse Klaver? De nu weggerangeerde Tofik Dibi?
pi_116736609
Mischien zouden Groenlinks en de partij van de dieren moeten samenvoegen. Lijkt me dat ze genoeg gezamelijke punten hebben.
pi_116736632
Ben ik de enige die overeenkomsten ziet tussen Tofik Dibi en Hero Brinkman?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_116736640
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Lieve schat ik hoop dat je gelijk hebt, maar is 't niet veel realistischer om gewoon even te kijken naar hoeveel mensen strategisch hebben gestemd? De VVD kwam 5 tot 7 zetels hoger uit dan in de peilingen, die zetels kwamen waarschijnlijk bij de Pvv vandaan en hoogst waarschijnlijk gaan die ook weer terug naar die partij. Tenzij de gevestigde politiek nu eindelijk wilders een keer de wind uit de zeilen haalt, maar hoe realistisch is dat?
Leuk verhaaltje, maar als mensen bij verkiezingen steeds strategisch gaan stemmen, maakt de PVV geen schijn van kans meer. Bovendien - en nu volgt een groot verschil met de SP, die andere flankpartij - heeft de PVV zijn kans gehad. Wilders heeft het vertouwen van zijn naaste bondgenoten flink beschadigd. Toen het erop aan kwam, liep hij weg.

Wilders stond een paar weken geleden in de RTL-studio als kandidaat-premier. Hij stond er in de peilingen ongeveer net zo voor als de PvdA doen. Samsom heeft zijn kans gepakt en heeft in een paar weken dik 20 zetels voor de PvdA binnengesleept. Wilders heeft niets weten te bereiken.

En ja, er zijn mensen die strategisch VVD hebben gestemd; zeker. Maar op links heeft de SP zich wél netjes gehandhaafd. Terwijl de PVV niet de enige leverancier van stemmen aan de VVD is; ook het CDA heeft flink wat kiezers aan de VVD verloren. In dat licht is de prestatie van Wilders des te slechter.

Overigens is GroenLinks een partij die op provinciaal en lokaal niveau regelmatig bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt. De PVV heeft dit één keer mogen proberen (in Limburg) en we hebben gezien wat voor puinhoop dat is geworden. Daar zit dan ook het grootste verschil: met GroenLinks valt constructief samen te werken, met de PVV niet.
  donderdag 13 september 2012 @ 12:22:00 #108
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116736641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:20 schreef Rhalius het volgende:
Mischien zouden Groenlinks en de partij van de dieren moeten samenvoegen. Lijkt me dat ze genoeg gezamelijke punten hebben.
Ik zie meer overeenkomsten met D66.
pi_116736753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje, maar als mensen bij verkiezingen steeds strategisch gaan stemmen, maakt de PVV geen schijn van kans meer. Bovendien - en nu volgt een groot verschil met de SP, die andere flankpartij - heeft de PVV zijn kans gehad. Wilders heeft het vertouwen van zijn naaste bondgenoten flink beschadigd. Toen het erop aan kwam, liep hij weg.

Wilders stond een paar weken geleden in de RTL-studio als kandidaat-premier. Hij stond er in de peilingen ongeveer net zo voor als de PvdA doen. Samsom heeft zijn kans gepakt en heeft in een paar weken dik 20 zetels voor de PvdA binnengesleept. Wilders heeft niets weten te bereiken.

En ja, er zijn mensen die strategisch VVD hebben gestemd; zeker. Maar op links heeft de SP zich wél netjes gehandhaafd. Terwijl de PVV niet de enige leverancier van stemmen aan de VVD is; ook het CDA heeft flink wat kiezers aan de VVD verloren. In dat licht is de prestatie van Wilders des te slechter.

Overigens is GroenLinks een partij die op provinciaal en lokaal niveau regelmatig bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt. De PVV heeft dit één keer mogen proberen (in Limburg) en we hebben gezien wat voor puinhoop dat is geworden. Daar zit dan ook het grootste verschil: met GroenLinks valt constructief samen te werken, met de PVV niet.
Ben het helemaal met je eens, op een paar punten na. Het CDA stond al sinds begin dit jaar op ongeveer 13-15 zetels in de peilingen, de recente lift van de VVD komt echt grotendeels bij de Pvv vandaan. Dat Wilders z'n kans heeft gehad heb je ook gelijk in, maar dat is het vervelende van populisme: Z'n achterban is over het algemeen te dom om te poepen en hij krijgt zijn kans dus echt nog wel een keer. Als er weer flink wat gezeik komt door het komende kabinet, veel geld naar Europa gaat en er weer hier en daar wat problemen zijn met de integratie stijgt de Pvv echt wel weer. Tenminste, daar ben ik heel erg bang voor.

En dat er met een partij als groenlinks beter valt samen te werken dan met een uberpopulist als wilders staat natuurlijk buiten kijf, maar daar gaat 't topic niet over.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_116736876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:21 schreef sorcees het volgende:
Ben ik de enige die overeenkomsten ziet tussen Tofik Dibi en Hero Brinkman?
Ik ben wel benieuwd welke overeenkomsten je ziet. Ik zie vooral verschillen.

Tofik Dibi is het roerend eens met zijn partij. En hij wilde graag die partij leiden. Dat is hem niet gegund en niet gelukt, waarna hij vrijwillig voor een lage plek op de kieslijst ging.

Hero Brinkman is juist opgestapt uit een partij, omdat hij het niet eens was met de gang van zaken. Hij had nooit de intentie om die partij te leiden; Wilders was zijn grote idool. Hij is opgestapt, voor zichzelf begonnen (als lijsttrekker) en heeft het niet gehaald.

We weten op dit moment dat DPK geen zetel heeft en dat Brinkman niet terugkeert. Maar we weten nog helemaal niet hoe de stemmen op GroenLinks zijn verdeeld. Misschien heeft Dibi wel zo veel voorkeursstemmen behaald dat hij alsnog zijn zetel kan opeisen.

GroenLinks heeft zo'n 215.000 stemmen behaald. Bij de vorige verkiezingen waren ongeveer 15.700 stemmen nodig om met voorkeursstemmen te worden gekozen. Bij de interne lijsttrekkersverkiezing binnen GroenLinks haalde Dibi iets van 14-15 procent van de stemmen. Als dat percentage maatgevend is voor zijn populariteit onder GroenLinks-kiezers, kan hij dus met gemak met voorkeursstemmen worden gekozen.

NB: Ik zeg niet DAT hij het haalt, ik zeg dat het in principe makkelijk zou kunnen.
  donderdag 13 september 2012 @ 12:33:14 #111
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_116737017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 06:43 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Ze heeft gelijk. Het verlies van de enige racistische partij in Nederland is een felicitatie waard. Nu nog die blonde engerd opgedonderd uit Nederland en we zijn helemaal tevreden.
Je kan ook eens nadenken waarom er zoveel mensen op hem stemmen. Er zit nog steeds onvreden over bepaalde onderwerpen.
Feit is wel dat er op een laatste moment een grote groep (zeteltje of 6/7) nog naar een andere partij dan de pvv is gegaan.

Want denk je als er binnen nu en een jaar weer iets gebeurd waarin de pvda/vvd faalt? Juist dan gaan die mensen gewoon weer terug. En zeker als het iets met de euro/griekenland en europa te maken heeft)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2012 @ 12:39:00 #112
43556 miss_dynastie
pi_116737195
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:35 schreef Elfletterig het volgende:

Het is niet zo dat de kiezer het gedachtegoed van GroenLinks verwerpt.

Had jij wellicht een ander stembiljet waarop ingevuld staat waarom je voor een bepaalde partij stemt :? GL is 70% van zijn zetels kwijt. Om te veronderstellen dat de kiezer het gedachtegoed van GL niet verwerpt en dat van de PVV wel is ronduit raar.
pi_116737286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:58 schreef DroogDok het volgende:
Eens, de opmerking van Sap was nogal kansloos.
Dit, maar de PVV heeft toch echt meer zetels verloren hoor TS. Al komt het bij Groenlinks een stuk harder aan omdat ze 10 zetels hadden, en geen 24.
pi_116737335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:33 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Je kan ook eens nadenken waarom er zoveel mensen op hem stemmen. Er zit nog steeds onvreden over bepaalde onderwerpen.
Feit is wel dat er op een laatste moment een grote groep (zeteltje of 6/7) nog naar een andere partij dan de pvv is gegaan.

Want denk je als er binnen nu en een jaar weer iets gebeurd waarin de pvda/vvd faalt? Juist dan gaan die mensen gewoon weer terug. En zeker als het iets met de euro/griekenland en europa te maken heeft)
Omdat een hoop mensen afgaan op de stemwijzer en de PVV daar veelal angstvallig hoog eindigt. Daarom zeg ik altijd: tenzij je nationalistisch, anti-europa en anti-islam bent, zou ik er niet op stemmen, hoe 'links' andere standpunten ook mogen lijken.
pi_116737353
Ik mis Halsema. ;(
pi_116737503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:33 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Mensen zijn ook niet weggelopen van de SP en PVV omdat ze minder radicaal denken, ze wilden gewoon of Samson of Rutte niet als premier en hebben daarom strategisch gestemd.

De onvrede is er nog steeds en als PvdA/VVD falen of Griekenland houdt zijn afspraken niet dan gaan die mensen inderdaad gewoon weer naar SP/PVV
pi_116737857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Had jij wellicht een ander stembiljet waarop ingevuld staat waarom je voor een bepaalde partij stemt :? GL is 70% van zijn zetels kwijt. Om te veronderstellen dat de kiezer het gedachtegoed van GL niet verwerpt en dat van de PVV wel is ronduit raar.
Je zou gelijk kunnen hebben, ware het niet dat (potentiële) GroenLinks-stemmers heel anders in elkaar zitten dan PVV-supporters. Laatstgenoemde groep stemt op Geert Wilders; niet op zijn programma, maar puur op de persoon.

Ter illustratie, een citaat uit een interview met een PVV-stemmer, toen er gerommel in de partij was en enkele kamerleden opstapten: "Ze mogen allemaal wel oprotten, als Geert maar blijft."

Ook het falen van Hero Brinkman is illustratief. Die man heeft voor PVV-stemmers gewoon afgedaan, omdat hij Geert Wilders heeft verraden. Zijn programma zou PVV-stemmers zeker moeten aanspreken, maar men liet hem massaal links liggen.

Mensen die GroenLinks stemmen, stemmen veel meer op een programma; op een bepaalde koers. En het toeval wil dat die koers erg toekomstgericht is (duurzaamheid etc.), terwijl Wilders juist terug in de tijd wilde.
pi_116737996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zou gelijk kunnen hebben, ware het niet dat (potentiële) GroenLinks-stemmers heel anders in elkaar zitten dan PVV-supporters. Laatstgenoemde groep stemt op Geert Wilders; niet op zijn programma, maar puur op de persoon.

Ter illustratie, een citaat uit een interview met een PVV-stemmer, toen er gerommel in de partij was en enkele kamerleden opstapten: "Ze mogen allemaal wel oprotten, als Geert maar blijft."

Ook het falen van Hero Brinkman is illustratief. Die man heeft voor PVV-stemmers gewoon afgedaan, omdat hij Geert Wilders heeft verraden. Zijn programma zou PVV-stemmers zeker moeten aanspreken, maar men liet hem massaal links liggen.

Mensen die GroenLinks stemmen, stemmen veel meer op een programma; op een bepaalde koers. En het toeval wil dat die koers erg toekomstgericht is (duurzaamheid etc.), terwijl Wilders juist terug in de tijd wilde.
Als GL-stemmers meer stemmen op een programma, hoe komt het dan dat sinds Sap de partij zoveel zetels kwijt is? Ik betwijfel of dat het geval was geweest als Halsema nog fractievoorzitter was.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 13-09-2012 13:58:15 ]
pi_116738064
Zure, onsportieve reactie inderdaad. Ze vergeet hier voor het gemak eventjes dat zij de lijsttrekker is van de partij waarvan het fractiebestuur al een jaar niet meer met elkaar praat en waar een zinloze machtsstrijd niet voorkomen kon worden. Als je je eigen huishouden zo slecht op orde hebt, gaan de kiezers je ook Nederland niet toevertrouwen.

Sap is er trots op dat GL met het Kunduzakkoord 'verantwoordelijkheid heeft genomen' en in het landsbelang heeft gehandeld, maar daarmee lijkt het net alsof de Kunduz-maatregelen politiek neutrale dingen zijn waar alleen een gek het niet mee eens kan zijn.

De werkelijkheid is dat zowel de daadwerkelijke Kunduz-missie zelf als de coalitie die er naar genoemd is vooral in het partijbelang van de VVD uitwerken. Wilders heeft op Rutte geschoten en Sap is in de baan van het schot gesprongen als een trouwe bodyguard. Als dank wordt haar partij weggevaagd (de linkse kiezer gaat naar de PvdA, en wie het met het Kunduz-beleid eens was kan gewoon VVD stemmen) en is regeren verder weg dan ooit. Kan ze wel eindeloos over Wilders blijven zeiken, maar dat verandert er niks aan.
pi_116738252
Sap heeft gewoon nog nooit iemand kunnen inspireren...
pi_116738477
wilders is een eng mannetje. opzouten.
pi_116738491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Hier de beelden: http://www.telegraaf.nl/b(...)valt_verkeerd__.html

En bedenk je dan dat even later ze allemaal zaten te janken omdat ze zich toen pas realiseerden dat er bijna niks meer over is van GL _O-
Heerlijk dit. Genieten.
pi_116738530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mensen zijn ook niet weggelopen van de SP en PVV omdat ze minder radicaal denken, ze wilden gewoon of Samson of Rutte niet als premier en hebben daarom strategisch gestemd.

De onvrede is er nog steeds en als PvdA/VVD falen of Griekenland houdt zijn afspraken niet dan gaan die mensen inderdaad gewoon weer naar SP/PVV
Dat denk ik ook.
pi_116738959
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als GL-stemmers meer stemmen op een persoon, hoe komt het dan dat sinds Sap de partij zoveel zetels kwijt is? Ik betwijfel of dat het geval was geweest als Halsema nog fractievoorzitter was.
Wat dacht je van de steun aan de Kunduz-missie en later het Kunduz-akkoord? En daarna de interne strubbelingen, inclusief een kandidatiecommissie die de eigen kandidaten afbrandt.

Check zelf hoe GroenLinks het in de peilingen deed:

Bron: www.peil.nl (Maurice de Hond)

Begin dit jaar - Halsema is al in december 2010 vertrokken - stond GroenLinks onder leiding van Sap nog op 8-9 zetels in de peilingen. Eind februari daalde dat naar 6 zetels. Waarschijnlijk had GroenLinks toen last van de interne verkiezing binnen de PvdA (Cohen vertrok 20 februari, Samsom werd 16 maart gekozen).

Op 21 april strandde het Catshuis-overleg en een paar dagen later zette GroenLinks een handtekening onder het Kunduz-akkoord. GroenLinks leeft weer op naar 8 zetels. Tot zover de factor Sap, want alles wat hierna gebeurt, heeft niks met het functioneren van Sap te maken.

Net als GroenLinks weer op 8 zetels wordt gepeild, start het gedonder rond de lijsttrekkersverkiezing: Dibi die zich kandideert, ongeschikt wordt bevonden, etc. Het resultaat is duidelijk zichtbaar. Op 6 juni wordt Sap overtuigend gekozen. De gebeurtenissen leveren GroenLinks electorale schade op, maar desondanks stabiliseert de situatie zich weer op 6 zetels.

Maar dan wordt het 22 juni. Lees dit nog even terug:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kandidaten-afbrandt/

Later doet de vertrekkende Ineke van Gent nog een duit in het zakje door kritiek te uiten op het functioneren van het fractiebestuur.

Niet snel daarna duikt GroenLinks definitief onder de 5 zetels, om uiteindelijk op een triest dieptepunt van 3 zetels te eindigen.

Mijn conclusie is dat het optreden van Sap geen negatieve impact heeft gehad en dat de steun aan het Kunduz-akkoord ook maar beperkt schade heeft opgeleverd; sterker nog, dat heeft eerder kiezers teruggehaald. GroenLinks heeft zoveel schade geleden door de interne strubbelingen, door een kandidatencommissie die kandidaat-kamerleden publiekelijk afbrandt.

Kortom: als er iemand niet moet vertrekken, is het Sap. De rest kan beter gaan...
pi_116739047
Wat een intrieste actie van Sap zeg. Zelf 70% van je zetels kwijtraken en dan iemand gaan uitlachen die 37,5% van zijn zetels kwijtraakt en nog 5x zo groot is als jij, terwijl dat eerst 2,4x was. Tot zover het rekenwerk (ja, ik weet het, ik ben een autist).

Daarnaast: de PVV staat tenminste nog ergens voor (al komt dat voor een groot deel niet overeen met mijn standpunten) en dat kan van GroenLinks niet gezegd worden.
pi_116739096
Met stip het mooiste tv-moment van de afgelopen maanden. _O-
pi_116739153
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Met stip het mooiste tv-moment van de afgelopen maanden. _O-
http://nos.nl/video/41812(...)-bij-groenlinks.html

Om 0:47 was nog wat leuker :D
pi_116739217
Is ook mooi. Maar lang niet zo mooi als Sap in shock volledig buiten de rails te zien gaan, zonder dat ze het zelf in de gaten had.

Helemaal van het padje af gewoon. :') :D
  donderdag 13 september 2012 @ 13:50:51 #129
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116739425
Vond het wel leuk toen Tofik Dibi van alles de schuld gaf voor de lage zetels behalve hem zelf. Hij heeft er zeker ook mee te maken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_116739643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:38 schreef WJHunt het volgende:
Wat een intrieste actie van Sap zeg. Zelf 70% van je zetels kwijtraken en dan iemand gaan uitlachen die 37,5% van zijn zetels kwijtraakt en nog 5x zo groot is als jij, terwijl dat eerst 2,4x was. Tot zover het rekenwerk (ja, ik weet het, ik ben een autist).

Daarnaast: de PVV staat tenminste nog ergens voor (al komt dat voor een groot deel niet overeen met mijn standpunten) en dat kan van GroenLinks niet gezegd worden.
eh.. groen?
pi_116739705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat dacht je van de steun aan de Kunduz-missie en later het Kunduz-akkoord? En daarna de interne strubbelingen, inclusief een kandidatiecommissie die de eigen kandidaten afbrandt.

[ afbeelding ]

Begin dit jaar - Halsema is al in december 2010 vertrokken - stond GroenLinks onder leiding van Sap nog op 8-9 zetels in de peilingen. Eind februari daalde dat naar 6 zetels. Waarschijnlijk had GroenLinks toen last van de interne verkiezing binnen de PvdA (Cohen vertrok 20 februari, Samsom werd 16 maart gekozen).

Op 21 april strandde het Catshuis-overleg en een paar dagen later zette GroenLinks een handtekening onder het Kunduz-akkoord. GroenLinks leeft weer op naar 8 zetels. Tot zover de factor Sap, want alles wat hierna gebeurt, heeft niks met het functioneren van Sap te maken.

Net als GroenLinks weer op 8 zetels wordt gepeild, start het gedonder rond de lijsttrekkersverkiezing: Dibi die zich kandideert, ongeschikt wordt bevonden, etc. Het resultaat is duidelijk zichtbaar. Op 6 juni wordt Sap overtuigend gekozen. De gebeurtenissen leveren GroenLinks electorale schade op, maar desondanks stabiliseert de situatie zich weer op 6 zetels.

Later doet de vertrekkende Ineke van Gent nog een duit in het zakje door kritiek te uiten op het functioneren van het fractiebestuur.

Niet snel daarna duikt GroenLinks definitief onder de 5 zetels, om uiteindelijk op een triest dieptepunt van 3 zetels te eindigen.

Mijn conclusie is dat het optreden van Sap geen negatieve impact heeft gehad en dat de steun aan het Kunduz-akkoord ook maar beperkt schade heeft opgeleverd; sterker nog, dat heeft eerder kiezers teruggehaald. GroenLinks heeft zoveel schade geleden door de interne strubbelingen, door een kandidatencommissie die kandidaat-kamerleden publiekelijk afbrandt.

Kortom: als er iemand niet moet vertrekken, is het Sap. De rest kan beter gaan...
Goede uitleg, dankjewel.
  donderdag 13 september 2012 @ 15:22:47 #132
163488 RubenSosa
pi_116742534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat 1 pvv stemmer dat zegt doet de rest dat ook? Daarnaast snap ik dat je tegen de PVV bent, maar om de groenlinks kiezer een stemmer te noemen en de pvv kiezer een supporter zegt veel over jezelf eigenlijk.

Redenen waarom er op de pvv gestemd wordt..

1. Te veel islam in nederland
2. te lage straffen.
3. Proteststem (andere partijen laten bepaalde onderwerpen "links" liggen. Of erger negeren dit..

Daarnaast heeft de pvv gewoon een goed programma , zeker ook qua zorg. Hoe dat gefinancieerd wordt? Geen ontwikkelingshulp!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:55:40 #133
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116746078
quote:
13s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Geert Wilders viel me vanavond erg op door zijn eerlijkheid over zijn nederlaag en respect richting zowel VVD als PvdA voor hun grote overwinning. Sap begon echter met PvdA te feliciteren, daarna met heel veel moeite een felicitatie richting de VVD en vervolgens werd ze (en de zaal) enorm enthousiast over het verlies van de PVV. Dit terwijl het verlies van GL nog veel groter is dan het verlies van de PVV.

Wilders is dus een enorm stuk sportiever dan Sap, erg triest deze actie van GL. Enorm zuur dit, zelfs ik had wel wat meer respect richting andere kiezers verwacht van GL :{
Ik moet wel lachen om mensen die zo blij zijn met het verlies van de PVV.

Blijkt toch dat er een hoop mensen bang voor ze zijn.

Sap reageert als een psv supporter, die is ook blijer van een verlies van Ajax of Feyenoord dan de winst van psv.
GroenLinks is dan ook gedegradeerd tot een clubje vergelijkbaar met de 50+ partij _O- _O- dat heeft ze snel voor elkaar :)
  donderdag 13 september 2012 @ 18:42:32 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116749347
Hoewel het een beetje triest is van Sap is de PVV aanhang de allerlaatste die hier over mag gaan janken.

Ik moest namelijk meteen hieraan denken

pi_116749533
Ik zie dit niet als onsportief, maar als gemeende opluchting dat de populisme dik gefaald heeft tijdens deze campagnes. Sap gebruikte dit om haar kiezers nog enig hoop te geven in barre tijden voor GL. Dat recht heeft ze en zelf vind ik dat ze het grootste recht heeft, aangezien ze zelf vaak genoeg te voortduren gekregen heeft door Wilders zelf.
pi_116749590
Ze wil bankiers aansprakelijk stellen voor het gevoerde wanbeleid, maar zelf stapt ze niet op als haar toko failliet gaat.

Hypocriet.
pi_116749709
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:42 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel het een beetje triest is van Sap is de PVV aanhang de allerlaatste die hier over mag gaan janken.

Vergelijking gaat niet helemaal op.
Sap staat te juigen terwijl haar eigen partij weggevaagd is. In dat filmpje staat Wilders te juigen dat er een minister vertrekt, maar zit zijn partijtje lekker veilig in de oppositie.
  donderdag 13 september 2012 @ 19:36:32 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116751570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:50 schreef karton2 het volgende:

[..]

Vergelijking gaat niet helemaal op.
Sap staat te juigen terwijl haar eigen partij weggevaagd is. In dat filmpje staat Wilders te juigen dat er een minister vertrekt, maar zit zijn partijtje lekker veilig in de oppositie.
Het gaat vooral over natrappen naar verliezers, ongeacht of je zelf er goed uitkomt.
pi_116751724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat vooral over natrappen naar verliezers, ongeacht of je zelf er goed uitkomt.
Dan heb je inderdaad een punt.
pi_116752188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mee eens... het partijbestuur heeft veel grotere steken laten vallen dan Sap en ook Dibi, die heeft zich gewoon democratisch kandidaat gesteld voor een functie....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_116757608
Hulde voor Sap, ik ben ook blij dat zijn populisme keihard is afgestraft. Dat mag gezegd worden ook.
pi_116759295
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:22 schreef OeJ het volgende:
Hulde voor Sap, ik ben ook blij dat zijn populisme keihard is afgestraft. Dat mag gezegd worden ook.
Stumper, je begrijpt er niks van.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
pi_116759515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:49 schreef zevha het volgende:

[..]

Stumper, je begrijpt er niks van.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
pi_116759606
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:22 schreef OeJ het volgende:
Dat mag niet gezegd worden als je eigen partij veel meer verliest. Dan zet je jezelf voorschut.
pi_116759830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:54 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Dat mag niet gezegd worden als je eigen partij veel meer verliest. Dan zet je jezelf voorschut.
Het is áltijd een zegen. Basta!
pi_116760072
quote:
19s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:57 schreef OeJ het volgende:

[..]

Het is áltijd een zegen. Basta!
Ik vind het veel leuker dat GL bijna geen zetels meer heeft. Wat een falers. En nog sturen ze die Sap niet weg..
pi_116760149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:58 schreef Stridone het volgende:
Dat is omdat Wilders, ondanks zijn sterke taalgebruik altijd, een oprechte man is, en Jolande Sap een opportunistische slang.

Ironisch genoeg is zij de populist in dit geval. Ach ja, je moet toch wat te vieren hebben als je partij tot SGP niveau gereduceerd is.
Alle partijen die op het moment meer dan 3 zetels hebben zijn populistisch..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_116760221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor een vrouwelijke lijsttrekker heeft ze het best wel goed gedaan. Nog geen halvering. Vergeljk dat met die miep van D66, toen hadden ze het al over opheffing.
_O- :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 13 september 2012 @ 22:27:37 #149
163488 RubenSosa
pi_116761627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:42 schreef Hexagon het volgende:

Rare vergelijking. Kijk als groenlinks 6 zetels erbij had gekregen. DAN had ze recht van spreken en kon ze de pvv uitlachen. Nu was het zo ongepast.

En dat wat er in de kamer gebeurd, dan moet gewoon kunnen (van beiden kanten overigens, laat dat duidelijk zijn). maar op een verkiezingsavond en je eigen partij faalt zo ontzettend hard, dan een grotere partij uitlachen???... ----------> :')
  donderdag 13 september 2012 @ 22:39:45 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116762186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:27 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Rare vergelijking. Kijk als groenlinks 6 zetels erbij had gekregen. DAN had ze recht van spreken en kon ze de pvv uitlachen. Nu was het zo ongepast.

En dat wat er in de kamer gebeurd, dan moet gewoon kunnen (van beiden kanten overigens, laat dat duidelijk zijn). maar op een verkiezingsavond en je eigen partij faalt zo ontzettend hard, dan een grotere partij uitlachen???... ----------> :')
Och het is voor Groenlinks nog wel een lichtpuntje op een pikzwarte avond dus ik begrijp het wel. Maar het is niet zo netjes om zo te oen naar verliezers. Het zou ook niet heel netjes zijn geweest wanneer Samsom Buma had lopen uitlachen.

Evenals het ook bepaald een stijl heeft om in de tweede kamer nog even na te trappen naar een minister die op een onprettige wijze weg moet. Het getuigt niet echt van respect als je zo met je collega's omgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')