SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.
[ afbeelding ]
In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:
[..]
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.
Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Vind ik ook.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke
Ik ga eerst wel kijken waar ik uit kom als mijn Cinelli Spinaci's op mijn fiets gemonteerd heb. Is de beste optie om in een aero positie te rijden op een normale racefiets.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
Tof!quote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
van harte gefeliciteerd, veel knappe prestatiequote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:
[..]
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
Ik ben heel erg blij met m'n Etxeondo broek.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:23 schreef Swaytje het volgende:
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
Je zou een fiets-ophangsysteem kunnen kopen. Kun je hem en ophangen als je klaar bent met fietsen, en ophangen als je hem gaat schoonmaken. Zal wel een beetje wiebelenquote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.
Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstelquote:Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef muzas het volgende:
[..]
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel
Ik gebruik daarvoor een wax smeersel. Dat zou minder vuil aantrekken. Op zich doet het dat ook maar ketting maakt heel snel weer een "droog" geluid. Binnenkort ff ander merk proberen dus.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
Tuurlijkquote:Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Ik heb hier 'viking juice' staan van de FM![]()
Zou ik ook gewoon een sopje dreft kunnen gebruiken om de ketting in te leggen?
Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijgquote:
Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMCquote:Op donderdag 13 september 2012 17:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijg![]()
Ik had vroeger verdomme vaker bij m'n vader in de schuur op moeten letten
Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMC
Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 17:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.
ff gekeken en er zit idd niet zo'n sluitschakeltje op, zoals bij m'n opa-stadfiets. Waarom eigenlijk niet?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaad
ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Meelezen is prima, maar meeposten moet ook
Veels te slecht weer voorquote:Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsen
Als het absolute aantal verdrievoudigd, doet het percentage dat toch ook?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Das nie helemaal waar Knut. Het aantal vrouwen wel.
Nee.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Als het absolute aantal verdrievoudigt, doet het percentage dat toch ook?
quote:
Hoor je het eens van een vrouw.quote:
Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
Ik moet nieuwe beenstukken en mouwtjes want deze zitten vol met gaten. Vooral de beenstukken.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:27 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.
Ach, in lange kleding fietsen is niet erg, zolang het droog blijft ben ik meer dan tevreden!
Haha, iedereen die ik tegen kwam had juist lange broek aan. Voelde me een ware optimist.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.
Overigens zag ik alleen maar wielrenners met korte broek fietsen
Ik vorige week ook al, 's ochtends is het koud.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Je koelt ook meer af door de rijwind Knut.
Ik heb vandaag ook al met beenwarmers gereden.
Heb een snee van 5 cm in mijn kop. Die moet eerst maar een beetje helen voordat ik dit weekend NK ga varen. Wil niet dat hij door wat dan ook open gaat waardoor ik het nk misquote:Op donderdag 13 september 2012 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Hoor je het eens van een vrouw.
Mietje.
Als je niet fietst mag je hier eigenlijk niet eens posten.![]()
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik krijg last van m'n knieen als ik bij te koud weer geen beenwarmers aan heb. Moet nog een keer van die knie dingen halen, op zich wel lekker de om de wind door m'n gesoigneerde kuithaar te voelen.
Op zich wel vreemd, voetballen doe ik tot -10 in korte broek en t-shirt. Bij +15 draag ik al extra laagjes op de fiets
Dat is echt zo belachelijk. Kost klauwen met geld. En het is slecht voor het ziekteverzuim.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was
Neem ik aan klacht ingediend?quote:Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was
wel ingediend, maar zou me verbazen wanneer het bij de juiste persoon is terecht gekomen ipv in de papierbakquote:
Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde manWaren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.
Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?
Fietsmaatje schrijft:quote:De Hel van het Wapen van Vriezenveen
Aug. 24evenementen, sportno comments
Aanstaande zondag 16 september staat de wielertoertocht De Hel van het Wapen weer op het programma. Vorig jaar deden er in totaal 75 wielrenners mee, de organisatie hoopt dit jaar op minimaal een gelijk aantal deelnemers. De toertocht over iets meer dan 100 zorgvuldig uitgestippelde kilometers brengt de renners langs de mooiste plekken in Twente en Duitsland. Aan de coureurs is het om al die plekken zo snel mogelijk voorbij te fietsen!
Doordat het vaste begin- en eindpunt Het Wapen van Vriezenveen dit jaar helaas niet beschikbaar, wordt dit jaar uitgeweken naar Zandwijk Bistro & Partycenter aan de Kanaalweg Noord in Vriezenveen. De start is vanaf daar gepland om 13.00 uur, aanmelden is mogelijk vanaf een uur voor de start. Onderweg worden de renners begeleid door motorrijders van MC De Piep’n en zijn er twee tussenstops (na 50 en 80 km.) gepland. Daarnaast zijn er EHBO’ers, een materiaal- en een bezemwagen aanwezig. Bij terugkomst bij Zandwijk wacht er voor elke deelnemer een dampend buffet, is er uiteraard de mogelijkheid om een drankje te nuttigen en vindt er nog een verloting plaats. Ook supporters zijn hierbij van harte welkom. Er is in ieder geval voor alles gezorgd om de Hel van het Wapen weer een succes te laten worden!
Opgeven en betalen kan dit jaar vooraf via het ticketsysteem op deze pagina (https://www.facebook.com/mattevents1/app_153680921360383). Uiteraard kun je je ook per mail opgeven en op de dag zelf betalen. Dit dient bij voorkeur uiterlijk te gebeuren op vrijdag 14 september, in verband met het bepalen van het aantal motorbegeleiders en de grootte van het buffet achteraf. De deelnamekosten bedragen slechts ¤7,50 per deelnemer. Deelname is op eigen risico.
Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?quote:Gezamenlijke start (ca. 100 man) begeleid met motoren. Na ca. 20 km neutralisatie wordt de koers open gegooid en lijkt het net een wedstrijd. Als er een kopgroep ontstaat gaan er 1 of 2 motoren mee.
Wat?quote:Op donderdag 13 september 2012 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/runs/21839418#390027365
PRITT!!
[ afbeelding ]
Best leuk, een soort van vrije klassieker. Gripper is op vakantie, en eentwee is druk met core stability oefeningen. Ik heb verplichte rustdag a.s. zondag, en moet dat als oud kaasje helaas respecteren, want ik liep vandaag al op mijn tandvlees.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:33 schreef Oksel het volgende:
Fietsmaatje schrijft:
Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?
Leuk! Ben benieuwd! Is inschrijving vrij? Wat bedoelen ze met de tussenstops bij 50 en 80 km? Moet je dan wachten met de kopgroep ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde manWaren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.
Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben
Ja. Ik ook. Ja. Dat je KAN stoppen. Of door kan gaan. Nee, je moet niet wachten.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd! Is inschrijving vrij? Wat bedoelen ze met de tussenstops bij 50 en 80 km? Moet je dan wachten met de kopgroep ofzo?
Ik doe m'n best. Of ik na 100km nog kan sprinten ligt aan 't parkoer en 't tempo. En of ik nog wat speed heb liggenquote:Op donderdag 13 september 2012 21:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Best leuk, een soort van vrije klassieker. Gripper is op vakantie, en eentwee is druk met core stability oefeningen. Ik heb verplichte rustdag a.s. zondag, en moet dat als oud kaasje helaas respecteren, want ik liep vandaag al op mijn tandvlees.
Ik verwacht je desalniettemin voorin, je zal het deze keer zonder Fok! treintje moeten klaren.
Waar moet dit mee werken dan?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
1 van de garmin mannen; dit gaat niet werken toch![]()
[ afbeelding ]
Edge 800.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:53 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waar moet dit mee werken dan?
Dat zou ik niet weten, ik heb een 500quote:Op donderdag 13 september 2012 21:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Edge 800.
De paarse lijn is de route in gpx die ik heb ontvangen van de organisatie. Daaronder is de kaart die ik heb geïnstalleerd op m'n edge.
Succes man, klinkt goed! Mis is een licentie wel wat voor je. Je koerst nu ook elke weekquote:Op donderdag 13 september 2012 21:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja. Ik ook. Ja. Dat je KAN stoppen. Of door kan gaan. Nee, je moet niet wachten.
Welkom! Dat is geen verkeerde eerste fiets, integendeel. Foto?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:55 schreef NoralyZ het volgende:
hoi allen! ik ben redelijk nieuw in het fietsen, maar doe het graag. heb begin zomer een tweedehands colnago c50 gekocht, hij fietst heel fijn en ik heb er inmiddels aardig wat kilometers op afgelegd. ik fiets (nog) lang niet zo hard als de meesten van jullie, maar anyhoe, ik kom meelezen!
Ik fietste gisteravond ook met beenwarmers, zweetshirt en jasje. Precies warm genoeg, alleen die fucking muggen in dat natuurgebied bij Peizequote:Op vrijdag 14 september 2012 00:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welkom! Dat is geen verkeerde eerste fiets, integendeel. Foto?
Had vanmiddag ook meerdere lagen aan. Mesh ondershirt, ondershort lange mouwen, jersey, armwarmers en beenwarmers. Aan het eind (19:00u) verlangde ik naar handschoenen. Het wordt herfst
Dat moet je ook niet willen. Dat deed ik in het begin ook. Lekker laten zien hoe sterk ik wel niet benquote:Op donderdag 13 september 2012 22:11 schreef Oksel het volgende:
Hm, ja. Wellicht over paar jaar. Kan nog niet lang genoeg 40 op kop rijden.
Het is niet zo'n goeie foto (de fiets van m'n vriend staat er achter) maar om een idee te krijgenquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welkom! Dat is geen verkeerde eerste fiets, integendeel. Foto?
Had vanmiddag ook meerdere lagen aan. Mesh ondershirt, ondershort lange mouwen, jersey, armwarmers en beenwarmers. Aan het eind (19:00u) verlangde ik naar handschoenen. Het wordt herfst
Ziet er prima uit, mooi fietsje!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:38 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Het is niet zo'n goeie foto (de fiets van m'n vriend staat er achter) maar om een idee te krijgen
gemengde campagnolo groep, sommige onderdelen vrij nieuw en sommigen kunnen binnen een jaar wel vervangen worden.
[ afbeelding ]
Met de auto? Ik heb wel auto en delen we benzine.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:28 schreef Tommeke het volgende:
En dagretour Vriezenveen is 40 euro. Is me wat te gek, anders had ik wel voor je willen knechten Okkie!
thanks! ik ben er heel blij mee! de eerste twee weken heb ik er non-stop naar gekeken geloof ikquote:
Volgend jaar! Ik ga crossen met een paar vrienden en kwam er achter dat ik zaterdag een zuipfeestje hebquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met de auto? Ik heb wel auto en delen we benzine.
Oja, daarom ben jij ook sportklassequote:Op vrijdag 14 september 2012 11:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgend jaar! Ik ga crossen met een paar vrienden en kwam er achter dat ik zaterdag een zuipfeestje heb
Nodig haar nog eens uit voor een rondjequote:Op vrijdag 14 september 2012 11:17 schreef Pritt het volgende:
Waarom ben ik nou uit Amsterdam weg verhuist? Net een fietschicky hier uit Amsterdam.
Wow dat ziet er goed uit. Neutrons, Campa carbon vierkante as, klassieke stuurbochtquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:38 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Het is niet zo'n goeie foto (de fiets van m'n vriend staat er achter) maar om een idee te krijgen
gemengde campagnolo groep, sommige onderdelen vrij nieuw en sommigen kunnen binnen een jaar wel vervangen worden.
[ afbeelding ]
Mooie fiets, mag ik weten welk model Trek je vriend heeft. Is het een 4.5? Kan het net niet zien op de foto.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:38 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Het is niet zo'n goeie foto (de fiets van m'n vriend staat er achter) maar om een idee te krijgen
gemengde campagnolo groep, sommige onderdelen vrij nieuw en sommigen kunnen binnen een jaar wel vervangen worden.
[ afbeelding ]
jep hij heeft een 4.5!quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:53 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Mooie fiets, mag ik weten welk model Trek je vriend heeft. Is het een 4.5? Kan het net niet zien op de foto.
WK weet ik niet, wel een NK:http://www.ntfu.nl/Kalender/NKToerfietsen.aspxquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef kanovinnie het volgende:
Het WK toertochtrijden? Is dat er tegenwoordig ook al?
Jammer dat je zelf niet kunt.
Als dat pijnstillers zijn waarmee je geen auto mag rijden, zou ik ook niet gaan fietsen. Voor je eigen veiligheid zeg maar.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
ik sterf echt van de pijn en zit gedrogeerd van de pijnstillers.
Kort shirt + ondershirt en armstukken werken bij mij altijd tot een redelijk lage temperatuur. Beenstukken wat minder ervaring mee, daar doe ik toch sneller in lange broek overquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Binnenkort dan maar eens been en armstukken aanschaffen.
Dat werkt op zich wel lekker?
Je kan hem met tie-wraps vast maken, of eventueel met klitteband (zoals ik heb gedaan), en dan naast je bidonhouder. Als je het goed tikt je voet er niet tegenaan. Heb ook wel een mensen met het pompje onder het zadel gezien, maar dat is mij nooit gelukt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:48 schreef Swaytje het volgende:
Ik wil een 2e bidonhouder op m'n fiets zetten, maar heb het probleem dat ik op de onderste buis m'n fietspompje heb zitten.
Hoe doen jullie dat met 2 bidonhouders, of gebruiken jullie allemaal van die co2 patronen?
Als je zo'n houder hebt die die boutjes van je bidonhouder gebruikt kan je ze ook allebei gebruiken, dat heb ik ook.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:48 schreef Swaytje het volgende:
Ik wil een 2e bidonhouder op m'n fiets zetten, maar heb het probleem dat ik op de onderste buis m'n fietspompje heb zitten.
Hoe doen jullie dat met 2 bidonhouders, of gebruiken jullie allemaal van die co2 patronen?
Ow ik mag er wel mee autorijdenquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als dat pijnstillers zijn waarmee je geen auto mag rijden, zou ik ook niet gaan fietsen. Voor je eigen veiligheid zeg maar.
Da's een puike plek voor een pomp. Met als extra voordeel dat je je pomp direct bij de hand hebt als een hond je aanvalt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:55 schreef Sautor het volgende:
Je zou het pompje eventueel nog onder de bovenbuis kunnen monteren
quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's een puike plek voor een pomp. Met als extra voordeel dat je je pomp direct bij de hand hebt als een hond je aanvalt.
Haha, ik ben ook om, ideaal!quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's een puike plek voor een pomp. Met als extra voordeel dat je je pomp direct bij de hand hebt als een hond je aanvalt.
Het is heel makkelijk. Je hebt een 35mm band dus je moet een binnenband hebben die daarvoor geschikt is. Binnenbanden zijn altijd voor een range aan maten geschikt, bijv race is vaak 18-23 of 18-25, cross 25-35, tour 32-47 etc. Alle grote merken maken biba's voor 35mm want alle trekking, tour, cx en vakantiefietsen hebben dezelfde maat nodig. Wat voor banden heeft je fm meegegeven?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:18 schreef muzas het volgende:
Ik dus langs de fietsenmaker om een extra binnenband te kopen. Geeft ie me de verkeerde maat mee... Want 'een 35mm schwalbe bestaat niet'
Thuis nog eens de maten van m'n band afgelezen; 35-622 (28x1.35-700x35C)
En die kan ik dus NERGENS vinden. Ik op de site van cube kijken wat voor binnenbanden er in zitten... 'Schwalbe trekking light AV18'
Die staan zelfs niet op de site van schwalbe![]()
Ik ben nu echt compleet radeloos, en weet gewoon NIET welke band ik er in moet douwen.
Je gaat op bezoek bij dat bazenteam uit Colombia?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:30 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Dit weekend weer km's maken![]()
WK sfeertje opsnuiven ..
Tom Boonen is ook niet vies van een lijntjequote:Op vrijdag 14 september 2012 17:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je gaat op bezoek bij dat bazenteam uit Colombia?
Oh jaquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Tom Boonen is ook niet vies van een lijntje
Mooi fietsje zeg. Jouw vriend is wel héél lang zo te zien.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:38 schreef NoralyZ het volgende:
Het is niet zo'n goeie foto (de fiets van m'n vriend staat er achter) maar om een idee te krijgen
gemengde campagnolo groep, sommige onderdelen vrij nieuw en sommigen kunnen binnen een jaar wel vervangen worden.
[ afbeelding ]
Schwalbe DV16. En heb nog geen enkele webshop gevonden met 35-622 banden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk. Je hebt een 35mm band dus je moet een binnenband hebben die daarvoor geschikt is. Binnenbanden zijn altijd voor een range aan maten geschikt, bijv race is vaak 18-23 of 18-25, cross 25-35, tour 32-47 etc. Alle grote merken maken biba's voor 35mm want alle trekking, tour, cx en vakantiefietsen hebben dezelfde maat nodig. Wat voor banden heeft je fm meegegeven?
Die koop je bij iedere FMquote:Op vrijdag 14 september 2012 18:28 schreef muzas het volgende:
Schwalbe DV16. En heb nog geen enkele webshop gevonden met 35-622 banden.
Oh dat is met een Dunlop ventiel. De breedte is in elk geval goed. Je moet niet zoeken op 35-622, dan vind je waarschijnlijk niks. Gewoon kijken bij binnenbanden. Zoals gezegd, elk merk maakt ze.. Michelin A2, A3, Continental Tour All, Tour Slim, Cross, Schwalbe SV17 etc.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Schwalbe DV16. En heb nog geen enkele webshop gevonden met 35-622 banden.
Ja, ik wilde ook liever een AV, maar die had hij niet. Volgens Cube zit er origineel een 'Trekking light AV18 in.' Maar die kan ik nergens vinden. De AV17 wel, Bij de winkel waar ik mijn fiets gekocht heb. Hun gebeld en hun meldden dat die niet zou passen omdat ie te smal zou zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh dat is met een Dunlop ventiel. De breedte is in elk geval goed. Je moet niet zoeken op 35-622, dan vind je waarschijnlijk niks. Gewoon kijken bij binnenbanden. Zoals gezegd, elk merk maakt ze.. Michelin A2, A3, Continental Tour All, Tour Slim, Cross, Schwalbe SV17 etc.
Ik heb laatst ook gewoon maar nieuw wielen gekocht voor mijn Cubes, geen biba voor te krijgenquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, dat heb je altijd met die Cubes, daar zijn gewoon geen binnenbanden voor te krijgen als ze stuk gaan.
Was enkel nieuwe banden niet voldoende geweest?quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:42 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook gewoon maar nieuw wielen gekocht voor mijn Cubes, geen biba voor te krijgen
Ging dat nog wel in dezelfde fiets dan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:42 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook gewoon maar nieuw wielen gekocht voor mijn Cubes, geen biba voor te krijgen
Moet je eens naar een echte racefiets specialist gaan. Dan zit er binnen 5 minuten een nieuwe pen op. En in het slechtste geval leent de FM er eentje van een fiets uit de showroom. Maar dan moet je natuurlijk wel regelmatig daar je neus laten zien en af en toe ook nog wat aanschaffen ipv continue het internet voor koopjes af zitten struinen, want dan krijg je dus straf zoals jij nu.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik moet wachten op een nieuwe zadelpen
quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je eens naar een echte racefiets specialist gaan. Dan zit er binnen 5 minuten een nieuwe pen op. En in het slechtste geval leent de FM er eentje van een fiets uit de showroom. Maar dan moet je natuurlijk wel regelmatig daar je neus laten zien en af en toe ook nog wat aanschaffen ipv continue het internet voor koopjes af zitten struinen, want dan krijg je dus straf zoals jij nu.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je eens naar een echte racefiets specialist gaan. Dan zit er binnen 5 minuten een nieuwe pen op. En in het slechtste geval leent de FM er eentje van een fiets uit de showroom. Maar dan moet je natuurlijk wel regelmatig daar je neus laten zien en af en toe ook nog wat aanschaffen ipv continue het internet voor koopjes af zitten struinen, want dan krijg je dus straf zoals jij nu.
Eigenlijk moet je 3 dagen van te voren al ff wat extra koolhydraten eten. De dag ervoor alleen heeft niet echt zin. De ochtend gewoon goed eten. Las dat ook een stuk door Duitsland is. Had graag mee gegaan. Miss volgend jaar met een fokploeg. Veel succes!quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:59 schreef Oksel het volgende:
Zin in morgen. Lekker weertje, 100km's. Benen voelen goed. Straks nog ff pastaatje rijstje + kip maken, morgenochtend wat carboloader + boterhammetjes met stroop, wat gelletjes mee, en knallen. Gaan met een snelle groep, mannetje of 6-8 gok ik. Paar echte klasbakken erin (oud wedstrijdrijders), dus ben benieuwd. Ik ben 1 van de langzaamsten gok ik, vooral heuvel op. Op 't vlakke kan ik nog wel wat.
Ik heb het tegenovergestelde gehoord. Vooral de dag en de ochtend vantevoren kun je je glycogeenvoorraad vergroten ("koolhydraten stapelen"), meer dan een dag vantevoren heeft weinig zin. Brochure was dacht ik een uitgave van sportzorg.nl.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je 3 dagen van te voren al ff wat extra koolhydraten eten. De dag ervoor alleen heeft niet echt zin. De ochtend gewoon goed eten. Las dat ook een stuk door Duitsland is. Had graag mee gegaan. Miss volgend jaar met een fokploeg. Veel succes!
Oke, zou goed kunnen. Ik heb ook wel tegenover gestelde dingen over het stapelen gehoord. Antwoord zal wel in het midden liggen. Gewoon altijd goed eten en de dagen er voor ff een maaltijd extra of 2x opscheppen. Het is ook net waar je je goed bij voelt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb het tegenovergestelde gehoord. Vooral de dag en de ochtend vantevoren kun je je glycogeenvoorraad vergroten ("koolhydraten stapelen"), meer dan een dag vantevoren heeft weinig zin. Brochure was dacht ik een uitgave van sportzorg.nl.
Ik begin elke ochtend met een kom havermout (die groffe vlokken) met wat melk. 2 minuten in de magnetron. Mooie van havermout is dat het langzaam energie af geeft. 500gr kost maar 39centquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zit nu 2 weken op een dieet zonder brood, pasta, rijst en aardappelen. Eet veel peulvruchten en fruit voor mijn suikers. Ook havermoutpap. Het is iets wat ik voor mijn gezondheid doe nadat ik het boek van Kris Verburgh (de Voedselzandloper) heb gelezen over hoe slecht snelle suikers zijn; fructose is volgens hem een stuk langzamer, peulvruchten nog langzamer, terwijl die andere veel sneller zijn.
Begin nu eindelijk langzaam aan het dieet te wennen (heb niet meer de hele dag honger), moet nog even zien hoe het zal gaan als ik straks weer lange afstanden ga fietsen, want heb deze week niet veel tijd.
Nou precies dus; ik eet meestal havermout met sojamelk, kaneel, noten, banaan, rozijnen, etc.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik begin elke ochtend met een kom havermout (die groffe vlokken) met wat melk. 2 minuten in de magnetron. Mooie van havermout is dat het langzaam energie af geeft. 500gr kost maar 39cent
Lijkt me toch dat dat gewoon verzekeringswerk wordt voor de eigenaar van de hond?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Verdomme, Ik moest vanochtend vol remmen voor een hond.
Asfalt kussen dus & wat schaafwonden. ( de hond heeft niks )
Alleen mijn nieuwe fiets is behoorlijk naar de klote![]()
[ afbeelding ]
Er zit een scheur in mijn carbon frame / bovenbuis & mijn linker Campa shifter is behoorlijk beschadigd.
De fiets / Carrera is een maand oud,
Iemand een "idee" wat ik kan verwachten?
Ik stuur morgen een mail + foto's naar mijn FM
Ik heb geen weet van fietstechniek, en de exacte samenstelling van een carbon frame. maar heb in mijn werkleven wel eens met Koolstofvezel gewerkt, en als ik het mij goed herinner is Een breuk of scheur vrijwel onmogelijk te repareren. Door de ingewikkelde 'weef' patronen zeg maar..quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Verdomme, Ik moest vanochtend vol remmen voor een hond.
Asfalt kussen dus & wat schaafwonden. ( de hond heeft niks )
Alleen mijn nieuwe fiets is behoorlijk naar de klote![]()
[ afbeelding ]
Er zit een scheur in mijn carbon frame / bovenbuis & mijn linker Campa shifter is behoorlijk beschadigd.
De fiets / Carrera is een maand oud,
Iemand een "idee" wat ik kan verwachten?
Ik stuur morgen een mail + foto's naar mijn FM
Dat is ook altijd wat ik geleerd heb, carbon is sterk, maar zodra het kapot gaat, is het ook echt kapot.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb geen weet van fietstechniek, en de exacte samenstelling van een carbon frame. maar heb in mijn werkleven wel eens met Koolstofvezel gewerkt, en als ik het mij goed herinner is Een breuk of scheur vrijwel onmogelijk te repareren. Door de ingewikkelde 'weef' patronen zeg maar..
Eigenaar was nergens in de buurt,quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat dat gewoon verzekeringswerk wordt voor de eigenaar van de hond?
Ik heb idd geen idee,quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:14 schreef eentwee het volgende:
Dat is balen zeg. Je hebt dus geen idee van wie de hond is? En ook geen verzekering tegen valschade? Dan ben je volgens mij aardig de Sjaak,Villeneuve
Stapelen voor een koersje van 100km? Dat is toch niet nodig?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, zou goed kunnen. Ik heb ook wel tegenover gestelde dingen over het stapelen gehoord. Antwoord zal wel in het midden liggen. Gewoon altijd goed eten en de dagen er voor ff een maaltijd extra of 2x opscheppen. Het is ook net waar je je goed bij voelt.
Liep er net nog langs. Racefietsgedeelte viel me tegen. Stonden maar 3 fietsjes.. Vooral veel E-bikes.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Denk dat er in Utrecht niet veel fietsenverkopers zijn die een 2-bolt 30.9mm zadelpen op voorraad hebben met de juiste setback. Overal langsrijden kost 2 uur en 30euro extra dus dan maar een keer niet fietsen. Ik kan overigens ook niet fietsen, eerste verkoudheid van het najaar is alweer een feit.
@Knut: terwijl ik dit typ bedenk ik me dat er net een Giant store is geopend op de Nachtegaalstraat..![]()
Ja ik eet het dan vrij "bare". Havermout afgieten met een overvloed aan melk, wat door verwarming in de vlokken trekt. Meesten zullen het ontzettend goor vinden, maar ik heb met eten meestal een instelling van, het gaat niet om de smaak, maar om het resultaatquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou precies dus; ik eet meestal havermout met sojamelk, kaneel, noten, banaan, rozijnen, etc.
Je hebt gelijk. Maar ik voel me er altijd wel goed bij om de dagen voor de koers, wel ff wat pasta weg te werken. Als het niet echt helpt, dan wel tussen de oren voor mijquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stapelen voor een koersje van 100km? Dat is toch niet nodig?
Te is nooit goed hequote:Op zaterdag 15 september 2012 17:05 schreef kaasplankje het volgende:
Te weinig eten voor de koers is niet goed, maar teveel eten ook niet. Je bloedsuikerspiegel daalt dan behoorlijk waardoor je wat moe en lusteloos bent.
Vooral de ochtend natuurlijk. de dag ervoor is teveel eten niet zo heel erg. Nouja, je kan van teveel eten ook onrustig slapen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Te is nooit goed he
Maar heb je het dan over de dagen voor de koers, of de ochtend voor de koers, teveel eten?
Ik eet dus nu alleen nog havermout, geen pasta,rijst, brood of aardappels meer. vooral dus om gezondheidsredenen. merk wel dat ik vééél meer energie heb en mijn figuur is er ook op vooruit gegaanquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik eet het dan vrij "bare". Havermout afgieten met een overvloed aan melk, wat door verwarming in de vlokken trekt. Meesten zullen het ontzettend goor vinden, maar ik heb met eten meestal een instelling van, het gaat niet om de smaak, maar om het resultaat. Wanneer ik uit eten ga moet het uiteraard wel ergens naar smaken
DIt is ook niet lowcarbing maar meer slowcarbingquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik geloof zelf niet in "lowcarbing". Maar ik kan me voorstellen dat het werkt voor mensen die moeite hebben met afvallen.
Het is een manier om een spartaans dieet te omzeilen, net als bijv. Montignac dat deed.
Zelf ben ik al mijn hele leven fysiek intensief bezig. Zowel op werk als in vrije tijd. Ik moet er meer op letten dat ik niet te weinig eet.
Cool hé?quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:19 schreef eentwee het volgende:
Kaas, wat heb jij nou weer voor medelander in je avatar?
quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:41 schreef dop het volgende:
als je boeken gaat lezen over voeding en je leest er meer als 1 , dan staat er vaak zoveel tegenstrijdigheid in dat je volgens mij beter met gevoel en verstand kan gaan werken.
variatie is volgens mij het belangerijkste
vlees , vis ,vlees vervanger, kip.
groente rijst pasta aardapel bonen.
je gaat mij niet vertellen dat je al je vitamine uit soja melk en tarwe vlokken gaat halen.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:18 schreef Yankee het volgende:
Even langs een deel van mijn fanclub gefietst vandaag![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:18 schreef Yankee het volgende:
Even langs een deel van mijn fanclub gefietst vandaag![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:18 schreef Yankee het volgende:
Even langs een deel van mijn fanclub gefietst vandaag![]()
[ afbeelding ]
aambeien door het fietsen heb ik nog nooit van gehoord. Zorg voor een regelmatige stoelgang.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:46 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand hier wel eens last gehad van aambeien? Heb er nu schijnbaar last van, de laatste paar dagen eigen vrij plotseling ... vrij pijnlijk gedoetje. Zou wel eens door het fietsen kunnen komen hè? Hoop dat het vanzelf over gaat!
ik denk dat het van de havervlokken en soja melk komtquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:46 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand hier wel eens last gehad van aambeien? Heb er nu schijnbaar last van, de laatste paar dagen eigen vrij plotseling ... vrij pijnlijk gedoetje. Zou wel eens door het fietsen kunnen komen hè? Hoop dat het vanzelf over gaat!
Zelf nog nooit last van gehad maar je kan natuurlijk even zo'n zalfje erop smeren, wellicht dat dat helptquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:46 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand hier wel eens last gehad van aambeien? Heb er nu schijnbaar last van, de laatste paar dagen eigen vrij plotseling ... vrij pijnlijk gedoetje. Zou wel eens door het fietsen kunnen komen hè? Hoop dat het vanzelf over gaat!
Met de stoelgang is weinig mis, poep ong. 2 soms 3 keer per dag en het is nooit hard...quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:59 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
aambeien door het fietsen heb ik nog nooit van gehoord. Zorg voor een regelmatige stoelgang.
nooit met al je vingers!quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Met de stoelgang is weinig mis, poep ong. 2 soms 3 keer per dag en het is nooit hard...
MIsschien had ik mezelf niet anaal moeten vingeren van de week...:o
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:18 schreef Yankee het volgende:
Even langs een deel van mijn fanclub gefietst vandaag![]()
[ afbeelding ]
Interessant dat je dit zegt; ik heb al vanaf januari last van pijnen rechts en links onder de ribbenkast, opspelend maagzuur. Volgens de dokter zou het door stress komen, lever was niet opgezet, dus volgens hem was het iig niet de lever. Nou is dit een stuk minder geworden maar heb nog steeds wel eens overmatig zuur, wat ik vroeger nooit had.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:13 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
nooit met al je vingers!
laat je huisarts eens je leverfuncties prikken
Gast...open even een eigen topic ofzoquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Met de stoelgang is weinig mis, poep ong. 2 soms 3 keer per dag en het is nooit hard...
MIsschien had ik mezelf niet anaal moeten vingeren van de week...:o
Strava is nog wielren gerelateerd. Ik hoef echt niet iemand zijn poep frequentie te wetenquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:27 schreef kiekjesdief het volgende:
soms hebben we het over pure wiel-porno en soms over iets anders. Om maar niet de strava-discussie aan te halen.
Ja ik ben een gevoelig menschquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:31 schreef kiekjesdief het volgende:
je hoeft ook helemaal niets. over de relaties die onderwerpen hebben met wielrennen is al vaak een onderwerp van discussie maar je mag alles schrijven. Wel erg gevoelig als je gaat braken als je iets daar over leest trouwens.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij is JohnDDD eigenlijk heul geen fietser maar een onwijze kasthomo die op wielrenners geilt.
Zo wilde hij al weten of wij ons ballen scheren, verwittigde zijn edele delen langdurig te masseren met uierzalf voor het fietsen, en nu deelt hij ons mede aambeien te hebben na anale masturbatie.
In het komende clubblad van m'n club komt een uitgebreide recensie van pornofilmsquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:27 schreef kiekjesdief het volgende:
soms hebben we het over pure wiel-porno en soms over iets anders. Om maar niet de strava-discussie aan te halen.
Haha ja, een vriend van mij heeft een eigen band met een nummer "Ko op e dyk" (Koe op de weg). Deze foto vond ik wel toepasselijk, dus heb hem even gestolen van Yankeequote:Op zaterdag 15 september 2012 20:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het komende clubblad van m'n club komt een uitgebreide recensie van pornofilms
Patroon, heb jij die koe nu op Facebook gezet?
Lullig zeg, vooral het loslopende hond, zonder baasje gedeelte. Hoppa, een maand oud frame naar de klote.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik heb idd geen idee,
En zover ik weet, ben ik daar niet voor verzekerd.![]()
Eerst maar eens afwachten wat de FM kan doen.
Gelukkig komt "payday" ook weer in zicht ..
Op bed jij, morgen koers!quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:51 schreef Oksel het volgende:
Kaas, doe je userpic eens ff normaal doen, anders ga je maar weg uit dit topic. Da's echt heul nie normaal wat je nu doet!!
Oh noesquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Ik heb zelfs een wielershirt dat nét een maatje te klein is met een foto van Arie Boomsma
Idd, gewoon linkeballen en een ander rijdt het graag voor je dicht.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
Maximaal 3 trapjes als je onverhoopt tóch op kop komt en anderen het vuile werk op laten knappen en al helemaal geen gaten gaan dichtrijden.
En dan in de finale wel mee proberen te glippen uiteraard.
Be an asshole.
Zitbuislengte is niet belangrijk. Je moet kijken naar bovenhuis en balhoofdlengte omdat je bij zadel hoogte je meestal genoeg marge hebt. Bij de stuurpen heb je vaak maar een paar cm marge.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:20 schreef Oksel het volgende:
Ik snap nog steeds geen zak van fietsmaten.
Je moet meten van 't midden van je trapas naar de top van je frame waar je zadel uitkomt. Maar als je nu een slooping frame hebt, moet je dan die lijn recht door trekken?
Pas ik hier op?
http://link.marktplaats.nl/584345154
Ik gok op de zitbuis center-to-centerquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:32 schreef Oksel het volgende:
Maar als ze het over 52cm hebben, waar hebben ze het dan over?
Moet je ff geometrie van dat frame opzoeken op internet. Dan weet je de andere maten ook en kan je vergelijken met je eigen fiets.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:32 schreef Oksel het volgende:
Maar als ze het over 52cm hebben, waar hebben ze het dan over?
Exactquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:49 schreef Narcotical het volgende:
Als het goed is moet het deze zijn.
[ afbeelding ]
De 52 cm die in de advertentie staat die duidt wss op lengte A. Patroon doelt op lengtes C en D. Als je die maat 52 van dit frame met je eigen vergelijkt moet je een beetje een indicatie kunnen krijgen of je erop past
Vanaf de trapas een rechte lijn omhoog. En daarna vanaf die lijn naar het balhoofd. Zoals s en r. Je kan ook de afstand tussen zadelbuis en balhoofd meten in rechte (horizontale) lijn. Eentwee weet hier meer over.quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:43 schreef Oksel het volgende:
Maar hoe meet je dan een slooping frame zoals ik heb? Trek je dan de lijn van de zitbuis door?
Niet als je via een wielerclub lid bent van de NTFU.........quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:14 schreef eentwee het volgende:
Dat is balen zeg. Je hebt dus geen idee van wie de hond is? En ook geen verzekering tegen valschade? Dan ben je volgens mij aardig de Sjaak,Villeneuve
Ja, want dan ben je dus wel verzekerd...quote:Op zondag 16 september 2012 00:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet als je via een wielerclub lid bent van de NTFU.........
FOUTquote:Op zaterdag 15 september 2012 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vanaf de trapas een rechte lijn omhoog. En daarna vanaf die lijn naar het balhoofd. Zoals s en r. Je kan ook de afstand tussen zadelbuis en balhoofd meten in rechte (horizontale) lijn. Eentwee weet hier meer over.
Je kan ook ff de geometrie van je eigen frame zoeken. Je weet hoe google werkt toch? Merk+type+jaartal+geometry
Ik had laatst ook 37.5 oid op 20 km in een triathlon. Dat is gewoon te langzaam, moet ook met 40 km/h kunnen. Deze winter maar eens een wat betere basis leggen en dan in de zomer lekker veel snel werk...quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:38 schreef No-P het volgende:
Laatste triathlon gehad van dit jaar. 37.7km/h gemiddeld over 20km. Moet volgend jaar eerder op snelheid gaan trainen, dat bleef een beetje onderbelicht dit jaar bij mij.
Oeps dop vindt het FOUTquote:Op zondag 16 september 2012 08:21 schreef dop het volgende:
[..]
FOUT
bij sloping worden de verschillen in grotere maten opgevangen door zaldepen en stuurpen , en dat is wat je niet meet met s en r
sloping frames zijn er in minder maten als normale geometrie
bij sloping zie je vaak maar 3 of 4 maten
small medium lager extra large
waar normale geometrie er minstens 6 en vaak wel 8 of 9 stappen heeft tussen kleinste en grootste frame.
je kun dus hoog uit een schatting doen , 52 cm is voor iemand tussen de 172 en 178 (178 is 54cm)
met een grote MAAR want de verdere geometrie van het frame kan er voor zorgen dat die maten net even ander komen te liggen, dus per merk/ type verschilt dat een beetje
oksel zijn huidige fiets is sloping , dus die kan hij meten denkt hij, maar ik zou niet aan zijn sloping frame gaan meten, dat heeft geen zin omdat zijn lichaams lengte veel meer zegt over waar hij op past , als de maat van de sloping fiets waar hij nu op zitquote:Op zondag 16 september 2012 08:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oeps dop vindt het FOUTIk snap helemaal niets van je verhaal, miss kan eentwee het duidelijker uitleggen.
Volgens mij moet je gewoon weten hoe ver je kan zitten met bovenhuis en hoe diep je zit (balhoofdbuis). Dan frame nemen waar geen ontzettend lange of korte stuurpen hoeft te nemen en waar je niet te hoog zit qua stuur of te laag en veel spacers nodig hebt.
Waarom hebben wij het eigenlijk over slooping? Die fiets die Oksel liet zien is toch helemaal geen slooping? Miss loopt de buis iets schuin af, maar als je de rechte lijn meet, prima te vergelijken met een klassiek frame.
Oke... Gewoon afstand zadel stuur van eigen frame meten. (dus niet bovenbuis maar werkelijke afstand) Dan kan je prima uitrekenen of die afstand ook mogelijk is bij de ridley en met wat voor pen.quote:Op zondag 16 september 2012 08:41 schreef dop het volgende:
[..]
oksel zijn huidige fiets is sloping , dus die kan hij meten denkt hij, maar ik zou niet aan zijn sloping frame gaan meten, dat heeft geen zin omdat zijn lichaams lengte veel meer zegt over waar hij op past , als de maat van de sloping fiets waar hij nu op zit
ridley x fire maten
juistquote:Op zondag 16 september 2012 08:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke... Gewoon afstand zadel stuur van eigen frame meten. (dus niet bovenbuis maar werkelijke afstand) Dan kan je prima uitrekenen of die afstand ook mogelijk is bij de ridley en met wat voor pen.
Dat moet je dan wel meten in combinatie met de afstand van stuur tot center as voorwiel. Dat zijn de 2 bepalende maten voor een zit positie.quote:Op zondag 16 september 2012 08:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke... Gewoon afstand zadel stuur van eigen frame meten. (dus niet bovenbuis maar werkelijke afstand) Dan kan je prima uitrekenen of die afstand ook mogelijk is bij de ridley en met wat voor pen.
Ik heb dat zo vaak gedaanquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Of, als je moet lossen met meerdere renners en het valt een beetje stil in 't peloton en je kan nog terug komen doe je ook net alsof je stuk zit en laat je anderen het gat dichtrijden.
Als je er dan bijna bent knal je gelijk naar voren natuurlijk.![]()
Eigenlijk is dat een enorme hondenstreek maar zo werkt het nou eenmaal.
Parkeerplek homo misschen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij is JohnDDD eigenlijk heul geen fietser maar een onwijze kasthomo die op wielrenners geilt.
Zo wilde hij al weten of wij ons ballen scheren, verwittigde zijn edele delen langdurig te masseren met uierzalf voor het fietsen, en nu deelt hij ons mede aambeien te hebben na anale masturbatie.
quote:Op zondag 16 september 2012 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Parkeerplek homo misschen?
Maar ik ben wel teleurgesteld, JohnDDD is wel de enige hier behalve mij die ook met bagage op de fiets rondrijdt in de vakantie dacht ik(ivo heeft ook bepakking, maar dat is een heel ander soort van fietsen weer natuurlijk), en dt soort postjes geven ons soort mensen een heel slechte naam. Ik durf nu nooit meer te vertellen dat ik m'n intieme onderdelen 's avonds in de tent altijd even in de tea tree zalf zet, om ontstekingen ed te voorkomen. En over m'n schimmelpoeder vor de voetjes.
Maar, geen aambeien hier! Ik heb wel leuke verhalen over rondfietsen met buikloop, en hoe ik bijna eens in de berm met de broek naar beneden moest, maar ik wil Patroon geen slechte zondag bezorgen...
Redelijk zuur!quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lullig zeg, vooral het loslopende hond, zonder baasje gedeelte. Hoppa, een maand oud frame naar de klote.
Puik werk!quote:Op zondag 16 september 2012 11:49 schreef muzas het volgende:
Zo. Dankzij de puinhoop in hillegom een pr qua afstand neergezet (47km, ik mikte op net aan 40) Maar dankzij een oog op de hartslag redelijk volgehouden.
Geeft een enorme kick. Jaar geleden kwam ik de trap niet eens op.
En ik ben verkocht aan het 'sochtends fietsen. Alleen maar mensen aan het sporten en rust.
Je mag meten wat je wilt, het is alleen van belang dat je de juiste maten uit de maattabel haalt. Het makkelijkst en meest foolproof is de balhoofdbuis. Denk dat dit jouw frametabel is? Meet E en AS en je weet zeker welke maat je hebt. Voor het vergelijken met andere frames zijn alleen E, B1 en de beide hoeken G en G1 van belang. De lengte van de zitbuis heeft totaal geen waarde, anders dan dat het een label is om duidelijk te maken waar je in de geometrietabel moet kijken om de correcte belangrijke maten af te lezen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:43 schreef Oksel het volgende:
Maar hoe meet je dan een slooping frame zoals ik heb? Trek je dan de lijn van de zitbuis door?
Neem dan B1. Dat is de effectieve lengte.quote:Op zondag 16 september 2012 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou B1 of BS meten denk ik. De rest valt wel op te vangen met een spacer meer of minder.
Zoals ik het begrepen heb, weet Oksel zijn eigen frame maat wel, maar vraagt hij zich af hoe hij dat kan vergelijken met het frame op marktplaats. Dit omdat zijn frame slooping is en het marktplaats frame niet.quote:Op zondag 16 september 2012 14:52 schreef eentwee het volgende:
B1 kun je niet meten want dat is een virtuele lengte. Waarom zo moeilijk doen.. het gaat Oksel toch alleen om het bepalen van de framemaat die hij nu heeft? Daarna begint het vergelijken, daarvoor zijn zoals gezegd B1, E, G en G1 van belang. En BS, A1 en AS totaal NIET.
Sommige profs komen 3 weken lang in de bus thuisquote:Op zondag 16 september 2012 16:47 schreef Holenbeer het volgende:
kutdag gehad. net geen 18 km gefietst, 2 lekke banden en met de bus naar huis
haha, lol.quote:Op zondag 16 september 2012 16:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sommige profs komen 3 weken lang in de bus thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |