abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116695962

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116697576
Hopelijk werkt dat ding in de startpost ook een keer :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116700045
Cyclingboy ^O^
pi_116702277

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:26:27 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116702919
Er wordt hier gekoerst!
pi_116703187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

[ afbeelding ]

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
eten!!!
pi_116703366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:

[..]

Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.
pi_116703554
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
pi_116703926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.
pi_116704356
O ok, ja ziet er wel leuk uit.
Al ben ik meer van de standaardframepjes :p.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:01:23 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116705393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
pi_116706542
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
eten!!!
  woensdag 12 september 2012 @ 21:15:07 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116706781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:

[..]

Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.
pi_116708008
Heel apart frame, vind het wel wat hebben eigenlijk, goeie kleur ook!

Heb vandaag m'n Tacx Fortius binnengekregen. Hopen dat ik hem voorlopig nog niet hoef te gebruiken, maar ik ben in ieder geval vast voorbereid op slechter weer.
pi_116709079
Te bedenken dat het frame 7 jaar op mijn kast heeft gelegen, constant mezelf voorgenomen om een fiets op te bouwen met dat frame. Toch blij dat ik er dit jaar eindelijk aan begonnen ben, verkoop van mijn Concept 2 roeimachine om onderdelen voor de fiets te financieren 1 van mijn beste keuzes ooit.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:57:31 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116716824
Je had een tijdje dat er allemaal van die frames werden gebruikt bij triathlon. In nl zie je ze bijna niet meer. Ik vind ze wel leuk eigenlijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116718451
Softride is gestopt. 1 van de weinige die nog afwijkende frames bouwt is Kestrel met de Airfoil :

Op kleinere schaal heb je nog de BP Stealth :

Wel echt tijdrit of triatlonfietsen, de Trek Y-Foil is in principe een normale racefiets.

Verder zijn nog redelijk wat varianten met gebogen zitbuis zoals Cervelo maakt en Corima daarvoor al veel eerder :

Een Airfoil wil ik nog wel eens aanschaffen, nog goed betaalbaar en leuk voor er bij. Aerosuit aan, tijdrithelm op en de KOM's sneuvelen bij de vleet.
pi_116719195
Afschuwelijk die frames.
Die oranje Trek vind ik ook niets als normale racefiets, maar ja ik ben dan ook een liefhebber van de klassieke frames (oversized mag). Die frames met overdreven schuine bovenbuizen, Giant TCR etc heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116719896
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
pi_116720359
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
pi_116720590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.
pi_116720694
Ouwe fietsen saai noemen :o

Stalen fietsen met ronde buizen is nog steeds het allermooist _O_
  woensdag 12 september 2012 @ 23:46:16 #23
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116720816
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116720976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Vind ik ook.
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke :D
pi_116721008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')