abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116695962

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116697576
Hopelijk werkt dat ding in de startpost ook een keer :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116700045
Cyclingboy ^O^
pi_116702277

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:26:27 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116702919
Er wordt hier gekoerst!
pi_116703187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

[ afbeelding ]

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
eten!!!
pi_116703366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:

[..]

Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.
pi_116703554
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
pi_116703926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.
pi_116704356
O ok, ja ziet er wel leuk uit.
Al ben ik meer van de standaardframepjes :p.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:01:23 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116705393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
pi_116706542
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
eten!!!
  woensdag 12 september 2012 @ 21:15:07 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116706781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:

[..]

Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.
pi_116708008
Heel apart frame, vind het wel wat hebben eigenlijk, goeie kleur ook!

Heb vandaag m'n Tacx Fortius binnengekregen. Hopen dat ik hem voorlopig nog niet hoef te gebruiken, maar ik ben in ieder geval vast voorbereid op slechter weer.
pi_116709079
Te bedenken dat het frame 7 jaar op mijn kast heeft gelegen, constant mezelf voorgenomen om een fiets op te bouwen met dat frame. Toch blij dat ik er dit jaar eindelijk aan begonnen ben, verkoop van mijn Concept 2 roeimachine om onderdelen voor de fiets te financieren 1 van mijn beste keuzes ooit.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:57:31 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116716824
Je had een tijdje dat er allemaal van die frames werden gebruikt bij triathlon. In nl zie je ze bijna niet meer. Ik vind ze wel leuk eigenlijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116718451
Softride is gestopt. 1 van de weinige die nog afwijkende frames bouwt is Kestrel met de Airfoil :

Op kleinere schaal heb je nog de BP Stealth :

Wel echt tijdrit of triatlonfietsen, de Trek Y-Foil is in principe een normale racefiets.

Verder zijn nog redelijk wat varianten met gebogen zitbuis zoals Cervelo maakt en Corima daarvoor al veel eerder :

Een Airfoil wil ik nog wel eens aanschaffen, nog goed betaalbaar en leuk voor er bij. Aerosuit aan, tijdrithelm op en de KOM's sneuvelen bij de vleet.
pi_116719195
Afschuwelijk die frames.
Die oranje Trek vind ik ook niets als normale racefiets, maar ja ik ben dan ook een liefhebber van de klassieke frames (oversized mag). Die frames met overdreven schuine bovenbuizen, Giant TCR etc heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116719896
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
pi_116720359
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
pi_116720590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.
pi_116720694
Ouwe fietsen saai noemen :o

Stalen fietsen met ronde buizen is nog steeds het allermooist _O_
  woensdag 12 september 2012 @ 23:46:16 #23
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116720816
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116720976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Vind ik ook.
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke :D
pi_116721008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
pi_116721702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
pi_116722485
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke :D
_O-
pi_116723033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
Ik ga eerst wel kijken waar ik uit kom als mijn Cinelli Spinaci's op mijn fiets gemonteerd heb. Is de beste optie om in een aero positie te rijden op een normale racefiets.

Wil overigens wel harder dan 40 km/uur, moet ook wel haalbaar zijn uitgaande van wat ik vroeger reed en waar ik nu na iets meer dan 6 weken trainen al weer op zit.
pi_116730131
Gister maar weer eens gefietst, en wederom belande ik in de regen ;)
Eindelijk die klote stads KOM op de admiraal gepakt :@
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116730483
OW wat lief dat topic titel :) Hij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen :D
Haters gonna hate.
pi_116730679
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titel :) Hij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen :D
Tof! :) Van harte!
pi_116731092
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
van harte gefeliciteerd, veel knappe prestatie
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_116733519
Thanks allemaal het is echt super gaaf dat hij zijn goud van vorige Paralympics heeft weten te prolongeren. Echt nipt met 2 seconden.
Haters gonna hate.
  donderdag 13 september 2012 @ 10:43:42 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116733548
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116734137
Hij zag het verschil zelf niet eens.
Da-dum-tsssssh.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 13 september 2012 @ 11:09:29 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116734267
Ja, ik wilde ook al een grapje maken over dat hij zijn ogen niet open had op de foto, maar die vond ik te flauw. :@
pi_116736550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
pi_116736862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:

[..]

Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
Inderdaad
  donderdag 13 september 2012 @ 14:40:57 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116741139
Die mannen gaan als een raket met z'n twee op die tandem.

Proficiat Cyclinggirl en man. ^O^
pi_116744723
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
pi_116744867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:23 schreef Swaytje het volgende:
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
Ik ben heel erg blij met m'n Etxeondo broek.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:31:01 #42
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116745026
Ik heb een broek van Ultima, Santini en Bio-Racer en die zitten mij allemaal prima :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_116745274
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??

Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
pi_116745436
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??

Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
Je zou een fiets-ophangsysteem kunnen kopen. Kun je hem en ophangen als je klaar bent met fietsen, en ophangen als je hem gaat schoonmaken. Zal wel een beetje wiebelen :P
pi_116745764
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:

Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.

Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen :?
pi_116745848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.

Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen :?
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
pi_116745873
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef muzas het volgende:

[..]

En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel :P
pi_116745915
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel :P
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
pi_116745916
Tanderborstel wel voor derailleur bijvoorbeeld. Als ik zie hoe smerig dat is na 1 keer gebruik :X Flikker alles gewoon na 1 of 2 keer weg. Dure hobby als je steeds van die speciale borsteltjes moet gaan kopen.
pi_116745946
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef muzas het volgende:

[..]

Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
Ik gebruik daarvoor een wax smeersel. Dat zou minder vuil aantrekken. Op zich doet het dat ook maar ketting maakt heel snel weer een "droog" geluid. Binnenkort ff ander merk proberen dus.
pi_116745986
Ik heb daar zo'n soort borstel voor:

Zo'n kettingreiniger heb ik ook, maar is niet heel handig idd
pi_116746045
Zo'n borstel heb ik ook. Alleen nog geen ervaring met schoonmaken. En merk wel dat na 4 ritjes het allemaal niet meer zo soepel klinkt. Wil graag een makkelijke routine om 't 'ff snel' schoon te maken. Uitvoerig alles reinigen gebeurd ieder half jaar bij de FM.
pi_116746263
ik gebruik altijd oude theedoeken/Tshirts om na een rit (of soms na 2 a 3 ritten als ik lui ben) het dikste vuil eraf te halen Soms met lampolie op de doek. Eens in de zoveel tijd haal ik de ketting eraf om het door een sopje te halen of in een bakje lampolie te leggen.

Smeren doe ik met wax, bevalt wel aardig, al heb ik er nog maar 1x in de regen mee gereden en heb daarna de fiets en ketting grondig gereinigd. Weet dus niet hoe die wax het houdt na een regenrit wanneer je niet grondig reinigt. Regenbestendigheid is geloof ik wel een belangrijk nadeel van wax
pi_116746363
Ik heb hier 'viking juice' staan van de FM :P

Zou ik ook gewoon een sopje dreft kunnen gebruiken om de ketting in te leggen?
pi_116746408
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Ik heb hier 'viking juice' staan van de FM :P

Zou ik ook gewoon een sopje dreft kunnen gebruiken om de ketting in te leggen?
Tuurlijk
pi_116746460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Tuurlijk
Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijg :')

Ik had vroeger verdomme vaker bij m'n vader in de schuur op moeten letten :')
pi_116746498
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:07 schreef muzas het volgende:

[..]

Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijg :')

Ik had vroeger verdomme vaker bij m'n vader in de schuur op moeten letten :')
Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMC
pi_116746569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMC
Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.
pi_116746581
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:11 schreef muzas het volgende:

[..]

Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.
Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaad :P
pi_116746751
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaad :P
ff gekeken en er zit idd niet zo'n sluitschakeltje op, zoals bij m'n opa-stadfiets. Waarom eigenlijk niet?

Viel wel op hoe vies dat ding is. En ook de kettingbladen en cassette. Ding is gloednieuw :') Net 5 keer mee gereden.
pi_116747811
hoi allen! ik ben redelijk nieuw in het fietsen, maar doe het graag. heb begin zomer een tweedehands colnago c50 gekocht, hij fietst heel fijn en ik heb er inmiddels aardig wat kilometers op afgelegd. ik fiets (nog) lang niet zo hard als de meesten van jullie :P, maar anyhoe, ik kom meelezen!
  donderdag 13 september 2012 @ 17:56:21 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116747850
Meelezen is prima, maar meeposten moet ook :P
pi_116747877
Het percentage vrouwen in dit topic is laatste weken verdrievoudigt _O_
  donderdag 13 september 2012 @ 17:58:34 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116747912
Das nie helemaal waar Knut. Het aantal vrouwen wel.
pi_116747921
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Meelezen is prima, maar meeposten moet ook :P
ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsen :6
  donderdag 13 september 2012 @ 17:59:25 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116747938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsen :6
Veels te slecht weer voor :')
pi_116747996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

helemaal niet.
pi_116748064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:00 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

helemaal niet.
Dat is de goede instelling, slecht weer bestaat niet. alleen de verkeerde kleding
pi_116748089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Das nie helemaal waar Knut. Het aantal vrouwen wel.
Als het absolute aantal verdrievoudigd, doet het percentage dat toch ook?

Nee. :@ :+
  donderdag 13 september 2012 @ 18:04:56 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116748130
quote:
3s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Als het absolute aantal verdrievoudigt, doet het percentage dat toch ook?
Nee.

Stel dat er 1 man hier post, en 1 vrouw. Dan is het 50/50. Dan komen er 2 vrouwen bij, dan is de ratio 1:3. Dus 25% mannen en 75% vrouwen.
pi_116748139
Ja ik dacht te snel :P
  donderdag 13 september 2012 @ 18:05:40 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116748157
Heb ik ook eens gelijk over iets B-)
pi_116748197
Ik ben net zo goed in rekenen als in fietsen.
pi_116748304
Ik begin ook te vrezen dat de echt lekkere fietsdagen over zijn..
Moet toch maar eens iets met lange pijpen aanschaffen.
pi_116748415
Vanmiddag trouwens mooi alle aandacht gehad op een klimmetje op kasseien. Basisscholieren die uitleg kregen over het kasteel in Bad Bentheim hadden meer aandacht voor mijn rammelende fiets dan voor de docent :7
pi_116748428
Het aantal wijven ligt daarentegen hoger met gezeik over kou... Het is nog steeds boven de 10 graden. Dat heet niet koud!
pi_116748455
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
  donderdag 13 september 2012 @ 18:17:59 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116748548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:00 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

helemaal niet.
Hoor je het eens van een vrouw.

Mietje. :{w

Als je niet fietst mag je hier eigenlijk niet eens posten. ~O>
pi_116748854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.
Ach, in lange kleding fietsen is niet erg, zolang het droog blijft ben ik meer dan tevreden!
  donderdag 13 september 2012 @ 18:28:27 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116748868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
Ik moet nieuwe beenstukken en mouwtjes want deze zitten vol met gaten. Vooral de beenstukken.

Ik wil ze op de club halen want daar kosten ze maar 12.- of 15.- ofzo.
dan moet ik wel op woensdagavond naar de club en dat komt er steeds maar niet van.
pi_116749343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:27 schreef Swaytje het volgende:

[..]

Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.
Ach, in lange kleding fietsen is niet erg, zolang het droog blijft ben ik meer dan tevreden!
hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.
Overigens zag ik alleen maar wielrenners met korte broek fietsen
pi_116749556
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:42 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.
Overigens zag ik alleen maar wielrenners met korte broek fietsen
Haha, iedereen die ik tegen kwam had juist lange broek aan. Voelde me een ware optimist.
Maar inderdaad, als de zon af en toe doorkwam was het prima, maar stukken over de dijk zonder zon was wel frisjes.
pi_116750538
Ik krijg last van m'n knieen als ik bij te koud weer geen beenwarmers aan heb. Moet nog een keer van die knie dingen halen, op zich wel lekker de om de wind door m'n gesoigneerde kuithaar te voelen.

Op zich wel vreemd, voetballen doe ik tot -10 in korte broek en t-shirt. Bij +15 draag ik al extra laagjes op de fiets :')
  donderdag 13 september 2012 @ 19:21:17 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116750941
Je koelt ook meer af door de rijwind Knut.

Ik heb vandaag ook al met beenwarmers gereden.
  donderdag 13 september 2012 @ 19:30:42 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116751331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Je koelt ook meer af door de rijwind Knut.

Ik heb vandaag ook al met beenwarmers gereden.
Ik vorige week ook al, 's ochtends is het koud.
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[..]

Hoor je het eens van een vrouw.

Mietje. :{w

Als je niet fietst mag je hier eigenlijk niet eens posten. ~O>
Heb een snee van 5 cm in mijn kop. Die moet eerst maar een beetje helen voordat ik dit weekend NK ga varen. Wil niet dat hij door wat dan ook open gaat waardoor ik het nk mis :+
  donderdag 13 september 2012 @ 19:48:32 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116752088
Dat zeg je nu.
pi_116752134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik krijg last van m'n knieen als ik bij te koud weer geen beenwarmers aan heb. Moet nog een keer van die knie dingen halen, op zich wel lekker de om de wind door m'n gesoigneerde kuithaar te voelen.

Op zich wel vreemd, voetballen doe ik tot -10 in korte broek en t-shirt. Bij +15 draag ik al extra laagjes op de fiets :')
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was :')
  donderdag 13 september 2012 @ 19:59:43 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116752669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was :')
Dat is echt zo belachelijk. Kost klauwen met geld. En het is slecht voor het ziekteverzuim.
pi_116753042
het was in de tijd dat ik nog studeerde (vorige maand :') ) een reden om vroeg aanwezig te zijn, zodat ik een plek buiten de aircostralen kon pakken

Verder bureaucratie ten top, want niemand schijnt verantwoordelijk te zijn voor die airco's en de temperaturen
pi_116753296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Neem ik aan klacht ingediend?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 13 september 2012 @ 20:11:26 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116753344
pi_116753500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Neem ik aan klacht ingediend?
wel ingediend, maar zou me verbazen wanneer het bij de juiste persoon is terecht gekomen ipv in de papierbak
pi_116757567
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde man :P Waren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.

Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben :P
  donderdag 13 september 2012 @ 21:30:34 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116758136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde man :P Waren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.

Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben :P
Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?
pi_116758338
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?
quote:
De Hel van het Wapen van Vriezenveen

Aug. 24evenementen, sportno comments
Aanstaande zondag 16 september staat de wielertoertocht De Hel van het Wapen weer op het programma. Vorig jaar deden er in totaal 75 wielrenners mee, de organisatie hoopt dit jaar op minimaal een gelijk aantal deelnemers. De toertocht over iets meer dan 100 zorgvuldig uitgestippelde kilometers brengt de renners langs de mooiste plekken in Twente en Duitsland. Aan de coureurs is het om al die plekken zo snel mogelijk voorbij te fietsen!

Doordat het vaste begin- en eindpunt Het Wapen van Vriezenveen dit jaar helaas niet beschikbaar, wordt dit jaar uitgeweken naar Zandwijk Bistro & Partycenter aan de Kanaalweg Noord in Vriezenveen. De start is vanaf daar gepland om 13.00 uur, aanmelden is mogelijk vanaf een uur voor de start. Onderweg worden de renners begeleid door motorrijders van MC De Piep’n en zijn er twee tussenstops (na 50 en 80 km.) gepland. Daarnaast zijn er EHBO’ers, een materiaal- en een bezemwagen aanwezig. Bij terugkomst bij Zandwijk wacht er voor elke deelnemer een dampend buffet, is er uiteraard de mogelijkheid om een drankje te nuttigen en vindt er nog een verloting plaats. Ook supporters zijn hierbij van harte welkom. Er is in ieder geval voor alles gezorgd om de Hel van het Wapen weer een succes te laten worden!
Opgeven en betalen kan dit jaar vooraf via het ticketsysteem op deze pagina (https://www.facebook.com/mattevents1/app_153680921360383). Uiteraard kun je je ook per mail opgeven en op de dag zelf betalen. Dit dient bij voorkeur uiterlijk te gebeuren op vrijdag 14 september, in verband met het bepalen van het aantal motorbegeleiders en de grootte van het buffet achteraf. De deelnamekosten bedragen slechts ¤7,50 per deelnemer. Deelname is op eigen risico.
Fietsmaatje schrijft:
quote:
Gezamenlijke start (ca. 100 man) begeleid met motoren. Na ca. 20 km neutralisatie wordt de koers open gegooid en lijkt het net een wedstrijd. Als er een kopgroep ontstaat gaan er 1 of 2 motoren mee.
Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?
pi_116758483
  donderdag 13 september 2012 @ 21:40:52 #98
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116758750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:33 schreef Oksel het volgende:

Fietsmaatje schrijft:

Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?
Best leuk, een soort van vrije klassieker. Gripper is op vakantie, en eentwee is druk met core stability oefeningen. Ik heb verplichte rustdag a.s. zondag, en moet dat als oud kaasje helaas respecteren, want ik liep vandaag al op mijn tandvlees.

Ik verwacht je desalniettemin voorin, je zal het deze keer zonder Fok! treintje moeten klaren.
pi_116759072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:

Leuk! Ben benieuwd! Is inschrijving vrij? Wat bedoelen ze met de tussenstops bij 50 en 80 km? Moet je dan wachten met de kopgroep ofzo?
pi_116759080
Wat heb ik gemist? Samen een keer gekoerst? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')