SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.
[ afbeelding ]
In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:
[..]
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.
Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Vind ik ook.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke
Ik ga eerst wel kijken waar ik uit kom als mijn Cinelli Spinaci's op mijn fiets gemonteerd heb. Is de beste optie om in een aero positie te rijden op een normale racefiets.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
Tof!quote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
van harte gefeliciteerd, veel knappe prestatiequote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:
[..]
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
Ik ben heel erg blij met m'n Etxeondo broek.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:23 schreef Swaytje het volgende:
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
Je zou een fiets-ophangsysteem kunnen kopen. Kun je hem en ophangen als je klaar bent met fietsen, en ophangen als je hem gaat schoonmaken. Zal wel een beetje wiebelenquote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.
Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstelquote:Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef muzas het volgende:
[..]
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel
Ik gebruik daarvoor een wax smeersel. Dat zou minder vuil aantrekken. Op zich doet het dat ook maar ketting maakt heel snel weer een "droog" geluid. Binnenkort ff ander merk proberen dus.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
Tuurlijkquote:Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Ik heb hier 'viking juice' staan van de FM![]()
Zou ik ook gewoon een sopje dreft kunnen gebruiken om de ketting in te leggen?
Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijgquote:
Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMCquote:Op donderdag 13 september 2012 17:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Ok, Dan kan ik aan de slag. Stap1; googlen hoe ik die ketting los krijg![]()
Ik had vroeger verdomme vaker bij m'n vader in de schuur op moeten letten
Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je een kettingpons voor nodig 1e keer. Daarna quick link van KMC
Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 17:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Hmm, maar een kettingpons is redelijk definitief toch? Draai je dat pennetje niet mee terug. Dus moet eerst ff een quicklink regelen?.
ff gekeken en er zit idd niet zo'n sluitschakeltje op, zoals bij m'n opa-stadfiets. Waarom eigenlijk niet?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het kan wel, maar wordt niet aangeraden inderdaad
ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsenquote:Op donderdag 13 september 2012 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Meelezen is prima, maar meeposten moet ook
Veels te slecht weer voorquote:Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ah ja, dat zal ik dan ook wel doen, op z'n tijd. nu eerst een stukje fietsen
Als het absolute aantal verdrievoudigd, doet het percentage dat toch ook?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Das nie helemaal waar Knut. Het aantal vrouwen wel.
Nee.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Als het absolute aantal verdrievoudigt, doet het percentage dat toch ook?
quote:
Hoor je het eens van een vrouw.quote:
Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
Ik moet nieuwe beenstukken en mouwtjes want deze zitten vol met gaten. Vooral de beenstukken.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:15 schreef Holenbeer het volgende:
ik had vandaag wel weer voor het eerst de been- en armstukken aan. Wel weer even wennen
hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:27 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Ik deed het nog in kort/kort zonder been- en armstukken, maar het hield inderdaad niet over.
Ach, in lange kleding fietsen is niet erg, zolang het droog blijft ben ik meer dan tevreden!
Haha, iedereen die ik tegen kwam had juist lange broek aan. Voelde me een ware optimist.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hing een beetje van de wind en de wolken af. Soms was ik erg blij met mijn keuze, maar op sommige punten was het ook wel weer warm.
Overigens zag ik alleen maar wielrenners met korte broek fietsen
Ik vorige week ook al, 's ochtends is het koud.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
Je koelt ook meer af door de rijwind Knut.
Ik heb vandaag ook al met beenwarmers gereden.
Heb een snee van 5 cm in mijn kop. Die moet eerst maar een beetje helen voordat ik dit weekend NK ga varen. Wil niet dat hij door wat dan ook open gaat waardoor ik het nk misquote:Op donderdag 13 september 2012 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Hoor je het eens van een vrouw.
Mietje.
Als je niet fietst mag je hier eigenlijk niet eens posten.![]()
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik krijg last van m'n knieen als ik bij te koud weer geen beenwarmers aan heb. Moet nog een keer van die knie dingen halen, op zich wel lekker de om de wind door m'n gesoigneerde kuithaar te voelen.
Op zich wel vreemd, voetballen doe ik tot -10 in korte broek en t-shirt. Bij +15 draag ik al extra laagjes op de fiets
Dat is echt zo belachelijk. Kost klauwen met geld. En het is slecht voor het ziekteverzuim.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was
Neem ik aan klacht ingediend?quote:Op donderdag 13 september 2012 19:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
In de Universiteits Bibliotheek hier in Twente staat de airco altijd gigantisch hoog. Afgelopen zomer met de hele warme dagen waren er mensen die vesten meenamen om in de bieb te kunnen zitten en die vesten uitdeden toen ze naar buiten gingen pauze houden.
Ik heb daar regelmatig zere knieeen gekregen van het stilzitten omdat ik daar in korte broek in de straal van de airco zat, terwijl het buiten 30 graden was
wel ingediend, maar zou me verbazen wanneer het bij de juiste persoon is terecht gekomen ipv in de papierbakquote:
Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde manWaren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.
Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Wat voor soort van koers is dat? Zal je ze allemaal flikken en als een duveltje uit een doosje er af kletsen?
Fietsmaatje schrijft:quote:De Hel van het Wapen van Vriezenveen
Aug. 24evenementen, sportno comments
Aanstaande zondag 16 september staat de wielertoertocht De Hel van het Wapen weer op het programma. Vorig jaar deden er in totaal 75 wielrenners mee, de organisatie hoopt dit jaar op minimaal een gelijk aantal deelnemers. De toertocht over iets meer dan 100 zorgvuldig uitgestippelde kilometers brengt de renners langs de mooiste plekken in Twente en Duitsland. Aan de coureurs is het om al die plekken zo snel mogelijk voorbij te fietsen!
Doordat het vaste begin- en eindpunt Het Wapen van Vriezenveen dit jaar helaas niet beschikbaar, wordt dit jaar uitgeweken naar Zandwijk Bistro & Partycenter aan de Kanaalweg Noord in Vriezenveen. De start is vanaf daar gepland om 13.00 uur, aanmelden is mogelijk vanaf een uur voor de start. Onderweg worden de renners begeleid door motorrijders van MC De Piep’n en zijn er twee tussenstops (na 50 en 80 km.) gepland. Daarnaast zijn er EHBO’ers, een materiaal- en een bezemwagen aanwezig. Bij terugkomst bij Zandwijk wacht er voor elke deelnemer een dampend buffet, is er uiteraard de mogelijkheid om een drankje te nuttigen en vindt er nog een verloting plaats. Ook supporters zijn hierbij van harte welkom. Er is in ieder geval voor alles gezorgd om de Hel van het Wapen weer een succes te laten worden!
Opgeven en betalen kan dit jaar vooraf via het ticketsysteem op deze pagina (https://www.facebook.com/mattevents1/app_153680921360383). Uiteraard kun je je ook per mail opgeven en op de dag zelf betalen. Dit dient bij voorkeur uiterlijk te gebeuren op vrijdag 14 september, in verband met het bepalen van het aantal motorbegeleiders en de grootte van het buffet achteraf. De deelnamekosten bedragen slechts ¤7,50 per deelnemer. Deelname is op eigen risico.
Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?quote:Gezamenlijke start (ca. 100 man) begeleid met motoren. Na ca. 20 km neutralisatie wordt de koers open gegooid en lijkt het net een wedstrijd. Als er een kopgroep ontstaat gaan er 1 of 2 motoren mee.
Wat?quote:Op donderdag 13 september 2012 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/runs/21839418#390027365
PRITT!!
[ afbeelding ]
Best leuk, een soort van vrije klassieker. Gripper is op vakantie, en eentwee is druk met core stability oefeningen. Ik heb verplichte rustdag a.s. zondag, en moet dat als oud kaasje helaas respecteren, want ik liep vandaag al op mijn tandvlees.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:33 schreef Oksel het volgende:
Fietsmaatje schrijft:
Lijkt me tof, zin in. Ben best in vorm. Zin om mee te gaan? Kunnen voor onze groep nog wel wat klasbakken gebruiken. Gripper / Eentwee nog zin?
Leuk! Ben benieuwd! Is inschrijving vrij? Wat bedoelen ze met de tussenstops bij 50 en 80 km? Moet je dan wachten met de kopgroep ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:21 schreef Oksel het volgende:
Net gefietst, ging alleen bijna iemand dood door hartritmestornissen ofzo. Slecht voor je gemiddelde manWaren met z'n 6'en, ging wel lekker. A.s. zondag ga ik soort van koers rijden, inclusief motorrijders enzo. Over 100km. Ben benieuwd.
Vandaag weer de compact / 28 eraf, en dubbel / 25 erop. Wel lekker, wat tandjes over hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |