SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.
[ afbeelding ]
In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:
[..]
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.
Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Vind ik ook.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke
Ik ga eerst wel kijken waar ik uit kom als mijn Cinelli Spinaci's op mijn fiets gemonteerd heb. Is de beste optie om in een aero positie te rijden op een normale racefiets.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
Tof!quote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
van harte gefeliciteerd, veel knappe prestatiequote:Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titelHij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:
[..]
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
Ik ben heel erg blij met m'n Etxeondo broek.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:23 schreef Swaytje het volgende:
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
Je zou een fiets-ophangsysteem kunnen kopen. Kun je hem en ophangen als je klaar bent met fietsen, en ophangen als je hem gaat schoonmaken. Zal wel een beetje wiebelenquote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??
Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.
Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstelquote:Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef muzas het volgende:
[..]
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?quote:Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel
Ik gebruik daarvoor een wax smeersel. Dat zou minder vuil aantrekken. Op zich doet het dat ook maar ketting maakt heel snel weer een "droog" geluid. Binnenkort ff ander merk proberen dus.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |