abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116695962

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116697576
Hopelijk werkt dat ding in de startpost ook een keer :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116700045
Cyclingboy ^O^
pi_116702277

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:26:27 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116702919
Er wordt hier gekoerst!
pi_116703187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn fiets (de Trek Y-Foil) na de corporatie triatlon.

[ afbeelding ]

In actie op die triatlon, twee van de wieltjeszuigers vlak achter me.
Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
eten!!!
pi_116703366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef janatwork het volgende:

[..]

Super toffe fiets! rijd zo'n frame erg anders dan een standaard frame?
Niet heel erg eigenlijk, wel de stijfheid die ik zocht maar stijve frames vind je natuurlijk ook bij normale frames. De beam zou iets moeten flexen maar dat merk ik zelf niet, het is wel een heel comfortabel frame ondanks de stijfheid.
pi_116703554
Wat is de meerwaarde van zo'n frame dan?
pi_116703926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
De coole looks, ook al heb je daar weinig aan als je er op zit. De stijfheid in het bracketgedeelte is ook wel handig.
pi_116704356
O ok, ja ziet er wel leuk uit.
Al ben ik meer van de standaardframepjes :p.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:01:23 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116705393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
pi_116706542
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niks. Anders zou het wel de standaard zijn.
Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
eten!!!
  woensdag 12 september 2012 @ 21:15:07 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116706781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef janatwork het volgende:

[..]

Zo'n frame is toch ook verboden door de UCI?
Niet bij tijdritten, maar volgens mij bij wegkoersen staat er wel in dat het frame een diamantvorm moet hebben.
pi_116708008
Heel apart frame, vind het wel wat hebben eigenlijk, goeie kleur ook!

Heb vandaag m'n Tacx Fortius binnengekregen. Hopen dat ik hem voorlopig nog niet hoef te gebruiken, maar ik ben in ieder geval vast voorbereid op slechter weer.
pi_116709079
Te bedenken dat het frame 7 jaar op mijn kast heeft gelegen, constant mezelf voorgenomen om een fiets op te bouwen met dat frame. Toch blij dat ik er dit jaar eindelijk aan begonnen ben, verkoop van mijn Concept 2 roeimachine om onderdelen voor de fiets te financieren 1 van mijn beste keuzes ooit.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:57:31 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116716824
Je had een tijdje dat er allemaal van die frames werden gebruikt bij triathlon. In nl zie je ze bijna niet meer. Ik vind ze wel leuk eigenlijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116718451
Softride is gestopt. 1 van de weinige die nog afwijkende frames bouwt is Kestrel met de Airfoil :

Op kleinere schaal heb je nog de BP Stealth :

Wel echt tijdrit of triatlonfietsen, de Trek Y-Foil is in principe een normale racefiets.

Verder zijn nog redelijk wat varianten met gebogen zitbuis zoals Cervelo maakt en Corima daarvoor al veel eerder :

Een Airfoil wil ik nog wel eens aanschaffen, nog goed betaalbaar en leuk voor er bij. Aerosuit aan, tijdrithelm op en de KOM's sneuvelen bij de vleet.
pi_116719195
Afschuwelijk die frames.
Die oranje Trek vind ik ook niets als normale racefiets, maar ja ik ben dan ook een liefhebber van de klassieke frames (oversized mag). Die frames met overdreven schuine bovenbuizen, Giant TCR etc heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116719896
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
pi_116720359
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:
Klassieke frames zijn saai, als die Trek zijn beste tijd gehad heeft komt er hoe dan ook weer een afwijkend ontwerp in huis. Jammer dat die gare UCI ooit roet in het eten gooide, anders had je nu vooral design frames i.p.v. de standaard frames.
Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
pi_116720590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tsja wat saai is of mooi, lelijk is heel persoonlijk. Ik zou je echt uitlachen op zo'n futuristisch geval haha. Net als die foto van je hierboven, lach me de ballen uit mijn broek.

Zijn trouwens niet de oude klassieke fietsen die ik bedoel, de moderne frames zijn ook mooi, alleen wel met gewoon rechte of bijna rechte bovenbuizen (specialized, Bianchi, pinarello etc)
Als jij daar blij van wordt vooral doen natuurlijk. Krijg alleen maar bewonderende blikken verder, fiets trekt hoe dan ook de aandacht en heb nog niemand gehoord die het een lelijke fiets vind. Vergeet trouwens je ballen niet in de broek (met zeem) te doen, fietst zo onhandig.
pi_116720694
Ouwe fietsen saai noemen :o

Stalen fietsen met ronde buizen is nog steeds het allermooist _O_
  woensdag 12 september 2012 @ 23:46:16 #23
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116720816
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116720976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Voor tijdritten enz vind ik ze wel leuk. Als koersfiets vind ik een klassiek model met rechte, overal even dikke bovenbuis mooier.
Vind ik ook.
Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke :D
pi_116721008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:46 schreef No-P het volgende:
Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
pi_116721702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je mag met een fiets zoals ik heb niet eens koersen, althans niet met licentie. Maar ik ga toch niet koersen, als ik al ga racen is het tijdritten. Maar dan heb ik wel een Airfoil nodig, mijn Y-Foil is daar ook niet echt geschikt voor.
Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
pi_116722485
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die Trek is wel wat voor Wesley Pannecoucke :D
_O-
pi_116723033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom zou je een airfoil of iets dergelijks nodig hebben? Van een standaard frame is ook prima een TT te maken. Voldoet perfect voor een tijdrit en al helemaal op het nonlicentie niveau waar gem tot zo'n 40 wordt gereden.
Ik ga eerst wel kijken waar ik uit kom als mijn Cinelli Spinaci's op mijn fiets gemonteerd heb. Is de beste optie om in een aero positie te rijden op een normale racefiets.

Wil overigens wel harder dan 40 km/uur, moet ook wel haalbaar zijn uitgaande van wat ik vroeger reed en waar ik nu na iets meer dan 6 weken trainen al weer op zit.
pi_116730131
Gister maar weer eens gefietst, en wederom belande ik in de regen ;)
Eindelijk die klote stads KOM op de admiraal gepakt :@
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116730483
OW wat lief dat topic titel :) Hij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen :D
Haters gonna hate.
pi_116730679
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
OW wat lief dat topic titel :) Hij komt vanmiddag thuis. Ik ben straks eerder vrij dan ga ik alles vol hangen met gouden ballonnen :D
Tof! :) Van harte!
pi_116731092
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:
van harte gefeliciteerd, veel knappe prestatie
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_116733519
Thanks allemaal het is echt super gaaf dat hij zijn goud van vorige Paralympics heeft weten te prolongeren. Echt nipt met 2 seconden.
Haters gonna hate.
  donderdag 13 september 2012 @ 10:43:42 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116733548
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116734137
Hij zag het verschil zelf niet eens.
Da-dum-tsssssh.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 13 september 2012 @ 11:09:29 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116734267
Ja, ik wilde ook al een grapje maken over dat hij zijn ogen niet open had op de foto, maar die vond ik te flauw. :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116736550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
2 seconden, das nog ruim ofnie?
Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
pi_116736862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:

[..]

Op 24 km TT best wel kort eigenlijk.
Inderdaad
  donderdag 13 september 2012 @ 14:40:57 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116741139
Die mannen gaan als een raket met z'n twee op die tandem.

Proficiat Cyclinggirl en man. ^O^
pi_116744723
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
pi_116744867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:23 schreef Swaytje het volgende:
Wat is er belachelijk veel keus tussen broeken zeg..
Mijne is het beste wel vanaf, dus ik wil een nieuwe korte kopen. Maar echt geen idee waar ik op moet letten/welke goed zijn. Iemand tips?
Ik ben heel erg blij met m'n Etxeondo broek.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:31:01 #42
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116745026
Ik heb een broek van Ultima, Santini en Bio-Racer en die zitten mij allemaal prima :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_116745274
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??

Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
pi_116745436
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:
Ik zit me eens te verdiepen in schoonmaak-tooltjes en heb wel oog naar zo'n kettingreiniger. Maar moet daar persé zo'n dure ontvetter in, of kan ik er ook gewoon dreft in mikken??

Daarnaast zoek ik een standaard voor mijn fiets... Niet om aan het frame te maken, maar meer om dat ding recht te houden als ik de ketting ed schoonmaak (achterwiel moet dus kunnen draaien). Maar ik kom alleen montagestandaarden tegen die over de 100 euro kosten en de fiets ook helemaal optillen...
Je zou een fiets-ophangsysteem kunnen kopen. Kun je hem en ophangen als je klaar bent met fietsen, en ophangen als je hem gaat schoonmaken. Zal wel een beetje wiebelen :P
pi_116745764
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef muzas het volgende:

Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.

Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen :?
pi_116745848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die heb ik ook ooit gekocht. Gebruik ik nooit meer. Veel makkelijker schoon maken met sopje of een doek. Als het echt erg is haal ik de ketting eraf om even te laten weken in sop en daarna schrobben maar.

Ik heb een standaard die je beschrijft. Ooit gratis gekregen. Geen idee of je die los kan kopen :?
En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
pi_116745873
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef muzas het volgende:

[..]

En doe je nog iets speciaals in zo'n sopje? En gebruik je dan een tandenborstel ofzo?
Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel :P
pi_116745915
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Huismerk afwasmiddel van de Jumbo. En een harde afwasborstel :P
Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
pi_116745916
Tanderborstel wel voor derailleur bijvoorbeeld. Als ik zie hoe smerig dat is na 1 keer gebruik :X Flikker alles gewoon na 1 of 2 keer weg. Dure hobby als je steeds van die speciale borsteltjes moet gaan kopen.
pi_116745946
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef muzas het volgende:

[..]

Top. En erna er weer omleggen en even insmeren? Mijn FM heeft me een goedje meegegeven en zegt dat een paar druppels genoeg zijn. Maar dan is toch bij lange na niet die hele ketting ingesmeerd?
Ik gebruik daarvoor een wax smeersel. Dat zou minder vuil aantrekken. Op zich doet het dat ook maar ketting maakt heel snel weer een "droog" geluid. Binnenkort ff ander merk proberen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')