abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:56:34 #51
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117077503
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2012 23:31 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik kan me een hele grote bedenken, die man is echt gigantisch! ;)
Nee, zo bedoelde ik het niet :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 21 september 2012 @ 18:57:26 #52
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117077551
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dan ben je ook een domme loempia als je een hypotheek gaat afsluiten op basis van je toelages (als dat al mogelijk is).
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is ook niet mogelijk, toelages staan ook niet op je werkgeversverklaring vermeld welke leidend is voor de hoogte van de hypotheek.
En toch lukte het collega's op basis van het bedrag wat op hun jaarafrekening stond VOORdat de regels verstrengden... Die moeten echt hun TOD nooit kwijtraken, hebben ze een probleem.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_117077972
Hebben toelages op je jaarrekening gestaan dan? :?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_117078515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:04 schreef paintmeester het volgende:
Hebben toelages op je jaarrekening gestaan dan? :?
Ja zijn meegenomen in het bedrag op de jaaropgaaf. Altijd al zo geweest, maar met een jaaropgaaf alleen pulk je geen hypotheek meer los, daar moet je echt een werkgeversverklaring voor hebben. Overigens was dat 6 jaar geleden ook al zo, toen heb ik een huis gekocht.
pi_117078556
Ik zie het ja :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_117078569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:57 schreef Esses het volgende:

En toch lukte het collega's op basis van het bedrag wat op hun jaarafrekening stond VOORdat de regels verstrengden... Die moeten echt hun TOD nooit kwijtraken, hebben ze een probleem.
TOD hebben wij niet, jullie misschien.
pi_117078821
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

komma,

De adviseur daar en tegen kan het wel gebruiken net zoals carrière perspectieven en andere zaken. Zoals Ronald al zegt gaat het om besteedbaar inkomen.
Daar hoef je al 10 jaar niet meer mee aan te komen...
pi_117079114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar hoef je al 10 jaar niet meer mee aan te komen...
We hebben het hier over 2009.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:32:27 #60
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117079513
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

TOD hebben wij niet, jullie misschien.
Iedereen die regelmatige onregelmatigheid heeft TOD :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:42:01 #61
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_117112913
Ik had een TTW van 5 weken naar een plek waar ik geen onregelmatige dienst draaide, dus ik kreeg afbouw TOD. Maar die afbouw heb je pas na bepaalde tijd onregelmatigheid recht op.

Direct daarna werd het weer opgestart, maar nu zit ik wederom op een plek zonder onregelmatigheid en nu krijg ik géén afbouw, omdat deze 'nieuwe' periode van onregelmatig werken niet lang genoeg is geweest om recht te hebben op afbouw!!
Dus ik heb welgeteld één maand kunnen profiteren van afbouw en nu helemaal niks meer.... fijn hoor!
Curiousity is a curse...
  zaterdag 22 september 2012 @ 14:13:10 #62
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117113937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 13:42 schreef Amootje het volgende:
Ik had een TTW van 5 weken naar een plek waar ik geen onregelmatige dienst draaide, dus ik kreeg afbouw TOD. Maar die afbouw heb je pas na bepaalde tijd onregelmatigheid recht op.

Direct daarna werd het weer opgestart, maar nu zit ik wederom op een plek zonder onregelmatigheid en nu krijg ik géén afbouw, omdat deze 'nieuwe' periode van onregelmatig werken niet lang genoeg is geweest om recht te hebben op afbouw!!
Dus ik heb welgeteld één maand kunnen profiteren van afbouw en nu helemaal niks meer.... fijn hoor!
Dat is altijd een keuze die je zelf moet nemen. Zat collega's die voor de korte perioden geen afbouw TOD willen, puur omdat ze er daarna geen recht meer op hebben ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 23 september 2012 @ 11:10:39 #63
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_117141928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 14:13 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat is altijd een keuze die je zelf moet nemen. Zat collega's die voor de korte perioden geen afbouw TOD willen, puur omdat ze er daarna geen recht meer op hebben ;)
Ik had niet bepaald de indruk dat het een keuze was anders. Ging allemaal automatisch
Curiousity is a curse...
  zondag 23 september 2012 @ 11:40:58 #65
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117142589
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Noem binnen de krijgsmacht maar eens een club, behalve de Kmar, bij wie dat structureel is.
DBBO :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 23 september 2012 @ 11:41:27 #66
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117142600
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:10 schreef Amootje het volgende:

[..]

Ik had niet bepaald de indruk dat het een keuze was anders. Ging allemaal automatisch
Als je met P&O gaat praten of met de leidinggevende die de TTW papieren invult dan kan je dat beinvloeden
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 23 september 2012 @ 11:44:03 #67
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117142650
tevens artikel 5 regeling VROB.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_117145276
Personeel van de toren op de Kooy?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zondag 23 september 2012 @ 13:54:44 #70
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117147478
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld, 80% burgers.
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:44 schreef Esses het volgende:
tevens artikel 5 regeling VROB.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2012 @ 15:26:03 #71
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117234666
Nederlandse militairen beschoten voor Somalische kust

Voor de kust van Somalië is vorige week een snelle motorboot van Hr. Ms. Rotterdam beschoten. Niemand raakte gewond bij de beschieting. Nederlandse militairen hebben teruggeschoten.

Dat meldt het ministerie van Defensie dinsdag. De motorboot was op patrouille toen het onder vuur werd genomen vanaf de kust bij het dorp Bandar Murcayo in het noordelijke Puntland.

Daders
De verdachte schutter handelde alleen en verdween na de beschieting de duinen in. De dorpsoudsten hebben in een gesprek aangegeven dat zij hun best doen om de dader te pakken.

Hr. Ms. Rotterdam neemt van augustus tot en met december deel aan de NAVO-antipiraterijmissie Ocean Shield rond de Hoorn van Afrika. Voornamelijk Somalische piraten maken de zee onveilig.

Kapen
Eerder deze maand moesten negen Somaliërs voor de rechter komen. Zij worden verdacht van het kapen van een Iraans vissersschip voor de kust van Somalië en het beschieten van de Nederlandse marinemensen die de vissersboot wilden controleren.

Het incident had plaats in april vorig jaar. Het Openbaar Ministerie in Rotterdam eist tien jaar celstraf voor de groep vanwege zeeroof en poging tot moord.

Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)-Somalische-kust.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door MaryMouse op 25-09-2012 18:23:11 (bron vergeten te vermelden) ]
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 september 2012 @ 11:20:57 #72
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117306274
'Leger had rellen Haren kunnen voorkomen'

DEN HAAG - De rellen in de Groningse plaats Haren hadden voorkomen kunnen worden als het leger was ingezet. Dat zeggen de verenigingen van Defensie-personeel GOV/MHB in een brief aan de informateurs Wouter Bos en Henk Kamp.

„5000 militairen staan op afroep van de civiele autoriteiten gereed. In onze beleving had 'Haren' dan ook niet mogen gebeuren”, aldus de Gezamenlijke Officieren Verenigingen en Middelbaar en Hoger Burgerpersoneel.

GOV/MHB waarschuwt beide informateurs donderdag dat verdere bezuinigingen op de Nederlandse krijgsmacht volkomen onverantwoord zijn. „Defensie is na 22 jaar van bezuinigingen tot op het bot toe uitgekleed.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Haren_zijn___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117307354
:') captain hindsight
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 september 2012 @ 11:53:56 #74
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117307369
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:53 schreef paintmeester het volgende:
:') captain hindsight
Yep. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 27 september 2012 @ 13:51:34 #75
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117310874
Verbaast me ook nog steeds dat de BE er niet stond :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 27 september 2012 @ 17:55:59 #76
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_117319999
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:51 schreef Esses het volgende:
Verbaast me ook nog steeds dat de BE er niet stond :p
Op zn minst ME van de Kmar, die was er namelijk ook niet
Curiousity is a curse...
  donderdag 27 september 2012 @ 18:10:10 #77
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117320600
22 jaar bezuinigen? :') Zeg maar rustig: doorlopend sinds de jaren 60. Alleen gaat het de laaste 22 jaar wel erg hard.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 september 2012 @ 10:48:36 #78
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117344650
Game tegen oorlogsstress
door Roy Klopper

DEN HAAG - Nederlandse krijgsmachtartsen ontwikkelen een eigen oorlogsgame die als therapie moet dienen voor militairen die met psychische problemen terugkeren van gevaarlijke missies.

Het slagveldje spelen op de computer kan jonge oorlogsveteranen helpen om de ook na behouden thuiskomst nog steeds voor gevaar waarschuwende ’voelsprieten’ in hun brein tot rust te krijgen, zo vermoeden psychiaters. Binnen het Onderzoekscentrum van de Militaire Geestelijke Gezondheid (MGGZ) in Utrecht loopt hiernaar een onderzoek.

„Zoals een boswachter ontspant door vlinders in de natuur te bekijken, zo zijn veel militairen het meest in hun nopjes zodra ze een oorlogsspelletje spelen. Onderzocht wordt nu of we een computerspel kunnen ontwikkelen dat zo ontspannend werkt dat hij de stress wegneemt”, aldus defensiewoordvoerster Anne van Pinxteren.

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)oorlogsstress__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117345164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Cobra4 het volgende:
Game tegen oorlogsstress
door Roy Klopper

DEN HAAG - Nederlandse krijgsmachtartsen ontwikkelen een eigen oorlogsgame die als therapie moet dienen voor militairen die met psychische problemen terugkeren van gevaarlijke missies.

Het slagveldje spelen op de computer kan jonge oorlogsveteranen helpen om de ook na behouden thuiskomst nog steeds voor gevaar waarschuwende ’voelsprieten’ in hun brein tot rust te krijgen, zo vermoeden psychiaters. Binnen het Onderzoekscentrum van de Militaire Geestelijke Gezondheid (MGGZ) in Utrecht loopt hiernaar een onderzoek.

„Zoals een boswachter ontspant door vlinders in de natuur te bekijken, zo zijn veel militairen het meest in hun nopjes zodra ze een oorlogsspelletje spelen. Onderzocht wordt nu of we een computerspel kunnen ontwikkelen dat zo ontspannend werkt dat hij de stress wegneemt”, aldus defensiewoordvoerster Anne van Pinxteren.

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)oorlogsstress__.html
Ik zou eerst even kijken wat er al op de markt is. Voordat je het wiel zelf nog een keer gaat uitvinden.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:16:33 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_117345527
In Engeland begint het gesputter tegen het wegstrepen van complete capaciteiten. Het defensie commitee van het House of Commons heeft een rapport gepubliceerd dat weinig heel laat van de beslissing om de Nimrod MRA4 door te strepen, een jaar voor het type operationeel zou worden. Het stelt onder meer dat het botweg wegstrepen er voor zorgt dat Engeland niet meer in staat is om te reageren op plotselinge escalaties en dat dit risico alleen maar erger wordt naarmate meer systemen (vervroegd) met pensioen gaan en niet vervangen worden. "Engelands maritieme flanken komen zo meer en meer onbeschermd te liggen: dit moet scherp en continue in de gaten gehouden worden," zo stelt het rapport, dat ook vaststelt dat er tot tenminste 2015 geen beslissing te verwachten valt over het terughalen over (een deel) van de capaciteiten, terwijl het Ministerie van Defensie zelf toegeeft dat er actie nodig is om de vaardigheden te behouden.

Het probleem werd onlangs uitvergroot toen de Russische carrier Kuznetsov langs de engelse kust voer. Er bleken zeer weinig marineschepen beschikbaar te zijn om de carrier te vergezellen, en een oplossing in de lucht bleek niet meer beschikbaar.

Meer lezen op FlightGlobal
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:22:35 #81
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117345687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:05 schreef m.k het volgende:

[..]

Ik zou eerst even kijken wat er al op de markt is. Voordat je het wiel zelf nog een keer gaat uitvinden.
Waar de games op de markt voornamelijk altijd hoog in het spectrum zitten, is het hier juist de bedoeling dat we laag gaan ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:07:17 #82
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117512973
Raad van Beroep: ontslag militair terecht

DEN HAAG - De militair die in 2008 werd ontslagen voor aanranding van een vrouwelijke collega krijgt zijn baan definitief niet terug. De soldaat van de Koninklijke Landmacht is terecht ontslagen, zo concludeerde de Centrale Raad van Beroep dinsdag. Eerder kwam de rechtbank in Den Haag tot hetzelfde oordeel.

De soldaat ging in januari 2008 met twee mannelijke collega's de slaapkamer van twee vrouwelijke militairen binnen. Hij ging met zijn knieën op het lichaam van een van die vrouwelijke militairen, die in bed lag, zitten.

In de strafzaak is de soldaat door de militaire politierechter schuldig verklaard aan opzettelijke feitelijke aanranding van een militair. De Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter op het gebied van het sociale bestuursrecht, het ambtenarenrecht en delen van het pensioenrecht, zegt dat de straf van ontslag past bij het wangedrag van de soldaat. De soldaat kende de bestaande gedragscode. Hij had dus kunnen weten dat hij met zijn gedrag schade toebracht aan die sociaal veilige (werk)omgeving. Een waarschuwing voor de gevolgen van dit gedrag was dus ook niet nodig, zo stelt de Centrale Raad van Beroep.

Hoger beroep tegen de uitspraak is niet mogelijk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)itair_terecht__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:53:19 #83
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117514446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Cobra4 het volgende:
Raad van Beroep: ontslag militair terecht

DEN HAAG - De militair die in 2008 werd ontslagen voor aanranding van een vrouwelijke collega krijgt zijn baan definitief niet terug. De soldaat van de Koninklijke Landmacht is terecht ontslagen, zo concludeerde de Centrale Raad van Beroep dinsdag. Eerder kwam de rechtbank in Den Haag tot hetzelfde oordeel.

De soldaat ging in januari 2008 met twee mannelijke collega's de slaapkamer van twee vrouwelijke militairen binnen. Hij ging met zijn knieën op het lichaam van een van die vrouwelijke militairen, die in bed lag, zitten.

In de strafzaak is de soldaat door de militaire politierechter schuldig verklaard aan opzettelijke feitelijke aanranding van een militair. De Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter op het gebied van het sociale bestuursrecht, het ambtenarenrecht en delen van het pensioenrecht, zegt dat de straf van ontslag past bij het wangedrag van de soldaat. De soldaat kende de bestaande gedragscode. Hij had dus kunnen weten dat hij met zijn gedrag schade toebracht aan die sociaal veilige (werk)omgeving. Een waarschuwing voor de gevolgen van dit gedrag was dus ook niet nodig, zo stelt de Centrale Raad van Beroep.

Hoger beroep tegen de uitspraak is niet mogelijk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)itair_terecht__.html
Terecht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_117515871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:05 schreef m.k het volgende:

[..]

Ik zou eerst even kijken wat er al op de markt is. Voordat je het wiel zelf nog een keer gaat uitvinden.
Nederlandse games...eerste waar ik aan moet denken is A2 Racer, Redcat en Amsterdoom..
Zal me een kwaliteitsgame worden :'(
Een kat in een leger uniform in een MB wat op een afghaanse weg raced en daarbij monsters kapot rijdt?

  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:51:00 #85
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_117517059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef thesystem het volgende:

[..]

Nederlandse games...eerste waar ik aan moet denken is A2 Racer, Redcat en Amsterdoom..
Zal me een kwaliteitsgame worden :'(
Een kat in een leger uniform in een MB wat op een afghaanse weg raced en daarbij monsters kapot rijdt?

A2 racer geen kwaliteitspel noemen :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_117517159
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef paintmeester het volgende:

[..]

A2 racer geen kwaliteitspel noemen :')
Ik ben altijd meer een NFS fan geweest :P
pi_117519489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef thesystem het volgende:

[..]

Nederlandse games...eerste waar ik aan moet denken is A2 Racer, Redcat en Amsterdoom..
Zal me een kwaliteitsgame worden :'(
Een kat in een leger uniform in een MB wat op een afghaanse weg raced en daarbij monsters kapot rijdt?

Nederland heeft meer dan genoeg goeie (simpel genoemd) "game ontwerpers"
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117519606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:34 schreef m.k het volgende:

[..]

Nederland heeft meer dan genoeg goeie (simpel genoemd) "game ontwerpers"
Kom eens met voorbeelden?
pi_117520057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:36 schreef thesystem het volgende:

[..]

Kom eens met voorbeelden?
Killzone is een voorbeeld van een nederlandse game die groot is geworden (heel groot zelfs)
Maar een groot deel van de nederlandse game industrie is niet zo in de media.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117520095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:43 schreef m.k het volgende:

[..]

Killzone is een voorbeeld van een nederlandse game die groot is geworden (heel groot zelfs)
Maar een groot deel van de nederlandse game industrie is niet zo in de media.
Killzone is idd wel een pro game..maar voor de rest?
pi_117520208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef thesystem het volgende:

[..]

Killzone is idd wel een pro game..maar voor de rest?
Het gaat hier niet om complete games die door een Nederlands bedrijf gemaakt zijn (die er overigens genoeg zijn). Meer om de grafisch ontwerp sector van Nederland in het algemeen.

Maar goed ontopic
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117554248
Er zijn ook speciale games als behandeling voor stress en trauma's in ontwikkeling in de VS. Misschien dat ze ook meer dat soort games bedoelen.
pi_117554931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:02 schreef EllaN het volgende:
Er zijn ook speciale games als behandeling voor stress en trauma's in ontwikkeling in de VS. Misschien dat ze ook meer dat soort games bedoelen.
Daar kan je van uit gaan ja. maar dat kunnen de game bouwers van Nederland ook wel evenaren.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 22:41:04 #94
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117569740
Turkije neemt doelen in Syrië onder vuur
ANKARA - Turkije heeft woensdag doelen in Syrië onder vuur genomen, als vergelding voor de beschieting van de Turkse grensplaats Akçakale. De Turkse regering heeft dat bekendgemaakt.

''Turkije zal dergelijke provocaties door het Syrische regime tegen onze nationale veiligheid nooit onbeantwoord laten'', aldus de verklaring.
''Onze strijdkrachten in het grensgebied hebben onmiddellijk en volgens de geldende 'rules of engagement' gereageerd op deze afschuwelijke aanval.'' De doelen zijn volgens de Turkse regering geïdentificeerd met radar en vervolgens met artillerie bestookt.

Woensdag kwamen in Akçakale vijf mensen om door granaten die in Syrië waren afgevuurd. Volgens de burgemeester van de plaats kwamen daarbij een vrouw en kinderen om het leven. Het Syrische leger zou op rebellen hebben geschoten, waarbij projectielen op Turkse bodem terechtkwamen.

Bijelkaar
De NAVO-ambassadeurs zijn woensdagavond in Brussel bijeengekomen voor een crisisberaad over de Syrische beschieting op Turkije, zeiden diplomaten.
Het beraad gebeurt volgens Artikel 4 van het NAVO-handvest. Dat voorziet in overleg als een lidstaat wordt bedreigd in zijn territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid. Door de granaatbeschieting op een grensdorp van Turkije vielen vijf doden.

Geweld
De voorheen goede relatie tussen Turkije en Syrië heeft het laatste jaar te lijden gehad onder geweld. In juni schoot de Syrische luchtafweer een Turks militair straalvliegtuig uit de lucht, waardoor twee vliegers omkwamen. In november vorig jaar schoten Syrische militairen op Turkse pelgrims die door Syrië trokken.
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon riep beide landen op de spanningen te verminderen. Hij vroeg de Syrische regering de territoriale integriteit van Turkije en andere buurlanden te respecteren. Hij waarschuwde dat het anderhalf jaar oude conflict in Syrië steeds meer schade berokkent aan andere landen in de regio.

Zorgen
Een woordvoerster zei dat de NAVO de situatie aan de Turks-Syrische grens ''op de voet en met grote zorg'' volgt.
De Verenigde Staten, net als Turkije NAVO-lid, lieten weten met Ankara te gaan overleggen over ''volgende stappen''. Minister van Buitenlandse zaken Hillary Clinton verklaarde dat de VS ''verontwaardigd'' zijn over de beschieting.

Op de hoogte
Turkije stelde eerder ook de VN op de hoogte. Het staat nog niet vast door wie de granaten zijn afgevuurd, maar volgens de burgemeester van Akçakale schoot het Syrische leger op rebellen en werd de Turkse plaats daarbij geraakt. Hij liet weten dat onder de doden een vrouw en kinderen zijn.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-syrie-vuur-.html
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:10:58 #95
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_117622613
quote:
Nederlandse mariniers grote winnaars bij internationale marinierscompetitie

Met in totaal 10 eerste prijzen (van de in totaal 14 te behalen ‘Cups’) scoorden de Nederlandse mariniers een ongekend goede uitslag tijdens de Royal Marines Skill At Arms Meeting.

Terwijl het Verenigd Koninkrijk wordt geteisterd door de zwaarste regenval sinds 30 jaar en er steeds meer flood warnings worden uitgegeven, strijden in deze ‘amfibische’ omstandigheden 17 teams (zo’n 140 mariniers) uit het Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Frankrijk en Nederland om de prijzen tijdens de Royal Marines Skill At Arms Meeting 2012. Deze werd gehouden van 16 tot en met 27 september op de schietbanen van het Altcar Training Camp in Hightown, Liverpool.

Deze wedstrijd richt zich op het nabootsen van zowel geweer- als pistoolschieten tijdens daadwerkelijke gevechtssituaties. Met de opgedane ervaringen in o.a. Afghanistan is een training ontwikkeld waarbij dynamische omstandigheden, tijdsdruk en "full battle dress" de nieuwe ingrediënten werden van deze schietwedstrijd.

Het Nederlandse team, een reguliere geweergroep van de 11de Infanteriecompagnie van het Eerste Mariniersbataljon, aangevuld met 2 man van het Tweede Mariniersbataljon en 1 van het Mariniers Training Commando hebben onder leiding van de schietcoach, AOOMARNALG Huib Bleijenberg, na slechts 7 trainingsdagen op de Harskamp, ongekend goede uitslagen weten neer te zetten. Op deze manier dwong ons Korps Mariniers veel respect af bij de internationale deelnemers.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:19:23 #96
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117633113
OM eist twaalf jaar cel voor dood militair

ROERMOND - Voor het Openbaar Ministerie (OM) staat vast dat Jos van D. militair Laurens Fritz op 9 september 2011 in Herkenbosch in zijn woning op een bungalowpark om het leven heeft gebracht. Aanklager Ineke Meijer eiste daarom vrijdag een gevangenisstraf van 12 jaar voor doodslag.

Het lichaam van de 30-jarige Fritz werd op 16 november, na een uitgebreide zoekactie, gevonden in een kuil in een maïsveld achter de woning van de verdachte. De 48-jarige verdachte, een werkloze klusjesman, weigerde vrijdag bij de rechtbank in Roermond bij iedere vraag antwoord te geven.

De twee mannen hadden een langlopend financieel conflict met elkaar. Van D. was de klusjesman van Fritz, die vanwege zijn werk als beroepsmilitair in Duitsland niet vaak bij de verbouwing van zijn woning kon zijn. Van D. regelde alles en zou ook de betalingen doen. Hij verduisterde echter het geld dat Fritz overmaakte om rekeningen te betalen.

De ruzie liep zo hoog op, dat Fritz op 9 september verhaal ging halen bij de verdachte, die net als hem op het bungalowpark in Herkenbosch woonde. Wat er toen is gebeurd, is onduidelijk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)dood_militair__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:20:23 #97
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117633143
Metingen geluid rond basis Gilze-Rijen

RIJEN - De provincie Noord-Brabant laat tot eind 2014 op drie plaatsen rondom vliegbasis Gilze-Rijen het geluid meten. De metingen vinden plaats op de plekken waar de meeste klachten vandaan komen. De kosten worden gedeeld door de provincie en de gemeenten Tilburg en Gilze-Rijen.

De basis overschrijdt al drie jaar de geluidsnormen maar niet op de plekken waar de meeste klachten zijn. In een toelichting schrijven de partijen vrijdag dat ze betrouwbare gegevens willen over het feitelijke lawaai. De meetpunten komen in Rijen en Tilburg.

Het lawaai van de helikopters staat hoog op de agenda sinds vrijwel alle Nederlandse legerhelikopters eind 2008 in Gilze-Rijen werden gestationeerd. Nadien verviervoudigde het aantal klachten van omwonenden en zijn er berichten over scheuren in huizen.

Minister Hans Hilllen (Defensie) is bezig met een onderzoek naar trillingen en geluidsoverlast en naar mogelijke maatregelen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)d_Gilze-Rijen__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:21:10 #98
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117633169
Hillen bezoekt militairen Somalië en Kunduz

DEN HAAG - Minister van Defensie Hans Hillen heeft een bezoek gebracht aan Nederlandse militairen die in het buitenland zijn ingezet. Hij was woensdag en donderdag op het marineschip Hr. Ms. Rotterdam, dat in de wateren bij Somalië strijdt tegen piraterij. Daarna reisde hij door naar de Nederlandse militairen in Afghanistan.

Dat heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. Het bezoek is om veiligheidsredenen geheim gehouden.

De Hr. Ms. Rotterdam is het vlaggenschip van de NAVO-missie tegen piraterij bij Somalië. Het schip van de marine heeft onbemande verkenningsvliegtuigjes van de landmacht en Cougar-helikopters van de luchtmacht aan boord. De bemanning moet voorkomen dat piraten schepen kapen.

Volgens Defensie werpt de internationale marinemissie vruchten af. In 2010 kregen Somalische piraten 47 schepen in handen, in 2012 zeven.

In Afghanistan bezocht Hillen donderdag de Nederlandse F16-eenheid in de noordelijke stad Mazar-e-Sharif. Deze week is het 10 jaar geleden dat de Nederlandse luchtmacht naar Afghanistan werd uitgezonden. Vrijdag was hij bij de Nederlandse politietrainers in de provincie Kunduz.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_militairen__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:28:33 #99
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117637248
Defensie bergt Messerschmitt in IJsselmeer

DEN HELDER - Defensie heeft in het IJsselmeer een Duits Messerschmitt Bf109-jachtvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog geborgen. Er zijn ook wapens (onder meer machinegeweren) en munitie opgevist. Stoffelijke overschotten zijn niet gevonden. Een woordvoerster van de marine meldde dit vrijdag.

Het Duitse toestel was ontdekt door een particulier die eigenlijk op zoek was naar een ander vliegtuigwrak. Omdat eventueel aanwezige munitie een potentieel gevaar vormde voor sportduikers, besloot Defensie deze week snel tot actie over te gaan en het duikvaartuig Argus van de marine in te zetten.

Het wrak lag vlak bij het monument op de Afsluitdijk, waar de dijk ooit werd gesloten. Volgens een woordvoerster van Defensie gebeurt het niet heel vaak dat een Messerschmitt wordt gevonden. In het zogeheten vliegregister (waar alle bekende gecrashte vliegtuigen in Nederland en Nederlandse wateren in staan) staan nog wel enkele Messchersmitts die niet geborgen zijn.
Met onderdelen van het toestel wordt geprobeerd om het toestel te identificeren. Later wordt bekeken wat ermee gaat gebeuren.

De berging werd verricht door een team van de Defensie Duikgroep van de Koninklijke Marine, de bergingsdienst van de Koninklijke Luchtmacht, de Explosieven Opruimingsdienst Defensie en de Bergings- en identificatie Dienst van de Koninklijke Landmacht.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)mitt_geborgen__.html
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:04:46 #100
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117644241
Topweek voor marechaussee op Schiphol

SCHIPHOL - De Koninklijke Marechaussee heeft vrijdag opnieuw een aantal mensen aangehouden op Schiphol, omdat zij nog gezocht werden. Daarmee is de afgelopen week uitermate succesvol voor de Marechaussee, zo liet een woordvoerder vrijdag weten. In totaal zijn op vier luchthavens zo'n 30 mensen opgepakt.

Vrijdag werden vijf mannen gearresteerd op Schiphol. Een 22-jarige man uit Doetinchem moest nog een aantal boetes betalen en werd ingesloten. Een 20-jarige man uit Curaçao en een 21-jarige man uit Paramaribo werden aangehouden om justitie DNA van ze wilde afnemen. Een 44-jarige man uit Curaçao werd gezocht voor stalking, een 39-jarige Rotterdammer voor verduistering.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_marechaussee__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')