http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
Jij bent iig niet made to succeed in je Engels.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:50 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Men are made to succeed.
Woman are made to sucseed.
Ja, we moeten opeens in de halleluja stemming gaan omdat het hier de Amerikaanse kant opgaat. Ik vind het walgelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:52 schreef marcodej het volgende:
De kiezers die een switch maken naar een diametraal andere partij omdat de leider een leuk grapje maakte, en die zijn er veel, zijn inderdaad halve garen.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:52 schreef alors het volgende:
[..]
Jij bent iig niet made to succeed in je Engels.
Jean-Pierre van Rossem?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die had toch ooit een Formule 1 team?
die heet Van Rossemquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de man met baard die aan tafel zit
quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:53 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Jan-Pierre van Rossem?
[ afbeelding ]
Ook zonder dat debat had Samsom van Roemer gewonnen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:53 schreef golfer het volgende:
Eigenlijk heeft RTL dus de verkiezingen bepaald en verpest met dat achterlijke 'premiersdebat' waar een aantal partijen niet voor uitgenodigd waren.
In haar positie zou ik dat ook doen...quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:55 schreef marcodej het volgende:
Fem zit daar duidelijk om nog te redden wat er te redden valt.
welkom in de politieke mediawereldquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:55 schreef prinsrob het volgende:
ik ik ik luister naar mij ik wil wat zeggen ik IK IK IK IK IK ja luister naar mij ik heb ook een punt mensen moeten horen wat ik te zegg..BLAHBLAHBLAAAAAAAAAAA
Als aan dat debat ook andere partijen hadden mogen meedoen had Samsom nooit zoveel middenaandacht kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook zonder dat debat had Samsom van Roemer gewonnen.
Ja maar dan was hij wel door vooral Pechtold en iets minder door Buma in evenwicht gehoudenquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook zonder dat debat had Samsom van Roemer gewonnen.
Nee. Alsjeblieft nooit. Dat is zijn rol niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:58 schreef Shreyas het volgende:
Maarten van Rossem moet objectiever zijn
Die zit er als lijstduwer. Overigens ben ik het wel met hem eens elke keer, alleen hij vertelt het mooi gechargeerd. Die telegraaf vent is veel enger, die houdt de schijn op neutraal expert te zijn en is ondertussen af en toe vilein rechtsquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:58 schreef Shreyas het volgende:
Lol, biertje ome emiel?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:58 schreef marcodej het volgende:
Roemer is de oom waar je op verjaardagen het beste naast kan zitten.
Je zou hem in een zwembad moeten gooien met het water aan zn lippen :pquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef koemleit het volgende:
waarom wordt die van der Linde nog serieus genomen... de grote spindokter van rita verdonk toch?
Wie is van Rossem?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:58 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind hem deze weken louter redelijke dingen zeggen. Best apart ja.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef koemleit het volgende:
waarom wordt die van der Linde nog serieus genomen... de grote spindokter van rita verdonk toch?
Volgens mij stemt hij stiekem PVV.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:58 schreef thettes het volgende:
[..]
Die zit er als lijstduwer. Overigens ben ik het wel met hem eens elke keer, alleen hij vertelt het mooi gechargeerd. Die telegraaf vent is veel enger, die houdt de schijn op neutraal expert te zijn en is ondertussen af en toe vilein rechts
En Pim Fortuynquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef koemleit het volgende:
Telegraafjournalist zit er.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het dan raar dat 1VDV twee linkse mensen aan tafel zet van GL en PvdA en niemand van een andere partij daar tegenover.
z'n hele partij deugt nietquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef TheVulture het volgende:
...aard van Samson boven komt.... er klopt iets niet aan die vent
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef prinsrob het volgende:
pvda of vvd verrassende voorspelling!!!11
Er zijn vooral stemmen van Roemer naar Samsom gegaan. Kiezers uit het midden zijn niet echt geswitcht.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Als aan dat debat ook andere partijen hadden mogen meedoen had Samsom nooit zoveel middenaandacht kunnen krijgen.
Zure PvdA'er geworden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef Keyos het volgende:
Ik kan best lachen om die Van Rossem, maar hij hoeft hier geen verkiezingscampagne van de PvdA te maken in dit programma door met een slechte argumenten de VVD campagne omlaag te halen.
25 zetelsquote:Op woensdag 12 september 2012 00:02 schreef Specularium het volgende:
PVV wordt veel groter dan de peilingen zeggen.
Samsom belichaamt het midden, belichaamt paars, belichaamt samenwerking met de VVD.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Er zijn vooral stemmen van Roemer naar Samsom gegaan. Kiezers uit het midden zijn niet echt geswitcht.
Niet echt, dan is er helemaal geen regering te vormenquote:Op woensdag 12 september 2012 00:01 schreef Rickazio het volgende:
wel grappig als morgen de PVV grootste wordt![]()
Dat klopt.. en dat vindt iedereen volgens mij al jaren... en ook heel veel kiezers... maar die laten zich dan weer door een soort raar charisma zoals eerder bij Bos en nu bij Samsom toch weer foppen... om dan later weer te gaan huilenquote:
Na die beschamende vertoning van vanavond kan ik me echt niet voorstellen dat hij meer dan 20 zetels haalt.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:02 schreef Specularium het volgende:
PVV wordt veel groter dan de peilingen zeggen.
D66 is zeker 4 zetels kwijt, CDA ook een aantal...quote:Op woensdag 12 september 2012 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er zijn vooral stemmen van Roemer naar Samsom gegaan. Kiezers uit het midden zijn niet echt geswitcht.
Op de Nederlandse Antillen doen Piraten het denk ik beterquote:Op woensdag 12 september 2012 00:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Piratenpartij niks
Ik doelde op de spanning die avond/nacht.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:04 schreef Wombcat het volgende:
Ja, fantastisch, die hebben het briljante gedoogkabinet opgeleverd.
Ze is wel meteen van slag.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef Shreyas het volgende:
Halsema wordt even op haar plaats gewezen
Toen zaten ze er redelijk veel naastquote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef HeavenSmiles het volgende:
't Is hier op FOK! vast ergens ter sprake gekomen, maar hoe zagen de peilingen eruit vlak voor de verkiezingen in 2010?
Denk je eens in hoe spannend het zou zijn als peilingen verboden warenquote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik doelde op de spanning die avond/nacht.
Linkje toevallig?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:06 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Toen zaten ze er redelijk veel naast
relevantie daar van?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef HeavenSmiles het volgende:
't Is hier op FOK! vast ergens ter sprake gekomen, maar hoe zagen de peilingen eruit vlak voor de verkiezingen in 2010?
Ben benieuwd naar de afwijking t.o.v. het eindresultaat. Dit ivm "gordijnstemmers" en foutmarges, waar ze het nu ook over hebben in 1vdv.quote:
Idd.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:06 schreef TheVulture het volgende:
Halsema heeft een heel terecht punt wat ik ook al roep... PvdA of VVD maakt niet uit, die 3e of 4e partij gaan het verschil maken
9 zetels verschil.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de afwijking t.o.v. het eindresultaat. Dit ivm "gordijnstemmers" en foutmarges, waar ze het nu ook over hebben in 1vdv.
Onzin, eigenlijk alles behalve de PVV(die kregen een paar zetels meer) was juist.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:06 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Toen zaten ze er redelijk veel naast
2006 bedoel je dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de afwijking t.o.v. het eindresultaat. Dit ivm "gordijnstemmers" en foutmarges, waar ze het nu ook over hebben in 1vdv.
Tweede Kamer: De peilingen - deel 15.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef HeavenSmiles het volgende:
VVD zat in de peilingen ook een zetel of 3 te hoog.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:08 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Onzin, eigenlijk alles behalve de PVV(die kregen een paar zetels meer) was juist.
de laatste peiling voor de verkiezingen van 4 juni 2010 laatste 2e kamerverkiezingen, met het verschil met de werkelijk behaalde zetels tussen haakjesquote:Op woensdag 12 september 2012 00:05 schreef HeavenSmiles het volgende:
Dat hangt er vanaf wie er als 3e bijkomt... als dat D66 wordt zal de PvdA echt bij moeten draaien...quote:Op woensdag 12 september 2012 00:11 schreef Rickazio het volgende:
Ik ben bang dat PvdA grootste wordt morgen, lopen onze schulden lekker op komende jaren
Klopt historisch niks van watj e zegtquote:Op woensdag 12 september 2012 00:11 schreef Rickazio het volgende:
Ik ben bang dat PvdA grootste wordt morgen, lopen onze schulden lekker op komende jaren
Ja, lijkt me ook, hoewel de VVD er niet echt door afgestraft lijkt te worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:11 schreef TheVulture het volgende:
Rutte heeft een kapitale fout gemaakt door de PVV niet uit te sluiten... hoe kun je in hemelsnaam een partij die je een kabinet heeft gekost en dankzij wie we dit hele circus nu alweer hebben na twee maanden weer in de armen willen sluiten?
100quote:Op woensdag 12 september 2012 00:12 schreef Rickazio het volgende:
Hoeveel % denkt dat Jeroen Pauw straks Femke even doet?
Ja, maar je weet dat schulden altijd de schuld van links zijn, ook als ze niet het kabinet hebben gezeten.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:12 schreef thettes het volgende:
[..]
Klopt historisch niks van watj e zegt
Waar gaat PvdA groots op bezuinigingen dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:12 schreef thettes het volgende:
[..]
Klopt historisch niks van watj e zegt
Misschien kost het hem wel een nieuw premierschap...quote:Op woensdag 12 september 2012 00:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook, hoewel de VVD er niet echt door afgestraft lijkt te worden.
Misschien levert 't hem wel op...quote:Op woensdag 12 september 2012 00:13 schreef TheVulture het volgende:
Misschien kost het hem wel een nieuw premierschap...
Dat mag ik toch hopen, want Rutte heeft wat mij betreft de afgelopen anderhalf jaar echt laten zien dat 'ie er niet voor geschikt is.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien kost het hem wel een nieuw premierschap...
hypotheekrenteaftrek op termijn, defensie.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:13 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Waar gaat PvdA groots op bezuinigingen dan?
Ohja pak van mensen het belangrijkste in hun leven af, een dak boven hun hoofdquote:Op woensdag 12 september 2012 00:14 schreef thettes het volgende:
[..]
hypotheekrenteaftrek op termijn, defensie.
Wat mij betreft wel en sowieso alles beter dan Samsom.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:14 schreef Wombcat het volgende:
Dat mag ik toch hopen, want Rutte heeft wat mij betreft de afgelopen anderhalf jaar echt laten zien dat 'ie er niet voor geschikt is.
Oh, ik dacht juist dat jij een PvdA'er was.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel en sowieso alles beter dan Samsom.
HRA is sec gezien geen bezuiniging, nog verder bezuinigen op defensie lijkt me onverstandig als we echt geen houtje touwtje-leger willen (hebben we trouwens bijna al).quote:Op woensdag 12 september 2012 00:14 schreef thettes het volgende:
[..]
hypotheekrenteaftrek op termijn, defensie.
daarom, onbegrijpelijk dat mensen serieus denken dat de PvdA kan of wilt bezuinigingenquote:Op woensdag 12 september 2012 00:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
HRA is sec gezien geen bezuiniging, nog verder bezuinigen op defensie lijkt me onverstandig als we echt geen houtje touwtje-leger willen (hebben we trouwens bijna al).
Naar mijn idee kan het niet slechter dan Rutte.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel en sowieso alles beter dan Samsom.
Dit dacht ik ook jarenlang over Michael Jackson.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Naar mijn idee kan het niet slechter dan Rutte.
Maar ik moet toegeven dat ik zo ook over Balkenende dacht, en toen bleek het toch slechter te kunnen.
Je weet dat alle 'bezuinigingen' van de VVD van dit jaar lastenverhogingen zijn?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:18 schreef Rickazio het volgende:
[..]
daarom, onbegrijpelijk dat mensen serieus denken dat de PvdA kan of wilt bezuinigingen
Laat gaan joh, populistisch papegaaiengeblaat van die gast.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet dat alle 'bezuinigingen' van de VVD van dit jaar lastenverhogingen zijn?
Allejezus dan heb je wel gruwelijk slecht opgelet, zeg.:')quote:Op woensdag 12 september 2012 00:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
Oh, ik dacht juist dat jij een PvdA'er was.
Waarschijnlijk verwar ik je gewoon met iemandquote:Op woensdag 12 september 2012 00:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Allejezus dan heb je wel gruwelijk slecht opgelet, zeg.:')
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:22 schreef HeavenSmiles het volgende:
Waarschijnlijk verwar ik je gewoon met iemand.
Ik twijfel:quote:Maarre... Je stemt toch niet op Rutte hè?
quote:
Er is geen enkele partij die serieuze bezuinigingen voorstaat zonder lastenverhoging.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet dat alle 'bezuinigingen' van de VVD van dit jaar lastenverhogingen zijn?
fleurquote:Op woensdag 12 september 2012 00:24 schreef Ties02 het volgende:
Ik twijfel nog tussen Geert of Fleur
Ik zeg: kies voor D66, prima partij en als je Paars wilt is dat een veiligere optie dan Rutte.quote:
Precies, daarom kijk ik juist zo op dat mensen zo graag geloven dat de VVD de lasten gaat verlagen. Dat zeggen ze nu wel, maar ze hebben de afgelopen tijd juist het tegendeel laten zien. Waarom zou je dan in vredesnaam geloven?:quote:Op woensdag 12 september 2012 00:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is geen enkele partij die serieuze bezuinigingen voorstaat zonder lastenverhoging.
Omdat de VVD de pijn anders neerlegt dan andere partijen kan het gewoon een valide argument zijn om te denken dat jij of iemand anders de lastenverzwaring niet of nauwelijks zal meemaken.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, daarom kijk ik juist zo op dat mensen zo graag geloven dat de VVD de lasten gaat verlagen. Dat zeggen ze nu wel, maar ze hebben de afgelopen tijd juist het tegendeel laten zien. Waarom zou je dan in vredesnaam geloven?:
Als je paars wil, moet je D66 stemmen idd.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ik zeg: kies voor D66, prima partij en als je Paars wilt is dat een veiligere optie dan Rutte.
Zoals ik eerder vanavond zei: stem met je hart.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:28 schreef Ties02 het volgende:
Gewoon stemmen waar je op wil, dat strategische gelul altijd
Als je twijfelt tussen PvdA, GL en D66 kan strategisch stemmen wel degelijk zinvol zijn. Of als je twijfelt tussen SP en PvdA.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:28 schreef Ties02 het volgende:
Ik stem liever met mijn verstandquote:Op woensdag 12 september 2012 00:29 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Zoals ik eerder vanavond zei: stem met je hart.
Ik heb een verstandig hart.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stem liever met mijn verstand
Niet zo nuttig. Jij en ongeveer 258.000 anderen zouden dan diezelfde overweging moeten maken om 1 zetel verschil te creeeren.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je twijfelt tussen PvdA, GL en D66 kan strategisch stemmen wel degelijk zinvol zijn. Of als je twijfelt tussen SP en PvdA.
Dan kun je net zo goed niet stemmen. Want jij en 80.000 anderen moeten dezelfde keuze maken om een extra zetel te krijgen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo nuttig. Jij en ongeveer 258.000 anderen zouden dan diezelfde overweging moeten maken om 1 zetel verschil te creeeren.
Nee joh, 1 zetel vereist veel minder stemmen dan dat. Denk eerder aan de 60.000.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo nuttig. Jij en ongeveer 258.000 anderen zouden dan diezelfde overweging moeten maken om 1 zetel verschil te creeeren.
Jij wil toch paars?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:32 schreef Arcee het volgende:
Ik neig naar D66, maar die kop van Samsom als premier doet me twijfelen.
Ook goed, nog steeds verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nee joh, 1 zetel vereist veel minder stemmen dan dat. Denk eerder aan de 60.000.
Zeker.quote:
Mee eens... ik twijfel zelf nooit over mijn stem, altijd al D66 geweest.... maar als je tussen twee partijen hangt kan het wel belangrijk zijn...quote:Op woensdag 12 september 2012 00:28 schreef Ties02 het volgende:
Desondanks zou ik niet strategisch stemmen. Als het niet het gewenste resultaat krijgt heb je er spijt van. Als het wel het gewenste resultaat heeft, vind je het jammer dat D66 niet groter is geworden om meer invloed te kunnen uiten binnen die coalitie.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker.Maar niet met Samsom als premier.
Maar als je op de VVD stemt, heb je kans op PvdA-CDA-VVD. Dat wil je volgens mij nog veel minder (als ik je een beetje ken).quote:Op woensdag 12 september 2012 00:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zonder D66 heb je zeker geen paars... daar kun je dan meer invloed op uitoefenen dan op de premiersstemquote:Op woensdag 12 september 2012 00:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Samsom is best wel eng geworden na zijn transformatie.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat ik naar D66 neig.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:35 schreef Wombcat het volgende:
Maar als je op de VVD stemt, heb je kans op PvdA-CDA-VVD. Dat wil je volgens mij nog veel minder (als ik je een beetje ken).
Zoals ik al eerder zei... ik ben echt benieuwd wanneer die uit zijn rol valt... het moet een keer gebeurenquote:Op woensdag 12 september 2012 00:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Samsom is best wel eng geworden na zijn transformatie.
En ik snap niet waarom iemand libertariër kan zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:35 schreef Libertarisch het volgende:
Ik snap niet waarom iemand een paars kabinet zou willen. Ik weet dat het de enige optie is, maar van paars krijg je natuurlijk de ultieme waterige compromissen.
Maar iig zonder relishit.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:35 schreef Libertarisch het volgende:
Ik snap niet waarom iemand een paars kabinet zou willen. Ik weet dat het de enige optie is, maar van paars krijg je natuurlijk de ultieme waterige compromissen.
Jij kijkt liever naar die korpsballen kop van Rutte?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:32 schreef Arcee het volgende:
Ik neig naar D66, maar die kop van Samsom als premier doet me twijfelen.
Nee maar paars is een noodzakelijk kwaad voor iedereen. Noch rechts noch links is er blij mee volgens mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En ik snap niet waarom iemand libertariër kan zijn.
Feit is gewoon dat mensen anders tegen de wereld aankijken en dus andere keuzes maken.
(Paars heeft overigens ook niet mijn voorkeur).
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jij kijkt liever naar die korpsballen kop van Rutte?.
Paars1 was volgens mij een prima kabinetquote:Op woensdag 12 september 2012 00:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee maar paars is een noodzakelijk kwaad voor iedereen. Noch rechts noch links is er blij mee volgens mij.
Premier Rutte.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:37 schreef venomsnake het volgende:
Jij kijkt liever naar die korpsballen kop van Rutte?.
Ik heb het met voetbal én politiekquote:Op woensdag 12 september 2012 00:38 schreef HeavenSmiles het volgende:
Hee jongens, het is 12 september. Ik begin het serieus spannend te vinden
Volgens mij is dit het gevoel wat het merendeel der Nederlanders met voetbal heeft.
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het met voetbal én politiek
D66 en (indien PaarsPlus) GroenLinks zijn er zeker blij mee. PvdA ook lijkt me, want die hebben twee politieke vrienden als coalitiepartner (D66 en GrL). VVD ongetwijfeld wat minder, ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee maar paars is een noodzakelijk kwaad voor iedereen. Noch rechts noch links is er blij mee volgens mij.
Mensen die het debat volgden zijn denk ik geen voetbalfans.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:38 schreef HeavenSmiles het volgende:
Hee jongens, het is 12 september. Ik begin het serieus spannend te vinden
Volgens mij is dit het gevoel wat het merendeel der Nederlanders met voetbal heeft.
En als je in het midden zit, dan is paars wel redelijk, want dat is wel een middenkabinet.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
ja dat klopt, van paars krijg je gematigde maatregelen. Maar in deze bijzondere tijden moet je volgens mij met echte radicale veranderingen komen, dus juist niet gematigd.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als je in het midden zit, dan is paars wel redelijk, want dat is wel een middenkabinet.
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze toekomstig MP
Ze kunnen mooi met radicale ethische maatregelen komen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Libertarisch het volgende:
ja dat klopt, van paars krijg je gematigde maatregelen. Maar in deze bijzondere tijden moet je volgens mij met echte radicale veranderingen komen, dus juist niet gematigd.
Dat het jouw keuze niet is, is wel duidelijk. Maar het is dus wel de keuze van anderen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
ja dat klopt, van paars krijg je gematigde maatregelen. Maar in deze bijzondere tijden moet je volgens mij met echte radicale veranderingen komen, dus juist niet gematigd.
Voorzitter van een poloclub lijkt me nog wel wat voor hem, maar premier Rutte? Ik vind het niks zo'n korpsbal. Totaal wereldvreemd die vent.quote:
Ach, dat is een eeuw geleden. Ik heb daar niet zo'n probleem mee.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze toekomstig MP
Mwoah, PvdA stemmers hebben liever puur links en VVD stemmers liever puur rechts. Maar inderdaad, Paars is in feite goed voor mensen die in het midden zitten.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:41 schreef Wombcat het volgende:
.
[..]
Dat het jouw keuze niet is, is wel duidelijk. Maar het is dus wel de keuze van anderen.
Precies, we zijn allemaal jong geweest.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, dat is een eeuw geleden. Ik heb daar niet zo'n probleem mee.
Puur links is al decennia lang niet meer realistisch. Die linkse lente is een gure herfst geworden.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:44 schreef Wombcat het volgende:
Zowel puur links als puur rechts zijn niet realistisch momenteel.
Puur links is zelfs nooit realistisch geweest.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Puur links is al decennia lang niet meer realistisch. Die linkse lente is een gure herfst geworden.
Laat.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wat denken jullie, weten we over 24 uur wie de grootste partij is of wordt het een latertje?
Als het heel close is, misschien zelfs nog later, dan kan het wachten zijn tot vrijdag.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Laat.
De definitieve uitslag wordt pas donderdag verwacht door het handmatig stemmen.
Uiteraard, maar het kan al eerder vrij zeker zijn wie de grootste partij is.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Laat.
De definitieve uitslag wordt pas donderdag verwacht door het handmatig stemmen.
En het touchscreenquote:Op woensdag 12 september 2012 00:50 schreef Ties02 het volgende:
Kan niet wachten op Ferry Mengele () met de statistiekjes!
Is gewoon een heerlijke chipsavond.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:50 schreef Ties02 het volgende:
Bier tijdens de uitslagenavond in Rotterdam, samen met al m'n partijgenoten.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is gewoon een heerlijke chipsavond.
Dat was wel letterlijk wakker schrikken. Ik ging naar bed toen de PvdA nog de grootste was en een rechts kabinet niet mogelijk, maar werd wakker met de VVD als grootste en een rechts kabinet op 76 zetelsquote:Op woensdag 12 september 2012 00:49 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het kan al eerder vrij zeker zijn wie de grootste partij is.
Dat was bij de vorige verkiezingen niet het geval, zoals we ons goed kunnen herinneren. *schrikt wakker van die dansende VVD'ers op podium*
Volgens mij schrok iedereen daar van.:')quote:Op woensdag 12 september 2012 00:49 schreef HeavenSmiles het volgende:
Dat was bij de vorige verkiezingen niet het geval, zoals we ons goed kunnen herinneren. *schrikt wakker van die dansende VVD'ers op podium*
Dat kan vanavond zomaar weer zijn. Wat zou de derde partij zijn als VVD weer met de PVV gaat flirten?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was wel letterlijk wakker schrikken. Ik ging naar bed toen de PvdA nog de grootste was en een rechts kabinet niet mogelijk, maar werd wakker met de VVD als grootste en een rechts kabinet op 76 zetels
Dat ligt natuurlijk aan de mensen die zich al rijk rekenden. Veel traditionele PvdA bolwerken waren toen al in de voorlopig uitslag verwerkt terwijl de VVD bolwerken nog binnen moesten komen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:49 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Je hebt dan waarschijnlijk ook nog een vierde nodig.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:12 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat kan vanavond zomaar weer zijn. Wat zou de derde partij zijn als VVD weer met de PVV gaat flirten?
Ik vond het juist wel fijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:06 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij schrok iedereen daar van.:')
Voor jou een vroegertje,quote:Op woensdag 12 september 2012 00:46 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wat denken jullie, weten we over 24 uur wie de grootste partij is of wordt het een latertje?
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:50 schreef Ties02 het volgende:
Ik werd schijtziek van Halsema, die om de 0,5 minuut verkapt reclame moest maken voor haar GroenLinks. Zelfs de huidige lijsttrekkers maken allemaal nog minder reclame voor hun eigen partijquote:Op woensdag 12 september 2012 08:27 schreef Vasilevski het volgende:
Waarom nodigen ze Van Rossem uit als ze hem niet laten uitweiden?
Alsnog: http://www.1voordeverkiez(...)n-rossem-1-12-09-12/quote:Op woensdag 12 september 2012 08:27 schreef Vasilevski het volgende:
Waarom nodigen ze Van Rossem uit als ze hem niet laten uitweiden?
Ik moest wel lachen om haar niet al te overtuigende steunbetuiging aan Sap, vooral omdat die Telegraafmeneer meteen daarop zei dat Sap morgen wel eens werkloos kan zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik werd schijtziek van Halsema, die om de 0,5 minuut verkapt reclame moest maken voor haar GroenLinks. Zelfs de huidige lijsttrekkers maken allemaal nog minder reclame voor hun eigen partij.
'Eindbaas van epische proporties'.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Alsnog: http://www.1voordeverkiez(...)n-rossem-1-12-09-12/
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:36 schreef Ambrosius het volgende:
Wordt het niet '1 na de verkiezigen'?
Richard De Mosquote:Op donderdag 13 september 2012 21:35 schreef pberends het volgende:
Vanavond Richard de Mos in de uitzending (Ze gaan schijnbaar gewoon tot vrijdag 21 september door met 1 Voor de Verkiezingen). Met De Mos wordt het gegarandeerd lachen.
Jakkes... Bosma EN Boekestijn in 1 uitzending *rilt*quote:
Wauke heeft een abonnement, maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:43 schreef Specularium het volgende:
Nou weet ik niet zeker of Wauke er ook zit.
En ze moet de soep nog maken.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:45 schreef alors het volgende:
[..]
Wauke heeft een abonnement, maak je geen zorgen.
Inderdaad zeg. Die kop van De Hond kan ik niet meer zien.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:58 schreef Ambrosius het volgende:
De Hond en Wester, die hebben we nu wel genoeg gezien..
Toch heeft hij de uitslag prima voorspeld.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:01 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Die kop van De Hond kan ik niet meer zien.
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:01 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Die kop van De Hond kan ik niet meer zien.
quote:
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot hoe lang gaat dit nu nog door?
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:35 schreef pberends het volgende:
Vanavond Richard de Mos in de uitzending (Ze gaan schijnbaar gewoon tot vrijdag 21 september door met 1 Voor de Verkiezingen). Met De Mos wordt het gegarandeerd lachen.
Lees het draadje: volgende week vrijdagquote:Op donderdag 13 september 2012 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prinsjesdag volgens mij.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
ok, tof.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees het draadje: volgende week vrijdag
Dat is dan weer minder.quote:
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ok, tof.
Daarna PenW weer?
Daar begon het bij Geert ook mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:07 schreef Specularium het volgende:
Blonde highlights van Richard.
Blok is NOG ergerquote:Op donderdag 13 september 2012 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
irritante stem heeft boekesteijn
zit die er ook?quote:
gelukkig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |