bijnaam van de mini is bij deze officieel stampertje
 bijnaam van de mini is bij deze officieel stampertje 

Fijn hoor, goede echo's! En Logi, Stef was ook een drukke! Ze zei laatst bij deze baby "goh, het is wel een beweeglijke zeg!" terwijl ik haar vergeleken met Stef erg rustig vind, die was met echo's bijna niet op de foto te krijgen
 Fijn hoor, goede echo's! En Logi, Stef was ook een drukke! Ze zei laatst bij deze baby "goh, het is wel een beweeglijke zeg!" terwijl ik haar vergeleken met Stef erg rustig vind, die was met echo's bijna niet op de foto te krijgen 

Na mijn vrije twee weken hoef ik dan nog maar 5 weken te werken voor mijn verlof
 Na mijn vrije twee weken hoef ik dan nog maar 5 weken te werken voor mijn verlof  

Beterschap voor de kleine joh, eng!!
 Beterschap voor de kleine joh, eng!!

Gefeliciteerd!!
  Gefeliciteerd!! voor de zieken!
  voor de zieken! De oefeningen zijn fijn, vooral de bekken- en rugoefeningen. En de ademhalingsoefeningen voor de bevalling zijn we nog aan het opbouwen natuurlijk. Buiten dat vind ik het fijn om met een groep vrouwen te zitten die allemaal ongeveer even lang zwanger zijn, ik heb namelijk geen enkele zwangere in mijn eigen omgeving en ik ben de eerste van al mijn vriendinnen. Dus het contact en de ervaringen zijn gewoon erg leuk
 De oefeningen zijn fijn, vooral de bekken- en rugoefeningen. En de ademhalingsoefeningen voor de bevalling zijn we nog aan het opbouwen natuurlijk. Buiten dat vind ik het fijn om met een groep vrouwen te zitten die allemaal ongeveer even lang zwanger zijn, ik heb namelijk geen enkele zwangere in mijn eigen omgeving en ik ben de eerste van al mijn vriendinnen. Dus het contact en de ervaringen zijn gewoon erg leuk  

En Logi ook! Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.
  En Logi ook! Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. 

geen verklaring voor t bruinverlies gehad zeker?
  geen verklaring voor t bruinverlies gehad zeker? ook fijn! Begrijp ik goed dat je na/ door de bevalling plasproblemen hebt gekregen?
  ook fijn! Begrijp ik goed dat je na/ door de bevalling plasproblemen hebt gekregen? wat een schrik! Ik hoop dat alles mee blijkt te vallen...
  wat een schrik! Ik hoop dat alles mee blijkt te vallen...  pfew... ook al zo'n schrik!
  pfew... ook al zo'n schrik!  ff 5 kilo eraf tellen
  ff 5 kilo eraf tellen   nee hoor, heb je alleen jezelf mee  Mijn baarmoeder komt al tot mn navel
  nee hoor, heb je alleen jezelf mee  Mijn baarmoeder komt al tot mn navel   wist ik helemaal niet!!
  wist ik helemaal niet!!

voor goede echo's!
 voor goede echo's!   

Het zit erop.
 Het zit erop. 

Ah gerustgesteld! Klinkt minder alienachtig dan ik in mijn hoofd hadquote:Op woensdag 12 september 2012 19:15 schreef freecell het volgende:
Van beneden naar boven
Dus de bovenrand van de baarmoeder zit gelijk aan de hoogte van de navel

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Die laatste zin..quote:Op woensdag 12 september 2012 19:41 schreef freecell het volgende:
Mango, hoera!
Ontzettend negatief stukje, (het begin althans) maar ik heb hard gelachen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)anders-is-dan-op-tv/

En gezellig dat je ons komt terroriseren
 En gezellig dat je ons komt terroriseren  XD
 XD Whahaha dat geslacht ja
 Whahaha dat geslacht ja  die zag ik ook enorm goed op de vorige echo
 die zag ik ook enorm goed op de vorige echo  Echt geen twijfel meer hoor! Gaat snel he
 Echt geen twijfel meer hoor! Gaat snel he  

ik ben een slecht mens
 ik ben een slecht mens 

alles goed!
 alles goed!

.. En nu rustig aan en aan jezelf denken he!
 .. En nu rustig aan en aan jezelf denken he!   
  .. Maja ook al 33 weken dus ja
 .. Maja ook al 33 weken dus ja   
  .. Dat gaat helemaal goed komen!
 .. Dat gaat helemaal goed komen!   

.. Fijn dat het nu wat beter gaat met je kleintje!
 .. Fijn dat het nu wat beter gaat met je kleintje!

De laatste dagen voelt het alsof mijn baarmoeder tot aan mijn keel komt :p wat ben ik steeds weer misselijk zeg!quote:Op woensdag 12 september 2012 20:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja was effe gauw een update want vent moest achter pc
KS vooralsnog niet .. Kindje zal uiteraard heel goed in de gaten worden gehouden qua hartdipjes e.d. Zodra ook maar het minste of geringste gevoel is dat dat niet goed gaat zal er ingegrepen gaan worden. Maar vooralsnog zijn we het er met zijn allen over eens dat een natuurlijke bevalling voor zowel moeder als kind de beste optie is nu
Zal nu even reageren op de rest
Ahh Mango wat een fijne vent heb jij.. En nu rustig aan en aan jezelf denken he!

Mijn baarmoeder komt ergens tot mijn ribbenkast ofzo?.. Maja ook al 33 weken dus ja

Ben ook gerust gesteld over eventuele keizersnedes en holle aders enzo trouwens.. Dat gaat helemaal goed komen!

Pffieuw Logi, loopt het toch met een sisser af gelukkig
FTA nog altijd veel zorgen .. Ik blijf duimen voor een goede afloop
Sola ook even stress .. Jeutje lijkt me wel eng zeg.. Fijn dat het nu wat beter gaat met je kleintje!

(konden geen personeel vinden...)
 (konden geen personeel vinden...) 

Maar fijn dat alles goed is toch!
 Maar fijn dat alles goed is toch!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Leuk! En die laatste zin inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 19:41 schreef freecell het volgende:
Mango, hoera!
Ontzettend negatief stukje, (het begin althans) maar ik heb hard gelachen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)anders-is-dan-op-tv/

Ik grap altijd tegen mijn moeder dat het zorgen maken al begint vanaf het moment dat je zwanger bent
 Ik grap altijd tegen mijn moeder dat het zorgen maken al begint vanaf het moment dat je zwanger bent  

Had de hele tijd harde buiken.
 Had de hele tijd harde buiken. 

lekker badderen chick!
 lekker badderen chick!Ik werk nu nog maar 3 uur per werkdag, maar Stef gaat gewoon hele dagen naar de opvang, ook als ik straks verlof heb. We willen graag zijn eigen ritme aanhouden, ookal houdt dat in dat ik hem vroeger breng dan nodig is. Als ik he. Breng zijn ze altijd nog met z'n allen op de gang en als ik hem later breng zijn ze al naar het lokaal. Wanneer dat gebeurt is hij dus boos-achtig, omdat hij dan nog op de gang wil spelen. Eind van de dag exact hetzelfde verhaal: te vroeg halen dan mist hij het spelen op de gang en is hij níet naar huis te krijgen. Vandaar (en ook voor mijn fysieke rust) dat wij ervoor kiezen zijn vaste tijden/dagen aan te houden.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Mango alweer verlof.. Jeetje, jij bent toch pas net zwanger en net getrouwd?
Ik moet nog 5 werkweken, 15 diensten werken. Ik tel de dagen echt af. Ik heb zo'n geen zin meer.
Ik heb deze week een drukke werkweek (3 lange diensten, en extra afspraken) vandaag was ik vrij, maar Sofie is wel naar de opvang gegaan. Ik had allerlei plannen, mar heb de halve dag op de bank liggen dutten. Heerlijk zeg.
Hoe doen anderen dat straks in hun verlof? Sofie blijft wel naar de gastouder gaan, maar gaat nu heel onregelmatig. Ik wil wel dat ze blijft gaan, maar moet nog bedenken hoe we dat vorm gaan geven. 3 halve dagen, 2 hele. Op dit moment gaat ze minstens 2 momenten in de week.

+1quote:Op woensdag 12 september 2012 22:11 schreef Suikertante het volgende:
Mineola en Mango, hoop dat morgen voor jullie allebei een opluchting wordt!

Straks is alles gewoon weer normaal
  Straks is alles gewoon weer normaal  Ik ga nog even over mijn buik aaien denk ik
 Ik ga nog even over mijn buik aaien denk ik  

Ja klopt. Kort samengevat: op zondag bevallen, op dinsdag naar huis met een verblijfskatheter tot de maandag erna omdat het niet lukte. Maandag weer terug, wel plassen maar teveel residu (400 cc iedere keer, 100 cc is al een grens), dus besloten me op te nemen in het ziekenhuis om mij te leren mezelf te katheteriseren. Dit lukte niet en de vpk kregen er ook steeds meer problemen mee (ws ivm zwelling), dus op vrijdag via de buikwand door een uroloog een katheter geplaatst. Zaterdag kon ik plassen, dinsdag was de katheter eruit. Dus ruim twee weken later.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef Fieder het volgende:
Danicook fijn! Begrijp ik goed dat je na/ door de bevalling plasproblemen hebt gekregen?

kleuter moet gewoon elke dag naar school gefietst en peuter is gewoon altijd thuis. Dus geen opvang issues hier. Al zou ik het niet erg vinden, parttime mama verlof vanaf 35 werken oid
 kleuter moet gewoon elke dag naar school gefietst en peuter is gewoon altijd thuis. Dus geen opvang issues hier. Al zou ik het niet erg vinden, parttime mama verlof vanaf 35 werken oid  

Heb zitten kijken of ik hem hier kan uploaden, maar zou niet weten hoe
 Heb zitten kijken of ik hem hier kan uploaden, maar zou niet weten hoe   

Daar heb je nu alle tijd voor! Heb je nog plannen voor je verlof?
  Daar heb je nu alle tijd voor! Heb je nog plannen voor je verlof? 

om er nou speciaal een youtube-account voor aan te maken..quote:Op donderdag 13 september 2012 07:12 schreef Shandaly het volgende:
Makkelijkst is eerst uploaden naar youtube of iets dergelijks en dan dat linken hier...
Goeiemorgen! Nog twee weken tot mijn echo...zo eng! Heb gelukkig nog geen enkel teken dat het mis zou zijn dit keer, geen bloed, geen pijntjes, dus heel voorzichtig begin ik goede hoop te krijgen dat Lars volgend jaar écht grote broer wordt!

Dit!quote:Op woensdag 12 september 2012 22:11 schreef Suikertante het volgende:
Mineola en Mango, hoop dat morgen voor jullie allebei een opluchting wordt!

Gewoon een perfecte echo over 2 weken
 Gewoon een perfecte echo over 2 weken 
Wat een goed idee!!quote:Op donderdag 13 september 2012 07:14 schreef Kwisted het volgende:
om er nou speciaal een youtube-account voor aan te maken..

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.

Maar de keuze in de winkels hier vond ik echt dramatisch.
 Maar de keuze in de winkels hier vond ik echt dramatisch.

Marktplaatsquote:Op donderdag 13 september 2012 08:53 schreef danic het volgende:
Wauw logi, mooi! Is dat een positiejas? Waar??
 is een wollen mama licious jas.
 is een wollen mama licious jas.  

.. Dus ik vind het ergens zonde om er nog wat geld tegenaan te gooien. Maar krijg geen jasje meer dicht hier ... Nog maar even over nadenken
 .. Dus ik vind het ergens zonde om er nog wat geld tegenaan te gooien. Maar krijg geen jasje meer dicht hier ... Nog maar even over nadenken   
  .. Je hebt verlof! Niemand die je wat kan maken
 .. Je hebt verlof! Niemand die je wat kan maken   
  ... Veel last van striae?
 ... Veel last van striae?  

.. En dan nog de was doen, en de ramen wassen, en met hondje wandelen .. en dit .. en dat .. En niet zo snel meer kunnen lopen
 .. En dan nog de was doen, en de ramen wassen, en met hondje wandelen .. en dit .. en dat .. En niet zo snel meer kunnen lopen   ... Volgens mij snapt hij het nu wel dat dat niet altijd even gemakkelijk is
 ... Volgens mij snapt hij het nu wel dat dat niet altijd even gemakkelijk is   
  .. En daar moet ik gewoon gebruik van maken
 .. En daar moet ik gewoon gebruik van maken   

voor mijn eigen mijlpaal van 10 weken
 voor mijn eigen mijlpaal van 10 weken  .
.

Nog eventjes kwisted!quote:Op woensdag 12 september 2012 22:14 schreef Kwisted het volgende:
[..]
+1
Ik ben weer volop aan het smeren met de bio-oil. Mijn god mijn buik jeukt ineens! De huid scheurt gewoon, echt n k-gevoel
Weetje ik ga alle 'aandacht' van het zwanger zijn ook wel een beetje missen denk ik. Ik ben niet iemand die heel graag in het middelpunt staat ofzo, maar echt zoveel mensen op straat spreken me aan. En dat vind ik best gezellig. Iedereen is ook zo aardig voor me, en helpt overal bijStraks is alles gewoon weer normaal
Ik ga nog even over mijn buik aaien denk ik
 voor mango
 voor mango

Nee precies, ik wacht ook gewoon nog tot/of mn oude jas krap gaat worden. Is toch best weer een uitgave een positiejas voor die paar maanden.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:12 schreef becky27 het volgende:
TAP, hij is van Dept. In een Dept store in Den Bosch gekocht.
L0t, nope geen positiejas, maar vooralsnog wijd genoeg om de eerste koude maanden door te komen. Mocht ik hem in december echt niet meer passen dan heb ik nog wel een wijde wintersportjas die ik aan kan. Ik kon hem niet laten hangen.
De vorige keer was ik ook in april uitgerekend en heb ik mijn winterjas gewoon de hele winter aangekund. Weet niet of het meteen nodig is een positiejas te kopen als je nog niet weet hoe je gaat groeien.
Mango, gaat vast allemaal goed komen

voor mango
 voor mango 

maar niet te laag. Nog steeds niks aangekomen dus dat gaat wel lekker. Wel weer allemaal papieren meegekregen om bloed te prikken weer. Bleh
  maar niet te laag. Nog steeds niks aangekomen dus dat gaat wel lekker. Wel weer allemaal papieren meegekregen om bloed te prikken weer. Bleh   

Op de lijst van het ziekehuis hier staat nog 'ponsplaatje'.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:20 schreef Keshet het volgende:
Ik ben aan het nadenken over wat er in m'n ziekenhuistasje moet. Van de website van de kraamzorgtoko heb ik dit gehaald:
2 nachthemden of pyjama’s
ondergoed
BH
badslippers
ochtendjas
sokken
toiletartikelen
verzekeringspapieren
geldig legitimatiebewijs
kleertjes voor de baby (voor als u naar huis mag)
maxicosi of autostoeltje
iets ter ontspanning (tijdschrift) en wat klein geld.
Ik heb 't lijstje al een aantal keer aangevuld voor anderen maar nu ik 't zelf nodig heb kan ik eigenlijk niks verzinnen. Help?
Aanvullingen die ik zelf had bedacht:
Mobiele telefoon + lader
Fototoestel + lader
Eierkoeken

Dat klinkt als mijzelf voor mijn vakantie... Ik heb vannacht lekker geslapen en mén wat een verschil kan dat maken zeg! Ik voel me vandaag weer zoveel beter! (en ik hoef ook niet meer bijna te janken om élke opmerking gemaakt wordt). Maar desalniettemin stom om zo weg te gaan op je werk, dat is ook gewoon niet fijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:09 schreef Mangostine het volgende:
Nou, de vk heeft net al gespiekt, en de baby ligt nog in stuit.
Ben wel een beetje overwerkt, want moest er bijna van huilen toen ik vertelde dat ik na een baggernacht nu toch zenuwen heb voor vanmiddag, en eigenlijk niet lekker op mijn werk ben weggegaan.

En dat het vanmiddag verloopt zoals je hoopt! Relaxed erin staan is sowieso al goed.
 En dat het vanmiddag verloopt zoals je hoopt! Relaxed erin staan is sowieso al goed.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |