abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129744541
quote:
Bus en tram in heel Nederland fors duurder geworden
Vrijwel in heel Nederland zijn de tarieven voor de bus en tram de afgelopen jaren fors duurder geworden. Het streekvervoer rondom Den Haag spant de kroon met een prijsstijging van 47,4 procent in twee jaar. Maar ook in Amsterdam (+38,1%) en de rest van Noord-Holland (+27,6%) is de kilometerprijs voor de bus en tram fors gestegen. Dat meldt Treinreiziger.nl tegenover RTL Nieuws.

[...]

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129744656
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:16 schreef Aether het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
pi_129744734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:24 schreef mschol het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
O.a. benzine is natuurlijk ook duurder geworden. Maar bijna 40% (Amsterdam) en 50% (Den Haag) is gigantisch in twee jaar tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 06-08-2013 09:37:38 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129744819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:24 schreef mschol het volgende:

[..]

en toch blijven de ov bedrijven beweren dat het alleen maar goedkoper zou worden/niet duurder zou zijn :')
maar ondertussen is er een verhoging van ~23% p/j geweest in de regio waar ik woon
Nou was het onze overheid die bij de invoering van die kaart gezegd had dat het niet duurder mocht worden. Dat hebben ze al niet eens gecontroleerd dus dat de overheid hier iets aan zal gaan doen verwacht ik ook niet.

Leuk dat veel oude zooi op internet blijft staan:

quote:
Minister Peijs van V&W zal er op toezien dat de invoering van de chipkaart niet gebruikt wordt om de tarieven te verhogen, zo beloofde de verkeers-minister gisteren de Kamer tijdens een algemeen overleg.

De invoering van de chipkaart zal “tariefneutraal” gebeuren. De burger moet bij de introductie van de chipkaart niet zoals bij de euro het gevoel krijgen dat ze bekocht zijn
Nou ik voel me nog steeds erg bekocht vooral als ik iemand mee wil nemen en je verplicht voor elk persoon een ov-kaart moet aanschaffen of 3 euro voor een enkele reis met de bus zonder overstap mag aftikken.
pi_129744923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:33 schreef Basp1 het volgende:
Leuk dat veel oude zooi op internet blijft staan:

[..]

Nou ik voel me nog steeds erg bekocht vooral als ik iemand mee wil nemen en je verplicht voor elk persoon een ov-kaart moet aanschaffen of 3 euro voor een enkele reis met de bus zonder overstap mag aftikken.
Vóór de OV-chipkaart werden de tarieven ook ieder jaar hoger.

Het is geen gebruiksvriendelijk systeem als je soms iemand wilt meenemen en ook voor toeristen is het vaak onduidelijk (vooral als er meerdere vervoerders betrokken worden).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:42:35 #208
40566 Ericr
Livewrong
pi_129744979
Had zelf al berekend op ritten in Den Haag dat de prijzen extreem gestegen waren alleen nog niet over alle ritten. Maar dat was in 2011, het jaar dat de OV-chipkaart verplicht werd.Toen was het verschil tussen strippenkaart en OV-chipkaart al 50% op sommige ritten. Als er nu nog een percentage is bijgekomen door de prijsstijgingen tussen 2011 en 2013 zijn sommige ritten dus bijna 2 keer zo duur geworden binnen 2 jaar.

Zeker de ritten die beginnen boven in de ene zone tot aan het einde van de vorige zone zijn meestal een stuk duurder geworden. Waar je voorheen door het zonesysteem voor een relatief lange rit maar 3 strippen gebruikte betaal je nu door de kilometerprijs aanmerkelijk meer.

Alleen bij ritjes van enkele haltes was je in 2011 wat goedkoper uit dan met de strippenkaart waar 1 zone op het laatst net iets meer dan een euro kostte. Met het basistarief van rond de 80 cent van de OV-chipkaart kan je in de meeste steden dus net iets meer dan een kilometer reizen voordat het duurder wordt dan de oude strippenkaart. Bijna iedere langere rit is duurder.
pi_129745039
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Vóór de OV-chipkaart werden de tarieven ook ieder jaar hoger.

Het is geen gebruiksvriendelijk systeem als je soms iemand wilt meenemen en ook voor toeristen is het vaak onduidelijk (vooral als er meerdere vervoerders betrokken worden).
Maar dan wel landelijk vastgesteld en niet met de willekeur hoe het nu gebeurd.

Dat was voor de 15 strippenkaart in de laatste 10 jaar 30 % stijging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart

Als we de huidige stijgingen extrapoleren halen we de 30% stijging in 3 a 4 jaar. :') Terwijl de inflatie in NL volgens de rekenmeesters minimaal zou zijn.
pi_129782319
Terug in de tijd?
quote:
Veolia directeur wil discussie over kilometertarief ov-chip
Veolia directeur Manu Lageirse denkt dat de ov-chipkaart goedkoper en gebruiksvriendelijker kan worden door niet per kilometer maar per zone af te rekenen. De huidige ov-chipkaart is complex en daardoor onnodig duur, denkt hij. Daarom wil de directeur een discussie over het huidige tariefsysteem.

"Bij de strippenkaart waren we 5 ton per jaar kwijt aan het beheersysteem. Met de OV-chipkaart is dat nu 5 miljoen euro per jaar. Dat komt neer op circa 7 a 8 procent van de opbrengsten die we nu via de reiziger binnen krijgen" zegt Lageirse.

Per zone betalen zou het een stuk eenvoudiger maken. Lageirse legt uit: "De reiziger weet dan vooraf wat hij kwijt is, hoeft geen borg meer te betalen en kan niet vergeten uit te checken". De Veolia directeur denkt dat zo'n systeem niet alleen gebruiksvriendelijker is, maar ook goedkoper. "Niet 10 of 20% goedkoper, maar veel meer vrees ik. Als de complexiteit afneemt, zullen ook de beheerskosten minder worden. Ook heb je misschien voldoende aan een minder intelligente en dus goedkopere chip".

Een pasklaar plan is het overigens nog niet. "Ook ik zit nog met vragen. Maar het is goed om er de discussie over te voeren. Wat is nu precies het probleem? Is dat de ov-chipkaart of de kilometervergoeding?".

Lageirse kwam onlangs op het idee toen hij tijdens vakantie in het buitenland met het OV reisde. "Niet voor de eerste keer was ik versteld van goed werkende elektronische betaalsystemen die het voor mij als toerist, dus niet frequente reiziger, makkelijk en aantrekkelijk maakten. De systemen in het buitenland kenmerken zich door eenvoudige distributie: permanente kaarten en (elektronische) wegwerpkaarten. Dat heeft mij aan het denken gezet" zegt Lageirse. Hij vervolgt: "Ik had als reiziger een ruime keuze aan producten: trajectkaarten, dagkaarten, zonekaarten. De keuze was ruim maar niet complex en ik wist op voorhand perfect hoeveel ik moest betalen".

De Veolia directeur benadrukt dat hij de ov-chipkaart niet slecht vindt. "Maar als het beter kan, dan moeten we daar over nadenken. "
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129782389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wel landelijk vastgesteld en niet met de willekeur hoe het nu gebeurd.

Dat was voor de 15 strippenkaart in de laatste 10 jaar 30 % stijging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart

Als we de huidige stijgingen extrapoleren halen we de 30% stijging in 3 a 4 jaar. :') Terwijl de inflatie in NL volgens de rekenmeesters minimaal zou zijn.
Ook apart is dat bijvoorbeeld Amsterdam bang was inkomsten mis te lopen, vervolgens een winst/stijging noteert en daarna dit soort percentages worden gerapporteerd...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129782433
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Aether het volgende:
Terug in de tijd?

[..]

ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..

dat je 1 algemeen vervoersbewijs hebt dat je overal kan gebruiken, dat is wel ideaal, maar kennelijk brengt dat veel overhead kosten met zich mee doordat het nooit op elkaar is afgestemd?
pi_129782503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef mschol het volgende:

[..]

ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..

dat je 1 algemeen vervoersbewijs hebt dat je overal kan gebruiken, dat is wel ideaal, maar kennelijk brengt dat veel overhead kosten met zich mee doordat het nooit op elkaar is afgestemd?
In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit zien in combinatie met meerdere vervoerders. Als je in een zelfde zone blijft maar met twee vervoerders reist, betaal je dan 2 zones?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129782541
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Aether het volgende:
Bij de strippenkaart waren we 5 ton per jaar kwijt aan het beheersysteem. Met de OV-chipkaart is dat nu 5 miljoen euro per jaar. Dat komt neer op circa 7 a 8 procent van de opbrengsten die we nu via de reiziger binnen krijgen" zegt Lageirse.
Op een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat veolia maar 5: 0.075 = 66 miljoen per jaar van de reizigers krijgen. Dat lijkt me nogal weinig voor al die diensten die men levert.
pi_129782594
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Aether het volgende:

[..]

In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit zien in combinatie met meerdere vervoerders. Als je in een zelfde zone blijft maar met twee vervoerders reist, betaal je dan 2 zones?
ik ken alleen de situatie in parijs..
quote:
The RER is operated partly by RATP, the transport authority that operates Paris Métro, and partly by SNCF, the national rail operator. In spite of this, the system uses a single fare structure and no transfer is needed between parts run by the two operators
en dat werkt echt prima, zolang ze niet staken :+
pi_129782598
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
Tap tap tap
pi_129782657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
ik heb ook voordeel urenkaart en ik hoefde volgens mij niks te doen om hem te kunnen gebruiken (vorig jaar aangeschaft in de kortingsperiode)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:07:59 #218
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129782692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschreven ;)
Zelf heb ik er voor de zekerheid eerst zelf op gezet.
Qua activeren heb je volgens mij alles wel gedaan.
pi_129782766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ken alleen de situatie in parijs..

[..]

en dat werkt echt prima, zolang ze niet staken :+
Je kunt binnen Parijs inderdaad ook de treinen gebruiken. Je moet dan wel altijd door incheckpoortjes dus het is goed te achterhalen hoe iemand reist en op basis daarvan inkomsten te splitsen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_130330976
Morgen 20.25u Ned3 een item over de OV-chipkaart bij De Rekenkamer: http://www.tvgids.nl/programma/14829497/De_Rekenkamer/
pi_130332221
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschreven ;)
Zelf heb ik er voor de zekerheid eerst zelf op gezet.
Qua activeren heb je volgens mij alles wel gedaan.
Ik moest er zelf nog geld opzetten bij de NS-automaat. Het bedrag van de oude kaart was vrijwel meteen overgeboekt op m'n rekening :o Ik zag alweer helemaal gebeuren dat ik naar dat geld kon fluiten :@
Tap tap tap
pi_130332708
Meer mensen die zo'n kaart niet hebben ondanks dat ze met het OV reizen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 23:42:24 ]
pi_130337743
Niet een gehackte kaard hebben :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_130337764
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130338032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:23 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Niet een gehackte kaard hebben :')
Kaard :')
Tap tap tap
pi_131549443
Ja godver,

Gistermiddag in de bus van Eindhoven Airport naar Eindhoven Station is tijdens de rit mijn OV-chipkaart blijkbaar helemaal kapot gegaan. Wat een kutkwaliteit zeg. Maar goed, gevolgen:

- Niet uit kunnen checken
- Met twee tassen en chagrijnig kind van 3 in de rij moeten staan bij de balie voor informatie
- Kaartje (zonder korting) moeten kopen bij de automaat (heb wel kortingsabo)
- Hierdoor de eerste trein naar Utrecht gemist
- NS moeten bellen met de vraag hoe ik nu mijn kortingsabo moet deactiveren... (uitleg volgt*)
- Op Utrecht CS moeten pinnen voor de bus
- Nu een formulier in moeten vullen en opsturen

Wat was ik gister pissig dat ik vorige week niet lekker de auto kon nemen naar het vliegveld (hand is gebroken en sturen ging nog niet zo lekker).

* Mijn NS-kortingsabo loopt per 1 oktober af en twee weken geleden heb ik gebeld om verlenging te voorkomen. Wat je dan wel moet doen is een anti-product ophalen uit de OV-chipkaart automaat. Omdat mijn kaart nu niks meer doet kan ik dat niet meer doen. Gevolg is dat mijn abo toch per 1 oktober verlengd zal worden en dat het bedrag a 50 euro van mijn rekening afgeschreven gaat worden. Als ik begin oktober mijn duplicaatkaart krijg moet ik weer mijn beëindiging telefonisch aanvragen en het product eraf halen. Dan gaan ze het met terugwerkende kracht beëindigen en krijg ik mijn geld terug aldus de man aan de telefoon. Ik geloof hem op zich wel want de NS is altijd vrij netjes met dit soort dingen en er staat een aantekening in mijn dossier, maar toch...

AAAARGHHHH Fucking frustrerend!
PWBF
pi_131550686
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:34 schreef Me_Wesley het volgende:
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
pi_131551013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131551420
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
En in hoeverre dat mag als het niet in hun reisvoorwaarden staat. Tijdstip zullen ze wel zien staan.

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door macca728 op 25-09-2013 14:32:13 ]
pi_131552734
Vertraging... ;)
Tap tap tap
  woensdag 25 september 2013 @ 16:39:55 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_131556123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef macca728 het volgende:

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
pi_131556371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
Nee dat blijkt maar weer.
pi_131621954
Owja, mag ik ook nog eens 11 euro betalen aan TLS omdat zij van die kutkwaliteit producten maken.
PWBF
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:20:48 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_131826109
Okee iemand ervaring met declaraties van papieren kaartjes omdat je OV-chipkaart kapot is gegaan?

Situatie: heb altijd vrij maand abonnement.
Gloednieuwe kaart moest ik aanvragen omdat ik al een ander abonnement op mijn huidige chipkaart (niet echt relevant maar om aan te geven dat ie echt nieuw is 29 september).
Nu moet ik morgen gewoon weer van Almelo - Amsterdam Zuid, retourtje van 40 euro in de spits.

Dit staat op de site en geeft wel antwoord.

quote:
Wat te doen bij een defecte OV-chipkaart:

Laat uw kaart bij de NS-balie controleren >> gedaan, hij was kapot
De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen >> Nieuwe aanvragen
NS-vervoerbewijzen die zijn gekocht in afwachting van uw vervangende kaart, kunt u vanaf dag 1 bij NS declareren >> Akkoord en duidelijk
Vraag dus niet echt of het wel wordt gedeclareerd maar of er iemand ervaring mee heeft en hoe lang het dan duurt, kan namelijk zowat echt geen 15 werkdagen 40 euro voorschieten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_132060074
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
pi_132061669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
als de apparaten niet reageren zou ik denken aan een defecte kaart
pi_132061868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
PWBF
pi_132061971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
pi_132061982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen in de automaat.
PWBF
pi_132061990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen en die bewaren om te declareren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132061996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kaartjes kopen in de automaat.
Word dat vergoed? Leuk zon studentenov

[ Bericht 1% gewijzigd door Seconde op 11-10-2013 10:42:56 ]
pi_132062185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:37 schreef Seconde het volgende:

[..]

Word dat vergoed? Leuk zon studentenov
Ja, tenzij er zichtbare schade is.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132062224
Men OV ziet er gewoon nog als normaal uit. Waar kan ik een nieuwe OV aanvragen?
pi_132062270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef Seconde het volgende:
Men OV ziet er gewoon nog als normaal uit. Waar kan ik een nieuwe OV aanvragen?
Dan kan je de 11 euro en je reiskosten gewoon declareren.
Aanvragen kan online of bij een balie.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132110610
Voorheen reed ik altijd op een papieren kaartje maar ik wou de chipkaart eens uitproberen. Ik had hem al een tijdje voor de bus maar nog nooit gedaan met de trein.

Dus ik scannen, geeft die opeens een belachelijke prijs aan :') Papieren kaartje was ruim 10 euro goedkoper.

Had geen tijd verder om na te vragen bij de balie, ik moest de trein nog halen enzo.

Wat is deze? :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 22:52:34 ]
pi_132111235
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Had geen tijd verder om na te vragen bij de balie, ik moest de trein nog halen enzo.
NA uitchecken moest je nog een trein halen?
pi_132111718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:12 schreef mschol het volgende:

[..]

NA uitchecken moest je nog een trein halen?
Ik was voor een papieren kaartje gegaan.

En was het toen verder vergeten :P
pi_133154008
RET introduceert OVMiles
De Rotterdamse vervoerder RET introduceert als eerste vervoerder van Nederland een loyaliteitsprogramma gekoppeld aan de ov-chipkaart. Vanaf dinsdag kunnen duizend testreizigers OVMiles gaan sparen. Vanaf medio januari 2014 zal OVMiles de testfase verlaten en kan iedereen deelnemen.

Reizigers die deelnemen aan OVMiles sparen voor iedere afgelegde kilometer één OVMile. Die miles zijn vervolgens in te wisselen bij op dit moment 24 bedrijven in de regio Rotterdam. Bijvoorbeeld bij de Rotterdamse patatkraan Bram Ladage, waar een reiziger bij 25 miles gratis een kroket krijgt als hij een patatje besteld. Maar ook Blijdorp, Spido, Pathé (Schouwburg en de Kuip), Feyenoord en de Euromast doen mee.

Meer reizigers
De RET hoopt dat het nieuwe loyaliteitsprogramma bijdraagt om een reizigersgroei te realiseren. "We hopen dat bestaande reizigers ons vaker gaan gebruiken en twijfelende potentiële reizigers met de OVMiles aan ons te binden" zegt RET directeur Pedro Peters.

Andere vervoerders
De naam OVMiles is door de Rotterdamse vervoerder vastgelegd. "Maar ook andere vervoerders kunnen hierop aanhaken" zegt Peters. "Het GVB heeft bijvoorbeeld ook interesse in het concept. Als ze willen meedoen zullen ze wel moeten bijdragen in de ontwikkelingskosten. Wij hebben hier meer dan een miljoen euro in geïnvesteerd".

30.000 spaarders
De RET mikt op 30.000 spaarders in het eerste jaar. Dat lijkt een gemakkelijke opgave. Eerder dit jaar wist de Rotterdamse vervoerder al 30.000 reizigers te trekken door een kortingsactie voor de fastferry in het AD. Dagelijks vervoert het bedrijf zo'n 600.000 reizigers. De vervoerder heeft bewust voor een realistische doelstelling gekozen, zodat de business case haalbaar is.

Account
OVMiles gebruikers moeten zich registreren op de website ovmiles.nl, die vanaf 18 november live gaat voor testgebruikers. Aan een account kunnen er maximaal zes ov-chipkaarten gekoppeld worden. Op die manier kunnen vrienden of gezinsleden gezamelijk sparen. Nadat een ov-chipkaart is aangemeld, moet deze nog wel geactiveerd worden voor het spaarprogramma. Dat kan bij de deelnemende bedrijven en bij 13 servicezuilen in het RET vervoersgebied.

Wachten
Het idee van OVMiles is overigens niet nieuw. In 2011 lanceerde GroenLinks politica Ineke van Gent het plan voor het eerst. NS reageerde toen positief. Ook nu zegt het spoorbedrijf positief te zijn over het idee. De vervoerder wil echter wachten totdat het papieren treinkaartje volledig is afgeschaft. Een opmerkelijke keuze, want juist een spaarprogramma zou het ov-chipkaartgebruik kunnen bevorderen. De RET heeft gelukkig niet willen wachten totdat alle vervoerders zijn overgehaald. Anders had het initiatief waarschijnlijk nog een paar jaar op zich laten wachten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:53:19 #249
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_133201783
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_133202660
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Volgens mij niet nee, alleen de laatste 20 kan je bij een automaat uitdraaien. Misschien bij de vervoerder ?
pi_133203080
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Sort of. Denk ik.

Laatst toevallig achter gekomen. Er is een android applicatie genaamd "Farebot" deze kan je OV-chipkaart UITLEZEN(Niet schrijven!! Lijkt me dus legaal) Zo kan je saldo-informatie zien maar ook de gemaakte ritten.

is wel veel werk.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 23:23:34 ]
pi_135080640
Nieuwe service voor studenten: tijdelijk studentenreisproduct
http://www.arriva.nl/nieu(...)tudentenreisproduct/

Maak je gebruik van het studentenreisproduct, maar kun je er op dit moment niet mee reizen omdat je OV-chipkaart verloren, gestolen of defect is? Je kunt nu via studentreisproduct.nl een tijdelijk studentenreisproduct aanvragen.

Zo werkt het:
Ga naar studentenreisproduct.nl en vraag het tijdelijk studentenreisproduct (T-SRP) aan zodat je binnen een uur weer kunt reizen.

Vergeet niet meteen een vervangende OV-chipkaart aan te vragen via ov-chipkaart.nl of de Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980) zodat je zo snel mogelijk weer met je reguliere studentenreisproduct kunt reizen.

Check eerst goed of je je OV-chipkaart echt kwijt bent of dat je kaart echt defect is vóór je het T-SRP aanvraagt. Als je een T-SRP aanvraagt, wordt je reguliere studentenreisproduct geblokkeerd.

Om te kunnen reizen met het T-SRP heb je een (anonieme) OV-chipkaart nodig. Deze zijn te koop op stations, in tabakszaken en bij servicebalies. Aanschafkosten zijn voor eigen rekening.

Het T-SRP is een extra service waarmee je snel weer kunt reizen en waarmee je reiskosten voorkomt terwijl je wacht op je vervangende kaart.

Het T-SRP is zeven dagen geldig vanaf het moment dat het gereed staat bij de ophaalautomaat en verloopt vanzelf.

Als je T-SRP bijna verloopt en je hebt je vervangende kaart nog niet ontvangen, dan kun je het T-SRP opnieuw aanvragen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:40:26 #253
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_135085279
Weer een lapmiddel :')
pi_135443727
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 17:38:10 #255
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135443799
Ik had hem sneller :Y
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135446756
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
Dat was bij mij wel het geval ja. Had hem binnen 3 dagen.
Hopen dat dat bij jou ook het geval is dan :)
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:28 #257
123170 alors
zlata1234
pi_135458161
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
Goed dat ik dit lees, die van mij verloopt ook binnenkort, had ik helemaal niet aan gedacht.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:24:01 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135486980
Red woont in een filegevoelig gebied dus gaat even primair met het ov naar werk. Met de trein en een klein stukje met de bus. Tot vorig jaar keurig op 1 kaart te krijgen, want het oude ns abbo was tegelijk een kaart waarop je saldo en andere abbo's op kunt laden. Tevens kreeg je altijd als je ergens met de ns een abbo voor had, 40% vaste klantenkorting op de rest wat je deed met ns, al was dat niets, maar toch. Alles in 1 kaart, lekker handig als die tering ns weer eens 'fuck you we rijden niet zoek het zelf maar uit' zegt tegen iedereen.

Krijg ik vandaag mijn nieuwe ov abbo binnen, de ns business kaart.

Staat er dus letterlijk op: 'u dient geen saldo op deze kaar te laden' en 'u dient deze kaart alleen zakelijk te gebruiken'. Geen busabbo's, geen saldo en die vaste klanten korting kan je ook in je reet stoppen.

Ze verzinnen wel bij tls van alles om maar zoveel mogelijk chipkaarten te produceren en de kosten maar op te drijven. Mijn gok? Volgend jaar heb ik er 4.

Zou toch handiger worden? Voor de NSA, aivd en om geld uit je broekzakken te kloppen inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_135755130
NS wil op 1 augustus ov-chipkaart poortjes sluiten
Op 1 augustus wil de Nederlandse Spoorwegen volledig zijn overgestapt op de ov-chipkaart. Vanaf die datum zijn de stations alleen nog maar toegankelijk met een ov-chipkaart of een wegwerpkaartje. Dat is althans de huidige planning, bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.

Tot 1 augustus worden de poortjes bij wijze van proef al wel op sommige stations tijdens de spits (6:30u-10:30u en van 15u-19u) gesloten. Dat gebeurd sinds gisteren al op station Woerden. Servicepersoneel opent daar de poortjes handmatig voor reizigers die nog met een papieren kaartje op de trein stappen.

Volgens het AD Groene Hart moesten reizigers maandag nog erg wennen en waren sommige reizigers geïrriteerd. De 78-jarige Jacobus Roman zegt in het AD Groene Hart juist erg blij te zijn. "Anders vergeet ik in te checken. Dat is me al een paar keer overkomen. Of ik zit in de trein en ik ga twijfelen of wel heb ingecheckt. Nu moet ik wel." NS geeft aan dat de pilot dinsdag al soepeler verloopt als maandag.

Volgende week vrijdag maakt NS bekend op welke stations de poortjes binnenkort ook al dicht gaan tijdens de spits. Op die stations zal net als in Woerden servicepersoneel aanwezig zijn voor reizigers die toch met het papieren treinkaartje willen reizen.

Eerder gaf NS aan in het eerste kwartaal van dit jaar het papieren treinkaartje volledig te willen afschaffen. Er wordt nu meer tijd uitgetrokken, zodat ook andere spoorvervoerders en concessiehouders de tijd hebben om het papieren treinkaartje te vervagen. NS heeft al papieren wegwerp treinkaartjes met een chip, die onder andere met treinkaartacties met Blokker al worden ingezet. Andere vervoerders kunnen de chip van die wegwerpkaartjes echter nog niet lezen. Dat moet 1 augustus wel het geval zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_136293751
Hoeveel tijd gaat eroverheen voordat ik mijn Dal Voordeel-abonnement kan activeren (persoonlijke chipkaart heb ik al)? Ik heb zojuist betaald en wil morgenvroeg al reizen.
pi_137373064
quote:
Proef met achteraf betalen met de OV-chipkaart voor consumenten
Vanaf vandaag start in Rotterdam een pilot waarbij reizigers van RET achteraf een rekening ontvangen voor hun reiskosten. Tijdens de pilot, die een half jaar duurt, gebruiken steeds meer reizigers de verschillende extra mogelijkheden die achteraf betalen biedt. Als deze pilot succesvol is, biedt RET deze mogelijkheid na deze zes maanden aan alle klanten.

Ook kan Trans Link Systems (TLS) dan andere OV-bedrijven ondersteunen bij deze manier van betalen. Daarnaast biedt de techniek van achteraf betalen veel mogelijkheden voor de toekomst van de OV-chipkaart.

In de afgelopen maanden werd de mogelijkheid tot achteraf betalen getest met RET-medewerkers. Het komende half jaar testen en verbeteren RET en TLS samen met honderden reizigers de nieuwe mogelijkheid tot achteraf betalen van het openbaar vervoer. Voor deze pilot is de RET op zoek naar reizigers die met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo reizen. Zij kunnen zich aanmelden op www.ret.nl/abc.

Als zij in aanmerking komen voor de proef, krijgen ze achteraf een factuur toegestuurd voor hun reizen. Op deze factuur zijn onder andere de gemiste check-uits zichtbaar, die makkelijk zelf online hersteld kunnen worden. Daardoor is achteraf betalen een goed betaalalternatief voor blinden en slechtzienden.

Ook kunnen straks op één factuur de reizen van het hele gezin vermeld worden en maakt de techniek het mogelijk aanvullende OV-diensten, zoals fietskluizen en OV-fiets, achteraf te betalen. Ongeveer de helft van alle reizigers in het openbaar vervoer in de regio Rotterdam reist op saldo. Deze reizigers krijgen in de toekomst de keuze of zij hun reizen bij de RET voor- of achteraf willen betalen.

Zakelijke reizigers kunnen al op rekening reizen. In november werd de Blije Reizigersprijs op het jaarcongres van Railforum uitgereikt. Het reizen op rekening voor de zakelijke markt greep toen naast de prijs. De jury moedigde OV-bedrijven toen aan om reizen op rekening onder consumenten uit te rollen. RET is het eerste vervoersbedrijf die daarmee aan de slag gaat.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_137439709
Politieke partijen lopen altijd achter de feiten aan tegenwoordig.

Eerst miljoenen investeren in poortjes en straks kan je ze weggooien.
Ik ben er overigens wel voor dat ze open blijven.

(Hoe kan oma dan reizen als ze geen OV chipkaart heeft trouwens , haha)

quote:
De ov-poortjes op NS-stations moeten open blijven. Ook niet-reizigers moeten op de treinstations kunnen komen, zeggen Kamerleden donderdag van PvdA en VVD tegen RTL Nieuws.

Foto: ANP

De NS wil de poortjes op stations sluiten om zwartrijden tegen te gaan. Als dat gebeurt, kunnen alleen mensen met een ov-chipkaart het station nog betreden.

"Maar als je je oma op de trein wil zetten of van het station wil halen, dan moet je ook gewoon het station op kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Duco Hoogland tegen RTL Nieuws.
pi_137439801
Wat een onzin, je kan gewoon gedag zeggen voor het perron?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137439818
Overigens kan je gewoon in- en uitchecken op hetzelfde station, kost je niks.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137439905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens kan je gewoon in- en uitchecken op hetzelfde station, kost je niks.
M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.

Vorige week reisde ik trouwens met zo'n kaart van de spoordeelwinkel. Zijn bijna alle poortjes op het station dicht. We hebben moeten zoeken naar dat ene poortje dat wel openstond :') we dachten echt even dat we er niet uit konden.
Tap tap tap
pi_137439950
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.

Vorige week reisde ik trouwens met zo'n kaart van de spoordeelwinkel. Zijn bijna alle poortjes op het station dicht. We hebben moeten zoeken naar dat ene poortje dat wel openstond :') we dachten echt even dat we er niet uit konden.
Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137439988
Ja gezellig :{ ik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Tap tap tap
pi_137440027
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:58 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?
Dit dus.

Waarom moeten mensen toch altijd zo janken om niets.
PWBF
pi_137440030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Ja gezellig :{ ik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Ja, en meelopen tot aan de gate is ook leuker, maar toch moet je op de luchthaven ook al bij de terminal afscheid nemen.

Gesloten poortjes maakt zwartrijder een stuk hoogdrempeliger, omdat je door een fysieke barrière heenmoet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137440045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Ja gezellig :{ ik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Genoeg stations waar je gewoon in (een gedeelte van) de stationshal kan komen zonder dat je door de poortjes moet. Niet zo janken zeg.
PWBF
pi_137440138
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Tap tap tap
pi_137440166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Dat betwijfel ik. Genoeg vrouwen die ik hier niet over hoor janken.
PWBF
pi_137440526
Ik vind het gewoon jammer. Je hoeft niet meten over janken te beginnen.
Tap tap tap
pi_137440611
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:36:01 #275
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137440742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
Je moest er vroeger zelfs speciaal een kaartje voor kopen:

http://www.nicospilt.com/spoorkaartjes.htm#perronkaartjes
pi_137447248
Het is in bepaalde stations natuurlijk wel vervelend voor de voetgangers die van de ene naar de andere kant moeten, Rotterdam, Den Haag, Leiden, AMsterdam bv
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:51:47 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137467840
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen.
En er 20 euro opzetten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 maart 2014 @ 23:12:06 #278
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_137468763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:29 schreef macca728 het volgende:
Het is in bepaalde stations natuurlijk wel vervelend voor de voetgangers die van de ene naar de andere kant moeten, Rotterdam, Den Haag, Leiden, AMsterdam bv
in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_137468996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:12 schreef Tokus het volgende:

[..]

in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.
Ja kan, maar in veel gevallen is het erg onhandig.

Ik was een keer in Eindhoven en toen lag mijn hotel achter het station en 3 BOA's wilden me niet meer doorlaten om door het station te lopen na 1 uur ofzo, moest ik door een donkere tunnel lopen....

Niet echt handig....En wat Zelva zegt, je moet er wel 20 euro op hebben staan om door de poortjes heen te gaan.
pi_137473503
Ben met je eens dat bij doorloopstations er wel een oplossing kan komen met een apart looppad waar je niet in hoeft te checken.

Maar ik vind het niet raar dat de NS toegang tot haar perrons alleen voor reizigers toegankelijk wil maken.
Het zorgt voor minder overlast, meer overzicht, en een veel hogere drempel voor zwartrijders.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137474042
In Alkmaar moet je ook een pokkeneind om als je niet meer door het station kan naar de andere kant van het spoor. Weer een extra product op je ovchipkaart moeten laden, als je die al hebt. Niet handig dit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:27:03 #282
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137500159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 06:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar ik vind het niet raar dat de NS toegang tot haar perrons alleen voor reizigers toegankelijk wil maken.
Het zorgt voor minder overlast, meer overzicht, en een veel hogere drempel voor zwartrijders.
Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?
pi_137500311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?
Is dat zo dan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:32:45 #284
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137500344
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Is dat zo dan?
Ja.
pi_137507374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja.
Heb je daar een bron voor?
Dat zou wel raar zijn, lijkt mij dat de NS daarvoor opdraait, maar staat verder los van de discussie of perrons voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137508193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Dat zou wel raar zijn, lijkt mij dat de NS daarvoor opdraait, maar staat verder los van de discussie of perrons voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Dat is toch algemeen bekend ? NS kreeg honderden miljoenen om overal poortjes neer te zetten. Ze kwamen nog in opspraak ook omdat ze dat geld opeens kwijt waren (lees ergens anders voor hebben gebruikt)
pi_137508383
Gemeenten zijn ook wakker geworden, Sittard, Oss, Amersfoort, Goes, Zwolle en Gouda overwegen ook naar de rechter te stappen als Leiden succes heeft.

In Amsterdam wordt er een aparte tunnel gebouwd (kost weer klauwen met geld) en Schiphol wordt niet afgesloten omdat Schiphol zelf eigenaar is van het station.

NS zegt dat mensen een gratis passagekaart kunnen gaan halen uit de automaten, waardoor volgens gemeenten het zwartrijden net zo makkelijk blijft als nu.
pi_137508457
Je had het probleem ook kunnen omzeilen door al vanaf het begin de poortjes voor de perrons te plaatsen.

Dat hebben ze in Londen ook gedaan bij de treinstations.
pi_137509087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:12 schreef macca728 het volgende:
Gemeenten zijn ook wakker geworden, Sittard, Oss, Amersfoort, Goes, Zwolle en Gouda overwegen ook naar de rechter te stappen als Leiden succes heeft.

In Amsterdam wordt er een aparte tunnel gebouwd (kost weer klauwen met geld) en Schiphol wordt niet afgesloten omdat Schiphol zelf eigenaar is van het station.

NS zegt dat mensen een gratis passagekaart kunnen gaan halen uit de automaten, waardoor volgens gemeenten het zwartrijden net zo makkelijk blijft als nu.
Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509218
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:58 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.
Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.

Gemeente Amersfoort vind het ook geen oplossing omdat de kaart maar een kwartier gebruikt kan worden en er bv een nu nog goed lopend restaurant bevindt binnen het poortjesgebied.

Het is gewoon krom als je als gemeente en NS een stationsgebied ontwikkelt en vervolgens 1 partij de toegang/doorgang daartoe blokkeert voor veel mensen, waardoor al die investeringen in feite ook voor niets zijn geweest.
pi_137509267
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.

Gemeente Amersfoort vind het ook geen oplossing omdat de kaart maar een kwartier gebruikt kan worden en er bv een nu nog goed lopend restaurant bevindt binnen het poortjesgebied.

Het is gewoon krom als je als gemeente en NS een stationsgebied ontwikkelt en vervolgens 1 partij de toegang/doorgang daartoe blokkeert voor veel mensen, waardoor al die investeringen in feite ook voor niets zijn geweest.
Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509692
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.
hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
pi_137509731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Ja dat lijkt mij ook, de poortjes heb je al, gewoon verplaatsen. In Londen staan de poortjes ook op het perron.

En ja het zal geld kosten om dat te doen nu, maar dat is de schuld van NS zelf, die bv op Leiden poortjes had geplaatst zonder toestemming van de gemeente Leiden (die wel nodig was).

Een hoop doorgangen zijn essentieel voor de omliggende wijken en voorzieningen.
pi_137509795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509857
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.
Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.

Nee je kan inderdaad beter aparte tunneltjes gaan bouwen...
pi_137509907
En juist in Leiden zijn ze fel gekant, omdat de doorgang essentieel is daar, net als in een aantal andere gemeenten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_ov-poortjes__.html
pi_137510412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:54 schreef macca728 het volgende:
En juist in Leiden zijn ze fel gekant, omdat de doorgang essentieel is daar, net als in een aantal andere gemeenten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_ov-poortjes__.html
NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_137510642
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.
Ja dat is ook belachelijk, in 2011 zou de gemeente al actie ondernemen daartegen.

Daar zijn ze nu al veels te laat mee. Maar ja ambtenaren en wakker worden.
pi_137510701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.

Nee je kan inderdaad beter aparte tunneltjes gaan bouwen...
Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137510729
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.
Of je bij de ingang heel veel poortjes naast elkaar wil ivm doorstroming en bij de perrons wil volstaan met 1 of 2.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_137510787
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:39 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Of je bij de ingang heel veel poortjes naast elkaar wil ivm doorstroming en bij de perrons wil volstaan met 1 of 2.
Je hoeft nooit meer poortjes bij de ingang te hebben dan de som van alle poortjes bij de perrons. Zeker niet omdat lang niet alle perrons tegelijk in gebruik zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')