abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137440138
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Tap tap tap
pi_137440166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Dat betwijfel ik. Genoeg vrouwen die ik hier niet over hoor janken.
pi_137440526
Ik vind het gewoon jammer. Je hoeft niet meten over janken te beginnen.
Tap tap tap
pi_137440611
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:36:01 #275
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137440742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
Je moest er vroeger zelfs speciaal een kaartje voor kopen:

http://www.nicospilt.com/spoorkaartjes.htm#perronkaartjes
pi_137447248
Het is in bepaalde stations natuurlijk wel vervelend voor de voetgangers die van de ene naar de andere kant moeten, Rotterdam, Den Haag, Leiden, AMsterdam bv
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:51:47 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137467840
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen.
En er 20 euro opzetten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 maart 2014 @ 23:12:06 #278
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_137468763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:29 schreef macca728 het volgende:
Het is in bepaalde stations natuurlijk wel vervelend voor de voetgangers die van de ene naar de andere kant moeten, Rotterdam, Den Haag, Leiden, AMsterdam bv
in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_137468996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:12 schreef Tokus het volgende:

[..]

in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.
Ja kan, maar in veel gevallen is het erg onhandig.

Ik was een keer in Eindhoven en toen lag mijn hotel achter het station en 3 BOA's wilden me niet meer doorlaten om door het station te lopen na 1 uur ofzo, moest ik door een donkere tunnel lopen....

Niet echt handig....En wat Zelva zegt, je moet er wel 20 euro op hebben staan om door de poortjes heen te gaan.
pi_137473503
Ben met je eens dat bij doorloopstations er wel een oplossing kan komen met een apart looppad waar je niet in hoeft te checken.

Maar ik vind het niet raar dat de NS toegang tot haar perrons alleen voor reizigers toegankelijk wil maken.
Het zorgt voor minder overlast, meer overzicht, en een veel hogere drempel voor zwartrijders.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137474042
In Alkmaar moet je ook een pokkeneind om als je niet meer door het station kan naar de andere kant van het spoor. Weer een extra product op je ovchipkaart moeten laden, als je die al hebt. Niet handig dit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:27:03 #282
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137500159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 06:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar ik vind het niet raar dat de NS toegang tot haar perrons alleen voor reizigers toegankelijk wil maken.
Het zorgt voor minder overlast, meer overzicht, en een veel hogere drempel voor zwartrijders.
Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?
pi_137500311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?
Is dat zo dan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:32:45 #284
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137500344
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Is dat zo dan?
Ja.
pi_137507374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja.
Heb je daar een bron voor?
Dat zou wel raar zijn, lijkt mij dat de NS daarvoor opdraait, maar staat verder los van de discussie of perrons voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137508193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Dat zou wel raar zijn, lijkt mij dat de NS daarvoor opdraait, maar staat verder los van de discussie of perrons voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Dat is toch algemeen bekend ? NS kreeg honderden miljoenen om overal poortjes neer te zetten. Ze kwamen nog in opspraak ook omdat ze dat geld opeens kwijt waren (lees ergens anders voor hebben gebruikt)
pi_137508383
Gemeenten zijn ook wakker geworden, Sittard, Oss, Amersfoort, Goes, Zwolle en Gouda overwegen ook naar de rechter te stappen als Leiden succes heeft.

In Amsterdam wordt er een aparte tunnel gebouwd (kost weer klauwen met geld) en Schiphol wordt niet afgesloten omdat Schiphol zelf eigenaar is van het station.

NS zegt dat mensen een gratis passagekaart kunnen gaan halen uit de automaten, waardoor volgens gemeenten het zwartrijden net zo makkelijk blijft als nu.
pi_137508457
Je had het probleem ook kunnen omzeilen door al vanaf het begin de poortjes voor de perrons te plaatsen.

Dat hebben ze in Londen ook gedaan bij de treinstations.
pi_137509087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:12 schreef macca728 het volgende:
Gemeenten zijn ook wakker geworden, Sittard, Oss, Amersfoort, Goes, Zwolle en Gouda overwegen ook naar de rechter te stappen als Leiden succes heeft.

In Amsterdam wordt er een aparte tunnel gebouwd (kost weer klauwen met geld) en Schiphol wordt niet afgesloten omdat Schiphol zelf eigenaar is van het station.

NS zegt dat mensen een gratis passagekaart kunnen gaan halen uit de automaten, waardoor volgens gemeenten het zwartrijden net zo makkelijk blijft als nu.
Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509218
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:58 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.
Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.

Gemeente Amersfoort vind het ook geen oplossing omdat de kaart maar een kwartier gebruikt kan worden en er bv een nu nog goed lopend restaurant bevindt binnen het poortjesgebied.

Het is gewoon krom als je als gemeente en NS een stationsgebied ontwikkelt en vervolgens 1 partij de toegang/doorgang daartoe blokkeert voor veel mensen, waardoor al die investeringen in feite ook voor niets zijn geweest.
pi_137509267
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.

Gemeente Amersfoort vind het ook geen oplossing omdat de kaart maar een kwartier gebruikt kan worden en er bv een nu nog goed lopend restaurant bevindt binnen het poortjesgebied.

Het is gewoon krom als je als gemeente en NS een stationsgebied ontwikkelt en vervolgens 1 partij de toegang/doorgang daartoe blokkeert voor veel mensen, waardoor al die investeringen in feite ook voor niets zijn geweest.
Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509692
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.
hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
pi_137509731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Ja dat lijkt mij ook, de poortjes heb je al, gewoon verplaatsen. In Londen staan de poortjes ook op het perron.

En ja het zal geld kosten om dat te doen nu, maar dat is de schuld van NS zelf, die bv op Leiden poortjes had geplaatst zonder toestemming van de gemeente Leiden (die wel nodig was).

Een hoop doorgangen zijn essentieel voor de omliggende wijken en voorzieningen.
pi_137509795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137509857
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.
Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.

Nee je kan inderdaad beter aparte tunneltjes gaan bouwen...
pi_137509907
En juist in Leiden zijn ze fel gekant, omdat de doorgang essentieel is daar, net als in een aantal andere gemeenten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_ov-poortjes__.html
pi_137510412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:54 schreef macca728 het volgende:
En juist in Leiden zijn ze fel gekant, omdat de doorgang essentieel is daar, net als in een aantal andere gemeenten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_ov-poortjes__.html
NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_137510642
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.
Ja dat is ook belachelijk, in 2011 zou de gemeente al actie ondernemen daartegen.

Daar zijn ze nu al veels te laat mee. Maar ja ambtenaren en wakker worden.
pi_137510701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.

Nee je kan inderdaad beter aparte tunneltjes gaan bouwen...
Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137510729
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.
Of je bij de ingang heel veel poortjes naast elkaar wil ivm doorstroming en bij de perrons wil volstaan met 1 of 2.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')