Dat betwijfel ik. Genoeg vrouwen die ik hier niet over hoor janken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo
Je moest er vroeger zelfs speciaal een kaartje voor kopen:quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
En er 20 euro opzetten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen.
in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:29 schreef macca728 het volgende:
Het is in bepaalde stations natuurlijk wel vervelend voor de voetgangers die van de ene naar de andere kant moeten, Rotterdam, Den Haag, Leiden, AMsterdam bv
Ja kan, maar in veel gevallen is het erg onhandig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:12 schreef Tokus het volgende:
[..]
in Rotterdam ligt de oude tunnel er ook nog, waar je doorheen kan naar de andere kant zonder door poortjes te moeten.
Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar ik vind het niet raar dat de NS toegang tot haar perrons alleen voor reizigers toegankelijk wil maken.
Het zorgt voor minder overlast, meer overzicht, en een veel hogere drempel voor zwartrijders.
Is dat zo dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar waarom moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien?
Heb je daar een bron voor?quote:
Dat is toch algemeen bekend ? NS kreeg honderden miljoenen om overal poortjes neer te zetten. Ze kwamen nog in opspraak ook omdat ze dat geld opeens kwijt waren (lees ergens anders voor hebben gebruikt)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 08:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Dat zou wel raar zijn, lijkt mij dat de NS daarvoor opdraait, maar staat verder los van de discussie of perrons voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:12 schreef macca728 het volgende:
Gemeenten zijn ook wakker geworden, Sittard, Oss, Amersfoort, Goes, Zwolle en Gouda overwegen ook naar de rechter te stappen als Leiden succes heeft.
In Amsterdam wordt er een aparte tunnel gebouwd (kost weer klauwen met geld) en Schiphol wordt niet afgesloten omdat Schiphol zelf eigenaar is van het station.
NS zegt dat mensen een gratis passagekaart kunnen gaan halen uit de automaten, waardoor volgens gemeenten het zwartrijden net zo makkelijk blijft als nu.
Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met die passagekaart niet op een ander station uit kan checken. Alhoewelje dan de smoes kan gebruiken dat je je oov-chipkaart in de trein bent verloren, idd.
Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan stap je uit bij een station zonder poortjes of je loopt gewoon achter iemand anders naar buiten.
Gemeente Amersfoort vind het ook geen oplossing omdat de kaart maar een kwartier gebruikt kan worden en er bv een nu nog goed lopend restaurant bevindt binnen het poortjesgebied.
Het is gewoon krom als je als gemeente en NS een stationsgebied ontwikkelt en vervolgens 1 partij de toegang/doorgang daartoe blokkeert voor veel mensen, waardoor al die investeringen in feite ook voor niets zijn geweest.
hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Beste zou in dat opzicht zijn de poortjes bij de perrons zelf te plaatsen, maar dat zal te duur zijn.
Ja dat lijkt mij ook, de poortjes heb je al, gewoon verplaatsen. In Londen staan de poortjes ook op het perron.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
hoezo is dat duur(der) dan de poortjes plaatsen wat ze nu doen?
mits goed geplaatst heb je zelfs minder poortjes nodig en is het dus alleen maar goedkoper..
Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gast, als je bijvoorbeeld in Leiden poortjes bij elke ingang van alle perrons moet zetten, heb je een stuk meer poortjes nodig dan alleen bij de in- en uitgang van het station.
NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:54 schreef macca728 het volgende:
En juist in Leiden zijn ze fel gekant, omdat de doorgang essentieel is daar, net als in een aantal andere gemeenten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_ov-poortjes__.html
Ja dat is ook belachelijk, in 2011 zou de gemeente al actie ondernemen daartegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
NIet lullig bedoeld maar.. hadden ze dat 5 jaar geleden niet kunnen verzinnen ? De plaatsing van de poortjes is nu niet bepaald nieuw.
Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoeveel poortjes staan er al niet man bij de in en uitgang ? Bij de meeste stations heb je maar 2 perrons, ga bij Rotterdam Lombardijen kijken, daar staan minstens 20 poortjes, bij de perrons heb je aan de helft genoeg. Gewoon herverdelen.
Nee je kan inderdaad beter aparte tunneltjes gaan bouwen...
Of je bij de ingang heel veel poortjes naast elkaar wil ivm doorstroming en bij de perrons wil volstaan met 1 of 2.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je logisch nadenkt is er bij een centraal checkpoint met poortjes altijd minder poortjes nodig dan met poortjes bij perrons. Tenzij het station meer in- en uitgangen heeft dan ingangen van perrons, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |