abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wel landelijk vastgesteld en niet met de willekeur hoe het nu gebeurd.

Dat was voor de 15 strippenkaart in de laatste 10 jaar 30 % stijging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart

Als we de huidige stijgingen extrapoleren halen we de 30% stijging in 3 a 4 jaar. :') Terwijl de inflatie in NL volgens de rekenmeesters minimaal zou zijn.
Ook apart is dat bijvoorbeeld Amsterdam bang was inkomsten mis te lopen, vervolgens een winst/stijging noteert en daarna dit soort percentages worden gerapporteerd...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129782433
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Aether het volgende:
Terug in de tijd?

[..]

ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..

dat je 1 algemeen vervoersbewijs hebt dat je overal kan gebruiken, dat is wel ideaal, maar kennelijk brengt dat veel overhead kosten met zich mee doordat het nooit op elkaar is afgestemd?
pi_129782503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef mschol het volgende:

[..]

ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..

dat je 1 algemeen vervoersbewijs hebt dat je overal kan gebruiken, dat is wel ideaal, maar kennelijk brengt dat veel overhead kosten met zich mee doordat het nooit op elkaar is afgestemd?
In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit zien in combinatie met meerdere vervoerders. Als je in een zelfde zone blijft maar met twee vervoerders reist, betaal je dan 2 zones?
pi_129782541
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Aether het volgende:
Bij de strippenkaart waren we 5 ton per jaar kwijt aan het beheersysteem. Met de OV-chipkaart is dat nu 5 miljoen euro per jaar. Dat komt neer op circa 7 a 8 procent van de opbrengsten die we nu via de reiziger binnen krijgen" zegt Lageirse.
Op een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat veolia maar 5: 0.075 = 66 miljoen per jaar van de reizigers krijgen. Dat lijkt me nogal weinig voor al die diensten die men levert.
pi_129782594
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Aether het volgende:

[..]

In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit zien in combinatie met meerdere vervoerders. Als je in een zelfde zone blijft maar met twee vervoerders reist, betaal je dan 2 zones?
ik ken alleen de situatie in parijs..
quote:
The RER is operated partly by RATP, the transport authority that operates Paris Métro, and partly by SNCF, the national rail operator. In spite of this, the system uses a single fare structure and no transfer is needed between parts run by the two operators
en dat werkt echt prima, zolang ze niet staken :+
pi_129782598
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
Tap tap tap
pi_129782657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
ik heb ook voordeel urenkaart en ik hoefde volgens mij niks te doen om hem te kunnen gebruiken (vorig jaar aangeschaft in de kortingsperiode)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:07:59 #218
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129782692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschreven ;)
Zelf heb ik er voor de zekerheid eerst zelf op gezet.
Qua activeren heb je volgens mij alles wel gedaan.
pi_129782766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ken alleen de situatie in parijs..

[..]

en dat werkt echt prima, zolang ze niet staken :+
Je kunt binnen Parijs inderdaad ook de treinen gebruiken. Je moet dan wel altijd door incheckpoortjes dus het is goed te achterhalen hoe iemand reist en op basis daarvan inkomsten te splitsen.
pi_130330976
Morgen 20.25u Ned3 een item over de OV-chipkaart bij De Rekenkamer: http://www.tvgids.nl/programma/14829497/De_Rekenkamer/
pi_130332221
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschreven ;)
Zelf heb ik er voor de zekerheid eerst zelf op gezet.
Qua activeren heb je volgens mij alles wel gedaan.
Ik moest er zelf nog geld opzetten bij de NS-automaat. Het bedrag van de oude kaart was vrijwel meteen overgeboekt op m'n rekening :o Ik zag alweer helemaal gebeuren dat ik naar dat geld kon fluiten :@
Tap tap tap
pi_130332708
Meer mensen die zo'n kaart niet hebben ondanks dat ze met het OV reizen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 23:42:24 ]
pi_130337743
Niet een gehackte kaard hebben :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_130337764
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130338032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:23 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Niet een gehackte kaard hebben :')
Kaard :')
Tap tap tap
pi_131549443
Ja godver,

Gistermiddag in de bus van Eindhoven Airport naar Eindhoven Station is tijdens de rit mijn OV-chipkaart blijkbaar helemaal kapot gegaan. Wat een kutkwaliteit zeg. Maar goed, gevolgen:

- Niet uit kunnen checken
- Met twee tassen en chagrijnig kind van 3 in de rij moeten staan bij de balie voor informatie
- Kaartje (zonder korting) moeten kopen bij de automaat (heb wel kortingsabo)
- Hierdoor de eerste trein naar Utrecht gemist
- NS moeten bellen met de vraag hoe ik nu mijn kortingsabo moet deactiveren... (uitleg volgt*)
- Op Utrecht CS moeten pinnen voor de bus
- Nu een formulier in moeten vullen en opsturen

Wat was ik gister pissig dat ik vorige week niet lekker de auto kon nemen naar het vliegveld (hand is gebroken en sturen ging nog niet zo lekker).

* Mijn NS-kortingsabo loopt per 1 oktober af en twee weken geleden heb ik gebeld om verlenging te voorkomen. Wat je dan wel moet doen is een anti-product ophalen uit de OV-chipkaart automaat. Omdat mijn kaart nu niks meer doet kan ik dat niet meer doen. Gevolg is dat mijn abo toch per 1 oktober verlengd zal worden en dat het bedrag a 50 euro van mijn rekening afgeschreven gaat worden. Als ik begin oktober mijn duplicaatkaart krijg moet ik weer mijn beëindiging telefonisch aanvragen en het product eraf halen. Dan gaan ze het met terugwerkende kracht beëindigen en krijg ik mijn geld terug aldus de man aan de telefoon. Ik geloof hem op zich wel want de NS is altijd vrij netjes met dit soort dingen en er staat een aantekening in mijn dossier, maar toch...

AAAARGHHHH Fucking frustrerend!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2013 13:21:58 ]
pi_131550686
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:34 schreef Me_Wesley het volgende:
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
pi_131551013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
'And I called your name,
pi_131551420
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
En in hoeverre dat mag als het niet in hun reisvoorwaarden staat. Tijdstip zullen ze wel zien staan.

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door macca728 op 25-09-2013 14:32:13 ]
pi_131552734
Vertraging... ;)
Tap tap tap
  woensdag 25 september 2013 @ 16:39:55 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_131556123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef macca728 het volgende:

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
pi_131556371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
Nee dat blijkt maar weer.
pi_131621954
Owja, mag ik ook nog eens 11 euro betalen aan TLS omdat zij van die kutkwaliteit producten maken.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:20:48 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_131826109
Okee iemand ervaring met declaraties van papieren kaartjes omdat je OV-chipkaart kapot is gegaan?

Situatie: heb altijd vrij maand abonnement.
Gloednieuwe kaart moest ik aanvragen omdat ik al een ander abonnement op mijn huidige chipkaart (niet echt relevant maar om aan te geven dat ie echt nieuw is 29 september).
Nu moet ik morgen gewoon weer van Almelo - Amsterdam Zuid, retourtje van 40 euro in de spits.

Dit staat op de site en geeft wel antwoord.

quote:
Wat te doen bij een defecte OV-chipkaart:

Laat uw kaart bij de NS-balie controleren >> gedaan, hij was kapot
De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen >> Nieuwe aanvragen
NS-vervoerbewijzen die zijn gekocht in afwachting van uw vervangende kaart, kunt u vanaf dag 1 bij NS declareren >> Akkoord en duidelijk
Vraag dus niet echt of het wel wordt gedeclareerd maar of er iemand ervaring mee heeft en hoe lang het dan duurt, kan namelijk zowat echt geen 15 werkdagen 40 euro voorschieten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_132060074
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
pi_132061669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
als de apparaten niet reageren zou ik denken aan een defecte kaart
pi_132061868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 10:31:46 ]
pi_132061971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
pi_132061982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen in de automaat.
pi_132061990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

Kaartjes kopen en die bewaren om te declareren.
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')