Ook apart is dat bijvoorbeeld Amsterdam bang was inkomsten mis te lopen, vervolgens een winst/stijging noteert en daarna dit soort percentages worden gerapporteerd...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan wel landelijk vastgesteld en niet met de willekeur hoe het nu gebeurd.
Dat was voor de 15 strippenkaart in de laatste 10 jaar 30 % stijging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart
Als we de huidige stijgingen extrapoleren halen we de 30% stijging in 3 a 4 jaar.Terwijl de inflatie in NL volgens de rekenmeesters minimaal zou zijn.
ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..quote:
In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens wel logisch, men moet een fout ervaren om in te zien dat we helemaal niet zo slecht bezig waren..
dat je 1 algemeen vervoersbewijs hebt dat je overal kan gebruiken, dat is wel ideaal, maar kennelijk brengt dat veel overhead kosten met zich mee doordat het nooit op elkaar is afgestemd?
Op een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat veolia maar 5: 0.075 = 66 miljoen per jaar van de reizigers krijgen. Dat lijkt me nogal weinig voor al die diensten die men levert.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Aether het volgende:
Bij de strippenkaart waren we 5 ton per jaar kwijt aan het beheersysteem. Met de OV-chipkaart is dat nu 5 miljoen euro per jaar. Dat komt neer op circa 7 a 8 procent van de opbrengsten die we nu via de reiziger binnen krijgen" zegt Lageirse.
ik ken alleen de situatie in parijs..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Aether het volgende:
[..]
In het buitenland wordt vrijwel altijd een zonesysteem gebruikt.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit zien in combinatie met meerdere vervoerders. Als je in een zelfde zone blijft maar met twee vervoerders reist, betaal je dan 2 zones?
en dat werkt echt prima, zolang ze niet stakenquote:The RER is operated partly by RATP, the transport authority that operates Paris Métro, and partly by SNCF, the national rail operator. In spite of this, the system uses a single fare structure and no transfer is needed between parts run by the two operators
ik heb ook voordeel urenkaart en ik hoefde volgens mij niks te doen om hem te kunnen gebruiken (vorig jaar aangeschaft in de kortingsperiode)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschrevenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, geactiveerd op internet, automatisch opwaarderen erop gezet, dat weer geactiveerd bij zo'n ophaalpunt, moet ik er eerst nog geld opzetten of gaat dat automatisch? Moet ik hem ook nog activeren of iets van een bestelling ophalen bij een NS-automaat?
Je kunt binnen Parijs inderdaad ook de treinen gebruiken. Je moet dan wel altijd door incheckpoortjes dus het is goed te achterhalen hoe iemand reist en op basis daarvan inkomsten te splitsen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ken alleen de situatie in parijs..
[..]
en dat werkt echt prima, zolang ze niet staken
Ik moest er zelf nog geld opzetten bij de NS-automaat. Het bedrag van de oude kaart was vrijwel meteen overgeboekt op m'n rekeningquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je zou online kunnen kijken hoeveel er op je kaart staat, maar daar gaat vaak 1 a 2 dagen overheen. Of kijken of er geld van je rekening is afgeschreven
Zelf heb ik er voor de zekerheid eerst zelf op gezet.
Qua activeren heb je volgens mij alles wel gedaan.
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:34 schreef Me_Wesley het volgende:
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.
Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
En in hoeverre dat mag als het niet in hun reisvoorwaarden staat. Tijdstip zullen ze wel zien staan.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.
Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef macca728 het volgende:
EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.
Nee dat blijkt maar weer.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
Vraag dus niet echt of het wel wordt gedeclareerd maar of er iemand ervaring mee heeft en hoe lang het dan duurt, kan namelijk zowat echt geen 15 werkdagen 40 euro voorschieten.quote:Wat te doen bij een defecte OV-chipkaart:
Laat uw kaart bij de NS-balie controleren >> gedaan, hij was kapot
De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen >> Nieuwe aanvragen
NS-vervoerbewijzen die zijn gekocht in afwachting van uw vervangende kaart, kunt u vanaf dag 1 bij NS declareren >> Akkoord en duidelijk
als de apparaten niet reageren zou ik denken aan een defecte kaartquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
Kaartjes kopen in de automaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:
[..]
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen en die bewaren om te declareren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:
[..]
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |