http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
Die jongen in het blauw is geen homo, althans niet openlijk denk ikquote:Op maandag 10 september 2012 23:49 schreef matthijst het volgende:
Wie is die homo? Grappig is ie niet, is het een of andere reli underground cabaretier?
quote:Op maandag 10 september 2012 23:50 schreef matthijst het volgende:
Als ambtenaar mag je geloven wat je wilt, maar je moet gewoon je werk doen.
Idd, mijn werkgever geloofde er ook niks van dat ik van mijn geloof elke vrijdag vrij moet hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 23:50 schreef matthijst het volgende:
Inderdaad. Wilders zit nooit in dit soort programma's en als hij er dan wel een keer zit moet je hem wel wat meer spreektijd geven. Is ook wel wat leuker dan de rest van de gasten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:49 schreef Ravvie het volgende:
Dat gejank over de weigerambtenaar. Kunnen we weer met Wilders praten?
Wat Geert ook zegt nu jaquote:Op maandag 10 september 2012 23:50 schreef matthijst het volgende:
Dat wee hij dan goed verborgen te houden.quote:Op maandag 10 september 2012 23:53 schreef thettes het volgende:
heeft die rtl man ook niet politicologie gestudeerd?
factcheck, ja dus. Ik vrees nu nog meer voor mijn eigen toekomst.quote:Op maandag 10 september 2012 23:53 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Dat wee hij dan goed verborgen te houden.
Dat is toch algemeen bekend?quote:Op maandag 10 september 2012 23:53 schreef matthijst het volgende:
U houdt van het Joodse volk?
Huh, wtf?
quote:Op maandag 10 september 2012 23:53 schreef matthijst het volgende:
U houdt van het Joodse volk?
Huh, wtf?
Heeft hij het ook afgemaakt.quote:Op maandag 10 september 2012 23:54 schreef thettes het volgende:
[..]
factcheck, ja dus. Ik vrees nu nog meer voor mijn eigen toekomst.
Hier heeft hij wel gelijk. Onverdoofd ritueel slachten is walgelijk en onnodig.quote:
Inderdaad, zijn zat diervriendelijke manieren qua slachten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier heeft hij wel gelijk. Onverdoofd ritueel slachten is walgelijk en onnodig.
Stuk van iemand z'n pik afsnijden, hoe kun je daar tegenwoordig nou nog voor wezenquote:Op maandag 10 september 2012 23:56 schreef golfer het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hij staat tegenover het verbod op rituele besnijdenissen.
Bij Joden wel en bij Moslims niet?
Diervriendelijke manier van slachtenquote:Op maandag 10 september 2012 23:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn zat diervriendelijke manieren qua slachten.
Laat die gelovigen lekker ritueel slachten als ze daar grote waarde aan hechten.quote:Op maandag 10 september 2012 23:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn zat diervriendelijke manieren qua slachten.
Nouja daar valt idd over te twisten maar een pin die het leven meteen beëindigd lijkt me vriendelijker dan een snee waarbij een dier nog een tijdje blijft leven.quote:Op maandag 10 september 2012 23:56 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Diervriendelijke manier van slachten
Contradictio in terminis.
Een burgemeester die door de brievenbus komt zeiken is toch lachen.quote:Op maandag 10 september 2012 23:57 schreef JackHerrer het volgende:
Niet zo raar dat de PVV geen burgemeesters levert.
Voor je het weet zit je hele stadshuis vol met omakutjes.quote:Op maandag 10 september 2012 23:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Een burgemeester die door de brievenbus komt zeiken is toch lachen.![]()
Christelijke Afrikanen mogen wel gewoon kutjes vernielenquote:Op maandag 10 september 2012 23:58 schreef golfer het volgende:
Zonder vrouwenbesnijdenis, dus toch wel voor mannenbesnijdenis.
Lekker soepel jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:00 schreef Eenskijken het volgende:
lekkere afsluiting vd brinkzenuwpees
Toch knap dat Geert binnen een uur zo'n eigenwijze kerel heeft weten te overtuigenquote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef UncleDolan het volgende:
Ik ben er na vanavond wel uit waar ik op ga stemmen.
Geertjequote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef UncleDolan het volgende:
Vrees helaas dat het weer een jaar VVD wordt met PVDA die z'n beloftes niet nakomt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef UncleDolan het volgende:
De SGP is juist het kroonjuweel van onze democratie. Het laat zien dat onze democratie ook ruimte kan bieden aan minderheden. Het is treurig om te zien hoe steeds meer mensen dat juist met een artikel uit de Grondwet wat minderheden moet beschermen proberen te bestrijden.quote:Op maandag 10 september 2012 23:49 schreef golfer het volgende:
Met een uitgestreken smoel de meest discriminerende partij verdedigen.
Dat vond de NSB ook...quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:34 schreef Kowloon het volgende:
De SGP is juist het kroonjuweel van onze democratie.
Ja, het gebeurt niet vaak... maar toen ik dat geneuzel aanhoorde, kreeg zelfs ik zin om Wilders langer aan het woord te hebben. Volgens mij heeft Wilders nog meer aanleg als cabaretier dan die gast...quote:Op maandag 10 september 2012 23:49 schreef Ravvie het volgende:
Dat gejank over de weigerambtenaar. Kunnen we weer met Wilders praten?
Ik heb toch weer kunnen lachen om Geert Wilders gisteren. Wat een heerlijke dogmatische opportunist is het toch, en altijd humor als hij zijn gesprekspartners 'uitschakelt'.quote:Peter van der Vorst: ‘Ik was niet in vorm’
Geplaatst op Tue 11 Sep 2012 om 14:02
Peter van der Vorst sluit zich aan bij de kritiek dat zijn optreden in het tv-programma 1 Voor De Verkiezingen niet erg sterk was. Hij was niet in vorm. Dat zegt de RTL 4-presentator op Twitter. Van der Vorst werd in de uitzending in de hoek gezet door Geert Wilders, die hem dom vond. “Veel wisselende reacties hier en ik snap ze allemaal. Ik vond mezelf niet echt in vorm. Ach, heb het in ieder geval geprobeerd, maar was niet echt in vorm“, laat de televisiemaker weten op de microblogdienst.
Collega’s Froukje de Both en Winston Gerschtanowitz complimenteerden Van der Vorst op Twitter juist met zijn optreden, maar dat viel weer niet goed bij andere lezers. “Ook de reacties van de verschillende BN’ers over ‘goed gedaan’ roept irritatie op. Slijmballen. Enige zelfkritiek kan geen kwaad“, twitter Simon de Best van dagblad Metro.
Van der Vorst krijgt ook veel kritiek op het feit dat hij in de uitzending riep dat hij als homo niet door de overheid hoeft te worden beschermd tegen de islam. “Ben vaker voor ‘vieze homo’ uitgescholden door Nederlanders dan door Marokkanen“, verweert hij zich.
quote:- Voormalig politica Femke Halsema
- Historicus Maarten van Rossem
- Mediastrateeg Kay van de Linde
- Politiek commentator Wauke van Scherrenburg
- Chef van de politieke redactie van De Telegraaf Paul Jansen.
"Het is allemaal de schuld van de Partij voor de Dieren!quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:27 schreef Sound.Cloud het volgende:
Ben benieuwd wat Femke Halsema te zeggen heeft over de neergang van GroenLinks.
Dat ie toch overal maar weer telkens voor gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef eriksd het volgende:
Wat is eigenlijk de verdienste van Kay? Campagne US: mislukt. Campagne VVD: mislukt. Campagne Verdonk: Mislukt.
Ja dat zijn van die falers die het met een vlotte babbel op miraculeuze wijze toch voor elkaar krijgen om overal binnen te komen zonder te presteren. Over 20 jaar waarschijnlijk Zomergastquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef eriksd het volgende:
Wat is eigenlijk de verdienste van Kay? Campagne US: mislukt. Campagne VVD: mislukt. Campagne Verdonk: Mislukt.
Geert werd op zijn beurt uitgeschakeld door die NRC dame.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb toch weer kunnen lachen om Geert Wilders gisteren. Wat een heerlijke dogmatische opportunist is het toch, en altijd humor als hij zijn gesprekspartners 'uitschakelt'.
hoe kom je erbij dat dergelijke falers in zomergasten aanschuiven?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat zijn van die falers die het met een vlotte babbel op miraculeuze wijze toch voor elkaar krijgen om overal binnen te komen zonder te presteren. Over 20 jaar waarschijnlijk Zomergast
Ben Verwaayen en Li Edelkoortquote:Op dinsdag 11 september 2012 17:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat dergelijke falers in zomergasten aanschuiven?
Er zitten altijd een paar miskleunen in.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:11 schreef alors het volgende:
[..]
Ben Verwaayen en Li Edelkoortnuff said.
Campagne leefbaar Nederland voor Fortuyn vertrok. Ik ben geen fan van Fortuyn, maar of dat nu de verdienste van KvdL was?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef eriksd het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |