ja serieuse vraag.quote:
hoelang moet ik nog wachten voordat het wel te laat is?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:33 schreef Fascination het volgende:
Casual mailtje sturen lijkt me.
Gewoon nu. Je hebt niets te verliezen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:36 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
hoelang moet ik nog wachten voordat het wel te laat is?
ik durf nu nog niet echt iets terug te sturen, want iedereen anders is zo ervaren mbt relaties en dates!
Ik snap je niet helemaal...ten eerste zijn alle facebookprofielen gratis. Ten tweede wat wil je nou precies weten? Je wilt nog langer wachten met iets terug sturen? Wat je moet doen lijkt mij duidelijk. Niks als je er niks mee wilt. Vindt je haar leuk en wil je in contact komen dan zou ik dat zsm doen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:27 schreef SergeantFluffy het volgende:
wat moet ik doen? ik heb een week terug een berichtje op mijn gratis facebookprofiel gekregen, daarin stuurt een meisje haar emailadres en dat ze dat eigenlijk nooit doet en hoopt wat van me te horen.
het is al meer dan een week terug nu! dus wat moet ik doen?
In het diepe springen...of het te laat is kan alleen zij bepalen. En je kan ook proberen haar facebook door te spitten als ze hem niet heeft afgeschermd. Weet je gelijk waar je iets over kan zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:36 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
hoelang moet ik nog wachten voordat het wel te laat is?
ik durf nu nog niet echt iets terug te sturen, want iedereen anders is zo ervaren mbt relaties en dates!
oh relatieplanet. ja lange woorden zijn maar moeilijk hoor.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:50 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal...ten eerste zijn alle facebookprofielen gratis.
ja dat zou ik heel graag willen maar dat kan dus niet.quote:Ten tweede wat wil je nou precies weten? Je wilt nog langer wachten met iets terug sturen? Wat je moet doen lijkt mij duidelijk. Niks als je er niks mee wilt. Vindt je haar leuk en wil je in contact komen dan zou ik dat zsm doen.
oh jammer, ik hoopte dat ze naar me toe zou komen zonder dat ik enge dingen hoefde te doen.quote:Na een week zou ik al wel gedacht hebben dat je toch geen interesse had.
ik weet niet, ik hoop wel dat ik snel een stalker krijg. relatieplanetprofielviews blijft al maanden op bijna hetzelfde staan op die paar van haar na.quote:Maar hoe komt zij aan jou facebook? Stuurt ze gewoon willekeurig mannen een berichtje die haar leuk lijken? Ik weet dat er wat afgedate word op facebook...maar zou wel willen weten hoe iemand dan bij jou uitkomt. Heb je een facebookstalker?
My mistake...dacht dat je het serieus bedoelde. Wist al niet zo goed meer wie jij was.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:56 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
oh relatieplanet. ja lange woorden zijn maar moeilijk hoor.
[..]
ja dat zou ik heel graag willen maar dat kan dus niet.
[..]
oh jammer, ik hoopte dat ze naar me toe zou komen zonder dat ik enge dingen hoefde te doen.
[..]
ik weet niet, ik hoop wel dat ik snel een stalker krijg. relatieplanetprofielviews blijft al maanden op bijna hetzelfde staan op die paar van haar na.
Wat een hosselaar, die Vin van onsquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Van wat ik begreep had hij ooit een date (laten we haar X noemen), die probeerde hij te zoenen maar zij wees hem af. X wist toen nog niet goed wat ze wou. Vinniee heeft toen met een andere dame gedate (dame Y). Dat was wel leuk, maar zij zit in een lastige situatie. Weet het niet zeker maar volgens mij heeft hij twee dates met Y gehad.
X wilde ineens toch ook weer afspreken...een tweede date werd als snel een zevende. En volgens mij vinden ze elkaar leuk...inmiddels is er gezoend (en al samen lepeltje lepeltje geslapen en gestreeld).
Y schijnt na die paar dates er toch meer verwachtingen van te hebben gehad en gedraagt zich naar wat ik begrijp een beetje alsof ze een relatie hebben. Waar Vinniee nu eigenlijk wel laat blijken dat hij Y eigenlijk niet leuk genoeg vindt. weet alleen niet of hij dat ook duidelijk aan Y gemaakt heeft.
Oftewel Vinniee en X![]()
Vinniee en Y![]()
Klopt het zo een beetje?
Wat een baas is onze Vinniee toch ookquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Van wat ik begreep had hij ooit een date (laten we haar X noemen), die probeerde hij te zoenen maar zij wees hem af. X wist toen nog niet goed wat ze wou. Vinniee heeft toen met een andere dame gedate (dame Y). Dat was wel leuk, maar zij zit in een lastige situatie. Weet het niet zeker maar volgens mij heeft hij twee dates met Y gehad.
X wilde ineens toch ook weer afspreken...een tweede date werd als snel een zevende. En volgens mij vinden ze elkaar leuk...inmiddels is er gezoend (en al samen lepeltje lepeltje geslapen en gestreeld).
Y schijnt na die paar dates er toch meer verwachtingen van te hebben gehad en gedraagt zich naar wat ik begrijp een beetje alsof ze een relatie hebben. Waar Vinniee nu eigenlijk wel laat blijken dat hij Y eigenlijk niet leuk genoeg vindt. weet alleen niet of hij dat ook duidelijk aan Y gemaakt heeft.
Vinniee en Y![]()
Klopt het zo een beetje?
Goeie samenvatting inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Vinniee en Y![]()
Klopt het zo een beetje?
quote:Op woensdag 12 september 2012 08:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat een hosselaar, die Vin van ons
Dank uquote:Op woensdag 12 september 2012 08:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat een baas is onze Vinniee toch ook
Koop bij het tankstation een blikje van die gepoederde fruitsnoepjes. Wel niet zo gezond als een fruitmand, maar het idee is duidelijk en vervoerbaar op de motorquote:Op woensdag 12 september 2012 09:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Goeie samenvatting inderdaad
[..]
[..]
Dank u
Overigens ligt date X nu ziek op bed en wil eigenlijk iets van een fruitmand gaan brengen ofzo. Maar dat gaat zo lastig op de motor (en ik heb geen autorijbewijs).
Hmm goed idee. Eens kijken of we dat kunnen vinden.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:20 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Koop bij het tankstation een blikje van die gepoederde fruitsnoepjes. Wel niet zo gezond als een fruitmand, maar het idee is duidelijk en vervoerbaar op de motor
Daar houd ze niet zo vanquote:
Veel plezierquote:
Toch geen Engels mailtje en/of yahoo mail-adres? Zo ja, dan niks doen, zo nee, waar wacht je nog op sukkel !!!quote:Op woensdag 12 september 2012 00:27 schreef SergeantFluffy het volgende:
wat moet ik doen? ik heb een week terug een berichtje op mijn gratis relatieplanetprofiel gekregen, daarin stuurt een meisje haar emailadres en dat ze dat eigenlijk nooit doet en hoopt wat van me te horen.
het is al meer dan een week terug nu! dus wat moet ik doen?
Watjequote:Op woensdag 12 september 2012 09:24 schreef JoeBravo het volgende:
nu al gefrustreerd dat er niet op m'n berichten gereageerd word.
somebody knock some sense into me, because I fail at it.![]()
you know mequote:
Nouja jongen online leren kennen. Bleken het vaak met elkaar eens te zijn. Voor de gein gezegd "miss moeten we eens daten" en daar ging hij serieus op inquote:Op woensdag 12 september 2012 09:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
CUE!! Echt?! Doe even een samenvatting!!
Klinkt leuk!quote:Op woensdag 12 september 2012 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja jongen online leren kennen. Bleken het vaak met elkaar eens te zijn. Voor de gein gezegd "miss moeten we eens daten" en daar ging hij serieus op in
Dus paar dagen later een date gehad. Die vanaf moment 1 erg gezellig was. Ivm treinvervoer was de vraag of ie bleef slapen zodat ie niet na drie uur alweer terug moest. Nouja ik heb altijd een matras over, dus geen probleem. De kroeg ingedoken en het erg leuk gehad
Een paar dagen later doordeweeks bij hem gegeten en leuke avond gehad.
Door omstandigheden was t afspreken daarna wat lastig maar gelukkig kon hij een gaatje vinden/maken en komt dus vanavond bij mij
Veel plezier Eefjequote:Op woensdag 12 september 2012 09:26 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Oeh! Veel plezier!
Ik vanmiddag om drie uur ook..zin in
Misschien is er een storing en kan ze de berichten niet lezen ofzo. Sorry ik blijf liever positiefquote:Op woensdag 12 september 2012 09:24 schreef JoeBravo het volgende:
nu al gefrustreerd dat er niet op m'n berichten gereageerd word.
somebody knock some sense into me, because I fail at it.![]()
Ook jij veel plezierquote:Op woensdag 12 september 2012 09:26 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Oeh! Veel plezier!
Ik vanmiddag om drie uur ook..zin in
quote:
Thanks! Ja het is inderdaad lekker weer hier gelukkig. En als het gaat regent kunnen we altijd ergens naar binnen duiken.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Veel plezier Eefjehet weer zit je mee zo lijkt het dus dat is mooi
Dat sowieso. Ik ga nu even stemmenquote:Op woensdag 12 september 2012 10:51 schreef eefje801 het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Ja het is inderdaad lekker weer hier gelukkig. En als het gaat regent kunnen we altijd ergens naar binnen duiken.
Wel op de Partij voor de.. dieren héquote:Op woensdag 12 september 2012 10:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik ga nu even stemmen![]()
Klinkt leuk Cue!!quote:Op woensdag 12 september 2012 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja jongen online leren kennen. Bleken het vaak met elkaar eens te zijn. Voor de gein gezegd "miss moeten we eens daten" en daar ging hij serieus op in
Dus paar dagen later een date gehad. Die vanaf moment 1 erg gezellig was. Ivm treinvervoer was de vraag of ie bleef slapen zodat ie niet na drie uur alweer terug moest. Nouja ik heb altijd een matras over, dus geen probleem. De kroeg ingedoken en het erg leuk gehad
Door omstandigheden was t afspreken daarna wat lastig maar gelukkig kon hij een gaatje vinden/maken en komt dus vanavond bij mij
quote:Op woensdag 12 september 2012 10:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klinkt goed.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:57 schreef -Splash- het volgende:
Gisteren een date gehad, was erg leuk. Eerst een activiteit, daarna wat gegeten en nog wat gedronken bij mij thuis. Vanmorgen heb ik haar thuis gebracht en doorgegaan naar mijn werk.
Zijn jullie ook weer op de hoogte.
Marianne Thiemequote:Op woensdag 12 september 2012 10:59 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wel op de Partij voor de.. dieren hé
Gewoon niet praktisch. Ik heb wel ver weg gedate (meer dan een uur reistijd) maar dat is gewoon stomvervelend. Als ik twee uur onderweg ben van deur tot deur dan kan ik iemand nog net zo leuk vinden, de irritatie bij mij loopt dan snel hoog op omdat je er niet even snel langs kunt gaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:25 schreef CpW het volgende:
Ben zelf relatief nieuw in het internet daten, en heb ook nog niet zo veel succes:). Ben nu voornamelijk actief op RP en een beetje op Lexa,en stuur regelmatig berichtjes naar de dames. Nog zonder reacties...
Hoe is jullie ervaring in een potentiële date die niet in de beurt woont? Ga je daar op in of reageer je er niet op ? Ik heb namelijk het gevoel dat het bij wel een negatieve factor is.
Het leukste is natuurlijk als ze vlak om de hoek woontquote:Op woensdag 12 september 2012 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gewoon niet praktisch. Ik heb wel ver weg gedate (meer dan een uur reistijd) maar dat is gewoon stomvervelend. Als ik twee uur onderweg ben van deur tot deur dan kan ik iemand nog net zo leuk vinden, de irritatie bij mij loopt dan snel hoog op omdat je er niet even snel langs kunt gaan.
Natuurlijk heb je het ervoor over. Heb ik ook voor mn vrienden. Maar in de praktijk spreek je toch minder af en is het meer geregel dan wanneer t binnen.een uur reizen ligt.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:45 schreef CpW het volgende:
[..]
Het leukste is natuurlijk als ze vlak om de hoek woontMaar dat is vaak toch niet zo?!. Ik heb er zelf niet zn probleem mee om 2 uur van deur tot deur te reizen voor een date, maar goed ik reis ook erg veel voor mn beroep.
Ik reis ook veel, maar als ik een kusje wil en ik ben er 2uur+ voor kwijt dan kan da wijf voor mijn part Caroline Tensen heten, maar steekt ze da kusje maar in haar hol.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:45 schreef CpW het volgende:
[..]
Het leukste is natuurlijk als ze vlak om de hoek woontMaar dat is vaak toch niet zo?!. Ik heb er zelf niet zn probleem mee om 2 uur van deur tot deur te reizen voor een date, maar goed ik reis ook erg veel voor mn beroep.
1,5 jaar relatie gehad wat 2:15 uur reizen was. Eens en nooit weer, of het moet wel de vrouw van mijn leven zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef rival het volgende:
Ik heb het gedaan, op een gegeven moment was ik het verre reizen gewoon echt zat.
Dus voor mij hoeft dat niet meer.
Schizofrenie heeft niks te maken met meerdere persoonlijkhedenquote:Op woensdag 12 september 2012 16:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Een schizofreen is nooit alleenMaar goed om te horen dat het zo leuk gaat man
Heeft niks met desperate zijn te maken. Als ik iemand leuk vind, vind ik iemand leuk. Wat mij betreft woont hij aan de andere kant van de wereld.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Oftewel je moet wel heel desperate zijn om 2 uur enkel te willen reizen.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 12 september 2012 16:42 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Heeft niks met desperate zijn te maken. Als ik iemand leuk vind, vind ik iemand leuk. Wat mij betreft woont hij aan de andere kant van de wereld.
Dit komt op mij over alsof je beter iemand uit je eigen stad kan daten die je mwah vind dan iemand die een paar uur reizen van je vandaan woont, maar die je helemaal wauw vind.
Natuurlijk zou het ideaal zijn als iemand dicht in de buurt woont en wauw is...maar die vindt je niet altijd.
En wat nou als jij of je partner moet verhuizen vanwege werk. Einde relatie?
Ow nou het lijkt er vast wel een beetje op want anders dan zou men niet zo'n cool rijmpje hebben bedacht tochquote:Op woensdag 12 september 2012 16:38 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Schizofrenie heeft niks te maken met meerdere persoonlijkheden
Dit dus, vaak als je alle 2 werkt ben je aangewezen op het weekend elkaar te zien. Je kan niet een weekend alleen zijn bv. En even snel langs gaan zit er ook niet bij.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gewoon niet praktisch. Ik heb wel ver weg gedate (meer dan een uur reistijd) maar dat is gewoon stomvervelend. Als ik twee uur onderweg ben van deur tot deur dan kan ik iemand nog net zo leuk vinden, de irritatie bij mij loopt dan snel hoog op omdat je er niet even snel langs kunt gaan.
Nuja ik heb de luxe dat ik 6 maanden per jaar vrij ben. En dan niet dus niet hoef te werken, en eigenlijk elk moment van de dag wel langs kan komenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit dus, vaak als je alle 2 werkt ben je aangewezen op het weekend elkaar te zien. Je kan niet een weekend alleen zijn bv. En even snel langs gaan zit er ook niet bij.
Ik heb het ook gedaan. Heb er geen spijt van maar zal het niet snel weer doen.
Dat verschilt dus per persoon. Ik ben niet aangewezen op de weekenden....heb het eerder gedaan...en zou het dus zou weer doen mits ik iemand leuk genoeg vind.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit dus, vaak als je alle 2 werkt ben je aangewezen op het weekend elkaar te zien. Je kan niet een weekend alleen zijn bv. En even snel langs gaan zit er ook niet bij.
Ik heb het ook gedaan. Heb er geen spijt van maar zal het niet snel weer doen.
Verpleegkundige? Gokjequote:Op woensdag 12 september 2012 17:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat verschilt dus per persoon. Ik ben niet aangewezen op de weekenden....heb het eerder gedaan...en zou het dus zou weer doen mits ik iemand leuk genoeg vind.
Komt dus wel bij kijken dat ik het ook geen probleem zou vinden om te verhuizen...wat wel een probleem zou kunnen worden als beide personen dat niet zouden willen. Op de langere termijn bedoel ik dan.
En ik ben na een dagdienst om 4 uur vrij, kan dan nog tegen het avondeten bij iemand op de stoep staan.
quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:55 schreef Sekhmet het volgende:
[..]![]()
Ideaal, vaak meer dan twee dagen achter elkaar vrij. Overgang van dag naar laat of nacht is een moment dat je weg kan. Vroeg thuis na dagdiensten. En overal wel mogelijkheden voor een baan
Klinkt goed Eef! Het was alle voorpret waard dus. Hoop dat de tweede date net ze super loopt. Fijn dat de chemie zo goed was/is. Je hebt een leuke dag gehad zo te horen?!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
Zo...ik ben weer thuis van de date.
Het was echt leuk, hele middag in het park gezeten (niet de eerstvolgende trein gepakt dus) met een hapje en een drankje in de zon. Gelijk bij het zien chemie en die ging niet weg, al hebben we ook veel gepraat
Toen allebei de andere kant weer op met de trein en de volgende date is in de maak.
Klink goed Eefquote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
Het was echt leuk, hele middag in het park gezeten (niet de eerstvolgende trein gepakt dus) met een hapje en een drankje in de zon. Gelijk bij het zien chemie en die ging niet weg, al hebben we ook veel gepraat
Toen allebei de andere kant weer op met de trein en de volgende date is in de maak.
Sweeeeeeeeeeeeetquote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
quote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
Lekker!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
Nicequote:Op donderdag 13 september 2012 11:51 schreef -Splash- het volgende:
Date stelde voor om zaterdag weer iets te doen. Dus a.s. zaterdag weer een date. (en dat is dezelfde overigens)
Heel goed!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef eefje801 het volgende:
ik heb wel eens gedroomd dat ik vreemdgegaan ben (nooit echt gedaan natuurlijk) is ook echt apart jaquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:27 schreef Cue_ het volgende:
Heb heel leuk gedroomd dat mijn date een ander meisje had ontmoet en haar leuker vond![]()
Best vaag wakker worden is dat haha.
Tis vooral dat ik echt even moet nadenken dan 'owja was een droom' enkel omdat het best vaak realistische dromen zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:35 schreef Dizorn het volgende:
[..]
ik heb wel eens gedroomd dat ik vreemdgegaan ben (nooit echt gedaan natuurlijk) is ook echt apart ja
Zolang je maar niet boos op je date wordt. Heb ook wel eens een scharrel gehad die de hele dag chagrijnig tegen me was omdat ze droomde dat ik het met een ander deed.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis vooral dat ik echt even moet nadenken dan 'owja was een droom' enkel omdat het best vaak realistische dromen zijn
quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zolang je maar niet boos op je date wordt. Heb ook wel eens een scharrel gehad die de hele dag chagrijnig tegen me was omdat ze droomde dat ik het met een ander deed.![]()
Vrouwen....(Wat een schit-te-rende wezens!)
quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zolang je maar niet boos op je date wordt. Heb ook wel eens een scharrel gehad die de hele dag chagrijnig tegen me was omdat ze droomde dat ik het met een ander deed.![]()
Vrouwen....(Wat een schit-te-rende wezens!)
Precies... Het is niet alsof dromen je diepste verlangens weergeven...quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]![]()
Wou al posten dat ik eig nu eigenlijk heel boos op hem zou moeten worden
Heb wel eens topics voorbij zien komen erover en.dat relaties.daardoor strandden. Nee dankje. Het was gewoon een droom and thats all
Die uitvallende tanden ken ik ook, dromen over wc's , vliegen en hele grote lenzen zelfsquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:48 schreef SilentChaos het volgende:
Precies... Het is niet alsof dromen je diepste verlangens weergeven...
Anders zouden mijn diepste verlangens een hoop neerstortende vliegtuigen en uitvallende tanden zijn
Ik droom raar ja soms
Whehequote:Op vrijdag 14 september 2012 10:10 schreef Silenus het volgende:
Haha, ik droom ook over grote contactlenzen. Echt met een diameter van 20 centimeter, en ik maar stressen hoe ik die dingen in godsnaam in mn oog krijg.
Nog een mooie datingsite-achtige anekdote. Was vorige week zaterdag op een festival, word ik ineens aangetikt. "He Thijs! Ik herken jou! Ik heb je ooit op paiq gehad! En je hebt me verwijderd van msn he."
Ik:![]()
Het was ook serieus een jaar geleden, dat ze me uberhaupt herkent zeg. Ik herkende haar ook wel trouwens, maar zij had wel een apart gezicht. Daarna stond ze de hele tijd in m'n buurt.
Hoi DPquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als jullie Lasergamen leuk vinden, ga je toch lekker lasergamen? Hapje eten vooraf.
Verder hoort dit niet in dit topic
TMF chat was sowieso een fantastische relatie/scoor chatsitequote:Op vrijdag 14 september 2012 11:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik bedenk me nu trouwens weer dat ik vroeger op tmf chat weleens met meisjes probeerde af te spreken. Ook paar keer gelukt toen, een chatsite kan ook een datingsite zijnmaar ja dat was in mijn beginperiode en de eerste meid was beetje drama sowieso
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |