Dat is echt balen, Swets. Sterkte !!quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Éééééén... shinsplints...
Hoogstwaarschijnlijk MTSS, maar omdat het beperkt is tot een klein gebied zou het heel misschien ook nog een stress fractuur kunnen zijn, maar dat dacht ze niet.
Wat nu? Nou rust tot de pijn over is, spierversterkende oefeningen en core stability oefeningen in samenwerking met fysio, want ik heb zo'n beetje geen enkele core stabiliteit. Als ik op 1 been ga staan val ik om
En dan weer voorzichtig intervallenom op te bouwen.
Motivatie is goed, maar je kan het ook overdrijvenquote:Op maandag 10 september 2012 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Haha, ja misschien wel goed heb ik niet de neiging om te lang te lopen. Maar ik moet en zal de bruggenloop halen. Al is dat de laatste keer ooit dat ik hardloop.
Ik loop al een jaar blessurevrij he. Ik heb nog 13 weken tot de bruggenloop. Nu nog een week of 3 niet of nauwelijks hardlopen en beginnen met spieroefeningen. dan in 10 weken tijd van weer intervallend beginnen tot 15KM.quote:Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Motivatie is goed, maar je kan het ook overdrijven
Ik doelde meer op het laatste gedeelte.quote:Op maandag 10 september 2012 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik loop al een jaar blessurevrij he. Ik heb nog 13 weken tot de bruggenloop. Nu nog een week of 3 niet of nauwelijks hardlopen en beginnen met spieroefeningen. dan in 10 weken tijd van weer intervallend beginnen tot 15KM.
Lijkt me geen overdreven doelstelling.
Sarcasme is je vreemd.quote:Op maandag 10 september 2012 17:08 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het laatste gedeelte.
Ik ben geblesseerd door overbelasting en zeg dat ik ga overbelasten om een loop te halen. Dat zal in die context inderdaad oprecht zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 17:16 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het kwam in de context eerder oprecht dan sarcastisch over.
Heb die tip ook al gekregen van verschillende personen, zit alleen geen decathlon in de buurtquote:Op maandag 10 september 2012 16:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Zag bij de Intersport ook voor +- hetzelfde geld capri's in de uitverkoop.. Misschien leuker/fijner om daar je pijlen op te richten?
Decathlon hoor ik meer mensen positief over.
Ik ken mensen die daadwerkelijk zo in elkaar steken. Dat verklaart wellicht mijn point of viewquote:Op maandag 10 september 2012 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben geblesseerd door overbelasting en zeg dat ik ga overbelasten om een loop te halen. Dat zal in die context inderdaad oprecht zijn.
Binnenkant knie?quote:Op maandag 10 september 2012 17:22 schreef 3rdRock het volgende:
mensen, beetje advies gevraagd.
ik loop het Evy-schema en ben in de laatste week. gisteren de 2x15 gelopen en die wilde ik harder lopen dan een week eerder. dus dat heb ik gedaan. nu heb ik wat last van mijn knie. tis allemaal niet heel pijnlijk, maar vooral traplopen en opstapjes gaan wat lastiger. het lijkt gewrichtspijn en geen spierpijn.
Morgen maar niet de 10-10-12 gaan lopen denk ik? Eventueel een half uurtje wandelen is misschien wel een goed plan?
Ik heb verder geen doel waar ik echt naar toe werk dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ik heb geen zin om de rest van mn leven (ik overdrijf graag) mank te lopen dus wellicht is rust houden/rustig aan doen het verstandig.
wat jullie?
als ik het zo lees heb ik dat niet. of een heeeeeeeeeel lichte vorm. ik denk dat ik m'n knie een beetje overbelast heb. ik voel het ook alleen tijdens traplopen en op en afstapjes. als ik gewoon zit of loop is er niets aan de handquote:Op maandag 10 september 2012 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Binnenkant knie?
Pes Anserinus... oppassen. Ook al een blessure die ik gehad heb
Maar dat klopt wel met die blessure. Dat is een pees aan de binnenkant van je knie en met traplopen doet die meer pijn. Dus als je het nu heel mild hebt dan klopt dat.quote:Op maandag 10 september 2012 17:29 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
als ik het zo lees heb ik dat niet. of een heeeeeeeeeel lichte vorm. ik denk dat ik m'n knie een beetje overbelast heb. ik voel het ook alleen tijdens traplopen en op en afstapjes. als ik gewoon zit of loop is er niets aan de hand
mmm, dan maar ff rustig aan doen is het devies? nuja, is niet zo'n ramp. ga ik gewoon een stukje wandelen en meer nietquote:Op maandag 10 september 2012 17:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat klopt wel met die blessure. Dat is een pees aan de binnenkant van je knie en met traplopen doet die meer pijn. Dus als je het nu heel mild hebt dan klopt dat.
En het is een overbelastingsblessure
Makkie. En dan loop je m gewoon dik in 12 km/uurquote:Op maandag 10 september 2012 17:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja...
Nou ja 13 weken tot de bruggenloop. Moet te doen zijn
quote:Op maandag 10 september 2012 17:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Makkie. En dan loop je m gewoon dik in 12 km/uur
kut, dan vrees ik dat ik dat ook heb.quote:Op maandag 10 september 2012 17:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat klopt wel met die blessure. Dat is een pees aan de binnenkant van je knie en met traplopen doet die meer pijn. Dus als je het nu heel mild hebt dan klopt dat.
En het is een overbelastingsblessure
Hond met lampjesquote:Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef winterstorm666 het volgende:
zo terug van de lidl.
hier in cuijk ligt nog aardig wat reflectiezooi schoenen en aardig veel kleding.
heb me ingehouden en alleen reflectievest en lampjes gehaald.
even kijken of ik mezelf en mijn hond in een hardlopende kerstboom kan veranderen.
Je weet dat dat laatste te maken heeft met core stability he? En niet met Swets z'n blessure?quote:Op maandag 10 september 2012 18:45 schreef zipper4u het volgende:
ik kan wel op 1 been staan, zowel link als rechts, dan voel ik niks.
Mijn klacht knie is iig minder ernstig dan van Swerts.
@swerts, sterkte man !
Vervelend zeg. Hopelijk herstel je spoedig. Overigens 156km in een maand.quote:Op maandag 10 september 2012 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar lieve hardloopkindjes. Dit is weer een wijze les. Zelfs als je al een jaar hardloopt moet je niet in een maand tijd 50% meer gaan lopen
[ afbeelding ]
hahaha yup! zichtbaar zal hij zijn. al moet er een bouwlamp op!quote:
Precies, en dat KAN aanleiding zijn voor MTSS (shin splints) de blessure die ik NU heb, en dat zijn geen knie problemen maar scheenproblemen.quote:Op maandag 10 september 2012 18:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Je weet dat dat laatste te maken heeft met core stability he? En niet met Swets z'n blessure?
Balen manquote:Op maandag 10 september 2012 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, en dat KAN aanleiding zijn voor MTSS (shin splints) de blessure die ik NU heb, en dat zijn geen knie problemen maar scheenproblemen.
De knie problemen zijn alweer een jaar geleden.
Dude, really? Echt hoor, doe wat je niet laten kunt, maar laat ons advies (en dat zal ik hieronder ook nog even herhalen) minimaal tot je doordringen als het lopen je lief is.quote:Op maandag 10 september 2012 14:13 schreef Silverdigger2 het volgende: