SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 september 2012 13:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik neem na intensieve trainingen altijd een bidon met dextrose en taurine. Dextrose vult gelijk de glycogeen voorraad aan en taurine (werkt als insuline) zorgt ervoor dat je spiercellen meer en beter glycogeen kunnen opnemen. Kwartiertje daarna neem ik een eiwitshake. Op deze manier kan je lichaam optimaal herstellen en pleeg je geen roofbouw
Dextrose
Whey eiwit
Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.quote:Op maandag 10 september 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben gisteren een blender gekregenBedoeling is shakes te kunnen maken voor na het sporten. Iets van kwark, "vers" bevroren fruit van de Appie en nog wat zooi. Iemand ideeën voor recepten?
Ja, daar maak ik me ook wel zorgen over. De kan is van glas, dat zou al makkelijker schoonmaken. Moeten maar zien of we dat blijven doen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.
[ afbeelding ]
Heb dat rooster er tussen uit gehaald omdat dat ook weer extra afwas is
Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.quote:Op maandag 10 september 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
Ik heb weinig verstand van al dat ingewikkelde eiwit/etc. gedoe, en denk ook dat het met mijn rondjes ook nog niet echt nodig is om me daar in te verdiepen.
Ik heb normaal een bidon met 2 schepjes van dat isostar spul bij me. Zo ook gister, maar uit angst 'm te snel leeg te drinken heel weinig gedronken. Bij thuiskomst had ik nog 3/4 bidon over.
De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.quote:Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.
De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken. Koolhydraten moet je idd voorzichtig mee zijn wanneer je wilt afvallen. Eiwitten worden niet snel omgezet in vet, dat is te complex voor het lichaam..ik kan je met allemaal artikelen daarover om je hoofd slaan, als je dat wil.quote:Op maandag 10 september 2012 13:51 schreef muzas het volgende:
Bovendien moet ik nog heel wat kilo's zien te verliezen. Dus als ik al die suikers en koolhydraten naar binnen mik wordt dat nooit wat.
Ook ik merk dat ik na het sporten eerder een sinaasappel en/of appel pak, dan wanneer ik een dag op m'n reet gezeten heb. Dán wordt het vaak chips idd...
Bier wel, na een tochtje in het weekend. Dat hou ik er ook in en vind ik niet erg. Voor mijn gevoel beter een lekker biertje na het fietsen dan een lekker biertje na de hele dag niks doenquote:Op maandag 10 september 2012 13:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.
Ik drink ook nooit bier binnen 2uren na het sporten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon niet goed ofzo.
dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.quote:Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken.
Dat klopt, maar ik ga er vanuit dat iedereen dat wel begrijpt. Een lichaam dat net heeft gesport (en dan heeft het idd met de intensiviteit te maken) neemt veel beter op. Het metabolisme is dan veel hoger.quote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef dop het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.
ben geen expert , maar volgens mij blijft je lichaam juist vragen in voorbereiding op de volgende inspanning, natuurlijk verbruik je ook bij het herstel maar mijn gevoel zegt me dat je lichaam altijd meer zal vragen als dat je nodig hebt.quote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef MCH het volgende:
Je lichaam blijft na een flinke inspanning van het fietsen (dus geen doordeweeks rondje van 60 km) toch ook nog een aantal dagen daarna doorverbanden of dat het goede van de inspanning nog steeds doorwerkt? Meen zoiets gezien te hebben in een sportdocu.
shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monterenquote:Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.quote:Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef dop het volgende:
[..]
shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monteren
met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.quote:Op maandag 10 september 2012 14:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.
Afgelopen zomer, heeft onze FM geprobeerd om een triple der. (tiagra) af te stellen op een cassette met grootste 32.. lukte nietquote:Op maandag 10 september 2012 14:22 schreef dop het volgende:
[..]
met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.
zelfde derailleur, kan ook op een dubbel met atb cassette
Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.quote:Op maandag 10 september 2012 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom niet SRAM Force Patroon? Qua gewicht en prijs kunnen daar maar weinig andere groepen aan tippen. Gebruikerservaringen ook veelal positief. Gaat tot 32 achter.
quote:Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.
675 voor een complete groep is ook wel betaalbaar.
Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.quote:Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
Ziet er wel goed uit, ik zou in ieder geval zwarte spaken nemen. Ik denk dat je dit niet zo snel kapot rijdt.quote:Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad:
Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram
rijdt ivm naaf type)
Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585
Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver
Nippels: Sapim Messing Zilver
Inc velglint
Prijs: ¤ 420,-
Evt meerprijzen:
Verzenden: ¤ 9,90
DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,-
Trivio Snelsluiters: ¤ 15,-
Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,-
wat vinden julie van dit materiaal? Klinkt wel aardig...maar niet goedkoop. of misschien wel, relatief gezien...
Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleurquote:Op maandag 10 september 2012 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.
Je kan natuurlijk ook Sram force nemen.
Athena alu is 545.- carbon is ook 675.-
Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleur
Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..quote:Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.
En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
Ja, met de start van een wedstrijdje begin je altijd op 53/21 ofzo. Sram is wel licht, dat doen ze goed.quote:Op maandag 10 september 2012 14:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..
Gewichten in grammen:
Campa Super Record: 1875
Sram Red: 1928
Campa Record: 1974
Campa Chorus: 2096
Sram Force: 2107
Campa Athena(carbon): 2168
Shimano Dura Ace: 2111
Sram Rival: 2244
Sram Apex: 2308
Shimano Ultegra: 2441
Shimano 105: 2624
Je trapas.quote:Op maandag 10 september 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:
foutje, ff rijtje aangepast.
Wat is BB30?
Nee, maakt niet zoveel uit. Tenzij je daar heel veel waarde aan hecht.quote:Op maandag 10 september 2012 14:49 schreef Swaytje het volgende:
Merk je die paar honderd gram verschil nou echt met fietsen dan?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil maakt (het soepeler schakelen buiten beschouwing gelaten dan)
Vind het ook echt een mooie groep:quote:Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef Patroon het volgende:
Oke, damn ben verkocht man...nu het geld nog
Jezusquote:Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, maakt niet zoveel uit. Tenzij je daar heel veel waarde aan hecht.
Mijn fiets weegt met de Cosmic carbon sl's 8.5 kg
Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jezus![]()
Dat je daar de erasmusbrug mee op komt
Andere bottom bracket standaard. In theorie: grotere lagers dus stijver en gaan langer mee.quote:Op maandag 10 september 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:
foutje, ff rijtje aangepast.
Wat is BB30?
Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, maakt niet zoveel uit. Tenzij je daar heel veel waarde aan hecht.
Mijn fiets weegt met de Cosmic carbon sl's 8.5 kg
Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.quote:Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.
Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
Geloof ik pas als het op strava staatquote:Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.
Canyon Ultimate AL 7.1 in maat 57quote:Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.
Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
Ja ik ben ook zeker te spreken over die Athena groep. Die 60gram extra maakt mij echt niets uit. Als die 60gram lichter er voor zorgt dat de duurzaamheid minder is, dan rij ik liever met Campa. Ga sowieso door met KMC kettingen, die bevallen prima.quote:Op maandag 10 september 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.
Dit is toch ook wel fraai.
[ afbeelding ]
Ach ja, ik denk dat je wel 10k km met zo'n cassette kunt rijden. Dan valt het allemaal weer best mee. Een motor als hobby is duurderquote:Op maandag 10 september 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:
Ik zou alleen al vanwege 11 speed liever Athena hebben dan Force.Jammer van de dure cassettes. Waarschijnlijk komt er wel een keer een goedkopere maar nog niet voor modeljaar 2013. Goedkoopste is de Chorus cassette van ±90¤.
Daar zeg je wat.quote:Op maandag 10 september 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:
Ik zou alleen al vanwege 11 speed liever Athena hebben dan Force.Jammer van de dure cassettes. Waarschijnlijk komt er wel een keer een goedkopere maar nog niet voor modeljaar 2013. Goedkoopste is de Chorus cassette van ±90¤.
Weet ik nog niet echt eentwee, ik rijd niet zoveel met die Lorini, pas 2000km sinds vorig voorjaar.quote:Op maandag 10 september 2012 15:10 schreef eentwee het volgende:
Het is nu wachten op Ivo die het allemaal onzin vindt en erbij blijft dat 9 speed het beste compromis vormt tussen mogelijke verzetten en duurzaamheid. En dat BBB cassettes het best zijn.![]()
@kaas: hoelang gaan jouw 11sp kettingen mee? E.e.a. slijt misschien wel iets sneller al vraag ik me af hoe groot het verschil echt is; een 11 speed cassette is immers breder dan een 10sp cassette dus misschien zijn de kransjes ook wel even breed?
Quote Kaasquote:Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
quote:
Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad:
Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram
rijdt ivm naaf type)
Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585
Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver
Nippels: Sapim Messing Zilver
Inc velglint
Prijs: ¤ 420,-
Evt meerprijzen:
Verzenden: ¤ 9,90
DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,-
Trivio Snelsluiters: ¤ 15,-
Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,-
Zwarte spaken denk ik ook absoluut, wil het graag strak en simpel hebben. De DT14 velgen zou hij ook zwart zonder stickers kunnen leveren, dan wordt het helemaal een strak setje wielen.quote:Ziet er wel goed uit, ik zou in ieder geval zwarte spaken nemen. Ik denk dat je dit niet zo snel kapot rijdt.
TB14 hebben geen stickers, alleen een contragewichtje bij het ventiel, Ambrosiostyle:quote:Op maandag 10 september 2012 15:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Quote Kaas
[..]
Zwarte spaken denk ik ook absoluut, wil het graag strak en simpel hebben. De DT14 velgen zou hij ook zwart zonder stickers kunnen leveren, dan wordt het helemaal een strak setje wielen.
eentwee merkte op dat de naaf set wel wat duur is, ga ik wel even vragen wat de prijs wordt met 105 naven. Gezien dat ik meer om me heen kijk dan op snelheid jaag, is dat misschien al ruimschoots voldoende. Als je toch handgemaakte wielen bestelt is de verleiding groot voor topspullen alround te gaan, maar laten we wel wezen, ik rij niet bepaald elke dag op die racefiets.
Niks. Lage velgen zijn zelfs sneller tot ver boven oksel gemiddelde's.quote:Op maandag 10 september 2012 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep. Wat was eigenlijk het nut van hoge wielen, behalve cool zijn en helpen bij tijdritten? Ik ben namelijk noch cool, nog tijdrijder natuurlijk
Stijver is nog een voordeel. Meestal ten koste van het gewicht. Bredere velgen zijn ook stijver trouwens.quote:Op maandag 10 september 2012 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep. Wat was eigenlijk het nut van hoge wielen, behalve cool zijn en helpen bij tijdritten? Ik ben namelijk noch cool, nog tijdrijder natuurlijk
Stijver is toch ook maar een beperkt voordeel? Zolang je je wielen niet tegen de remblokken aantrapt of dat ze beginnen te wiebelen in een afdaling lijkt het me goed.quote:Op maandag 10 september 2012 15:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Stijver is nog een voordeel. Meestal ten koste van het gewicht. Bredere velgen zijn ook stijver trouwens.
Ja. Zulke gasten moet je omver rossen.quote:Op maandag 10 september 2012 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is dit een fackenger?
[ afbeelding ]
Deze wel echt:
[ afbeelding ]
Ik heb die ook een keer gekocht, maar gebruik eigenlijk altijd een harde afwasborstelquote:Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Bij de aanschaf van mijn fiets kreeg ik van de dealer trouwens het volgende in m'n handen gedrukt;
[ afbeelding ]
"Kun je de boel makkelijk mee schoonhouden".
Ik was een beetje in extase van mijn verse aankoop dat ik 'm vergeten te vragen ben waar de verschillende borstels voor dienen, en wat ik met dat 'tandwiel'-stuk moet doen
Dus wil ik dat nu graag aan jullie vragen...![]()
quote:Op maandag 10 september 2012 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb die ook een keer gekocht, maar gebruik eigenlijk altijd een harde afwasborstel
Ik vermoed prostaat massage.quote:Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
, en wat ik met dat 'tandwiel'-stuk moet doen
Dus wil ik dat nu graag aan jullie vragen...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Mijn ervaring was dat die borstels te zacht zijn om goed de viezigheid weg te vegen. Je smeert het alleen maar uit als het ware.quote:Op maandag 10 september 2012 17:06 schreef muzas het volgende:
[..]Ik kreeg 'm gewoon... Die dunne zwarte (tegenover de rooie) is voor tussen je cassette, zo ver kwam ik.. Maar wat de rest moet doen??!?
Zo'n tatoo zag ik pas geleden bij iemand op z'n kuitenquote:Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Zulke gasten moet je omver rossen.
heb je 1 of meerdere fietsen?quote:Op maandag 10 september 2012 17:12 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje; heb nog een fietsenteller nodig, welke is een beetje goed en liefst draadloos voor zo'n ~50 euro? Zag al wel de CATEYE STRADA WIRELESS CC-RD300.
Missen vaak hartslag in die prijsklasse. Als je dat niet belangrijk vind zou ik zeggen dat je met een apparaatje van 2 tientjes net zo goed uit de voeten kan.quote:Op maandag 10 september 2012 17:12 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje; heb nog een fietsenteller nodig, welke is een beetje goed en liefst draadloos voor zo'n ~50 euro? Zag al wel de CATEYE STRADA WIRELESS CC-RD300.
Jammer dit.quote:Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef Holenbeer het volgende:
nee, ik wilde eigenlijk een grap maken omdat je het over een 'fietsenteller' had, maar ik weet nu niet meer hoe ik de clue wilde brengen
Dat is voor ieder mens anders natuurlijk. Je hebt ook nog arm of beenstukken, overschoenen, dikke handschoenenquote:Op maandag 10 september 2012 17:56 schreef muzas het volgende:
Ja ook dat is als nieuweling lastig. Uitkiezen van kleding voor de winter. Met 0,0 ervaring is dat best lastig. Want ik lees dat mensen thermo-ondergoed dragen... Maar doe je dit dan onder of óver je fietsbroek? Want je moet toch met je blote gat op je zeem?
En is zo'n lang fietsbroekje genoeg?
Ik heb beenstukken. Ideaal. Daarnaast ook een strakke hardloopbroek, al is dat minder handig.quote:Op maandag 10 september 2012 17:56 schreef muzas het volgende:
Ja ook dat is als nieuweling lastig. Uitkiezen van kleding voor de winter. Met 0,0 ervaring is dat best lastig. Want ik lees dat mensen thermo-ondergoed dragen... Maar doe je dit dan onder of óver je fietsbroek? Want je moet toch met je blote gat op je zeem?
En is zo'n lang fietsbroekje genoeg?
quote:Op maandag 10 september 2012 15:10 schreef eentwee het volgende:
Het is nu wachten op Ivo die het allemaal onzin vindt en erbij blijft dat 9 speed het beste compromis vormt tussen mogelijke verzetten en duurzaamheid. En dat BBB cassettes het best zijn.![]()
Voor echte kou; 0-10graden zijn beenstukken te koud. Dan heb je een gevoerde broek nodig. Zelf rij ik dan graag met een lange gevoerde broek zonder zeem. Onder die broek draaag ik dan een korte koersbroek.quote:Op maandag 10 september 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb beenstukken. Ideaal. Daarnaast ook een strakke hardloopbroek, al is dat minder handig.
Ok dacht laatst nog aan je toen ik bijna door je achtertuin reed...quote:Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef Freddeh het volgende:
Binnenkort 4 weken aan verlofdagen opmaken in Appelscha. Maar eens een mooie route gaan uitstippelen...
In eerste instantie dacht je dat hij jou bedoelde?quote:Op maandag 10 september 2012 18:27 schreef marcodej het volgende:
Altijd leuk als een klant van de FM terloops zegt "Zo, mooi ding!" en dat dan blijkt dat ie het over jouw fiets heeft die daar staat.
Nee ATB doe ik niet aanquote:
Ok, coolquote:Op maandag 10 september 2012 18:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nee ATB doe ik niet aan. Met de racefiets bij Appelscha...
quote:Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef Freddeh het volgende:
Binnenkort 4 weken aan verlofdagen opmaken in Appelscha. Maar eens een mooie route gaan uitstippelen...
Ja dat kan sowieso met elke racevelg. Even opletten of het past bij je remmen en bij je frame (zadelbuis). Maar omdat de TB-14 23mm breed zijn, zijn die geschikter voor 28mm banden dan de 19mm brede RR585.quote:Op maandag 10 september 2012 15:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Betekent dit dat ik op die TB-14 ook makkelijk 28 mm banden kan leggen? Of kan dat zowie zo?
Mijn rekensommetje:quote:Op maandag 10 september 2012 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij geeft aan dat 105 naven maar 35 euri goedkoper zouden zijn...betwijfel het. Eens kijken wat de andere wielbouwers zeggen, heb dezelfde vraag uitstaan bij 2 andere bouwers.
Uhm... Zou ik op moeten zoeken...quote:
Ik zei ook bijnaquote:Op maandag 10 september 2012 18:36 schreef Freddeh het volgende:
Denk dan dat je langs de vaart bent gekomen hier in Appelscha. Precies de andere kant van het dorp.
106,80.quote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee koopjeskoning:
Waar te kopen goedkope witte Sidi Giau op de interwebs?
Ik heb ze nodig.
Ja, 't is aftrekbaar de btw voor mij snap je? Ik vind trouwens de Sidi Logo XC White Vernice mooier.quote:Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef eentwee het volgende:
Alleen als je van buiten de EU bestelt. En dan hangt het af van het land waar je ze invoert. In Europa betaal je gewoon de consumentenprijs. Als consument, welteverstaan
Lekker hoor.quote:Op maandag 10 september 2012 18:49 schreef Yankee het volgende:
Zo, MH2D ook weer gehad. Mooi weekendjezaterdag 195km, zondag 155km. Nu maar even rustig aan
Komt-ie nu mee..quote:Op maandag 10 september 2012 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, 't is aftrekbaar de btw voor mij snap je? Ik vind trouwens de Sidi Logo XC White Vernice mooier.
Jij bent echt de koopjeskoning.quote:
Neem die rotzooi eens mee naar het MTB forum wil jequote:Op maandag 10 september 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg nou zelf:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
alleen meer bombproof dan een setje Campa's met zoveel spaken is er nietquote:Op maandag 10 september 2012 19:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben dat campa spaakpatroon een beetje beu. Alleen Neutron () heeft een beetje normale spaken.
Je bedoelt het spaakpatroon van de zonda's?quote:Op maandag 10 september 2012 19:44 schreef Wielracer het volgende:
[..]
alleen meer bombproof dan een setje Campa's met zoveel spaken is er niet
Ik denk dat je met 19 ct/km declareren voordeliger uit bent op de iets langere termijn.quote:Op maandag 10 september 2012 18:47 schreef MCH het volgende:
Gewoon als ZZP-er aftrekken van de belasting onder het mom van werkverkeer op de fiets.
Zonda's, Shamal, Eurus en de Sciroccoquote:Op maandag 10 september 2012 19:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bedoelt het spaakpatroon van de zonda's?
Is dat dan met patent vastgelegd? Want als dat het wonderpatroon was zouden we het toch wel vaker terugzien? Helemaal bij Fulcrum lijkt me.quote:
Fulcrum = Campaquote:Op maandag 10 september 2012 19:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat dan met patent vastgelegd? Want als dat het wonderpatroon was zouden we het toch wel vaker terugzien? Helemaal bij Fulcrum lijkt me.
Ja precies, maar als dat spaakpatroon van campa zo geweldig was zagen we dat toch ook wel meer terug in de Fulcrum producten?quote:
Google is je vriendquote:Op maandag 10 september 2012 19:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jij bent echt de koopjeskoning.
Ik heb pas voor 200 EUR 2 setjes gekocht. Ben ik nu gek in m'n hoofd?
Vanwege het mindere remvermogen van de full carbons of vanwege de stijfheid?quote:Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Wielracer het volgende:
Nu heb ik een extra setje klimwielen, Eurus, en die geven me meer vertrouwen in het afdalen (boven de 70 per uur) dan de setjes Kuipers die ik heb.
Fulcrum heeft 2:1, precies hetzelfde principe. Eigenlijk zelfs iets beter want door de meer gelijkmatige verdeling van de spaken over de velg is het minder lastig om bijv. een slagje weg te krijgen met de spaakspanning. De nieuwe Fulcrums gaan echter meer richting G3.quote:Op maandag 10 september 2012 19:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja precies, maar als dat spaakpatroon van campa zo geweldig was zagen we dat toch ook wel meer terug in de Fulcrum producten?
Conclusie: het spaakpatroon van campa is een stijlkeuzequote:Op maandag 10 september 2012 20:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fulcrum heeft 2:1, precies hetzelfde principe. Eigenlijk zelfs iets beter want door de meer gelijkmatige verdeling van de spaken over de velg is het minder lastig om bijv. een slagje weg te krijgen met de spaakspanning. De nieuwe Fulcrums gaan echter meer richting G3.
Inderdaad. Maar het principe van meer spaken aan de aandrijfzijde is wel goed.quote:Op maandag 10 september 2012 20:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Conclusie: het spaakpatroon van campa is een stijlkeuze
Remgeluid, zit tussen de oren bij mij, want er liggen op beide wielsetjes dezelfde banden onder. Alleen bij de Eurus hoor je niet dat je remt en geeft een betrouwbaarder gevoel. Bij de Kuipers gaan ze naar mate van hoeveel je de rem inknijpt, meer piepen.quote:Op maandag 10 september 2012 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vanwege het mindere remvermogen van de full carbons of vanwege de stijfheid?
Duidelijk nog nooit een cyclo gereden in de bergen.quote:
soms is het ook verdomd verstandig om eens in de remmen te knijpenquote:Op maandag 10 september 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
Maar remmen is sowieso angst. Of je het nu vroeg of laat doet.
Ja oké dat ken ik wel. Als de remmen mooi aanspreken, dus niet schokkerig, kan ik daar wel mee overweg.quote:Op maandag 10 september 2012 20:14 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Remgeluid, zit tussen de oren bij mij, want er liggen op beide wielsetjes dezelfde banden onder. Alleen bij de Eurus hoor je niet dat je remt en geeft een betrouwbaarder gevoel. Bij de Kuipers gaan ze naar mate van hoeveel je de rem inknijpt, meer piepen.
Dat piepen is op carbon wielen normaal. Je kan het wel wegkrijgen dmv de blokjes wat schuiner op de velg te monteren, maar in de bergen moet je altijd veel de rem inknijpen.
Bij de komende Marmotte sturen we Oksel zonder remmen (en parachutequote:Op maandag 10 september 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:
Maar remmen is sowieso angst. Of je het nu vroeg of laat doet.
Over La Marmotte gesproken, als het nu slecht wil lukken met inschrijven kunnen we ook nog Le Trois Ballons gaan rijden van dezelfde organisatie? Die is in Juni.quote:Op maandag 10 september 2012 20:53 schreef Patroon het volgende:
Bij de komende Marmotte sturen we Oksel zonder remmen (en parachute) de Glandon af. Als hij überhaupt boven komt
3B is wel iets zwaarder dan de Marmotte, mooier ookquote:Op maandag 10 september 2012 20:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over La Marmotte gesproken, als het nu slecht wil lukken met inschrijven kunnen we ook nog Le Trois Ballons gaan rijden van dezelfde organisatie? Die is in Juni.
Okkie komt wel boven hoor, de vraag is alleen hoe laat.![]()
En minder groot startveld dus beter om lekker voorin te koersen?quote:Op maandag 10 september 2012 21:00 schreef Wielracer het volgende:
3B is wel iets zwaarder dan de Marmotte, mooier ook
Nooit gereden, Dolomietenmarathon ook niet.quote:Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Wielracer het volgende:
Maar de gaafste cyclo die ik gereden heb is nog altijd de Otztaler Radmarathon 238 km met 5500 Hm
Alleen hier gebruiken ze een lotingsysteem, dus niet altijd kans om hem te rijden.
Nog een ervaren man erbij!quote:Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Wielracer het volgende:
Maar de gaafste cyclo die ik gereden heb is nog altijd de Otztaler Radmarathon 238 km met 5500 Hm
Alleen hier gebruiken ze een lotingsysteem, dus niet altijd kans om hem te rijden.
Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je die Sram spuug lelijk vond.......... Het kan dus verkeren of is het voortschrijdend inzicht en kom je nu ook tot de conclusie dat het Campa van tegenwoordig niet kan tippen aan het high polish Campa van vroegah?quote:Op maandag 10 september 2012 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook Sram force nemen.
Ja, maar met 0-10 graden fiets ik niet meerquote:Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor echte kou; 0-10graden zijn beenstukken te koud. Dan heb je een gevoerde broek nodig. Zelf rij ik dan graag met een lange gevoerde broek zonder zeem. Onder die broek draaag ik dan een korte koersbroek.
quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
PANNECOUCKE WESLEY is ook wel een toffe naam als je coureur bent.
En dat is een absoluut nadeel van Sram t.o.v. Campa. Maar daar is Campa dacht ik ookm wel uniek in. Bij Sram moet je je voor derrie dus heel scherp afstellen om op het binnenblad nog een extra kransje achter meet te kunnen pakken voordat je ketting gaat ratelen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
Tijdje terug las ik nog iemand zeggen dat als je je niet voor de Marmotte heb kunnen inschrijven je ook de dolomietenmarathon kan gaan rijden als vervanging zegmaar, maar ik las laatst dus op wielertoerist.nl dat je daarvoor dus ingeloot moet worden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit gereden, Dolomietenmarathon ook niet.
Shimano kan je toch ook trimmen?quote:Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat is een absoluut nadeel van Sram t.o.v. Campa. Maar daar is Campa dacht ik ookm wel uniek in. Bij Sram moet je je voor derrie dus heel scherp afstellen om op het binnenblad nog een extra kransje achter meet te kunnen pakken voordat je ketting gaat ratelen.
Klopt helemaal. Ik heb er ook een Ultegra cassette opgelegd, maar wel om de reden dat ik dan een 18 kransje heb en niet ineens van 19 naar 17 hoef. En die KMC x-10-sl ketting (een zilveren voordat er weer gevraagd wordt of het een gauwe is....) ligt er bij mij ook op.quote:Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Andere bottom bracket standaard. In theorie: grotere lagers dus stijver en gaan langer mee.
Denk dat Sram wel sneller slijt. In elk geval geen goede dingen gelezen van bijv. Apex en Rival bij cyclocrossgebruik. De kettingen en cassettes zijn ook slechter dan van de concurrent. Veel mensen, ook die met Red rijden, stappen over op Ultegra cassettes en (bijv. KMC) kettingen.
Maja daar is de prijs dan ook naar hé? En als ze versleten zijn die ketting en bladen zet je er gewoon wat beters op.quote:Op maandag 10 september 2012 22:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik heb er ook een Ultegra cassette opgelegd, maar wel om de reden dat ik dan een 18 kransje heb en niet ineens van 19 naar 17 hoef. En die KMC x-10-sl ketting (een zilveren voordat er weer gevraagd wordt of het een gauwe is....) ligt er bij mij ook op.
Wat betreft die APEX, wel aardig maar geen top. Enige tijd geleden voor eem maatje een Rose 1000 euro fiets uitgezocht met Apex en toen ik daar vorige week een 38er binnenblad op monteerde zat dat originele buitenblad al behoorlijk onder de bramen. Dat is dus gewoon gestansd spul, maar voor een paar tientjes met een BBB blad wel weer op te lossen. Verder schakelt die Apex groep wel aardig maar de PC1050ketting is ook niet echt super, net zo min als dezelfde PC1070 die alleen maar iets meer gecoat is.
We gaan gewoon lekker http://www.sportcommunication.com/ F5en vanaf novemberquote:Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Tijdje terug las ik nog iemand zeggen dat als je je niet voor de Marmotte heb kunnen inschrijven je ook de dolomietenmarathon kan gaan rijden als vervanging zegmaar, maar ik las laatst dus op wielertoerist.nl dat je daarvoor dus ingeloot moet worden.
En volgens mij valt het ook wel mee met het inschrijven voor de Marmotte je moet er alleen wel optijd bijzijn dus zodra je hoort dat die inschrijving geopend is meteen een pc opzoeken of via zo'n reisorganisatie in combinatie met onderkomen boeken.
Thermo ondergoed? Oude korte broek en Campa beenstukken, that's all. Bovenlichaam heb ik altijd wel goed ingepakt met een thermo ondershirt, korte mouwen shirt en jack no.1 of no.2 of no.3. En als het erg koud is nog een windstoppertje er tussen. Ik ga me voor deze winter maar eens een windstopper ondershirt aanschaffen, dan kan ik die mouwloze windstopper bij Humanitas inleveren en heeft misschien zo'n Malinese wielrenner er nog wat aan.quote:Op maandag 10 september 2012 17:56 schreef muzas het volgende:
Ja ook dat is als nieuweling lastig. Uitkiezen van kleding voor de winter. Met 0,0 ervaring is dat best lastig. Want ik lees dat mensen thermo-ondergoed dragen... Maar doe je dit dan onder of óver je fietsbroek? Want je moet toch met je blote gat op je zeem?
En is zo'n lang fietsbroekje genoeg?
Met enkel een korte koersbroek en beenwarmers krijg ik last van mijn rugspieren bij 5 graden of kouder.quote:Op maandag 10 september 2012 22:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Thermo ondergoed? Oude korte broek en Campa beenstukken, that's all. Bovenlichaam heb ik altijd wel goed ingepakt met een thermo ondershirt, korte mouwen shirt en jack no.1 of no.2 of no.3. En als het erg koud is nog een windstoppertje er tussen. Ik ga me voor deze winter maar eens een windstopper ondershirt aanschaffen, dan kan ik die mouwloze windstopper bij Humanitas inleveren en heeft misschien zo'n Malinese wielrenner er nog wat aan.
Op internet zou ik het niet weten maar Hopmans heeft b.v. Sidi's Ergo 3 van 339 voor 209 in de aanbieding, En alle Sidi's zijn daar echt veel goedkoper dan bij b.v. Mantel in Arnhem en de collectie is heel groot.quote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee koopjeskoning:
Waar te kopen goedkope witte Sidi Giau op de interwebs?
Ik heb ze nodig.
Dan is die wielenbouwer uit IJlst nog helemaal niet zo duur er van uitgaande dat hij echt vakwerk levert en er toch gauw 2,5 uur mee bezig is. Is dacht ik dan maar 135 euro duurder, of wel 54 euro per uur incl BTW en garantie. Kom daar bij de eerste de beste FM een om......quote:Op maandag 10 september 2012 18:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat kan sowieso met elke racevelg. Even opletten of het past bij je remmen en bij je frame (zadelbuis). Maar omdat de TB-14 23mm breed zijn, zijn die geschikter voor 28mm banden dan de 19mm brede RR585.
[..]
Mijn rekensommetje:
20¤ = 1x voornaaf 5700 36g zwart
34¤ = 1x achternaaf 5700 36g zwart
135,90¤ = 2x H Plus Son TB14 36h
39,60¤ = 80x DT Competition zwart
12,80¤= 80x DT Swiss Pro Lock messing nippel zwart
+7,95¤ verzendkosten Rose
=250,25¤
Komt alleen nog arbeid bij. Je hebt dan gelijk een set van 8 reservespaken (2 voor elke kant) en nippels. Op de velgen kun je nog zo'n 25¤ besparen als je ze in Amerika haalt (of Ebay).
Lijkt me verstandig want die duitse BTW terugvorderen wordt toch een beetje omslachtig.quote:Op maandag 10 september 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb in Italië ook wel dingen gekocht maar daar heb je ook geen btw op kleding e.d. Dus kan ik dat ook niet aftrekken.
Ik denk dat ik maar bij futurumshop die Logo XC White Vernice bestel.
[..]
Lekker hoor.![]()
Dan zou ik ook wat bovenkleding aantrekkenquote:Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met enkel een korte koersbroek en beenwarmers krijg ik last van mijn rugspieren bij 5 graden of kouder.
Dat doet meester wielenbouwer Willie Vandenouweland in Minderhout Belgie ook. En levenslang gratis richten die wielen. Vroeger brachten in ieder geval Leo van Vliet en Jelle Nijdam hele vrachten wielen daar en tegenwoordig is Bart Aernouts daar nog kind aan huis terwijl z'n schoonpapa, Kees van de Wereld ook best een aardig stukje kan sleutelen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik weet een fm in Rdam noord die vlecht voor niks als je alles bij hem koopt. hij hanteert wel catalogusprijzen.
Oegequote:Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef kaasplankje het volgende:
2403 deelnemers dit jaar in Le Trois Ballons.
Die Oege van jullie Grunnigers was 30e in 06 h 47 mn
http://www.sportcommunica(...)annee=1999&refepr=22
die kom's staan niet scherpquote:Op maandag 10 september 2012 14:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Geloof ik pas als het op strava staat
jep , maar die campa fanboy's hier doen graag of campa dat heeft uitegvondenquote:Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Shimano kan je toch ook trimmen?
Mag ik even lachenquote:Op maandag 10 september 2012 23:48 schreef Tommeke het volgende:
Er zit trouwens een vervelende kraak in m'n balhoofd en een slag in m'n achterwiel sinds de mh2d
En m'n Mavic wielen zijn duidelijk op. De velgen zijn compleet uitgeremd. Wel zonde, ze reden zo fijn. Nu maar terug naar de Eastons
En ik krijg de achterderailleur niet meer op de 12, kutzooi. Hij doet helemaal niets bij dat laatste klikje. Morgen misschien maar ff kabels vervangen ofzo. Al had ik dat gedeeltelijk al gedaan.
Maar het domste komt nog. Heb met het afstellen een BMW gekopt omdat ik niet oplette. Resultaat: Naar de EHBO, niet kunnen werken en twee hechtingen in m'n kin
R3s/zonda's of duurder/goedkoper?quote:Op maandag 10 september 2012 23:50 schreef Tommeke het volgende:
Käse oder einszwei, weten jullie nog een goed wielsetje voor niet teveel, waar je wel lekker op kan racen.
Ik ga deze winter lekker op m'n open pro's rijden, maar wil een goed koerssetje.
quote:Op maandag 10 september 2012 23:43 schreef Tommeke het volgende:
Bij de elites rijdt een vent rond die Ruckert heet
Jij mag datquote:Op dinsdag 11 september 2012 01:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mag ik even lachen? Sorry, sterkte ouwe beunhaas
Medium profiel. Denk zo tot 350-400 euro. Ik denk dat ik Marktplaats af ga struinen. Wielen houden het bij mij alleen lang uit mits het Rigida's van 2 kilo zijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 08:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]![]()
Enne wielen? Budget? hoog/medium/laag profiel? Zelf maken of compleet?
R3s zijn dat, of dan r1 van mpquote:Op dinsdag 11 september 2012 08:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Medium profiel. Denk zo tot 350-400 euro. Ik denk dat ik Marktplaats af ga struinen. Wielen houden het bij mij alleen lang uit mits het Rigida's van 2 kilo zijn
R3s zijn toch ook racerts en niet echt lomp. Ik moet m'n best doen om met dat budget onder dat gewicht te duiken. Doen het ook steeds goed in de tests en hoor zelf nooit iemand met klachten..quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:02 schreef Tommeke het volgende:
Dat zijn idd prima wielen. Ik wil een setje racewielen. Heb al twee setjes bombproof en lomp
Oh, dat noem ik hoge velgenquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die R3's zo standaard en niet mooi
Het liefst heb ik een setje C50's
Geen verschil volgens mij. Waarschuwing in beide handleidingen is exact hetzelfde:quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zit dat nou met Fulcrums, Is R5 sterker dan R7 of net andersom? of zijn lagere nummers meer racewielen, en hogere lompe bomproof gevallen?
Haha correct. Daarom wil ik liever lage die lichter zijn. Ik dacht misschien ook aan Gipiemme!quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh, dat noem ik hoge velgenR3 is dan inderdaad wel een hele andere look.
Gaat wel lastig worden voor 350 zulke hoge velgen. Zullen ook wel flink zwaar worden.
Wanneer begint de inschrijving voor de RvV?quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Conclusie, voor mij wordt een goed stel wielen zowiezo duur. maar goed...gisteren gespind, was helemaal kapot, en toch geen kniepijn nu. Is het misschien eindelijk zover dat ik weer normaal kan trainen zonder te miepen als een klein meisje op een Hello Kitty fietsje met kleine beentjes?
Maar de 25 mm banden onder m'n racefiets zetten en in de weekenden buiten proberen te rijden zolang het kan, naar spinnen, en de bodypump les blijven gaan voor core -training, en mezelf belonen in maart met een stel wielen waar ik 100% op kan vetrouwen.
Fred, als je weer niet de RvV durft te doen dit voorjaar, kijk ik je nooit meer aan hoor!
http://www.crvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutesquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke RvV, de niieuwe of de oude?
Peter van Petegem classic heeft de Muur en Bosberg tegenwoordig in het parcours...
Groene lus is met Muur en Bosberg, dus wel OK...Realistischer voor mij is een zondagje met de trein naar Limbabwie, en daar een AGR lusje op de vakantiefiets op een mooie winterdag. Die wielen vertrouw ik meer.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.crvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutes
Daarna kun je douchen en eten en bezoek aan het ronde van vlaanderen museum. Binnenkort ook maar eens doen.
Hoe kan je hier een 10-speed campa cassette op krijgen? Moet er dan alleen een nieuwe cassettehouder op, of een hele nieuwe naaf?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
kunnen julie er wat uit opmaken? Welke flink veel spaken....
Zo te zien 7-speed naaf/cassette. Als je geluk hebt past er een cassette met 9/10-speed op van hetzelfde merk, maar ik vermoed dat er een compleet nieuwe naaf in moet wil je er iets mee kunnen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hoe kan je hier een 10-speed campa cassette op krijgen? Moet er dan alleen een nieuwe cassettehouder op, of een hele nieuwe naaf?
vooral de vraag hoe oud is het, leuk setje voor een hipster maar .....quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb hem gemailed voor meer details, als het Shimano is en er een Sora cassette op past, is nog de vraag, hoe sterk is het?
Enne, zelf een setje bouwen met stan's notubes of cxp33, ultegra naven of iets vergelijkbaars en aero spaken?quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:05 schreef Tommeke het volgende:
Medium profiel. Denk zo tot 350-400 euro. Ik denk dat ik Marktplaats af ga struinen. Wielen houden het bij mij alleen lang uit mits het Rigida's van 2 kilo zijn
Ik heb met. Zou volgende keer zonder doen zodat je makkelijk wat extra warmte rond de edele delen hebtquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef muzas het volgende:
Lange fietsbroek mét of zonder zeem... Met 4 bretels rijden is een beetje overdreven zeker?
Ik rijd al een hele tijd met 2 broeken in de winter. Korte met zeem, lange zonder. Comfort is niet ideaal, maar het doet z'n werk. Voor komende winter toch maar eens een nieuwe halen, dit keer mét zeem.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef muzas het volgende:
Lange fietsbroek mét of zonder zeem... Met 4 bretels rijden is een beetje overdreven zeker?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb met. Zou volgende keer zonder doen
quote:
Dat is ook wel wat. Kan de Ultegra-naven uit m'n Rigida's wel gebruiken. Zat ook te denken aan Kinlin 380's. Lijkt me ook wel wat. Lekker stijf en met 28 spaken niet al te zwaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Enne, zelf een setje bouwen met stan's notubes of cxp33, ultegra naven of iets vergelijkbaars en aero spaken?
Als je de koopjeskoning op je bestellijst los laat ben je voor een paar honderd Euro klaar en heb je lichte wielen waar je ook mee kan klimmen of koersen. En volgens mij zijn die notubes wel sterk genoeg.
Doe je mooi radiaal voorwiel en zwarte naven en spaken. En dan zelf invlechten en door je baassie op laten spannen als je dat zelf niet goed aandurft.
Of deze:
Shimano WH-RS80 C24 369.- Euro bij Salden
[ afbeelding ]
http://weightweenies.star(...)onents.php?type=rimsquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:18 schreef Tommeke het volgende:
Okee. Dan schrappen we die
Ga wel voor R3's of RS80 C24's.
Jij bent voor mij de grootste held.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen op een auto gaan liggen. ik reed op een druk punt waar het verkeer doorgaans van alle kanten komt en ik wilde een auto links passeren. Toen moest die linksaf en ik draaide achterom een scherpe bocht. De bestuurder remde ineens vrij fel en ik was nét te laat met corrigeren dus ik kwam met mijn linkerschouder en elleboog op de rechter achterstijl van de auto. Ik ving de klap goed op en stuiterde op straat.
Onstanders kwamen meteen op me af om te vragen of alles oké was maar ik was op 't eerste gezicht alleen smerig want die wagen was minstens een jaar niet gewassen.![]()
De bestuurder probeerde door te rijden, had ws. niet eens iets in de gaten gehad en werd tot stoppen gemaand door de omstanders. Toen ben ik maar snel er tussen uit geknepen want ik was al achter op schema.
De auto had denk ik ook niks want mijn fiets heeft hij niet eens geraakt.
Al met al 5 seconden stilgestaan.![]()
Wel een beetje rauwe en blauwe linkerarm en een schaafje op de knie maar dat is niks.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen op een auto gaan liggen. ik reed op een druk punt waar het verkeer doorgaans van alle kanten komt en ik wilde een auto links passeren. Toen moest die linksaf en ik draaide achterom een scherpe bocht. De bestuurder remde ineens vrij fel en ik was nét te laat met corrigeren dus ik kwam met mijn linkerschouder en elleboog op de rechter achterstijl van de auto. Ik ving de klap goed op en stuiterde op straat.
Onstanders kwamen meteen op me af om te vragen of alles oké was maar ik was op 't eerste gezicht alleen smerig want die wagen was minstens een jaar niet gewassen.![]()
De bestuurder probeerde door te rijden, had ws. niet eens iets in de gaten gehad en werd tot stoppen gemaand door de omstanders. Toen ben ik maar snel er tussen uit geknepen want ik was al achter op schema.
De auto had denk ik ook niks want mijn fiets heeft hij niet eens geraakt.
Al met al 5 seconden stilgestaan.![]()
Wel een beetje rauwe en blauwe linkerarm en een schaafje op de knie maar dat is niks.
Cool! Wat voor functie?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:31 schreef Holenbeer het volgende:
net een telefoontje gehad van een bemiddelingsbureau of ze mij mogen voorstellen voor een vacature bij Specialized Europe BV. Ik zal ze eens een poepie laten ruiken daar met mijn oude Look Campa/shimano mix
Financieel gericht. Assistent Controller met interne doorgroeimogelijkheden. Was echter niet heel duidelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool! Wat voor functie?
Staat in de nieuwste Grinta een mooi artikel over Boonen zijn positie op de fiets na de BGfit. Zijn succes bleef niet onopgemerkt dit seizoen.
Wat gaaf,quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:31 schreef Holenbeer het volgende:
net een telefoontje gehad van een bemiddelingsbureau of ze mij mogen voorstellen voor een vacature bij Specialized Europe BV. Ik zal ze eens een poepie laten ruiken daar met mijn oude Look Campa/shimano mix
Binnenkort rijd iedereen hier op specialized?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk Holenberg! Als financieel controleur kun je vast wel wat framepjes achterover drukken. Beetje creatief boekhouden.
Succes!
Ik doe hetzelfde, doe niet moeilijkquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:07 schreef Tommeke het volgende:
Ja, druk maar een Venge of Tarmac SL3 achterover. Maatje 56 graag
Top man!
Ik hou meer van Italiaanse fietsenquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Binnenkort misschien een tarmac voor jou. Wie appelen vaart zal appelen eten.
Ik quotte jou bij wijze van eens zijn met wat je schreef. De reactie was bedoelt voor Holenbeer.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik hou meer van Italiaanse fietsen
Sowieso dat iemand dat Strava voor elk huis-werk ritje van 15km aanzet is al triest genoegquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef muzas het volgende:
Dat je dat ding aanzet naar of van je werk om eens te kijken of dat werkt snap ik. Maar dat je dan ook een segment aan gaat maken?![]()
Die stond er allang, ik moest toch over die snelweg heen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef muzas het volgende:
Dat je dat ding aanzet naar of van je werk om eens te kijken of dat werkt snap ik. Maar dat je dan ook een segment aan gaat maken?![]()
Zeker. Kilometers tellen alleen als ze gemaakt zijn op een gesoigneerde fiets tijdens gesoigneerde tochten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sowieso dat iemand dat Strava voor elk huis-werk ritje van 15km aanzet is al triest genoeg. Zo kan iedereen wel op 10k+ km's komen per jaar, zegt niets over de inhoud.
Moet dat dan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sowieso dat iemand dat Strava voor elk huis-werk ritje van 15km aanzet is al triest genoeg. Zo kan iedereen wel op 10k+ km's komen per jaar, zegt niets over de inhoud.
Het succes van team arts José Ibarguren ook niet ........quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool! Wat voor functie?
Staat in de nieuwste Grinta een mooi artikel over Boonen zijn positie op de fiets na de BGfit. Zijn succes bleef niet onopgemerkt dit seizoen.
Niet te veel uit de school klappen hier bij dit soort functies. Voor je het weet zegt er iemand "zo zo dus jij bent Holenbeer van het wielerforum".quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:38 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Financieel gericht. Assistent Controller met interne doorgroeimogelijkheden. Was echter niet heel duidelijk.
Officieel weet ik ook nog niet dat het om Specialized gaat. Zoals het gaat met die bemiddelingsbureautjes houden ze het bedrijf eerst nog geheim. Echter was het wel een pre dat ik sportief was en van wielrennen houd. Ook was de plaats 's Heerenberg een gegeven. Lijkt mij dus dat het om Specialized Europe gaat.
Ze stellen mij nu voor en ik hoop door de selectie te komen. Kan ik dan altijd wel kijken hoe en wat mbt functie en mogelijkheden.
Ik ben mij er zeker van bewust dat ik niet teveel moet zeggen, al was(en ben ik nog steeds) ik wel even enthousiast vanmiddag toen ik merkte dat het om deze organisatie ging. De link tussen Holenbeer en de echte ik ben ik ook niet zo heel bang voor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet te veel uit de school klappen hier bij dit soort functies. Voor je het weet zegt er iemand "zo zo dus jij bent Holenbeer van het wielerforum".
Veel succes bij je sollicitatie maar verwacht bij dat soort kleine clubs niet al te veel van de interne doorgroeimogelijkheden. Standaard opmerking die ik in mijn recruiter periode ook te pas en te onpas maakte.
Volgens mij heb jij soms ook een beetje last van onaangepast gedrag......quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:51 schreef Oksel het volgende:
Net 50km gefietst. Gezeik met de oudjes, de groep wordt te klein om in 2/3 groepen op te splitsen. Gevolg; gezeik omdat ze niet mee kunnen komen na een bocht, of 40 op 't vlakke fietsen.
Zit ingebakken bij de okselachtige gemiddeldesquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij soms ook een beetje last van onaangepast gedrag......
Welk inschrijven bedoel je? Ik wil gewoon een rondje fietsen zonder veel gezeikquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Gewoon naar 't inschrijven gaan, daar staat er een paar 100 die je gewoon mee kunt nemen.
wat ik zo vreemd vind is dat je dat segment niet kunt flaggen, je moet hetsegment namelijk zelf gereden hebben om het te kunnen flaggen...quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/segments/1784696
Zal ik die eens afpakken
Zoiets als jouw laptop, jouw portemonee, jouw plasma TV en weet ik veel wat er nog meer onlangs uit je plaggehut ontvreemd is? Ja?quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Gewoon naar 't inschrijven gaan, daar staat er een paar 100 die je gewoon mee kunt nemen.
Die tijd moet terug te brengen zijn tot minder dan 32 seconden. Maar ik heb (nog) geen Garmin Edge 500 en weet ook niet of er daar ook speed cameras staan........quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:26 schreef Blik het volgende:
[..]
wat ik zo vreemd vind is dat je dat segment niet kunt flaggen, je moet hetsegment namelijk zelf gereden hebben om het te kunnen flaggen...
die kan je wel flaggen, maar om te voorkomen dat jan en alleman onnodig gaat flaggen zetten ze dat er bij als eis, dat zelf gereden doelen ze denk ik voornamelijk op gevaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:26 schreef Blik het volgende:
[..]
wat ik zo vreemd vind is dat je dat segment niet kunt flaggen, je moet hetsegment namelijk zelf gereden hebben om het te kunnen flaggen...
Ik fietste niet op kop.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij soms ook een beetje last van onaangepast gedrag......
Als je heel hard fietst krijgen ze je echt niet te pakken hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:24 schreef HertogJanKomtOveral het volgende:
[..]
Welk inschrijven bedoel je? Ik wil gewoon een rondje fietsen zonder veel gezeik
Hiervoor werd ik laatst nog voor NSB'er uitgemaaktquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:35 schreef dop het volgende:
[..]
die kan je wel flaggen, maar om te voorkomen dat jan en alleman onnodig gaat flaggen zetten ze dat er bij als eis, dat zelf gereden doelen ze denk ik voornamelijk op gevaar.
en wat je ook altijd kan doen , is niet het segment flaggen maar de rit van de persoon flaggen , dan komen ze ook vanzelf bij het segment uit
http://app.strava.com/rides/21234650 abnormal high speeds
en weg zijn ze
Holy Mozes!quote:Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand
![]()
Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek.
Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in...
niet zo mooi, maar geluk dat het bij tweede graads is gebleven.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand
![]()
Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek.
Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in...
Gaat weer lekker hierquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar, jij fietst toch helemaal niet?
Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand
![]()
Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek.
Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in...
quote:Op woensdag 12 september 2012 00:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hiervoor werd ik laatst nog voor NSB'er uitgemaakt
Slecht korte termijn geheugen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als ik niks tijdens werk te doen heb ga ik ook gewoon diverse rides flaggen hoor.NSB'er ook :p
quote:Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand
![]()
Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek.
Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in...
Dat is voor jullie beide erg klote. Hopelijk herstelt het goed.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.
Nog een klant voor mijn oom...quote:Op woensdag 12 september 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.
Ze hebben het ingesmeerd met 1 of andere koelende pasta en dat met gaas afgedekt. Pijn heb ik momenteel niet maar dat zal door de Tramadol/paracetamol/diclofenac combi komen.quote:Op woensdag 12 september 2012 08:47 schreef dop het volgende:
[..]
niet zo mooi, maar geluk dat het bij tweede graads is gebleven.
mocht er een koelend compres (burnshield) over of moet je het open houden?
4 weken niet fietsen ?
AI, sterkte!quote:Op woensdag 12 september 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.
Ik ben inderdaad Kok!quote:Op woensdag 12 september 2012 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben je kok, janatwork? Beterschap in elk geval!
Snoksel, mag ik eens met jullie mee?quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:51 schreef Oksel het volgende:
Net 50km gefietst. Gezeik met de oudjes, de groep wordt te klein om in 2/3 groepen op te splitsen. Gevolg; gezeik omdat ze niet mee kunnen komen na een bocht, of 40 op 't vlakke fietsen.
Gefeliciteerd! Is de wedstrijd ergens terug te zien?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weermet een gouden plak!!!
ik eis een fotoquote:Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weermet een gouden plak!!!
Frituur is geen goed fietsvoedselquote:Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand
![]()
Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek.
Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in...
En dit!quote:
Tof! Feliciteer 'm maar van ons!quote:Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weermet een gouden plak!!!
quote:Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weermet een gouden plak!!!
Van harte gefeliciteerd met het succes!quote:Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weermet een gouden plak!!!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |