abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116599418

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116599428
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik neem na intensieve trainingen altijd een bidon met dextrose en taurine. Dextrose vult gelijk de glycogeen voorraad aan en taurine (werkt als insuline) zorgt ervoor dat je spiercellen meer en beter glycogeen kunnen opnemen. Kwartiertje daarna neem ik een eiwitshake. Op deze manier kan je lichaam optimaal herstellen en pleeg je geen roofbouw :)

Dextrose
Whey eiwit
pi_116599457
Wij hebben gisteren een blender gekregen *O* Bedoeling is shakes te kunnen maken voor na het sporten. Iets van kwark, "vers" bevroren fruit van de Appie en nog wat zooi. Iemand ideeën voor recepten? :)
pi_116599553
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben gisteren een blender gekregen *O* Bedoeling is shakes te kunnen maken voor na het sporten. Iets van kwark, "vers" bevroren fruit van de Appie en nog wat zooi. Iemand ideeën voor recepten? :)
Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.

Heb dat rooster er tussen uit gehaald omdat dat ook weer extra afwas is :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116599652
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.

[ afbeelding ]
Heb dat rooster er tussen uit gehaald omdat dat ook weer extra afwas is :')
Ja, daar maak ik me ook wel zorgen over. De kan is van glas, dat zou al makkelijker schoonmaken. Moeten maar zien of we dat blijven doen.
pi_116599676
Ik heb weinig verstand van al dat ingewikkelde eiwit/etc. gedoe, en denk ook dat het met mijn rondjes ook nog niet echt nodig is om me daar in te verdiepen.

Ik heb normaal een bidon met 2 schepjes van dat isostar spul bij me. Zo ook gister, maar uit angst 'm te snel leeg te drinken heel weinig gedronken. Bij thuiskomst had ik nog 3/4 bidon over :').
  maandag 10 september 2012 @ 13:48:10 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_116599759
ben niet zo van de shakes en sportvoeding.
als je braaf en trouw bent en gezond eet , en goed op hoeveelheden let dan kan het zeker wel nuttig zijn.
maar ik zie vaak dat het een aanvulling word op een verder ongezond eet patroon, dan doet het eerder kwaad dan goed,
word dan een aanvulling boven op wat er al teveel in gaat.
shakes worden dan een soort beloning of toetjes, vierde of vijfde maaltijden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_116599763
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
Ik heb weinig verstand van al dat ingewikkelde eiwit/etc. gedoe, en denk ook dat het met mijn rondjes ook nog niet echt nodig is om me daar in te verdiepen.

Ik heb normaal een bidon met 2 schepjes van dat isostar spul bij me. Zo ook gister, maar uit angst 'm te snel leeg te drinken heel weinig gedronken. Bij thuiskomst had ik nog 3/4 bidon over :').
Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.
pi_116599818
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.
De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.

Ik drink ook nooit bier binnen 2uren na het sporten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon niet goed ofzo.
pi_116599846
Bovendien moet ik nog heel wat kilo's zien te verliezen. Dus als ik al die suikers en koolhydraten naar binnen mik wordt dat nooit wat.

Ook ik merk dat ik na het sporten eerder een sinaasappel en/of appel pak, dan wanneer ik een dag op m'n reet gezeten heb. Dán wordt het vaak chips idd...
pi_116599870
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:51 schreef muzas het volgende:
Bovendien moet ik nog heel wat kilo's zien te verliezen. Dus als ik al die suikers en koolhydraten naar binnen mik wordt dat nooit wat.

Ook ik merk dat ik na het sporten eerder een sinaasappel en/of appel pak, dan wanneer ik een dag op m'n reet gezeten heb. Dán wordt het vaak chips idd...
De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken. Koolhydraten moet je idd voorzichtig mee zijn wanneer je wilt afvallen. Eiwitten worden niet snel omgezet in vet, dat is te complex voor het lichaam..ik kan je met allemaal artikelen daarover om je hoofd slaan, als je dat wil.

Als de eiwitten via gluconeogenese omgezet worden in glucose, dan kan een overschot van de aldus gevormde glucose naar vet worden omgezet. Maar als je kijkt naar het aantal stappen wat je lichaam moet nemen om glucose uit eiewit te vormen dan zie je dat die onwaarschijnlijk is
Ten eerste moeten de aminozuren ontdaan worden en daarna moet het koolstofskelet wat achterblijft verder verwerkt tot pyrodruivenzuur waarna de Pyruvate => glucose omzetting kan beginnen

Komt er op neer dat je lichaam meer verbrand bij het omzetten van eiwitten naar vet, dan dat het aan vet zal opleveren :D
pi_116599906
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.

Ik drink ook nooit bier binnen 2uren na het sporten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon niet goed ofzo.
Bier wel, na een tochtje in het weekend. Dat hou ik er ook in en vind ik niet erg. Voor mijn gevoel beter een lekker biertje na het fietsen dan een lekker biertje na de hele dag niks doen :P

Doordeweeks niet. Ik eet dan ook niet echt ongezond, maar wel veel. Paar dubbele boterhammen met pindakaas ofzo.
  maandag 10 september 2012 @ 13:57:31 #13
545 dop
pi_116600019
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken.
dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.
anders deden we allemaal 10 kniebuigingen voor het eten en werden we nooit dik
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_116600059
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.
Dat klopt, maar ik ga er vanuit dat iedereen dat wel begrijpt. Een lichaam dat net heeft gesport (en dan heeft het idd met de intensiviteit te maken) neemt veel beter op. Het metabolisme is dan veel hoger.
pi_116600100
Je lichaam blijft na een flinke inspanning van het fietsen (dus geen doordeweeks rondje van 60 km) toch ook nog een aantal dagen daarna doorverbanden of dat het goede van de inspanning nog steeds doorwerkt? Meen zoiets gezien te hebben in een sportdocu.
pi_116600109
Ik wil juist dat mijn lichaam de reserves opmaakt :P :P

Nee, maar met mijn slechte conditie, mijn relatief kleine rondjes lijkt sportvoeding etc mij nog onnodig. Ik neem een bidonnetje isostar mee onderweg, bij thuiskomst vul ik 'm met water en pak ik 2 stukken fruit van de schaal.

Maar gister dus onderweg te weinig gedronken, en dat merk je dus pas een paar uur later. Bij thuiskomst echt heel veel water gedronken tot het avondeten aan toe, maar dat mocht niet baten.
  maandag 10 september 2012 @ 14:14:47 #17
545 dop
pi_116600492
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef MCH het volgende:
Je lichaam blijft na een flinke inspanning van het fietsen (dus geen doordeweeks rondje van 60 km) toch ook nog een aantal dagen daarna doorverbanden of dat het goede van de inspanning nog steeds doorwerkt? Meen zoiets gezien te hebben in een sportdocu.
ben geen expert , maar volgens mij blijft je lichaam juist vragen in voorbereiding op de volgende inspanning, natuurlijk verbruik je ook bij het herstel maar mijn gevoel zegt me dat je lichaam altijd meer zal vragen als dat je nodig hebt.
de juiste balans is voor de meeste mensen , zeker die met overgewicht een heel dun lijntje
pi_116600568
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
  maandag 10 september 2012 @ 14:18:57 #19
545 dop
pi_116600620
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monteren
pi_116600673
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef dop het volgende:

[..]

shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monteren
Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.
  maandag 10 september 2012 @ 14:22:46 #21
545 dop
pi_116600749
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.
met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.
zelfde derailleur, kan ook op een dubbel met atb cassette
pi_116600800
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:22 schreef dop het volgende:

[..]

met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.
zelfde derailleur, kan ook op een dubbel met atb cassette
Afgelopen zomer, heeft onze FM geprobeerd om een triple der. (tiagra) af te stellen op een cassette met grootste 32.. lukte niet :)
pi_116600880
Waarom niet SRAM Force Patroon? Qua gewicht en prijs kunnen daar maar weinig andere groepen aan tippen. Gebruikerservaringen ook veelal positief. Gaat tot 32 achter.
pi_116600960
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom niet SRAM Force Patroon? Qua gewicht en prijs kunnen daar maar weinig andere groepen aan tippen. Gebruikerservaringen ook veelal positief. Gaat tot 32 achter.
Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.
675 voor een complete groep is ook wel betaalbaar.
pi_116601106
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.
675 voor een complete groep is ook wel betaalbaar.
:Y En lichter dan Dura-Ace of Chorus.
  maandag 10 september 2012 @ 14:35:07 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601126
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.

Je kan natuurlijk ook Sram force nemen.

Athena alu is 545.- carbon is ook 675.-
  maandag 10 september 2012 @ 14:36:31 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601185
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad:
Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram
rijdt ivm naaf type)
Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585
Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver
Nippels: Sapim Messing Zilver
Inc velglint

Prijs: ¤ 420,-

Evt meerprijzen:

Verzenden: ¤ 9,90
DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,-
Trivio Snelsluiters: ¤ 15,-
Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,-

wat vinden julie van dit materiaal? Klinkt wel aardig...maar niet goedkoop. of misschien wel, relatief gezien...
Ziet er wel goed uit, ik zou in ieder geval zwarte spaken nemen. Ik denk dat je dit niet zo snel kapot rijdt.
pi_116601195
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.

Athena alu is 545.- carbon is ook 675.-
Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleur w/
  maandag 10 september 2012 @ 14:38:17 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601243
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleur w/
Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.

En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
pi_116601321
Je schijnt ook meerdere versnellingen met 1 beweging op of af te kunnen schakelen.

En die voorderrie zou dat ook niet nodig zijn omdat die ook in de lengteas beweegt oid.

Maar dat snap ik niet helemaal :P
pi_116601464
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.

En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..

Gewichten in grammen:
Sram Red: 1849
Campa Super Record: 1875
Campa Record: 1974
Sram Force: 2013
Campa Chorus: 2096
Campa Athena(carbon): 2168
Shimano Dura Ace: 2111
Sram Rival: 2244
Sram Apex: 2308
Shimano Ultegra: 2441
Shimano 105: 2624

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 10-09-2012 14:52:24 ]
pi_116601528
Met bb30 zijn die sram setjes zelfs maar 1849 en 2013 :o
  maandag 10 september 2012 @ 14:48:48 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601541
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..

Gewichten in grammen:
Campa Super Record: 1875
Sram Red: 1928
Campa Record: 1974
Campa Chorus: 2096
Sram Force: 2107
Campa Athena(carbon): 2168
Shimano Dura Ace: 2111
Sram Rival: 2244
Sram Apex: 2308
Shimano Ultegra: 2441
Shimano 105: 2624
Ja, met de start van een wedstrijdje begin je altijd op 53/21 ofzo. Sram is wel licht, dat doen ze goed.
pi_116601586
Merk je die paar honderd gram verschil nou echt met fietsen dan?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil maakt (het soepeler schakelen buiten beschouwing gelaten dan)
pi_116601609
dubbel
pi_116601620
foutje, ff rijtje aangepast.

Wat is BB30?
pi_116601631
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nu moeten ze allebei een positie hoger staan :P
pi_116601659
quote:

Wat is BB30?
Je trapas.
pi_116601669
Oke, damn ben verkocht man...nu het geld nog :P
  maandag 10 september 2012 @ 14:52:50 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601701
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:49 schreef Swaytje het volgende:
Merk je die paar honderd gram verschil nou echt met fietsen dan?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil maakt (het soepeler schakelen buiten beschouwing gelaten dan)
Nee, maakt niet zoveel uit. Tenzij je daar heel veel waarde aan hecht.

Mijn fiets weegt met de Cosmic carbon sl's 8.5 kg
pi_116601733
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef Patroon het volgende:
Oke, damn ben verkocht man...nu het geld nog :P
Vind het ook echt een mooie groep:

:9~

(ok das wel Red maar Force is ook echt mooi)
pi_116601781
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jezus :o

Dat je daar de erasmusbrug mee op komt _O_
  maandag 10 september 2012 @ 14:55:03 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601783

Das force
  maandag 10 september 2012 @ 14:55:33 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601796
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Jezus :o

Dat je daar de erasmusbrug mee op komt _O_
Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.
pi_116601817
quote:

Wat is BB30?
Andere bottom bracket standaard. In theorie: grotere lagers dus stijver en gaan langer mee.

Denk dat Sram wel sneller slijt. In elk geval geen goede dingen gelezen van bijv. Apex en Rival bij cyclocrossgebruik. De kettingen en cassettes zijn ook slechter dan van de concurrent. Veel mensen, ook die met Red rijden, stappen over op Ultegra cassettes en (bijv. KMC) kettingen.
pi_116601842
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.

Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
pi_116601892
De nieuwe Force is nog wat mooier dankzij zwarte kettingbladen.

Jammer van de grijze derailleur. Vind Force mooier dan Red met al die schreeuwerige logo's en lelijke crank.

maandag 10 september 2012 @ 14:58:42 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601914
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.

Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.

Dit is toch ook wel fraai.
pi_116601952
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.
Geloof ik pas als het op strava staat :P

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Canyon Ultimate AL 7.1 in maat 57 _O_
pi_116601965
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.

Dit is toch ook wel fraai.
[ afbeelding ]
Ja ik ben ook zeker te spreken over die Athena groep. Die 60gram extra maakt mij echt niets uit. Als die 60gram lichter er voor zorgt dat de duurzaamheid minder is, dan rij ik liever met Campa. Ga sowieso door met KMC kettingen, die bevallen prima.
pi_116602015
Die nieuwe RED 2013 crank is inderdaad niet mooi.

Overigens is de Force groep uit 2013 zo ongeveer de RED van 2012 _O_ Waarschijnlijk dus nog wat lichter dan de cijfers hier, die worden al een tijdje genoemd namelijk.
pi_116602054
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2507

Canyon CF met Athena 11 speed en Ksyrium Equipe wielen voor 1899 euro. Maar 7,2kg. Ze doen iets behoorlijk goed bij Canyon.

Ik hoef niet het lichtste als ik teveel moet inleveren op duurzaamheid. Ga liever voor de gulden middenweg :)
pi_116602106
Ik zou alleen al vanwege 11 speed liever Athena hebben dan Force. :) Jammer van de dure cassettes. Waarschijnlijk komt er wel een keer een goedkopere maar nog niet voor modeljaar 2013. Goedkoopste is de Chorus cassette van ±90¤.
pi_116602150
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:
Ik zou alleen al vanwege 11 speed liever Athena hebben dan Force. :) Jammer van de dure cassettes. Waarschijnlijk komt er wel een keer een goedkopere maar nog niet voor modeljaar 2013. Goedkoopste is de Chorus cassette van ±90¤.
Ach ja, ik denk dat je wel 10k km met zo'n cassette kunt rijden. Dan valt het allemaal weer best mee. Een motor als hobby is duurder ;)
  maandag 10 september 2012 @ 15:06:32 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116602156
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:
Daar zeg je wat.
Ik vind de 11 speed een zegen. En het schakelt, als het goed is ingelopen, erg goed. De cassettes zijn idd duur. Ik heb er nog 1 liggen geloof ik.

Mijn fiets weegt met andere wielen trouwens al een pond minder. 8 kg.

Niet licht idd, maar als je weet dat ik frame en vork voor 200.- nieuw kocht, weet je waarom.
pi_116602271
Het is nu wachten op Ivo die het allemaal onzin vindt en erbij blijft dat 9 speed het beste compromis vormt tussen mogelijke verzetten en duurzaamheid. En dat BBB cassettes het best zijn. :P

@kaas: hoelang gaan jouw 11sp kettingen mee? E.e.a. slijt misschien wel iets sneller al vraag ik me af hoe groot het verschil echt is; een 11 speed cassette is immers breder dan een 10sp cassette dus misschien zijn de kransjes ook wel even breed?
pi_116602277
Ik heb wel eens aan gedacht om zo'n Canyon AL op te bouwen onder de 6 kilo. Op WW zijn aantal gasten best in de buurt gekomen, met nog heel degelijke fietsjes. Nadeel is wel dat ik wat groter ben dan al die kleine singaporezen daar :P
  maandag 10 september 2012 @ 15:14:08 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116602423
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 15:10 schreef eentwee het volgende:
Het is nu wachten op Ivo die het allemaal onzin vindt en erbij blijft dat 9 speed het beste compromis vormt tussen mogelijke verzetten en duurzaamheid. En dat BBB cassettes het best zijn. :P

@kaas: hoelang gaan jouw 11sp kettingen mee? E.e.a. slijt misschien wel iets sneller al vraag ik me af hoe groot het verschil echt is; een 11 speed cassette is immers breder dan een 10sp cassette dus misschien zijn de kransjes ook wel even breed?
Weet ik nog niet echt eentwee, ik rijd niet zoveel met die Lorini, pas 2000km sinds vorig voorjaar.
Momenteel loopt het nog als een zonnetje.

De cassette is idd breder maar past op dezelfde 9/10 speed body. De kransjes en ketting zijn mss wel iets dunner maar niet veel.

De bulk aan km's maak ik op jaren 80 staal met oude rotzooi afgemonteerd. :7
Wel leuk detail dat als je dan eens op je goede fiets gaat rijden je meteen gaat laagvliegen.

[ Bericht 8% gewijzigd door kaasplankje op 10-09-2012 15:20:20 ]
  maandag 10 september 2012 @ 15:22:46 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116602684
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
quote:
Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad:
Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram
rijdt ivm naaf type)
Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585
Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver
Nippels: Sapim Messing Zilver
Inc velglint

Prijs: ¤ 420,-

Evt meerprijzen:

Verzenden: ¤ 9,90
DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,-
Trivio Snelsluiters: ¤ 15,-
Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,-
Quote Kaas
quote:
Ziet er wel goed uit, ik zou in ieder geval zwarte spaken nemen. Ik denk dat je dit niet zo snel kapot rijdt.
Zwarte spaken denk ik ook absoluut, wil het graag strak en simpel hebben. De DT14 velgen zou hij ook zwart zonder stickers kunnen leveren, dan wordt het helemaal een strak setje wielen.

eentwee merkte op dat de naaf set wel wat duur is, ga ik wel even vragen wat de prijs wordt met 105 naven. Gezien dat ik meer om me heen kijk dan op snelheid jaag, is dat misschien al ruimschoots voldoende. Als je toch handgemaakte wielen bestelt is de verleiding groot voor topspullen alround te gaan, maar laten we wel wezen, ik rij niet bepaald elke dag op die racefiets. :@
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116602694
Is dit een fackenger?

Deze wel echt:

pi_116603089
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Quote Kaas

[..]

Zwarte spaken denk ik ook absoluut, wil het graag strak en simpel hebben. De DT14 velgen zou hij ook zwart zonder stickers kunnen leveren, dan wordt het helemaal een strak setje wielen.

eentwee merkte op dat de naaf set wel wat duur is, ga ik wel even vragen wat de prijs wordt met 105 naven. Gezien dat ik meer om me heen kijk dan op snelheid jaag, is dat misschien al ruimschoots voldoende. Als je toch handgemaakte wielen bestelt is de verleiding groot voor topspullen alround te gaan, maar laten we wel wezen, ik rij niet bepaald elke dag op die racefiets. :@
TB14 hebben geen stickers, alleen een contragewichtje bij het ventiel, Ambrosiostyle:

Van de DT velgen kun je de stickers heel makkelijk verwijderen (met een föhn). Bijkomend voordeel van 105 naven is dat je een 36 spaaks achternaaf kunt nemen. Alleen de DT RR585 velg is er niet in 36 gaats (H Plus Son wel). Nippels kun je ook zwart nemen trouwens. All black is wel mooi vind ik :)
  maandag 10 september 2012 @ 15:35:46 #62
153506 Captain_Fabulous
pi_116603151
Yep. Wat was eigenlijk het nut van hoge wielen, behalve cool zijn en helpen bij tijdritten? Ik ben namelijk noch cool, nog tijdrijder natuurlijk :+
pi_116603241
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep. Wat was eigenlijk het nut van hoge wielen, behalve cool zijn en helpen bij tijdritten? Ik ben namelijk noch cool, nog tijdrijder natuurlijk :+
Niks. Lage velgen zijn zelfs sneller tot ver boven oksel gemiddelde's.
pi_116603491
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stijver is nog een voordeel. Meestal ten koste van het gewicht. Bredere velgen zijn ook stijver trouwens.
  maandag 10 september 2012 @ 15:48:32 #65
153506 Captain_Fabulous
pi_116603665
Betekent dit dat ik op die TB-14 ook makkelijk 28 mm banden kan leggen? Of kan dat zowie zo?
pi_116603668
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Stijver is nog een voordeel. Meestal ten koste van het gewicht. Bredere velgen zijn ook stijver trouwens.
Stijver is toch ook maar een beperkt voordeel? Zolang je je wielen niet tegen de remblokken aantrapt of dat ze beginnen te wiebelen in een afdaling lijkt het me goed.

Maar lage wielen zijn daar ook meer dan stijf genoeg voor en dan wordt het eerder weer een nadeel omdat je over iedere stuiver stuitert.
pi_116603804
Na 6 weken training dit weekend met een team van mijn een team kwart triatlon gewonnen. Zelf de 40 km gereden, zwemmen en zeker lopen is niet meer aan mij besteed. Als team het onderdeel gewonnen.

Fietsen ging best goed, eerste ronden wel iets te rustig aan gedaan maar laatste twee ronden van iets meer dan 8 km met een gemiddelde van rond de 36 km/uur kunnen afleggen. Wel jammer dat ze niet strikter om gingen met stayeren. Nadat ik twee renners had ingehaald bleven ze maar in mijn wiel zitten en ondanks dat ze ik enkele keren leek te hebben afgeschud kwamen ze weer terug in het drukke Kralingse Bos.

Gemiddelde van 34,5 km/uur over net iets meer dan 40 km. Zag mijn hartslag wel snel boven de 160 kruipen maar het voelde niet als een grote inspanning op dat moment. Warmte zal zaterdag ook wel een rol hebben gespeeld, zeker omdat het ook nog eens bijna windstil was.

Deze maand de vorm nog wat uitbouwen, piek natuurlijk veel te laat maar wil bij goede omstandigheden nog wel wat KOM's proberen te pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ericr op 10-09-2012 16:12:45 ]
  maandag 10 september 2012 @ 16:03:51 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116604272
Zwarte nippels alleen als ze rvs zijn. Als je geen grammenjager bent, en dat is CF niet,zijn die alleen maar lastig ivm vastrotten.

105 naven zijn veel goedkoper, prima voor jou gebruiksdoel en netjes zwart.
  maandag 10 september 2012 @ 16:13:42 #69
153506 Captain_Fabulous
pi_116604667
Hij geeft aan dat 105 naven maar 35 euri goedkoper zouden zijn...betwijfel het. Eens kijken wat de andere wielbouwers zeggen, heb dezelfde vraag uitstaan bij 2 andere bouwers.
pi_116607083
Bij de aanschaf van mijn fiets kreeg ik van de dealer trouwens het volgende in m'n handen gedrukt;

"Kun je de boel makkelijk mee schoonhouden".

Ik was een beetje in extase van mijn verse aankoop dat ik 'm vergeten te vragen ben waar de verschillende borstels voor dienen, en wat ik met dat 'tandwiel'-stuk moet doen :P

Dus wil ik dat nu graag aan jullie vragen... :@
pi_116607103
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is dit een fackenger?

[ afbeelding ]

Deze wel echt:

[ afbeelding ]
Ja. Zulke gasten moet je omver rossen.
pi_116607115
@ericr: netjes!
pi_116607136
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
Bij de aanschaf van mijn fiets kreeg ik van de dealer trouwens het volgende in m'n handen gedrukt;

[ afbeelding ]

"Kun je de boel makkelijk mee schoonhouden".

Ik was een beetje in extase van mijn verse aankoop dat ik 'm vergeten te vragen ben waar de verschillende borstels voor dienen, en wat ik met dat 'tandwiel'-stuk moet doen :P

Ik heb die ook een keer gekocht, maar gebruik eigenlijk altijd een harde afwasborstel :')
pi_116607201
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb die ook een keer gekocht, maar gebruik eigenlijk altijd een harde afwasborstel :')
:D Ik kreeg 'm gewoon... Die dunne zwarte (tegenover de rooie) is voor tussen je cassette, zo ver kwam ik.. Maar wat de rest moet doen??!?
  maandag 10 september 2012 @ 17:07:23 #75
153506 Captain_Fabulous
pi_116607228
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef muzas het volgende:
, en wat ik met dat 'tandwiel'-stuk moet doen :P

Ik vermoed prostaat massage.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116607257
ik heb ook een dergelijk iets Muzas,

Dat "tandwielstuk" heb ik 1 of 2x gebruikt om tussen de kransjes op de cassette te komen zodat je het vuil van de ringen kan halen. Die borstel eigenlijk voor hetzelfde :P
Eigenlijk is het een overbodig ding en gebruik ik vaker gewoon een oude poetsdoek voor alles
pi_116607295
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 17:06 schreef muzas het volgende:

[..]

:D Ik kreeg 'm gewoon... Die dunne zwarte (tegenover de rooie) is voor tussen je cassette, zo ver kwam ik.. Maar wat de rest moet doen??!?
Mijn ervaring was dat die borstels te zacht zijn om goed de viezigheid weg te vegen. Je smeert het alleen maar uit als het ware.
pi_116607413
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja. Zulke gasten moet je omver rossen.
Zo'n tatoo zag ik pas geleden bij iemand op z'n kuiten :') Ik wou er wat van zeggen maar omdat ik zo moest lachen kon ik z'n wiel niet meer houden :(
pi_116607444
Vraagje; heb nog een fietsenteller nodig, welke is een beetje goed en liefst draadloos voor zo'n ~50 euro? Zag al wel de CATEYE STRADA WIRELESS CC-RD300.
pi_116607829
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 17:12 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje; heb nog een fietsenteller nodig, welke is een beetje goed en liefst draadloos voor zo'n ~50 euro? Zag al wel de CATEYE STRADA WIRELESS CC-RD300.
heb je 1 of meerdere fietsen?
pi_116607908
Mountainbike heb ik ook nog, maar daar zit al een teller (kabel) op. Jij doelt op dat ik de teller eraf haal en op mijn racefiets klik denk ik?
pi_116607974
nee, ik wilde eigenlijk een grap maken omdat je het over een 'fietsenteller' had, maar ik weet nu niet meer hoe ik de clue wilde brengen ;(
pi_116608034
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 17:12 schreef luc.sken het volgende:
Missen vaak hartslag in die prijsklasse. Als je dat niet belangrijk vind zou ik zeggen dat je met een apparaatje van 2 tientjes net zo goed uit de voeten kan.
pi_116608045
maar die cateye heeft wel alle basic functies als ik het zo snel zie. Verder geen ervaring met dat type. Wel met cateye en die doet wat het moet doen
pi_116608485
Ja, jullie hebben wel gelijk. Hartslag enz. niet nodig en dan kan het inderdaad stuk goedkoper eigenlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef Holenbeer het volgende:
nee, ik wilde eigenlijk een grap maken omdat je het over een 'fietsenteller' had, maar ik weet nu niet meer hoe ik de clue wilde brengen ;(
Jammer dit. :P
pi_116608602
Voor wie is het seizoen op de racefiets eigenlijk al klaar en wat gaan jullie in de winter doen? :P
Het was gisteren zo'n mooie dag dat het seizoen voor mij nog wel heel lang mag duren, ik blijf ook zo lang mogelijk doorrijden. Als het echt niet meer kan dan wordt het steeds vaker de ATB pakken voor ritjes in de polder of het bos. En deze winter ga ik ook een trainingskamp beleggen in het noorden van Thailand. Ik ga een tijdje op reis en kwam bij toeval een paar adresjes tegen waar je racefiets + gear kan huren. :D
pi_116608969
voor mijn gevoel is het seizoen nog helemaal niet voorbij. Wellicht dat het fietsen in korte kleding na dit weekend voorbij is, maar ik verwacht nog voldoende kilometers te maken in lange broek/shirt
pi_116609105
Ja ook dat is als nieuweling lastig. Uitkiezen van kleding voor de winter. Met 0,0 ervaring is dat best lastig. Want ik lees dat mensen thermo-ondergoed dragen... Maar doe je dit dan onder of óver je fietsbroek? Want je moet toch met je blote gat op je zeem?

En is zo'n lang fietsbroekje genoeg?
pi_116609156
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 17:56 schreef muzas het volgende:
Ja ook dat is als nieuweling lastig. Uitkiezen van kleding voor de winter. Met 0,0 ervaring is dat best lastig. Want ik lees dat mensen thermo-ondergoed dragen... Maar doe je dit dan onder of óver je fietsbroek? Want je moet toch met je blote gat op je zeem?

Dat is voor ieder mens anders natuurlijk. Je hebt ook nog arm of beenstukken, overschoenen, dikke handschoenen :P
  maandag 10 september 2012 @ 17:57:19 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116609164
quote:

Ik heb beenstukken. Ideaal. Daarnaast ook een strakke hardloopbroek, al is dat minder handig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116609906
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 15:10 schreef eentwee het volgende:
:Y
pi_116610101
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb beenstukken. Ideaal. Daarnaast ook een strakke hardloopbroek, al is dat minder handig.
Voor echte kou; 0-10graden zijn beenstukken te koud. Dan heb je een gevoerde broek nodig. Zelf rij ik dan graag met een lange gevoerde broek zonder zeem. Onder die broek draaag ik dan een korte koersbroek.
pi_116610187
5-10 graden met beenstukken kan wel. Dat doe ik steeds. Rond de 5 graden dan weer een stel rainlegs erbij. Wordt 't echt koud dan een lange broek zonder zeem en een oude koersbroek eronder.
pi_116610277
Binnenkort 4 weken aan verlofdagen opmaken in Appelscha. Maar eens een mooie route gaan uitstippelen...
  maandag 10 september 2012 @ 18:25:48 #95
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116610404
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef Freddeh het volgende:
Binnenkort 4 weken aan verlofdagen opmaken in Appelscha. Maar eens een mooie route gaan uitstippelen...
Ok dacht laatst nog aan je toen ik bijna door je achtertuin reed...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116610423
ATB door het Drents Friese Wold? :)
pi_116610455
Altijd leuk als een klant van de FM terloops zegt "Zo, mooi ding!" en dat dan blijkt dat ie het over jouw fiets heeft die daar staat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116610513
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 18:27 schreef marcodej het volgende:
Altijd leuk als een klant van de FM terloops zegt "Zo, mooi ding!" en dat dan blijkt dat ie het over jouw fiets heeft die daar staat.
In eerste instantie dacht je dat hij jou bedoelde? :?
  maandag 10 september 2012 @ 18:28:53 #99
27167 SuperWeber
pi_116610522
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:26 schreef Freddeh het volgende:
ATB door het Drents Friese Wold? :)
Nee ATB doe ik niet aan ;). Met de racefiets bij Appelscha...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116610549
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 18:28 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Nee ATB doe ik niet aan ;). Met de racefiets bij Appelscha...
Ok, cool :) Wat was je route?
pi_116610556
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef Freddeh het volgende:
:D

Eens zien wat er van komt. ;)
pi_116610578
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Eens zien wat er van komt. ;)
Ok, ok... I had it coming ;)
pi_116610631
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Betekent dit dat ik op die TB-14 ook makkelijk 28 mm banden kan leggen? Of kan dat zowie zo?
Ja dat kan sowieso met elke racevelg. Even opletten of het past bij je remmen en bij je frame (zadelbuis). Maar omdat de TB-14 23mm breed zijn, zijn die geschikter voor 28mm banden dan de 19mm brede RR585.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij geeft aan dat 105 naven maar 35 euri goedkoper zouden zijn...betwijfel het. Eens kijken wat de andere wielbouwers zeggen, heb dezelfde vraag uitstaan bij 2 andere bouwers.
Mijn rekensommetje:
20¤ = 1x voornaaf 5700 36g zwart
34¤ = 1x achternaaf 5700 36g zwart
135,90¤ = 2x H Plus Son TB14 36h
39,60¤ = 80x DT Competition zwart
12,80¤= 80x DT Swiss Pro Lock messing nippel zwart
+7,95¤ verzendkosten Rose
=250,25¤

Komt alleen nog arbeid bij. Je hebt dan gelijk een set van 8 reservespaken (2 voor elke kant) en nippels. Op de velgen kun je nog zo'n 25¤ besparen als je ze in Amerika haalt (of Ebay).
  maandag 10 september 2012 @ 18:32:13 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116610653
Eentwee koopjeskoning:

Waar te kopen goedkope witte Sidi Giau op de interwebs?

Ik heb ze nodig.
  maandag 10 september 2012 @ 18:36:04 #105
27167 SuperWeber
pi_116610796
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ok, cool :) Wat was je route?
Uhm... Zou ik op moeten zoeken...

Maar uit mijn hoofd: Groningen, Haulerwijk, Appelscha en dan via Norg weer terug naar Groningen...
pi_116610827
Denk dan dat je langs de vaart bent gekomen hier in Appelscha. Precies de andere kant van het dorp.
  maandag 10 september 2012 @ 18:38:38 #107
27167 SuperWeber
pi_116610904
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:36 schreef Freddeh het volgende:
Denk dan dat je langs de vaart bent gekomen hier in Appelscha. Precies de andere kant van het dorp.
Ik zei ook bijna ;) ...
pi_116610949
Weet je dat we bijna een boerderij daar langs de vaart hebben gekocht destijds? Ging net buiten budget doordat er zo waanzinnig veel verbouwd moest worden. Maar was echt 50% groter dan waar we nu in zitten.
pi_116610997
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee koopjeskoning:

Ik heb ze nodig.
106,80.
  maandag 10 september 2012 @ 18:41:37 #110
27167 SuperWeber
pi_116611043
Ah ok, ik vind het onder Groningen vaak een stuk leuker fietsen. Ik kom niet vaak bij Appelscha, maar die dag had ik er zin in...
  maandag 10 september 2012 @ 18:42:06 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116611063
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:40 schreef eentwee het volgende:

[..]

106,80.
Vielen dank!

Trowens excl btw zijn ze bij Futurumshop 108.- In Dld betaal je geen btw toch?
pi_116611248
Alleen als je van buiten de EU bestelt. En dan hangt het af van het land waar je ze invoert. In Europa betaal je gewoon de consumentenprijs. Als consument, welteverstaan ;)
pi_116611306
Gewoon als ZZP-er aftrekken van de belasting onder het mom van werkverkeer op de fiets.
  maandag 10 september 2012 @ 18:49:00 #114
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116611367
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef eentwee het volgende:
Alleen als je van buiten de EU bestelt. En dan hangt het af van het land waar je ze invoert. In Europa betaal je gewoon de consumentenprijs. Als consument, welteverstaan ;)
Ja, 't is aftrekbaar de btw voor mij snap je? Ik vind trouwens de Sidi Logo XC White Vernice mooier.
  maandag 10 september 2012 @ 18:49:26 #115
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116611384
Zo, MH2D ook weer gehad. Mooi weekendje ^O^ zaterdag 195km, zondag 155km. Nu maar even rustig aan :)
.
  maandag 10 september 2012 @ 19:01:01 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116611873
Ik heb in Italië ook wel dingen gekocht maar daar heb je ook geen btw op kleding e.d. Dus kan ik dat ook niet aftrekken.

Ik denk dat ik maar bij futurumshop die Logo XC White Vernice bestel.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:49 schreef Yankee het volgende:
Zo, MH2D ook weer gehad. Mooi weekendje ^O^ zaterdag 195km, zondag 155km. Nu maar even rustig aan :)
Lekker hoor. ^O^
pi_116611922
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, 't is aftrekbaar de btw voor mij snap je? Ik vind trouwens de Sidi Logo XC White Vernice mooier.
Komt-ie nu mee.. ;) Maar je kunt de btw terugvragen nadat je hem betaald hebt in een ander land dacht ik.
  maandag 10 september 2012 @ 19:04:52 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116612047
Zeg nou zelf:

of

pi_116613163
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:40 schreef eentwee het volgende:

[..]

106,80.
Jij bent echt de koopjeskoning. _O_

Ik heb pas voor 200 EUR 2 setjes gekocht. Ben ik nu gek in m'n hoofd?
pi_116613212
En ik wil ook zakelijk fietsspullen kunnen kopen :(
pi_116613497
Ben zelf wel gecharmeerd van de Sidi Nevada's. Gaan qua kleur ook mooier bij m'n barrel dan m'n huidige zwarte Shimano's ;)

maandag 10 september 2012 @ 19:33:48 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116613505
Volgend jaar ga ik denk ik zo'n setje Kuiper trading full carbon wielen kopen van 50mm hoog. Dan laat ik er eigen reklam op plakken.
  maandag 10 september 2012 @ 19:41:33 #123
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116613960
Volgend jaar verkrijgbaar, ook niet lelijk. scirocco 35mm. Mooi wieltje voor gesoigneerde toerders en amateurs.

http://www.fiets.nl/2012/(...)et-voor-hardrijders/

pi_116613963
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg nou zelf:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Neem die rotzooi eens mee naar het MTB forum wil je :r
pi_116614021
Ik ben dat campa spaakpatroon een beetje beu. Alleen Neutron ( O+ ) heeft een beetje normale spaken.
pi_116614112
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben dat campa spaakpatroon een beetje beu. Alleen Neutron ( O+ ) heeft een beetje normale spaken.
alleen meer bombproof dan een setje Campa's met zoveel spaken is er niet
pi_116614365
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:44 schreef Wielracer het volgende:

[..]

alleen meer bombproof dan een setje Campa's met zoveel spaken is er niet
Je bedoelt het spaakpatroon van de zonda's?
pi_116614497
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 18:47 schreef MCH het volgende:
Gewoon als ZZP-er aftrekken van de belasting onder het mom van werkverkeer op de fiets.
Ik denk dat je met 19 ct/km declareren voordeliger uit bent op de iets langere termijn.
pi_116614550
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je bedoelt het spaakpatroon van de zonda's?
Zonda's, Shamal, Eurus en de Scirocco

Heb zelf ooit in de winterfiets een setje Scirocco gehad, iets van 110 euro, en die hebben echt veel doorstaan en gaven geen krimp.
Nu heb ik een extra setje klimwielen, Eurus, en die geven me meer vertrouwen in het afdalen (boven de 70 per uur) dan de setjes Kuipers die ik heb.
pi_116614611
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Zonda's, Shamal, Eurus
Is dat dan met patent vastgelegd? Want als dat het wonderpatroon was zouden we het toch wel vaker terugzien? Helemaal bij Fulcrum lijkt me.
pi_116614727
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat dan met patent vastgelegd? Want als dat het wonderpatroon was zouden we het toch wel vaker terugzien? Helemaal bij Fulcrum lijkt me.
Fulcrum = Campa
pi_116614798
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:55 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Fulcrum = Campa
Ja precies, maar als dat spaakpatroon van campa zo geweldig was zagen we dat toch ook wel meer terug in de Fulcrum producten?
pi_116615472
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:27 schreef Oksel het volgende:

[..]

Jij bent echt de koopjeskoning. _O_

Ik heb pas voor 200 EUR 2 setjes gekocht. Ben ik nu gek in m'n hoofd?
Google is je vriend ;) Wel als ze van een Chinees komen, niet als het goede kwaliteit is. Geld moet rollen he.
  maandag 10 september 2012 @ 20:08:54 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116615531
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Wielracer het volgende:

Nu heb ik een extra setje klimwielen, Eurus, en die geven me meer vertrouwen in het afdalen (boven de 70 per uur) dan de setjes Kuipers die ik heb.
Vanwege het mindere remvermogen van de full carbons of vanwege de stijfheid?
pi_116615611
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja precies, maar als dat spaakpatroon van campa zo geweldig was zagen we dat toch ook wel meer terug in de Fulcrum producten?
Fulcrum heeft 2:1, precies hetzelfde principe. Eigenlijk zelfs iets beter want door de meer gelijkmatige verdeling van de spaken over de velg is het minder lastig om bijv. een slagje weg te krijgen met de spaakspanning. De nieuwe Fulcrums gaan echter meer richting G3.
pi_116615684
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Fulcrum heeft 2:1, precies hetzelfde principe. Eigenlijk zelfs iets beter want door de meer gelijkmatige verdeling van de spaken over de velg is het minder lastig om bijv. een slagje weg te krijgen met de spaakspanning. De nieuwe Fulcrums gaan echter meer richting G3.
Conclusie: het spaakpatroon van campa is een stijlkeuze :P
pi_116615766
En mannen met stijl fietsen met Campa.
  maandag 10 september 2012 @ 20:12:39 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116615889
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Conclusie: het spaakpatroon van campa is een stijlkeuze :P
Inderdaad. Maar het principe van meer spaken aan de aandrijfzijde is wel goed.
pi_116615924
quote:
5s.gif Op maandag 10 september 2012 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vanwege het mindere remvermogen van de full carbons of vanwege de stijfheid?
Remgeluid, zit tussen de oren bij mij, want er liggen op beide wielsetjes dezelfde banden onder. Alleen bij de Eurus hoor je niet dat je remt en geeft een betrouwbaarder gevoel. Bij de Kuipers gaan ze naar mate van hoeveel je de rem inknijpt, meer piepen.
Dat piepen is op carbon wielen normaal. Je kan het wel wegkrijgen dmv de blokjes wat schuiner op de velg te monteren, maar in de bergen moet je altijd veel de rem inknijpen.
pi_116615965
Remmen = angst. Je snapt het niet.
pi_116616295
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:15 schreef Oksel het volgende:
Remmen = angst. Je snapt het niet.
Duidelijk nog nooit een cyclo gereden in de bergen.
Daar rem je juist laat om zo min mogelijk snelheid te verliezen en om de juiste lijn te vinden.
pi_116616368
Maar remmen is sowieso angst. Of je het nu vroeg of laat doet.

*)
pi_116617268
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:

*)
soms is het ook verdomd verstandig om eens in de remmen te knijpen :Y
  maandag 10 september 2012 @ 20:51:19 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116618247
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:14 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Remgeluid, zit tussen de oren bij mij, want er liggen op beide wielsetjes dezelfde banden onder. Alleen bij de Eurus hoor je niet dat je remt en geeft een betrouwbaarder gevoel. Bij de Kuipers gaan ze naar mate van hoeveel je de rem inknijpt, meer piepen.
Dat piepen is op carbon wielen normaal. Je kan het wel wegkrijgen dmv de blokjes wat schuiner op de velg te monteren, maar in de bergen moet je altijd veel de rem inknijpen.
Ja oké dat ken ik wel. Als de remmen mooi aanspreken, dus niet schokkerig, kan ik daar wel mee overweg.
pi_116618379
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:21 schreef Oksel het volgende:

*)
Bij de komende Marmotte sturen we Oksel zonder remmen (en parachute :P ) de Glandon af. Als hij überhaupt boven komt :P
  maandag 10 september 2012 @ 20:55:55 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116618508
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:53 schreef Patroon het volgende:

Bij de komende Marmotte sturen we Oksel zonder remmen (en parachute :P ) de Glandon af. Als hij überhaupt boven komt :P
Over La Marmotte gesproken, als het nu slecht wil lukken met inschrijven kunnen we ook nog Le Trois Ballons gaan rijden van dezelfde organisatie? Die is in Juni.

Okkie komt wel boven hoor, de vraag is alleen hoe laat. :P
pi_116618798
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Over La Marmotte gesproken, als het nu slecht wil lukken met inschrijven kunnen we ook nog Le Trois Ballons gaan rijden van dezelfde organisatie? Die is in Juni.

Okkie komt wel boven hoor, de vraag is alleen hoe laat. :P
3B is wel iets zwaarder dan de Marmotte, mooier ook
  maandag 10 september 2012 @ 21:07:09 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116619254
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:00 schreef Wielracer het volgende:

3B is wel iets zwaarder dan de Marmotte, mooier ook
En minder groot startveld dus beter om lekker voorin te koersen?

Ik heb ze 1x gereden en toen waren er slechts een paar 1000 starters.

In het begin reed ik toen keigoed, ik reed zo naar voren maar was nog jong en onervaren. Ik kwam de man met de hamer tegen, en moest lossen. Toen ging ik op mijn bakkes in de afdaling met 50 per uur het gras in. Met schaafwonden en een gescheurde broek toch uitgereden en goud gehaald jawel. 130e was ik ofzo.
pi_116619501
Het wordt wel steeds drukker, exacte aantallen weet niet, maar veel meer spreiding dan bij de Marmotte.
In 2011 ook wel hele stukken alleen gereden.
  maandag 10 september 2012 @ 21:15:01 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116619760
Ik heb het even opgezocht. Ik was 69e in 1999 in 8:24uur.
pi_116619822
Tuurlijk wordt Kaas dan weer 69e he :')

Wat een baas _O_
pi_116619962
reed in 2011 7.51 uur
  maandag 10 september 2012 @ 21:22:43 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116620258
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:18 schreef Wielracer het volgende:
reed in 2011 7.51 uur
Goed!

Enne je bent pas een baas als je wint.

pi_116620338
Maar de gaafste cyclo die ik gereden heb is nog altijd de Otztaler Radmarathon 238 km met 5500 Hm

Alleen hier gebruiken ze een lotingsysteem, dus niet altijd kans om hem te rijden.
  maandag 10 september 2012 @ 21:30:56 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116620817
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Wielracer het volgende:
Maar de gaafste cyclo die ik gereden heb is nog altijd de Otztaler Radmarathon 238 km met 5500 Hm

Alleen hier gebruiken ze een lotingsysteem, dus niet altijd kans om hem te rijden.
Nooit gereden, Dolomietenmarathon ook niet. :'(
pi_116621232
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Wielracer het volgende:

Nog een ervaren man erbij!
  maandag 10 september 2012 @ 21:47:38 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116621833
2403 deelnemers dit jaar in Le Trois Ballons.

Die Oege van jullie Grunnigers was 30e in 06 h 47 mn

http://www.sportcommunica(...)annee=1999&refepr=22
  maandag 10 september 2012 @ 21:50:12 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116621974
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je die Sram spuug lelijk vond.......... Het kan dus verkeren of is het voortschrijdend inzicht en kom je nu ook tot de conclusie dat het Campa van tegenwoordig niet kan tippen aan het high polish Campa van vroegah?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 10 september 2012 @ 21:51:02 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116622024
Neehoor, ik was jou aan 't plagen. O-)
  maandag 10 september 2012 @ 21:51:31 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116622053
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Voor echte kou; 0-10graden zijn beenstukken te koud. Dan heb je een gevoerde broek nodig. Zelf rij ik dan graag met een lange gevoerde broek zonder zeem. Onder die broek draaag ik dan een korte koersbroek.
Ja, maar met 0-10 graden fiets ik niet meer :P
  maandag 10 september 2012 @ 21:55:09 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116622275
PANNECOUCKE WESLEY is ook wel een toffe naam als je coureur bent. _O-
pi_116622729
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
PANNECOUCKE WESLEY is ook wel een toffe naam als je coureur bent. _O-
_O-
  maandag 10 september 2012 @ 22:02:15 #164
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116622778
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En dat is een absoluut nadeel van Sram t.o.v. Campa. Maar daar is Campa dacht ik ookm wel uniek in. Bij Sram moet je je voor derrie dus heel scherp afstellen om op het binnenblad nog een extra kransje achter meet te kunnen pakken voordat je ketting gaat ratelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116622852
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nooit gereden, Dolomietenmarathon ook niet. :'(
Tijdje terug las ik nog iemand zeggen dat als je je niet voor de Marmotte heb kunnen inschrijven je ook de dolomietenmarathon kan gaan rijden als vervanging zegmaar, maar ik las laatst dus op wielertoerist.nl dat je daarvoor dus ingeloot moet worden.
En volgens mij valt het ook wel mee met het inschrijven voor de Marmotte je moet er alleen wel optijd bijzijn dus zodra je hoort dat die inschrijving geopend is meteen een pc opzoeken of via zo'n reisorganisatie in combinatie met onderkomen boeken.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116622853
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dat is een absoluut nadeel van Sram t.o.v. Campa. Maar daar is Campa dacht ik ookm wel uniek in. Bij Sram moet je je voor derrie dus heel scherp afstellen om op het binnenblad nog een extra kransje achter meet te kunnen pakken voordat je ketting gaat ratelen.
Shimano kan je toch ook trimmen?
  maandag 10 september 2012 @ 22:11:57 #167
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116623381
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef eentwee het volgende:

[..]

Andere bottom bracket standaard. In theorie: grotere lagers dus stijver en gaan langer mee.

Denk dat Sram wel sneller slijt. In elk geval geen goede dingen gelezen van bijv. Apex en Rival bij cyclocrossgebruik. De kettingen en cassettes zijn ook slechter dan van de concurrent. Veel mensen, ook die met Red rijden, stappen over op Ultegra cassettes en (bijv. KMC) kettingen.
Klopt helemaal. Ik heb er ook een Ultegra cassette opgelegd, maar wel om de reden dat ik dan een 18 kransje heb en niet ineens van 19 naar 17 hoef. En die KMC x-10-sl ketting (een zilveren voordat er weer gevraagd wordt of het een gauwe is....) ligt er bij mij ook op.

Wat betreft die APEX, wel aardig maar geen top. Enige tijd geleden voor eem maatje een Rose 1000 euro fiets uitgezocht met Apex en toen ik daar vorige week een 38er binnenblad op monteerde zat dat originele buitenblad al behoorlijk onder de bramen. Dat is dus gewoon gestansd spul, maar voor een paar tientjes met een BBB blad wel weer op te lossen. Verder schakelt die Apex groep wel aardig maar de PC1050ketting is ook niet echt super, net zo min als dezelfde PC1070 die alleen maar iets meer gecoat is.
  maandag 10 september 2012 @ 22:14:22 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116623528
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik heb er ook een Ultegra cassette opgelegd, maar wel om de reden dat ik dan een 18 kransje heb en niet ineens van 19 naar 17 hoef. En die KMC x-10-sl ketting (een zilveren voordat er weer gevraagd wordt of het een gauwe is....) ligt er bij mij ook op.

Wat betreft die APEX, wel aardig maar geen top. Enige tijd geleden voor eem maatje een Rose 1000 euro fiets uitgezocht met Apex en toen ik daar vorige week een 38er binnenblad op monteerde zat dat originele buitenblad al behoorlijk onder de bramen. Dat is dus gewoon gestansd spul, maar voor een paar tientjes met een BBB blad wel weer op te lossen. Verder schakelt die Apex groep wel aardig maar de PC1050ketting is ook niet echt super, net zo min als dezelfde PC1070 die alleen maar iets meer gecoat is.
Maja daar is de prijs dan ook naar hé? En als ze versleten zijn die ketting en bladen zet je er gewoon wat beters op.
  maandag 10 september 2012 @ 22:18:43 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116623796
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef MarcoD het volgende:

Tijdje terug las ik nog iemand zeggen dat als je je niet voor de Marmotte heb kunnen inschrijven je ook de dolomietenmarathon kan gaan rijden als vervanging zegmaar, maar ik las laatst dus op wielertoerist.nl dat je daarvoor dus ingeloot moet worden.
En volgens mij valt het ook wel mee met het inschrijven voor de Marmotte je moet er alleen wel optijd bijzijn dus zodra je hoort dat die inschrijving geopend is meteen een pc opzoeken of via zo'n reisorganisatie in combinatie met onderkomen boeken.
We gaan gewoon lekker http://www.sportcommunication.com/ F5en vanaf november :Y)
  maandag 10 september 2012 @ 22:23:31 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116624120
quote:

Thermo ondergoed? Oude korte broek en Campa beenstukken, that's all. Bovenlichaam heb ik altijd wel goed ingepakt met een thermo ondershirt, korte mouwen shirt en jack no.1 of no.2 of no.3. En als het erg koud is nog een windstoppertje er tussen. Ik ga me voor deze winter maar eens een windstopper ondershirt aanschaffen, dan kan ik die mouwloze windstopper bij Humanitas inleveren en heeft misschien zo'n Malinese wielrenner er nog wat aan. B-)
  maandag 10 september 2012 @ 22:24:21 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116624192
Wat ben jij toch ook goed voor de medemens
  maandag 10 september 2012 @ 22:25:39 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116624286
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Thermo ondergoed? Oude korte broek en Campa beenstukken, that's all. Bovenlichaam heb ik altijd wel goed ingepakt met een thermo ondershirt, korte mouwen shirt en jack no.1 of no.2 of no.3. En als het erg koud is nog een windstoppertje er tussen. Ik ga me voor deze winter maar eens een windstopper ondershirt aanschaffen, dan kan ik die mouwloze windstopper bij Humanitas inleveren en heeft misschien zo'n Malinese wielrenner er nog wat aan. B-)
Met enkel een korte koersbroek en beenwarmers krijg ik last van mijn rugspieren bij 5 graden of kouder.
  maandag 10 september 2012 @ 22:28:19 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116624457
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee koopjeskoning:

Ik heb ze nodig.
Op internet zou ik het niet weten maar Hopmans heeft b.v. Sidi's Ergo 3 van 339 voor 209 in de aanbieding, En alle Sidi's zijn daar echt veel goedkoper dan bij b.v. Mantel in Arnhem en de collectie is heel groot.
  maandag 10 september 2012 @ 22:30:25 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116624623
Ik heb al wit vernice besteld net. 116.81 excl btw bij tuttobici.
  maandag 10 september 2012 @ 22:31:21 #175
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116624677
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja dat kan sowieso met elke racevelg. Even opletten of het past bij je remmen en bij je frame (zadelbuis). Maar omdat de TB-14 23mm breed zijn, zijn die geschikter voor 28mm banden dan de 19mm brede RR585.

[..]

Mijn rekensommetje:
20¤ = 1x voornaaf 5700 36g zwart
34¤ = 1x achternaaf 5700 36g zwart
135,90¤ = 2x H Plus Son TB14 36h
39,60¤ = 80x DT Competition zwart
12,80¤= 80x DT Swiss Pro Lock messing nippel zwart
+7,95¤ verzendkosten Rose
=250,25¤

Komt alleen nog arbeid bij. Je hebt dan gelijk een set van 8 reservespaken (2 voor elke kant) en nippels. Op de velgen kun je nog zo'n 25¤ besparen als je ze in Amerika haalt (of Ebay).
Dan is die wielenbouwer uit IJlst nog helemaal niet zo duur er van uitgaande dat hij echt vakwerk levert en er toch gauw 2,5 uur mee bezig is. Is dacht ik dan maar 135 euro duurder, of wel 54 euro per uur incl BTW en garantie. Kom daar bij de eerste de beste FM een om......
  maandag 10 september 2012 @ 22:32:28 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116624757
Tja, ik weet een fm in Rdam noord die vlecht voor niks als je alles bij hem koopt. hij hanteert wel catalogusprijzen.
  maandag 10 september 2012 @ 22:33:50 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116624852
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb in Italië ook wel dingen gekocht maar daar heb je ook geen btw op kleding e.d. Dus kan ik dat ook niet aftrekken.

Ik denk dat ik maar bij futurumshop die Logo XC White Vernice bestel.

[..]

Lekker hoor. ^O^
Lijkt me verstandig want die duitse BTW terugvorderen wordt toch een beetje omslachtig.
pi_116625385
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Met enkel een korte koersbroek en beenwarmers krijg ik last van mijn rugspieren bij 5 graden of kouder.
Dan zou ik ook wat bovenkleding aantrekken :+

Vind die gevoerde bibshorts + beenwarmers wel een uitkomst. Maar beneden de 8 graden ofzo doe ik ook gewoon een lange broek aan. Helemaal geen zin in nog :(
  maandag 10 september 2012 @ 22:45:17 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116625649
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik weet een fm in Rdam noord die vlecht voor niks als je alles bij hem koopt. hij hanteert wel catalogusprijzen.
Dat doet meester wielenbouwer Willie Vandenouweland in Minderhout Belgie ook. En levenslang gratis richten die wielen. Vroeger brachten in ieder geval Leo van Vliet en Jelle Nijdam hele vrachten wielen daar en tegenwoordig is Bart Aernouts daar nog kind aan huis terwijl z'n schoonpapa, Kees van de Wereld ook best een aardig stukje kan sleutelen.

Overigens kan die ouwe monteur bij Cyclecentre 5311 (Gijs van Tuyl) ook aardig wielen vlechten en alles uit de vrije hand en op gevoel. En Camiel van den Bergh uit Beesd kan het ook heel goed.
pi_116628917
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef kaasplankje het volgende:
2403 deelnemers dit jaar in Le Trois Ballons.

Die Oege van jullie Grunnigers was 30e in 06 h 47 mn

http://www.sportcommunica(...)annee=1999&refepr=22
Oege _O_
pi_116629052
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

_O-
Bij de elites rijdt een vent rond die Ruckert heet _O-
pi_116629296
Er zit trouwens een vervelende kraak in m'n balhoofd en een slag in m'n achterwiel sinds de mh2d :r

En m'n Mavic wielen zijn duidelijk op. De velgen zijn compleet uitgeremd. Wel zonde, ze reden zo fijn. Nu maar terug naar de Eastons ;(

En ik krijg de achterderailleur niet meer op de 12, kutzooi. Hij doet helemaal niets bij dat laatste klikje. Morgen misschien maar ff kabels vervangen ofzo. Al had ik dat gedeeltelijk al gedaan.

Maar het domste komt nog. Heb met het afstellen een BMW gekopt omdat ik niet oplette. Resultaat: Naar de EHBO, niet kunnen werken en twee hechtingen in m'n kin :')
pi_116629391
Käse oder einszwei, weten jullie nog een goed wielsetje voor niet teveel, waar je wel lekker op kan racen.

Ik ga deze winter lekker op m'n open pro's rijden, maar wil een goed koerssetje.
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:06:28 #184
545 dop
pi_116630093
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Geloof ik pas als het op strava staat :P

die kom's staan niet scherp
Noord zuid
zuid noord
ik heb hem 1x gereden onlangs en sta 14de
snelste fokker met 36,4km/h. :P
dat kan zeker nog een paar kilometer harder
en mijn fiets weegt 9 kilo , om het nog maar niet over mijn eigen gewicht te hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 11-09-2012 09:06:52 ]
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:28:20 #185
545 dop
pi_116630899
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Shimano kan je toch ook trimmen?
jep , maar die campa fanboy's hier doen graag of campa dat heeft uitegvonden :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:01:26 #186
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116631682
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:48 schreef Tommeke het volgende:
Er zit trouwens een vervelende kraak in m'n balhoofd en een slag in m'n achterwiel sinds de mh2d :r

En m'n Mavic wielen zijn duidelijk op. De velgen zijn compleet uitgeremd. Wel zonde, ze reden zo fijn. Nu maar terug naar de Eastons ;(

En ik krijg de achterderailleur niet meer op de 12, kutzooi. Hij doet helemaal niets bij dat laatste klikje. Morgen misschien maar ff kabels vervangen ofzo. Al had ik dat gedeeltelijk al gedaan.

Maar het domste komt nog. Heb met het afstellen een BMW gekopt omdat ik niet oplette. Resultaat: Naar de EHBO, niet kunnen werken en twee hechtingen in m'n kin :')
Mag ik even lachen :7 ? Sorry, sterkte ouwe beunhaas
.
pi_116632923
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:50 schreef Tommeke het volgende:
Käse oder einszwei, weten jullie nog een goed wielsetje voor niet teveel, waar je wel lekker op kan racen.

Ik ga deze winter lekker op m'n open pro's rijden, maar wil een goed koerssetje.
R3s/zonda's of duurder/goedkoper? :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:01:46 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116633373
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 23:43 schreef Tommeke het volgende:

Bij de elites rijdt een vent rond die Ruckert heet _O-
:')

Enne wielen? Budget? hoog/medium/laag profiel? Zelf maken of compleet?
pi_116633398
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:01 schreef Yankee het volgende:

[..]

Mag ik even lachen :7 ? Sorry, sterkte ouwe beunhaas
Jij mag dat :7

Lekker dom hè?
pi_116633411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:')

Enne wielen? Budget? hoog/medium/laag profiel? Zelf maken of compleet?
Medium profiel. Denk zo tot 350-400 euro. Ik denk dat ik Marktplaats af ga struinen. Wielen houden het bij mij alleen lang uit mits het Rigida's van 2 kilo zijn :P
pi_116633432
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Medium profiel. Denk zo tot 350-400 euro. Ik denk dat ik Marktplaats af ga struinen. Wielen houden het bij mij alleen lang uit mits het Rigida's van 2 kilo zijn :P
R3s zijn dat, of dan r1 van mp :P
pi_116633517
Een vriend van mij liep alleen maar te miepen over z'n R3's.

Ik moet sowieso eerst verhuizen en dan zien wat ik overhou. Ergo, ik rij de komende tijd op Open Pro ;)

Maar straks in de winter mooi ff om me heenkijken.
pi_116633732
Ik heb zelf R7's, hebben de RVV en de TdRC al gehad en geven nog geen krimp. Niet verkeerd op een 10kg racer met een 100kg vlees erop.
pi_116634191
Dat zijn idd prima wielen. Ik wil een setje racewielen. Heb al twee setjes bombproof en lomp ;)
pi_116634467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:02 schreef Tommeke het volgende:
Dat zijn idd prima wielen. Ik wil een setje racewielen. Heb al twee setjes bombproof en lomp ;)
R3s zijn toch ook racerts en niet echt lomp. Ik moet m'n best doen om met dat budget onder dat gewicht te duiken. Doen het ook steeds goed in de tests en hoor zelf nooit iemand met klachten..

Zou ze zelf ook kopen als niet iedereen ze al had :')

Maar goed, geen R3s dus.
pi_116634545
Iemand hier mee bekend? :)

pi_116634753
Ik vind die R3's zo standaard en niet mooi :P

Het liefst heb ik een setje C50's ;)
pi_116634791
Haal je de stickers eraf, ziet er direct al heel anders uit. Evt laat je je eigen stickers drukken, of die van Hüttenkäse met reclame ;)
pi_116634837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die R3's zo standaard en niet mooi :P

Het liefst heb ik een setje C50's ;)
Oh, dat noem ik hoge velgen :P R3 is dan inderdaad wel een hele andere look.

Gaat wel lastig worden voor 350 zulke hoge velgen. Zullen ook wel flink zwaar worden.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:38:43 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_116634840
Hoe zit dat nou met Fulcrums, Is R5 sterker dan R7 of net andersom? of zijn lagere nummers meer racewielen, en hogere lompe bomproof gevallen?
pi_116634930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zit dat nou met Fulcrums, Is R5 sterker dan R7 of net andersom? of zijn lagere nummers meer racewielen, en hogere lompe bomproof gevallen?
Geen verschil volgens mij. Waarschuwing in beide handleidingen is exact hetzelfde:

pi_116635149
Hoe hoger het nummer hoe lager de klasse begreep ik ooit. Verschil is volgens mij redelijk zichtbaar in het gewicht. Lager nummer is lager gewicht.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:57:50 #203
153506 Captain_Fabulous
pi_116635243
Conclusie, voor mij wordt een goed stel wielen zowiezo duur. maar goed...gisteren gespind, was helemaal kapot, en toch geen kniepijn nu. Is het misschien eindelijk zover dat ik weer normaal kan trainen zonder te miepen als een klein meisje op een Hello Kitty fietsje met kleine beentjes?

Maar de 25 mm banden onder m'n racefiets zetten en in de weekenden buiten proberen te rijden zolang het kan, naar spinnen, en de bodypump les blijven gaan voor core -training, en mezelf belonen in maart met een stel wielen waar ik 100% op kan vetrouwen.
Fred, als je weer niet de RvV durft te doen dit voorjaar, kijk ik je nooit meer aan hoor! o|O
pi_116635302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oh, dat noem ik hoge velgen :P R3 is dan inderdaad wel een hele andere look.

Gaat wel lastig worden voor 350 zulke hoge velgen. Zullen ook wel flink zwaar worden.
Haha correct. Daarom wil ik liever lage die lichter zijn. Ik dacht misschien ook aan Gipiemme!
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:00:23 #205
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116635306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Conclusie, voor mij wordt een goed stel wielen zowiezo duur. maar goed...gisteren gespind, was helemaal kapot, en toch geen kniepijn nu. Is het misschien eindelijk zover dat ik weer normaal kan trainen zonder te miepen als een klein meisje op een Hello Kitty fietsje met kleine beentjes?

Maar de 25 mm banden onder m'n racefiets zetten en in de weekenden buiten proberen te rijden zolang het kan, naar spinnen, en de bodypump les blijven gaan voor core -training, en mezelf belonen in maart met een stel wielen waar ik 100% op kan vetrouwen.
Fred, als je weer niet de RvV durft te doen dit voorjaar, kijk ik je nooit meer aan hoor! o|O
Wanneer begint de inschrijving voor de RvV?
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:05:21 #206
153506 Captain_Fabulous
pi_116635421
Staat nu nog niet op de site, die is nog 2012, maar er staat wel
Voorinschrijvingen (tot en met 14/03/2012)
Dus gokje, dat het in december ofzo los gaat, zoiets staat me bij van 2011? Deze site gewoon in de gaten houden
pi_116635470
RVV staat hele jaar gewoon aangegeven met bordjes. Als CF en Freddeh hun Flandrien status nou eens waar zouden maken doen ze de laatste lus op 1 januari. Door weer en wind. Kan het jaar daarna alleen maar meevallen ^O^
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:08:49 #208
153506 Captain_Fabulous
pi_116635508
Welke RvV, de niieuwe of de oude?

Peter van Petegem classic heeft de Muur en Bosberg tegenwoordig in het parcours...
pi_116635633
Ik beloof niets Fab, maar de Peter van Petegem classic is ook een optie uiteraard.
pi_116635638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke RvV, de niieuwe of de oude?

Peter van Petegem classic heeft de Muur en Bosberg tegenwoordig in het parcours...
http://www.crvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutes

Daarna kun je douchen en eten en bezoek aan het ronde van vlaanderen museum. Binnenkort ook maar eens doen.
pi_116635830
R3's _O_
Ik heb ze nieuw voor 375, geloof ik, kunnen halen en beste investering ooit. _O_
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:25:38 #212
153506 Captain_Fabulous
pi_116635931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://www.crvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutes

Daarna kun je douchen en eten en bezoek aan het ronde van vlaanderen museum. Binnenkort ook maar eens doen.
Groene lus is met Muur en Bosberg, dus wel OK...Realistischer voor mij is een zondagje met de trein naar Limbabwie, en daar een AGR lusje op de vakantiefiets op een mooie winterdag. Die wielen vertrouw ik meer.
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:29:59 #213
153506 Captain_Fabulous
pi_116636031
Staat weinig info bij, kunnen julie er wat uit opmaken? Welke flink veel spaken....
pi_116636231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
kunnen julie er wat uit opmaken? Welke flink veel spaken....
Hoe kan je hier een 10-speed campa cassette op krijgen? Moet er dan alleen een nieuwe cassettehouder op, of een hele nieuwe naaf?
pi_116636323
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:37 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Hoe kan je hier een 10-speed campa cassette op krijgen? Moet er dan alleen een nieuwe cassettehouder op, of een hele nieuwe naaf?
Zo te zien 7-speed naaf/cassette. Als je geluk hebt past er een cassette met 9/10-speed op van hetzelfde merk, maar ik vermoed dat er een compleet nieuwe naaf in moet wil je er iets mee kunnen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:42:55 #216
153506 Captain_Fabulous
pi_116636358
Heb hem gemailed voor meer details, als het Shimano is en er een Sora cassette op past, is nog de vraag, hoe sterk is het?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:23:20 #217
545 dop
pi_116637411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb hem gemailed voor meer details, als het Shimano is en er een Sora cassette op past, is nog de vraag, hoe sterk is het?
vooral de vraag hoe oud is het, leuk setje voor een hipster maar .....

denk heel out setje csb dp18
naaf is een mavic 501 denk ik , als dat klopt kan het zomaar een jaar of 15 oud zijn
krijg je nog wel een 8speed op maar verder zal denk ik niet gaan

net zo iets maar net wat jonger

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 11-09-2012 11:36:44 ]
pi_116637780
Lange fietsbroek mét of zonder zeem... Met 4 bretels rijden is een beetje overdreven zeker?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:41:51 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116637846
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:05 schreef Tommeke het volgende:

Enne, zelf een setje bouwen met stan's notubes of cxp33, ultegra naven of iets vergelijkbaars en aero spaken?

Als je de koopjeskoning op je bestellijst los laat ben je voor een paar honderd Euro klaar en heb je lichte wielen waar je ook mee kan klimmen of koersen. En volgens mij zijn die notubes wel sterk genoeg.

Doe je mooi radiaal voorwiel en zwarte naven en spaken. En dan zelf invlechten en door je baassie op laten spannen als je dat zelf niet goed aandurft.

Of deze:

Shimano WH-RS80 C24 369.- Euro bij Salden

[ Bericht 8% gewijzigd door kaasplankje op 11-09-2012 11:53:28 ]
pi_116637957
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef muzas het volgende:
Lange fietsbroek mét of zonder zeem... Met 4 bretels rijden is een beetje overdreven zeker?
Ik heb met. Zou volgende keer zonder doen zodat je makkelijk wat extra warmte rond de edele delen hebt :)
pi_116638015
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:39 schreef muzas het volgende:
Ik rijd al een hele tijd met 2 broeken in de winter. Korte met zeem, lange zonder. Comfort is niet ideaal, maar het doet z'n werk. Voor komende winter toch maar eens een nieuwe halen, dit keer mét zeem.
pi_116638246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb met. Zou volgende keer zonder doen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:
nieuwe halen, dit keer mét zeem.
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:06:31 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116638536
Assos _O_

Vriendin fietst met broeken van Assos. Pas geleden voor het eerst broek gekocht met Bibs. Bij de dames gaat deze met 1 hengsel tussen de borsten door voor het comfort en kan ook los geklikt worden omdat het anders voor dames wat lastiger is om te plassen.. Zo dus:

Nu schoot dat dingetje nog wel eens los tijdens het fietsen. Irritant, maar niet veel meer dan dat. Ik mailtje gestuurd om te vragen of we misschien foute maat hadden gekocht blijkt dus dat ze dat hengseltje verbeterd hebben. Sturen nu gratis een nieuwe broek op van 180 ¤ _O_

Service van Assos _O_
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:52 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116638725
Vanmorgen op een auto gaan liggen. ik reed op een druk punt waar het verkeer doorgaans van alle kanten komt en ik wilde een auto links passeren. Toen moest die linksaf en ik draaide achterom een scherpe bocht. De bestuurder remde ineens vrij fel en ik was nét te laat met corrigeren dus ik kwam met mijn linkerschouder en elleboog op de rechter achterstijl van de auto. Ik ving de klap goed op en stuiterde op straat.
Onstanders kwamen meteen op me af om te vragen of alles oké was maar ik was op 't eerste gezicht alleen smerig want die wagen was minstens een jaar niet gewassen. :(

De bestuurder probeerde door te rijden, had ws. niet eens iets in de gaten gehad en werd tot stoppen gemaand door de omstanders. Toen ben ik maar snel er tussen uit geknepen want ik was al achter op schema.
De auto had denk ik ook niks want mijn fiets heeft hij niet eens geraakt.
Al met al 5 seconden stilgestaan. :')

Wel een beetje rauwe en blauwe linkerarm en een schaafje op de knie maar dat is niks.
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:27:15 #226
153506 Captain_Fabulous
pi_116639016
Kaas de Cyborg is door niets te stoppen. _O_
pi_116639672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Enne, zelf een setje bouwen met stan's notubes of cxp33, ultegra naven of iets vergelijkbaars en aero spaken?

Als je de koopjeskoning op je bestellijst los laat ben je voor een paar honderd Euro klaar en heb je lichte wielen waar je ook mee kan klimmen of koersen. En volgens mij zijn die notubes wel sterk genoeg.

Doe je mooi radiaal voorwiel en zwarte naven en spaken. En dan zelf invlechten en door je baassie op laten spannen als je dat zelf niet goed aandurft.

Of deze:

Shimano WH-RS80 C24 369.- Euro bij Salden
[ afbeelding ]
Dat is ook wel wat. Kan de Ultegra-naven uit m'n Rigida's wel gebruiken. Zat ook te denken aan Kinlin 380's. Lijkt me ook wel wat. Lekker stijf en met 28 spaken niet al te zwaar.

Die C24's zijn idd ook goed!
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:11:19 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116640351
Kinlin 380 is veel te zwaar, dan kan je net zo goed rigida dp18 blijven rijden.
pi_116640577
Okee. Dan schrappen we die ;)

Ga wel voor R3's of RS80 C24's.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:21:18 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116640682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:18 schreef Tommeke het volgende:
Okee. Dan schrappen we die ;)

Ga wel voor R3's of RS80 C24's.
http://weightweenies.star(...)onents.php?type=rims
pi_116647449
Als je stil staat wordt 't toch snel fris in zo'n windje.
pi_116648321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen op een auto gaan liggen. ik reed op een druk punt waar het verkeer doorgaans van alle kanten komt en ik wilde een auto links passeren. Toen moest die linksaf en ik draaide achterom een scherpe bocht. De bestuurder remde ineens vrij fel en ik was nét te laat met corrigeren dus ik kwam met mijn linkerschouder en elleboog op de rechter achterstijl van de auto. Ik ving de klap goed op en stuiterde op straat.
Onstanders kwamen meteen op me af om te vragen of alles oké was maar ik was op 't eerste gezicht alleen smerig want die wagen was minstens een jaar niet gewassen. :(

De bestuurder probeerde door te rijden, had ws. niet eens iets in de gaten gehad en werd tot stoppen gemaand door de omstanders. Toen ben ik maar snel er tussen uit geknepen want ik was al achter op schema.

Wel een beetje rauwe en blauwe linkerarm en een schaafje op de knie maar dat is niks.
Jij bent voor mij de grootste held.
pi_116649666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:14 schreef kaasplankje het volgende:

_O_
pi_116649926
net een telefoontje gehad van een bemiddelingsbureau of ze mij mogen voorstellen voor een vacature bij Specialized Europe BV. Ik zal ze eens een poepie laten ruiken daar met mijn oude Look Campa/shimano mix :7
pi_116650036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:31 schreef Holenbeer het volgende:
net een telefoontje gehad van een bemiddelingsbureau of ze mij mogen voorstellen voor een vacature bij Specialized Europe BV. Ik zal ze eens een poepie laten ruiken daar met mijn oude Look Campa/shimano mix :7
Cool! Wat voor functie?

Staat in de nieuwste Grinta een mooi artikel over Boonen zijn positie op de fiets na de BGfit. Zijn succes bleef niet onopgemerkt dit seizoen.
pi_116650223
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Cool! Wat voor functie?

Staat in de nieuwste Grinta een mooi artikel over Boonen zijn positie op de fiets na de BGfit. Zijn succes bleef niet onopgemerkt dit seizoen.
Financieel gericht. Assistent Controller met interne doorgroeimogelijkheden. Was echter niet heel duidelijk.
Officieel weet ik ook nog niet dat het om Specialized gaat. Zoals het gaat met die bemiddelingsbureautjes houden ze het bedrijf eerst nog geheim. Echter was het wel een pre dat ik sportief was en van wielrennen houd. Ook was de plaats 's Heerenberg een gegeven. Lijkt mij dus dat het om Specialized Europe gaat.

Ze stellen mij nu voor en ik hoop door de selectie te komen. Kan ik dan altijd wel kijken hoe en wat mbt functie en mogelijkheden. :)
pi_116650524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:31 schreef Holenbeer het volgende:
Wat gaaf,

Veel succes :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_116650816
Leuk Holenberg! Als financieel controleur kun je vast wel wat framepjes achterover drukken. Beetje creatief boekhouden.

Succes!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116650997
haha, dat sowieso. tzt komt de bestellijst wel per pm 8-)

Maar moet eerst maar eens uitgenodigd worden en kijken of het is wat ik wil.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:05:59 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116650998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk Holenberg! Als financieel controleur kun je vast wel wat framepjes achterover drukken. Beetje creatief boekhouden.

Succes!
Binnenkort rijd iedereen hier op specialized? :D
pi_116651034
Ja, druk maar een Venge of Tarmac SL3 achterover. Maatje 56 graag ;)

Top man!
pi_116651044
Afgemonteerd Di2
pi_116651248
*stelt geen eisen*
Roubaix aub O~)
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:31:40 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116651874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Freddeh het volgende:
*stelt geen eisen*
Roubaix aub O~)
Maar, jij fietst toch helemaal niet? ~O>
.
pi_116652017
Succes hb *O*

Vast wel een leuke personeelskorting :Y
pi_116652103
Klinkt goed, Holenbeer!
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:42:44 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116652334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:48 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

Wat gaaf,

Veel succes :)
Binnenkort misschien een tarmac voor jou. Wie appelen vaart zal appelen eten. :Y)
pi_116652357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:07 schreef Tommeke het volgende:
Ja, druk maar een Venge of Tarmac SL3 achterover. Maatje 56 graag ;)

Top man!
Ik doe hetzelfde, doe niet moeilijk :P
pi_116652747
Specialized
pi_116653273
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Binnenkort misschien een tarmac voor jou. Wie appelen vaart zal appelen eten. :Y)
Ik hou meer van Italiaanse fietsen ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:01:59 #251
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116653348
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik hou meer van Italiaanse fietsen ;)
Ik quotte jou bij wijze van eens zijn met wat je schreef. De reactie was bedoelt voor Holenbeer.
pi_116654986
ik voel me misbruikt ;(
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:46:13 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116655726
http://app.strava.com/segments/1784696
Zal ik die eens afpakken :')
pi_116655792
Dat je dat ding aanzet naar of van je werk om eens te kijken of dat werkt snap ik. Maar dat je dan ook een segment aan gaat maken? :') :')
pi_116656649
Dat is een automatisch gecreëerde segment, door fout in hoogtedata ofzo.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116656887
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef muzas het volgende:
Dat je dat ding aanzet naar of van je werk om eens te kijken of dat werkt snap ik. Maar dat je dan ook een segment aan gaat maken? :') :')
Sowieso dat iemand dat Strava voor elk huis-werk ritje van 15km aanzet is al triest genoeg :') . Zo kan iedereen wel op 10k+ km's komen per jaar, zegt niets over de inhoud.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:15:22 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116657310
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef muzas het volgende:
Die stond er allang, ik moest toch over die snelweg heen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sowieso dat iemand dat Strava voor elk huis-werk ritje van 15km aanzet is al triest genoeg :') . Zo kan iedereen wel op 10k+ km's komen per jaar, zegt niets over de inhoud.
Zeker. Kilometers tellen alleen als ze gemaakt zijn op een gesoigneerde fiets tijdens gesoigneerde tochten.
pi_116659708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Moet dat dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:58:34 #259
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116660334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Cool! Wat voor functie?

Het succes van team arts José Ibarguren ook niet ........ :X
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:09:04 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116660985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:38 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Financieel gericht. Assistent Controller met interne doorgroeimogelijkheden. Was echter niet heel duidelijk.
Officieel weet ik ook nog niet dat het om Specialized gaat. Zoals het gaat met die bemiddelingsbureautjes houden ze het bedrijf eerst nog geheim. Echter was het wel een pre dat ik sportief was en van wielrennen houd. Ook was de plaats 's Heerenberg een gegeven. Lijkt mij dus dat het om Specialized Europe gaat.

Ze stellen mij nu voor en ik hoop door de selectie te komen. Kan ik dan altijd wel kijken hoe en wat mbt functie en mogelijkheden. :)
Niet te veel uit de school klappen hier bij dit soort functies. Voor je het weet zegt er iemand "zo zo dus jij bent Holenbeer van het wielerforum".

Veel succes bij je sollicitatie maar verwacht bij dat soort kleine clubs niet al te veel van de interne doorgroeimogelijkheden. Standaard opmerking die ik in mijn recruiter periode ook te pas en te onpas maakte.
pi_116661252
Kan iemand me helpen met het volgende?

Ik wil a.s. zaterdag deze http://www.biketrails.nl/35/mtb-route-ede.html route fietsen maar heb geen MTB. Google geeft een paar hits in Ede voor fietswinkels, maar die hebben vrij onduidelijke websites waar niets staat over verhuur maar alleen over verkoop van fietsen. Kan iemand me een verhuurder aanraden??

Tnx!

HJKO
pi_116661898
Gewoon naar 't inschrijven gaan, daar staat er een paar 100 die je gewoon mee kunt nemen.
pi_116661985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niet te veel uit de school klappen hier bij dit soort functies. Voor je het weet zegt er iemand "zo zo dus jij bent Holenbeer van het wielerforum".

Veel succes bij je sollicitatie maar verwacht bij dat soort kleine clubs niet al te veel van de interne doorgroeimogelijkheden. Standaard opmerking die ik in mijn recruiter periode ook te pas en te onpas maakte.
Ik ben mij er zeker van bewust dat ik niet teveel moet zeggen, al was(en ben ik nog steeds) ik wel even enthousiast vanmiddag toen ik merkte dat het om deze organisatie ging. De link tussen Holenbeer en de echte ik ben ik ook niet zo heel bang voor.
Verder is het eerst wachten of ik überhaupt uitgenodigd wordt en mocht dat zo zijn, ga ik er open in. Ik ben wel aardig bewust van wat ik nu kan, wat ik moet ontwikkelen en hoe ik de komende jaren voor mij zie. Daarnaast denk ik dat ik een aardig beeld heb van wat er voor mij mogelijk is op de huidige arbeidsmarkt. We zien wel. Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden om een uitnodiging te krijgen :)
pi_116663833
Net 50km gefietst. Gezeik met de oudjes, de groep wordt te klein om in 2/3 groepen op te splitsen. Gevolg; gezeik omdat ze niet mee kunnen komen na een bocht, of 40 op 't vlakke fietsen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:01:25 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116664639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:51 schreef Oksel het volgende:
Net 50km gefietst. Gezeik met de oudjes, de groep wordt te klein om in 2/3 groepen op te splitsen. Gevolg; gezeik omdat ze niet mee kunnen komen na een bocht, of 40 op 't vlakke fietsen.
Volgens mij heb jij soms ook een beetje last van onaangepast gedrag......
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:01:57 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116664694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zit ingebakken bij de okselachtige gemiddeldes :P
pi_116666513
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Gewoon naar 't inschrijven gaan, daar staat er een paar 100 die je gewoon mee kunt nemen.
Welk inschrijven bedoel je? Ik wil gewoon een rondje fietsen zonder veel gezeik :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:26:19 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_116666637
quote:
wat ik zo vreemd vind is dat je dat segment niet kunt flaggen, je moet hetsegment namelijk zelf gereden hebben om het te kunnen flaggen...
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:28:23 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116666777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:23 schreef Oksel het volgende:
Zoiets als jouw laptop, jouw portemonee, jouw plasma TV en weet ik veel wat er nog meer onlangs uit je plaggehut ontvreemd is? Ja?
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:32:45 #270
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116667081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

wat ik zo vreemd vind is dat je dat segment niet kunt flaggen, je moet hetsegment namelijk zelf gereden hebben om het te kunnen flaggen...
Die tijd moet terug te brengen zijn tot minder dan 32 seconden. Maar ik heb (nog) geen Garmin Edge 500 en weet ook niet of er daar ook speed cameras staan........

Maar zijn dit spelletjes zoals zoek de meest vreemde plek toen Google Earth net uitkwam?
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:35:09 #271
545 dop
pi_116667250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

die kan je wel flaggen, maar om te voorkomen dat jan en alleman onnodig gaat flaggen zetten ze dat er bij als eis, dat zelf gereden doelen ze denk ik voornamelijk op gevaar.

en wat je ook altijd kan doen , is niet het segment flaggen maar de rit van de persoon flaggen , dan komen ze ook vanzelf bij het segment uit

http://app.strava.com/rides/21234650 abnormal high speeds

en weg zijn ze
pi_116670604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik fietste niet op kop.
pi_116670691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:24 schreef HertogJanKomtOveral het volgende:

[..]

Welk inschrijven bedoel je? Ik wil gewoon een rondje fietsen zonder veel gezeik :)
Als je heel hard fietst krijgen ze je echt niet te pakken hoor.
pi_116671792
Fietsen jullie ook veel in de buurt van Amersfoort? Misschien kan ik dan een keer met jullie meetrainen want ik lees dat er bij jullie een lekker tempo gereden wordt :)
pi_116672665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:35 schreef dop het volgende:

[..]

die kan je wel flaggen, maar om te voorkomen dat jan en alleman onnodig gaat flaggen zetten ze dat er bij als eis, dat zelf gereden doelen ze denk ik voornamelijk op gevaar.

en wat je ook altijd kan doen , is niet het segment flaggen maar de rit van de persoon flaggen , dan komen ze ook vanzelf bij het segment uit

http://app.strava.com/rides/21234650 abnormal high speeds

en weg zijn ze

Hiervoor werd ik laatst nog voor NSB'er uitgemaakt :'(
pi_116673963
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand :|W. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand :X

Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek :(.

Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in... -O-
eten!!!
  woensdag 12 september 2012 @ 06:03:54 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116674962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef janatwork het volgende:
Lekkere dag gehad: Eerst lekker vroeg op om 100km duur trainig te doen. Daarna werken, gooi ik als ik bijna klaar ben een pan hete olie over mijn hand :|W. Ben net terug van de eerste hulp: 30% van mijn hand 2de graads verbrand :X

Dus mooi een streep door mijn plannen voor komend weekend: wk toertocht (iemand nog interesse in 2 start bewijzen voor weinig?) en een dagje toeren door de voerstreek :(.

Voordeel is wel dat ik nu een goed excuses heb om een tacx te kopen, buiten fietsen zit er de komende 4 weken niet in... -O-
Holy Mozes!

Niet best. Veel pijn?
  woensdag 12 september 2012 @ 08:47:25 #278
545 dop
pi_116676012
quote:

niet zo mooi, maar geluk dat het bij tweede graads is gebleven.
mocht er een koelend compres (burnshield) over of moet je het open houden?
4 weken niet fietsen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 12-09-2012 08:54:15 ]
pi_116676264
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

Maar, jij fietst toch helemaal niet? ~O>
Gaat weer lekker hier :'( Jawel hoor, ik fiets wel, maar zoals de titel van het topic zegt: recreatief. Als ik tijd heb en zin heb dan wil ik wel eens een rondje doen. Meld me hier sowieso erg weinig de laatste tijd, maar wil binnenkort echt meer gaan rijden weer. Zoals bekend komt er binnenkort weer iets meer stabiliteit in m'n leven waardoor ik 's avonds ook wat meer 'normale' tijd over houd.
pi_116676281
quote:

Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.
pi_116676301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hiervoor werd ik laatst nog voor NSB'er uitgemaakt :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als ik niks tijdens werk te doen heb ga ik ook gewoon diverse rides flaggen hoor.

:') NSB'er ook :p
Slecht korte termijn geheugen?
pi_116676626
sterkte janatwork, klinkt pijnlijk en een hand is te nuttig om even 4 weken ongebruikt te houden
  woensdag 12 september 2012 @ 09:27:31 #283
27167 SuperWeber
pi_116676778
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:02 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Sterkte man :/ Ken het effect van brandwonden. Loop nu al 3 dagen in Groningen bij het brandwondencentrum rond met m'n dochtertje. Niet leuk.
Dat is voor jullie beide erg klote. Hopelijk herstelt het goed.
  woensdag 12 september 2012 @ 09:40:39 #284
153506 Captain_Fabulous
pi_116677078
Ben je kok, janatwork? Beterschap in elk geval!
  woensdag 12 september 2012 @ 10:23:09 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_116678134
quote:

[..]

Nog een klant voor mijn oom...
pi_116678735
Dat is inderdaad vervelend.
Ik wilde vandaag ook even lekker stukje fietsen maar het weer hier ziet er niet echt goed uit helaas.
pi_116679443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:47 schreef dop het volgende:

[..]

niet zo mooi, maar geluk dat het bij tweede graads is gebleven.
mocht er een koelend compres (burnshield) over of moet je het open houden?
4 weken niet fietsen ?
Ze hebben het ingesmeerd met 1 of andere koelende pasta en dat met gaas afgedekt. Pijn heb ik momenteel niet maar dat zal door de Tramadol/paracetamol/diclofenac combi komen.

Het lastige is dat ik ook mijn handpalm verbrand heb en volgens de dokter kon dat wel tot een week of 4 duren voordat dat dat weer een beetje heel is.

quote:

[..]

AI, sterkte!
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben je kok, janatwork? Beterschap in elk geval!
Ik ben inderdaad Kok!
eten!!!
pi_116680448
Ik ben er weer :D met een gouden plak!!!
Haters gonna hate.
pi_116680839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:51 schreef Oksel het volgende:
Snoksel, mag ik eens met jullie mee? :D

@janatwork, sterkte man! Balen!
@Cyclinggirl, gefeliciteerd! Wat tof zeg!
pi_116680915
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Gefeliciteerd! Is de wedstrijd ergens terug te zien?
eten!!!
pi_116680956
Misschien op YouTube. Het was de Paralympische tijdrit van 5 september. Op 8 september tijdens de Paralympische wegwedstrijd was hij 4e.
Haters gonna hate.
  woensdag 12 september 2012 @ 12:47:47 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_116683025
quote:
ik eis een foto :)

Gefeliciteerd!
pi_116683044
Die komen nog staan nog op mijn camera :)
Haters gonna hate.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:01:28 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116683514
quote:

Frituur is geen goed fietsvoedsel ;)

Beterschap.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:47 schreef Blik het volgende:

[..]

ik eis een foto :)

Gefeliciteerd!
En dit!
quote:
Tof! Feliciteer 'm maar van ons!
pi_116688558
quote:
_O_ _O_
pi_116689798
quote:
Van harte gefeliciteerd met het succes!

Hier neem ik mijn helm diep voor af. _O_

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
pi_116690422
Haters gonna hate.
pi_116690452
Haters gonna hate.
pi_116690529
en thanks allemaal zijn er echt super blij mee en ik ben zo trots!
Haters gonna hate.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:59:07 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116690567
quote:
_O_
pi_116695882
Wat supergaaf zeg! _O_ Gefeliciteerd CyclingGirl en man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')