abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116599418

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116599428
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik neem na intensieve trainingen altijd een bidon met dextrose en taurine. Dextrose vult gelijk de glycogeen voorraad aan en taurine (werkt als insuline) zorgt ervoor dat je spiercellen meer en beter glycogeen kunnen opnemen. Kwartiertje daarna neem ik een eiwitshake. Op deze manier kan je lichaam optimaal herstellen en pleeg je geen roofbouw :)

Dextrose
Whey eiwit
pi_116599457
Wij hebben gisteren een blender gekregen *O* Bedoeling is shakes te kunnen maken voor na het sporten. Iets van kwark, "vers" bevroren fruit van de Appie en nog wat zooi. Iemand ideeën voor recepten? :)
pi_116599553
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben gisteren een blender gekregen *O* Bedoeling is shakes te kunnen maken voor na het sporten. Iets van kwark, "vers" bevroren fruit van de Appie en nog wat zooi. Iemand ideeën voor recepten? :)
Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.

Heb dat rooster er tussen uit gehaald omdat dat ook weer extra afwas is :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116599652
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn blender nooit omdat het zoveel schoonmaak werk is. Kwark eet ik gewoon uit het pakje of doe er wat fruitstukjes door. Voor shakes (eiwitten) heb ik zo'n shakebaker. Water er in + schep eiwitten en schudden maar.

[ afbeelding ]
Heb dat rooster er tussen uit gehaald omdat dat ook weer extra afwas is :')
Ja, daar maak ik me ook wel zorgen over. De kan is van glas, dat zou al makkelijker schoonmaken. Moeten maar zien of we dat blijven doen.
pi_116599676
Ik heb weinig verstand van al dat ingewikkelde eiwit/etc. gedoe, en denk ook dat het met mijn rondjes ook nog niet echt nodig is om me daar in te verdiepen.

Ik heb normaal een bidon met 2 schepjes van dat isostar spul bij me. Zo ook gister, maar uit angst 'm te snel leeg te drinken heel weinig gedronken. Bij thuiskomst had ik nog 3/4 bidon over :').
  maandag 10 september 2012 @ 13:48:10 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_116599759
ben niet zo van de shakes en sportvoeding.
als je braaf en trouw bent en gezond eet , en goed op hoeveelheden let dan kan het zeker wel nuttig zijn.
maar ik zie vaak dat het een aanvulling word op een verder ongezond eet patroon, dan doet het eerder kwaad dan goed,
word dan een aanvulling boven op wat er al teveel in gaat.
shakes worden dan een soort beloning of toetjes, vierde of vijfde maaltijden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_116599763
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:45 schreef muzas het volgende:
Ik heb weinig verstand van al dat ingewikkelde eiwit/etc. gedoe, en denk ook dat het met mijn rondjes ook nog niet echt nodig is om me daar in te verdiepen.

Ik heb normaal een bidon met 2 schepjes van dat isostar spul bij me. Zo ook gister, maar uit angst 'm te snel leeg te drinken heel weinig gedronken. Bij thuiskomst had ik nog 3/4 bidon over :').
Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.
pi_116599818
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij mij gaat het ook niet zo ingewikkeld worden hoor. Gewoon proberen om iets gezonds en lekkers te maken voor na het sporten. Anders grijp je misschien naar de ongezonde hapjes.
De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.

Ik drink ook nooit bier binnen 2uren na het sporten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon niet goed ofzo.
pi_116599846
Bovendien moet ik nog heel wat kilo's zien te verliezen. Dus als ik al die suikers en koolhydraten naar binnen mik wordt dat nooit wat.

Ook ik merk dat ik na het sporten eerder een sinaasappel en/of appel pak, dan wanneer ik een dag op m'n reet gezeten heb. Dán wordt het vaak chips idd...
pi_116599870
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:51 schreef muzas het volgende:
Bovendien moet ik nog heel wat kilo's zien te verliezen. Dus als ik al die suikers en koolhydraten naar binnen mik wordt dat nooit wat.

Ook ik merk dat ik na het sporten eerder een sinaasappel en/of appel pak, dan wanneer ik een dag op m'n reet gezeten heb. Dán wordt het vaak chips idd...
De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken. Koolhydraten moet je idd voorzichtig mee zijn wanneer je wilt afvallen. Eiwitten worden niet snel omgezet in vet, dat is te complex voor het lichaam..ik kan je met allemaal artikelen daarover om je hoofd slaan, als je dat wil.

Als de eiwitten via gluconeogenese omgezet worden in glucose, dan kan een overschot van de aldus gevormde glucose naar vet worden omgezet. Maar als je kijkt naar het aantal stappen wat je lichaam moet nemen om glucose uit eiewit te vormen dan zie je dat die onwaarschijnlijk is
Ten eerste moeten de aminozuren ontdaan worden en daarna moet het koolstofskelet wat achterblijft verder verwerkt tot pyrodruivenzuur waarna de Pyruvate => glucose omzetting kan beginnen

Komt er op neer dat je lichaam meer verbrand bij het omzetten van eiwitten naar vet, dan dat het aan vet zal opleveren :D
pi_116599906
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

De verleiding is idd altijd erg groot om ongezonde dingen te eten wanneer je trek hebt na het trainen. Op één of andere manier, kan ik die verleiding na het sporten altijd beter weerstaan dan een dag dat ik niet zo actief ben. Ik vind het altijd zonde om ongezonde dingen direct na het trainen te eten dus doe het dan ook niet. Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen in huis, dus moet ik dan eerst naar de winkel..wat alweer een drempel opwerpt.

Ik drink ook nooit bier binnen 2uren na het sporten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon niet goed ofzo.
Bier wel, na een tochtje in het weekend. Dat hou ik er ook in en vind ik niet erg. Voor mijn gevoel beter een lekker biertje na het fietsen dan een lekker biertje na de hele dag niks doen :P

Doordeweeks niet. Ik eet dan ook niet echt ongezond, maar wel veel. Paar dubbele boterhammen met pindakaas ofzo.
  maandag 10 september 2012 @ 13:57:31 #13
545 dop
pi_116600019
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

De koolhydraten en eiwitten die jij direct (binnen een uur) na het sporten neemt, zullen direct opgenomen worden door je spieren en zal dus niet voor extra gewicht zorgen. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken.
dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.
anders deden we allemaal 10 kniebuigingen voor het eten en werden we nooit dik
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_116600059
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar , is nogal afhankelijk van hoeveel beweging je gehad hebt en hoeveel je verbruikt hebt.
Dat klopt, maar ik ga er vanuit dat iedereen dat wel begrijpt. Een lichaam dat net heeft gesport (en dan heeft het idd met de intensiviteit te maken) neemt veel beter op. Het metabolisme is dan veel hoger.
pi_116600100
Je lichaam blijft na een flinke inspanning van het fietsen (dus geen doordeweeks rondje van 60 km) toch ook nog een aantal dagen daarna doorverbanden of dat het goede van de inspanning nog steeds doorwerkt? Meen zoiets gezien te hebben in een sportdocu.
pi_116600109
Ik wil juist dat mijn lichaam de reserves opmaakt :P :P

Nee, maar met mijn slechte conditie, mijn relatief kleine rondjes lijkt sportvoeding etc mij nog onnodig. Ik neem een bidonnetje isostar mee onderweg, bij thuiskomst vul ik 'm met water en pak ik 2 stukken fruit van de schaal.

Maar gister dus onderweg te weinig gedronken, en dat merk je dus pas een paar uur later. Bij thuiskomst echt heel veel water gedronken tot het avondeten aan toe, maar dat mocht niet baten.
  maandag 10 september 2012 @ 14:14:47 #17
545 dop
pi_116600492
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef MCH het volgende:
Je lichaam blijft na een flinke inspanning van het fietsen (dus geen doordeweeks rondje van 60 km) toch ook nog een aantal dagen daarna doorverbanden of dat het goede van de inspanning nog steeds doorwerkt? Meen zoiets gezien te hebben in een sportdocu.
ben geen expert , maar volgens mij blijft je lichaam juist vragen in voorbereiding op de volgende inspanning, natuurlijk verbruik je ook bij het herstel maar mijn gevoel zegt me dat je lichaam altijd meer zal vragen als dat je nodig hebt.
de juiste balans is voor de meeste mensen , zeker die met overgewicht een heel dun lijntje
pi_116600568
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
  maandag 10 september 2012 @ 14:18:57 #19
545 dop
pi_116600620
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden de heren kenners eigenlijk van Campagnolo Athena 11-speed? Zie dat ze daar ook 13-29 cassettes hebben. Ideaal met 39, voor in de bergen. Shimano gaat maar tot 28 zag ik.
shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monteren
pi_116600673
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef dop het volgende:

[..]

shimano gaat in de race cassetes maar tot 28 maar ATB cassetes gaan verder waar de race ophouden, en die kun je ook gewoon monteren
Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.
  maandag 10 september 2012 @ 14:22:46 #21
545 dop
pi_116600749
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat die ATB cassettes, geen geen meter schakelen met een race derailleur.
met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.
zelfde derailleur, kan ook op een dubbel met atb cassette
pi_116600800
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:22 schreef dop het volgende:

[..]

met korte arm wel ja ,daarom heeft een tripple ook een lange arm achter en daar mee schakelt het prima.
zelfde derailleur, kan ook op een dubbel met atb cassette
Afgelopen zomer, heeft onze FM geprobeerd om een triple der. (tiagra) af te stellen op een cassette met grootste 32.. lukte niet :)
pi_116600880
Waarom niet SRAM Force Patroon? Qua gewicht en prijs kunnen daar maar weinig andere groepen aan tippen. Gebruikerservaringen ook veelal positief. Gaat tot 32 achter.
pi_116600960
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom niet SRAM Force Patroon? Qua gewicht en prijs kunnen daar maar weinig andere groepen aan tippen. Gebruikerservaringen ook veelal positief. Gaat tot 32 achter.
Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.
675 voor een complete groep is ook wel betaalbaar.
pi_116601106
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik zag het idd, ook een goede optie voor de toekomst.
675 voor een complete groep is ook wel betaalbaar.
:Y En lichter dan Dura-Ace of Chorus.
  maandag 10 september 2012 @ 14:35:07 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601126
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.

Je kan natuurlijk ook Sram force nemen.

Athena alu is 545.- carbon is ook 675.-
  maandag 10 september 2012 @ 14:36:31 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601185
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad:
Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram
rijdt ivm naaf type)
Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585
Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver
Nippels: Sapim Messing Zilver
Inc velglint

Prijs: ¤ 420,-

Evt meerprijzen:

Verzenden: ¤ 9,90
DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,-
Trivio Snelsluiters: ¤ 15,-
Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,-

wat vinden julie van dit materiaal? Klinkt wel aardig...maar niet goedkoop. of misschien wel, relatief gezien...
Ziet er wel goed uit, ik zou in ieder geval zwarte spaken nemen. Ik denk dat je dit niet zo snel kapot rijdt.
pi_116601195
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooie groep, vorig jaar heb ik een athena 11speed alu groep op een fiets van een kennis gezet.

Je kan natuurlijk ook Sram force nemen.

Athena alu is 545.- carbon is ook 675.-
Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleur w/
  maandag 10 september 2012 @ 14:38:17 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601243
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ziet er ook wel goed uit dat Sram, mooier dan Shimano iig. Hoe zitten de shifters van Sram? Zag dat je de rubberen kapjes ook kan wisselen in een andere kleur w/
Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.

En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
pi_116601321
Je schijnt ook meerdere versnellingen met 1 beweging op of af te kunnen schakelen.

En die voorderrie zou dat ook niet nodig zijn omdat die ook in de lengteas beweegt oid.

Maar dat snap ik niet helemaal :P
pi_116601464
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je schakelt op en af met dezelfde hendel. Op is grote klik en af is kleine klik geloof ik. Het werkt goed maar als je 't niet gewend bent is wel even wennen.

En je kan de voorderrie niet trimmen met een klein klikje als je met een scheve ketting rijdt.
Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..

Gewichten in grammen:
Sram Red: 1849
Campa Super Record: 1875
Campa Record: 1974
Sram Force: 2013
Campa Chorus: 2096
Campa Athena(carbon): 2168
Shimano Dura Ace: 2111
Sram Rival: 2244
Sram Apex: 2308
Shimano Ultegra: 2441
Shimano 105: 2624

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 10-09-2012 14:52:24 ]
pi_116601528
Met bb30 zijn die sram setjes zelfs maar 1849 en 2013 :o
  maandag 10 september 2012 @ 14:48:48 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601541
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah das wel een nadeel, weet dat ik dat wel regelmatig doe dat trimmen..

Gewichten in grammen:
Campa Super Record: 1875
Sram Red: 1928
Campa Record: 1974
Campa Chorus: 2096
Sram Force: 2107
Campa Athena(carbon): 2168
Shimano Dura Ace: 2111
Sram Rival: 2244
Sram Apex: 2308
Shimano Ultegra: 2441
Shimano 105: 2624
Ja, met de start van een wedstrijdje begin je altijd op 53/21 ofzo. Sram is wel licht, dat doen ze goed.
pi_116601586
Merk je die paar honderd gram verschil nou echt met fietsen dan?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil maakt (het soepeler schakelen buiten beschouwing gelaten dan)
pi_116601609
dubbel
pi_116601620
foutje, ff rijtje aangepast.

Wat is BB30?
pi_116601631
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nu moeten ze allebei een positie hoger staan :P
pi_116601659
quote:

Wat is BB30?
Je trapas.
pi_116601669
Oke, damn ben verkocht man...nu het geld nog :P
  maandag 10 september 2012 @ 14:52:50 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601701
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:49 schreef Swaytje het volgende:
Merk je die paar honderd gram verschil nou echt met fietsen dan?
Kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil maakt (het soepeler schakelen buiten beschouwing gelaten dan)
Nee, maakt niet zoveel uit. Tenzij je daar heel veel waarde aan hecht.

Mijn fiets weegt met de Cosmic carbon sl's 8.5 kg
pi_116601733
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef Patroon het volgende:
Oke, damn ben verkocht man...nu het geld nog :P
Vind het ook echt een mooie groep:

:9~

(ok das wel Red maar Force is ook echt mooi)
pi_116601781
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jezus :o

Dat je daar de erasmusbrug mee op komt _O_
  maandag 10 september 2012 @ 14:55:03 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601783

Das force
  maandag 10 september 2012 @ 14:55:33 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601796
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Jezus :o

Dat je daar de erasmusbrug mee op komt _O_
Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.
pi_116601817
quote:

Wat is BB30?
Andere bottom bracket standaard. In theorie: grotere lagers dus stijver en gaan langer mee.

Denk dat Sram wel sneller slijt. In elk geval geen goede dingen gelezen van bijv. Apex en Rival bij cyclocrossgebruik. De kettingen en cassettes zijn ook slechter dan van de concurrent. Veel mensen, ook die met Red rijden, stappen over op Ultegra cassettes en (bijv. KMC) kettingen.
pi_116601842
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 14:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.

Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
pi_116601892
De nieuwe Force is nog wat mooier dankzij zwarte kettingbladen.

Jammer van de grijze derailleur. Vind Force mooier dan Red met al die schreeuwerige logo's en lelijke crank.

maandag 10 september 2012 @ 14:58:42 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116601914
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn fiets is ook echt zwaar. Komt vooral door het frame en zware triple 105 groep. Als ik een andere fiets in de winkel op til schrik ik altijd van het verschil met de mijne. In NL heb je er niet zoveel last van. Maar wanneer ik een nieuwe fiets koop moet die wel lichter zijn.

Trouwens opvallend: Zo'n goedkope Cube van Carbon lijkt leuk maar weegt met Ultegra ook nog steeds 8,5kg volgens de catalogus. Dan maakt Canyon voor dat geld toch wel wat lichter materiaal, zo'n 6,8kg.
Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.

Dit is toch ook wel fraai.
pi_116601952
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, en nog harder dan jij waarschijnlijk.
Geloof ik pas als het op strava staat :P

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Canyon Ultimate AL 7.1 in maat 57 _O_
pi_116601965
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed uitgangspunt. Voor jou is Sram wel een goede optie als je lichte spullen wilt voor weinig geld.

Dit is toch ook wel fraai.
[ afbeelding ]
Ja ik ben ook zeker te spreken over die Athena groep. Die 60gram extra maakt mij echt niets uit. Als die 60gram lichter er voor zorgt dat de duurzaamheid minder is, dan rij ik liever met Campa. Ga sowieso door met KMC kettingen, die bevallen prima.
pi_116602015
Die nieuwe RED 2013 crank is inderdaad niet mooi.

Overigens is de Force groep uit 2013 zo ongeveer de RED van 2012 _O_ Waarschijnlijk dus nog wat lichter dan de cijfers hier, die worden al een tijdje genoemd namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')