Ik heb trouwens ook de BtB gelopen vandaag

wat een doffe ellende, maar tegelijkertijd was het ook zo'n leuke dag!
Voor mij was het een thuiswedstrijd. M'n moeder en zusje waren blijven slapen, en we vertrokken samen met de bus naar het centrum.
Alleen bij de bushalte ontdek ik dat ik m'n MP3 speler vergeten ben. Ligt nog op m'n bureau. Natuurlijk

Ik sprint weer terug naar boven (4 hoog) om dat ding te halen. Kom ik terug, bus al weg. Goddamnit! Straks zijn we te laat voor de start van YUR en Jumparound
Dus ik Mr. Guppy gecharterd, en die heeft ons tot aan de voet van de John Frost brug gebracht. Daar zo snel mogelijk overheen gelopen en toch nog op tijd gekomen om YUR en Jumparound nog even aan te moedigen

Na het startschot even onze nummers opgehaald en toen wachten tot ze weer voorbij kwamen. Al vrij snel spotten we YUR, veels te snel om nog een foto te kunnen maken! Snel naar de andere kant van het parcours om nog eens te proberen.
Dit keer lukte het wel, foto's en zelfs een filmpje van een om ijsjes roepende YUR

Dat volgt vast nog

Toen nog even gaan zitten, en ook Jumparound nog gespot
Daarna naar de finish en ook daar nog even voor YUR geschreeuwd om hem binnen te halen. Supergoede tijd!!
Toen was het tijd voor GotC, m'n moeder en ik om te starten. Ik zag er best tegenop, want ik weet dat ik dit soort warmte heel slecht trek. Maar dan ook echt heel slecht. Maar goed, het startschot klonk en toen waren we weg.
De eerste km ging eigenlijk best lekker. GotC en ik hadden ongeveer een gelijk tempo en dat was eigenlijk prima. De warmte viel door de schaduw van de binnenstad nog best wel mee, en ik kreeg er goede moed van.
1KM: Garmin zegt 6:36min. Is eigenlijk best oké, denk ik. Zeker met dit weer. Daar komt de Nelson Mandela brug al!
2KM: Garmin zegt 6:31min. Nice and steady

recht zo die gaat. Eerste drankpost, en het water is lekker. Sponsje ook
3KM: We lopen de uiterwaarden in, het wordt warm hier!! Maar Garmin zegt braaf 6:36min, en ik voel me best oké. Kan hier en daar wat schaduw meepakken van de bomen.
4KM: Pace is 6:44min. Prima

bij de waterpost wil ik weer een bekertje meepakken, maar het is druk en ik moet even wachten... Het bekertje wat ik krijg is halfvol, balen!!
5KM-9KM: Door het wachten bij de waterpost ben ik uit m'n ritme... Ook is alle schaduw weg en ik krijg het warm... Erg warm, hier was ik bang voor.
Als ik bij de volgende waterpost achter het net vis en alleen een gebruikte spons te pakken kan krijgen, stort ik in... Dit is te warm voor mij... Ik val stil en begin te wandelen. Het begin van het einde, blijkt... Ik kom haast niet meer op gang, en faal jammerlijk om te blijven rennen. Wanhopig probeer ik met een half droge spons nog wat af te koelen, maar de brandende zon helpt niet echt... Op m'n tandvlees ren ik steeds stukjes, maar meer dan een paar honderd meter per keer is het niet. Dan valt m'n MP3 speler ook nog ergens uit. Not helping at all!! Wat doe ik hier in godsnaam, vraag ik me diverse keren af.
Het laatste stukje: Als ik de John Frost brug afren (ja, echt!) zie ik in de berm de ambulancemotor staan die een man probeert op te lappen. Ziet er echt slecht uit

van schrik val ik weer uit m'n ritme en daar wandel ik weer

Dan komt er een hele grote Surinamer naast me rennen die zegt: "kom op, we gaan samen!" Ik denk, ja, let's go! Helaas valt hij na 100m alweer stil en ren ik alleen verder. Ik hoor de finish al! Bijtend op m'n tanden het laatste stukje, ik hoor de Fok!kers nog juichen

na de laatste bocht pers ik er nog een sprintje uit om die man voor me toch nog te verslaan.
Finish!! Gehaald!! Ik leef nog!!
Maar mijn god, wat verschrikkelijk slecht!! Mijn tijd is 1:16:38, ik word 422ste van de 433 dames
Na het uitblazen zijn me een paar dingen duidelijk geworden.
1. Ik heb een grens, en die grens is 30 graden.
2. Ik moet gaan shoppen voor een petje.
3. En ook voor een wit shirt!!
Aan de andere kant, deze dramatische race kan ik volgend kaar natuurlijk alleen maar verbeteren

zo is het ook. Ik heb veel meer gewandeld dan me lief was, maar ik ben ook blij dat ik het gewoon gered heb zonder door de ambulancemotor van de straat te worden geplukt. Dat gebeurde ook voor me. Dat is echt erg!
Dit weer is gewoon killing, ik trek dit echt heel erg slecht. In dat perspectief was dit denk ik gewoon het hoogst haalbare, om er maar even een Churandy in te gooien, ik ben blij
Niet in de laatste plaats door de gezellige dag

we hebben namelijk nog gewacht op de start en finish van Yuki, die hebben we luidkeels naar de finish geschreeuwd. Volgens mij schrok ze er zelf een beetje van

Daarna nog lekker met z'n allen wat gedronken, echt een perfecte afsluiting.
Dus ondanks de loop-ellende, toch een topdag!! En een leuke medaille ook, met koeien erop
SPOILER
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*