abonnement Unibet Coolblue
pi_116550941
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 786 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg


Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zag de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo werd de uitspraak 'silence will fall' verklaard en leerden we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

Afleveringen

Seizoen 7 van Doctor Who start op 1 september op BBC One en BBC America. Er zullen vijf afleveringen worden uitgezonden in september en oktober, die vanaf eind oktober ook op dvd/blu-ray te verkrijgen zijn. De laatste van die vijf is het afscheid van companions Amy en Rory. Aflevering zes is de Christmas Special, waarin we kennis maken met nieuwe companion Clara Oswin. De overige acht afleveringen van seizoen 7 worden uitgezonden in 2013.

1. Asylum of the Daleks
2. Dinosaurs on a Spaceship
3. A Town Called Mercy
4. The Power of Three
5. The Angels Take Manhattan

6. (Christmas Special)
Ja doei.
pi_116551409
Ik vond hem tegen vallen.... :{
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 9 september 2012 @ 00:29:25 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116552366
Ik vond 'm ook wat minder, de manier waarop Nefertiti en "indiana jones" werden opgepikt had wel wat meer verhaal achter gemogen.
Maar dat vond ik vorige week ook al, je wordt in een keer in de aflevering gegooid zonder achtergrondverhaal erbij.
Zijn er op internet voorfilmpjes te zien ofzo?
  zondag 9 september 2012 @ 01:00:11 #4
194233 Friday12
Originele kloon
pi_116553188
ik vond die donna gewoon niets laat mij een menig hebben :'(
  zondag 9 september 2012 @ 07:54:08 #5
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116556047
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:57 schreef Mr. Orange het volgende:
Ik vond hem tegen vallen.... :{
Ik had tijdens de hele aflevering het gevoel dat er iets niet klopte. Alsof het CGI gedeelte niet helemaal correct was qua bewegingen.

Maar ik ben erg vergeving gezind als het om DW gaat :)

Ik heb genoten *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_116556783
Ik moet bij Tricey the Triceratops steeds aan Beary the Bear, Rabbity the Rabbit en al die andere Woodland Christmas Critters van South Park denken :P
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 9 september 2012 @ 10:03:19 #7
211083 Angelof9
I must go first
pi_116556922
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 07:54 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik had tijdens de hele aflevering het gevoel dat er iets niet klopte. Alsof het CGI gedeelte niet helemaal correct was qua bewegingen.

Dat had ik ook ja. Maar ik vond het wel meer entertaining dan die zeikaflevering van vorige week. Al heb ik me weer aan Amy ge-ergerd, wanneer is aflevering 5??
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 9 september 2012 @ 10:05:48 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116556946
Ben dit seizoen eindelijk aan de nieuwe Doctor gewend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116557467
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:03 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Dat had ik ook ja. Maar ik vond het wel meer entertaining dan die zeikaflevering van vorige week. Al heb ik me weer aan Amy ge-ergerd, wanneer is aflevering 5??
Vorige episode was veel beter dan die van gisteren.
Op het deleten van de dokter na dan... :{
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 9 september 2012 @ 10:48:28 #10
211083 Angelof9
I must go first
pi_116557535
Ik zeg ook niet dat die van gisteren beter was, maar wel meer entertaining. Leuker om naar te kijken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 9 september 2012 @ 15:00:09 #11
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116564908
Ik vond ze allebei tof, alleen begon de tweede aflevering wel erg rommelig.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 9 september 2012 @ 22:31:53 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_116584592
Karen O+.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_116593365
Ze hebben ook weer heerlijk met namen lopen spelen.

- Solomon met krukken: Solomon Kane
- En volgens mijn vriendin is Nefertiti ook ontvoerd geweest door koning Solomon.

Leuke aflevering, maar ik heb ze beter gezien.
De manier waarop de raketten werden afgewend was gewoon onzin.
pi_116594593
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:44 schreef Wild_Snake het volgende:
Ze hebben ook weer heerlijk met namen lopen spelen.

- Solomon met krukken: Solomon Kane
- En volgens mijn vriendin is Nefertiti ook ontvoerd geweest door koning Solomon.

Leuke aflevering, maar ik heb ze beter gezien.
De manier waarop de raketten werden afgewend was gewoon onzin.
Dat is wel goed gevonden ja, was mij niet opgevallen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 10 september 2012 @ 10:53:00 #15
211083 Angelof9
I must go first
pi_116594905
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:44 schreef Wild_Snake het volgende:
De manier waarop de raketten werden afgewend was gewoon onzin.
Het ergste was het Indische accent van de computer! _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Angelof9 op 10-09-2012 11:54:34 ]
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116596396
En nu valt het kwartje ineens. Rory's vader is een tovenaar! :o
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 12:00:01 #17
91830 MaximusTG
pi_116596768
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Het ergste was het Indische accent van de computer! _O-
Dat was toch juist logisch? Het was toch ook het Indian Space Agency?
  maandag 10 september 2012 @ 12:19:59 #18
211083 Angelof9
I must go first
pi_116597349
Heb je ooit wel eens een computer met een Indisch accent gehoord?? En als het echt een "Indische" computer was geweest, zou hij wel Indisch hebben gesproken en niet Engels met een accent.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 10 september 2012 @ 12:20:32 #19
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116597366
Vond dat ISA wel grappig gevonden, en ook helemaal niet zo vreemd, aangezien de VS en Europa het wel kunnen maar niet willen betalen, en alle componenten voor ruimtevaart zo langzamerhand ook wel in India en China worden gemaakt...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 13:14:41 #20
91830 MaximusTG
pi_116598818
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je ooit wel eens een computer met een Indisch accent gehoord?? En als het echt een "Indische" computer was geweest, zou hij wel Indisch hebben gesproken en niet Engels met een accent.
Nee, die sprak natuurlijk gewoon een Indiase taal, maar werd door de TARDIS vertaald naar wat wij kunnen verstaan, met een accent.
Duh.
  maandag 10 september 2012 @ 13:16:53 #21
211083 Angelof9
I must go first
pi_116598879
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:14 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Nee, die sprak natuurlijk gewoon een Indiase taal, maar werd door de TARDIS vertaald naar wat wij kunnen verstaan, met een accent.
Duh.
Uhhh ja, natuurlijk. Maar die buitenaardse computers zijn accentloos. :')
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 13:53:50 #22
91830 MaximusTG
pi_116599918
Ach, kom op zeg, als er 1 scifi serie is waar je niet moet gaan nitpicken op dat soort details dan is het wel Doctor 'Wibbly-Wobbly-Timey-Wimey' Who..
pi_116611596
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:44 schreef Wild_Snake het volgende:
- En volgens mijn vriendin is Nefertiti ook ontvoerd geweest door koning Solomon.
Nefertiti leefde ruwweg zo'n 400 jaar vóór Solomon, dus dat lijkt me sterk. ;)

Solomon kreeg wel een andere beroemde koningin op bezoek (en naar verluidt in zijn bed), de koningin van Sheba.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:01:22 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116664629
Wat was dat voor heisa over Moffat? Ik lees hier en daar iets over dat ie doodsbedreigingen kreeg via twitter vanwege de aflevering van zaterdag?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116664733
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Het ergste was het Indische accent van de computer! _O-
Dat viel mij ook op! :D
Ja doei.
  Admin woensdag 12 september 2012 @ 07:11:24 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116675167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef wonderer het volgende:
Wat was dat voor heisa over Moffat? Ik lees hier en daar iets over dat ie doodsbedreigingen kreeg via twitter vanwege de aflevering van zaterdag?
Nee, hij kreeg al af en toe opmerkingen en wilde daar vanaf, en vroeg vorige week dus aan zijn followers hoe dat moest. De enige oplossing voor de wens om te kunnen bepalen wie iets tegen hem mag zeggen (dat was het geloof ik) was een private account nemen. En dat is niet wat hij wilde, dus heeft hij zijn account maar gewoon helemaal verwijderd. Zijn vrouw heeft dit gemeld:
suevertue twitterde op zondag 09-09-2012 om 14:42:16 For all asking @stevenmoffat is well and currently having a family lunch but he's got a huge amount on and twitter was proving a distraction reageer retweet
Het formele antwoord is dus dat Twitter hem afleidde. Helaas geen Moff meer op Twitter; hij was vaak wel grappig en leuk om te volgen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 12 september 2012 @ 08:45:32 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116675980
Da's wel jammer... :{ Maar ik las ook iets van Amanda Abbington dat hij bedreigd werd, wegens sexisme en homofobie in de afgelopen aflevering...

Als ze over de opmerkingen van Lestrade vielen, en Rory's uitdrukking, vind ik dat wel erg sneu :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116676354
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:45 schreef wonderer het volgende:
Da's wel jammer... :{ Maar ik las ook iets van Amanda Abbington dat hij bedreigd werd, wegens sexisme en homofobie in de afgelopen aflevering...

Als ze over de opmerkingen van Lestrade vielen, en Rory's uitdrukking, vind ik dat wel erg sneu :')
Ik geloof niet dat dat het was. Ik heb wel opmerkingen gezien over de behandeling van Nefertiti door Solomon (die ik persoonlijk ook nogal disturbing vond voor een familie/kinderprogramma) en de opmerking "I was going through a phase" van Oswin in de vorige aflevering, over haar eerste vrouwelijke crush (bevestigt vooroordeel dat homo/biseksualiteit slechts een fase is).
  woensdag 12 september 2012 @ 09:12:54 #29
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116676450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:06 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb wel opmerkingen gezien over de behandeling van Nefertiti door Solomon (die ik persoonlijk ook nogal disturbing vond voor een familie/kinderprogramma)
Die snap ik niet...goed het was een beetje neanderthaler, maar schokkend? Historisch gezien, precies wat je van een jager rond de eeuwwissling verwacht.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116677088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Die snap ik niet...goed het was een beetje neanderthaler, maar schokkend? Historisch gezien, precies wat je van een jager rond de eeuwwissling verwacht.
Ik vind "I'll enjoy breaking her in", gezegd met zijn ondertoon en leer wel meer dan "een beetje Neanderthaler". En ja, het past bij zijn personage, maar zijn personage is niet iets dat er nu eenmaal is - het is een keuze van de makers/schrijvers om hem zo te maken. Ik vond de gewelddadig seksuele toon van die scène erg onprettig en niet passen bij het programma.
  woensdag 12 september 2012 @ 09:43:04 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116677157
Okay, snap wat je bedoelt, ben het er noet zo mee eens maar daar gat het ook niet om natuurlijk. Vindt mensen ombouwen tot cybermen zlef enger dan seksisme, maar ieder zijn/haar standpunt ;)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116677736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay, snap wat je bedoelt, ben het er noet zo mee eens maar daar gat het ook niet om natuurlijk. Vindt mensen ombouwen tot cybermen zlef enger dan seksisme, maar ieder zijn/haar standpunt ;)
Het verschil is denk ik dat omgebouwd worden tot cyberman in de echte wereld geen reëele dreiging is - in tegenstelling tot seksisme en seksueel geweld. Daarom roept dat fellere reacties op dan de meer sci-fi gevaren.
  woensdag 12 september 2012 @ 10:20:46 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116678070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:40 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik vind "I'll enjoy breaking her in", gezegd met zijn ondertoon en leer wel meer dan "een beetje Neanderthaler". En ja, het past bij zijn personage, maar zijn personage is niet iets dat er nu eenmaal is - het is een keuze van de makers/schrijvers om hem zo te maken. Ik vond de gewelddadig seksuele toon van die scène erg onprettig en niet passen bij het programma.
Die vond ik ook wat ver gaan ja, hoewel ik betwijfel dat de kijkende kids het oppikken. Verder verwacht ik ook niet dat Nefertiti nog maagd was, maar goed ;)

Ik ben allang blij dat het niet meer zo kinderachtig is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 september 2012 @ 10:23:54 #34
211083 Angelof9
I must go first
pi_116678149
Ik vroeg me opeens af of de Doctor straks rondvliegt met die Dalek in z'n tardis. Dat ze innerlijk gewoon eruit ziet als zichzelf, maar uiterlijk Dalek blijft en dat de Doctor dus een Dalek companion heeft. :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116678707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:23 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vroeg me opeens af of de Doctor straks rondvliegt met die Dalek in z'n tardis. Dat ze innerlijk gewoon eruit ziet als zichzelf, maar uiterlijk Dalek blijft en dat de Doctor dus een Dalek companion heeft. :D
Zou best een leuk idee zijn. Net zoals ze dat in Caprica gedaan hebben misschien?
pi_116678849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die vond ik ook wat ver gaan ja, hoewel ik betwijfel dat de kijkende kids het oppikken. Verder verwacht ik ook niet dat Nefertiti nog maagd was, maar goed ;)
Nee, ik ook niet, maar er zit een wereld van verschil tussen 'consensual' je maagdelijkheid verliezen en gedwongen worden door Solomon.
pi_116681363
Wat ik me altijd afvraag bij al die mensen die klagen, is waarom?

Het is toch de slechterik die dit wil? En de Doctor (als gentlemen) steekt hier toch een stokje voor? Hij wil haar niets eens overdragen ook al had hij een plan.

En liet Nefertiti niet een beetje doorschemeren dan Imhoteb maar een saai kerel was tussen de lakens (iets van "All he does is sleep", ofzoiets)? Dus zelf was ze ook niet heel onschuldig...

En nog iets, "Breaking her in" zou ook gewoon kunnen betekenen om haar wil te breken (komt wel vaker voor in films etc.). En dan is het alleen bedoeld om haar minder opstandig te maken, verder niets seksueel. (Iig, zo zou ik het uitleggen als ik me moest verdedigen tegen een stel boze moeders....)

On topic: Wel naar dat Moffat zich zo bedreigd voelt dat hij er geen zin meer in heeft. Jammer.
  woensdag 12 september 2012 @ 12:09:35 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116681588
Iets aanstippen en erover discussieren is niet per definitie klagen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin woensdag 12 september 2012 @ 12:13:52 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116681778
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:45 schreef Young_David het volgende:

[..]

Zou best een leuk idee zijn. Net zoals ze dat in Caprica gedaan hebben misschien?
Nah, dat is te vaag voor Doctor Who. Ik denk dat Coleman gewoon als mens in de TARDIS komt. Ik zag haar op foto's tijdens de opnames op buitenlocaties, en dat is ook logisch: als een companion niet echt mee kan doen omdat ze eigenlijk niet meer zichzelf is, is het dan wel leuk om te volgen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_116682132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef Wild_Snake het volgende:
En liet Nefertiti niet een beetje doorschemeren dan Imhoteb maar een saai kerel was tussen de lakens (iets van "All he does is sleep", ofzoiets)? Dus zelf was ze ook niet heel onschuldig...
Nogmaals, seksuele escapades uit vrije wil zijn iets heel anders dan gedwongen worden door Solomon. Wat Nefertiti van haar echtgenoot vindt is compleet irrelevant als het om seksueel geweld van een ander gaat. (Om even kort door de bocht te gaan: een kort rokje dragen op straat betekent toch ook niet dat je verkracht mag worden?).

quote:
En nog iets, "Breaking her in" zou ook gewoon kunnen betekenen om haar wil te breken (komt wel vaker voor in films etc.). En dan is het alleen bedoeld om haar minder opstandig te maken, verder niets seksueel. (Iig, zo zou ik het uitleggen als ik me moest verdedigen tegen een stel boze moeders....)
Ja, dat kan een betekenis zijn, maar dan neem je niet in acht hóe hij het zei en hoe hij erbij keek. Dat zorgde voor de nare seksuele lading.

En verder wat wonderer zegt.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:15:21 #41
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116684026
De manier waarop Solomon het over zijn "waren/handel" had was op een manier zoals een fokker over zijn vee praat.
"Breaking her in" betekent niets meer dan temmen.

En de reactie van Rory op de kus van de Doctor was ook logisch, zo reageren heterosexuele mannen als ze opeens een kus op de mond krijgen van een man..

En Oswin in haar "fase" met Nina, daar moet ik toch eerst de beelden van zien voor ik daar een oordeel over kan vellen O-) ;)
  woensdag 12 september 2012 @ 13:42:19 #42
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116685262
Om in die opmerking van Oswin meer te zien dan een mindfuck op het brein van de kijker, door schrijver/regiseur erin gestopt gewoon omdat het kan...lijkt me nogal verspilling van energie :7
remember, the Doctior lies...and so does Moffat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 12 september 2012 @ 14:58:04 #43
211083 Angelof9
I must go first
pi_116688198
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef Wild_Snake het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij al die mensen die klagen, is waarom?
Omdat het leuk is om af en toe lekker te mekkeren??

En wat wonderer zegt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116688297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:15 schreef SiGNe het volgende:
De manier waarop Solomon het over zijn "waren/handel" had was op een manier zoals een fokker over zijn vee praat.
"Breaking her in" betekent niets meer dan temmen.
Als het zo puur zakelijk is, waarom zegt hij dan dat hij er van zal genieten?
  woensdag 12 september 2012 @ 15:10:42 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116688617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om in die opmerking van Oswin meer te zien dan een mindfuck op het brein van de kijker, door schrijver/regiseur erin gestopt gewoon omdat het kan...lijkt me nogal verspilling van energie :7
remember, the Doctior lies...and so does Moffat.
En bij sommige mensen is het gewoon een fase. Je kunt van DW veel zeggen maar niet dat het homofoob is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 september 2012 @ 15:15:50 #46
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116688826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als het zo puur zakelijk is, waarom zegt hij dan dat hij er van zal genieten?
tja, zo is het "gezegde"nu eenmaal en waarom zou een zakenman niet van z'n werk kunnen genieten?
pi_116689854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als het zo puur zakelijk is, waarom zegt hij dan dat hij er van zal genieten?
Net zoals een cowboy waarschijnlijk zal genieten als het hem lukt een wild paard te temmen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_116694841
Zo eindelijk gezien. Ik vond vooral dit:
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:00 schreef Ugjerke het volgende:
Ik vond ze allebei tof, alleen begon de tweede aflevering wel erg rommelig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 12 september 2012 @ 20:32:02 #49
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116703258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat het was. Ik heb wel opmerkingen gezien over de behandeling van Nefertiti door Solomon (die ik persoonlijk ook nogal disturbing vond voor een familie/kinderprogramma) en de opmerking "I was going through a phase" van Oswin in de vorige aflevering, over haar eerste vrouwelijke crush (bevestigt vooroordeel dat homo/biseksualiteit slechts een fase is).
Voor heel veel mensen is het ook slechts een fase.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_116704288
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nogmaals, seksuele escapades uit vrije wil zijn iets heel anders dan gedwongen worden door Solomon. Wat Nefertiti van haar echtgenoot vindt is compleet irrelevant als het om seksueel geweld van een ander gaat. (Om even kort door de bocht te gaan: een kort rokje dragen op straat betekent toch ook niet dat je verkracht mag worden?).

[..]

Ja, dat kan een betekenis zijn, maar dan neem je niet in acht hóe hij het zei en hoe hij erbij keek. Dat zorgde voor de nare seksuele lading.

En verder wat wonderer zegt.
Nouja kán, net voor die zin zegt hij dat hij wel van wat spirit houdt want dat betekend dat hij die kan breken. Dus afgaande op de twee zinnen voordat hij 'breaking her in' zegt zou ik voor de betekenis gaan dat hij haar wil wilt breken. En hij keek vuil ja, maar ik linkte het niet aan seks maar gewoon aan dat hij de evil villain is. Die kijken gewoon zo.
pi_116748227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:09 schreef wonderer het volgende:
Iets aanstippen en erover discussieren is niet per definitie klagen.
Ik bedoelde niet de mensen hier in dit topic. Eigenlijk meer de mensen die ook roepen dat alle videogames verboden moeten worden een uur nadat er een bloedbad aangericht is ofzo.
pi_116749275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:07 schreef Wild_Snake het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet de mensen hier in dit topic. Eigenlijk meer de mensen die ook roepen dat alle videogames verboden moeten worden een uur nadat er een bloedbad aangericht is ofzo.
Er is wel een verschil tussen "he, je serie is tof, maar dit ene aspect vind ik problematisch, misschien kun je kijken of je dat in de toekomst kunt verbeteren?" en "ALLES moet VERBODEN worden". Die tweede groep zie je gelukkig niet zoveel in DW fandom. :)
pi_116753052
We hebben net Torchwood: Children of Earth (seizoen 3) afgekeken. Dat was behoorlijk fucked up. :{

Maar wel erg goed, veel beter dan de vorige seizoenen. Weet ook niet of we aan seizoen 4 gaan beginnen, dit was een mooie afsluiter.
  donderdag 13 september 2012 @ 20:08:25 #54
211083 Angelof9
I must go first
pi_116753163
Nee, niet doen hoor! Die walgelijke Amerikaanse versie is niet om aan te zien.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116792408
Ik vind die BBC3 vrijdagavond herhalingen wel fijn. More dino's on a spaceship.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:07:20 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116800600
Ik weet niet of jullie deze al kennen, maar wow O+ David Tennant BLIJFT geweldig.



"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 15 september 2012 @ 00:43:20 #57
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116804815
Persoonlijk vind ik Tennant nog steeds de beste Doctor.
pi_116823993
Hebben we er al weer zin in? Nog maar 3 kwartier!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:22:38 #59
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_116825554
Ik zit al weer klaar :7
My hovercraft is full of eel.
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:25:17 #60
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116825674
TEN MINUTE WARNING :)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_116825771
Eerst nog een paar minuten een dansprogramma, gepresenteerd door een soort van Ted de Braak. Apart.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:32:03 #62
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116825964
Ja, ik vond het ook al apart.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:33:44 #63
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116826042
DWTS .... yuck

Ik zit klaar :P
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_116826817
"No it's not. It's Susan. And he wants you to respect his life choices." :D
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_116826834
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:48 schreef WheeleE het volgende:
"No it's not. It's Susan. And he wants you to respect his life choices." :D
Susan Foreman *O*
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:21:13 #66
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116828285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:48 schreef WheeleE het volgende:
"No it's not. It's Susan. And he wants you to respect his life choices." :D
Ik lag in een deuk _O-

Leuke aflevering *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:21:24 #67
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116828293
Elke keer als the Doctor mensen wil veroordelen voor oorlogsmisdaden denk ik aan "the moment".
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_116828320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:21 schreef Ugjerke het volgende:
Elke keer als the Doctor mensen wil veroordelen voor oorlogsmisdaden denk ik aan "the moment".
Goh,the Valeyard is bijna terug :+
pi_116828380
Laatste twee aflveringen nog maar eens terugkijken. Op één of andere manier kan ik me er deze keer niet op concentreren. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:24:42 #70
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116828413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Goh,the Valeyard is bijna terug :+
Misschien moet ik dan toch maar eens Trial of a Timelord gaan kijken. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:26:07 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116828477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:48 schreef WheeleE het volgende:
"No it's not. It's Susan. And he wants you to respect his life choices." :D
Dat was erg humor inderdaad.
Leuke aflevering verder alleen vraag ik me toch af wat er met de marshall is gebeurt verder in de toekomst.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:27:44 #72
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116828559
OOOOH IK ZAT DE HELE AFLEVERING ME AL AF TE VRAGEN WAAR IK ISAAC VAN KENDE.

Stargate natuurlijk!
(En anderen zullen hem wellicht van Farscape kennen)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:39:33 #73
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_116829035
Asylum of the Daleks:

Dinosaurs on a Spaceship:

En nu heeft the Doctor het zelf over kerst...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:43:11 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_116829171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Ugjerke het volgende:
Stargate natuurlijk!
(En anderen zullen hem wellicht van Farscape kennen)
Beide ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:51:31 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116829451
Die dokter was gister nog in Miranda te zien als een knettergekke perverse Engelsman, veelzijdig acteur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116829472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:48 schreef WheeleE het volgende:
"No it's not. It's Susan. And he wants you to respect his life choices." :D
Hier stond de ondertiteling aan en kwam er ook daadwerkelijk 'Susan whinnies' te staan even later :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:39:58 #77
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116833386
Ik ergerde me wel kapot aan die ondertiteling.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_116834176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:39 schreef Ugjerke het volgende:
Ik ergerde me wel kapot aan die ondertiteling.
Hoezo dan?
pi_116834687
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Ugjerke het volgende:
OOOOH IK ZAT DE HELE AFLEVERING ME AL AF TE VRAGEN WAAR IK ISAAC VAN KENDE.

Stargate natuurlijk!
(En anderen zullen hem wellicht van Farscape kennen)
_O- Had ik ook last van. Ben Browder.

Was verder niet echt heel enthousiast over deze episode. :@
  zondag 16 september 2012 @ 00:41:36 #80
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116835594
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 00:02 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hoezo dan?
De ondertiteling was zeer opvallend: De letters waren groot, gekleurd, niet onderin maar hoger in het scherm en hadden een balk achter zich. Maar wat nog irritanter was, is dat de ondertiteling niet synchroon liep.

Nou was dit de eerste aflevering dit jaar die ik op TV gekeken heb, maar volgens mij hadden ze die zooi vorig jaar niet. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 16 september 2012 @ 06:08:48 #81
194233 Friday12
Originele kloon
pi_116838506
noooooooooooo!!! vergeten te kijken!!!!
pi_116839440
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 00:41 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

De ondertiteling was zeer opvallend: De letters waren groot, gekleurd, niet onderin maar hoger in het scherm en hadden een balk achter zich. Maar wat nog irritanter was, is dat de ondertiteling niet synchroon liep.

Nou was dit de eerste aflevering dit jaar die ik op TV gekeken heb, maar volgens mij hadden ze die zooi vorig jaar niet. :P
Ja, gekleurd is altijd bij dovenondertiteling, maar bij digitale tv heb je geen zwarte balk. Als je hem vanaf teletekst haalt idd wel.
pi_116839724
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 09:52 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, gekleurd is altijd bij dovenondertiteling, maar bij digitale tv heb je geen zwarte balk. Als je hem vanaf teletekst haalt idd wel.
Ik heb die van de digitv laatst geprobeerd, maar ik kreeg m niet tevoorschijn op de Ziggo-cisco ontvanger.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 16 september 2012 @ 10:17:15 #84
211083 Angelof9
I must go first
pi_116839750
Ondertiteling? :?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116839828
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
Ondertiteling? :?
De BBC ondertitelt vrijwel al haar programma's voor doven en slechthorenden (wel in het Engels dus). De ondertiteling maak je zichtbaar via teletekstpagina 888 of de ondertitel-functie van je digitale ontvanger.
  zondag 16 september 2012 @ 10:25:16 #86
211083 Angelof9
I must go first
pi_116839851
Oh die. Maar die is toch altijd vrij irritant? Was het anders dan anders dan? En waarom zou je dat aanzetten (tenzij je doof of slechthorend bent natuurlijk).
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116839853
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 00:41 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

De ondertiteling was zeer opvallend: De letters waren groot, gekleurd, niet onderin maar hoger in het scherm en hadden een balk achter zich. Maar wat nog irritanter was, is dat de ondertiteling niet synchroon liep.

Nou was dit de eerste aflevering dit jaar die ik op TV gekeken heb, maar volgens mij hadden ze die zooi vorig jaar niet. :P
Ondertiteling is altijd een optie bij de BBC (zelfs liveprogramma's worden ondertiteld, hoewel met vertraging). Doen ze al zo lang ik me kan herinneren, dus vorig jaar hadden ze dat ook. Als je 'm vervelend vindt, kun je 'm gewoon uitzetten. :P
pi_116839881
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:25 schreef Angelof9 het volgende:
Oh die. Maar die is toch altijd vrij irritant? Was het anders dan anders dan? En waarom zou je dat aanzetten (tenzij je doof of slechthorend bent natuurlijk).
Die van teletekst is idd redelijk lomp en in de weg, maar die van UPC digitale tv is gewoon als normale ondertiteling met af en toe een geluidje wat een paard maakt en het is soms wel handig als je Engels niet op zn best is :) En ik heb Engels gestudeerd en mis soms nog wel wat met dat snelle gebabbel ;)
pi_116839894
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:25 schreef Angelof9 het volgende:
Oh die. Maar die is toch altijd vrij irritant? Was het anders dan anders dan? En waarom zou je dat aanzetten (tenzij je doof of slechthorend bent natuurlijk).
Ik vind het altijd wel prettig, het kijkt rustiger omdat je je minder hoeft te concentreren op de dialoog en tussendoor eventueel een opmerking kunt maken zonder meteen vanalles te missen. Heb het ook nog nooit irritant gevonden, ik vind de kwaliteit van de BBC-ondertitels juist altijd erg hoog.
  zondag 16 september 2012 @ 10:44:04 #90
211083 Angelof9
I must go first
pi_116840099
Ik vind ondertitels juist altijd zo afleiden, omdat je ook gaat zitten lezen als het helemaal niet nodig is. En dan mis je dingen die in het beeld gebeuren. De enige serie waar ik de ondertitels wel eens aanzette was Battlestar Galactica, daar werd zo gemompeld!
Bij Doctor Who heb ik ze gelukkig niet nodig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 16 september 2012 @ 11:51:02 #91
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116841531
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ondertiteling is altijd een optie bij de BBC (zelfs liveprogramma's worden ondertiteld, hoewel met vertraging). Doen ze al zo lang ik me kan herinneren, dus vorig jaar hadden ze dat ook. Als je 'm vervelend vindt, kun je 'm gewoon uitzetten. :P
Ik heb echt op alle knopjes gedrukt! O.o HOE

HOE? HOE? HOE?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_116842025
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik heb echt op alle knopjes gedrukt! O.o HOE

HOE? HOE? HOE?
Hij hoort eigenlijk niet automatisch aan te staan, dus misschien iets in de instellingen van je ontvanger?

Bij UPC moet je op het i-tje drukken en dan krijg je een venster waar je de taal en ondertitels aan kunt passen, nog nooit Ziggo tv gehad :)
pi_116843694
Vond dit de beste aflevering tot nu toe. Mooie setting, je voelde het zweet van het oude westen, leuk verhaal met echte Who-achtige moraal. De emotionele staat van The Doctor wordt er wel redelijk dik bovenop gelegd en het feit dat hij niet zonder companion kan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_116845688
pi_116846419
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik heb echt op alle knopjes gedrukt! O.o HOE

HOE? HOE? HOE?
Het groene knopje switcht tussen ondertitels bij Ziggo (op de Cisco HDrecorder/ontvanger in ieder geval). In de ontvanger kun je in het Instellingen-menu ergens on Taal instellen wat je voorkeurstaal voor ondertitels is.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 16 september 2012 @ 14:01:54 #96
211083 Angelof9
I must go first
pi_116846492
Mijn afstandbediening heeft een knopje dat SUB heet en de ondertitels aan en uit zet. Het ligt denk ik aan je ontvanger.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116846582
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:01 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn afstandbediening heeft een knopje dat SUB heet en de ondertitels aan en uit zet. Het ligt denk ik aan je ontvanger.
Ongetwijfeld. Ik kreeg vanochtend bij het testen overigens wel een soort Teletext-uitziende ondertitel te zien. Niet echt een verbetering :P
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 16 september 2012 @ 18:38:41 #98
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_116857391
Nou, volgende keer nog maar wat meer knopjes induwen dan. :@
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 16 september 2012 @ 23:15:26 #99
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_116874560
Net pas de aflevering van gister gezien, en vond em nogal meh ...

Voor mij voorlopig de minste van het seizoen helaas :{
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 17 september 2012 @ 00:11:29 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116877134
D'r mag wel weer wat gebeuren in de ruimte, in plaats van alles op aarde. Met de hoeveelheid aliens die op aarde rondzweven vraag je je af waarom niemand er nog in gelooft :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116879915
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:11 schreef wonderer het volgende:
D'r mag wel weer wat gebeuren in de ruimte, in plaats van alles op aarde. Met de hoeveelheid aliens die op aarde rondzweven vraag je je af waarom niemand er nog in gelooft :{
Aarde is opgeblazen geweest. einde van de tijd ... toen was alles weer terug geplaatst (en nog zulk soort acties 2-3x) Waardoor niemand zich waarschijnlijk iets herinnert. Daarnaast het is te overdreven dat het wel niet waar moet zijn! denken de stomme mensen dan ;). hoe ze enigzins in een soort van geloof wel weer geloven vind ik ook weer dubieus maar ach ja zo zijn mensen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door cablegunmaster op 17-09-2012 08:52:14 ]
Redacted
pi_116880375
Voor mensen met een tablet met Bluefire Reader, er zijn wat Doctor Who boeken gratis te downloaden, best leuk :Y

Ben nu deze aan het lezen http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sands_of_Time_(Doctor_Who)
  maandag 17 september 2012 @ 10:09:48 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116881613
Heerlijke aflevering...vind het mooi als de Doctor zo bijna tegen z'n eigen principes in gaat. Ook weer een mooie verwijzing naar dat de Doctor z'n compagnions hard nodig heeft om zelf niet te ontsporen.
Nu heel benieuwd naar volgende week, kan een aantal manieren zien nu hoe het afscheid van de Ponds zal gaan. Een 'goedkope'oplossing is natuurlijk net als Donna alles uit hun geheugen wissem over de Doctor. Zou wel het probleem oplossen van dat ze in twee werelden leven, en dat de keuze tussen welke ze in willen leven moeilijk is. Tenslotte, als ze de Doctor voorgoed vaarwel zeggen, zien ze dan River Song ook nooit meer? Hun dochter?
Aan de andere kant, als het mogeljk is om de Doctor uit het collectieve geheugen van de Daleks te wissen, waarom niet de Ponds uit het geheugen van de Doctor halen? Zodat hij gewoon nooit meer bij ze langs komt?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116886453
Ik zie toch wel een enorme aanwijzing in de poster/wallpaper van The Angels take Manhatten. Amy en Rory zijn daar bijna net zo grijs als de Weeping Angels terwijl de Doctor gewoon full colour is... Ik ben een beetje bang dat de Angels gaan winnen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_116886516
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:59 schreef Karstman het volgende:
Ik zie toch wel een enorme aanwijzing in de poster/wallpaper van The Angels take Manhatten. Amy en Rory zijn daar bijna net zo grijs als de Weeping Angels terwijl de Doctor gewoon full colour is... Ik ben een beetje bang dat de Angels gaan winnen...
[ afbeelding ]
Mmm, misschien worden ze inderdaad naar een ander tijdperk getransporteerd door de Angels (hopelijk wel allebei hetzelfde, zou dat mogelijk zijn?). En dan kunnen ze niet meer door the Doctor opgehaald worden, want a) weet hij veel waar/wanneer ze zitten? en b) dat levert vast timey-wimey troep op. En dan is het dilemma gewoon leven vs Doctorleven ook opgelost.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 13:09:06 #106
91830 MaximusTG
pi_116886752
Hmm ja, dat is iets wat ik nog steeds raar vind, en misschien is dat ook wel de reden dat de Angels mensen tegenwoordig gewoon doden? Want daarvoor transporteerden ze mensen naar het verleden. Waarom zou de Doctor ze niet gewoon kunnen terughalen? Dat hij dat niet kan in de eerste aflevering met de Angels kan ik nog inkomen, omdat de mensen die daar teruggestuurd worden een soort van deel zijn van een causality loop.. Maar stel dat A&R nu in de volgende aflevering bv 40 jaar naar het verleden gestuurd worden, zonder de Doctor. Waarom zou hij niet terug kunnen gaan en ze weer naar het heden brengen?
pi_116887073
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:09 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm ja, dat is iets wat ik nog steeds raar vind, en misschien is dat ook wel de reden dat de Angels mensen tegenwoordig gewoon doden? Want daarvoor transporteerden ze mensen naar het verleden. Waarom zou de Doctor ze niet gewoon kunnen terughalen? Dat hij dat niet kan in de eerste aflevering met de Angels kan ik nog inkomen, omdat de mensen die daar teruggestuurd worden een soort van deel zijn van een causality loop.. Maar stel dat A&R nu in de volgende aflevering bv 40 jaar naar het verleden gestuurd worden, zonder de Doctor. Waarom zou hij niet terug kunnen gaan en ze weer naar het heden brengen?
Omdat hij niet weet dat ze 40 jaar naar het verleden zijn gebracht? Hij weet alleen dat ze naar het verleden zijn gebracht, maar niet of dat nu 40 of 4000 jaar is. En om nu all of space & time af te gaan zoeken... Ik weet dat hij veel tijd over heeft, maar dit lijkt me zelfs voor hem ondoenlijk.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 13:19:22 #108
91830 MaximusTG
pi_116887149
Mja mja, de TARDIS kan ze natuurlijk wel vinden.. En zij kunnen signalen voor de doctor achterlaten zoals in 'Let's kill Hitler'.
En ze hebben natuurlijk allebei een omgebouwde mobiel..
  maandag 17 september 2012 @ 14:16:29 #109
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116889328
Stenen mobieltjes werken niet meer....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 14:19:20 #110
91830 MaximusTG
pi_116889467
? De Angels veranderen je niet in steen; de eerste aflevering laat zien dat ze mensen terug in de tijd sturen.. Sally Sparrow, die politieagent. En die leven hun leven gewoon uit.
pi_116890333
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:19 schreef MaximusTG het volgende:
? De Angels veranderen je niet in steen; de eerste aflevering laat zien dat ze mensen terug in de tijd sturen.. Sally Sparrow, die politieagent. En die leven hun leven gewoon uit.
Sally Sparrow werd niet teruggestuurd, dat gebeurde met haar vriendin. :P
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 14:40:56 #112
91830 MaximusTG
pi_116890472
Oja, dat is waar! Maar mn punt blijft verder gewoon staan natuurlijk :)
  maandag 17 september 2012 @ 14:59:00 #113
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116891136
wacht even, Amelia veranderde toch bijna in steen in de tweede Weeping Angels aflevering? waar Rory 'gewist' werd?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 15:17:25 #114
91830 MaximusTG
pi_116891856
Ja, dat klopt, maar dat gebeurt alleen als je te lang naar een Angel kijkt. "That which holds the image of an Angel becomes itself an Angel"
pi_116935256
Deze vond ik weer een beetje tegenvallen. Beter dan de dino episode, dat dan weer wel.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:55:51 #116
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_116948914
Net aan het eerste seizoen van Doctor Who begonnen... ik ben nu bang voor vuilnisbakken.
Helemaal super.
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:00:22 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116949167
Oh dear. Dan staat je nog wat te wachten!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116950439
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:55 schreef Kyubey het volgende:
Net aan het eerste seizoen van Doctor Who begonnen... ik ben nu bang voor vuilnisbakken.
* WheeleE neuriet zachtjes "Welcome to the Hotel Who...wherer you can checkout anytime you like, but you can never leave..." (8>
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:01:11 #119
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_116953022
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:21 schreef WheeleE het volgende:

[..]

* WheeleE neuriet zachtjes "Welcome to the Hotel Who...wherer you can checkout anytime you like, but you can never leave..." (8>
Oh nee toch :'(
Helemaal super.
pi_116961701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Oh nee toch :'(
Sorry schat, you are here to stay :D Maar vrees niet, we zijn heel vriendelijk 8-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_116968259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

Sorry schat, you are here to stay :D Maar vrees niet, we zijn heel vriendelijk 8-)
Veel plezier ook alvast!

En we bijten maar heel zelden!
pi_117122197
Vanavond! *O*
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_117126945
Ooh, small cubes!

Met het groene afstandsbediensingsknopje krijg ik trouwens mooie ondertiteling in beeld bij Ziggo. Geen teletext-vormgeving maar gewone witteletterszwarterand-ondertitels.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 22 september 2012 @ 20:39:04 #124
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_117127091
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ooh, small cubes!

Met het groene afstandsbediensingsknopje krijg ik trouwens mooie ondertiteling in beeld bij Ziggo. Geen teletext-vormgeving maar gewone witteletterszwarterand-ondertitels.
Gaaf
waarom lees je dit :')
  zaterdag 22 september 2012 @ 20:55:56 #125
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_117127740
Ik vind dat emotionele gedoe altijd een beetje jammer :9 wat dat betreft zal ik blij zijn als ze weg zijn volgende week.
My hovercraft is full of eel.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:07:46 #126
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_117128255
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:55 schreef BGTes het volgende:
Ik vind dat emotionele gedoe altijd een beetje jammer :9 wat dat betreft zal ik blij zijn als ze weg zijn volgende week.
Ik niet. Maar ieder zn eigen
waarom lees je dit :')
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:10:10 #127
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_117128366
En weer red ie iedereen! I love the doctor. You beautifull man!
waarom lees je dit :')
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:12:55 #128
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_117128472
Ok, het einde viel tegen, ik had meer spanning verwacht
waarom lees je dit :')
pi_117128475
Ja, ik vond m leuk! :Y De Doctor met de defibrilator was geweldig :D
Ik heb alleen nu wel de vogeltjesdans in m'n hoofd :{
Volgende week de grote weeping angel...spannend!
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:14:18 #130
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117128533
Ik vond het begin echt fantastisch, maar het einde een beetje slap. Hup een ruimteschip op zonder enige weerstand en zwaai met de sonic screwdriver naar een scherm zodat iedereen weer leeft. Ik had echt het gevoel dat er nog meer moest komen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:14:59 #131
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117128553
En dit keer is het mij inderdaad gelukt om de ondertiteling uit te zetten. :Y
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:15:01 #132
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_117128555
Ik vind het einde een beetje.. afgeraffeld. De rest was wel leuk!
My hovercraft is full of eel.
pi_117128611
Toffe dingen deze aflevering:
Brian Cox!
"About time you made an honest woman out of her."
Henry VIII :D (ik hoop nog steeds op een Tudor-aflevering)
De ode aan de brigadier en zijn baas van een dochter. :)

De Shakri vielen wel wat tegen, en het einde vond ik nogal een Deus ex machina.
pi_117128696
Jaa, Brian Cox in Doctor Who! Baas! *O*
If you open your mind too much your brain will fall out
  Admin zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:00 #135
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117128702
Ik had meer verwacht van het concept dat de Doctor een tijdlang bij de Ponds in zou trekken. De aflevering had misschien langer moeten zijn om dat te kunnen laten zien. Het verhaal zelf was wel leuk, de boxjes zijn leuk bedacht, maar de achtergrond is wat standaard en de oplossing is wat makkelijk.

Maar de bottom line: iets laten zien van de Ponds: dat is wel gelukt. Ik vond het ook leuk dat Brian er weer bij was. Weet hij eigenlijk dat hij een kleindochter heeft? :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:09 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117128707
Deze was tof!
Goed verhaal ook met die kubussen al had de oplossing wel wat moeilijker mogen zijn.
En als bij die mensen hun hart een tijd stilstaat.. is ook niet gezond dus weer tot leven wekken was misschien een stap te ver.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:20:36 #137
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117128752
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:19 schreef Breuls het volgende:
Ik had meer verwacht van het concept dat de Doctor een tijdlang bij de Ponds in zou trekken. De aflevering had misschien langer moeten zijn om dat te kunnen laten zien. Het verhaal zelf was wel leuk, de boxjes zijn leuk bedacht, maar de achtergrond is wat standaard en de oplossing is wat makkelijk.

Maar de bottom line: iets laten zien van de Ponds: dat is wel gelukt. Ik vond het ook leuk dat Brian er weer bij was. Weet hij eigenlijk dat hij een kleindochter heeft? :+
Ik had het idee dat dit een two-parter had kunnen zijn. 1 aflevering over de Doctor bij de Ponds en 1 aflevering over de invasie.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:20:57 #138
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117128762
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ooh, small cubes!

Met het groene afstandsbediensingsknopje krijg ik trouwens mooie ondertiteling in beeld bij Ziggo. Geen teletext-vormgeving maar gewone witteletterszwarterand-ondertitels.
Ik kan beiden met mijn TV, ik kreeg eerst de teletekstversie maar toen ik de settings op "voor slechthorenden" had gekozen kreeg ik normale ondertitels.
pi_117129122
Dit wordt wel een lekkere goedkoop te produceren Doctor Who gadget.. een zwarte kubus. Een must voor elke collector! _O-
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_117135176
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik kan beiden met mijn TV, ik kreeg eerst de teletekstversie maar toen ik de settings op "voor slechthorenden" had gekozen kreeg ik normale ondertitels.
Mijn tv kan ook beiden maar op BBC1 geven beide ondertitels een zwarte balk, zeer irritant. Vreemd genoeg heb ik op CBBC wel normale ondertitels zonder balk, maar daar heeft de tweede ondertiteling wel weer het oortje.

Edit: Hmm BBC2, 3 en 4 hebben oortjes en doorzichtige ondertiteling en BBC1 en BBCHD hebben zwartebalken ondertiteling. Toch eens de kabelmaatschappij bellen hoe dat zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door whocares86 op 23-09-2012 00:13:49 ]
pi_117140640
Ik vind de nieuwe vijand trouwens wel tof. Lijkt me qua technologie on par met de timelords..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 23 september 2012 @ 12:18:47 #142
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117143578
Wat me trouwens opviel:
-Er werd de vorige keren over kerst gesproken en dit keer kwam er een kerstviering in voor
-In elke aflevering zijn er robots/androids voorgekomen
-De jas van het meisje in deze aflevering was zo'n zelfde jas als van de bemanning van de Alaska in ep. 1

Maar wat zal de story-arc nu zijn?
pi_117143796
Het kon me niet echt boeien, helaas alle afleveringen dit seizoen. Nog maar eens in alle rust downloaden en nog eens bekijken in mijn eentje (ik heb altijd gezelschap bij de tv-uitzending)....misschien dat het de serie dan beter doorkomt dit jaar. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 23 september 2012 @ 13:59:20 #144
211083 Angelof9
I must go first
pi_117147708
Hey Trovey!

Ja, ik vind er ook nog steeds niets aan. Het is allemaal zo hak op de tak en chaotisch.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 23 september 2012 @ 16:50:44 #145
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117156012
Ook niet geschreven door Moffat, de laatste 2 in elk geval niet.
  zondag 23 september 2012 @ 17:19:31 #146
47102 Elvi
miemkwien
pi_117157541
Ik heb gisteren bij de Fame twee Doctor Who dvd boxen gekocht *O* (seizoen 1 en 2 van New Who)
En bij Waterstones een Dalek handbook. *O*

Er is eindelijk wat Doctor Who spul te koop in Nederland :')
pi_117157668
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:19 schreef Elvi het volgende:
Ik heb gisteren bij de Fame twee Doctor Who dvd boxen gekocht *O* (seizoen 1 en 2 van New Who)
En bij Waterstones een Dalek handbook. *O*

Er is eindelijk wat Doctor Who spul te koop in Nederland :')
Voor een beetje redelijke prijzen ook?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 23 september 2012 @ 17:24:39 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_117157767
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 17:22 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Voor een beetje redelijke prijzen ook?
mwa... 33 euro per box. Maar ik kreeg extra korting met mn klantenkaart en ik had nog een VVV-bon van 10 euro. Dus 50 euro voor 2 boxen. Dalek handbook was 15 euro geloof ik.
pi_117158628
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:24 schreef Elvi het volgende:

[..]

mwa... 33 euro per box. Maar ik kreeg extra korting met mn klantenkaart en ik had nog een VVV-bon van 10 euro. Dus 50 euro voor 2 boxen. Dalek handbook was 15 euro geloof ik.
Dat is een nette prijs :Y
Ik heb eerder dit jaar seizoen 5 en 6 op Bluray voor iets van 30 euro per stuk gekocht, dus 33 euro voor een NL box is netjes.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 23 september 2012 @ 18:51:32 #150
47102 Elvi
miemkwien
pi_117161573
Het is niet echt een nederlandse box. Volgens mij bestaan die niet. Het is UK import, dus alleen engelse ondertiteling maar dat ben ik al gewend :P Toch fijn dat ik nu eindelijk Confidential kan kijken en wat schijfruimte op mn pc kan creeeren O-) .
pi_117163910
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:59 schreef Angelof9 het volgende:
Hey Trovey!

Ja, ik vind er ook nog steeds niets aan. Het is allemaal zo hak op de tak en chaotisch.
:W
Ben ik toch niet de enige. :P Maar eens kijken of de aflevering van gisteren al te vinden is en dan maar eens rustig beginnen te kijken vanaf 1.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 23 september 2012 @ 21:38:26 #152
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117171183
Vonden jullie Asylum ook niet leuk dan?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin maandag 24 september 2012 @ 07:23:55 #153
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117181951
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:51 schreef Elvi het volgende:
Toch fijn dat ik nu eindelijk Confidential kan kijken en wat schijfruimte op mn pc kan creeeren O-) .
De confidentials op de boxen zijn kortere afleveringen van een kwartier. Daar is dus een half uur per aflevering uitgeknipt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 september 2012 @ 09:12:34 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117182902
Ik vond de aflevering van gister niet zo goed :{ De balans was een beetje zoek, het duurde heel lang voor het tot een climax kwam en het einde leek afgeraffeld. Ineens was het hele probleem opgelost, ik had nog tien minuten extra verwacht waarin de Doctor nadacht en dingen probeerde die niet werkten etc.

Kweenie. Vond het alienprobleem (WEER op aarde ...) een beetje ondergeschikt aan de karakterontwikkeling, maar met deze acteurs heb ik niet zoveel met de karakterontwikkeling als met Ten en zijn companions. Het voelt te gemaakt, of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 24 september 2012 @ 13:45:45 #155
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117190282
Er was eigenlijk te weinig ruimte voor en de doctor bij de Ponds, en een alien probleem. dus het einde was maar een beetje dertien in dozijn vond ik ook. Maar hopen datb de Weeping Angels het volgende week goed maken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_117193301
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 09:12 schreef wonderer het volgende:
Ik vond de aflevering van gister niet zo goed :{ De balans was een beetje zoek, het duurde heel lang voor het tot een climax kwam en het einde leek afgeraffeld. Ineens was het hele probleem opgelost, ik had nog tien minuten extra verwacht waarin de Doctor nadacht en dingen probeerde die niet werkten etc.

Kweenie. Vond het alienprobleem (WEER op aarde ...) een beetje ondergeschikt aan de karakterontwikkeling, maar met deze acteurs heb ik niet zoveel met de karakterontwikkeling als met Ten en zijn companions. Het voelt te gemaakt, of zo.
Had ik nou ook....zat te kijken en ineens...bam ...afgelopen. :{ Vroeg zelfs nog aan mijn medekijker "Nu al afgelopen :?" :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 24 september 2012 @ 15:24:18 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117193443
Het is het allemaal gewoon net niet... terwijl ik Matt juist eindelijk begin te waarderen als Doctor...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117205294
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Had ik nou ook....zat te kijken en ineens...bam ...afgelopen. :{ Vroeg zelfs nog aan mijn medekijker "Nu al afgelopen :?" :')
Dat vonden wij ook. He, nu al afgelopen :? krijgen we niet ietsie meer achtergrond van de bad guys.

De volgende aflevering lijkt me wel goed, River Song :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117205627
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:57 schreef DezeDokter het volgende:

[..]

Dat vonden wij ook. He, nu al afgelopen :? krijgen we niet ietsie meer achtergrond van de bad guys.

De volgende aflevering lijkt me wel goed, River Song :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook meer hoop voor de volgende aflevering...de Angels en River. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117207295
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_117211337
:')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117292083
Een mooie bruidstaart:
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin donderdag 27 september 2012 @ 21:59:13 #163
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117332200


Nog twee dagen. :)

Foto komt hier vandaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 28 september 2012 @ 18:51:18 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117362618



I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117362693
Oh hell no! :o Weeping Cherubijntjes? No way! Brrr
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin vrijdag 28 september 2012 @ 18:59:53 #166
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117362916
Alles is mogelijk. Kijk maar:


Enneh:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117365530
Ja dat maakt het nou juist zo friggin creepy. :D
De opzich onschuldig en schattig ogende cherubijntjes die dan Weeping Angels blijken, dat is het beste van 2 werelden. Of het slechtste, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. :P
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:21:32 #168
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117366394
Ik denk dat ik de aflevering van morgen maar oversla, ik heb niet zo veel schone broeken in huis.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 19:24:06 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117398142
CaroSkinner twitterde op zaterdag 29-09-2012 om 19:22:35 I don't want to type this. But only an hour to go till the last adventure of the Ponds. Tissues at the ready.... reageer retweet
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117398240
Nog een uurtje! Ben benieuwd :D
Ja doei.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 19:33:45 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117398506
Caroline Skinner neemt dus de honneurs waar voor Moffat als het gaat om de "het begint bijna" tweets. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 19:35:47 #172
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117398590
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:48:53 #173
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117399162
Ik heb vorige week gemist :(
Dus ik zit NU al vast klaar _O-
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_117399649
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:48 schreef wdn het volgende:
Ik heb vorige week gemist :(
Dus ik zit NU al vast klaar _O-
Ik zit nog even een mail af te typen, maar dito (TV aan op achtergrond). :P

Ik heb vorige week nog niet eens gezien. :@
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 20:07:20 #175
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117399903
RattyBurvil twitterde op zaterdag 29-09-2012 om 19:45:47 @KarenGillan2 holla. Strange to not be watching tonight with your horrible face next to me. reageer retweet
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:13:28 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_117400149
10 minuten waarschuwing!
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:19:57 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117400410
Tot straks :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:21:49 #178
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_117400490
*O*
My hovercraft is full of eel.
pi_117400578
Don't blink.... ;)
Ja doei.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:26:20 #180
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_117400706
Ik schrok :')
My hovercraft is full of eel.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:26:37 #181
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117400716
You got to be kidding me :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:05:00 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117402664
Damn dit was goed :D

Paradoxen <3
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:05:13 #183
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_117402675
Dit was awesome :D
My hovercraft is full of eel.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 21:05:51 #184
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117402710
:'(
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 21:09:14 #185
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117402908
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:10:05 #186
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117402950
:'(
Moffat is the man!
Sterke aflevering zeg en mooie manier om de band tussen de Doctor en Amy te verbreken
pi_117402996
Eh... Ik had er meer van verwacht, en er had denk ik ook meer in het concept gezeten. De hele "dit wordt echt hártverscheurend" marketingcampagne werkte nogal averechts. En ik had graag nog wat meer geweten van Amy & Rory's leven post-Doctor. Alleen "oh, we waren gelukkig" was echt niet genoeg.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:12:02 #188
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117403060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:10 schreef lunapuella het volgende:
Eh... Ik had er meer van verwacht, en er had denk ik ook meer in het concept gezeten. De hele "dit wordt echt hártverscheurend" marketingcampagne werkte nogal averechts. En ik had graag nog wat meer geweten van Amy & Rory's leven post-Doctor. Alleen "oh, we waren gelukkig" was echt niet genoeg.
Amy zal misschien nog wel berichten kunnen sturen?
ze had ook maar 1 pagina in het boek tenslotte.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:12:50 #189
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117403099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:10 schreef lunapuella het volgende:
Eh... Ik had er meer van verwacht, en er had denk ik ook meer in het concept gezeten. De hele "dit wordt echt hártverscheurend" marketingcampagne werkte nogal averechts. En ik had graag nog wat meer geweten van Amy & Rory's leven post-Doctor. Alleen "oh, we waren gelukkig" was echt niet genoeg.
Och, ze is niet dood.
Indien nodig kan DW puur toevallig een keer ergens belanden waar Amy en Rory zijn.
Als het echt moet ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_117403182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Amy zal misschien nog wel berichten kunnen sturen?
ze had ook maar 1 pagina in het boek tenslotte.
Die tekst die je hoorde vulde echt geen pagina. En je zag ook dat de bladzijde die de Doctor vast hield aan één kant nog grotendeels leeg was.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:17:22 #191
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117403356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:12 schreef wdn het volgende:

[..]

Och, ze is niet dood.
Indien nodig kan DW puur toevallig een keer ergens belanden waar Amy en Rory zijn.
Als het echt moet ;)
Hij kan in elk geval niet naar New York want dan ontploft de boel werd er gezegd maar misschien geldt dat voor de hele resterende tijdlijn van Amy en Rory.

Best irritant parardoxen, je weet nooit hoe het eindigt.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:18:09 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_117403391
Die dakscene ;(
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 21:21:45 #193
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117403562
The Last Day of The Ponds

Online special van elf minuten. Een Minidential, zegmaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117403573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:18 schreef Erasmo het volgende:
Die dakscene ;(
Ja, die was erg sterk. Ze hadden beter daarmee kunnen eindigen.
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 21:22:50 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117403622
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:18 schreef Erasmo het volgende:
Die dakscene ;(
Ik had daar tranen en bij de begraafplaats. Very powerful stuff.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117403668
Die begraafplaats was te veel voor me. Veel te veel.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zaterdag 29 september 2012 @ 21:28:57 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117403973
En een korte Q&A met de Moff en collega's van een minuut of vier: http://www.bbc.co.uk/programmes/p00z56w8
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:30:06 #198
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_117404029
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:18 schreef Erasmo het volgende:
Die dakscene ;(
Ik heb daar 1 probleem mee:
Ze waren snel op dat dak. Zo ook Rory de eerste keer.
Waarom duurde het zo lang voor DW en River op het dak waren?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:36:46 #199
211083 Angelof9
I must go first
pi_117404357
Ik zal wel een koude kikker zijn, maar ik vond het niet bijzonder emotioneel ofzo. En d'r klopte weer vrij weinig van. Ik hoop echt dat het beter word zonder Amy.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117409510
Wat een awesome aflevering, veel beter dan de vorige. Ik vind die beelden echt zo freaky, haha.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_117410563
Deze aflevering had best een 2 parter kunnen zijn. Het was zo snel over.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_117411714
Oh holy crap wat een aflevering! :o En waarom besloot ik de aflevering toch nog zo laat vlak voor het slapen gaan te kijken?
Rory! :'( Amy! :'(
Wat waren de giechelende cherubijntjes fucking scary zeg, brrr! De Angels zij met stip gestegen op de lijst met engste vijanden na deze aflevering.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_117417834
Zonet teruggekeken; snotterend op de bank! Mooie ep, een waardig einde.
En inderdaad, die dakscène! Heftig hoor. ;(

En nu weer wachten tot de Kerst. -O-
If you open your mind too much your brain will fall out
  zondag 30 september 2012 @ 11:41:27 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117418192
De doctor gaat verder met River Song.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117418577
Maar ik begreep eigenlijk niet helemaal hoe het nu met de Doctor-River tijdslijn zit. Hun trouwdag was toch ook afscheid/begin? En waar was het spoilerboekje?

Verder wel toffe aflevering, maar dat vind ik al snel met de Angels :)
  zondag 30 september 2012 @ 14:57:57 #206
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_117423692
ik jank nog steeds sinds gisteravond. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :'(
waarom lees je dit :')
pi_117423970
Meh. Next!
Ja doei.
  Admin zondag 30 september 2012 @ 15:33:38 #208
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117424947
Nog 86 dagen tot dinsdag 25 december 2012 :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 30 september 2012 @ 16:17:08 #209
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117426269
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
De doctor gaat verder met River Song.
ja, maar ook niet teveel.
River zei iets over dat de TARDIS dat niet aankon ofzo, had het niet helemaal goed verstaan.
pi_117427112
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

ja, maar ook niet teveel.
River zei iets over dat de TARDIS dat niet aankon ofzo, had het niet helemaal goed verstaan.
"One psychopath per Tardis, don't you think?"
  zondag 30 september 2012 @ 16:56:49 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117427693
Volgende week Merlin, daar maken ze wel 13 afleveringen van ipv 5
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 september 2012 @ 19:05:14 #212
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117432919
Hmm.. kennelijk is de BBC weer op jacht geweest bij de torrentsites.
Op torrentz.eu krijg ik geen resultaten en er staat
quote:
14 results removed in compliance with EUCD / DMCA
onder..

Inmiddels wel via bitsnoop.com binnen gehaald overigens ^O^
pi_117433143
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgende week Merlin, daar maken ze wel 13 afleveringen van ipv 5
Doctor Who zijn er ook dertien, alleen wat meer verdeeld.
pi_117433465
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:05 schreef SiGNe het volgende:
Hmm.. kennelijk is de BBC weer op jacht geweest bij de torrentsites.
Op torrentz.eu krijg ik geen resultaten en er staat

[..]

onder..

Inmiddels wel via bitsnoop.com binnen gehaald overigens ^O^
Ik heb hem vanmorgen binnengehaald via piraatje.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117433522
iPlayer! O+ :P
Ja doei.
pi_117444661
Beste aflevering van het seizoen, zaten goeie dingen in, bijvoorbeeld het eerste stuk, zo jaren 30 detective en zo anders dan we van Doctor Who gewend zijn. Keuzes van Rory en Amy waren logisch, Angels scary. Maar toch het gevoel dat het het net niet is, er had meer ingezeten volgens mij.

Tuurlijk het afscheid van Amy en Rory was pijnlijk maar niet zo emotioneel als ik verwacht had. Ik zat gister op BBC Entertainment End of Time te kijken, daar had ik het een stuk zwaarder bij het eind.

Nog een paar maandjes wachten. Ben toch wel erg benieuwd hoe de Doctor uit deze put / depressie komt en hoe Jenna daarbij gaat helpen. Als dat ene shot van haar in de preview van de Christmas Special een indicatie is denk ik dat het wel goed komt, wat een schatje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 30 september 2012 @ 23:48:52 #217
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117450341
Toch denk ik dat ik liever het hele verhaal over de Silence liever met Amy en Rory afgerond had zien worden.

Ik ga er tenminste vanuit dat dat nog niet afgelopen is.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 1 oktober 2012 @ 03:41:27 #218
194233 Friday12
Originele kloon
pi_117453411
vind het zo jammer het is niet echt mogelijk ze nog een gastrol te laten hebben zoals rose :')
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:12:58 #219
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117456131
Heerlijk...wat een einde. Eigelijk zou ik nu wel een paar afleveringen willen hebben waarin de relatie tussen de Doctor en river eens goed neergezet wordt...ze kan dus niet met hem in de Tardis reizen, maar alleen daarvan al kun je een aflevring maken, van hoe ze het toch proberen.
Een nieuwe compagnion met Kerst, voelt nu eigenlijk te vroeg.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:58:50 #220
244933 trovey
Nachtoele
pi_117461220
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 03:41 schreef Friday12 het volgende:
vind het zo jammer het is niet echt mogelijk ze nog een gastrol te laten hebben zoals rose :')
De Doctor kan ze ergens in het verleden tegenkomen :P ....ze zeggen nu dat dat niet kan maar dat hebben we vaker gehoord. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:12:00 #221
194233 Friday12
Originele kloon
pi_117463366
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:58 schreef trovey het volgende:

[..]

De Doctor kan ze ergens in het verleden tegenkomen :P ....ze zeggen nu dat dat niet kan maar dat hebben we vaker gehoord. :')
ja ok maar na dit zitten ze in dat hotel dus later worden ze niet meer gezien :P
pi_117464278
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]

ja ok maar na dit zitten ze in dat hotel dus later worden ze niet meer gezien :P
Zoals ik het begrijp is het hotel gesloopt door de paradox en zijn Amy en Rory meer a la Blink gegrepen: wel naar het verleden, niet vast in dat gebouw. Anders zou dat boek ook nooit gepubliceerd worden met 'we leefden nog lang en gelukkig'
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:07:17 #223
211083 Angelof9
I must go first
pi_117465212
En Rory's vader dan? En de rest van hun familie? En vrienden?

Ik zou mijn leven niet zomaar achter kunnen laten hoor, met of zonder vriendin.

Ik vond het allemaal zo vaag...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:18:27 #224
244933 trovey
Nachtoele
pi_117467999
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]

ja ok maar na dit zitten ze in dat hotel dus later worden ze niet meer gezien :P
Laat dat maar aan de schrijvers over. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin maandag 1 oktober 2012 @ 16:27:30 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117468423
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 19:10 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Doctor Who zijn er ook dertien, alleen wat meer verdeeld.
Veertien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117469327
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:27 schreef Breuls het volgende:

[..]

Veertien. :)
Nog beter! :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:25:44 #227
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117489954
Zelfs dit kon me niet raken. Na tweeenhalf seizoen geef ik het maar op om Smith leuk proberen te vinden... hij is gewoon echt mijn doctor niet.

Ik hoop eigenlijk dat ie snel kapt zodat nummer twaalf misschien wel weer bij me binnenkomt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117490387
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:25 schreef wonderer het volgende:
Zelfs dit kon me niet raken. Na tweeenhalf seizoen geef ik het maar op om Smith leuk proberen te vinden... hij is gewoon echt mijn doctor niet.

Ik hoop eigenlijk dat ie snel kapt zodat nummer twaalf misschien wel weer bij me binnenkomt...
Ik voel wel met je mee, ik vind het geen slechte doctor, serieus niet maar Matt Smith is ook niet mijn doctor.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:06:02 #229
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_117491556
Tennant is ook meer mijn Doctor, maar Smith begin ik wel steeds meer te liken. Maar goed, dat heeft wel een behoorlijke tijd al geduurd nu.

Heeft er in mijn geval ook mee te maken dat ik de (losse) verhalen en de season arcs onder eindleiding van Russell T. Davies eigenlijk wel beter vindt dan nu onder Moffat ... Op één of andere manier hadden die net iets toffers, net dat stukje extra.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:19:15 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117491988
De serie is verkindst, met het vertrek van RTD, voelt het. Een tienerserie (nu, eerder voelde het echt als een kinderserie), met al die jonge mensen. Matt is gewoon te jong.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 03:09:44 #231
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117493861
Ik heb wel het idee dat de verhalen onder RTD simpeler waren, zeker de season arcs. Op een gegeven moment voelde de finales een beetje aan als "MORE BIGGER".
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 03:11:01 #232
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117493868
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
En Rory's vader dan? En de rest van hun familie? En vrienden?

Ik zou mijn leven niet zomaar achter kunnen laten hoor, met of zonder vriendin.

Ik vond het allemaal zo vaag...
Het is niet alsof ze nou echt een keuze hadden. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_117494573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 03:11 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Het is niet alsof ze nou echt een keuze hadden. :P
Nee, maar voeg een zinnetje toe aan dat nawoord dat de doctor even moet gaan vertellen wat er is gebeurd aan die vader ofzo. Ik vond het ook wat vreemd..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:24:51 #234
211083 Angelof9
I must go first
pi_117496814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 03:11 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Het is niet alsof ze nou echt een keuze hadden. :P
Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:50:56 #235
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_117497508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
Je kijkt Doctor Who, en dan val je hierover? Dafuq :D
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:53:04 #236
244933 trovey
Nachtoele
pi_117497560
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
Zoiets kun je ook zeggen van mensen die uit ontwikkelingslanden naar rijke Westerse landen vluchten(het proces is dan voor sommige dingen andersom)en die passen zich ook aan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117498243
Hoe geweldig ik de hedendaagse technologie ook vind, zolang m'n man maar bij me is vind ik alles prima. Sowieso leg je je er na een tijdje bij neer, went alles en vind je je draai ook wel weer, me dunkt. Ach, ik vind 't allemaal wel best :+
Ja doei.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:25:36 #238
211083 Angelof9
I must go first
pi_117498476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Je kijkt Doctor Who, en dan val je hierover? Dafuq :D
Ik weet het. Ik erger me groen en geel aan wat Moffat met deze show gedaan heeft. Dan krijg je dat. :N
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:06:18 #239
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117503250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
Ach dat armoede valt wel mee, Rory kan met zijn kennis als verpleegkundige zo aan de slag. Daarnaast afhankelijk van in welk jaar ze terecht komen is er geld te verdienen met het wedden op sport. Zitten ze voor 1936 kunnen ze inzetten op Jesse Owens 4 gouden medailles tijdens de Olympische spelen bijvoorbeeld. Picasso maakte Guernica in die tijd. Kennis van de komende oorlog kan je gebruiken bij beleggingen. Je weet ongeveer wie de presidenten gaan worden, de auto is in opkomst, televisie staat op het punt om door te breken. Fox, Warner Brothers, Shell etc. bestonden toen ook al. Met zelf basis kennis van de geschiedenis kan je met een beetje handigheid snel rijk worden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:51:35 #240
211083 Angelof9
I must go first
pi_117505007
:D

zit wat in!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:55:19 #241
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117505166
Als je dan toch praktisch wil gaan zemelen, ga jij maar eens uitleggen aan een tandarts in 1940, hoe je aan die witte vullingen komt, die ten nog niet eens uitgevonden waren enzo....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:20:46 #242
211083 Angelof9
I must go first
pi_117506096
Ik moet er zowiezo niet aan denken om in 1940 naar de tandarts te moeten! Of stel, je hebt een operatie nodig ofzo, argh!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:27:10 #243
244933 trovey
Nachtoele
pi_117509030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik moet er zowiezo niet aan denken om in 1940 naar de tandarts te moeten! Of stel, je hebt een operatie nodig ofzo, argh!
Ze hadden toen ook al verdovingen hoor ;) , ze zitten niet in 1740. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:40:44 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_117509654
Die verdoving gaat je echt niet helpen met je infecties, en massa productie van peniciline begon pas rond 1944.
En misschien zitten ze wel in 1744! Joost mag weten waar die Angels ze heengestuurd hebben.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:38:22 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117513948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:40 schreef Angelof9 het volgende:
Die verdoving gaat je echt niet helpen met je infecties, en massa productie van peniciline begon pas rond 1944.
En misschien zitten ze wel in 1744! Joost mag weten waar die Angels ze heengestuurd hebben.
Ik denk niet dat er dan een vrij nieuwe grafsteen met hun leeftijd opstaat. En dan had Amy dat boek nooit kunnen publiceren.

Wel jammer dat ze er geen datums bij hadden gezet trouwens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:49:22 #246
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117514310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
Dat geldt toch net zo goed voor Kathy uit Blink? Zij had ook niemand meer, vond in de jaren '20 iemand en leefde nog lang ende gelukkig. Ook erg versimpeld weergegeven natuurlijk. Aan de andere kant: natuurlijk is het een persoonlijke ramp als zoiets gebeurt, maar zou je zelf ook niet uiteindelijk proberen een nieuw leven op te bouwen en daarin gelukkig te worden?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:57:42 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117514648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 00:19 schreef wonderer het volgende:
De serie is verkindst, met het vertrek van RTD, voelt het. Een tienerserie (nu, eerder voelde het echt als een kinderserie), met al die jonge mensen. Matt is gewoon te jong.
Dr Who was altijd een kinder/jeugdserie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:11:53 #248
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117515213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Rory had geen keus, Amy wel. Daar naast is het "we lived happily ever after" briefje, wat gewoon niet realistisch is. Moet je je voorstellen dat je ineens in de jaren 40 leeft (of waar ze ook naartoe zijn gegaan), armoede, oorlogstijd, je hebt geen baan meer, geen moderne apparatuur of gezondsheidszorg, je bent je huis kwijt, AL je persoonlijke bezittingen, je vrienden, je familie, je hele leven is WEG om nooit meer terug te komen. Maar joepie, je hebt je partner dus je leeft nog lang en gelukkig.

Echt niet.
Dat is liefde, door alles wat ze samen meegemaakt hebben kunnen ze niet meer zonder elkaar. Als ik verliefd ben zou ik ook alles opgeven voor mijn wederhelft, no questions asked.
En over armoede en werkgelegenheid zou ik mij geen zorgen meer maken. Die twee kunnen stinkend rijk worden door her en der een sportuitslag goed te "voorspellen".

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:03 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, maar voeg een zinnetje toe aan dat nawoord dat de doctor even moet gaan vertellen wat er is gebeurd aan die vader ofzo. Ik vond het ook wat vreemd..
Ik ga ervan uit dat de Doctor of River dat off-screen wel even doen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:14:06 #249
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117515309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dr Who was altijd een kinder/jeugdserie.
Precies, ik vind Matt juist goed omdat voor mijn gevoel zijn Doctor dichter bij de roots van Doctor Who ligt. (De eerste Doctor even buiten beschouwing gelaten, dat was een geval apart)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:14:38 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117515336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dr Who was altijd een kinder/jeugdserie.
Nee, Doctor Who was een familieserie. Dus ook leuk voor de volwassenen. Dat is iets anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:18:11 #251
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117515474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, Doctor Who was een familieserie. Dus ook leuk voor de volwassenen. Dat is iets anders.
Maar dan is het dus goed dat het wat verkindst is. Ik vond het namelijk wel erg complex en duister worden soms. Wat voor mij niet erg is, maar wel een beetje het fundement onder de serie uitschopt. En je gaat niet beweren dat de serie helemaal geen ingewikkelde en duistere elementen meer heeft voor de volwassenen.

Wat complexiteit betreft is de serie juist minder verkindst vind ik als je het vergelijkt met RTD's jaren. De seasonarcs onder RTD waren eigenlijk vrij recht toe recht aan. Het is op dat gebied alleen wat meer verkindst sinds de eerste twee Moffatseizoenen, maar wie weet wat er in de tweede helft van het seizoen gebeurt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:03:30 #252
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117536362
Als ik kijk hoe duister de toon soms is in de laatste afleveringen (Mat Smith wordt vaak zo belicht dat hij erg veel op een doddshoofd gaat lijken) ga ik een beetje hopen op een 'Doctor gone bad' verhaal Arc. Dat hij een beetje een burn-out krijgt van telkens zich weer hechten aan compagnions, en ze verliezen. Dat zou ten eerste eens wat anders zijn, en ten tweede een fantastische verhaallijn openen voor de nieuwe compagnion...die kan dan heel sterke plots krijgen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:38:51 #253
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117555452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik kijk hoe duister de toon soms is in de laatste afleveringen (Mat Smith wordt vaak zo belicht dat hij erg veel op een doddshoofd gaat lijken) ga ik een beetje hopen op een 'Doctor gone bad' verhaal Arc. Dat hij een beetje een burn-out krijgt van telkens zich weer hechten aan compagnions, en ze verliezen. Dat zou ten eerste eens wat anders zijn, en ten tweede een fantastische verhaallijn openen voor de nieuwe compagnion...die kan dan heel sterke plots krijgen.
En dat dan de Master terug komt en zoiets heeft van "Hey eikel! Ik was de evil timelord" en er alles aan doet om the Doctor weer een van de good guys te maken, zodat zijn spelletjes weer gespeeld kunnen worden.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_117608069
overigens lijkt mij de season(s) arc meer nog te gaan over "silence will fall, when the question is asked". Hij is immers gewist uit niet alleen de geschiedenis van de daleks, maar ook van veel andere rassen nu blijkt. Dat zou weleens tot gevolg kunnen hebben dat de 'beschermde' status van aarde eraan gaat. en de aarde is erg belangrijk in de geschiedenis van het hele heelal
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:30:27 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117608224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, Doctor Who was een familieserie. Dus ook leuk voor de volwassenen. Dat is iets anders.
Neuh, goedkope SF voor de jeugd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117609986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:40 schreef Angelof9 het volgende:
Die verdoving gaat je echt niet helpen met je infecties, en massa productie van peniciline begon pas rond 1944.
En misschien zitten ze wel in 1744! Joost mag weten waar die Angels ze heengestuurd hebben.
Een kennis van mij geboren in 1942 en kreeg als kleine baby toch echt peniciline om een infectie te overleven anders werd hij nu deze maand niet 70. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:08:20 #257
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117610510
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, goedkope SF voor de jeugd
Ik heb weleens gelezen dat het succes van Doctor Who juist komt doordat het voor iedereen wat heeft. Als een hele familie kijkt zou iedereen het idee hebben dat het voor zijn generatie geschreven is, het kind, de vader/moeder, de opa/oma.

Een jeugd serie zou ik het niet willen noemen, kindserie al helemaal niet.

Maar goed over de laatste aflevering, het deed me niet zoveel als de seizoenseindes onder RTD. Die vond ik net wat meer emotioneel, wat grootser en meeslepender. Zeker de terug keer van Rose.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:08:59 #258
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_117622547
Eindelijk de laatste aflevering gezien. Wel een toffe aflevering, maar vroeg me wel erg af waarom de tijdslijn meteen Fixed is door de actie van Amelia?
Het voelde alsof dat er opeens iets bij verzonnen was.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_117646676
Kleine side-track, kwam ik toevallig tegen
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:56:19 #260
91830 MaximusTG
pi_117648118
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:08 schreef Wepeel2 het volgende:
Eindelijk de laatste aflevering gezien. Wel een toffe aflevering, maar vroeg me wel erg af waarom de tijdslijn meteen Fixed is door de actie van Amelia?
Het voelde alsof dat er opeens iets bij verzonnen was.
IMHO is dat idd een van de fouten die er tegenwoordig wel een beetje ingeslopen is ; voor een serie die normaal niet echt heel veel logische basis of regels achter tijdreizen plaatst, is het extra raar als harde grenzen daaromheen ineens als plotdevice gebruikt wordt..
Je moet er iig niet teveel over nadenken. Waarschijnlijk is de reden die in deze aflevering geldt die van de paradoxen. Rory ziet zichzelf als oude man, en op dat moment is zn lot bezegeld want hij kan niks veranderen daaraan zonder direct invloed uit te oefenen op zn huidige ik. Oftewel, de dingen die hij zou doen om te voorkomen dat hij daar zo eindigt doet hij niet als die dingen succesvol zouden zijn. Waardoor hij toch weer als oude man eindigt. Enzovoorts enzovoorts...
pi_117685468
Ik geloof dat we maar eens een wekelijkse bijeenkomst moeten gaan houden in een mooi gebouw:
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_117688228
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:57 schreef WheeleE het volgende:
Ik geloof dat we maar eens een wekelijkse bijeenkomst moeten gaan houden in een mooi gebouw:
Lijkt me goed maar dan moet het gebouw wel groter zijn aan de binnenkant dan aan de buitenkant!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:13:12 #263
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_117708246
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:56 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

IMHO is dat idd een van de fouten die er tegenwoordig wel een beetje ingeslopen is ; voor een serie die normaal niet echt heel veel logische basis of regels achter tijdreizen plaatst, is het extra raar als harde grenzen daaromheen ineens als plotdevice gebruikt wordt..
Je moet er iig niet teveel over nadenken. Waarschijnlijk is de reden die in deze aflevering geldt die van de paradoxen. Rory ziet zichzelf als oude man, en op dat moment is zn lot bezegeld want hij kan niks veranderen daaraan zonder direct invloed uit te oefenen op zn huidige ik. Oftewel, de dingen die hij zou doen om te voorkomen dat hij daar zo eindigt doet hij niet als die dingen succesvol zouden zijn. Waardoor hij toch weer als oude man eindigt. Enzovoorts enzovoorts...
Het is hetzelfde idee als in "The Girl Who Waited" vorig seizoen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_117762875

D'oh! :o
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:39:29 #265
91830 MaximusTG
pi_117765836
Duh, dat wisten we toch al lang :+:



Hier met zn andere pakje aan.
pi_117766459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:39 schreef MaximusTG het volgende:
Duh, dat wisten we toch al lang :+:

[ afbeelding ]

Hier met zn andere pakje aan.
:D Scherp! Die was ik vergeten.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:38:50 #267
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_117914236
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:33:39 #268
107652 Quincy5
Back to the future
pi_117932510
quote:
Bedankt voor de link. Ik kreeg van dat filmpje net zulke natte ogen als van de laatste aflevering :'(
www.bttf.com
I hate mornings
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:20:39 #269
194233 Friday12
Originele kloon
pi_117937158
quote:
dan had het pas een goed einde geweest ;(
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:44:12 #270
211083 Angelof9
I must go first
pi_117937939
Veel beter einde!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:01:46 #271
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_118143818
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:00:31 #272
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_118151042
quote:
Kippenvel. Mooi einde.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:16:48 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118151878
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:04:52 #274
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_118160115
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal dan wat met mytische goden worden
Zal wel meevallen, hij heeft ook The Doctor's Wife van het vorige seizoen geschreven ;)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_118161640
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal dan wat met mytische goden worden
Hij kan veel meer dan alleen American Gods hoor. :P
pi_118202495
quote:
Wauw...... waarom hebben ze dit einde niet gebruikt? ;(

Dit was echt ontroerend. Als ze dit hadden laten zien, dan was het vast een klassieker geworden!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:58:43 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118202716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hij kan veel meer dan alleen American Gods hoor. :P
Ik weet het, maar hij heeft een voorliefde voor goden.
Verder was het een grapje, mijn opmerking.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:49:16 #278
13250 Lod
Sapere aude!
pi_118203772
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:48 schreef Wild_Snake het volgende:
Dit was echt ontroerend. Als ze dit hadden laten zien, dan was het vast een klassieker geworden!
Of verpest door een overkill aan sentiment.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:43:42 #279
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_118503948
http://www.qwertee.com/ heeft vandaag een Starry Night/Tardis shirt :D Heb er gelijk een besteld
My hovercraft is full of eel.
pi_118655619
Het duurt nog zo lang :{
Bidden dat de tijd een beetje opschiet.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin woensdag 31 oktober 2012 @ 09:03:04 #281
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118655822
Zaterdag een Cyberman in levenden lijve gezien op London Comic Con. Dat was best grappig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118662359
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:51 schreef WheeleE het volgende:
Het duurt nog zo lang :{
Bidden dat de tijd een beetje opschiet.
[ afbeelding ]
nog een dag of 55
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin woensdag 31 oktober 2012 @ 18:53:44 #283
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118677398
Er komt weer een CiN-scenetje:
quote:
Doctor Who, featuring Matt Smith, will also bring viewers an extra special 'prequel' to its Christmas special, with a bespoke storyline made for Children in Need, and an exclusive preview trailer of the Christmas special including the first glimpse of the Doctor with his new companion.
Children in Need is op 16 november. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118710805
Ziek thuis :r
Dus eindelijk tijd om aan het nieuwe seizoen drWho te beginnen. w/

Eerste 2 afleveringen gezien en er vallen mij een aantal dingen op.
- Ik heb het gemist!! Vond het weer vet namelijk.
- Dit seizoen wordt maffer dan ooit.
- In Asylum of the Daleks speelt Jenna-Louise Coleman, zeer sexy wmb :@ . Zij wordt later het seizoen de nieuwe companion. En ze is een Dalek -O- hier die doodgaat aan het eind 8)7 Hoe verzin je het. Ik vind het lachen.
- Inderdaad alles kan bij drWho.
- Jenna-Louise Coleman is leuk/lekker vind ik. En ik hoop dat haar rol, het karakter van haar karakter :') , een beetje gaat lijken op die ze in Asylum of the Daleks speelde.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  donderdag 1 november 2012 @ 20:55:19 #285
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_118720792
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin donderdag 1 november 2012 @ 22:46:31 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118726923
Mooie scène trouwens. Bijna jammer dat die niet in de aflevering is opgenomen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118930197
Geen antieke goden, wel Cybermen in de nieuwe Gaiman-aflevering:

quote:
We can confirm that the Cybermen will be menacing the universe once again when Doctor Who returns for a run of eight epic episodes in spring, 2013.The iconic enemies will feature in an adventure directed by Stephen Woolfenden and written by the acclaimed Neil Gaiman whose previous episode was the Hugo Award-winning, The Doctor’s Wife.

Starring Matt Smith as the Doctor and Jenna-Louise Coleman as the new companion, the episode co-stars Warwick Davis (Life’s Too Short and Harry Potter), Tamzin Outhwaite (EastEnders and Hotel Babylon) and Jason Watkins (Being Human and Lark Rise to Candleford) as a band of misfits on a mysterious planet…

Steven Moffat, Lead Writer and Executive Producer, told us, ‘Cybermen were always the monsters that scared me the most! Not just because they were an awesome military force, but because sometimes they could be sleek and silver and right behind you without you even knowing. ’ He added, ‘And with one of the all-time classic monsters returning, and a script from one of our finest novelists, it's no surprise we have attracted such stellar names as Tamzin, Jason and Warwick.’

You can check out Cyber-galleries and enjoy clips from Cyberman stories in their very own Cyber-section or revisit Neil Gaiman’s previous Doctor Who adventure by watching interviews with the writer and clips from The Doctor’s Wife.

The Cybermen last appeared in 2011’s Closing Time but debuted in 1966 opposite William Hartnell’s Doctor in the classic The Tenth Planet. Over the years they have proven constant in their attempts to terrorise the Time Lord, invade our planet and destroy humanity… Secrecy surrounds all future adventures but we can’t wait to find out more about the Cybermen’s latest deadly gambit!
http://www.bbc.co.uk/blog(...)men-and-Stellar-Cast
  Admin woensdag 7 november 2012 @ 12:04:48 #288
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118930314
Heh, ik zocht dit topic op om precies hetzelfde te melden. Gaaf dat Gaiman de Cybermen schrijft. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118930669
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Breuls het volgende:
Heh, ik zocht dit topic op om precies hetzelfde te melden. Gaaf dat Gaiman de Cybermen schrijft. :)
Ik ben normaal niet zo'n fan van de Cybermen, maar nu wel benieuwd wat hij ermee zal doen. :)
pi_118938412
Het boeit me niet zo waarover Gaiman scrhrijft, ik kijk het toch wel en zie er nu al naar uit :)
  Admin woensdag 7 november 2012 @ 21:18:51 #291
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118954362
By the way, de nieuwsberichten zeggen: in the spring. Dus straks hebben we kerstmis, en dan weer maaaaaaanden niets. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118955994
We hebben maaaaaaaanden niets, maar gelukkig nog iets met kerst!
  Admin woensdag 7 november 2012 @ 21:45:20 #293
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118956130
Glas half vol!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118982501
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin donderdag 8 november 2012 @ 16:12:28 #295
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118982644
Er staat "Eve De Leon Allen" op dat script. Aan de Google-bare info te zien is dat een jonge actrice. Jong en dom, dus. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118985462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:12 schreef Breuls het volgende:
Er staat "Eve De Leon Allen" op dat script. Aan de Google-bare info te zien is dat een jonge actrice. Jong en dom, dus. :P
Is ze ook blond?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 8 november 2012 @ 18:16:32 #297
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_118986713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Is ze ook blond?

Vooral jong..
  donderdag 8 november 2012 @ 18:38:11 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118987345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vooral jong..
Wat een scheetje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119194287
Vrijdag is het weer tijd voor Children in Need, en Doctor Who ontbreekt dan uiteraard niet: http://www.bbc.co.uk/blog(...)for-Children-in-Need
pi_119208120
Eerste teaser foto voor de Christmas special. Kijk 'm duister zijn! :o
If you open your mind too much your brain will fall out
  woensdag 14 november 2012 @ 21:15:45 #301
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_119215589
Er duiken speculaties op over de Valeyard
waarom lees je dit :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')