Loopt aardig in elkaar over. Ik heb aardig wat familie in Drenthe wonen, klinken aardig Gronings met hun geknauwquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:36 schreef themauster het volgende:
[..]
Ja dikdakken doe ik elke dag he, zowel gronings als drents geloof ik.
oe ahquote:
Vreetn is boers, net als schietn en miegnquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:37 schreef CindieY het volgende:
In het Gronings is eten gewoon 'vreetn'. Iets anders kan ik er niet van maken
En zoepn. Dus het klopt gewoonquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:38 schreef themauster het volgende:
[..]
Vreetn is boers, net als schietn en miegn
nog erger is de apreski versie van Paradise by the dashboardlightquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:37 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
oe ah
zwieren zwaaien
kontje draaien
Zoepn en noar hoes tou kroepnquote:
ik wil het niet weten!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nog erger is de apreski versie van Paradise by the dashboardlight
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Die zeggen ze hier net een tikkie anders
Faier zeggen ze ook in Winschoten. Veendam en omgeving idd faarequote:Op vrijdag 7 september 2012 23:40 schreef themauster het volgende:
[..]
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.
Hier is het ook thuus, of op huus an goan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:40 schreef themauster het volgende:
[..]
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.
Die kennen wij ook jaquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier is het ook thuus, of op huus an goan.
Dat zinnetje wat jij noemde wordt bij ons aangevuld met "over de proeme kroep'n"
quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:45 schreef themauster het volgende:
Het mooiste was mijn oma met haar versje:
Van Zoaterdag op Zoaterdag den komt mien man in huus
Den krieg ik wat veur mien tralala en ook wat ien mien buus.
Die leerde ze ons al toen we een jaar of 4 waren, groot succes op familiefeestjes.
jups!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:50 schreef CindieY het volgende:
Hij gaat toch niet serieus van de 10 meter hè?
dat is wel de bedoeling ja...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:50 schreef CindieY het volgende:
Hij gaat toch niet serieus van de 10 meter hè?
yup, tis misschien veiliger om hem van de 3mplank te laten springen ofzo.....quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:51 schreef CindieY het volgende:
GekkenwerkWater kan zo vies hard zijn als je verkeerd terecht komt.
Lijkt me een stuk verstandiger.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:52 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
yup, tis misschien veiliger om hem van de 3mplank te laten springen ofzo.....
Freek heeft een nat broekje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |