maar vn Moldavische afkomst dacht ik. ach, who cares...tis toch niet te verstaan!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lees net dat het in het Roemeens is
De Dikdakkers!quote:
Een jaar in Eindhoven wonen is killingquote:
Wordt in mijn vaste stapkroeg ook gedraaidquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:33 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een jaar in Eindhoven wonen is killing
WORTEL IN ZIJN HOL!quote:
Oh die hoor ik bijna elke dagquote:
ik heb over 2 maandjes de bruiloft van mijn zus ben zo blij dat ik nergens voor gevraagd ben om te organiserenquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:32 schreef themauster het volgende:
Vrijgezellenfeestje aan het plannen voor 1 van mijn beste kameraden die ik over 2 week mijn neef mag noemen. Niet verwacht dat het zo veel werk was.
Nee, die had Wolfje in zijn hol een paar dagen geleden...quote:
zijn de Dikdakkers niet Gronings? Volgens mij wordt dikdakken in het Gronings gebruikt voor eten. een geboren Middelstummer collega van mij doet dat tenminste....quote:
KFC en de PH!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef henkde_j het volgende:
DE PIZZAHUT DE PIZZAHUT!
[ afbeelding ]
Barkrukken in de luchtquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef CindieY het volgende:
En dan ook nog dit natuurlijk:
Krijg er toch zin in stappen van
Volgens mij is het Drenths, niet Gronings.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
zijn de Dikdakkers niet Gronings? Volgens mij wordt dikdakken in het Gronings gebruikt voor eten. een geboren Middelstummer collega van mij doet dat tenminste....
Ik ben getuige voor mijn kameraad dus wordt er ook verwacht dat ik het vrijgezellenfeestje organiseer. Inmiddels een leuke avond geplandquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik heb over 2 maandjes de bruiloft van mijn zus ben zo blij dat ik nergens voor gevraagd ben om te organiseren
Uit omgeving Didam toch?quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:35 schreef CindieY het volgende:
[..]
Volgens mij is het Drenths, niet Gronings.
Ja dikdakken doe ik elke dag he, zowel gronings als drents geloof ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:34 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
zijn de Dikdakkers niet Gronings? Volgens mij wordt dikdakken in het Gronings gebruikt voor eten. een geboren Middelstummer collega van mij doet dat tenminste....
dat is wel een hele eer iddquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:35 schreef themauster het volgende:
[..]
Ik ben getuige voor mijn kameraad dus wordt er ook verwacht dat ik het vrijgezellenfeestje organiseer. Inmiddels een leuke avond gepland.
en volgens Henk ook nog Achterhoeks!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:36 schreef themauster het volgende:
[..]
Ja dikdakken doe ik elke dag he, zowel gronings als drents geloof ik.
Loopt aardig in elkaar over. Ik heb aardig wat familie in Drenthe wonen, klinken aardig Gronings met hun geknauwquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:36 schreef themauster het volgende:
[..]
Ja dikdakken doe ik elke dag he, zowel gronings als drents geloof ik.
oe ahquote:
Vreetn is boers, net als schietn en miegnquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:37 schreef CindieY het volgende:
In het Gronings is eten gewoon 'vreetn'. Iets anders kan ik er niet van maken
En zoepn. Dus het klopt gewoonquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:38 schreef themauster het volgende:
[..]
Vreetn is boers, net als schietn en miegn
nog erger is de apreski versie van Paradise by the dashboardlightquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:37 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
oe ah
zwieren zwaaien
kontje draaien
Zoepn en noar hoes tou kroepnquote:
ik wil het niet weten!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nog erger is de apreski versie van Paradise by the dashboardlight
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Die zeggen ze hier net een tikkie anders
Faier zeggen ze ook in Winschoten. Veendam en omgeving idd faarequote:Op vrijdag 7 september 2012 23:40 schreef themauster het volgende:
[..]
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.
Hier is het ook thuus, of op huus an goan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:40 schreef themauster het volgende:
[..]
In Oost-Groningen zeggen ze al thuus, net als wij met 4 faier zeggen zeggen zij faare.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |