abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:06:26 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116529560
Buma: Links niet aan meerderheid helpen

DEN HAAG - CDA-leider Sybrand Buma is niet van plan om een links kabinet aan een meerderheid te helpen. Daarmee wordt de kans dat de SP en de PvdA een coalitie kunnen vormen met GroenLinks erg klein. Eerder liet ook D66-leider Alexander Pechtold namelijk al weten dat hij regeren met de partij van Emile Roemer vrijwel uitsluit. De VVD voelt er evenmin voor om deel uit te maken van een links kabinet.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_coalitie_uit__.html

Tsja, en nu zijn er onderhand geen opties meer over -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:12:00 #252
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116529664
En toen werd SP-VVD-PVV ineens een stuk reeëler. :D
pi_116529665
Roemer en Rutte nu bij radio1 btw
know'm sayin?
word? word.
pi_116529680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Buma: Links niet aan meerderheid helpen

DEN HAAG - CDA-leider Sybrand Buma is niet van plan om een links kabinet aan een meerderheid te helpen. Daarmee wordt de kans dat de SP en de PvdA een coalitie kunnen vormen met GroenLinks erg klein. Eerder liet ook D66-leider Alexander Pechtold namelijk al weten dat hij regeren met de partij van Emile Roemer vrijwel uitsluit. De VVD voelt er evenmin voor om deel uit te maken van een links kabinet.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_coalitie_uit__.html

Tsja, en nu zijn er onderhand geen opties meer over -O-
Niet echt onverwacht hè :D
pi_116529694
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:12 schreef sonnyspek het volgende:
Alsof iemand, op Wilders na, daar op zit te wachten :{
pi_116529705
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alsof iemand, op Wilders na, daar op zit te wachten :{
De VVD heeft er alles voor over om de PvdA te ontwijken weten we onderhand.
pi_116529772
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En terecht, maar soms zijn er geen andere opties. SPVVD is geen reële optie, als die samen überhaupt al een meerderheid zouden halen. SP is in de praktijk toch wel een tandje erger dan de PvdA (ook al heeft de PvdA bij het opstellen van het verkiezingsprogramma toch aardig aan ctrl-c ctrl-v gedaan).
pi_116529867
De VVD en de PvdA zullen beide concessies moeten doen, een meerderheid zonder elkaar word moeilijk
pi_116529899
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En terecht, maar soms zijn er geen andere opties. SPVVD is geen reële optie, als die samen überhaupt al een meerderheid zouden halen. SP is in de praktijk toch wel een tandje erger dan de PvdA (ook al heeft de PvdA bij het opstellen van het verkiezingsprogramma toch aardig aan ctrl-c ctrl-v gedaan).
Als je met de PVV tot overeenstemming kan komen kan je dat ook met de SP. Het zijn allemaal conservatieve partijen. Dat past prima.
pi_116529968
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je met de PVV tot overeenstemming kan komen kan je dat ook met de SP. Het zijn allemaal conservatieve partijen. Dat past prima.
Ik betwijfel meer of de SP wil samenwerken met de PVV.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:32:13 #261
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116530015
quote:

[..]

Dit dus, en anders zal de SP nookt kunnen regeren. Heben ze dus alle 3 baat bij.
pi_116530073
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat SPVVD meer reëel is dan bijvoorbeeld Paars(+) of VVD-PvdA-CDA? PVV is een mengelmoes van links-populistische en rechts-populistische standpunten die in de onderhandelingen wel wat standpunten heeft willen laten vallen (de AOW-leeftijd is het bekendste voorbeeld). Een kabinet VVD-CDA met steun van de PVV was daarom (voor mij iig) niet heel onverwacht. De SP heeft alleen maar links-populistische standpunten, dat gaat deels samen met de PVV, maar het gaat echt niet samen met de standpunten van de VVD. SPVVD is gewoon niet reëel, dat weet jezelf ook wel (zo hoog schat ik je ook wel in ;) ).
pi_116530101
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dit dus, en anders zal de SP nookt kunnen regeren. Heben ze dus alle 3 baat bij.
De VVD heeft er genoeg baat bij dat de SP nooit kan regeren :) De VVD heeft hier geen enkele baat bij, de PvdA buiten de deur houden zou mooi zijn, maar niet als daar de nog rodere SP tegenover staat.

Het is alsof D66 de CU opzij schuift voor de SGP.
pi_116530107
quote:
Koop bij de drogist even een realiteitscheck ;)

Word gewoon een middenkabinet eventueel aangevuld met D66. Volkskrant schrijft ook al dat op basis van de huidige prognose VVD en PvdA aan elkaar veroordeeld zijn, daar ben ik het mee eens.

quote:

[..]

Is verkiezingsgeleuter :) Zowel Samsom en Rutte zijn als de dood kiezers te verliezen door te zeggen dat ze met elkaar in een kabinet stappen. PvdA verliest dan een grote hoeveelheid zetels aan de SP en VVD aan PVV.
pi_116530120
Ik hoop dat de middenvarianten realistischer zijn.

Maar met de huidige VVD weet je maar nooit.
pi_116530544
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:39 schreef 99.999 het volgende:
Ik hoop dat de middenvarianten realistischer zijn.

Maar met de huidige VVD weet je maar nooit.
de vorige keer hebben ze het ook al bewust om zeep geholpen met hun piketpaaltjes.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:08:08 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116530713
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:00 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

de vorige keer hebben ze het ook al bewust om zeep geholpen met hun piketpaaltjes.
Klopt :Y
pi_116530970
quote:
SP en VVD samen? Ben je serieus?

Rutte loopt al de hele tijd te roepen dat een coalitie met de PvdA heel ver weg is, laat staan met de SP die nog een stuk linkser is.
pi_116530981
Dit topic geeft hoe dan ook aan, dat we enorm lang gaan onderhandelen, enorme belangrijke zaken die nu(!) behandeld moeten worden in de koelkast gezet omwille van de ego's in politiek Den Haag.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_116531018
Maar goed alle reele opties tot een coalitie zijn al zon beetje uitgesloten door de partijen dus ik betwijfel of er uberhaupt een kabinet komt. Dit wordt straks echt een onmogelijke opgave.

De enige reele optie is Paars of VVD-CDA-PvdA. Hoe dan ook, de VVD en PvdA zijn straks tot elkaar veroordeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 september 2012 @ 12:27:43 #271
862 Arcee
Look closer
pi_116531091
quote:
Kemphanen Rutte en Samsom tot elkaar veroordeeld

Uit de kringen rond Rutte en Samsom sijpelen alvast de eerste berichten door dat die twee het eigenlijk, als ze eerlijk zijn, best goed kunnen vinden.
^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:28:12 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_116531101
Allemaal campagneretoriek, ik vind het niet zo boeiend. De PvdA-kiezer mag zich best realiseren dat een Paarse coalitie misschien qua zetelaantal voordehandliggend is, maar inhoudelijk niet bepaald. De VVD-kiezer ook, trouwens, maar die hebben dat gezien hun eigen voorkeuren volgens mij wat beter in de gaten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:28:31 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116531108
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:24 schreef Breekfast het volgende:
Maar goed alle reele opties tot een coalitie zijn al zon beetje uitgesloten door de partijen dus ik betwijfel of er uberhaupt een kabinet komt. Dit wordt straks echt een onmogelijke opgave.

De enige reele optie is Paars of VVD-CDA-PvdA. Hoe dan ook, de VVD en PvdA zijn straks tot elkaar veroordeeld.
VVD zegt geen Paars te willen. Dus is er maar 1 variant: VVD-CDA-PVDA. Maar of de PvdA die optie leuk vindt? Denk eigenlijk van niet. :N
pi_116531122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:24 schreef Breekfast het volgende:

Ze zijn tot elkaar veroordeeld? Als de verschillen echt zo groot zijn, wil ik niet dat de PvdA en de VVD in 1 kabinet komen. Besides, ik snap al die blije reacties niet op de mogelijke komst van een nieuw paars kabinet. De standpunten van de PvdA en VVD liggen zo ver uit elkaar, dat als je ze gaat combineren weer zo'n net niks kabinet krijgt met half slappe maatregelen zoals het vorige kabinet, waar er weer niks constructiefs veranderd gaat worden!

Met het pijnlijke gelul van alle medestanders die voor de partijen in het kabinet zijn, het kabinet zullen verdedigen, omwille van het feit dat die partij in het kabinet zit!

Het slechtste voor Nederland lijkt mij een regering met PvdA en VVD. Ik heb liever of een helemaal linkse of rechtse regering.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_116531270
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze zijn tot elkaar veroordeeld? Als de verschillen echt zo groot zijn, wil ik niet dat de PvdA en de VVD in 1 kabinet komen. Besides, ik snap al die blije reacties niet op de mogelijke komst van een nieuw paars kabinet. De standpunten van de PvdA en VVD liggen zo ver uit elkaar, dat als je ze gaat combineren weer zo'n net niks kabinet krijgt met half slappe maatregelen zoals het vorige kabinet, waar er weer niks constructiefs veranderd gaat worden!

Met het pijnlijke gelul van alle medestanders die voor de partijen in het kabinet zijn, het kabinet zullen verdedigen, omwille van het feit dat die partij in het kabinet zit!

Het slechtste voor Nederland lijkt mij een regering met PvdA en VVD. Ik heb liever of een helemaal linkse of rechtse regering.
Ik zeg ook niet dat het ideaal is. Het is simpelweg de enige mogelijkheid. Het CDA wil niet meer met de PVV in zee, oftewel een rechts kabinet zit er simpelweg niet in voor de VVD.
Op links valt ook geen coalitie te smeden. Wie moeten de SP en de PvdA erbij nemen om een meerderheid te krijgen? CDA en D66 hebben al gezegd links niet aan een meerderheid te helpen.
SP-PVV-PvdA gaat natuurlijk ook never nooit niet gebeuren.

Rutte en Samsom moeten het maar onder ogen zien, als er een kabinet moet komen dan zitten de PvdA en de VVD daar allebij in.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 september 2012 @ 12:38:50 #276
862 Arcee
Look closer
pi_116531277
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb liever of een helemaal linkse of rechtse regering.
Ja, maar daar is in de verste verte geen meerderheid voor. Een coalitie kan er wel werkbaar uitzien, maar als het minder dan 76 zetels heeft is het gewoon geen optie.

Vandaar: Paars.

Het mooi aan Paars vind ik de afwezigheid van religie en de aanwezigheid van liberaal gezondverstandbeleid. Sociaal-economisch ligt het lastiger idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116531621
Laat D66 maar lekker achterwege aub, die zijn me iets te rechts geworden, en vooral te eurofiel.
Zogenaamd voor transparantie zijn, maar ondertussen kwaad worden als iemand vraagt wat Pechtold bij de Bilderberg conferetie deed....

BAH BAH
pi_116531728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:38 schreef Breekfast het volgende:

Rutte en Samsom moeten het maar onder ogen zien, als er een kabinet moet komen dan zitten de PvdA en de VVD daar allebij in.
Ze moeten het maar onder ogen zien? Ik denk serieus best dat ze het goed met elkaar kunnen vinden hoor. Zeker! Maar dat maken de verschillen op sociaal-economisch vlak niet kleiner. Je kunt een zorgstelsel niet half ombouwen, je kunt niet de HRA 'half' aanpakken. We moeten dingen veranderen, links om of rechtsom.

Dan krijg je bijvoorbeeld dat de VVD de sociale zekerheid mag strippen, onder een aantal condities van de PvdA. Dat zal weer zorgen voor extra regeltjes, bureaucratie van heb ik jou daar. Dan hoor je mensen weer klagen dat dat het totaal niet transparant is en 'te veel moeilijke regels'. Komt nog een keer bij dat je weer polarisatie gaat krijgen, omdat bepaalde regels wel voor buurman A gelden, maar niet voor buurman B.

Dat zorgt er alleen maar voor dat bij de volgende verkiezingen binnen 2 jaar men met name naar populistisch geneuzel gaat luisteren en niet naar de inhoud. Dat is wat men nu ook al doet .. vanwege het gare kabinet wat er nu zit.
pi_116531762
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, maar daar is in de verste verte geen meerderheid voor. Een coalitie kan er wel werkbaar uitzien, maar als het minder dan 76 zetels heeft is het gewoon geen optie.

Vandaar: Paars.

Het mooi aan Paars vind ik de afwezigheid van religie en de aanwezigheid van liberaal gezondverstandbeleid. Sociaal-economisch ligt het lastiger idd.
Das leuk en aardig, en ben ik ook wel met je eens. Maar het enige wat belangrijk is .. is het sociaal-economische beleid komende jaren...

Al dat andere niet constructieve beleid van subsidies afschaffen, wel of niet investeren in een JSF, 130 km, op snelweg, dierenpolitie zorgt er niet voor dat wij het beter doen qua economie.
pi_116533557
CDA, D66 en VVD willen geen links kabinet aan een meerderheid helpen: exit SP
PvdA, CDA en SP willen niet samenwerken met Wilders: exit PVV

CDA en VVD halen geen rechtse meerderheid. Zelfs niet met de Kunduzpartijen erbij.
PvdA en SP halen geen linkse meerderheid. Er zijn geen partijen die dat steunen.

Kortom: een middenkabinet, waar PvdA en VVD hoe dan ook in zitten.
De vraag is alleen nog wie erbij komen: D66, CDA of D66 en GroenLinks.

En Rutte maar roepen dat de PvdA een gevaar is. :') Regeren met de PvdA is na 12 september nog de enige optie... Kiezers hebben dat echt wel in de gaten.
pi_116534043
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:26 schreef Elfletterig het volgende:
CDA, D66 en VVD willen geen links kabinet aan een meerderheid helpen: exit SP
PvdA, CDA en SP willen niet samenwerken met Wilders: exit PVV

CDA en VVD halen geen rechtse meerderheid. Zelfs niet met de Kunduzpartijen erbij.
PvdA en SP halen geen linkse meerderheid. Er zijn geen partijen die dat steunen.

Kortom: een middenkabinet, waar PvdA en VVD hoe dan ook in zitten.
De vraag is alleen nog wie erbij komen: D66, CDA of D66 en GroenLinks.

En Rutte maar roepen dat de PvdA een gevaar is. :') Regeren met de PvdA is na 12 september nog de enige optie... Kiezers hebben dat echt wel in de gaten.
So what dat kiezers dat in de gaten hebben? Ik zie veel eerder een gedoog kabinet zoals afgelopen jaren gebeuren. PVV staat dichter bij de VVD dan de PvdA, zelfde geld voor CU, CDA en SGP.

Ze kunnen gemakkelijk om elkaar heen..
pi_116534281
edit
pi_116537599
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

So what dat kiezers dat in de gaten hebben? Ik zie veel eerder een gedoog kabinet zoals afgelopen jaren gebeuren. PVV staat dichter bij de VVD dan de PvdA, zelfde geld voor CU, CDA en SGP.

Ze kunnen gemakkelijk om elkaar heen..
Niemand gaat nog met de PVV samenwerken; hooguit de VVD.

En de gedoogconstructie is afgelopen jaren ook zo goed bevallen... :')
pi_116539276
Ik ben ook bang dat het een kabinet VVD-PvdA-CDA wordt, met Rutte nogmaals als premier. Het heeft absoluut niet de voorkeur, aangezien ik het het CDA absoluut niet gun na de vorige kabinetsperiode en enkele verkiezingsnederlagen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:16:54 #285
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116539436
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:10 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben ook bang dat het een kabinet VVD-PvdA-CDA wordt, met Rutte nogmaals als premier. Het heeft absoluut niet de voorkeur, aangezien ik het het CDA absoluut niet gun na de vorige kabinetsperiode en enkele verkiezingsnederlagen.
De Buum is wel een baas.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116539471
Overigens is VVD-PvdA-CU-CDA ook nog een mogelijkheid bij te weinig zetels.
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:19:27 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116539484
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:18 schreef Friek_ het volgende:
Hm.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116539642
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:18 schreef Friek_ het volgende:
Wat voor comprimis zullen die voor de zorg in petto hebben?..wat doen ze met het Grote Miljarden Schuiven in de EU? Ik vrees de zoveelste tandenloze tijger.
pi_116539688
Roemer staat ineens ook open voor een middenkabinet :o Als hij dan niet mee mag doen kan hij lekker roepen dat hij buiten is gesloten. Als ik hem was zou ik al mijn kiezers oproepen om PVDA te stemmen zodat zij bij de onderhandelingen een sterkere positie hebben.
pi_116539730
Vandaag in het NRC trouwens een aardig stukje over een mogelijk Paars regeerakkord..
pi_116539864
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Vandaag in het NRC trouwens een aardig stukje over een mogelijk Paars regeerakkord..
Daar heb ik dan mooi overheen gelezen vanmorgen :'). Straks maar eens de krant erbij pakken.
pi_116542248
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
zou je dat willen posten ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_116549014
pvda-vvd-cda-groenlinks...is dat mogelijk als ze een meerderheid hebben?
pi_116549176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:49 schreef Fredje2010 het volgende:
pvda-vvd-cda-groenlinks...is dat mogelijk als ze een meerderheid hebben?
PVDA-VVD-CDA is zelf al mogelijk, ik snap niet waarom je er dan nog Groenlinks bij wil hebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_116552693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

PVDA-VVD-CDA is zelf al mogelijk, ik snap niet waarom je er dan nog Groenlinks bij wil hebben.
Inderdaad net als de variant van PvdA, VVD, D66 en nog GL er bij. Als ze met z'n drieën al een meerderheid hebben nemen ze die vierde er echt niet bij.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2012 @ 00:50:20 #296
862 Arcee
Look closer
pi_116552921
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 00:41 schreef 99.999 het volgende:
Inderdaad net als de variant van PvdA, VVD, D66 en nog GL er bij. Als ze met z'n drieën al een meerderheid hebben nemen ze die vierde er echt niet bij.
Ze zouden zelfs nog met z'n 2'en een meerderheid kunnen halen. Zou wel mooi in belans zijn dan.
pi_116552956
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze zouden zelfs nog met z'n 2'en een meerderheid kunnen halen. Zou wel mooi in belans zijn dan.
D66 er bij om een brug te vormen zou niet verkeerd zijn :P. Denk dat ze anders elkaar geheel de tent uitvechten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2012 @ 00:51:57 #298
862 Arcee
Look closer
pi_116552973
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2012 00:51 schreef 99.999 het volgende:
D66 er bij om een brug te vormen zou niet verkeerd zijn :P. Denk dat ze anders elkaar geheel de tent uitvechten.
Vind ik ook. :Y

Maar PvdA zou het dan toch wat te rechts vinden, denk ik.
pi_116553030
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar heb ik dan mooi overheen gelezen vanmorgen :'). Straks maar eens de krant erbij pakken.
Economie pagina twee, de kolom links. Het stelde niet zo ontzettend veel voor hoor, maar het was een aardige illustratie van hoe een akkoord er uit zou kunnen gaan zien.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:56 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

zou je dat willen posten ?
Ik ben bezig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2012 @ 00:55:49 #300
862 Arcee
Look closer
pi_116553078
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik ben bezig.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')