abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116435813
quote:
ANNECY - Ten zuiden van het Franse Meer van Annecy, in de bossen bij het dorpje Chevaline, zijn woensdagmiddag de lijken aangetroffen van vier met een of meer vuurwapens vermoorde personen.

Ook werd een door kogels zeer zwaargewond 7-jarig meisje gevonden.

Ze zweeft tussen leven en dood volgens de plaatselijke autoriteiten. Procureur Eric Maillaud zei dat ze in Grenoble in een ziekenhuis is opgenomen. Eerder berichtten Franse media dat ze al in het ziekenhuis was overleden.

De regionale krant Dauphiné Libéré meldde dat in een auto met Britse nummerborden, een stationwagon van het merk BMW, drie lijken lagen.

Een man achter het stuur en twee vrouwen achterin. In de omgeving van de auto lag een doodgeschoten fietser, en vlakbij de auto een zwaargewond meisje.

Onderzoek

De omgeving is afgezet voor het onderzoek. De politie heeft ter plaatse geen vuurwapen gevonden maar wel een heleboel patroonhulzen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)meer-van-annecy.html

Zo dan... lijkt zo op het eerste gezicht iemand te zijn die lol beleeft aan het vermoorden van mensen. -O-
pi_116435960
Benieuwd waar dit naar toe gaat..
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:10:36 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_116435981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)meer-van-annecy.html

Zo dan... lijkt zo op het eerste gezicht iemand te zijn die lol beleeft aan het vermoorden van mensen. -O-
Lol? Lijkt meer op een keiharde afrekening waarbij de dader ooit gezworen heeft de familie van de ander af te maken als hij z'n afspraken niet zou nakomen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_116436042
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:10 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Lol? Lijkt meer op een keiharde afrekening waarbij de dader ooit gezworen heeft de familie van de ander af te maken als hij z'n afspraken niet zou nakomen.
En die fietser dan?

Mja.. zit ook wel wat in eigenlijk. Fietser heeft dader(s) mogelijk gezien en dus moest ie het ook ontgelden.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:12:06 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_116436069
Ho, dat van die fietser had ik niet gelezen. Wellicht een getuige.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 21:12:12 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116436072
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:10 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Het lijkt mij meer op een afrekening waarbij de fietser en het meisje toevallige voorbijgangers waren die dus ook getuigen waren/konden zijn, en dus ook afgemaakt moesten worden.

Maar goed, dit is gissen uiteraard.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 5 september 2012 @ 21:20:56 #7
241662 Jian
Well, well, well
pi_116436533
Mmm, je zou toch zeggen dat wanneer het een geplande keiharde afrekening was, het meisje echt niet meer geleefd zou hebben, laten we zeggen geen professionals in elk geval.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:25:55 #8
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116436778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En die fietser dan?

Mja.. zit ook wel wat in eigenlijk. Fietser heeft dader(s) mogelijk gezien en dus moest ie het ook ontgelden.
Waarom 'lol'?
pi_116436875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:25 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Waarom 'lol'?
Mja... weet ik ook niet. Was mijn eerste gedachte bij het lezen van het bericht. Iemand die voor the fun aan het moorden geslagen is daar bij dat meer. Maar nu, achteraf denk ik toch eerder dat het een afrekening is. Maar wie weet?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:28:52 #10
306109 francoisdublanc
pi_116436924
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja... weet ik ook niet. Was mijn eerste gedachte bij het lezen van het bericht. Iemand die voor the fun aan het moorden geslagen is daar bij dat meer. Maar nu, achteraf denk ik toch eerder dat het een afrekening is. Maar wie weet?
Vind het eerder niet echt lollig ofzo :{ .
pi_116436974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:28 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Vind het eerder niet echt lollig ofzo :{ .
Huh? Trol je nu, of begrijp je gewoon niet wat ik bedoel? :?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:32:09 #12
306109 francoisdublanc
pi_116437086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Huh? Trol je nu, of begrijp je gewoon niet wat ik bedoel? :?
Nee eerlijk gezegd begrijp ik het niet, ik reageerde op iemand die 'Lol' zei. ;)
pi_116437149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nee eerlijk gezegd begrijp ik het niet, ik reageerde op iemand die 'Lol' zei. ;)
Lees mijn reactie in de OP en lees daarna die post van Biogarde nog eens :P
pi_116437193
Heftig.

Wij zijn vorige week dinsdag thuis gekomen van een vakantie bij het Meer van Annecy. Op een avond reden we wat rond en kwamen we ook door het dorpje Chevaline. Achter het dorp lag een weg het bos in. We reden met de auto het bos in maar kwamen een bord tegen waarop stond dat het verboden was om door te rijden, we zijn toen gekeerd. Bij het keren scheurden er nog 2 auto's het bos in (volgens mij franse auto's).

Dit is het bord wat ik bedoel en waar we zijn gekeerd, de auto van googlemaps is ook niet verder gegaan.
http://maps.google.com/ma(...)bp=12,194.16,,1,3.25
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 september 2012 @ 21:34:40 #15
306109 francoisdublanc
pi_116437230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees mijn reactie in de OP en lees daarna die post van Biogarde nog eens :P
Ohhh :P. Ik dacht dat ie gewoon op het artikel reageerde. Ik vond het al zo raar hahaha!
pi_116437319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:34 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ohhh :P. Ik dacht dat ie gewoon op het artikel reageerde. Ik vond het al zo raar hahaha!
:D
  woensdag 5 september 2012 @ 21:36:54 #17
306109 francoisdublanc
pi_116437370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D
Verder wel erg, ben benieuwd naar de achtergrond. Misschien heeft het wel iets te maken met die schutter in Toulouse...
pi_116437619
Pfff....vorig jaar nog geweest, dit jaar een collega van me. Prachtig gebied daar...en dan nu dit. :'(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_116437790
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef Montagui het volgende:
Pfff....vorig jaar nog geweest, dit jaar een collega van me. Prachtig gebied daar...en dan nu dit. :'(
De aarde is prachtig. Ik woon er en een collega van mij ook... en dan nu dit. :'(
pi_116439431
Bizar ja, arm kind, zal haar ouders wel kwijt zijn nu ;(
know'm sayin?
word? word.
pi_116440317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De aarde is prachtig. Ik woon er en een collega van mij ook... en dan nu dit. :'(
We wonen toch allemaal op de aarde? :?

Wat bedoel je?

Maar wat een bizar verhaal dit, dat meisje. :X
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116440596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

We wonen toch allemaal op de aarde? :?

Wat bedoel je?

Hij heeft een beetje een probleem met mijn reactie. Vind het overbodig van mij om te melden dat ik daar geweest ben en het een prachtig gebied vind. Ik vind het zelf overbodig om op zijn reactie te reageren omdat een discussie over de zin van mijn opmerking off topic is. Maar omdat jij het nu vraagt...bij deze.
pi_116440717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hij heeft een beetje een probleem met mijn reactie. Vind het overbodig van mij om te melden dat ik daar geweest ben en het een prachtig gebied vind. Ik vind het zelf overbodig om op zijn reactie te reageren omdat een discussie over de zin van mijn opmerking off topic is. Maar omdat jij het nu vraagt...bij deze.
Ah ok. Doet er niet toe of je er geweest bent, maar om er nou over te zeuren dat je dat vertelt.

Ja, laten we het on topic houden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116441882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:20 schreef Jian het volgende:
Mmm, je zou toch zeggen dat wanneer het een geplande keiharde afrekening was, het meisje echt niet meer geleefd zou hebben, laten we zeggen geen professionals in elk geval.
Ook profi's laten, al dan niet bewust, soms slachtoffers in leven. Zie bijvoorbeeld de brute overvallen/aanslagen begin jaren '80 in België. Één van de slachtoffers, waarvan de ouders en zus wél koelbloedig afgeslacht zijn tijdens de laatste overval, heeft een aantal jaren geleden nog een boek uitgebracht. ('Niet schieten, dat is mijn pappa')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_116448503
Dit is een zaak voor

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116448854
Nog een overlevende! Een meisje van 4.

quote:
Meisje (4) overleeft mysterieuze moordpartij met 4 doden in Alpen
Een mysterieuze gewelddadige misdaad heeft in de Franse Alpen het leven gekost aan drie Britse toeristen en een fietser uit de buurt. In een auto werden drie lijken gevonden. Eén vierjarig meisje overleefde de schietpartij door zich onder onder de benen van haar overleden moeder te verschuilen.

Een Britse BMW met de lijken werd aangetroffen op een plaats in een bos in het oost-Franse Chevaline. Een dode man zat achter stuur en twee dode vrouwen lagen op de achterbank van de wagen. Naast de auto lagen een vijftiental kogelhulzen, waarschijnlijk afgevuurd met een automatisch geweer.

Engels
Het meisje had zich urenlang stilgehouden en werd rond middernacht door de speurders ontdekt, levend en wel. Het kind werd met schotwonden in kritieke toestand voor een spoedoperatie naar een ziekenhuis in Grenoble gebracht. Ondertussen is ze buiten levensgevaar. De dokters menen dat ze binnen enkele dagen kan verhoord worden, al is ze nog erg jong om te vertellen wat er precies gebeurd is.

"De kleine spreekt Engels. Ze zegt lawaai gehoord te hebben, en geschreeuw, maar ze kan niets meer vertellen, ze is nog maar vier jaar oud", aldus de procureur van Annecy, Eric Maillaud

De identiteit van de slachtoffers is intussen bekend. Het gaat om een Britse familie die op vakantie was op de camping van Saint-Jorioz, bij het meer van Annecy. De vader kon vrij snel geïdentificeerd worden, hij had zijn persoonsgegevens achtergelaten op de camping. Over de identiteit van de twee vrouwen blijft het gerecht nog op de vlakte, omdat het nog niet helemaal zeker is.

Naast de BMW werd ook een zwaargewond meisje en een dode fietser aangetroffen. Het gaat om een bewoner van een naburige gemeente.

Familiedrama?
Over de mogelijke aanleiding voor het bloedbad, is er voorlopig geen informatie. "Rekening houdend met wat we zien, moeten we zeker voorkeur geven aan een criminele piste", aldus de procureur. Maar hij sluit niets uit, ook een familiedrama niet.

Het bloedbad werd ontdekt door een fietser. De speurders onderzoeken de toegangsweg naar de plaats van de misdaad en de gendarmerie is op zoek naar getuigen.
bron: http://www.hbvl.be/nieuws(...)n-van-frankrijk.aspx
pi_116449128
Pffffff wat een verhaal ;(
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:14:29 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116449902
Het lijkt me sterk dat het een afrekening is. Dat gebeurt toch niet bij toeristen in het buitenland. Voor een roofoverval is het allemaal wat grof. Misschien toch een familiedrama.
The End Times are wild
pi_116450334
Speculaties. Kan van alles zijn.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:38:41 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116450464
Op het Engelse internet las ik dat het mogelijk zigeuners waren. Die plegen in die omgeving vaak overvallen door een ongeluk in scene te zetten, waarna de overval plaatsvindt. Misschien is het dit keer uit de hand gelopen.
The End Times are wild
pi_116450543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Erg heftig. Een week geleden zat ik daar nog, ook op een camping 500m van Saint Jorioz. Op een avond zijn we ook in de bossen van Chevaline geweest maar doordat het duister werd (en verbodsbord) zijn we gekeerd. Had ons ook kunnen overkomen.
pi_116450928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Erg heftig. Een week geleden zat ik daar nog, ook op een camping 500m van Saint Jorioz. Op een avond zijn we ook in de bossen van Chevaline geweest maar doordat het duister werd (en verbodsbord) zijn we gekeerd. Had ons ook kunnen overkomen.
hoezo, staan Franse moordenaars/berovers iedere dag op die plek te wachten op mensen die zo stom zijn het bord met Gevaarlijke weg te negeren? of het is ze persoonlijk om dit gezin te doengeweest, of ze waren gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, zoals de fietser die dood geschoten is en net op het goede moment op de verkeerde plek zoals de tweede fietser. ieder van ons kan neergeschoten worden op iedere willekeurige plek en ieder willekeurig tijdstip
pi_116451143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:58 schreef Alleskids het volgende:

[..]

hoezo, staan Franse moordenaars/berovers iedere dag op die plek te wachten op mensen die zo stom zijn het bord met Gevaarlijke weg te negeren? of het is ze persoonlijk om dit gezin te doengeweest, of ze waren gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, zoals de fietser die dood geschoten is en net op het goede moment op de verkeerde plek zoals de tweede fietser. ieder van ons kan neergeschoten worden op iedere willekeurige plek en ieder willekeurig tijdstip
Daar heb je gelijk in. Maar het is toch niet gek dat je hier van schrikt omdat je er net een week geleden bent geweest, ik weet het, de kans was nog steeds even groot als een ander. Toch denk je ff damn...daar in dat bos heb ik gereden.
pi_116451174
ik begrijp de schrik reactie, het komt een stuk persoonlijker dan een ver van mijn bed misdaad
pi_116453490
Fuck, dit is precies de plek waar ik het over had met dat bord.

http://www.zie.nl/video/a(...)evaline/m1mzwxqfepth
pi_116454027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bah, wat verschrikkelijk :(
Oh, and that's a bad miss!
pi_116456354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef Patroon het volgende:
Fuck, dit is precies de plek waar ik het over had met dat bord.

http://www.zie.nl/video/a(...)evaline/m1mzwxqfepth
Het is inderdaad dezelfde plek als je foto van vanmorgen, waar toen nog sneeuw lag.

Wat heeft zich daar voor gruwelijks afgespeeld? En wat een drama voor dat meisje :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 6 september 2012 @ 13:10:45 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_116456398
kind gevonden onder dode moeder

Lekker dan, gewoon te stom om ff goed te checken in het * belang * van het onderzoek. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_116459174
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:38 schreef LXIV het volgende:
Op het Engelse internet las ik dat het mogelijk zigeuners waren. Die plegen in die omgeving vaak overvallen door een ongeluk in scene te zetten, waarna de overval plaatsvindt. Misschien is het dit keer uit de hand gelopen.
Klopt. Kan me nog herinneren van heel lang geleden dat ik met mijn ouders over een weg in de bergen ergens in Frankrijk reed en er 2 nonnen met autopech langs de kant stonden. Mijn vader wilde stoppen, maar mijn moeder zag plotseling dat 1 van de nonnen wel erg lang was waarop mijn vader doorreed. Een paar meter verderop zat er een kerel in de struiken....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 14:41:45 ]
pi_116459709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Het is inderdaad dezelfde plek als je foto van vanmorgen, waar toen nog sneeuw lag.

Wat heeft zich daar voor gruwelijks afgespeeld? En wat een drama voor dat meisje :{
Ja, dat heb ik gisteren gepost (link van google streetview) ze zijn daar met de auto in de winter geweest wssl.
pi_116460768
Damn, de fietser die het ontdekte werd kort daarvoor ingehaald door die neergeschoten fietser.
Maar triest voor die meisjes, lijkt me dat het beiden dochters zijn?
pi_116461066
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef Patroon het volgende:
Heftig.

Wij zijn vorige week dinsdag thuis gekomen van een vakantie bij het Meer van Annecy. Op een avond reden we wat rond en kwamen we ook door het dorpje Chevaline. Achter het dorp lag een weg het bos in. We reden met de auto het bos in maar kwamen een bord tegen waarop stond dat het verboden was om door te rijden, we zijn toen gekeerd. Bij het keren scheurden er nog 2 auto's het bos in (volgens mij franse auto's).

Dit is het bord wat ik bedoel en waar we zijn gekeerd, de auto van googlemaps is ook niet verder gegaan.
http://maps.google.com/ma(...)bp=12,194.16,,1,3.25
Ik zou je verhaal aan de politie vertellen. Weet je toevallig welke auto's het waren, merk en eventueel type?

Je weet nooit wat ze ermee kunnen met die informatie :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116461350
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou je verhaal aan de politie vertellen. Weet je toevallig welke auto's het waren, merk en eventueel type?

Je weet nooit wat ze ermee kunnen met die informatie :)
Nee, wij weten niks meer van de auto's. Het is alweer zo'n 1,5weken terug toen dat gebeurde. Op het moment dat die auto's achter ons voorbij reden waren wij net aan het keren.

Links voor die schuur hebben we gekeerd. Die auto's kwamen vanaf de positie van die grijze peugeot rechts onder in beeld.
pi_116461762
Nouja je kan er allicht melding van maken.

Misschien dat meerdere mensen daar op andere dagen ook die auto;s gezien hebben. Weet jij veel.
vosss is de naam,
pi_116462650
Het zijn allemaal speculaties, wellicht was de familie getuige van iets wat ze niet hadden mogen zien ? en dat die fietser daar weer getuige van was ?

Being at the wrong place at the wrong time -O-

ik hoop wel dat ze snel die dader(s) snel te pakken krijgen wat ze schrikken er dus niet voor terug om een hele familie uit te moorden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 6 september 2012 @ 16:35:07 #46
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_116463658
Naar verhaal :{
Benieuwd of er duidelijkheid gaat komen...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_116463909
quote:
'Moord bij Annecy extreem barbaars'
ANNECY - De moord op vier mensen in de Franse Alpen bij Annecy was ''extreem barbaars''.

Lijken aangetroffen bij Meer van Annecy Fotoserie Dit zei de onderzoeksrechter, procureur Eric Maillaud, donderdag op een persconferentie in Annecy, circa 30 kilometer ten noorden van de plek waar een Britse fietser woensdag rond 16.00 uur vier doodgeschoten volwassenen en een bijna doodgeslagen kind van een jaar of 8 had aangetroffen.

Drie van de vier dode volwassenen lagen in hun auto met Britse nummerborden en waren door het hoofd geschoten.

Een kind van 4 overleefde en lag verstopt en onbeweeglijk onder het lijk haar moeder. Ze werd pas rond middernacht aangetroffen door uit Parijs gekomen rechercheurs tijdens hun onderzoek.

Maillaud zei dat het duidelijk is dat degene die dit heeft aangericht, wilde doden.

Coma

Het meisje dat zwaargewond werd aangetroffen, wordt in een kunstmatige coma gehouden in afwachting van meer operaties. Ze is echter niet meer in levensgevaar.

Ze is door een kogel geraakt en is zo hard geslagen dat ze onder meer een schedelbasisfractuur heeft. De jongste praat inmiddels.

De politie staat vooralsnog voor een raadsel.
pi_116464006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:41 schreef pamper het volgende:

[..]

Sick fucks. Een meisje van 7 een schedelbasisfractuur slaan? -O-
pi_116464047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sick fucks. Een meisje van 7 een schedelbasisfractuur slaan? -O-
Niet te geloven he, zieke geest :r
pi_116464353
Ben benieuwd of die kinderen in staat zijn om een signalement te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 16:51:38 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 17:01:26 #51
26777 MrTorture
pi_116464769
Of in ieder geval een verhaal.
Vis een optie?
pi_116465772
Bizar, ik kom nu al ruim 10 jaar daar en fiets daar dan ook regelmatig.
pi_116466017
edit
  donderdag 6 september 2012 @ 17:34:34 #54
26777 MrTorture
pi_116466072
Levens redden gaat, waar mogelijk, altijd voor oplossen. Pols checken had volgens mij gewoon gemogen.
Vis een optie?
pi_116466444
Wat een bizar verhaal zeg...
pi_116466547
de auto is doorzeeft terwijl de motor nog liep, de eerste getuige wordt ook vermoord. klinkt niet als een overval, meer als een afrekening.
pi_116466819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:24 schreef zl7z het volgende:
Damn, de fietser die het ontdekte werd kort daarvoor ingehaald door die neergeschoten fietser.
Maar triest voor die meisjes, lijkt me dat het beiden dochters zijn?
Waaruit blijkt dat?:
Life is Music
pi_116467187
Gezin was van Iraakse afkomst, hoor ik net op het nieuws.
pi_116467237
http://www.telegraaf.nl/b(...)urmoordenaar___.html
Hier meer

'Killer Frankrijk mogelijk professionele huurmoordenaar'
CHEVALINE - De gruwelijke moordaanslag op een Brits gezin in het Franse Chevaline, is mogelijk het werk van een professionele huurmoordenaar.

Tot die conclusie komen rechercheurs omdat drie omgekomen slachtoffers allemaal gericht in het midden van het voorhoofd werden geschoten. Dat werd bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

De vader van het gezin, de in Irak geboren zakenman Brit Saad Al Hilli, en twee vrouwen, waarschijnlijk zijn vrouw en zijn moeder, werden woensdag dood gevonden in een met kogels doorzeefde auto bij het meer Annecy. Een passerende fietser, die mogelijk getuige was van de moord, werd ook doodgeschoten. Hij werd geïdentifceerd als de Fransman Sylvain Mollier, een huisvader uit een naburig dorpje.

Een meisje van vier werd uren na de vondst van de lijken levend gevonden onder de lijken van haar ouders. Ze vertelde aan de politie dat ze niet zeker wist wie de 'goeien en de slechten' waren en zich daarom stilhield. Agenten vonden haar pas rond middernacht, toen er een forensisch team was aangekomen die de auto onderzocht.

Haar zus van acht werd bij de aanval zwaar mishandeld en ligt nog in coma. Artsen verwachten dat ze zal overleven.

Motief

De politie tast nog in het duister over het motief van de moord. Op de persconferentie lieten ze wel weten dat er remsporen waren aangetroffen op de plaats van de moord.

Een Britse fietser ontdekte de met kogels doorzeefde auto woensdag. Hij omschreef het tafereel als 'een scène uit een film,' en zei dat er tientallen kogels waren afgevuurd op de auto, waarvan de motor nog liep.

Hij vertelde aan de Daily Mail dat hij eerder op de dag werd ingehaald door de vermoorde fietser. Toen hij bij de auto aankwam zag hij het achtjarige meisje naar hem toe lopen. Vlak voor hem viel ze flauw. Volgens hem was het meisje met 'extreem geweld' geslagen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Soury op 06-09-2012 18:18:15 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_116467529
Zakenman dus. Dus waarschijnlijk toch een koelbloedige afrekening.
pi_116467711
Ik snap alleen nog iets niet. Waarom is dat kindje van vier niet eerder gevonden? Ik begrijp dat ze de lichamen hebben laten liggen voor sporenonderzoek, maar ik mag toch hopen dat iemand heeft gecontroleerd of er nog tekenen van leven waren? Of gezocht heeft naar identificatie? Ik weet dat een kind van vier niet heel groot is, maar dit klinkt zo bizar :{
pi_116467820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat doen ze dan zo in het bos en negeren ze een waarschuwingsbord en verboden verklaring over 3km?
pi_116467859
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:20 schreef Tchock het volgende:
Ik snap alleen nog iets niet. Waarom is dat kindje van vier niet eerder gevonden? Ik begrijp dat ze de lichamen hebben laten liggen voor sporenonderzoek, maar ik mag toch hopen dat iemand heeft gecontroleerd of er nog tekenen van leven waren? Of gezocht heeft naar identificatie? Ik weet dat een kind van vier niet heel groot is, maar dit klinkt zo bizar :{
Ik denk dat niemand dat zou vermoeden dat er levende waren, en dan is het belangrijk voor sporen. Dat kind is ook uitermate moedig geweest en rete bang. Wat een nachtmerrie -O-
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 6 september 2012 @ 18:26:57 #64
26777 MrTorture
pi_116467947
Ze zal in eerste instantie ook bang zijn geweest voor de politie. Op zo'n moment hou je je dood tegenover alles en iedereen.
Vis een optie?
pi_116467955
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat doen ze dan zo in het bos en negeren ze een waarschuwingsbord en verboden verklaring over 3km?
Er komt vast meer naar boven idd
pi_116468121
Wat een ongelooflijk triest en bizar verhaal.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_116468218
Op een of andere manier - misschien omdat het zó bizar is - kan ik het ook heel goed visualiseren :{ Heel aangrijpend in elk geval...
pi_116470539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:53 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?:
hm ja nu is het weer eerder op de dag..
pi_116471054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:26 schreef MrTorture het volgende:
Ze zal in eerste instantie ook bang zijn geweest voor de politie. Op zo'n moment hou je je dood tegenover alles en iedereen.
de agenten komen aangereden, zien een bloedige partij, gluren even door de kapot geschoten autoramen, zien 4 lichamen onder het bloed..... en denken: laten we maar niets aanraken

het zal er ongetwijfeld bloedig en hopeloos uitgezien hebben toen ze arriveerden, maar de deur opendoen om een hartslag te controleren kan toch geen kwaad? de eventuele sporen die je dan zou verknallen wegen volgens mij best op tegen een leven nog kunnen redden. elke seconde telt immers met (schot)wonden
pi_116471185
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:31 schreef Alleskids het volgende:

[..]

de agenten komen aangereden, zien een bloedige partij, gluren even door de kapot geschoten autoramen, zien 4 lichamen onder het bloed..... en denken: laten we maar niets aanraken

het zal er ongetwijfeld bloedig en hopeloos uitgezien hebben toen ze arriveerden, maar de deur opendoen om een hartslag te controleren kan toch geen kwaad? de eventuele sporen die je dan zou verknallen wegen volgens mij best op tegen een leven nog kunnen redden. elke seconde telt immers met (schot)wonden
Dit. Ik geloof er helemaal geen fuck van dat agenten drie lijken laten liggen zonder pols op te nemen of überhaupt te controleren of er nog mensen zijn. Dat ze niet de lijken doorzoeken op ID's kan ik me voorstellen, maar de rest gaat er bij mij niet in :P
pi_116471816
quote:
Beetje voorbarige conclusie niet?
vosss is de naam,
pi_116473388
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Beetje voorbarige conclusie niet?
dit lijktanders wel boven een beroving of een willekeurige mishandeling te staan
  donderdag 6 september 2012 @ 20:58:39 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116476021
Een schot recht door het voorhoofd, gebruik gemaakt van een automatisch wapen, een Irakese achtergrond, 'zakenman'. Ik denk niet dat dit een geheel willekeurig vakantiegezinnetje was.
The End Times are wild
  donderdag 6 september 2012 @ 21:06:00 #74
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116476386
Wat een afschuwelijke moordpartij. Die arme meisjes!

Ben het wel met LXIV eens, ik denk toch ook dat hier gezocht moet gaan worden in de richting van ''professionele afrekening".
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116476401
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:58 schreef LXIV het volgende:
Een schot recht door het voorhoofd, gebruik gemaakt van een automatisch wapen, een Irakese achtergrond, 'zakenman'. Ik denk niet dat dit een geheel willekeurig vakantiegezinnetje was.
Exactly, maar eerlijk is eerlijk. We weten het nog niet. Wellicht horen we ooit nog wat er aan de hand is geweest.
pi_116478286
quote:
Lijkt me niet, bij een afrekening in het criminele circuit worden zelden de familieleden van de betrokken geexecuteerd maar meestal alleen diegene met wie ze een rekening te vereffenen hebben.
pi_116478415
Het kan natuurlijk ook in de relationele sfeer liggen en dat vandaar uit iemand is ingehuurd om het vuile werk op te knappen. Daar denk ik iig eerder aan dan aan een criminele afrekening omdat een heel gezin uitmoorden -ook voor de doorsnee crimineel- nergens op slaat bij een afrekening.
pi_116478641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef TLC het volgende:

[..]

Lijkt me niet, bij een afrekening in het criminele circuit worden zelden de familieleden van de betrokken geexecuteerd maar meestal alleen diegene met wie ze een rekening te vereffenen hebben.
Inderdaad, en al helemaal nooit kinderen...zware criminelen blijven in principe altijd van kinderen af.
pi_116478714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inderdaad, en al helemaal nooit kinderen...zware criminelen blijven in principe altijd van kinderen af.
Bovendien zijn kindermoordenaars en pedofielen in de bak nooit populair, en dat is nogal zwak uitgedrukt ;)
pi_116478720
quote:

[..]

tenzij het midden oosten is gerelateerd,. daar schrikken ze niet af om hele families af te slachten. de drugsbazen (in Mexico) gaan zelfs verder dan alleen vrouw en kinderen. ook neven en nichten etc etc.
pi_116478832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:47 schreef Alleskids het volgende:

[..]

tenzij het midden oosten is gerelateerd,. daar schrikken ze niet af om hele families af te slachten. de drugsbazen (in Mexico) gaan zelfs verder dan alleen vrouw en kinderen. ook neven en nichten etc etc.
Zou iemand die in een vete zit met drugsbazen uit Mexico, op een kleine familie camping a 20 euro per nacht gaan staan met zijn "kogelvrije" tentje?
  donderdag 6 september 2012 @ 21:52:35 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_116479049
Er schijnt volgens getuigen op de camping nog een derde kind te zijn http://www.elsevier.nl/we(...)d-op-Brits-gezin.htm ;(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_116479082
de drugs verwijzing is om aan te geven dat het niet uitzonderlijk is dat ook families "mee" vermoord worden
pi_116479140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:52 schreef Takkembah het volgende:
Er schijnt volgens getuigen op de camping nog een derde kind te zijn http://www.elsevier.nl/we(...)d-op-Brits-gezin.htm ;(
Er zullen er nog wel meer zijn... ;)
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 22:13:51 #85
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_116480556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:52 schreef Takkembah het volgende:
De derde ontvoerd door de eventuele biologische vader/moeder? Dit ook het motief voor de moorden? Het blijft gissen... zielig voor de kinderen wel... De Standaard kopt nu dat de brutale moorden hoogstwaarschijnlijk het werk zijn van een professionele huurmoordenaar. Ook weer gissingen...
Are you fokking to me?
  donderdag 6 september 2012 @ 22:25:53 #86
241662 Jian
Well, well, well
pi_116481296
A police source told France's Europe 1 radio: "Current theories are either that the family were the victims of an armed robbery or that they disturbed a drug deal taking place."

http://www.telegraph.co.u(...)s-Saad-Al-Hilli.html
pi_116483658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:31 schreef Alleskids het volgende:

[..]

Inderdaad
pi_116484698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:25 schreef Jian het volgende:
A police source told France's Europe 1 radio: "Current theories are either that the family were the victims of an armed robbery or that they disturbed a drug deal taking place."

http://www.telegraph.co.u(...)s-Saad-Al-Hilli.html
Vrij overdreven dan als ze toevallig een drug deal zagen. Maarja je weet maar nooit met die Franse criminelen.
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 23:59:46 #89
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_116485477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Vrij overdreven dan als ze toevallig een drug deal zagen. Maarja je weet maar nooit met die Franse criminelen.
Inderdaad ... maar alles kan... Lijkt mij eerder in relationele of familiale sfeer te liggen gezien de bruutheid (passie?)... of misschien wil dat net maffia zeggen... (toch drugs?)... gissen gissen gissen ;)
Are you fokking to me?
pi_116486402
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:59 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Inderdaad ... maar alles kan... Lijkt mij eerder in relationele of familiale sfeer te liggen gezien de bruutheid (passie?)... of misschien wil dat net maffia zeggen... (toch drugs?)... gissen gissen gissen ;)
Bruutheid, maar dan meer in de zin van koelbloedigheid zonder compassie.
  vrijdag 7 september 2012 @ 00:49:45 #91
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_116486729
Of 'gewoon' een sicko/seriemoordenaar die toevallige passanten (wrong place, wrong time) vermoordde. Zeker gezien er eerder op die plek menselijke botten zijn gevonden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116487534
Triest. Rest in peace
pi_116488076
quote:

[..]

Ik vind het ook heel raar.

Maar het is hier in Nederland ook eens gebeurd hoor, dat twee toevallige passanten ook maar zijn vermoord die net langsliepen tijdens een criminele afrekening. Maar om ook nog de familie te doden... Dat zie je niet gauw. Meestal zien ze toch wel kans hun slachtoffer te pakken als die zonder familie is. En nu dan ook nog eens op vakantie in het buitenland. Heel vreemd!
pi_116488228
Vind het maar een raar verhaal...

1 Engelse man in auto
1 Engelse man op fiets
2 Engelse vrouwen in auto
2 Engelse kinderen
I feel kinda Locrian today
pi_116488438
Als het een profesionele huurmoordenaar was geweest, dan had hij of de kinderen met rust gelaten, of doodgeschoten, in elkaar slaan lijkt me erg ver gezocht. Daarnaast zoeken huurmoordenaars bij voorkeur bekend terrein uit om toe te slaan, niet een plek waar hij geen controle heeft.

Ik vermoed eerder iemand die extreem wrok koestert tegen de man, ik zou maar eens gaan zoeken in het verleden van de zakenman, mogelijk banden met het regime van Saddam?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116488973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 07:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel raar.

Maar het is hier in Nederland ook eens gebeurd hoor, dat twee toevallige passanten ook maar zijn vermoord die net langsliepen tijdens een criminele afrekening. Maar om ook nog de familie te doden... Dat zie je niet gauw. Meestal zien ze toch wel kans hun slachtoffer te pakken als die zonder familie is. En nu dan ook nog eens op vakantie in het buitenland. Heel vreemd!
Zoals de moord op de broers Taminiau?

En die fietser was ook een Brit? Een bizar verhaal deze moordpartij, ben erg benieuwd of we ooit horen wat er precies is gebeurd
pi_116489251
Zal wel wat te maken hebben met shit die in Irak gebeurd is.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116489861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 07:49 schreef starla het volgende:
Vind het maar een raar verhaal...

1 Engelse man op fiets
Nee, schijnt een lokale fransman te zijn:

quote:
Sylvain Mollier, a father-of-three in his 40s from Ugine en Savoie. He reportedly worked for Cezus, a metal manufacturing firm.
pi_116490065
Wat een smerig verhaal.
Doet mij denken aan dat gezin ook in Frankrijk wat op een ochtend uitgemoord werd. Hoorde je ook verder niks meer over.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_116490144
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:41 schreef De_kluizenaar het volgende:
Wat een smerig verhaal.
Doet mij denken aan dat gezin ook in Frankrijk wat op een ochtend uitgemoord werd. Hoorde je ook verder niks meer over.
Oh ja die is nooit gevonden he die vent?
pi_116490267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, schijnt een lokale fransman te zijn:

[..]

Dat is die fietser die ook vermoord is, en daarnaast is er ook een Engelsman op de fiets die alles ontdekt heeft en de politie heeft gewaarschuwd.
pi_116490611
Onderzoek familievete in moordzaak Annecy

ANNECY - De politie onderzoekt of een vete tussen broers te maken heeft met de moordpartij in Frankrijk bij het Meer van Annecy. Dat heeft justitie vrijdag bekendgemaakt.

,,Het lijkt erop dat er een geschil was tussen twee broers over geld'', aldus aanklager Eric Maillad tegenover het Franse persbureau AFP. De informatie is volgens hem afkomstig van de Britse politie.

Een 50-jarige Brit van Iraakse komaf, Saad al-Hilli, zijn vrouw Ikbal en naar verluidt de moeder van Ikbal werden doodgeschoten in hun auto. Ook een Franse fietser werd vermoord. Twee zusjes overleefden het drama.

http://news.google.nl/new(...)-5049355636796645489

Schijnt een familievete te zijn dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116490796
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:03 schreef Hathor het volgende:
Onderzoek familievete in moordzaak Annecy

ANNECY - De politie onderzoekt of een vete tussen broers te maken heeft met de moordpartij in Frankrijk bij het Meer van Annecy. Dat heeft justitie vrijdag bekendgemaakt.

,,Het lijkt erop dat er een geschil was tussen twee broers over geld'', aldus aanklager Eric Maillad tegenover het Franse persbureau AFP. De informatie is volgens hem afkomstig van de Britse politie.

Een 50-jarige Brit van Iraakse komaf, Saad al-Hilli, zijn vrouw Ikbal en naar verluidt de moeder van Ikbal werden doodgeschoten in hun auto. Ook een Franse fietser werd vermoord. Twee zusjes overleefden het drama.

http://news.google.nl/new(...)-5049355636796645489

Schijnt een familievete te zijn dus.
Jezus... je eigen broer, schoonzus en neefjes/nichtjes afslachten om geld. :N
pi_116490850
- Iraakse Brit kan zijn schuld niet aflossen
- Neemt zijn gezin mee "op vakantie" (schoolkinderen in september?) naar zijn vaste adresje in Frankrijk
- Broertje komt erachter, weet waar hij graag heengaat en laat ze omleggen met een hagelbuitje.

Jij niet willen betalen, dan ook niet ademen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116490867
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jezus... je eigen broer, schoonzus en neefjes/nichtjes afslachten om geld. :N
Zeg, hebben we nog een beetje respek voor een andere cultuur! o|O
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116491606
Neighbours said he was grappling with a 'problem' and went on holiday despite Zainab missing the start of the school term;

Bingo.

pi_116491655
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:41 schreef El_Matador het volgende:
Neighbours said he was grappling with a 'problem' and went on holiday despite Zainab missing the start of the school term;

Bingo.
Vluchten dus.
pi_116491682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vluchten dus.
Yep.

En wel leuk, die Daily Mail spioneerverhaaltjes, maar dat gaat wat ver lijkt me. Bovendien is dat niet een gezin uitmoorden. Die Russische "verongelukten" laten ook hun families achter.

Boos Arabisch broertje. Lijkt me niet prettig.

pi_116491825
de tweede fietser zag een " met kogels doorzeefde auto"", maar in feite dus maar 3 schoten, elk van de 3 familie leden is 1x door het hoofd geschoten. klinkt als een koelbloedige prof, die ook nog even terloops de getuige vermoord. maar dan wel "onprofessioneel"' de oudste dochter alleen verwond door haar 3 met een zwaar voorwerp ( het pistool?) op de hoofd slaat, in plaats van haar ook een kogel door haar hoofd te schieten.

volwasenen meteen dood schieten, kinderen alleen tijdelijk uitschakelen ?

15 keer geschoten, die heeft zich goed uitgeleefd

[ Bericht 5% gewijzigd door Alleskids op 07-09-2012 10:57:00 ]
pi_116491986
de auto ziet er van boven af ongeschadigt uit, geen schot door het voorruit om pa als eerste (op afstand) uit te schakelen. de familieleden zijn dus van de zijkant, en van dichtbij beschoten? ze vertrouwden de man die hun auto benaderde, terwijl de motor nog draaide?
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:58:27 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116492099
Saad al-Hilli dus....
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yep.

En wel leuk, die Daily Mail spioneerverhaaltjes, maar dat gaat wat ver lijkt me. Bovendien is dat niet een gezin uitmoorden. Die Russische "verongelukten" laten ook hun families achter.

Gaat weer lachen worden nu men weet dat een Irakees de dader is. 9.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_116492133
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeg, hebben we nog een beetje respek voor een andere cultuur! o|O
:')
pi_116492394
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yep.

Belachelijk om voor een paar rotcenten je eigen familie waaronder kinderen dood te schieten :N
Ik kan daar echt niet bij.
pi_116492954
Dit topic gaat over een moordzaak, het is geen Irakezen-bashtopic met termen als "ies koeltoer" ofzo...
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:28:17 #116
241662 Jian
Well, well, well
pi_116493033
I'm scared': Dad gunned down in French Alps revealed he was living in fear before the killing

One of Saad al-Hilli’s neighbours revealed the businessman admitted he feared for his safety in the weeks leading up to the killing

Jack Saltman, 67, said Mr al-Hilli mentioned “two or three times” over the last two months something which gave him “cause for concern”.

He added: “He had family in Iraq and I know he was worried about their safety and spoke to them on the phone.

“He told me something about a problem he had and before he left he came round and saw me and asked if I would keep an eye on his house.”

Mr Saltman, a former journalist, said he had passed on the information to detectives.
When asked exactly what Mr al-Hilli had told him, he said: “I am not prepared to say anything more.

"I’ve told the police and if it is relevant I’m sure they will follow it up.”

He added: “He told me he had a problem on more than one occasion.”

It also emerged yesterday that Mr al-Hilli had recently become involved in a bitter legal dispute over an inheritance worth more than ¤1.2million.

Family friend Zaid Alabdi said: “He told me he had employed lawyers and was involved in a dispute over a lot of money.”

Ik lees hier toch een beetje uit dat er nog meer aan de hand kan zijn dan alleen die erfenis, die overigens ook wordt genoemd hier.

http://www.mirror.co.uk/n(...)aad-al-hilli-1309482
pi_116493097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef Sapstengel het volgende:
Dit topic gaat over een moordzaak, het is geen Irakezen-bashtopic met termen als "ies koeltoer" ofzo...
:Y.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_116493387
1.2 miljoen pond is motief genoeg voor een dergelijke moord, helaas. Er zijn mensen voor veel, veel minder vermoord.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:58:38 #119
241662 Jian
Well, well, well
pi_116493939
Interessant?!

Security service link
Hilli was known to the security services and was put under Metropolitan Police Special Branch surveillance during the second Gulf war, according to the Daily Mail.

A Scotland Yard spokesman said they could not comment because Hilli had not yet been formally identified.

http://www.guardian.co.uk(...)h-alps-shooting-live

Op verschillende Britse Fora wordt hier over gespeculeerd;

An interesting point is a claim that the murdered French cyclist worked for Cezus
(Nuclear fuel)
Given Hilli's alleged nuclear background, is this just coincidence?

http://www.pprune.org/jet(...)r-eight-hours-5.html

De andere fietser was overigens (ex)-Royal Air Force ......

Tsja, wat moet je ervan zeggen?!
pi_116494059
Ah het wordt nog interessanter
pi_116494397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Belachelijk om voor een paar rotcenten je eigen familie waaronder kinderen dood te schieten :N
Ik kan daar echt niet bij.
Ik neem aan dat 'die broer' het niet zelf gedaan heeft want anders zou hij toch weten dat er 2 kinderen moeten zijn. Hij zal zich er dan toch van vergewissen dat die twee ook dood zijn, anders moet hij de erfenis alsnog delen.

Gelet op de gerichte schoten lijkt het me dan ook meer een huurmoord of afrekening. In beide gevallen hoeft de killer niet per se ingelicht te zijn over twee kinderen.
pi_116494469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik neem aan dat 'die broer' het niet zelf gedaan heeft want anders zou hij toch weten dat er 2 kinderen moeten zijn. Hij zal zich er dan toch van vergewissen dat die twee ook dood zijn, anders moet hij de erfenis alsnog delen.

Gelet op de gerichte schoten lijkt het me dan ook meer een huurmoord of afrekening. In beide gevallen hoeft de killer niet per se ingelicht te zijn over twee kinderen.
Lijkt me juist wel. Die kids moeten ook dood anders krijgen die de erfenis.
pi_116495479
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:58 schreef Jian het volgende:
Interessant?!

Security service link
Hilli was known to the security services and was put under Metropolitan Police Special Branch surveillance during the second Gulf war, according to the Daily Mail.

A Scotland Yard spokesman said they could not comment because Hilli had not yet been formally identified.

An interesting point is a claim that the murdered French cyclist worked for Cezus
(Nuclear fuel)

willen ze de boel omdraaien? "Fransman, werkzaam in nucliaire industrie bruut vermoord. Brits-Iraaks gezin is ongelukkigerwijs getuige en daarom vermoord"

ik dacht het niet. de Franse fietser is bijkomend slachtoffer. had hij nou maar niet de RAF fietser ingehaald, had hij nu nog geleefd
pi_116495551
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef Alleskids het volgende:
had hij nou maar niet de RAF fietser ingehaald, had hij nu nog geleefd
:')..
  vrijdag 7 september 2012 @ 12:57:58 #125
241662 Jian
Well, well, well
pi_116495617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef Alleskids het volgende:

[..]

ik dacht het niet. de Franse fietser is bijkomend slachtoffer. had hij nou maar niet de RAF fietser ingehaald, had hij nu nog geleefd
Had dat machinegeweer nu maar geweigerd, dan hadden ze allemaal nog geleefd! Ja, behalve wanneer die killer nog een reserve machinegeweer bij zich had natuurlijk! Maar ja wie rekent daar nu op. -O-
pi_116495650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Had dat machinegeweer nu maar geweigerd, dan hadden ze allemaal nog geleefd! Ja, behalve wanneer die killer nog een reserve machinegeweer bij zich had natuurlijk! Maar ja wie rekent daar nu op. -O-
Was Adam maar homo geweest, dan hadden we al dit gezeur niet :'(
pi_116496516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was Adam maar homo geweest, dan hadden we al dit gezeur niet :'(
Of we hadden elke fokking week zo'n parade in de Amsterdamse grachten gehad.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116496749
.....
om weer terug te komen waar het werkelijk om gaat: het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
pi_116497374
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:50:46 #130
241662 Jian
Well, well, well
pi_116497387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef Alleskids het volgende:
.....
om weer terug te komen waar het werkelijk om gaat: het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
Ow, jij weet veel meer, vertel?!
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 14:04:12 #131
8781 crew  Frutsel
pi_116497889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:49 schreef Alleskids het volgende:
de tweede fietser zag een " met kogels doorzeefde auto"", maar in feite dus maar 3 schoten, elk van de 3 familie leden is 1x door het hoofd geschoten. klinkt als een koelbloedige prof, die ook nog even terloops de getuige vermoord. maar dan wel "onprofessioneel"' de oudste dochter alleen verwond door haar 3 met een zwaar voorwerp ( het pistool?) op de hoofd slaat, in plaats van haar ook een kogel door haar hoofd te schieten.

volwasenen meteen dood schieten, kinderen alleen tijdelijk uitschakelen ?

15 keer geschoten, die heeft zich goed uitgeleefd
Volgens mij nog wel vaker als ik dit zo lees...
quote:
Slachtoffers Annecy kregen elk 2 kogels in hun voorhoofd
De moord op het Iraaks-Brits gezin in de Franse Alpen draagt de tekenen van een commando-actie, zo heeft SkyNews vrijdag op gezag van Britse politiebronnen gemeld. Eerder op de dag liet de procureur van Annecy, Eric Maillaud, weten dat de speurders onderzoeken of een geschil rond geld de aanleiding voor de moordpartij kan zijn.

Elk van de drie volwassenen die woensdag dood werden aangetroffen in een auto in de Haute-Savoie, is door twee gerichte schoten in het voorhoofd omgebracht. De Franse fietser, wiens lijk buiten de auto is aangetroffen, vertoont vijf schotwonden.

Volgens de politiebronnen zou de operatie niet langer dan een halve minuut hebben geduurd. Het is niet uitgesloten dat met meerdere wapens is gevuurd.

Naast de vier doden werd op de plaats van de misdaad ook een gewond meisje van zeven en een ongedeerd meisje van vier gevonden. Die laatste lag onder het lijk van haar moeder.

'Geschil rond geld is een van sporen'

Intussen zoeken de speurders naar de daders en een motief voor de moorden. Een van de sporen is een geschil rond geld. Volgens procureur Maillaud zat er een haar in de boter tussen Saad al-Hilli, een van de vier slachtoffers van de viervoudige moord, en zijn broer. De broer heeft zich donderdag bij de Britse politie gemeld.

'Blijkbaar was er een geschil tussen de twee broers in verband met geld. Het is een gegeven dat serieus lijkt. Het komt van de Britse politie', zei Maillaud. 'De broer zal uitvoerig ondervraagd moeten worden. Elk spoor zal zorgvuldig uitgezocht worden.'

Volgens een bron die dichtbij het onderzoek in Frankrijk staat, meldde de broer zich donderdag op een commissariaat in Groot-Brittannië om te verklaren dat hij geenszins betrokken was bij de schietpartij in de Alpen. Maillaud zei dat hij geen enkele 'officiële bevestiging' van deze informatie had.

De procureur riep tot voorzichtigheid op met betrekking tot dit spoor. Hij stelde zich vragen bij de afstand die afgelegd moet worden 'om van een financieel geschil tot een viervoudige moord over te gaan'.

Hollande

De Franse president François Hollande, die in Londen is om er te supporteren voor het Franse paralympisch team en te vergaderen met premier David Cameron, liet weten dat 'alles in het werk wordt gesteld om de daders van de moord op te sporen'.
pi_116505575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ow, jij weet veel meer, vertel?!
jij ziet het dus als volgt:

moordenaar weet dat Fransman met nucleair beroep op dat tijdstip op die plek langs komt, ook al staan er borden daar niet te komen
moordenaar staat gewapend te wachten op die plek
Brits-Iraaks gezin komt toevallig langs, ondanks de borden daar niet te komen
moordenaar raakt in paniek, moordt Brits gezin (half) uit
de RAF fietser die normaal gesproken als eerste had moeten langs komen ontsnapt aan de dood
Fransman komt langs en wordt vermoordt

??
pi_116514470
Onnozele vraag misschien maar je kijkt toch of er documenten zijn gestolen van de slachtoffers? Of doet de politie daar geen uitspraken over?
pi_116518258
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:12 schreef El_Matador het volgende:
- Neemt zijn gezin mee "op vakantie" (schoolkinderen in september?) naar zijn vaste adresje in Frankrijk
Niet zo heel erg van belang misschien, maar dat kan in de UK relatief makkelijk, je kinderen buiten de vakantie mee op vakantie nemen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:58:51 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_116518355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Niet zo heel erg van belang misschien, maar dat kan in de UK relatief makkelijk, je kinderen buiten de vakantie mee op vakantie nemen.
Ik las in de Daily Mail ook, dat volgens een buurman hij ergens problemen mee had en om tot rust te komen was hij alsnog op vakantie gegaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_116523389
RIP en sterkte aan de nabestaanden en de overlevende slachtoffers!
Klopt het nou dat er een derde dochter zou moeten zijn of is die al als vermist opgegeven zeg maar?
pi_116523601
Hoor je niks meer over, over die zogenaamde derde dochter. Als die oudste dochter in staat is om te spreken en ook nog weet wat er gebeurd is dan wordt het interessant.
pi_116523797
Mja, de broer ontkent nu dat er ruzie was over de erfenis. Mogelijk dat er wel iets speelde, maar lijkt nu toch niet zodanig dat het op deze manier moet escaleren.

Blijft over de 'kerncentrale/nucleaire' theorie, de 'irak' connectie misschien of gewoon 'wrong place wrong time'.
pi_116524048
Twijfel nu toch wel of het een professionele afrekening was. Maar dat de kinderen in leven zijn is geen toeval lijkt me.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:56:29 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_116524131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:35 schreef Alleskids het volgende:

[..]

jij ziet het dus als volgt:

moordenaar weet dat Fransman met nucleair beroep op dat tijdstip op die plek langs komt, ook al staan er borden daar niet te komen
moordenaar staat gewapend te wachten op die plek
Brits-Iraaks gezin komt toevallig langs, ondanks de borden daar niet te komen
moordenaar raakt in paniek, moordt Brits gezin (half) uit
de RAF fietser die normaal gesproken als eerste had moeten langs komen ontsnapt aan de dood
Fransman komt langs en wordt vermoordt

??
Neuh, ik zie helemaal niets, ik breng slechts enkele feiten naar voren. Wat er precies gebeurd is weet ik niet. Jij schijnbaar wel
quote:
het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
pi_116524135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:54 schreef Lagrinta het volgende:
Twijfel nu toch wel of het een professionele afrekening was. Maar dat de kinderen in leven zijn is geen toeval lijkt me.
Ik speculeer natuurlijk ook alleen maar, maar ik kan me voorstellen dat de daders dachten dat de kinderen dood waren. De oudste is zo hard geslagen dat het mij lijkt dat ze dood had gemoeten, en de jongste zat zo goed verstopt dat rechercheurs haar blijkbaar ook niet zagen. Misschien hebben de daders haar ook gemist?
pi_116524186
Dachten? Das weinig professioneel. En waarom zou je een kind gaan slaan?
pi_116524314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:46 schreef Montagui het volgende:
Mja, de broer ontkent nu dat er ruzie was over de erfenis. Mogelijk dat er wel iets speelde, maar lijkt nu toch niet zodanig dat het op deze manier moet escaleren.

Blijft over de 'kerncentrale/nucleaire' theorie, de 'irak' connectie misschien of gewoon 'wrong place wrong time'.
Of misschien wel een van de honderden andere theorieën die jij niet kent dus dat gaat wel verder!
Hoe is die moeder van die kinderen nou om het leven gekomen zonder schotwonden dus zo?
pi_116524385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:57 schreef Lagrinta het volgende:
Dachten? Das weinig professioneel. En waarom zou je een kind gaan slaan?
Omdat alle getuigen dood moeten? En nee, het is niet erg professioneel nee, maar dat is het hele gebeuren sowieso al niet. 15 schoten, getuigen?
pi_116524555
Een Mohamed Merabje misschien? Een racistische Fransman?
pi_116524691
In het engels, maar m.i. het meest volledig en up to date voor het moment:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2200062/Amid-quiet.html
pi_116524764
Gelukkig wel in het Engels. Als je van de Nederlandse media afhankelijk bent ben je nergens.
  zaterdag 8 september 2012 @ 00:17:06 #148
242879 Onnoman
The On And Only
pi_116524938
als dit henk en ingrid niet zijn op dit filmpje van cnn.. weet ik het ook niet meer
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_116525648
Ollanders, jaha je ziet het al aan die koppen he! :D Its fun here but Somwon in teh mountuns is crazy!
pi_116526620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat alle getuigen dood moeten? En nee, het is niet erg professioneel nee, maar dat is het hele gebeuren sowieso al niet. 15 schoten, getuigen?
Het lijkt me juist dat de kinderen niet dood hoeften, de 4 jarige leeft nog en de andere buiten de auto is een paar keer geslagen. Waarschijnlijk werd deze panisch en rende op de daders af, i.p.v. schieten hebben ze haar een paar keer een klap moeten geven om haar rustig te krijgen.
pi_116526673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:33 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Het lijkt me juist dat de kinderen niet dood hoeften, de 4 jarige leeft nog en de andere buiten de auto is een paar keer geslagen. Waarschijnlijk werd deze panisch en rende op de daders af, i.p.v. schieten hebben ze haar een paar keer een klap moeten geven om haar rustig te krijgen.
Het kind had een schotwond en een gecompliceerde schedelbasisfractuur. Dat is niet een tikje om haar te kalmeren, dat is zelfs niet iemand knock-out slaan. Dat is gewoon zo hard mogelijk met iets (het pistool?) iemands hersenpan in rammen. Waarschijnlijk is de enige reden dat ze nog leeft dat ze niet zo vaak sloegen.
pi_116526789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het kind had een schotwond en een gecompliceerde schedelbasisfractuur. Dat is niet een tikje om haar te kalmeren, dat is zelfs niet iemand knock-out slaan. Dat is gewoon zo hard mogelijk met iets (het pistool?) iemands hersenpan in rammen. Waarschijnlijk is de enige reden dat ze nog leeft dat ze niet zo vaak sloegen.
Mja en toch was ze nog bij bewustzijn toen de andere fietser kwam. Wellicht ging ze niet zo makkelijk neer. De rest is ook allemaal met 2 kogels vermoord om er zeker van te zijn dus waarom zij niet?
  zaterdag 8 september 2012 @ 02:31:35 #153
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116527253
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:44 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Mja en toch was ze nog bij bewustzijn toen de andere fietser kwam. Wellicht ging ze niet zo makkelijk neer. De rest is ook allemaal met 2 kogels vermoord om er zeker van te zijn dus waarom zij niet?
ja dat vind ik zelf ook raar..
En voor zo ver het bekende van de familie waren die ze uit de weg wilde ruimen waarom hebben ze dan de jongste kind niets aangedaan .. Want dan weet je toch ook dat ze 2 kinderen hebben ..

hier zit zo veel vage en rare dingen aan deze hele gedoe

[ Bericht 1% gewijzigd door RAVW op 08-09-2012 02:42:41 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2012 @ 03:09:44 #154
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_116527414
Ik dacht eerst ook "het moet wel door familie gebeurd zijn en daarom leven die kinderen nog" maar aan de andere kant snijdt dat geen hout. Want waarom wel dat grootste kind zo zwaar verwonden en gruwelijk verwonden als je het wil sparen?

Ik denk nu dat het kan zijn dat het toeval is dat die kinderen nog leven. De kleinste heeft zich tussen de bagage en rok van moeders kunnen verstoppen dat ze haar waarschijnlijk niet gezien hebben. Maar dat oudste kind... hoe komt het dat zij zich buiten de auto bevond? Waarom slaan en niet schieten(in het hoofd ipv schouder)? Misschien leeft ze nog omdat ze uiteindelijk het bewustzijn even verloor of dood speelden waardoor de daders dachten dat de klus geklaard was.

Wat een triest verhaal...

Nog iets bekend over dat vermeende derde kind? Daar heb ik in de Belgische pers niets meer over vernomen...
Are you fokking to me?
pi_116527507
Misschien is de oudste dochter mishandeld om informatie uit de vader te krijgen?
pi_116528596
ma, oma en de jongste zaten achterin de auto. de oudste dochter zat voorin naast pa?

er stond 1 deur open, de passagierskant.

wellicht is zij erin geslaagd uit de auto te vluchten, waardoor zij slechts door 1 kogel is geraakt, ipv de professionele dubbeltab in het hoofd zoals de anderen.

de dader probeert alsnog de oudste dood te schieten, maar op dat moment komt de Franse fietser eraan. schreeuwt, wordt neer geschoten. en in paniek dat er nog meer getuigen aan komen, en misschien waren de kogels op (minumum 15x geschoten), wordt de oudste "alleen"" flink gemept met het pistool

waarna de dader er in grote haast en dus de klus niet volledig gedaan hebbende, er vandoor in een groene 4x4

zo zal het ongeveer gegaan zijn denk ik
pi_116528730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:56 schreef Jian het volgende:

Neuh, ik zie helemaal niets, ik breng slechts enkele feiten naar voren. Wat er precies gebeurd is weet ik niet. Jij schijnbaar wel

Ok fair.
maar het is niet echt logisch eerst een compleet gezin vermoorden vlak voordat het echte doel, de Fransman, op de fiets arriveerd. zelfs als er geluidsdempers gebruikt zijn, wordt het doelwit gealarmeerd.

daarom denk ik dat het beroep en de nationalitiet van de fietsers er niet toe doen. ik geef alleen mijn mening.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:45:21 #158
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_116530239
Ik las net iets over 15 geloste schoten, misschien was het pistool van de dader leeg en kon daarom die oudste dochter niet meer neergeschoten worden?
pi_116531476
Zeer onprofessioneel. Een hitman met gewetensproblemen? Meisje niet willen doden maar haar zo hard slaan dat ze haar geheugen kwijt is om als getuige van waarde te kunnen zijn.
pi_116531882
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:45 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik las net iets over 15 geloste schoten, misschien was het pistool van de dader leeg en kon daarom die oudste dochter niet meer neergeschoten worden?
wat is gebruikelijk aan kogels in een pistool magazijn?
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:20:24 #161
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116532026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:11 schreef Alleskids het volgende:

[..]

wat is gebruikelijk aan kogels in een pistool magazijn?
kan je nog niet zeggen als je niet weet welk wapen er is geschoten ..

en die waren er genoeg hij heeft na dat kind toch die fietser overhoop geschoten dus kogels waren er nog wel
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_116532047
Hij zeg je, ik denk eerder twee man.
pi_116532318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:58 schreef Jian het volgende:
Interessant?!

Security service link

(Nuclear fuel)

Als het 15 jaar terug was zou ik Mossad zeggen maar dat lijkt me nu onwaarschijnlijk. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:02 schreef Alleskids het volgende:
ma, oma en de jongste zaten achterin de auto. de oudste dochter zat voorin naast pa?

er stond 1 deur open, de passagierskant.

wellicht is zij erin geslaagd uit de auto te vluchten, waardoor zij slechts door 1 kogel is geraakt, ipv de professionele dubbeltab in het hoofd zoals de anderen.

de dader probeert alsnog de oudste dood te schieten, maar op dat moment komt de Franse fietser eraan. schreeuwt, wordt neer geschoten. en in paniek dat er nog meer getuigen aan komen, en misschien waren de kogels op (minumum 15x geschoten), wordt de oudste "alleen"" flink gemept met het pistool

waarna de dader er in grote haast en dus de klus niet volledig gedaan hebbende, er vandoor in een groene 4x4

zo zal het ongeveer gegaan zijn denk ik
Klinkt plausibel
pi_116533623
Lees ook dat iemand denkt aan een zaak als de Kebabmoorden in Duitsland.
  zaterdag 8 september 2012 @ 15:31:31 #165
241662 Jian
Well, well, well
pi_116535187
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als het 15 jaar terug was zou ik Mossad zeggen maar dat lijkt me nu onwaarschijnlijk. ;)

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik had het er niet bijgezet, maar op meerdere (Britse) Fora wordt over een commando-actie van de Mossad gespeculeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 08-09-2012 15:43:38 ]
  zaterdag 8 september 2012 @ 15:34:55 #166
241662 Jian
Well, well, well
pi_116535284
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:48 schreef Lagrinta het volgende:
Zeer onprofessioneel. Een hitman met gewetensproblemen? Meisje niet willen doden maar haar zo hard slaan dat ze haar geheugen kwijt is om als getuige van waarde te kunnen zijn.
Of professionals die verwarring willen stichten door het wat minder professioneel te laten lijken?!
  zaterdag 8 september 2012 @ 16:24:05 #167
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116536572
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 15:34 schreef Jian het volgende:

[..]

Of professionals die verwarring willen stichten door het wat minder professioneel te laten lijken?!
dat was ook mijn gedachten , zeker omdat die 2 de fietser geen daders of wat ook heb gezien het moet dus heel snel gebeurd zijn
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2012 @ 16:37:44 #168
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_116536911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

kan je nog niet zeggen als je niet weet welk wapen er is geschoten ..

en die waren er genoeg hij heeft na dat kind toch die fietser overhoop geschoten dus kogels waren er nog wel
Is de volgorde dan geweten of forensisch reeds vastgesteld? Alleen nog maar speculatie en aannames toch?
Are you fokking to me?
  zaterdag 8 september 2012 @ 16:41:36 #169
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116536998
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:37 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Is de volgorde dan geweten of forensisch reeds vastgesteld? Alleen nog maar speculatie en aannames toch?
dan zou het wel knap zijn omdat 3 min eerder die fietser nog in leven was in die tijd moet hij dan even snel 1 fietser ombrengen en twee volwassenen en dan ook een kind der kop in slaan om vervolgens dus weg te rijden zonder dat de andere fietser hem gezien heb ..

het lijkt me aannemelijker dat hij de daad al gedaan had en dat de eerste fietser aankwam en die vanuit de auto is neergeschoten en toen gelijk is weg gereden dan heb je nog ruim 2 min voor dat de andere fietser er aan kwam

maar oke het is nog gissen
pi_116540053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 15:31 schreef Jian het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik had het er niet bijgezet, maar op meerdere (Britse) Fora wordt over een commando-actie van de Mossad gespeculeerd.
Na mijn reactie over de Mossad heb ik nog even op dat piloten forum gelezen en daar wordt ook een gezoek aan Iran gesproken in combinatie met nucleaire techniek dus dan komt Mossad weer in beeld, maar om eerlijk te zijn lijkt me dan onwaarschijnlijk omdat die volgens mij niet zo bloederig te werk gaan.
pi_116540496
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Na mijn reactie over de Mossad heb ik nog even op dat piloten forum gelezen en daar wordt ook een gezoek aan Iran gesproken in combinatie met nucleaire techniek dus dan komt Mossad weer in beeld, maar om eerlijk te zijn lijkt me dan onwaarschijnlijk omdat die volgens mij niet zo bloederig te werk gaan.
De Mossad doet volgens mij niet zo moeilijk over bloederig. Althans niet in de periodes na WOII waarbij ze op zoek gingen naar oud SS-ers in Zuid Amerika etc.
pi_116544872
Bij acties van de Mossad die plaatsvinden buiten het Midden-Oosten denk ik meer aan "cleane" aanslagen zoals die op Gerald Bull en Mahmoud al-Mabhouh, althans niet aan aanslagen waarbij een hele familie uitgemoord wordt.
pi_116546123
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je gewend bent een volwassen kerel knock-out te slaan sla je met de kolf van een geweer echt wel een breuk in de schedel van zo'n meisje. Wellicht heeft ze terug willen vechten en moest ze afgehouden worden, maar is ze uiteindelijk bewust gespaard.
Maarja who knows... Ik ben benieuwd wat er uit komt.
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:42:41 #174
3542 Gia
User under construction
pi_116546275
K heb ergens gelezen dat het meiske kunstmatig in coma wordt gehouden, maar wel buiten levensgevaar is.
pi_116546296
Ik ben bang dat er niks uit komt. :{
  † In Memoriam † zondag 9 september 2012 @ 11:35:47 #176
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_116558455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:41 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan zou het wel knap zijn omdat 3 min eerder die fietser nog in leven was in die tijd moet hij dan even snel 1 fietser ombrengen en twee volwassenen en dan ook een kind der kop in slaan om vervolgens dus weg te rijden zonder dat de andere fietser hem gezien heb ..

het lijkt me aannemelijker dat hij de daad al gedaan had en dat de eerste fietser aankwam en die vanuit de auto is neergeschoten en toen gelijk is weg gereden dan heb je nog ruim 2 min voor dat de andere fietser er aan kwam

maar oke het is nog gissen
Het was maar een vraag... ;) Ik wist niet dat die fietser drie minuten eerder nog gezien was. Dan kan je inderdaad wel stellen dat hij waarschijnlijk als laatste doodgeschoten is...
Are you fokking to me?
pi_116559810
Maar dan had hij dus nog kogels over voor de wielrenner. Waarom het kind dan slaan als je getuigen wilt doden?
pi_116559983
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:23 schreef Patroon het volgende:
Maar dan had hij dus nog kogels over voor de wielrenner. Waarom het kind dan slaan als je getuigen wilt doden?
JA DAT WETEN WE DUS NIET!!!! WAT EEN SPANNING IK HOU HET NIET MEER!!!!!!111
vosss is de naam,
  zondag 9 september 2012 @ 12:35:17 #179
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116560201
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:35 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Het was maar een vraag... ;) Ik wist niet dat die fietser drie minuten eerder nog gezien was. Dan kan je inderdaad wel stellen dat hij waarschijnlijk als laatste doodgeschoten is...
de fietser die belde naar de politie werd door de dooie fietser 3 min eerder nog voor bij gereden .. vandaar dus de tussen tijd moet ongeveer 3 min zijn geweest
maar wat ik graag wil weten was die weg doodlopend en waarom heeft de 2 de fietser die auto niet gezien ...
pi_116560880
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:35 schreef RAVW het volgende:

[..]

de fietser die belde naar de politie werd door de dooie fietser 3 min eerder nog voor bij gereden .. vandaar dus de tussen tijd moet ongeveer 3 min zijn geweest
maar wat ik graag wil weten was die weg doodlopend en waarom heeft de 2 de fietser die auto niet gezien ...
Weg is niet doodlopend.
pi_116563390
Wel voor auto's, niet voor mountainbikes.

Als de slachtoffers tweemaal door hun voorhoofd zijn geschoten. Waarom is de voorruit dan intact?

De auto stond geparkeerd tegen de helling van de parkeerplaats en kijkend naar de banden sporen in de achteruit...

Het is allemaal nogal verwarrend....
pi_116563566
quote:
De Franse politie zal de collega's van de vermoorde Britse Irakees Saad Al-Hilli ondervragen na de ontdekking dat het slachtoffer meewerkte aan een geheim project in opdracht van één van de grootste Europese militaire bedrijven. Mogelijk was de ruimtevaartingenieur door de aard van zijn baan een doelwit voor concurrende bedrijven of zelfs bepaalde regimes die de grensverleggende militaire technologie in handen wilden krijgen.
Het onderzoek zal zich de komende dagen toespitsen op Surrey Satellites Technology Limited (SSTL) nabij het Britse Guildford, het bedrijf waarvoor Saad Al-Hilli als freelancer al twee jaar opdrachten uitvoerde. De ingenieur legde zich toe op de ontwikkeling van satellieten die allerhande zaken in kaart kunnen brengen voor commerciële of militaire doeleinden.

Gevoelige materie
Franse en Britse politie onderzoeken of de schietpartij verband houdt met gevoelige materie waarover Al-Hilli beschikte. Zo had de Brit mogelijk informatie in zijn bezit die waardevol was voor een concurrent of was hij het slachtoffer geworden van afpersing in het kader van industriële spionnage.

EADS
De Mail on Sunday heeft achterhaald dat Al-Hilli deel uitmaakte van een team dat aan een geheim project werkte voor EADS (European Aeronautic Defence and Space), een Pan-Europese militaire gigant die contracten heeft lopen met onder andere Rusland en China. SSTL, dat in 2008 werd overgenomen door EADS, heeft sinds de moord op haar personeelslid en diens familie de veiligheidsmaatregelen in de Britse kantoren behoorlijk opgetrokken.

Bikkelhard
Claude Moniquet, directeur van ESISC (European Strategic Intelligence and Security Centre), verklaarde gisteren dat technologie in verband met satellieten en drones een markt vertegenwoordigt die miljarden euro's waard is. 'Bovendien is de concurrentie bikkelhard omdat er zoveel geld mee gemoeid is', vervolgde hij.

Midden-Oosten
Volgens Claude Moniquet kan ook een groep uit het Midden-Oosten betrokken zijn. 'De Iraniërs zijn wanhopig op zoek naar baanbrekende technologie die ze onmogelijk legaal kunnen bekomen. Indien ze gevoelige materie van de Brit verkregen of die hoopte van hem te krijgen en hij weigerde, dan zouden ze geen twee keer hoeven na te denken om hem te doden. Vergeet ook niet dat de Iraanse geheime diensten veelvuldig samenwerken met privébedrijven omdat het zo'n lucratieve markt is.'

Daarnaast rest de vraag hoe Al-Hilli zijn levensstijl financierde. De Britse Irakees woonde in een riante villa in Claygate ter waarde van twee miljoen euro terwijl zijn privéfirma's amper geld in het laatje brachten.

Vragen
De speurders worden voorlopig geconfronteerd met meer vragen dan antwoorden op zoek naar het waarom van deze gruwelijke moordpartij en de opdrachtgevers ervan nadat woensdagnamiddag in de buurt van het meer van Annecy de wagen van Saad al-Hilli werd aangetroffen met daarin de dode lichamen van de ingenieur, zijn vrouw en schoonmoeder van Zweedse afkomst. Naast de wagen lag een Franse fietser, die klaarblijkelijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats moet geweest zijn.

De twee dochtertjes van het koppel, vier en zeven jaar oud, overleefden, maar het oudste meisje is zwaargewond. Zij worden opgevangen door Britse hulpverleners en twee familieleden.
pi_116564020
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:17 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Heftige shit.....
pi_116564407
Statemen van het bedrijf SSTL:

quote:
Fri, 07 Sep 2012
Saad Al-Hilli
On behalf of Surrey Satellite Technology Ltd, Dr Matt Perkins, CEO has issued the following statement.

I am deeply shocked and saddened to confirm that one of SSTL’s long-term contractors, Saad Al-Hilli, has been formally identified as one of the victims of the shootings which occurred in the French Alps.

Saad worked at SSTL as a Mechanical Design Engineer from November 2010. Saad’s colleagues will remember him as an experienced and committed engineer who worked as part of a tightly knit team. He was a personal friend to many of our staff here.

Saad will be greatly missed and our thoughts are with his family and loved ones at this very difficult and traumatic time. We are a close family at SSTL and our staff are understandably very upset by this event. I ask the media to respect their privacy as they come to terms with this terrible news.

There will be no further statement.
http://www.sstl.co.uk/news-and-events?story=2054
pi_116564876
Volgens de laatste berichten zou Saad Al Hilli niet gewerkt hebben aan geheime projecten.

quote:
14:02 BUITENLAND De Britse Irakees Saad al-Hilli die woensdag samen met zijn vrouw,een Zweedse dame en een Franse fietser in de Franse Alpen is vermoord, werkte niet aan een geheim project van de Europese luchtvaart-, ruimtevaart- en defensiegroep EADS, zo heeft de Sunday Telegraph op gezag van vrienden en collega's van het slachtoffer gemeld.
Het luidt dat al-Hilli routinewerk leverde.

Er zijn ook berichten dat de man bij het vermaarde Rutherford Appleton onderzoekscentrum heeft gewerkt, in het bijzonder aan een gigantische deeltjesversneller die radioactief materiaal kan maken.

Geciteerd door de Franse krant Dauphiné Libéré, schreef de Sunday Telegraph ook dat Ali al-Hilli, een in Melbourne wonende neef van Saad en Zaid al-Hilli, heeft ontkend dat hun vader een "fortuin" had achtergelaten en dat er ruzie was tussen beide broers. Zaid heeft een tijd bij het gezin van zijn broer gewoond en was van plan naar Frankrijk te gaan om zich te ontfermen over zijn twee nichtjes die wezen zijn geworden.

Een vriend des huizes van het gezin al-Hilli vertelde dat Saad al-Hilli "niet in zijn normale manier van doen was" toen hij naar Frankrijk vertrok.
pi_116565044
Hij had geen doorsnee baan en vergeet niet dat er een D notice kan gelden in de UK op persberichten.
pi_116565702
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Lagrinta het volgende:
Hij had geen doorsnee baan en vergeet niet dat er een D notice kan gelden in de UK op persberichten.
Inderdaad, vandaar ook 'zou'.

Ook is er nog sprake van 2 mobiele telefoons die gevonden zijn in de auto met mogelijk relevante informatie.
pi_116565731
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:03 schreef Lagrinta het volgende:
Wat houdt dat in?
pi_116567314
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
Wel voor auto's, niet voor mountainbikes.

Als de slachtoffers tweemaal door hun voorhoofd zijn geschoten. Waarom is de voorruit dan intact?

De auto stond geparkeerd tegen de helling van de parkeerplaats en kijkend naar de banden sporen in de achteruit...

Het is allemaal nogal verwarrend....
de dader staat langs de kant te wachten, gebaard de bestuuder te stoppen. of de dader loopt naar de auto toe als de bestuurder stopt . in elk geval schiet hij blijkbaar de vader vanaf de zijkant van de auto dood.
moeder en oma zijn waarschijnlijk als 2e en 3e neer geschoten
de jongste dochter is snel genoeg om onder de rok van moeder te kruipen en aan de aandacht van de dader te ontsnappen en van de toe gesnelde agenten
de oudste dochter zat naast de vader, en had tijd om de eerste schrik reactie te verwerken en een poging doen om weg te rennen ( haar deur is als enige open). wordt toch 1x geraakt in haar hoofd, is toen uit de auto gevlucht ,
de dader rent haar achter na, mept haar met het pistool tijdens een worsteling
daarna verschijnt de Franse fietser, die schreuwt of zo, waardor de dader de aandacht en het pistool op hem richt en hem dood schiet.
dader beseft dat er meer getuigenkune komenen vlucht

.. in een groene auto volgens de jongste dochter, of een witte Peugeot volgens andere getuigen
  zondag 9 september 2012 @ 17:42:23 #190
241662 Jian
Well, well, well
pi_116569524
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 15:22 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
Koppen dicht en ter pers brengen wat wij (Overheid/Defensie) willen, want Nationale Veiligheid, dat dus ;)
pi_116569842
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 15:22 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
http://en.wikipedia.org/wiki/D-Notice
  zondag 9 september 2012 @ 17:53:27 #192
241662 Jian
Well, well, well
pi_116569921
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:30 schreef Alleskids het volgende:

[..]

de dader staat langs de kant te wachten, gebaard de bestuuder te stoppen. of de dader loopt naar de auto toe als de bestuurder stopt . in elk geval schiet hij blijkbaar de vader vanaf de zijkant van de auto dood.
moeder en oma zijn waarschijnlijk als 2e en 3e neer geschoten
de jongste dochter is snel genoeg om onder de rok van moeder te kruipen en aan de aandacht van de dader te ontsnappen en van de toe gesnelde agenten
de oudste dochter zat naast de vader, en had tijd om de eerste schrik reactie te verwerken en een poging doen om weg te rennen ( haar deur is als enige open). wordt toch 1x geraakt in haar hoofd, is toen uit de auto gevlucht ,
de dader rent haar achter na, mept haar met het pistool tijdens een worsteling
daarna verschijnt de Franse fietser, die schreuwt of zo, waardor de dader de aandacht en het pistool op hem richt en hem dood schiet.
dader beseft dat er meer getuigenkune komenen vlucht

.. in een groene auto volgens de jongste dochter, of een witte Peugeot volgens andere getuigen
Plausibel, zou heel goed kunnen. De vraag blijft natuurlijk waarom? Het verhaal over het geheime project lijkt mij niet zomaar uit de lucht gegrepen. De verklaring van SSTL zou inderdaad heel goed aan de hand van een D notice kunnen zijn!
pi_116570008
Over die groene 4x4. Gisteren of eergisteren heb ik op één van die kranten websites een groene 4x4 staan, echter ik kan die foto niet meer vinden.
pi_116573340
Stel het moet gezocht worden in die wapenindustrie.

-Wat doet zo'n man in een auto op een weg die dood loopt, met zijn gezin?
-Stel hij is daar om informatie over te dragen aan de andere partij, waarom neem je dan je gezin mee?
-Hoe weet zo'n moordenaar dat die man die dag naar die plek in het bos zou gaan? Zou hij daar een afspraak hebben gehad met iemand, dan weer vraag 1 en 2...waarom gezin mee?
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 19:45:56 #195
184769 crew  Deisyy
pi_116573618
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:39 schreef Patroon het volgende:

-Stel hij is daar om informatie over te dragen aan de andere partij, waarom neem je dan je gezin mee?
-Hoe weet zo'n moordenaar dat die man die dag naar die plek in het bos zou gaan? Zou hij daar een afspraak hebben gehad met iemand, dan weer vraag 1 en 2...waarom gezin mee?
Waar haal je de informatie vandaan dat de weg doodlopend is?
pi_116573636
het is een dood lopend punt (!!!) voor auto's, maar niet voor fietsers en wandelaars. wellicht ging het gezin vandaar uit wandelen, wat de moordenaar blijkbaar wist, of hij volgde hun.

zijn echte vak gebied en belangrijkheid zal nooit naar buiten komen, vooral omdat de luchtvaart techniek heel veel mogelijkheden bied. vooral sataliet techniek.

ik blijf het houden op de familiekwestie, vooral omdat het complete gezin uitgemoord moest worden blijkbaar
pi_116573849
Familievete vind ik ook nog steeds het meest voor de hand liggend.
pi_116574094
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:45 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Waar haal je de informatie vandaan dat de weg doodlopend is?
Eerder in dit topic gezegd, en toen ik er 1,5week geleden was stond er een bord dat het voor auto's einde weg was over 3km.
pi_116574317
Maar is het na 3 km echt doodlopend voor auto's of verboden voor auto's?

Is de plaats waar de BMW stond op het einde van de 3 km?
pi_116576746
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:39 schreef Patroon het volgende:

Het kan natuurlijk ook zijn dat de Fransman het eigenlijke doel was (als er al een doel was), en het gezin toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was.
pi_116576774
Oh ja, en de 7-jarige is inmiddels uit haar coma.
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 21:30:50 #202
184769 crew  Deisyy
pi_116580333
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Eerder in dit topic gezegd, en toen ik er 1,5week geleden was stond er een bord dat het voor auto's einde weg was over 3km.
Dus de auto is gevonden na het bord? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk.
pi_116580759
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:30 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dus de auto is gevonden na het bord? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk.
Ja een paar km verder. Het bord geeft aan dat de weg nog 3km doorloopt voor auto's. Bij het bord zijn wij gekeerd.

Bord:
http://maps.google.com/maps?q=Annecy&hl=nl&ie=UTF8&ll=45.757523,6.223154&spn=0.03096,0.084543&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.957999,86.572266&hnear=Annecy,+Haute-Savoie,+Rh%C3%B4ne-Alpes,+Frankrijk&t=m&z=14&layer=c&cbll=45.757424,6.223021&panoid=SQBqpksbidCjqyn8w4Sq-g&cbp=12,191.06,,0,9.32
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 21:38:04 #204
184769 crew  Deisyy
pi_116580882
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja een paar km verder. Het bord geeft aan dat de weg nog 3km doorloopt voor auto's. Bij het bord zijn wij gekeerd.
En is de familie dus nog een stukje doorgereden? Wat een raar verhaal blijft het, ik denk dat we nooit zullen weten wat zich daar af heeft gespeeld.
pi_116580956
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:38 schreef Deisyy het volgende:

[..]

En is de familie dus nog een stukje doorgereden? Wat een raar verhaal blijft het, ik denk dat we nooit zullen weten wat zich daar af heeft gespeeld.
Ja het lijkt wel dat de familie is door gereden tot waar je niet verder kan met de auto ongeveer. Kan het niet precies zien want de auto van google streetview is ook maar tot het bord gereden.
Ik vind het ook vreemd dat je als toerist (die daar dus niet bekend is) gewoon een waarschuwingsbord negeert...ze moeten er dus heen gereden zijn met een reden. Het is ook niet echt een weg waar je zegt "goh we rijden daar heen en gaan dan wandelen" daarvoor zijn genoeg andere wel geschikte plaatsen in de buurt, die voor toeristen meer voor de hand liggen.
  zondag 9 september 2012 @ 21:39:06 #206
241662 Jian
Well, well, well
pi_116580959
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:38 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Nou, dat kind van 7 is uit coma, wellicht dat die wat kan vertellen straks?
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 21:43:52 #207
184769 crew  Deisyy
pi_116581322
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja het lijkt wel dat de familie is door gereden tot waar je niet verder kan met de auto ongeveer. Kan het niet precies zien want de auto van google streetview is ook maar tot het bord gereden.
Ik vind het ook vreemd dat je als toerist (die daar dus niet bekend is) gewoon een waarschuwingsbord negeert...ze moeten er dus heen gereden zijn met een reden. Het is ook niet echt een weg waar je zegt "goh we rijden daar heen en gaan dan wandelen" daarvoor zijn genoeg andere wel geschikte plaatsen in de buurt, die voor toeristen meer voor de hand liggen.
Inderdaad, het roept allemaal vragen op, in de omgeving daar zijn genoeg mooie plekjes zonder waarschuwingsbord te vinden om te gaan wandelen, als ouder van een gezin met zulke jonge kinderen negeer je zo'n bord toch niet zo makkelijk.

Misschien heeft die dochter wel iets te vertellen Jian, maar misschien krijgen wij dat nooit te horen.
pi_116581503
Het begint mij inmiddels wel te dagen.

Een Irakees (sji'iet?) die werkzaam is in de Westerse defensie/luchtvaarindustrie met veel specifieke kennis van drones en onbemande luchtvaart. Dit zijn de feiten.
De kans is wat mij betreft het grootst dat deze Irakees lijntjes onderhield met Iraniërs. Dit is wat mij betreft een typische Mossad-afrekening. Door een gebrek aan sporen uiterst professioneel, maar voor het publiek opzettelijk slordig gemaak om hier vooral geen Mossad van te verdenken. Het publiek denkt immers dat een Mossad met louter met nauwkeurige headshots en gedempte pistoolmitrailleurs werkt.

Het past in de reeks gebeurtenissen dat de volgende zaken nu gaan plaatsvinden (en tevens in Mossad richting wijzen): Iran krijgt de schuld (dochter zal dat wel in alle media roepen straks) en de (echte) dader is voor altijd spoorloos. En dat laatste wordt min of meer al toegegeven door de dienstdoende politiechef, Marc de Tarlé: "dit onderzoek belooft 'lang en lastig' te worden". En dat is volstrekt onlogisch in deze fase, met deze moord op die plek en dat tijdstip. Deze moord wordt niet opgelost. En dit op regie van een klein groepje machtige mensen die tevens de bestelling deden.
  zondag 9 september 2012 @ 21:47:55 #209
241662 Jian
Well, well, well
pi_116581597
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:43 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Misschien heeft die dochter wel iets te vertellen Jian, maar misschien krijgen wij dat nooit te horen.
Dat kan natuurlijk, maar de Britse media zit er wel bovenop en die zijn niet misselijk hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig, met name omdat zoveel dingen allemaal net niet lijken te kloppen.
pi_116581613
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:43 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Inderdaad, het roept allemaal vragen op, in de omgeving daar zijn genoeg mooie plekjes zonder waarschuwingsbord te vinden om te gaan wandelen, als ouder van een gezin met zulke jonge kinderen negeer je zo'n bord toch niet zo makkelijk.

Inderdaad, toen ik er met mijn vriendin was begon het al wat te schemeren. Toen we bij dat bord kwamen zijn we dus ook omgekeerd. Maar in het buitenland hou ik me wel aan de regels, zo'n bord zetten ze er niet voor niets en heb geen zin in problemen in het buitenland.
  zondag 9 september 2012 @ 21:50:19 #211
241662 Jian
Well, well, well
pi_116581718
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:46 schreef Chooselife het volgende:

Een Irakees (sji'iet?) die werkzaam is in de Westerse defensie/luchtvaarindustrie met veel specifieke kennis van drones en onbemande luchtvaart. Dit zijn de feiten.
De kans is wat mij betreft het grootst dat deze Irakees lijntjes onderhield met Iraniërs. Dit is wat mij betreft een typische Mossad-afrekening. Door een gebrek aan sporen uiterst professioneel, maar voor het publiek opzettelijk slordig gemaak om hier vooral geen Mossad van te verdenken. Het publiek denkt immers dat een Mossad met louter met nauwkeurige headshots en gedempte pistoolmitrailleurs werkt.

Het past in de reeks gebeurtenissen dat de volgende zaken nu gaan plaatsvinden (en tevens in Mossad richting wijzen): Iran krijgt de schuld (dochter zal dat wel in alle media roepen straks) en de (echte) dader is voor altijd spoorloos. En dat laatste wordt min of meer al toegegeven door de dienstdoende politiechef, Marc de Tarlé: "dit onderzoek belooft 'lang en lastig' te worden". En dat is volstrekt onlogisch in deze fase, met deze moord op die plek en dat tijdstip. Deze moord wordt niet opgelost. Op regie van een klein groepje machtige mensen.
Ja, hier heb ik wel wat mee hoor, dat van die opzettelijke slordigheid had ik ook al geopperd.
pi_116581761
quote:

Het past in de reeks gebeurtenissen dat de volgende zaken nu gaan plaatsvinden (en tevens in Mossad richting wijzen): Iran krijgt de schuld (dochter zal dat wel in alle media roepen straks) en de (echte) dader is voor altijd spoorloos. En dat laatste wordt min of meer al toegegeven door de dienstdoende politiechef, Marc de Tarlé: "dit onderzoek belooft 'lang en lastig' te worden". En dat is volstrekt onlogisch in deze fase, met deze moord op die plek en dat tijdstip. Deze moord wordt niet opgelost. En dit op regie van een klein groepje machtige mensen die tevens de bestelling deden.
Hoe gaan ze voorkomen dat die oudste (als ze zich iets herinnert) nu of in de toekomst gaat praten met de pers?
pi_116581817
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:50 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Hoe gaan ze voorkomen dat die oudste (als ze zich iets herinnert) nu of in de toekomst gaat praten met de pers?
Die gaat roepen dat het Iraniërs waren of Iraniërs omschrijven. Let op. En de media weten daar wel raad mee.
  zondag 9 september 2012 @ 21:52:41 #214
241662 Jian
Well, well, well
pi_116581860
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:50 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk afvragen wat er te praten valt; "Ja er waren 2 mannen en die begonnen te schieten. Nee, ik weet niet wie die mannen waren" Ik bedoel ...
pi_116581899
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, hier heb ik wel wat mee hoor, dat van die opzettelijke slordigheid had ik ook al geopperd.
Ik heb zoveel gelezen over deze veiligheidsdiensten. Ik ken het patroon inmiddels wel.

Het is voor mij zo klaar als een klontje.
pi_116582057
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die gaat roepen dat het Iraniërs waren of Iraniërs omschrijven. Let op. En de media weten daar wel raad mee.
Gebruikt Mossad dan Iraniers voor zulke acties? Sorry, ik ben niet bekend met deze dienst.
pi_116582393
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk afvragen wat er te praten valt; "Ja er waren 2 mannen en die begonnen te schieten. Nee, ik weet niet wie die mannen waren" Ik bedoel ...
Ja, maar zij kan bijvoorbeeld wel vertellen hoe ze eruit zagen en of er misschien vooraf nog (werkgerelateerde) dingen zijn gezegd.

En ik neem aan dat als zij volwassen is en dingen beter begrijpt zij ook op zoek wil naar antwoorden.

Maar goed, dit is sowieso inderdaad geen normale moord, ook afgaande op de berichten van de buurman die al aangaf dat de vader aangaf zich niet veilig te voelen.

Toch begrijp ik niet waarom ze hem op zijn vakantieadres hebben doodgeschoten en waarom heel de familie? Ik 'snap' wel dat ze niet alleen de vader konden doodschieten en daarom oma en vrouw ook hebben gedood want getuigen, maar waarom niet 'gewoon' in Engeland en alleen de vader?
pi_116582488
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gebruikt Mossad dan Iraniers voor zulke acties? Sorry, ik ben niet bekend met deze dienst.
Nee, maar wel gelijkende personen -of ze spraken wellicht Arabisch of Farsi, wat typisch Mossad is- of de omschrijving wordt die kant op geregisseerd (veel aannemelijker). Een kind van die leeftijd kan toch niet zelfstandig een Iraniër identificeren.

Maar dat dit richting Iran gaat moge duidelijk zijn. En dat is het grootste bewijs van een groot complot. En het lijntje is er heus: het klinkt voor mij plausibel dat deze meneer interessante documentjes naar Teheran heeft gestuurd. En als je dat doet kun je er op rekenen dat je vroeg aan je einde komt, helemaal omdat het technologie betreft waar de Iraniërs bijzonder veel aan hebben. Is het een sji'itische Irakees? Is hij familie kwijtgeraakt of getart tijdens de Amerikaanse bezetting? Dat is een zet in de goede richting.
pi_116582772
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:59 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Ja, maar zij kan bijvoorbeeld wel vertellen hoe ze eruit zagen en of er misschien vooraf nog (werkgerelateerde) dingen zijn gezegd.

En ik neem aan dat als zij volwassen is en dingen beter begrijpt zij ook op zoek wil naar antwoorden.

Maar goed, dit is sowieso inderdaad geen normale moord, ook afgaande op de berichten van de buurman die al aangaf dat de vader aangaf zich niet veilig te voelen.

Toch begrijp ik niet waarom ze hem op zijn vakantieadres hebben doodgeschoten en waarom heel de familie? Ik 'snap' wel dat ze niet alleen de vader konden doodschieten en daarom oma en vrouw ook hebben gedood want getuigen, maar waarom niet 'gewoon' in Engeland en alleen de vader?
Dan is misschien nog makkelijker te wijzen naar werk gerelateerde zaken.
  zondag 9 september 2012 @ 22:09:25 #220
241662 Jian
Well, well, well
pi_116583088
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:59 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

En als ze het kind nu expres in leven hebben gelaten, zodat ze iets kan vertellen, bijvoorbeeld dat het Arabisch sprekende mannen waren........

quote:
Dat heb ik me ook afgevraagd, maar ???
pi_116583281
quote:
Logistiek handiger voor de daders. Bijvoorbeeld, Engeland kun je niet per auto en niet meteen verlaten.

En dat ze de familie erbij hebben gepakt is óf een statement tegen andere overtreders óf een gevolg van een nare verrassing. En mogelijk is de afspraak op de briefing of zelfs een erecode binnen zo´n deathsquad dat je elke getuige liquideert, ongeacht wat of wie dan ook.

Ik kan het allemaal wel in het professionele internationale moordcommando kader plaatsen. Uiterst doordacht, professioneel en geraffineerd.
pi_116583653
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:12 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Logistiek handiger voor de daders. Bijvoorbeeld, Engeland kun je niet per auto en niet meteen verlaten.

En dat ze de familie erbij hebben gepakt is óf een statement tegen andere overtreders óf een gevolg van een nare verrassing. En mogelijk is de afspraak op de briefing of zelfs een erecode binnen zo´n deathsquad dat je elke getuige liquideert, ongeacht wat of wie dan ook.

Ik kan het allemaal wel in het professionele internationale moordcommando kader plaatsen. Uiterst doordacht, professioneel en geraffineerd.
Als het professioneel en het bewust op het vakantieadres was dan wisten ze dat ze de vrouw, oma en kinderen ook gingen uitschakelen. Want het is op een vakantie is de kans dat je de vader alleen treft erg klein.
pi_116584007
Die auto is letterlijk vastgereden op een doodlopende weg. Die achterwielen zaten ook helemaal in de grond. Echt ziek. :{
pi_116591564
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb zoveel gelezen over deze veiligheidsdiensten. Ik ken het patroon inmiddels wel.

Het is voor mij zo klaar als een klontje.
Vooral met een gesloten vizier dit soort complottheorieën blijven vasthouden. Vooral niet afwijken van je eigen verzonnen verhaal, en tegenberichten negeren.

Werk jij soms bij FOXnews? :')

pi_116591595
Wat was die Irakees aan het doen? Waren ze al gestationeerd daar en gingen ze "een stukje wandelen"? Ging papa in het bos wat gemene meneren ontmoeten en dacht hij zijn gezin mee te nemen als menselijk schild? Of was het gewoon een gezellige wandeling in het gebied wat ze zo prettig vinden (het was zijn vaste vakantieadres las ik ergens?).

Een veiligheidsdienst die een aanslag pleegt en getuigen in leven laat? Die "vergeet" om bijvoorbeeld mobiele telefoons mee te nemen om eventuele sporen uit te wissen?

"Expres slordig", ja zo kan je alles rechtlullen...

Vooralsnog is er geen enkel bewijs dat deze geintegreerde Irakees (met Zweedse schoonmama) iets met Iran van doen had. Schulden zouden een motief kunnen zijn, maar dan zijn er wel meer geinteresseerden (en waarschijnlijk minder vijandig naar je eigen volkerenbloed)...

De opmerking van de dochter "ik weet niet wie nu de goeien of de slechten zijn" kan ook wijzen op een familieconflict. En dan kan je ook makkelijk mensen met 1 schot in het hoofd doden (daar heb je geen Mossadtraining voor nodig, eerder gewoon een vertrouwensband met de slachtoffers).

Nog iets; die fietsers. Die fietsten op 3 minuten achter elkaar. Geen idee hoe lang die weg is, maar dan is de BMW hen dus ook gepasseerd ? In dat geval; hoe reed die man? Hard, zenuwachtig, kalm, slingerend, "normaal"?

Een fietser die zeg 15 km/u fietst en de fietser erachter rijdt zeg 10 km/u:
fietser 1 haalt fietser 2 in (0 km)
fietser 1 rijdt 5 km/u = 83 m/min harder
In 3 minuten is dat 249 m
fietser 1 stopt (wordt namelijk doodgeschoten :( )
fietser 2 rijdt met 10 km/u = 166 m/min op fietser 1 af, dat duurt dus 1,5 minuut

Hoeveel schoten heeft die 2e fietser gehoord? Die hoor je wel, op 250 m afstand. Geen idee of er daar wellicht versterkende rotswanden zijn... Geluidsdempers, ok. Maar dat hebben criminelen ook, die gevoelige informatie willen stelen.

Maar als je dat wil, dan neem je toch op zijn minst een mobiele telefoon mee?

Tenzij de fietser net voorbijkomt, opgeruimd moet worden en dan wegwezen, maar dan nog zijn ze met een groep, die instructies gehad zouden moeten hebben om alles van informatie (GSMs als eerste) mee te nemen.

Familieleden, beducht op geld, jaloers vanwege macht of liefde, hebben die motieven niet.

Expres slordig, lijkt me een sterke. _O-

En die 2e fietser kwam er dus op af, terwijl de lijken nog lagen te smeulen?

Op een doodlopende weg (voor auto's), hoe komen de daders weg? Te voet? Fiets? Motor, Quad, helikopter (maken lawaai, zeker op een verlaten bergweg). Welke sporen zijn gevonden?

pi_116593913
quote:

Onzin, de Mossad had alleen die man uitgeschakeld en niet zijn hele familie, weet waar je over praat als je iets gaat beweren terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat het niet waar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 10-09-2012 10:45:12 ]
pi_116593971
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee, maar wel gelijkende personen -of ze spraken wellicht Arabisch of Farsi, wat typisch Mossad is- of de omschrijving wordt die kant op geregisseerd (veel aannemelijker). Een kind van die leeftijd kan toch niet zelfstandig een Iraniër identificeren.

Maar dat dit richting Iran gaat moge duidelijk zijn. En dat is het grootste bewijs van een groot complot. En het lijntje is er heus: het klinkt voor mij plausibel dat deze meneer interessante documentjes naar Teheran heeft gestuurd. En als je dat doet kun je er op rekenen dat je vroeg aan je einde komt, helemaal omdat het technologie betreft waar de Iraniërs bijzonder veel aan hebben. Is het een sji'itische Irakees? Is hij familie kwijtgeraakt of getart tijdens de Amerikaanse bezetting? Dat is een zet in de goede richting.
Je verzint het ter plekke, je hebt helemaal geen idee van wat zich daar heeft afgespeeld en door wie, en nu ga je met jouw eigen fantasie iets proberen te beantwoorden dit is echt lachwekkend.
  maandag 10 september 2012 @ 10:44:27 #228
241662 Jian
Well, well, well
pi_116594648
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 06:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vooral met een gesloten vizier dit soort complottheorieën blijven vasthouden. Vooral niet afwijken van je eigen verzonnen verhaal, en tegenberichten negeren.

Werk jij soms bij FOXnews? :')
Volgens mij zijn het allemaal theorieën en een complottheorie waarbij er sprake is van het verkopen/verhandelen van bepaalde (geheime) informatie is niet uit de lucht komen vallen natuurlijk. Daar werd op verschillende Britse fora meteen al over gespeculeerd. Daar werd de link al snel gelegd naar Surrey Satellites Technology Limited (SSTL), waar de man werkzaam was. Nu de Britse en Franse Politie dat bedrijf in hun onderzoek betrokken hebben mag je stellen dat die iets in die richting in elk geval niet uitsluiten. Daarnaast zijn er ook nog vraagtekens geplaatst bij de levensstandaard van de man, terecht of onterecht!?
Een onmiddellijk tegenbericht in de trend van; "Nee, nee, niets aan de hand hoor mensen, doorlopen, niets aan de hand", is voor mij in elk geval net zo waardevol als het eerdere bericht. Het is echt niet de eerste keer dat in het belang van een onderzoek (even) een slot op bepaalde informatie wordt gegooid.

Overigens zijn jouw theorietjes natuurlijk net zo hard, als die van de poster die je ongeloofwaardig vindt, maar dat had je natuurlijk wel door, of niet?! Eén inhoudelijke opmerking, "expres slordig" om een dwaalspoor te creëren ter discussie stellen, alsof een dienst als de Mossad daar niet toe in staat is ....., man, lees een keer een boek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 10-09-2012 10:54:39 ]
  maandag 10 september 2012 @ 10:46:06 #229
241662 Jian
Well, well, well
pi_116594704
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dwaas, de Mossad had alleen die man uitgeschakeld en niet zijn hele familie, weet waar je over praat als je iets gaat beweren terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat het niet waar is.
Ja, want de Mossad zijn harde, maar faire, rechtvaardige knapen, die zouden nooit vrouwen (en kinderen) vermoorden. :') Lul naar je verstand, pseudo-expert :{w
pi_116595195
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:46 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, want de Mossad zijn harde, maar faire, rechtvaardige knapen, die zouden nooit vrouwen (en kinderen) vermoorden. :') Lul naar je verstand, pseudo-expert :{w
Die zouden inderdaad niet zo snel vrouwen en kinderen vermoorden dat klopt, en dat maakt ze mogelijk ook de beste inlichtingendienst ter wereld, althans dat is een reden waarom dat zo is.
  maandag 10 september 2012 @ 11:14:50 #231
241662 Jian
Well, well, well
pi_116595486
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die zouden inderdaad niet zo snel vrouwen en kinderen vermoorden dat klopt, en dat maakt ze mogelijk ook de beste inlichtingendienst ter wereld, althans dat is een reden waarom dat zo is.
De beste inlichtingendienst ter wereld als het om resultaten gaat, daar hebben we echt geen discussie over. Maar die resultaten bereiken ze onder meer omdat ze, in het belang en voor de veiligheid van de staat, nergens voor terugdeinzen! Dus bewaar de romantiek maar voor de film.
  maandag 10 september 2012 @ 11:18:50 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116595595
http://www.nu.nl/buitenla(...)zin-geevacueerd.html

Huis is nu afgezet en buurt geevacueerd...

Ik vond het vanaf minuut 1 al een rare zaak. Er klopt iets heel erg niet.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_116595618
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, de Mossad had alleen die man uitgeschakeld en niet zijn hele familie, weet waar je over praat als je iets gaat beweren terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat het niet waar is.
de Mossad moord geen hele gezinnen uit als ze dat voorkomen kunnen. lijfwachten en dergelijke is een andere zaak,dat zijn professionels die weten dat zo iets erbij hoort, maar geen onschuldigen. tenzij moeder en oma ook bij het nucleaire programma betrokken zijn
  maandag 10 september 2012 @ 11:21:39 #234
241662 Jian
Well, well, well
pi_116595679
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:18 schreef Sjabba het volgende:

Zo, wat gebeurt daar dan zeg?

"Maar niets aan de hand hoor mensen, gewoon doorlopen" :')
pi_116595740
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:14 schreef Jian het volgende:

[..]

De beste inlichtingendienst ter wereld als het om resultaten gaat, daar hebben we echt geen discussie over. Maar die resultaten bereiken ze onder meer omdat ze, in het belang en voor de veiligheid van de staat, nergens voor terugdeinzen! Dus bewaar de romantiek maar voor de film.
Dat is dus gewoon onzin, de Mossad is juist effectief door niet heel veel mensen mee te nemen, maar juist degene die daarvoor verantwoordelijk worden gezien.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:19 schreef Alleskids het volgende:

[..]

de Mossad moord geen hele gezinnen uit als ze dat voorkomen kunnen. lijfwachten en dergelijke is een andere zaak,dat zijn professionels die weten dat zo iets erbij hoort, maar geen onschuldigen. tenzij moeder en oma ook bij het nucleaire programma betrokken zijn
Exact, genoeg voorbeelden, operaties worden zeer uitvoerig voorbereid om vervolgens de doelwitten uit te schakelen op verschillende manieren maar ze hebben geen intentie om een hele familie daarvoor mee te nemen, sterker nog als de Mossad dit van deze man had geweten, dan hadden ze gewoon hun Britse collega's er op gezet om deze man in Engeland bijvoorbeeld te laten arresteren.
pi_116595748
de omgeving afzetten is alleen aan de orde bij een ontploffing.
pa heeft eendeel van zijn werk mee naar huis genomen?
  maandag 10 september 2012 @ 11:25:23 #237
241662 Jian
Well, well, well
pi_116595769
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:19 schreef Alleskids het volgende:

[..]

Romanticus nr 2. :') Nee, de Mossad is lief, nee, dan moet je de geheime dienst van Iran nemen, die doen dat wel hoor en de de Russen en de Chinezen en zelfs de Amerikanen, die ook, maar de beste inlichtingendienst van de wereld, die niet, die zijn fair en rechtvaardig. Stoere mannen, ferme knapen. Get real!
pi_116595805
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Romanticus nr 2. :') Nee, de Mossad is lief, nee, dan moet je de geheime dienst van Iran nemen, die doen dat wel hoor en de de Russen en de Chinezen en zelfs de Amerikanen, die ook, maar de beste inlichtingendienst van de wereld, die niet, die zijn fair en rechtvaardig. Stoere mannen, ferme knapen. Get real!
Doe het zelf, je hebt geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat over de veiligheidsdiensten omdat je zelf denkt dat ze allemaal barbaars zijn, je weet het niet, je denk het alleen slechts.
pi_116596001
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:25 schreef Jian het volgende:

[..]

tuurijk zijn geheime diensten bruut en harteloos als ze hun doel bereiken moeten, maar tijden veranderen ook, in de koude oorlog kon je zo iets nog flikken, ""ongelukjes"" gebeurden nu een maal, maar met de media van tegenworodig die er direct op duikt en getuigen die via internet alles publiceren, kan je geen bloedbaden meer aanrichten zonder je land enje dienst dschade te berokkene.
Mossad heeft zal terroristen en deskundigen vermoord, maar altijd met zo weinig mogelijk bijkomende schade aan omstanders..
tenzij het Palestijen zijn, in Israel of de gaza strook, daar hebben ze minder moeite mee. maar in de openheid van de westerse wereld was de Mossad altijd nog erg voorzichtig. ze hebben zelfs excuus aangeboden omdat ze de verkeerde vermoord hebben in Noorwegen (de man achter zwarte september, wraak op Munchen 1972)
  maandag 10 september 2012 @ 11:35:30 #240
241662 Jian
Well, well, well
pi_116596050
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Doe het zelf, je hebt geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat over de veiligheidsdiensten omdat je zelf denkt dat ze allemaal barbaars zijn, je weet het niet, je denk het alleen slechts.
Ja hoor, 't is goed, gooi er nog een lekkere romantische aktiefilm in, bij voorkeur eentje waar Mossad-agenten in "shining armor on white horses" ten strijde trekken tegen het onrecht in de wereld.

Verder vind ik het wel mooi :*
  maandag 10 september 2012 @ 11:43:24 #241
241662 Jian
Well, well, well
pi_116596266
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Alleskids het volgende:

[..]

tuurijk zijn geheime diensten bruut en harteloos als ze hun doel bereiken moeten,
Leuke contradictie wel,

quote:
tenzij het Palestijen zijn, in Israel of de gaza strook, daar hebben ze minder moeite mee.
Die vrouwen en kinderen zijn gewoon anders, logisch, zelfs ferme, faire knapen hebben een grens als het aankomt op barmhartigheid.
  maandag 10 september 2012 @ 12:21:50 #242
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_116597407
Misschien al gezegd hier maar misschien was die fietser wel het doelwit en was het gezin getuige.
Verklaart misschien waarom,
a- die dochter is geslagen omdat toen de kogels op waren?

b- die kleine niet is vermoord omdat,als het gezin doelwit zou zijn geweest, de moordenaar toch wel geweten moet hebben dat er 2 dochters waren.

Hopen maar dat die oudste iets kan vertellen.
pi_116597445
bruut, geweldadig en medogeloos. zo beter?
in Israel en de bezette Palestijnse gebieden kan Israel heel veel doen zonder dat het naar buiten komt., en als het toch in de media komt, wordt er weinig aandacht aan besteed want de Palestijnen hebben weinig media waarde, en zelf vreten ze ook van alles uit richting Israel, dus in de media telt het minder zwaar.

een moord in de vrije westerse wereld trekt veel meer aandacht, van nieuws omroepen, voorbijgangers met camera's, internet. een gezin uitmoorden omdat de vader iets verkeerds gedaan heeft in de ogen van de Mossad valt in de westerse wereld verkeerd. en Israel is nog steeds deels afhankelijk van de westerse wereld vor geld en miitair materiaal, en de god wil die ze toch nog steeds hebben. dan valt een gezin vermoorden, inclusief kinderen, een beetje verkeerd. het zijn geen Iraniers die nergens rekening mee hoeven te houden, want die fucken toch de (westerse) wereld.
pi_116597509
Omwonenden huis vermoord gezin geëvacueerd
LONDEN - De Britse politie heeft maandag ten zuidwesten van Londen omwonenden van het huis van het in Frankrijk vermoorde echtpaar al-Hilli geëvacueerd. De nieuwszender Sky News meldde dat ook de straat is afgezet.

Het is niet bekendgemaakt waarom deze maatregel is genomen, maar de BBC meldde dat leden van de mijnopruimingsdienst zijn gearriveerd. Er is een afscheiding voor de voordeur van het huis in Claygate geplaatst.

Woensdag werden op een bosweggetje ten zuiden van het Meer van Annecy in de Franse Alpen Saad al-Hilli, een 50-jarige Brit van Iraakse komaf, zijn vrouw Iqbal en de moeder van Iqbal met onder meer schoten door het hoofd in hun auto vermoord.

Een 7-jarige dochter van het echtpaar, Zainab, werd beschoten en bijna doodgeslagen. Haar 4-jarige zusje, Zeena, overleefde waarschijnlijk omdat ze zich verstopte onder het lichaam van haar moeder. Een Franse voorbijganger, een 45-jarige vader van drie kinderen, werd ook doodgeschoten.

Bron
pi_116597537
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:18 schreef Sjabba het volgende:

Bomb squad is nu ter plaatse:

http://www.dailymail.co.u(...)ideoID=1831512622001
pi_116598053
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:35 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja hoor, 't is goed, gooi er nog een lekkere romantische aktiefilm in, bij voorkeur eentje waar Mossad-agenten in "shining armor on white horses" ten strijde trekken tegen het onrecht in de wereld.

Verder vind ik het wel mooi :*
Als je slechts met dit soort domme en incorrecte uitspraken kan komen kan je misschien beter gewoon overwegen om voor even niet te posten.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:43 schreef Jian het volgende:

[..]

[..]

Leuke contradictie wel,
Dat valt best mee ook al zou jij graag anders zien maar dat betekent verder toch niet heel veel.

[..]

quote:
Die vrouwen en kinderen zijn gewoon anders, logisch, zelfs ferme, faire knapen hebben een grens als het aankomt op barmhartigheid.
De Mossad vermoordt over het algemeen geen mensen die niet iets met de zaak te maken hebben.
pi_116598221
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je slechts met dit soort domme en incorrecte uitspraken kan komen kan je misschien beter gewoon overwegen om voor even niet te posten.

[..]

Dat valt best mee ook al zou jij graag anders zien maar dat betekent verder toch niet heel veel.

[..]

[..]

De Mossad vermoordt over het algemeen geen mensen die niet iets met de zaak te maken hebben.
Maak je ff druk ofzo... damn :')
pi_116599507
er is toch al eerder een onderzoek in het huis geweest, waarom is er dan pas vandaag een bom alarm gegeven? is het verdachte ding over het hoofd gezien afgelopen dagen, of is er afgelopen nacht een pakket bezorgt?
het moet een angstaanjagend pakket zijn, dat de politie het af gezette gebied groter maakt
pi_116599697
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maak je ff druk ofzo... damn :')
Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand hier rustig er op los fantaseert in dit topic en vervolgens gaat verkondigen als waarheid zonder enige geldige reden.
  maandag 10 september 2012 @ 13:51:29 #250
241662 Jian
Well, well, well
pi_116599845
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja chef, als jij het zegt zal ik het zeker in overweging nemen. :Y
  maandag 10 september 2012 @ 13:52:38 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_116599877
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon achterlijk dat iemand hier rustig er op los fantaseert in dit topic en vervolgens gaat verkondigen als waarheid zonder enige geldige reden.
Ja, want jouw waarheid is natuurlijk de enige echte waarheid en niets dan de waarheid _O_

sorry, ik zal proberen je niet meer tegen te spreken, proberen hè
  maandag 10 september 2012 @ 14:05:32 #252
241662 Jian
Well, well, well
pi_116600201
In Engeland geloven ze niet in de koenheid van de Mossad;

The failure of the British government to protect Saad al Hilli and his family was thrown into stark focus this week when they were gunned down by agents of the Israeli security services while on holiday in Chevaline near Lake Annecy in South West France

al Hilli's work with the Iraqi nuclear program was under duress as a result of Saddam's Husseins threats against his family. Once he fled to the UK he had a right to expect protection from Israel and yet his trip was without any protection from UK or French police despite his repeated requests. There was no evidence that he had continued his work or that he was working with Iran, his trip to Tehran were for religious reasons.

Britian has once again stood by while agents of Israel kill

http://london.indymedia.org/articles/12807

Ook speculatie natuurlijk, maar nu de buurt is afgezet rond het huis van al Hilli, ga je toch bijna denken dat er inderdaad meer speelt.
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 16:14:01 #253
8781 crew  Frutsel
  maandag 10 september 2012 @ 16:32:10 #254
241662 Jian
Well, well, well
pi_116605500
quote:
Mmmm 7,65 mm, een Walther PPK? wel gebruikt door politie, geheime diensten, w.o. de Mossad, ....... James Bond :D
pi_116605689
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef Jian het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het allemaal theorieën en een complottheorie waarbij er sprake is van het verkopen/verhandelen van bepaalde (geheime) informatie is niet uit de lucht komen vallen natuurlijk. Daar werd op verschillende Britse fora meteen al over gespeculeerd. Daar werd de link al snel gelegd naar Surrey Satellites Technology Limited (SSTL), waar de man werkzaam was. Nu de Britse en Franse Politie dat bedrijf in hun onderzoek betrokken hebben mag je stellen dat die iets in die richting in elk geval niet uitsluiten. Daarnaast zijn er ook nog vraagtekens geplaatst bij de levensstandaard van de man, terecht of onterecht!?
Een onmiddellijk tegenbericht in de trend van; "Nee, nee, niets aan de hand hoor mensen, doorlopen, niets aan de hand", is voor mij in elk geval net zo waardevol als het eerdere bericht. Het is echt niet de eerste keer dat in het belang van een onderzoek (even) een slot op bepaalde informatie wordt gegooid.

Overigens zijn jouw theorietjes natuurlijk net zo hard, als die van de poster die je ongeloofwaardig vindt, maar dat had je natuurlijk wel door, of niet?! Eén inhoudelijke opmerking, "expres slordig" om een dwaalspoor te creëren ter discussie stellen, alsof een dienst als de Mossad daar niet toe in staat is ....., man, lees een keer een boek!
Ik stel open vragen. Iets heel anders dan erinduiken met een Mossadobsessie en de rest negeren.

Waarom zou de Mossad een "verouderd wapen" (artikel Frutsel) gebruiken?
En 25 kogels afvuren is niet zo precies; 3 voor pa, ma en oma, 1 voor de oudste dochter en 5 voor de fietser? Dus 16 missers?

"expres slordig" zeker _O-

pi_116605764
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Mmmm 7,65 mm, een Walther PPK? wel gebruikt door politie, geheime diensten, w.o. de Mossad, ....... James Bond :D
Degene die mij aanraadt meer boeken te lezen, begint over James Bond. _O-

Clown.

maandag 10 september 2012 @ 16:57:05 #257
241662 Jian
Well, well, well
pi_116606753
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik stel open vragen. Iets heel anders dan erinduiken met een Mossadobsessie en de rest negeren.

En 25 kogels afvuren is niet zo precies; 3 voor pa, ma en oma, 1 voor de oudste dochter en 5 voor de fietser? Dus 16 missers?

Ik ben niet degene die de Mossad theorie heeft bedacht hoor, alleen maar degene die zegt dat die theorie niet zomaar uit de lucht is komen vallen..... en dat die gissing net zo goed is als die van jou. Daarnaast deel ik de romantische ideetjes van sommigen over de Mossad niet!

Verouderd wapen? zoals ik al opmerkte, een Walther PPK zou kunnen of een FN Browning beiden nog steeds veel in omloop bij bijvoorbeeld militairen.

En 25 kogels afvuren, in je eentje in een stresssituatie, om 4 mensen om te leggen, waarbij wellicht ook nog een auto gestopt of onklaar gemaakt moest worden, wat is daar zo bijzonder aan. Ik zei een boek lezen, niet zoveel films kijken waarbij "de held" achteloos zonder te richten 12 tegenstanders om zeep helpt met 10 kogels :')
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Degene die mij aanraadt meer boeken te lezen, begint over James Bond. _O-

Clown.
Je zag de humor daar niet van in?

Overigens, James Bond werd in de films uitgerust met een Walther PPK omdat dat, dat pistool in real life bij geheime diensten zo'n populair wapen was!
pi_116606959
werkte die Irakees nu in de nucleaire industrie of in de luchtvaart/sataliet industrie?

bovendien was hij al ergens in de 70s gevlucht voor de Bath partij van Saddam.
pi_116607067
Het zijn niet mijn woorden, maar die van de pers (Trouw in dit geval); "verouderd wapen".

Daarbij waren de Irakezen met 1 schot geveld in het voorhoofd. En de fietser 5 keer. Waar zijn die andere kogels gebleven?

En nergens is duidelijk of er 1 dader was (lijkt me sterk aangezien de passagiers niet vluchtten). Alleen dat er 1 soort wapen gebruikt is.

pi_116607119
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:03 schreef El_Matador het volgende:
Het zijn niet mijn woorden, maar die van de pers (Trouw in dit geval); "verouderd wapen".

Daarbij waren de Irakezen met 1 schot geveld in het voorhoofd. En de fietser 5 keer. Waar zijn die andere kogels gebleven?

En nergens is duidelijk of er 1 dader was (lijkt me sterk aangezien de passagiers niet vluchtten). Alleen dat er 1 soort wapen gebruikt is.
Dit wordt mij ook niet duidelijk. De media spreken allemaal van 'één wapen', maar hoe weten ze dat er niet vijf dezelfde wapens zijn gebruikt?
pi_116607159
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit wordt mij ook niet duidelijk. De media spreken allemaal van 'één wapen', maar hoe weten ze dat er niet vijf dezelfde wapens zijn gebruikt?
Omdat de kogels geanalyseerd zijn?
pi_116607224
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat de kogels geanalyseerd zijn?
quote:
De conclusie is gebaseerd op de eerste ballistische analyses. Het onderzoek moet nog verder verdiept en formeel bevestigd worden.
Het klinkt alsof ze het diepere graafwerk nog moeten doen. Sowieso zijn er veel meer hulzen dan kogels gevonden, hoe weten ze van de rest?
pi_116607987
Iedereen zat nog in de auto op de 7-jarige na. Dat kan alleen met meer daders. 1 dader houdt de bestuurder onder schot/schiet hem gelijk dood. Om dan de bijrijdster ook met 1 schot in het voorhoofd te raken, moet ie omlopen. Dan hebben de achterpassagiers tijd om te vluchten...

Hoe zijn de bandensporen? Remde hij hard? Heeft ie geprobeerd weg te racen?

pi_116608191
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef El_Matador het volgende:
Iedereen zat nog in de auto op de 7-jarige na. Dat kan alleen met meer daders. 1 dader houdt de bestuurder onder schot/schiet hem gelijk dood. Om dan de bijrijdster ook met 1 schot in het voorhoofd te raken, moet ie omlopen. Dan hebben de achterpassagiers tijd om te vluchten...

De motor stond nog aan, maar ze stonden wel op een doodlopende weg. Dus wegracen kon niet lijkt me.
pi_116608359
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

De motor stond nog aan, maar ze stonden wel op een doodlopende weg. Dus wegracen kon niet lijkt me.
Ok dank.

Achteruitrijden?

maandag 10 september 2012 @ 17:51:37 #266
241662 Jian
Well, well, well
pi_116608916
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef El_Matador het volgende:

Mwah, één dader schiet eerst de bestuurder door het hoofd, loopt vervolgens door naar de achterpassagier aan dezelfde kant schiet die ook neer. De andere acherpassagier was oma, 74 jaar, die zie ik niet snel uit de auto springen en wegrennen, bang, ook dood, de passagier aan de andere voorkant was de dochter van 7, die is uit de auto gesprongen en weggehold, bang, schot in schouder en klap op kop, daar is de fietser, bang, bang, ook dood. Is te doen, door een getrainde killer.
Speculatie, speculatie, ik zeg maar wat, voor hetzelfde geld waren ze met meerdere personen.
  maandag 10 september 2012 @ 17:52:30 #267
241662 Jian
Well, well, well
pi_116608951
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok dank.

Achteruitrijden?
Briljant!
pi_116610110
Ze waren wel allemaal in het voorhoofd geschoten toch? Moeder en oma draaien beiden gezicht naar de moordenaar toe terwijl die vader al heeft doodgeschoten?

Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie maar ik zou denk ik eerder ineen duiken als ik in hun positie was.

Ik denk dat er meerdere schutters waren. Ene schutter doet vader en vrouw binnen luttele seconden, andere doet oma. Kind heeft al gezien wat er gebeurde met papa en mama en rent de auto uit. Schutter is hierdoor overrompeld en schiet in haar schouder. Op dit moment komt fietser, schutter schiet hem overhoop met meerdere kogels want niet verwacht. Vervolgens slaat hij het oudste kind dat op de grond ligt terloops nog in de schouder en de schutters vertrekken snel, bang voor nog meer ongewenste bezoekers.
pi_116610208
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ze waren wel allemaal in het voorhoofd geschoten toch? Moeder en oma draaien beiden gezicht naar de moordenaar toe terwijl die vader al heeft doodgeschoten?

Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie maar ik zou denk ik eerder ineen duiken als ik in hun positie was.

Ik denk dat er meerdere schutters waren. Ene schutter doet vader en vrouw binnen luttele seconden, andere doet oma. Kind heeft al gezien wat er gebeurde met papa en mama en rent de auto uit. Schutter is hierdoor overrompeld en schiet in haar schouder. Op dit moment komt fietser, schutter schiet hem overhoop met meerdere kogels want niet verwacht. Vervolgens slaat hij het oudste kind dat op de grond ligt terloops nog in de schouder en de schutters vertrekken snel, bang voor nog meer ongewenste bezoekers.
Dit inderdaad.

Maar dat de slachtoffers in hun voorhoofd zijn geschoten, doet mij vermoeden dat ze volkomen overrompeld werden en de daders dus kenden.

pi_116614122
Even heel makkelijk. De vader leek achterruit te rijden tegen die helling. Dat is gewoon pure wanhoop lijkt me. Ze waren in een hinderlaag gelokt. Maar wat voor hinderlaag? Een schutter voor je neus of een auto?

Al was het een auto, een 5-serie ramt een Peugeotje dwars doormidden als het moet. Volgas met je hoofd weggedoken achter het dashboard. Maar ja das allemaal makkelijk praten.

Wie kan me duidelijkheid geven over het feit dat Saad al Hilli in de gaten werd gehouden toen de Oorlog in Irak in 2003 startte? Op welke manier moet ik dat zien? Dat ie bescherming kreeg of dat ze juist benieuwd waren wat ie ging doen?
pi_116614326
Oh ja en die Britse fietser had het over een motorrijder en een terreinwagen toch? Dat je een motor niet snel kan herkennen kan ik nog wel begrijjpen maar hij moet toch weten wat voor merk en type terreinwagen dat was?

En als ie dat niet kon dan moet de politie toch gewoon even het rijtje terreinauto's doornemen lijkt me. Als je alle ooit geleverde terreinauto's laat zien zullen het er wel honderden zijn. Maar pak eerst eens alle van de afgelopen 20 jaar. Zo lang is dat rijtje niet. Het is in ieder geval heel wat makkelijker dan personenauto's doornemen.
pi_116614452
Oh en wie denkt dat de Iraanse geheime dienst actief is in Europa?
pi_116614626
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat jij en de rest van de james bond kijkers nu de mossad vrijpleiten van deze daad, doet het sterkst denken aan een daad van de mossad. Want laat dat nu net de essentie van haar werkwijze zijn: De mensen op het verkeerde been zetten en verdwijnen als een dief in de nacht.
Als jij denkt dat de werkwijze van de mossad aan high-tech te herkennen valt dan zit je er alweer naast. De werkwijze van de mossad valt alleen te herkennen aan perfectie en het uitwissen van elk spoor. Laat dat nu net het geval zijn met dit incident.
pi_116614980
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:50 schreef Lagrinta het volgende:
Oh en wie denkt dat de Iraanse geheime dienst actief is in Europa?
Oh allicht. Maar stil en uit op wat contacten met paramilitaire groeperingen en informatievoorziening. Tot meer zijn ze niet in staat.
pi_116615092
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Oh allicht. Maar stil en uit op wat contacten met paramilitaire groeperingen en informatievoorziening. Tot meer zijn ze niet in staat.
Ze hebben wel wat dissidenten omgelegd. Maar hoezo zijn ze niet tot meer in staat? Houwtje touwtje werk?
  maandag 10 september 2012 @ 20:02:33 #277
11102 knep
Mountainfreak
pi_116615139
Benieuwd naar het verdere verloop van het onderzoek.
Er zijn in ieder geval genoeg 'toevalligheden'.
pi_116615471
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ze hebben wel wat dissidenten omgelegd. Maar hoezo zijn ze niet tot meer in staat? Houwtje touwtje werk?
Dat denk ik niet hoor, heus intelligent, getraind en georganiseerd. Maar ze zijn hier te onmachtig te opvallend voor en er is relatief weinig budget. Ze kunnen voor zover ik weet ook niet profiteren van een infrastructuur van een Westerse overheid. Zonder dat is dit volstrekt onmogelijk. Uitgesloten.
pi_116615703
Dat ze te veel opvallen ben ik eens. Alleen er zijn genoeg Iraniërs in Europa, dus wat is opvallen? Wat bedoel je dat ze niet gebruik kunnen maken van de infrastructuur? Dat Iraanse vliegtuigen altijd problemen heeft met tanken hier in Europa?

De Mossad heeft het in Europa makkelijker omdat het toch een soort van vriendjes zijn?
pi_116615812
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:11 schreef Lagrinta het volgende:
Dat ze te veel opvallen ben ik eens. Alleen er zijn genoeg Iraniërs in Europa, dus wat is opvallen? Wat bedoel je dat ze niet gebruik kunnen maken van de infrastructuur? Dat Iraanse vliegtuigen altijd problemen heeft met tanken hier in Europa?

De Mossad heeft het in Europa makkelijker omdat het toch een soort van vriendjes zijn?
Wil je die wereld leren begrijpen? Ga maar lezen: Robert Littell - De Machtsfabriek.
pi_116615998
Vind ik wel interessant. Schrijf em bij mn boekenlijst.
pi_116616459
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat jij en de rest van de james bond kijkers nu de mossad vrijpleiten van deze daad, doet het sterkst denken aan een daad van de mossad. Want laat dat nu net de essentie van haar werkwijze zijn: De mensen op het verkeerde been zetten en verdwijnen als een dief in de nacht.
Als jij denkt dat de werkwijze van de mossad aan high-tech te herkennen valt dan zit je er alweer naast. De werkwijze van de mossad valt alleen te herkennen aan perfectie en het uitwissen van elk spoor. Laat dat nu net het geval zijn met dit incident.
Ik pleit helemaal niemand vrij. Jij bent de koppige autist die geen enkele optie dan de Mossad serieus neemt.

En die "expres slordig" kaart kan je ook wel laten vallen. Net als speculaties over dat de getraumatiseerde dochter over Iran zou beginnen. En dat dat dan nog een "bewijs" zou zjn voor de Mossadhypothese. :')

pi_116616887
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik pleit helemaal niemand vrij. Jij bent de koppige autist die geen enkele optie dan de Mossad serieus neemt.

En die "expres slordig" kaart kan je ook wel laten vallen. Net als speculaties over dat de getraumatiseerde dochter over Iran zou beginnen. En dat dat dan nog een "bewijs" zou zjn voor de Mossadhypothese. :')
Volgens mij is dit een discussieforum. Dan mag ik dat toch betogen? Ik durf er gewoon stellig over te zijn, omdat het volledig in dat kader past tot nu toe. Als blijkt dat dit een sji'itische Irakees is (immers, gevlucht voor de Ba'ath-partij van Hoessein), dan zie ik het vriendschappelijke lijntje met Iran vrij snel ontstaan. En wie is de aartsvijand?

Vanwaar die lichtgeraaktheid in je reacties. Heb je soms een mossad-poster aan je muur hangen?
pi_116617099
Inderdaad, een discussieforum. Dat betekent openstaan voor argumenten in plaats van vasthouden aan een volledig uit de lucht gegrepen verhaal.

En je discussiegenoten beschuldigen van Mossad-sympathieen alleen omdat ze kritiek hebben op jouw idiote koppigheid is ook weinig inhoidelijk.

"Chooselife", my ass.

pi_116617215
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:30 schreef Chooselife het volgende:
Heb je soms een mossad-poster aan je muur hangen?
Ik wel. Blauw-wit boven mijn bed en in het wit-zwart op de deur.
pi_116617476
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 20:33 schreef El_Matador het volgende:
Inderdaad, een discussieforum. Dat betekent openstaan voor argumenten in plaats van vasthouden aan een volledig uit de lucht gegrepen verhaal.
Ik heb veel argumenten genoemd welke mij in de richting van mijn uiteindelijke theorie hebben geduwd. Dus zo uit-de-lucht-gegrepen is het niet.

quote:
En je discussiegenoten beschuldigen van Mossad-sympathieen alleen omdat ze kritiek hebben op jouw idiote koppigheid is ook weinig inhoidelijk.
Waarin ben ik koppig dan? Kun jij -in plaats van schelden- een tegenargument(en) van mijn theorie benoemen waardoor het redelijkerwijs als uitgesloten beschouwd kan worden? Zolang je daar niet in slaagt, staat het als een huis.
pi_116617693
- motief?
- risico van herkenning door dochter Zainab
- de uitleg over alle losse eindjes (en dan geen oncontroleerbare dooddoeners als "expres slordig")
- waarom zijn zelfs de GSMs niet meegenomen?

pi_116617914
Kunnen we weer wat serieuzer gaan doen?

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ga er even vanuit dat "3" de richting is waar auto's niet verder kunnen of mogen.
Bij "4" staat de auto van de schutter(s).

De familie Al-Hilli komt uit de riching van "1".
De schutter(s) nadert/naderen te voet uit richting van "4".
Saad Al-Hilli probeert achteruit te draaien richting "2" om vervolgens richting "1" weg te rijden.

pi_116618300
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef El_Matador het volgende:
- motief?
- risico van herkenning door dochter Zainab
- de uitleg over alle losse eindjes (en dan geen oncontroleerbare dooddoeners als "expres slordig")
- waarom zijn zelfs de GSMs niet meegenomen?
Motief:

Het uitwisselen van informatie over onbemande luchtvaart (drones, in de volksmond) met het (wellicht eveneens) Sji'itische Iran, die daar toevalligerwijs ook naarstig naar op zoek zijn. Israël kan het zich niet permitteren dat Iran deze industrie onder controle krijgt en wellicht een eigen productieexemplaar kan ontwikkelen of de productieexemplaren van de VS en Israël kan ontleden.

Herkenning:

Een kind van die leeftijd, bovendien opgegroeid in de UK, kan geen Israëliet onderscheiden. Mossad is bovendien uitmuntend in vermommingen en uiterlijke misleidingen. De kans is groter dat ze zich bewust hebben voorgedaan als Farsi of Arabisch sprekenden.

Losse eindjes:

Welke? Er is volgens mij niets wat richting een dader of daderprofiel wijst. Dus het oogt cosmetisch slordig (dwaalspoor), maar is nog steeds uiterst geperfectioneerd. Des te knapper uitgevoerd.

GSM's:

Ik weet het niet, ik kan niet denken als een doodseskader of moordenaar. Ik weet alleen niet wat dit voor potentieel voor gevaar oplevert voor de daders.
pi_116621634
3 is de kant op waar ze vandaan komen. De witte auto ambulance staat in de richting waar het dood loopt
pi_116622029
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Motief:

Het uitwisselen van informatie over onbemande luchtvaart (drones, in de volksmond) met het (wellicht eveneens) Sji'itische Iran, die daar toevalligerwijs ook naarstig naar op zoek zijn. Israël kan het zich niet permitteren dat Iran deze industrie onder controle krijgt en wellicht een eigen productieexemplaar kan ontwikkelen of de productieexemplaren van de VS en Israël kan ontleden.
Waarom zou een Irakees dat doen? Hij heeft een prima leven in het VK, zijn familie woont bij hem, vakantie in Frankrijk...

quote:
Herkenning:

Een kind van die leeftijd, bovendien opgegroeid in de UK, kan geen Israëliet onderscheiden. Mossad is bovendien uitmuntend in vermommingen en uiterlijke misleidingen. De kans is groter dat ze zich bewust hebben voorgedaan als Farsi of Arabisch sprekenden.
Die gasten zullen we gemaskerd zijn, maar toch kan het in leven gehouden kind een risico vormen en dingen opvallen. Die kans is er gewoon. Zou wel "erg slordig" zijn, denk je niet?

quote:
Losse eindjes:

Welke? Er is volgens mij niets wat richting een dader of daderprofiel wijst. Dus het oogt cosmetisch slordig (dwaalspoor), maar is nog steeds uiterst geperfectioneerd. Des te knapper uitgevoerd.
- 25 kogels afgevuurd (25 hulzen), maar 9 teruggevonden (1 papa, 1 mama, 1 oma, 1 Zainab, 5 Franse fietser). Waar zijn de andere 16?
- Hoe kwamen de daders daar? Te voet? Motor? Fiets? Helicopter? Luchtballon? Hoe kwamen ze weg? De politie moet er echt snel geweest kunnen zijn (de lijken waren nog warm, toen de Britse fietser de politie belde).
- De stand van de auto (dank TargaFlorio voor de foto); waarom stond ie zo? Stond ie geparkeerd? Waarom draaide de motor dan? Wat zijn de data van de boordcomputer? Dat wordt toch bijgehouden hoeveel er gereden wordt en op welk tijdstip?

quote:
GSM's:

Ik weet het niet, ik kan niet denken als een doodseskader of moordenaar. Ik weet alleen niet wat dit voor potentieel voor gevaar oplevert voor de daders.
Connecties. En als de Mossad erachter zit, willen ze ook de contacten van die Irakees hebben lijkt me zo. Wellicht dat er meer leden van "Het Groote Complot der Iraniers" zijn...

pi_116622858
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 21:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou een Irakees dat doen? Hij heeft een prima leven in het VK, zijn familie woont bij hem, vakantie in Frankrijk...

Ideologische overeenkomsten met het huidige Iran. Daarom wil ik ook weten of het een Sji'itische Irakees is. Zo'n verleiding of koers valt kennelijk niet door geld of maatschappelijk succes tegen te houden. Vraag je tegelijkertijd maar af waarom de steenrijke zoon van de bouwondernemer Bin Laden (Osama) voor datzelfde pad koos. Zo zijn er legio voorbeelden, met name in de Islamitische wereld.

quote:
Die gasten zullen we gemaskerd zijn, maar toch kan het in leven gehouden kind een risico vormen en dingen opvallen. Die kans is er gewoon. Zou wel "erg slordig" zijn, denk je niet?
Allicht gemaskeerd. Maar deze eskaders zijn er buitengewoon in getraind om mensen om de tuin te leiden. Wellicht zijn er zelfs andere nationaliteiten cq etniciteiten voor ingehuurd. Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Mahmoud_Al-Mabhouh

quote:
- 25 kogels afgevuurd (25 hulzen), maar 9 teruggevonden (1 papa, 1 mama, 1 oma, 1 Zainab, 5 Franse fietser). Waar zijn de andere 16?
- Hoe kwamen de daders daar? Te voet? Motor? Fiets? Helicopter? Luchtballon? Hoe kwamen ze weg? De politie moet er echt snel geweest kunnen zijn (de lijken waren nog warm, toen de Britse fietser de politie belde).
- De stand van de auto (dank TargaFlorio voor de foto); waarom stond ie zo? Stond ie geparkeerd? Waarom draaide de motor dan? Wat zijn de data van de boordcomputer? Dat wordt toch bijgehouden hoeveel er gereden wordt en op welk tijdstip?
Ik beschik niet over de vermogens hier een zinnige uitspraak over te doen. Dit wordt te micro, te inhoudelijk. De meest interessante vraag is, hoe kwamen ze zo snel spoorloos weg? De enige suggestie die ik erbij heb is dat ze geholpen zijn. Ik refereerde eerder aan het geruisloos profiteren van Westerse infrastructuren, georchestreerd door een klein groepje machtigen.

quote:
Connecties. En als de Mossad erachter zit, willen ze ook de contacten van die Irakees hebben lijkt me zo. Wellicht dat er meer leden van "Het Groote Complot der Iraniers" zijn...
Oh, dat. Nou, maak je geen zorgen: Als de mossad hier echt annex mee is (uiteraard met ondersteuning van Britse equivalenten), zal elke digitale beweging zal al jaren worden gevolgd. Dat maakt een simpele gsm compleet waardeloos.
pi_116624964
Snel wegkomen, waarom zou dat zo moeilijk zijn? Dat gebeurt toch heel vaak dat men pas later een vluchtauto vindt?
pi_116625128
@ Tangaflorio?

Op wie wachtten de schutters daar dan? Is Saad met zn gezin gelokt of gaat het om die Franse fietser?
pi_116625192
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ideologische overeenkomsten met het huidige Iran. Daarom wil ik ook weten of het een Sji'itische Irakees is. Zo'n verleiding of koers valt kennelijk niet door geld of maatschappelijk succes tegen te houden. Vraag je tegelijkertijd maar af waarom de steenrijke zoon van de bouwondernemer Bin Laden (Osama) voor datzelfde pad koos. Zo zijn er legio voorbeelden, met name in de Islamitische wereld.
Lijkt me zeer sterk dat een Irakees (al issie sji'iet) "ideologische" (welke ideologie precies)? banden heeft met het regime van Ahmadinejad. En als dat zo zou zijn, zouden daar geen aanwijzingen voor zijn?
Die "verleiding" lijkt me niet logisch en de vergelijking met Osama bin Laden (zelf machtig in de bouw -wegen-) gaat niet op. Dat was een outcast, van zijn hele familie. Wonend in Khartoum, niet in het luxe Claygate. Ging niet op vakantie naar de Franse Alpen, maar lekker trainen in de woestijn.

Een zakelijke deal kan ik me voorstellen. Maar een ideologische? Nee.

quote:
Allicht gemaskeerd. Maar deze eskaders zijn er buitengewoon in getraind om mensen om de tuin te leiden. Wellicht zijn er zelfs andere nationaliteiten cq etniciteiten voor ingehuurd. Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Mahmoud_Al-Mabhouh
Goed artikel. Maar daar was de moord goed uitgevoerd (doodsoorzaak, tijd tussen moord en vondst van het lijk), etc.

Dat was hier niet echt het geval. Zeker niet als de kinderen in leven bleven.

quote:
Ik beschik niet over de vermogens hier een zinnige uitspraak over te doen. Dit wordt te micro, te inhoudelijk.
Uiteindelijk is dat waar het om draait. En zeker als je een hele organisatie beschuldigt van deze moorden.

Het gaat om deze details, want die vertellen het verhaal.

quote:
De meest interessante vraag is, hoe kwamen ze zo snel spoorloos weg? De enige suggestie die ik erbij heb is dat ze geholpen zijn. Ik refereerde eerder aan het geruisloos profiteren van Westerse infrastructuren, georchestreerd door een klein groepje machtigen.
Leuke ideetjes, maar niets substantieels. Geen aanwijzingen. Hoe waren de daders daar? Met de auto? Hoe zijn de bandensporen daarvan? Getuigen?

pi_116625469
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef Lagrinta het volgende:
Snel wegkomen, waarom zou dat zo moeilijk zijn? Dat gebeurt toch heel vaak dat men pas later een vluchtauto vindt?
Op een doodlopende weg? Want fietser 2 zou de auto dan terug moeten hebben zien rijden. En niet zo langzaam ook, lijkt me zo...

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef Lagrinta het volgende:
@ Tangaflorio?

Op wie wachtten de schutters daar dan? Is Saad met zn gezin gelokt of gaat het om die Franse fietser?
Een Franse fietser?? Als doelwit? Met automatische wapens? En "toevallig" een rijke Irakese Brit die doodgeschoten wordt, net als zijn gezin?

Kom op zeg.

pi_116625514
Doodlopende we ja en wat is daar het probleem van?
pi_116625584
Hoe ziet die omgeving er verder uit dan? Die weg loopt dood voor auto's, maar zijn er meer wegen die naar datzelfde wandelgebied leiden? Zouden de schutters te voet het bos in kunnen zijn gegaan tot een bepaald punt waar hun auto stond?

Is de telefoon van vader al nagetrokken? Wie heeft hij als laatst gesproken?
pi_116625636
Die Franse fietser had ook een beroep in de nucleaire sector of een toeleverancier daarvan. En rijke Irakees, ik zou iemand die een krot van een woning heeft (weliswaar een miljoen) en een 6 jaar oude 5-serie niet direct rijk willen noemen. En dat iemand rijk is daar heeft maar één iemand wat aan en dat is zn broer.
pi_116625697
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:45 schreef Lagrinta het volgende:
Die Franse fietser had ook een beroep in de nucleaire sector of een toeleverancier daarvan. En rijke Irakees, ik zou iemand die een krot van een woning heeft (weliswaar een miljoen) en een 6 jaar oude 5-serie niet direct rijk willen noemen. En dat iemand rijk is daar heeft maar één iemand wat aan en dat is zn broer.
Zijn huis was twee miljoen waard toch? Duur krot dan.
pi_116625796
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 22:46 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Zijn huis was twee miljoen waard toch? Duur krot dan.
Gaat vaak om de locatie he. In Groningen kan je een kasteel bouwen wat niks kost maar in een chique (maar vergane glorie) wijk zijn huizen zwaar overpriced. Kijk even naar dat houtwerk op die garagedeur, de bouwstijl, de dakpannen en dan die achtertuin. Het is geen kinderachtig huis maar goed.

Wat wil je zeggen met het feit dat iemand rijk is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')