abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116435813
quote:
ANNECY - Ten zuiden van het Franse Meer van Annecy, in de bossen bij het dorpje Chevaline, zijn woensdagmiddag de lijken aangetroffen van vier met een of meer vuurwapens vermoorde personen.

Ook werd een door kogels zeer zwaargewond 7-jarig meisje gevonden.

Ze zweeft tussen leven en dood volgens de plaatselijke autoriteiten. Procureur Eric Maillaud zei dat ze in Grenoble in een ziekenhuis is opgenomen. Eerder berichtten Franse media dat ze al in het ziekenhuis was overleden.

De regionale krant Dauphiné Libéré meldde dat in een auto met Britse nummerborden, een stationwagon van het merk BMW, drie lijken lagen.

Een man achter het stuur en twee vrouwen achterin. In de omgeving van de auto lag een doodgeschoten fietser, en vlakbij de auto een zwaargewond meisje.

Onderzoek

De omgeving is afgezet voor het onderzoek. De politie heeft ter plaatse geen vuurwapen gevonden maar wel een heleboel patroonhulzen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)meer-van-annecy.html

Zo dan... lijkt zo op het eerste gezicht iemand te zijn die lol beleeft aan het vermoorden van mensen. -O-
pi_116435960
Benieuwd waar dit naar toe gaat..
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:10:36 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_116435981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)meer-van-annecy.html

Zo dan... lijkt zo op het eerste gezicht iemand te zijn die lol beleeft aan het vermoorden van mensen. -O-
Lol? Lijkt meer op een keiharde afrekening waarbij de dader ooit gezworen heeft de familie van de ander af te maken als hij z'n afspraken niet zou nakomen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_116436042
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:10 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Lol? Lijkt meer op een keiharde afrekening waarbij de dader ooit gezworen heeft de familie van de ander af te maken als hij z'n afspraken niet zou nakomen.
En die fietser dan?

Mja.. zit ook wel wat in eigenlijk. Fietser heeft dader(s) mogelijk gezien en dus moest ie het ook ontgelden.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:12:06 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_116436069
Ho, dat van die fietser had ik niet gelezen. Wellicht een getuige.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 21:12:12 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116436072
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:10 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Het lijkt mij meer op een afrekening waarbij de fietser en het meisje toevallige voorbijgangers waren die dus ook getuigen waren/konden zijn, en dus ook afgemaakt moesten worden.

Maar goed, dit is gissen uiteraard.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 5 september 2012 @ 21:20:56 #7
241662 Jian
Well, well, well
pi_116436533
Mmm, je zou toch zeggen dat wanneer het een geplande keiharde afrekening was, het meisje echt niet meer geleefd zou hebben, laten we zeggen geen professionals in elk geval.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:25:55 #8
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116436778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En die fietser dan?

Mja.. zit ook wel wat in eigenlijk. Fietser heeft dader(s) mogelijk gezien en dus moest ie het ook ontgelden.
Waarom 'lol'?
pi_116436875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:25 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Waarom 'lol'?
Mja... weet ik ook niet. Was mijn eerste gedachte bij het lezen van het bericht. Iemand die voor the fun aan het moorden geslagen is daar bij dat meer. Maar nu, achteraf denk ik toch eerder dat het een afrekening is. Maar wie weet?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:28:52 #10
306109 francoisdublanc
pi_116436924
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja... weet ik ook niet. Was mijn eerste gedachte bij het lezen van het bericht. Iemand die voor the fun aan het moorden geslagen is daar bij dat meer. Maar nu, achteraf denk ik toch eerder dat het een afrekening is. Maar wie weet?
Vind het eerder niet echt lollig ofzo :{ .
pi_116436974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:28 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Vind het eerder niet echt lollig ofzo :{ .
Huh? Trol je nu, of begrijp je gewoon niet wat ik bedoel? :?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:32:09 #12
306109 francoisdublanc
pi_116437086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Huh? Trol je nu, of begrijp je gewoon niet wat ik bedoel? :?
Nee eerlijk gezegd begrijp ik het niet, ik reageerde op iemand die 'Lol' zei. ;)
pi_116437149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nee eerlijk gezegd begrijp ik het niet, ik reageerde op iemand die 'Lol' zei. ;)
Lees mijn reactie in de OP en lees daarna die post van Biogarde nog eens :P
pi_116437193
Heftig.

Wij zijn vorige week dinsdag thuis gekomen van een vakantie bij het Meer van Annecy. Op een avond reden we wat rond en kwamen we ook door het dorpje Chevaline. Achter het dorp lag een weg het bos in. We reden met de auto het bos in maar kwamen een bord tegen waarop stond dat het verboden was om door te rijden, we zijn toen gekeerd. Bij het keren scheurden er nog 2 auto's het bos in (volgens mij franse auto's).

Dit is het bord wat ik bedoel en waar we zijn gekeerd, de auto van googlemaps is ook niet verder gegaan.
http://maps.google.com/ma(...)bp=12,194.16,,1,3.25
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 september 2012 @ 21:34:40 #15
306109 francoisdublanc
pi_116437230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees mijn reactie in de OP en lees daarna die post van Biogarde nog eens :P
Ohhh :P. Ik dacht dat ie gewoon op het artikel reageerde. Ik vond het al zo raar hahaha!
pi_116437319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:34 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ohhh :P. Ik dacht dat ie gewoon op het artikel reageerde. Ik vond het al zo raar hahaha!
:D
  woensdag 5 september 2012 @ 21:36:54 #17
306109 francoisdublanc
pi_116437370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D
Verder wel erg, ben benieuwd naar de achtergrond. Misschien heeft het wel iets te maken met die schutter in Toulouse...
pi_116437619
Pfff....vorig jaar nog geweest, dit jaar een collega van me. Prachtig gebied daar...en dan nu dit. :'(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_116437790
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef Montagui het volgende:
Pfff....vorig jaar nog geweest, dit jaar een collega van me. Prachtig gebied daar...en dan nu dit. :'(
De aarde is prachtig. Ik woon er en een collega van mij ook... en dan nu dit. :'(
pi_116439431
Bizar ja, arm kind, zal haar ouders wel kwijt zijn nu ;(
know'm sayin?
word? word.
pi_116440317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De aarde is prachtig. Ik woon er en een collega van mij ook... en dan nu dit. :'(
We wonen toch allemaal op de aarde? :?

Wat bedoel je?

Maar wat een bizar verhaal dit, dat meisje. :X
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116440596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

We wonen toch allemaal op de aarde? :?

Wat bedoel je?

Hij heeft een beetje een probleem met mijn reactie. Vind het overbodig van mij om te melden dat ik daar geweest ben en het een prachtig gebied vind. Ik vind het zelf overbodig om op zijn reactie te reageren omdat een discussie over de zin van mijn opmerking off topic is. Maar omdat jij het nu vraagt...bij deze.
pi_116440717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hij heeft een beetje een probleem met mijn reactie. Vind het overbodig van mij om te melden dat ik daar geweest ben en het een prachtig gebied vind. Ik vind het zelf overbodig om op zijn reactie te reageren omdat een discussie over de zin van mijn opmerking off topic is. Maar omdat jij het nu vraagt...bij deze.
Ah ok. Doet er niet toe of je er geweest bent, maar om er nou over te zeuren dat je dat vertelt.

Ja, laten we het on topic houden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116441882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:20 schreef Jian het volgende:
Mmm, je zou toch zeggen dat wanneer het een geplande keiharde afrekening was, het meisje echt niet meer geleefd zou hebben, laten we zeggen geen professionals in elk geval.
Ook profi's laten, al dan niet bewust, soms slachtoffers in leven. Zie bijvoorbeeld de brute overvallen/aanslagen begin jaren '80 in België. Één van de slachtoffers, waarvan de ouders en zus wél koelbloedig afgeslacht zijn tijdens de laatste overval, heeft een aantal jaren geleden nog een boek uitgebracht. ('Niet schieten, dat is mijn pappa')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_116448503
Dit is een zaak voor

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116448854
Nog een overlevende! Een meisje van 4.

quote:
Meisje (4) overleeft mysterieuze moordpartij met 4 doden in Alpen
Een mysterieuze gewelddadige misdaad heeft in de Franse Alpen het leven gekost aan drie Britse toeristen en een fietser uit de buurt. In een auto werden drie lijken gevonden. Eén vierjarig meisje overleefde de schietpartij door zich onder onder de benen van haar overleden moeder te verschuilen.

Een Britse BMW met de lijken werd aangetroffen op een plaats in een bos in het oost-Franse Chevaline. Een dode man zat achter stuur en twee dode vrouwen lagen op de achterbank van de wagen. Naast de auto lagen een vijftiental kogelhulzen, waarschijnlijk afgevuurd met een automatisch geweer.

Engels
Het meisje had zich urenlang stilgehouden en werd rond middernacht door de speurders ontdekt, levend en wel. Het kind werd met schotwonden in kritieke toestand voor een spoedoperatie naar een ziekenhuis in Grenoble gebracht. Ondertussen is ze buiten levensgevaar. De dokters menen dat ze binnen enkele dagen kan verhoord worden, al is ze nog erg jong om te vertellen wat er precies gebeurd is.

"De kleine spreekt Engels. Ze zegt lawaai gehoord te hebben, en geschreeuw, maar ze kan niets meer vertellen, ze is nog maar vier jaar oud", aldus de procureur van Annecy, Eric Maillaud

De identiteit van de slachtoffers is intussen bekend. Het gaat om een Britse familie die op vakantie was op de camping van Saint-Jorioz, bij het meer van Annecy. De vader kon vrij snel geïdentificeerd worden, hij had zijn persoonsgegevens achtergelaten op de camping. Over de identiteit van de twee vrouwen blijft het gerecht nog op de vlakte, omdat het nog niet helemaal zeker is.

Naast de BMW werd ook een zwaargewond meisje en een dode fietser aangetroffen. Het gaat om een bewoner van een naburige gemeente.

Familiedrama?
Over de mogelijke aanleiding voor het bloedbad, is er voorlopig geen informatie. "Rekening houdend met wat we zien, moeten we zeker voorkeur geven aan een criminele piste", aldus de procureur. Maar hij sluit niets uit, ook een familiedrama niet.

Het bloedbad werd ontdekt door een fietser. De speurders onderzoeken de toegangsweg naar de plaats van de misdaad en de gendarmerie is op zoek naar getuigen.
bron: http://www.hbvl.be/nieuws(...)n-van-frankrijk.aspx
pi_116449128
Pffffff wat een verhaal ;(
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:14:29 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116449902
Het lijkt me sterk dat het een afrekening is. Dat gebeurt toch niet bij toeristen in het buitenland. Voor een roofoverval is het allemaal wat grof. Misschien toch een familiedrama.
The End Times are wild
pi_116450334
Speculaties. Kan van alles zijn.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:38:41 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116450464
Op het Engelse internet las ik dat het mogelijk zigeuners waren. Die plegen in die omgeving vaak overvallen door een ongeluk in scene te zetten, waarna de overval plaatsvindt. Misschien is het dit keer uit de hand gelopen.
The End Times are wild
pi_116450543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Erg heftig. Een week geleden zat ik daar nog, ook op een camping 500m van Saint Jorioz. Op een avond zijn we ook in de bossen van Chevaline geweest maar doordat het duister werd (en verbodsbord) zijn we gekeerd. Had ons ook kunnen overkomen.
pi_116450928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Erg heftig. Een week geleden zat ik daar nog, ook op een camping 500m van Saint Jorioz. Op een avond zijn we ook in de bossen van Chevaline geweest maar doordat het duister werd (en verbodsbord) zijn we gekeerd. Had ons ook kunnen overkomen.
hoezo, staan Franse moordenaars/berovers iedere dag op die plek te wachten op mensen die zo stom zijn het bord met Gevaarlijke weg te negeren? of het is ze persoonlijk om dit gezin te doengeweest, of ze waren gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, zoals de fietser die dood geschoten is en net op het goede moment op de verkeerde plek zoals de tweede fietser. ieder van ons kan neergeschoten worden op iedere willekeurige plek en ieder willekeurig tijdstip
pi_116451143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:58 schreef Alleskids het volgende:

[..]

hoezo, staan Franse moordenaars/berovers iedere dag op die plek te wachten op mensen die zo stom zijn het bord met Gevaarlijke weg te negeren? of het is ze persoonlijk om dit gezin te doengeweest, of ze waren gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, zoals de fietser die dood geschoten is en net op het goede moment op de verkeerde plek zoals de tweede fietser. ieder van ons kan neergeschoten worden op iedere willekeurige plek en ieder willekeurig tijdstip
Daar heb je gelijk in. Maar het is toch niet gek dat je hier van schrikt omdat je er net een week geleden bent geweest, ik weet het, de kans was nog steeds even groot als een ander. Toch denk je ff damn...daar in dat bos heb ik gereden.
pi_116451174
ik begrijp de schrik reactie, het komt een stuk persoonlijker dan een ver van mijn bed misdaad
pi_116453490
Fuck, dit is precies de plek waar ik het over had met dat bord.

http://www.zie.nl/video/a(...)evaline/m1mzwxqfepth
pi_116454027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bah, wat verschrikkelijk :(
Oh, and that's a bad miss!
pi_116456354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef Patroon het volgende:
Fuck, dit is precies de plek waar ik het over had met dat bord.

http://www.zie.nl/video/a(...)evaline/m1mzwxqfepth
Het is inderdaad dezelfde plek als je foto van vanmorgen, waar toen nog sneeuw lag.

Wat heeft zich daar voor gruwelijks afgespeeld? En wat een drama voor dat meisje :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 6 september 2012 @ 13:10:45 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_116456398
kind gevonden onder dode moeder

Lekker dan, gewoon te stom om ff goed te checken in het * belang * van het onderzoek. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_116459174
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:38 schreef LXIV het volgende:
Op het Engelse internet las ik dat het mogelijk zigeuners waren. Die plegen in die omgeving vaak overvallen door een ongeluk in scene te zetten, waarna de overval plaatsvindt. Misschien is het dit keer uit de hand gelopen.
Klopt. Kan me nog herinneren van heel lang geleden dat ik met mijn ouders over een weg in de bergen ergens in Frankrijk reed en er 2 nonnen met autopech langs de kant stonden. Mijn vader wilde stoppen, maar mijn moeder zag plotseling dat 1 van de nonnen wel erg lang was waarop mijn vader doorreed. Een paar meter verderop zat er een kerel in de struiken....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 14:41:45 ]
pi_116459709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Het is inderdaad dezelfde plek als je foto van vanmorgen, waar toen nog sneeuw lag.

Wat heeft zich daar voor gruwelijks afgespeeld? En wat een drama voor dat meisje :{
Ja, dat heb ik gisteren gepost (link van google streetview) ze zijn daar met de auto in de winter geweest wssl.
pi_116460768
Damn, de fietser die het ontdekte werd kort daarvoor ingehaald door die neergeschoten fietser.
Maar triest voor die meisjes, lijkt me dat het beiden dochters zijn?
pi_116461066
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef Patroon het volgende:
Heftig.

Wij zijn vorige week dinsdag thuis gekomen van een vakantie bij het Meer van Annecy. Op een avond reden we wat rond en kwamen we ook door het dorpje Chevaline. Achter het dorp lag een weg het bos in. We reden met de auto het bos in maar kwamen een bord tegen waarop stond dat het verboden was om door te rijden, we zijn toen gekeerd. Bij het keren scheurden er nog 2 auto's het bos in (volgens mij franse auto's).

Dit is het bord wat ik bedoel en waar we zijn gekeerd, de auto van googlemaps is ook niet verder gegaan.
http://maps.google.com/ma(...)bp=12,194.16,,1,3.25
Ik zou je verhaal aan de politie vertellen. Weet je toevallig welke auto's het waren, merk en eventueel type?

Je weet nooit wat ze ermee kunnen met die informatie :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116461350
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou je verhaal aan de politie vertellen. Weet je toevallig welke auto's het waren, merk en eventueel type?

Je weet nooit wat ze ermee kunnen met die informatie :)
Nee, wij weten niks meer van de auto's. Het is alweer zo'n 1,5weken terug toen dat gebeurde. Op het moment dat die auto's achter ons voorbij reden waren wij net aan het keren.

Links voor die schuur hebben we gekeerd. Die auto's kwamen vanaf de positie van die grijze peugeot rechts onder in beeld.
pi_116461762
Nouja je kan er allicht melding van maken.

Misschien dat meerdere mensen daar op andere dagen ook die auto;s gezien hebben. Weet jij veel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116462650
Het zijn allemaal speculaties, wellicht was de familie getuige van iets wat ze niet hadden mogen zien ? en dat die fietser daar weer getuige van was ?

Being at the wrong place at the wrong time -O-

ik hoop wel dat ze snel die dader(s) snel te pakken krijgen wat ze schrikken er dus niet voor terug om een hele familie uit te moorden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 6 september 2012 @ 16:35:07 #46
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_116463658
Naar verhaal :{
Benieuwd of er duidelijkheid gaat komen...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_116463909
quote:
'Moord bij Annecy extreem barbaars'
ANNECY - De moord op vier mensen in de Franse Alpen bij Annecy was ''extreem barbaars''.

Lijken aangetroffen bij Meer van Annecy Fotoserie Dit zei de onderzoeksrechter, procureur Eric Maillaud, donderdag op een persconferentie in Annecy, circa 30 kilometer ten noorden van de plek waar een Britse fietser woensdag rond 16.00 uur vier doodgeschoten volwassenen en een bijna doodgeslagen kind van een jaar of 8 had aangetroffen.

Drie van de vier dode volwassenen lagen in hun auto met Britse nummerborden en waren door het hoofd geschoten.

Een kind van 4 overleefde en lag verstopt en onbeweeglijk onder het lijk haar moeder. Ze werd pas rond middernacht aangetroffen door uit Parijs gekomen rechercheurs tijdens hun onderzoek.

Maillaud zei dat het duidelijk is dat degene die dit heeft aangericht, wilde doden.

Coma

Het meisje dat zwaargewond werd aangetroffen, wordt in een kunstmatige coma gehouden in afwachting van meer operaties. Ze is echter niet meer in levensgevaar.

Ze is door een kogel geraakt en is zo hard geslagen dat ze onder meer een schedelbasisfractuur heeft. De jongste praat inmiddels.

De politie staat vooralsnog voor een raadsel.
pi_116464006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:41 schreef pamper het volgende:

[..]

Sick fucks. Een meisje van 7 een schedelbasisfractuur slaan? -O-
pi_116464047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sick fucks. Een meisje van 7 een schedelbasisfractuur slaan? -O-
Niet te geloven he, zieke geest :r
pi_116464353
Ben benieuwd of die kinderen in staat zijn om een signalement te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 16:51:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')