abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 20:02:33 #277
11102 knep
Mountainfreak
pi_116615139
Benieuwd naar het verdere verloop van het onderzoek.
Er zijn in ieder geval genoeg 'toevalligheden'.
pi_116615471
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ze hebben wel wat dissidenten omgelegd. Maar hoezo zijn ze niet tot meer in staat? Houwtje touwtje werk?
Dat denk ik niet hoor, heus intelligent, getraind en georganiseerd. Maar ze zijn hier te onmachtig te opvallend voor en er is relatief weinig budget. Ze kunnen voor zover ik weet ook niet profiteren van een infrastructuur van een Westerse overheid. Zonder dat is dit volstrekt onmogelijk. Uitgesloten.
pi_116615703
Dat ze te veel opvallen ben ik eens. Alleen er zijn genoeg Iraniërs in Europa, dus wat is opvallen? Wat bedoel je dat ze niet gebruik kunnen maken van de infrastructuur? Dat Iraanse vliegtuigen altijd problemen heeft met tanken hier in Europa?

De Mossad heeft het in Europa makkelijker omdat het toch een soort van vriendjes zijn?
pi_116615812
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:11 schreef Lagrinta het volgende:
Dat ze te veel opvallen ben ik eens. Alleen er zijn genoeg Iraniërs in Europa, dus wat is opvallen? Wat bedoel je dat ze niet gebruik kunnen maken van de infrastructuur? Dat Iraanse vliegtuigen altijd problemen heeft met tanken hier in Europa?

De Mossad heeft het in Europa makkelijker omdat het toch een soort van vriendjes zijn?
Wil je die wereld leren begrijpen? Ga maar lezen: Robert Littell - De Machtsfabriek.
pi_116615998
Vind ik wel interessant. Schrijf em bij mn boekenlijst.
pi_116616459
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat jij en de rest van de james bond kijkers nu de mossad vrijpleiten van deze daad, doet het sterkst denken aan een daad van de mossad. Want laat dat nu net de essentie van haar werkwijze zijn: De mensen op het verkeerde been zetten en verdwijnen als een dief in de nacht.
Als jij denkt dat de werkwijze van de mossad aan high-tech te herkennen valt dan zit je er alweer naast. De werkwijze van de mossad valt alleen te herkennen aan perfectie en het uitwissen van elk spoor. Laat dat nu net het geval zijn met dit incident.
Ik pleit helemaal niemand vrij. Jij bent de koppige autist die geen enkele optie dan de Mossad serieus neemt.

En die "expres slordig" kaart kan je ook wel laten vallen. Net als speculaties over dat de getraumatiseerde dochter over Iran zou beginnen. En dat dat dan nog een "bewijs" zou zjn voor de Mossadhypothese. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116616887
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik pleit helemaal niemand vrij. Jij bent de koppige autist die geen enkele optie dan de Mossad serieus neemt.

En die "expres slordig" kaart kan je ook wel laten vallen. Net als speculaties over dat de getraumatiseerde dochter over Iran zou beginnen. En dat dat dan nog een "bewijs" zou zjn voor de Mossadhypothese. :')
Volgens mij is dit een discussieforum. Dan mag ik dat toch betogen? Ik durf er gewoon stellig over te zijn, omdat het volledig in dat kader past tot nu toe. Als blijkt dat dit een sji'itische Irakees is (immers, gevlucht voor de Ba'ath-partij van Hoessein), dan zie ik het vriendschappelijke lijntje met Iran vrij snel ontstaan. En wie is de aartsvijand?

Vanwaar die lichtgeraaktheid in je reacties. Heb je soms een mossad-poster aan je muur hangen?
pi_116617099
Inderdaad, een discussieforum. Dat betekent openstaan voor argumenten in plaats van vasthouden aan een volledig uit de lucht gegrepen verhaal.

En je discussiegenoten beschuldigen van Mossad-sympathieen alleen omdat ze kritiek hebben op jouw idiote koppigheid is ook weinig inhoidelijk.

"Chooselife", my ass.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116617215
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:30 schreef Chooselife het volgende:
Heb je soms een mossad-poster aan je muur hangen?
Ik wel. Blauw-wit boven mijn bed en in het wit-zwart op de deur.
pi_116617476
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 20:33 schreef El_Matador het volgende:
Inderdaad, een discussieforum. Dat betekent openstaan voor argumenten in plaats van vasthouden aan een volledig uit de lucht gegrepen verhaal.
Ik heb veel argumenten genoemd welke mij in de richting van mijn uiteindelijke theorie hebben geduwd. Dus zo uit-de-lucht-gegrepen is het niet.

quote:
En je discussiegenoten beschuldigen van Mossad-sympathieen alleen omdat ze kritiek hebben op jouw idiote koppigheid is ook weinig inhoidelijk.
Waarin ben ik koppig dan? Kun jij -in plaats van schelden- een tegenargument(en) van mijn theorie benoemen waardoor het redelijkerwijs als uitgesloten beschouwd kan worden? Zolang je daar niet in slaagt, staat het als een huis.
pi_116617693
- motief?
- risico van herkenning door dochter Zainab
- de uitleg over alle losse eindjes (en dan geen oncontroleerbare dooddoeners als "expres slordig")
- waarom zijn zelfs de GSMs niet meegenomen?

pi_116617914
Kunnen we weer wat serieuzer gaan doen?

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

De motor stond nog aan, maar ze stonden wel op een doodlopende weg. Dus wegracen kon niet lijkt me.
Ik ga er even vanuit dat "3" de richting is waar auto's niet verder kunnen of mogen.
Bij "4" staat de auto van de schutter(s).

De familie Al-Hilli komt uit de riching van "1".
De schutter(s) nadert/naderen te voet uit richting van "4".
Saad Al-Hilli probeert achteruit te draaien richting "2" om vervolgens richting "1" weg te rijden.

pi_116618300
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef El_Matador het volgende:
- motief?
- risico van herkenning door dochter Zainab
- de uitleg over alle losse eindjes (en dan geen oncontroleerbare dooddoeners als "expres slordig")
- waarom zijn zelfs de GSMs niet meegenomen?
Motief:

Het uitwisselen van informatie over onbemande luchtvaart (drones, in de volksmond) met het (wellicht eveneens) Sji'itische Iran, die daar toevalligerwijs ook naarstig naar op zoek zijn. Israël kan het zich niet permitteren dat Iran deze industrie onder controle krijgt en wellicht een eigen productieexemplaar kan ontwikkelen of de productieexemplaren van de VS en Israël kan ontleden.

Herkenning:

Een kind van die leeftijd, bovendien opgegroeid in de UK, kan geen Israëliet onderscheiden. Mossad is bovendien uitmuntend in vermommingen en uiterlijke misleidingen. De kans is groter dat ze zich bewust hebben voorgedaan als Farsi of Arabisch sprekenden.

Losse eindjes:

Welke? Er is volgens mij niets wat richting een dader of daderprofiel wijst. Dus het oogt cosmetisch slordig (dwaalspoor), maar is nog steeds uiterst geperfectioneerd. Des te knapper uitgevoerd.

GSM's:

Ik weet het niet, ik kan niet denken als een doodseskader of moordenaar. Ik weet alleen niet wat dit voor potentieel voor gevaar oplevert voor de daders.
pi_116621634
3 is de kant op waar ze vandaan komen. De witte auto ambulance staat in de richting waar het dood loopt
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116622029
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Motief:

Het uitwisselen van informatie over onbemande luchtvaart (drones, in de volksmond) met het (wellicht eveneens) Sji'itische Iran, die daar toevalligerwijs ook naarstig naar op zoek zijn. Israël kan het zich niet permitteren dat Iran deze industrie onder controle krijgt en wellicht een eigen productieexemplaar kan ontwikkelen of de productieexemplaren van de VS en Israël kan ontleden.
Waarom zou een Irakees dat doen? Hij heeft een prima leven in het VK, zijn familie woont bij hem, vakantie in Frankrijk...

quote:
Herkenning:

Een kind van die leeftijd, bovendien opgegroeid in de UK, kan geen Israëliet onderscheiden. Mossad is bovendien uitmuntend in vermommingen en uiterlijke misleidingen. De kans is groter dat ze zich bewust hebben voorgedaan als Farsi of Arabisch sprekenden.
Die gasten zullen we gemaskerd zijn, maar toch kan het in leven gehouden kind een risico vormen en dingen opvallen. Die kans is er gewoon. Zou wel "erg slordig" zijn, denk je niet?

quote:
Losse eindjes:

Welke? Er is volgens mij niets wat richting een dader of daderprofiel wijst. Dus het oogt cosmetisch slordig (dwaalspoor), maar is nog steeds uiterst geperfectioneerd. Des te knapper uitgevoerd.
- 25 kogels afgevuurd (25 hulzen), maar 9 teruggevonden (1 papa, 1 mama, 1 oma, 1 Zainab, 5 Franse fietser). Waar zijn de andere 16?
- Hoe kwamen de daders daar? Te voet? Motor? Fiets? Helicopter? Luchtballon? Hoe kwamen ze weg? De politie moet er echt snel geweest kunnen zijn (de lijken waren nog warm, toen de Britse fietser de politie belde).
- De stand van de auto (dank TargaFlorio voor de foto); waarom stond ie zo? Stond ie geparkeerd? Waarom draaide de motor dan? Wat zijn de data van de boordcomputer? Dat wordt toch bijgehouden hoeveel er gereden wordt en op welk tijdstip?

quote:
GSM's:

Ik weet het niet, ik kan niet denken als een doodseskader of moordenaar. Ik weet alleen niet wat dit voor potentieel voor gevaar oplevert voor de daders.
Connecties. En als de Mossad erachter zit, willen ze ook de contacten van die Irakees hebben lijkt me zo. Wellicht dat er meer leden van "Het Groote Complot der Iraniers" zijn...

pi_116622858
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 21:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou een Irakees dat doen? Hij heeft een prima leven in het VK, zijn familie woont bij hem, vakantie in Frankrijk...

Ideologische overeenkomsten met het huidige Iran. Daarom wil ik ook weten of het een Sji'itische Irakees is. Zo'n verleiding of koers valt kennelijk niet door geld of maatschappelijk succes tegen te houden. Vraag je tegelijkertijd maar af waarom de steenrijke zoon van de bouwondernemer Bin Laden (Osama) voor datzelfde pad koos. Zo zijn er legio voorbeelden, met name in de Islamitische wereld.

quote:
Die gasten zullen we gemaskerd zijn, maar toch kan het in leven gehouden kind een risico vormen en dingen opvallen. Die kans is er gewoon. Zou wel "erg slordig" zijn, denk je niet?
Allicht gemaskeerd. Maar deze eskaders zijn er buitengewoon in getraind om mensen om de tuin te leiden. Wellicht zijn er zelfs andere nationaliteiten cq etniciteiten voor ingehuurd. Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Mahmoud_Al-Mabhouh

quote:
- 25 kogels afgevuurd (25 hulzen), maar 9 teruggevonden (1 papa, 1 mama, 1 oma, 1 Zainab, 5 Franse fietser). Waar zijn de andere 16?
- Hoe kwamen de daders daar? Te voet? Motor? Fiets? Helicopter? Luchtballon? Hoe kwamen ze weg? De politie moet er echt snel geweest kunnen zijn (de lijken waren nog warm, toen de Britse fietser de politie belde).
- De stand van de auto (dank TargaFlorio voor de foto); waarom stond ie zo? Stond ie geparkeerd? Waarom draaide de motor dan? Wat zijn de data van de boordcomputer? Dat wordt toch bijgehouden hoeveel er gereden wordt en op welk tijdstip?
Ik beschik niet over de vermogens hier een zinnige uitspraak over te doen. Dit wordt te micro, te inhoudelijk. De meest interessante vraag is, hoe kwamen ze zo snel spoorloos weg? De enige suggestie die ik erbij heb is dat ze geholpen zijn. Ik refereerde eerder aan het geruisloos profiteren van Westerse infrastructuren, georchestreerd door een klein groepje machtigen.

quote:
Connecties. En als de Mossad erachter zit, willen ze ook de contacten van die Irakees hebben lijkt me zo. Wellicht dat er meer leden van "Het Groote Complot der Iraniers" zijn...
Oh, dat. Nou, maak je geen zorgen: Als de mossad hier echt annex mee is (uiteraard met ondersteuning van Britse equivalenten), zal elke digitale beweging zal al jaren worden gevolgd. Dat maakt een simpele gsm compleet waardeloos.
pi_116624964
Snel wegkomen, waarom zou dat zo moeilijk zijn? Dat gebeurt toch heel vaak dat men pas later een vluchtauto vindt?
pi_116625128
@ Tangaflorio?

Op wie wachtten de schutters daar dan? Is Saad met zn gezin gelokt of gaat het om die Franse fietser?
pi_116625192
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ideologische overeenkomsten met het huidige Iran. Daarom wil ik ook weten of het een Sji'itische Irakees is. Zo'n verleiding of koers valt kennelijk niet door geld of maatschappelijk succes tegen te houden. Vraag je tegelijkertijd maar af waarom de steenrijke zoon van de bouwondernemer Bin Laden (Osama) voor datzelfde pad koos. Zo zijn er legio voorbeelden, met name in de Islamitische wereld.
Lijkt me zeer sterk dat een Irakees (al issie sji'iet) "ideologische" (welke ideologie precies)? banden heeft met het regime van Ahmadinejad. En als dat zo zou zijn, zouden daar geen aanwijzingen voor zijn?
Die "verleiding" lijkt me niet logisch en de vergelijking met Osama bin Laden (zelf machtig in de bouw -wegen-) gaat niet op. Dat was een outcast, van zijn hele familie. Wonend in Khartoum, niet in het luxe Claygate. Ging niet op vakantie naar de Franse Alpen, maar lekker trainen in de woestijn.

Een zakelijke deal kan ik me voorstellen. Maar een ideologische? Nee.

quote:
Allicht gemaskeerd. Maar deze eskaders zijn er buitengewoon in getraind om mensen om de tuin te leiden. Wellicht zijn er zelfs andere nationaliteiten cq etniciteiten voor ingehuurd. Lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Mahmoud_Al-Mabhouh
Goed artikel. Maar daar was de moord goed uitgevoerd (doodsoorzaak, tijd tussen moord en vondst van het lijk), etc.

Dat was hier niet echt het geval. Zeker niet als de kinderen in leven bleven.

quote:
Ik beschik niet over de vermogens hier een zinnige uitspraak over te doen. Dit wordt te micro, te inhoudelijk.
Uiteindelijk is dat waar het om draait. En zeker als je een hele organisatie beschuldigt van deze moorden.

Het gaat om deze details, want die vertellen het verhaal.

quote:
De meest interessante vraag is, hoe kwamen ze zo snel spoorloos weg? De enige suggestie die ik erbij heb is dat ze geholpen zijn. Ik refereerde eerder aan het geruisloos profiteren van Westerse infrastructuren, georchestreerd door een klein groepje machtigen.
Leuke ideetjes, maar niets substantieels. Geen aanwijzingen. Hoe waren de daders daar? Met de auto? Hoe zijn de bandensporen daarvan? Getuigen?

pi_116625469
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef Lagrinta het volgende:
Snel wegkomen, waarom zou dat zo moeilijk zijn? Dat gebeurt toch heel vaak dat men pas later een vluchtauto vindt?
Op een doodlopende weg? Want fietser 2 zou de auto dan terug moeten hebben zien rijden. En niet zo langzaam ook, lijkt me zo...

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef Lagrinta het volgende:
@ Tangaflorio?

Op wie wachtten de schutters daar dan? Is Saad met zn gezin gelokt of gaat het om die Franse fietser?
Een Franse fietser?? Als doelwit? Met automatische wapens? En "toevallig" een rijke Irakese Brit die doodgeschoten wordt, net als zijn gezin?

Kom op zeg.

pi_116625514
Doodlopende we ja en wat is daar het probleem van?
pi_116625584
Hoe ziet die omgeving er verder uit dan? Die weg loopt dood voor auto's, maar zijn er meer wegen die naar datzelfde wandelgebied leiden? Zouden de schutters te voet het bos in kunnen zijn gegaan tot een bepaald punt waar hun auto stond?

Is de telefoon van vader al nagetrokken? Wie heeft hij als laatst gesproken?
pi_116625636
Die Franse fietser had ook een beroep in de nucleaire sector of een toeleverancier daarvan. En rijke Irakees, ik zou iemand die een krot van een woning heeft (weliswaar een miljoen) en een 6 jaar oude 5-serie niet direct rijk willen noemen. En dat iemand rijk is daar heeft maar één iemand wat aan en dat is zn broer.
pi_116625697
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:45 schreef Lagrinta het volgende:
Die Franse fietser had ook een beroep in de nucleaire sector of een toeleverancier daarvan. En rijke Irakees, ik zou iemand die een krot van een woning heeft (weliswaar een miljoen) en een 6 jaar oude 5-serie niet direct rijk willen noemen. En dat iemand rijk is daar heeft maar één iemand wat aan en dat is zn broer.
Zijn huis was twee miljoen waard toch? Duur krot dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')