SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012
De nieuwe regels vanaf 2013:
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-09-2012 13:20:55 ]
Mij in iedergeval niet! Thankyou.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:42 schreef picodealion het volgende:
Laat maar weten wie ik nog heb gemist in de OP.
Nee joh, ik kon na 3 weken al weer opnieuwquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:05 schreef stoeltafel het volgende:
Net weer 2 uur gereden en vanmiddag weer. Vrijdag namelijk AVD examen. Moet dit echt in 1 keer halen anders ben ik zo weer 2 maanden verder. Rijden gaat volgens mij wel prima alleen nog iets strakker voorsorteren.
Nu is het (uiteraard) een stuk drukker met de winter en het nieuwe rijbewijs in opkomst.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:23 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nee joh, ik kon na 3 weken al weer opnieuw
(wel al 2 maanden geleden, weet niet of het nu een stuk drukker is)
Done.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:03 schreef BlueBubbles het volgende:
[..]
Mij in iedergeval niet! Thankyou.
Bij lesmotor mag je : Honda CB500 invullen.
Ja klopt. Had het zelf niet verwacht omdat ik best slecht reed. Examinator besloot een ronde te rijden die ik totaal niet ken. Veel wehwerkzaamheden enzo.quote:
Ja er zal inderdaad wel een run wezen op die examens komende maanden. Zag je toen ook met de theorie examens voor het b rijbewijs. Ze ging toen alles veranderen en direct zal alles vol.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:47 schreef firebladex het volgende:
Ik las steeds meer dat de wachtijden van examens opliepen tot 2 maanden. Ik werd bang en heb mijn rijschool gebeld... "ach jong, maak je niet druk, wij hebben 100 examens ingekocht, jij gaat dit jaar gewoon je rijbewijs halen, ik denk zelfs dat 6-8 weken wel voldoende is.
Geeft wel wat rust... zeker toen ik afgelopen week werd opgebeld "ja je rijinstructeur heeft ons verlaten, we moeten je rijles verplaatsen"
Proficiatquote:
Dat je bijvoorbeeld weet dat de motor overend moet staan wil je de olie checken, en natuurlijk het hele BRAVO-OK gebeuren.quote:Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef Juicyhil het volgende:
Wat komen er voor vaardigheden eigenlijk kijken bij AVD?
Ik weet in elk geval dat je bandenspanning moet checken, oliepeil en dat soort onzin. Maar verder nog dingen die daarbij belangrijk zijn?
Nice tochquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:20 schreef SilentHunterNL het volgende:
Ik moest eerst vanaf 30 meter een kenteken lezen, me ogen zijn al niet de meste maar had toevallig het nummer van die auto 3 min ervoor uit me hoofd geleerd :p verder vroeg ik waar ik op moest letten als de motor tijdje stilsstond. Gewoon heel die bbraavvok opgenoemd.
Nee nog ff door sparen.:pquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nice tochgefeliciteerd
Heb je al een motor ?
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
Theorie examen geboekt voor de 28ste
Wel in Haarlem aangezien ze hier in Amsterdam pas in oktober examens hadden.
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leidenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijdenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leiden
Oooh, ik rij iedere dag in Amsterdam. Ik ken overal de weg, dus dat heb ik liever dan weer een vreemde omgeving leren kennen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijden
Heb mijn rijbewijs in Den Bosch gehaald, hier rijden is een heel stuk moeilijker.. Weinig ontspannends aan.
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.quote:Tips voor het AVD (verkeersdeelneming) examen
- Probeer het rijden over putdeksels, wegbelijning etc. zoveel mogelijk te vermijden. Dus tussen de zebrastrepen en langs de pijlen of over de hals. Maar, ga er geen rare capriolen voor uithalen om er persé niet overheen te rijden
- Goed de bochten doorkijken
- Regelmatig in je spiegels kijken, bij versnellen, vertragen etc.
- Dode hoek checken voor een zijdelingse verplaatsing
- Bij stoplichten vrijwel altijd links staan (tenzij de rechterbaan leeg is natuurlijk)
- Bij het het voorsorteren zo gaan staan dat er geen auto's tussendoor passen.
- Vlot optrekken tot de maximum snelheid.
- Zo rijden dat bij een (gelijkwaardige) kruising een voertuig van rechts gemakkelijk voor jou langs past.
- Bij veel verkeer links van het midden rijden. Zodat je goed te zien bent door verkeer dat aan het inhalen is.
- Maak oogcontact met de bestuurders, zo weet je of je gezien bent.
- Duidelijk zijn met wat je doet. Niet rollend wachten totdat je de weg op kunt, maar gewoon goed remmen en stilstaan (oftewel voorrang geven).
- Voor de bocht klaar zijn met het kijken en je snelheid.
- Bij onoverzichtelijke bochten een ruime lijn nemen, zodat jijzelf de bocht beter door kan kijken en jij sneller gezien kan worden door tegemoet komend verkeer.
Net zoals je bij je autorijbewijs (als je die hebt) geleerd heb, éérst je spiegels checken (binnen, buiten) dán je dode hoek checken (schouder) en dán pas je knippertje aan... Binnenspiegel kun je van vervangen door de spiegel van de kant waar je níet heen wilt afslaan. Dus als je linksaf wilt slaan, eerst je rechterspiegel checken, dan je linkerspiegel en dan ff over je schouder voor de dode hoek, knippertje aan en gaan!
Met dode hoek kijken moet je overigens alleen je hoofd bewegen en niet je bovenlichaam, dan maakt je motor een slinger wat weer zorgt voor onbalans...
Zorg dat je tijd voor jezelf maakt om deze handelingen te gaan doen, dus begin er op tijd mee!
Als motorrijder ben je immers altijd sneller weg... als je de ruimte hebt moet je er gebruik van maken.quote:Op donderdag 6 september 2012 08:08 schreef stoeltafel het volgende:
Kwam deze handige tips tegen voor het avd examen
[..]
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.
Je moet altijd zorgen dat automobilisten 'm er niet zomaar langs kunnen plempen - je bent een motorvoertuig, dus gedraag je je ook als zodanig. Je staat dus gewoon in het midden stil. Als er echter een vluchtheuvel is kun je daar tussen gaan staan, er wel op lettende dat je evt. verkeer van links ook niet blokkeert.quote:Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?
Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
Ik zit te overwegen er maar gewoon eentje te halen. Zo moeilijk kan 't niet zijn, en hoe vaak word je nou gecontroleerd?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
GeenIk heb dan afgelopen maandag m'n AVB gehaald. Nu nog m'n AVD en pas kan ik plannen maken om een motor te kopen.
Op een andere naam laten verzekeren?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef drumstickNL het volgende:
Aangezien je dan niet verzekerd bent is dat naar mijn mening vooral met een motor een riskante zaak.
Maar goed; misschien als je buitenaf woont en elke keer een klein stukje gaat dat het nog wel kan..
Sowieso verzekeringenquote:Op donderdag 6 september 2012 11:47 schreef drumstickNL het volgende:
Die verzekering is niets waard als je geen rijbewijs hebt.
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Sowieso verzekeringenWat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.
Dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.
Geduld hebben is wel moeilijk, maar daarom niet onmogelijkquote:Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
Als er wat gebeurd en er is iemand anders bij betrokken, ben je zwaar de lul. Ik zou het dus maar laten voor als je daadwerkelijk je A hebt.
Geduld hebben is niet zo moeilijk heur.
Op eigen/bouw terrein?quote:Op donderdag 6 september 2012 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken er van mijn werk ook eentje die beweert zonder rijbewijs op een KTM 950 rond te crossen. Het is echt wachten tot ik hem een keer op de motor aan zie komen.. Meteen politie bellen
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurtquote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Gisteren mijn intake motor rijles gehad bij rijschool Versnel in Diemen, het ging echt fantastisch! Goede rijinstructeur, mocht meteen de openbare weg op en daarna een paar voertuig beheersingsoefeningen doen.
Heb me meteen ingeschreven en mag aanstaande zaterdag weer de motor op, heb er zin in!
Nicequote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Gisteren mijn intake motor rijles gehad bij rijschool Versnel in Diemen, het ging echt fantastisch! Goede rijinstructeur, mocht meteen de openbare weg op en daarna een paar voertuig beheersingsoefeningen doen.
Heb me meteen ingeschreven en mag aanstaande zaterdag weer de motor op, heb er zin in!
Succesquote:Op donderdag 6 september 2012 13:16 schreef staticdata het volgende:
[..]
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurt.
Heb morgen eerste les, maar ik zou toch in de randstand niet echt gelijk de openbare weg op willen.
En is het inderdaad op die parkeerplaats achter Endemol?quote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Hij zit in de buurt van de Arena, stukje naast de nieuwe Ziggo dome. Ik weet niet precies waar Endemol zitquote:Op donderdag 6 september 2012 13:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
En is het inderdaad op die parkeerplaats achter Endemol?Daar had ik ook gereden.
Ik zal het wat nuanceren; we hebben eerst een kort gesprek gehad over de ervaring die ik al heb (paar jaar scooter gereden, af en toe schakelbrommer en veel jaren en kilometers in de auto) en vervolgens kon ik zelf kiezen of ik zelf naar het oefen terrein wilde rijden of achterop. Zelf rijden natuurlijkquote:Op donderdag 6 september 2012 13:16 schreef staticdata het volgende:
[..]
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurt.
Heb morgen eerste les, maar ik zou toch in de randstand niet echt gelijk de openbare weg op willen.
http://goo.gl/maps/q4WNTquote:Op donderdag 6 september 2012 13:42 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Hij zit in de buurt van de Arena, stukje naast de nieuwe Ziggo dome. Ik weet niet precies waar Endemol zit
De eerste keer moest ik bij de instructeur achteropquote:Op donderdag 6 september 2012 13:22 schreef Vinniiee het volgende:
Soms moet je ook wel, omdat je anders niet bij het oefenterrein kunt komen.
Zie ik ze soms ook rijden inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef mstx het volgende:
[..]
De eerste keer moest ik bij de instructeur achterop
Ja daar was het inderdaad!quote:
Ik ook. Naar een achteraf gebied om de motor te leren kennen, uiteindelijk zelf terug gereden. Volgende les gelijk op de motor naar het oefenterreinquote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef mstx het volgende:
[..]
De eerste keer moest ik bij de instructeur achterop
Aah, fijn terrein is hetquote:
Uhm hoe kwam de instructeur dan weer thuis?quote:Op donderdag 6 september 2012 13:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ook. Naar een achteraf gebied om de motor te leren kennen, uiteindelijk zelf terug gereden. Volgende les gelijk op de motor naar het oefenterrein
Instructeur achteropquote:Op donderdag 6 september 2012 13:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Uhm hoe kwam de instructeur dan weer thuis?
Ok dan moet je (en de instructeur ook) er wel veel vertrouwen in hebben gehad.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit dusWat overigens schijt irritant was. Tegenhangen ipv meehangen enzo
Vooral de instructeur jaquote:Op donderdag 6 september 2012 13:49 schreef mstx het volgende:
[..]
Ok dan moet je (en de instructeur ook) er wel veel vertrouwen in hebben gehad.
Heb je wel een TR (quote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Waar blijft mijn naam bij de lessers in de OP?
Weet iemand toevallig ook een leuke bron voor theorie examen stof / lessen / examens buiten die in de OP staan?
boek nodig?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Weet iemand toevallig ook een leuke bron voor theorie examen stof / lessen / examens buiten die in de OP staan?
hoeveel ¤?quote:
Zet 'm er morgen inquote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Dank je!quote:Op donderdag 6 september 2012 16:36 schreef Juicyhil het volgende:
Zal ik doenSucces alvast. Ik heb dinsdagmiddag.
Dan haal ik hem bij de bibliotheek. Iig bedankt
Ik had hem ook in 10 lessen van een uur. Het is te doen, maar wel uitzonderlijk snel. Mijn instructeur is ook met mij achterop heen gereden. Na een uurtje AVB durfde hij bij mij achterop terug. Geeft wel vertrouwen inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2012 13:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
19e voor theorie op ..
Hoeveel lessen is gemiddeld ? is 10 haalbaar ?
Auto had ik ook met 10..
Altijd schakelbrommer gereden en een maandje een gsxf600 ....
Gaat je niet lukken want die kan je niet aanpassen. Alleen modjes. TR aanvragen dusquote:
Nice, gelukkig ging het wel lekkerquote:Op donderdag 6 september 2012 21:14 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dank je!
Net laatste les gehad (behalve inrijden dan), kijkgedrag kon nog iets beter maar was wel voldoende om geslaagd te zijn. En kreeg commentaar dat ik te veel naar binnen hing met klaverbladbochten, te veel op de kneedownmanier zeg maarIk heb iig genoten van die bochten
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had hem ook in 10 lessen van een uur. Het is te doen, maar wel uitzonderlijk snel. Mijn instructeur is ook met mij achterop heen gereden. Na een uurtje AVB durfde hij bij mij achterop terug. Geeft wel vertrouwen inderdaad
Echter als je inderdaad al een maand op zo'n motor hebt rondgereden zonder rijbewijs heb je een hele verkeerde instellingEcht kansloos vind ik het.
Edit; voor theorie, probeer aan een TrafficTrainer CD te komen. Veel beter dan Vekabest.
Nice, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
DDay!
Geslaagd voor me avd! Damn was me toch zenuwachtig en heb ADHD![]()
Vanmorgen eerst een uurtje gereden en toen het examen. Vet zenuwachtig waardoor ik nogal gehaast reed maar toch geslaagd. Kan prima rijden alleen de rust voortaan bewaren.
Maandag naar het gemeente huis:)
Waarom zou ik m'n eigen OP niet kunnen aanpassen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken want die kan je niet aanpassen. Alleen modjes. TR aanvragen dus
Omdat je dat tot max. 48 uur kan nadat ie geopend is. Met full-account 120 uur.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef picodealion het volgende:
[..]
Waarom zou ik m'n eigen OP niet kunnen aanpassen?
't is me anders prima geluktquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:55 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Omdat je dat tot max. 24 uur kan nadat ie geopend is.
FOK! full-accountquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
't is me anders prima gelukt.
Eerste les: 08/09/2012, Motor: Honda CBF500 & Kawasaki ER6Nquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
't is me anders prima gelukt.
Gooi maar wat gegevens in een post, dan zet ik ze erbijquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:44 schreef Saninl het volgende:
He, ik sta nog helemaal niet bij de lessers
Gefeliciteerd man!quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
DDay!
Geslaagd voor me avd! Damn was me toch zenuwachtig en heb ADHD![]()
Vanmorgen eerst een uurtje gereden en toen het examen. Vet zenuwachtig waardoor ik nogal gehaast reed maar toch geslaagd. Kan prima rijden alleen de rust voortaan bewaren.
Maandag naar het gemeente huis:)
lekker, je zal eerst op de cbf je avb doen, vervolgens kan je kiezen om op de er6n je avd te doenquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:24 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Eerste les: 08/09/2012, Motor: Honda CBF500 & Kawasaki ER6N
Is het oprecht een goede aanpak of ben je sarcastisch? Geen idee over die er6n namelijk, nog niet op geredenquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:43 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
lekker, je zal eerst op de cbf je avb doen, vervolgens kan je kiezen om op de er6n je avd te doen
ik mag morgen weer
09/07/2012 was mijn eerste lesquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:08 schreef picodealion het volgende:
[..]
Gooi maar wat gegevens in een post, dan zet ik ze erbij
Coole motor, ik zit te kijken naar een vulcan 800. Nog meer chopper liefhebbers hier?quote:Op zondag 9 september 2012 13:05 schreef BlueBubbles het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn 2e les, kwam er maar moeilijk in.. verder ging het aardig maar de preciesie stop vind ik erg lastig. Zonder pilonnen stop ik prima bij bijvoorbeeld de insteucteur, maar zodra ik op n bepaald punt moet beginnen met remmen word t niks haha. De slalom die me er lastig leek ging perfect , vind m zelfs erg leuk om te doen.
Mijn eigen motortje staat al klaar, Virago 535 , gisteren op een afgelegen weg even mee gespeeld. Lekker motortje!
Jep. Ik heb nu een Kawasaki KLX650R gekocht, maar als ik weet wat geld gespaard heb wil ik er nog een Suzuki Intruder bij.quote:Op zondag 9 september 2012 16:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Coole motor, ik zit te kijken naar een vulcan 800. Nog meer chopper liefhebbers hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |