abonnement Unibet Coolblue
pi_116418262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
Theorie examen geboekt voor de 28ste *O*

Wel in Haarlem aangezien ze hier in Amsterdam pas in oktober examens hadden.
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:30:13 #27
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116418325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:28 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leiden :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116434286
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leiden :P
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijden :')

Heb mijn rijbewijs in Den Bosch gehaald, hier rijden is een heel stuk moeilijker.. Weinig ontspannends aan.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:03:07 #29
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116435588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijden :')

Heb mijn rijbewijs in Den Bosch gehaald, hier rijden is een heel stuk moeilijker.. Weinig ontspannends aan.
Oooh, ik rij iedere dag in Amsterdam. Ik ken overal de weg, dus dat heb ik liever dan weer een vreemde omgeving leren kennen.

Moest toen voor de auto rijden in Harderwijk waar ik toen nog nooit had gereden. Best lastig dan
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116448827
Kwam deze handige tips tegen voor het avd examen

quote:
Tips voor het AVD (verkeersdeelneming) examen

- Probeer het rijden over putdeksels, wegbelijning etc. zoveel mogelijk te vermijden. Dus tussen de zebrastrepen en langs de pijlen of over de hals. Maar, ga er geen rare capriolen voor uithalen om er persé niet overheen te rijden
- Goed de bochten doorkijken
- Regelmatig in je spiegels kijken, bij versnellen, vertragen etc.
- Dode hoek checken voor een zijdelingse verplaatsing
- Bij stoplichten vrijwel altijd links staan (tenzij de rechterbaan leeg is natuurlijk)
- Bij het het voorsorteren zo gaan staan dat er geen auto's tussendoor passen.
- Vlot optrekken tot de maximum snelheid.
- Zo rijden dat bij een (gelijkwaardige) kruising een voertuig van rechts gemakkelijk voor jou langs past.
- Bij veel verkeer links van het midden rijden. Zodat je goed te zien bent door verkeer dat aan het inhalen is.
- Maak oogcontact met de bestuurders, zo weet je of je gezien bent.
- Duidelijk zijn met wat je doet. Niet rollend wachten totdat je de weg op kunt, maar gewoon goed remmen en stilstaan (oftewel voorrang geven).
- Voor de bocht klaar zijn met het kijken en je snelheid.
- Bij onoverzichtelijke bochten een ruime lijn nemen, zodat jijzelf de bocht beter door kan kijken en jij sneller gezien kan worden door tegemoet komend verkeer.

Net zoals je bij je autorijbewijs (als je die hebt) geleerd heb, éérst je spiegels checken (binnen, buiten) dán je dode hoek checken (schouder) en dán pas je knippertje aan... Binnenspiegel kun je van vervangen door de spiegel van de kant waar je níet heen wilt afslaan. Dus als je linksaf wilt slaan, eerst je rechterspiegel checken, dan je linkerspiegel en dan ff over je schouder voor de dode hoek, knippertje aan en gaan!

Met dode hoek kijken moet je overigens alleen je hoofd bewegen en niet je bovenlichaam, dan maakt je motor een slinger wat weer zorgt voor onbalans...

Zorg dat je tijd voor jezelf maakt om deze handelingen te gaan doen, dus begin er op tijd mee!
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.

Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?

Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
  donderdag 6 september 2012 @ 08:17:26 #31
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116448920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:08 schreef stoeltafel het volgende:
Kwam deze handige tips tegen voor het avd examen

[..]

Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.
Als motorrijder ben je immers altijd sneller weg... als je de ruimte hebt moet je er gebruik van maken.
quote:
Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?

Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
Je moet altijd zorgen dat automobilisten 'm er niet zomaar langs kunnen plempen - je bent een motorvoertuig, dus gedraag je je ook als zodanig. Je staat dus gewoon in het midden stil. Als er echter een vluchtheuvel is kun je daar tussen gaan staan, er wel op lettende dat je evt. verkeer van links ook niet blokkeert.

Succes morgen, het gaat wel lukken ^O^
pi_116449120
Duidelijk antwoord. Lekker blijven staan dus. Wilde zelf eerst naar links staan zodat de auto er langs kan maar dat is niet veilig genoeg.
pi_116451392
Je moet zorgen dat je ruimte om je heen houdt, en daarvoor mag je best nog wel een beetje asociaal zijn. Het gaat erom dat jij op een veilige plek staat. Komt het koekblik daardoor wat later op het werk, is dat maar zo :s)


Zelfde met wegversmallingen. Midden doorheen en blokkeren. Paar dagen terug nog gehad dat een koekblikmachinist vond dat ie er wel tegelijk doorheen kon, want 'ik was toch veel smaller' :X
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 6 september 2012 @ 10:29:11 #34
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116451630
Dat is standaard bij taxichauffeurs. Ze denken dat ze God zijn.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116452266
Welke motor heb jij dan Juicy? :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 11:20:03 #36
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116452961
Geen :@ Ik heb dan afgelopen maandag m'n AVB gehaald. Nu nog m'n AVD en pas kan ik plannen maken om een motor te kopen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116452976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
Geen :@ Ik heb dan afgelopen maandag m'n AVB gehaald. Nu nog m'n AVD en pas kan ik plannen maken om een motor te kopen.
Ik zit te overwegen er maar gewoon eentje te halen. Zo moeilijk kan 't niet zijn, en hoe vaak word je nou gecontroleerd?
pi_116453041
trololo? hoop ik
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_116453232
...er zullen heel wat rondje-om-de-kerk-motorrijders rijden zonder A'tje in hun rijbewijs.
Ik snap ook niet waarom je een motor op je naam kan zetten met alleen B.

(Dat zal het niet voorkomen maar lijkt me een normale "drempel")
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_116453465
Aangezien je dan niet verzekerd bent is dat naar mijn mening vooral met een motor een riskante zaak.

Maar goed; misschien als je buitenaf woont en elke keer een klein stukje gaat dat het nog wel kan..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 11:46:17 #41
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116453800
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef drumstickNL het volgende:
Aangezien je dan niet verzekerd bent is dat naar mijn mening vooral met een motor een riskante zaak.

Maar goed; misschien als je buitenaf woont en elke keer een klein stukje gaat dat het nog wel kan..
Op een andere naam laten verzekeren?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116453838
Die verzekering is niets waard als je geen rijbewijs hebt. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 11:48:42 #43
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116453896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:47 schreef drumstickNL het volgende:
Die verzekering is niets waard als je geen rijbewijs hebt. :P
Sowieso verzekeringen :') Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 6 september 2012 @ 11:49:09 #44
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116453913
Als er wat gebeurd en er is iemand anders bij betrokken, ben je zwaar de lul. Ik zou het dus maar laten voor als je daadwerkelijk je A hebt.

Geduld hebben is niet zo moeilijk heur.
pi_116453955
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Sowieso verzekeringen :') Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 11:50:58 #46
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116453977
Obvious troll is obvious :@
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116453983
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten. :P
Dit.
Lekker elke maand de helft van je loon aftikken.
pi_116454542
quote:
4s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
Als er wat gebeurd en er is iemand anders bij betrokken, ben je zwaar de lul. Ik zou het dus maar laten voor als je daadwerkelijk je A hebt.

Geduld hebben is niet zo moeilijk heur.
Geduld hebben is wel moeilijk, maar daarom niet onmogelijk :)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_116455311
Ik ken er van mijn werk ook eentje die beweert zonder rijbewijs op een KTM 950 rond te crossen. Het is echt wachten tot ik hem een keer op de motor aan zie komen.. Meteen politie bellen :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 6 september 2012 @ 12:58:32 #50
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116456081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken er van mijn werk ook eentje die beweert zonder rijbewijs op een KTM 950 rond te crossen. Het is echt wachten tot ik hem een keer op de motor aan zie komen.. Meteen politie bellen :Y
Op eigen/bouw terrein?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')