Met 2 vingers in de neusquote:Op maandag 3 september 2012 17:41 schreef Guard het volgende:
Alweer die seconden op de finish pakken
Kunnen bepaalde NLers een voorbeeld aannemen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Anton toch zichzelf teruggevonden
Die hebben vandaag waar-de-loos gereden.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Kunnen bepaalde NLers een voorbeeld aannemen.
quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Talansky zat bij LtD volgens mij.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef TheArt het volgende:
LtD passeert Talansky in het klassement, maar wordt denk ik gepasseerd door Anton.
Volgens mij ook jaquote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Talansky zat toch voor de Rabo's?
wie Gesink en LtD?quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben vandaag waar-de-loos gereden.
Oh dan heb ik hem over het hoofd gezien.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Talansky zat bij LtD volgens mij.
Ja. Niet eens Contador en Rodriquez gelost. Zwakquote:
is idd wel faal jaquote:Op maandag 3 september 2012 17:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Niet eens Contador en Rodriquez gelost. Zwak
Zat daar nog voor ja.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Talansky zat bij LtD volgens mij.
Dit was geen 2000mquote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef Maver24 het volgende:
Rodriquez kan dus ook 2km hoogte+ aan !!, zei het gister al, als je goede benen hebt kun je dit ook
Was Movistar, lijkt mij nog steeds.quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie leidt het ploegenklassement eigenlijk?
ik zie hem al de hele week al achterhangen, in welke groep dan hij ook zit, maar dat lijkt niet van armoede te zijn...quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef TheArt het volgende:
Anton heeft er trouwens nooit af gemoeten. Die liet een keer een minuscuul gaatje, maar dat was volgens mij niet omdat hij niet beter kon.
Zaterdag gaan ze naar 2250mquote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
aaah dat maakt niet uit
welke grote bergetappes komen er nog ??
Precies, die doet dat heel vaak wanneer er in een groep naar boven wordt gereden.quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef TheArt het volgende:
Anton heeft er trouwens nooit af gemoeten. Die liet een keer een minuscuul gaatje, maar dat was volgens mij niet omdat hij niet beter kon.
Met de fiets is het snelste.quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef ddx het volgende:
En gewoon direct weer naar beneden, dacht dat ze misschien wel liftje zouden nemen.
Movistar en nu heel dik ook.quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie leidt het ploegenklassement eigenlijk?
heerlijk even die 24% naar beneden denderen, en dan vol inrijden op anderen die nog naar boven aan het harken zijn...quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef ddx het volgende:
En gewoon direct weer naar beneden, dacht dat ze misschien wel liftje zouden nemen.
Nog eentje. Morgen rustdag, woensdag finish bergop 2e categorie, donderdag en vrijdag vlakke etappe, zaterdag dit:quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
aaah dat maakt niet uit
welke grote bergetappes komen er nog ??
Je gaat dan ook niet 90km/uur dalen he...quote:Op maandag 3 september 2012 17:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja maar zo'n smal stijl stukje als er nog mensen omhoog komen ?
Zo mooi is het niet daar. Steil wel idd. En dan nog.quote:Op maandag 3 september 2012 17:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja maar zo'n smal stijl stukje als er nog mensen omhoog komen ?
1850mquote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
is dat de enige nog ?
hoe hoog was dit dan eigenlijk?
Dit was wel echt heel steil
Hoe werkt dat klassement eigenlijk? Je beste 3 renners optellen ofzo?quote:
Je beste 3 renners per etappe. Movistar had gisteren Lastras in de vlucht, dus die hadden zo 8 minuten extra te pakken.quote:Op maandag 3 september 2012 17:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hoe werkt dat klassement eigenlijk? Je beste 3 renners optellen ofzo?
Die gaat met de skilift naar boven.quote:Op maandag 3 september 2012 17:49 schreef Evertjan het volgende:
heeft Thomas Dekker nog wat laten zien in de bergen?
Nee, Ten Dam is de enige die boven verwachting presteert, Gesink valt tegen deze Vuelta.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben vandaag waar-de-loos gereden.
Gisteren heeft ie lek gereden, de enige keer dat ie in beeld wasquote:Op maandag 3 september 2012 17:49 schreef Evertjan het volgende:
heeft Thomas Dekker nog wat laten zien in de bergen?
dat is het verkeerde kaartje.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Maar dat profiel kaartje van Zaterdag is helemaal geen 2250m hoogte, bij lange na niet
Ja dit is op de grens tussen Asturië en Castilla y Léon. Dus geen gigantische bergen als in de Pyreneën en Alpen, maar t kan wel stijl zijn.quote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
is dat de enige nog ?
hoe hoog was dit dan eigenlijk?
Dit was wel echt heel steil
Je weet dat die vergelijking he-le-maal nergens op slaat hè? Anton is deze Vuelta niet keihard op zijn bek gegaan zoals Gesink in de Tour. Daarnaast is Anton ook een brekebeen. Is er ook al een aantal keer in de Vuelta uit moeten stappen na een val.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Nee, Ten Dam is de enige die boven verwachting presteert, Gesink valt tegen deze Vuelta.
Waar ik op doelde is dat Anton paar etappes geleden nog gekookt was, nu eindigt ie voor de Nederlanders en verbetert zichzelf, Gesink Krijgt dat niet eens voor elkaar.
IN mijn opinie is dat een manco van nederlandse renners, nooti echt boven zichzelf of een tegenvallende vorm uitstijgen, iets wat ik veel buitenlandse renners wel zie doen.
De Alpen zijn ook stijl.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dit is op de grens tussen Asturië en Castilla y Léon. Dus geen gigantische bergen als in de Pyreneën en Alpen, maar t kan wel stijl zijn.
quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Nee ja inderdaad ja volgensmij ook.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Nee, Ten Dam is de enige die boven verwachting presteert, Gesink valt tegen deze Vuelta.
Waar ik op doelde is dat Anton paar etappes geleden nog gekookt was, nu eindigt ie voor de Nederlanders en verbetert zichzelf, Gesink Krijgt dat niet eens voor elkaar.
IN mijn opinie is dat een manco van nederlandse renners, nooti echt boven zichzelf of een tegenvallende vorm uitstijgen, iets wat ik veel buitenlandse renners wel zie doen.
Wat een sukkel inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Anton gaat ten Dam nog wel voorbij, negende plek is haalbaarquote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef marcodej het volgende:
Top 10 voor Ten Dam lijkt me wel zeker, Gesink lijkt ook wel zeker voor zesde plek, top vijf nog niet uit zicht. Slechte dagen daar gelaten.
Ja sorry. Inmiddels aangepast.quote:Op maandag 3 september 2012 17:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
dat is het verkeerde kaartje.
[ afbeelding ]
LOL haal ff oude koeien uit de sloot,m nu nog die val uit de tour als excuus aanhalen, is al maanden geleden. Maar blijf maar weer eens vergoeijlijken, zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je weet dat die vergelijking he-le-maal nergens op slaat hè? Anton is deze Vuelta niet keihard op zijn bek gegaan zoals Gesink in de Tour. Daarnaast is Anton ook een brekebeen. Is er ook al een aantal keer in de Vuelta uit moeten stappen na een val.
Logische overwinning hoor...het is niet dat dat hij Rodriguez en Contador er rechtstreeks afreed he...quote:Op maandag 3 september 2012 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel handig van OPQS. Nog even een vrij grote zege uit Cataldo knijpen voor hij elders een helpertje wordt, deden ze ook al met Barredo.
Ja, daar zeg ik niks over.quote:
Daar doelde je toch op? Gesink herstelde in het verleden niet en Anton doet dat nu volgens jou wel? Dacht dat je op de Tour doelde. Met de Vuelta heeft het niets te maken, maar daarom slaat je vergelijking ook nergens op.quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Dreassic het volgende:
[..]
LOL haal ff oude koeien uit de sloot,m nu nog die val uit de tour als excuus aanhalen, is al maanden geleden. Maar blijf maar weer eens vergoeijlijken, zoals gewoonlijk.
Maar is het zo slecht dan wat Gesink laat zien? Zijn oude klimvermogen is er nog niet, maar behoudens die ene slechte dag is het verder niet superslecht. Heel degelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Dreassic het volgende:
[..]
LOL haal ff oude koeien uit de sloot,m nu nog die val uit de tour als excuus aanhalen, is al maanden geleden. Maar blijf maar weer eens vergoeijlijken, zoals gewoonlijk.
Volgens mij kan je de Gesink-zeikers beter negeren. Stelletje nozems.quote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar doelde je toch op? Gesink herstelde in het verleden niet en Anton doet dat nu volgens jou wel? Dacht dat je op de Tour doelde. Met de Vuelta heeft het niets te maken, maar daarom slaat je vergelijking ook nergens op.
Daarnaast had Gesink 2 dagen terug ook een hele slechte dag en herstelt daar nu ook 2 dagen na elkaar van. Is dat volgens jou dan ook een teken?
Dat is en blijft het beste inderdaad. Valt geen eer aan te behalen ook.quote:Op maandag 3 september 2012 17:59 schreef ErikT het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de Gesink-zeikers beter negeren. Stelletje nozems.
Ik vraag me af of dat ook verband houdt met zijn betere tijdritten.quote:Op maandag 3 september 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zijn oude klimvermogen is er nog niet
Dat zal wel ja. Het een lijkt het ander op te heffen, uiteindelijk maakt het voor het eindresultaat weinig uit. Maar ik heb liever de oude Gesink, die serieus meestrijdt in de bergen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat ook verband houdt met zijn betere tijdritten.
Ik had het hier een paar dagen terug al gezegd. Ik denk dat we pas volgend seizoen echt kunnen oordelen. Als hij een goede winter heeft gehad en vanaf het begin van het seizoen heeft kunnen koersen en dan alsnog op dit niveau blijft hangen, dan is het een faire conclusie om te zeggen dat hij qua klimniveau is teruggezakt. Nu is dat nog wat te vroeg.quote:Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat ook verband houdt met zijn betere tijdritten.
Welnee, een goeie Gesink rijdt op de plek van Valverde. Maar het is begrijpelijk dat hij dat niveau niet haalt op dit moment uiteraard.quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef marcodej het volgende:
Een goeie Gesink zou denk ik rijden op de plek waar Anton steeds rijdt.
Ik heb het over een echt goeie Gesink op dit moment. Ook zijn basisniveau van dit jaar lijkt ie net niet te halen, met dat niveau moet hij toch wel voor LTD en Talansky moeten kunnen finishen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Welnee, een goeie Gesink rijdt op de plek van Valverde. Maar het is begrijpelijk dat hij dat niveau niet haalt op dit moment uiteraard.
De vraag is in hoeverre hij een goed basisniveau heeft kunnen leggen afgelopen winter. Daarom dat ik steeds naar volgend seizoen wijs wanneer hij dat hopelijk wel kan. Bijna iedere renner heeft wel eens een minder seizoen gehad omdat de basis in de winter onvoldoende gelegd was. Dat lijkt ook één van de redenen te zijn waarom Gilbert dit jaar zo moeilijk op gang kwam.quote:Op maandag 3 september 2012 18:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb het over een echt goeie Gesink op dit moment. Ook zijn basisniveau van dit jaar lijkt ie net niet te halen, met dat niveau moet hij toch wel voor LTD en Talansky moeten kunnen finishen.
Een echt ouderwetse Gesink van 2009/2010 had inderdaad daar nog een stuk voor gezeten, zo rond Valverde idd, maar dat kunnen we niet verwachten. Ik vraag me overigens af of hij ook die tempoversnellingen aan had gekund.
Ah ok, een goeie Gesink van dit jaar. Maar ik vind het met de wedstrijden die hij heeft gereden lastig te zeggen wat zijn basisniveau dit jaar is en of hij daar nu onder zit. Ronde van California was prachtig, maar we kunnen het deelnemersveld moeilijk vergelijken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb het over een echt goeie Gesink op dit moment. Ook zijn basisniveau van dit jaar lijkt ie net niet te halen, met dat niveau moet hij toch wel voor LTD en Talansky moeten kunnen finishen.
Een echt ouderwetse Gesink van 2009/2010 had inderdaad daar nog een stuk voor gezeten, zo rond Valverde idd, maar dat kunnen we niet verwachten. Ik vraag me overigens af of hij ook die tempoversnellingen aan had gekund.
Inderdaad, het is wat lastig te zeggen wat zijn basisniveau precies is niveau. Maar laat ik het zo zeggen, normaal gesproken moet een Gesink in dit soort etappes altijd voor LtD en Talansky kunnen finishen. Ook met een verminderd klimvermogen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre hij een goed basisniveau heeft kunnen leggen afgelopen winter. Daarom dat ik steeds naar volgend seizoen wijs wanneer hij dat hopelijk wel kan. Bijna iedere renner heeft wel eens een minder seizoen gehad omdat de basis in de winter onvoldoende gelegd was. Dat lijkt ook één van de redenen te zijn waarom Gilbert dit jaar zo moeilijk op gang kwam.
Die slotklim was wel aan het einde wel vrij mal inderdaad. Die Cataldo alle respect voor een machtige overwinning maar dat was bijna kruipen op het eindequote:Op maandag 3 september 2012 17:58 schreef Leatherface het volgende:
Dit zijn memorabele etappes. Maar ik vind het eigenlijk wel een beetje overdreven.
Komende zaterdag kunnen ze nog eens op herhaling.quote:Op maandag 3 september 2012 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die slotklim was wel aan het einde wel vrij mal inderdaad. Die Cataldo alle respect voor een machtige overwinning maar dat was bijna kruipen op het einde
2010 bijvoorbeeld, toen hij op koers lag om die Vuelta te winnen. Nog steeds een trauma van.quote:Op maandag 3 september 2012 17:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je weet dat die vergelijking he-le-maal nergens op slaat hè? Anton is deze Vuelta niet keihard op zijn bek gegaan zoals Gesink in de Tour. Daarnaast is Anton ook een brekebeen. Is er ook al een aantal keer in de Vuelta uit moeten stappen na een val.
In 2008 werd hij al 8e. In 2009 reed hij met de besten omhoog, maar moest hij knechten voor Valverde. In 2010 had hij al een goede tour achter de rug en wist hij nog 3e te worden. Vorig jaar werd hij 4e in de Giro.quote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
2010 bijvoorbeeld, toen hij op koers lag om die Vuelta te winnen. Nog steeds een trauma van.
Toen was hij bergop de betere of op z'n minst gelijkwaardig aan Rodriguez. Die heeft zich echt spectaculair ontwikkeld in twee jaar tijd. Misschien wel wat te spectaculair...
Met een onzichtbare renner ertussen toch?quote:Op maandag 3 september 2012 18:11 schreef TheArt het volgende:
Naar welke etappe heeft de NOS gekeken vandaag? Volgens hen werd LtD 6e en Gesink 8e
De Vuelta van 2010 was wel wat minder bezet, zeker toen Anton wegviel. Ik heb het nog even opgezocht en fucking Peter Velits werd tweede in die Vuelta, achter Nibali.quote:Op maandag 3 september 2012 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
In 2008 werd hij al 8e. In 2009 reed hij met de besten omhoog, maar moest hij knechten voor Valverde. In 2010 had hij al een goede tour achter de rug en wist hij nog 3e te worden. Vorig jaar werd hij 4e in de Giro.
Zo spectaculair is het dus ook niet gegaan de afgelopen 2 jaar.
Ik meen gelezen te hebben dat Gesink van plan is om volgend jaar de voorjaarskoersen te laten schieten om zich zo optimaal te kunnen voorbereiden op de tour. Vraag me niet naar het betrouwbaarheisgehalte van dat voornemen, maar als het echt zo is zie ik de bui al hangen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, na een normale winter moet het alweer een stuk makkelijker gaan allemaal.
Die Tour begint zo langzamerhand een obsessie te worden.quote:Op maandag 3 september 2012 18:55 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben dat Gesink van plan is om volgend jaar de voorjaarskoersen te laten schieten om zich zo optimaal te kunnen voorbereiden op de tour. Vraag me niet naar het betrouwbaarheisgehalte van dat voornemen, maar als het echt zo is zie ik de bui al hangen.
Hij kan zich beter op de Giro +Vuelta richten...helaas is de Tour publicitair te belangrijk voor de Rabo...quote:Op maandag 3 september 2012 18:55 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben dat Gesink van plan is om volgend jaar de voorjaarskoersen te laten schieten om zich zo optimaal te kunnen voorbereiden op de tour. Vraag me niet naar het betrouwbaarheisgehalte van dat voornemen, maar als het echt zo is zie ik de bui al hangen.
Hij gaf in de Nusport zelf aan dat hij die optie zeker overwoog, maar dat hij nog niet klaar is met de Tour. Denk dat hij zelf ook heel graag in de Tour niet wil presteren en het niet alleen met de publicitaire waarde te maken heeft (al zal dat ook wel meespelen ja)quote:Op maandag 3 september 2012 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij kan zich beter op de Giro +Vuelta richten...helaas is de Tour publicitair te belangrijk voor de Rabo...
Nou, wat een martelgang dat laatste stuk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:58 schreef Leatherface het volgende:
Dit zijn memorabele etappes. Maar ik vind het eigenlijk wel een beetje overdreven.
Er werd wel vrij veel gepraat tussen de twee. De Gendt lost bij de eerste de beste flauwe aanval en vervolgens blijft hij tot aan de streep op een kleine 10 seconden hangen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel handig van OPQS. Nog even een vrij grote zege uit Cataldo knijpen voor hij elders een helpertje wordt, deden ze ook al met Barredo.
Heeft nog weinig met wielrennen te maken idd.quote:Op maandag 3 september 2012 19:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, wat een martelgang dat laatste stuk.
Woensdag zou ook nog tricky kunnen zijn. Ik ken die berg niet, maar als er daar bijvoorbeeld wat wind staat en het gaat op het kantje zou dat nog wel eens het grootste gevaar voor Rodriguez kunnen zijn. Bola Del Mundo is eigenlijk weer op zijn maat met dat laatste steile stuk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nog eentje. Morgen rustdag, woensdag finish bergop 2e categorie, donderdag en vrijdag vlakke etappe, zaterdag dit: [ afbeelding ] en zondag naar Madrid.
edit: verkeerde plaatje
Ik denk dat Rodriguez niet zo heel veel verbeterd is, eerder dat het niveau niet zo ontzettend hoog is en dat de rest gezakt is tot op zijn niveau (omdat ze leeg zijn na de Tour, nog niet genoeg koerskilometers hebben, gewoon over hun top zijn, wat voor reden dan ook....). Ik denk dat Rodriguez gewoon zijn seizoen beter heeft ingedeeld. Het is gewoon zijn jaar met waarschijnlijk zijn enige kans om eens een grote ronde te winnen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rodriguez heeft een spectaculaire ontwikkeling gehad de afgelopen twee jaar, dat lijkt me geen hele gekke opmerking. Hoe dat kan weet ik niet, zullen vast goede verklaringen voor zijn.
quote:Robert Gesink voelde zich opnieuw prima. "Ik voel me nu goed. Ik verlies iets op Talansky. Maar ik zat mooi van voren. Aan de andere kant pak ik wat op Moreno en Froome. Pak toch tijd op mannen die voor me staan. Het geeft wel weer hoe de krachtverhoudingen nu aan het einde van de ronde liggen. Ik had gewoon een hele goede dag. Gevochten als een beer, maar dat is onderdeel van mijn job. De laatste twee dagen was ik super. De dag daarvoor was het wat minder, maar dat was heel snel verklaarbaar. Zo'n glooiende rit ligt mij nu nog wat minder. Ze reden vandaag de hele dag een akelig tempo. Op dat soort momenten merk ik, dat ik toch nog wat kracht en macht tekort kom. Wanneer ik later beelden van mezelf zie met dat pielverzetje, dan denk ik ook 'Man schakel toch bij'. Maar we weten allemaal waar ik vandaan kom. Waar ik nu sta, is heel goed vind ik. De laatste puntjes hoop ik deze winter te gaan zetten, zodat ik in 2013 weer een normaal seizoen kan draaien."
Mooi juist, wat een lijdensweg. Natuurlijk moet je oppassen dat je renners niet richting de doping jaagt om te herstellen maar het zijn wel profs en dit soort etappes horen er ook bij. In de jaren 20 werden ze over onverharde wegen gejaagd op gare zware fietsen. Natuurlijk staat de veiligheid voorop tegenwoordig maar buiten je kapot rijden kan er op een steile klim weinig gebeuren. Ook al mogen ze die malloten met vlaggen wel wat meer weren van het parcours.quote:Op maandag 3 september 2012 17:58 schreef Leatherface het volgende:
Inderdaad. In de voorjaarsklassiekers heeft hij helemaal niets te zoeken. Hij start daar alleen maar omdat Rabo daar geen specialisten heeft.quote:Op maandag 3 september 2012 19:02 schreef Marcoss het volgende:
Dat hij de voorjaarsklassiekers over slaat, vind ik misschien niet eens zo'n slecht plan trouwens. Er zijn in het voorjaar zoveel mooie koersen waar hij ook meer kans maakt zoals Parijs-Nice, Catalonië, Baskenland of Romandië..
quote:Op maandag 3 september 2012 19:59 schreef Mani89 het volgende:
Robert heeft het zelf ook door gelukkig
[..]
Fixed.quote:Op maandag 3 september 2012 21:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Inderdaad. In de voorjaarsklassiekers heeft hij om eigenlijk onverklaarbare reden helemaal niets meer te zoeken.
Zo klopt die inderdaad wat beter, want hij heeft toch wel laten zien dat hij in de Ardennen klassiekers toch vrij goed uit de voeten kan. Al moet hij dan wel topfit zijn natuurlijk. Dat hij dat opeens niet meer zou kunnen, zou inderdaad onverklaarbaar zijn (buiten de voorbereiding dan).quote:
Hesjedal is 'Mister Nobody'?quote:„Ik ben heel kalm”, benadrukte de Spanjaard, die 5 dagen voor de finish in Madrid een voorsprong van 28 seconden op zijn landgenoot Contador verdedigt. „Maar als ik eerlijk ben, dan denk ik dat Contador zondag als winnaar wordt uitgeroepen.” „Tweede eindigen achter Contador is niet hetzelfde als achter 'Mister Nobody' finishen”, zei Rodriguez. „Ook dat zou een goede prestatie zijn.”
Is hij de Spaanse Johan Derksen?quote:
Dat is niet rullevant in deze discussie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Is hij de Spaanse Johan Derksen?
In het Engels is het net iets genuanceerder:quote:
quote:“I’m taking it day by day,” Rodriguez said, “my tactic is not to think about tomorrow. To be perfectly honest, if I seem so calm about what I’m doing it’s because I keep on expecting Contador to beat me. Finishing second behind Contador isn’t like finishing a race behind Johnny Nobody, it’s a great achievement.”
Cataldo reed toch nog 12 km/uur gemiddeld in de laatste 2 kilometers dusquote:Cuitu Negru (2 KM banner→FINISH). Rodriguez: 8 min 38 sec. Contador: 8 min 40 sec. ... Cataldo (stage winner): 9 min 56 sec.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Riis en Lefevere hebben na dat interview ongetwijfeld al laten checken of die Nobody nog een lopend contract heeft.
Denk dat Leo van Vliet 'm ook wel in de gaten zal houden. Misschien heeft ie wel Nederlandse roots.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Riis en Lefevere hebben na dat interview ongetwijfeld al laten checken of die Nobody nog een lopend contract heeft.
Jij hebt nog met hem gekoerst zie ik in je sigquote:
Ontsnapping en gok weinig actie in het klassement.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:31 schreef AldoTheApache het volgende:
Hoe is de etappe van vandaag? Spannend of een massasprint?
Dan is de laatste 2km spannendquote:Op woensdag 5 september 2012 11:37 schreef the_critic het volgende:
Aankomst bergop.. dus zal wel weer Contador zijn die aanvalt, en aanvalt, en aanvalt... en Rodriquez die wint![]()
En spannend of massasprint... ik snap het niet?! Massasprint is niet spannend?
Mwa, het is zo niet steil.. Ik kan me haast niet voorstellen dat contador het hier gaat proberen.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:37 schreef the_critic het volgende:
Aankomst bergop.. dus zal wel weer Contador zijn die aanvalt, en aanvalt, en aanvalt... en Rodriquez die wint![]()
En spannend of massasprint... ik snap het niet?! Massasprint is niet spannend?
niet stijl, maar wel 40km oplopend.. Dus dan voel je dat vanzelf wel..quote:Op woensdag 5 september 2012 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa, het is zo niet steil.. Ik kan me haast niet voorstellen dat contador het hier gaat proberen.
Maar hij heeft me al eerder verrast deze Vuelta
Wij wel, maar denk dat hier minstens 25 man bij elkaar gaan finishen.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:42 schreef the_critic het volgende:
[..]
niet stijl, maar wel 40km oplopend.. Dus dan voel je dat vanzelf wel..
Terpstra 1 van de 1e dagen volgens mij.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Hebben Terpstra, Dekker en Boom al een keer meegezeten in een ontsnapping?
25?! ik denk dat gewoon Bertje en Purito samen eindigen, en de rest weer flink erachter. (misschien wel wat man ervoor omdat een kopgroep wegblijft, maar zeker geen 25 man bij elkaar)quote:Op woensdag 5 september 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wij wel, maar denk dat hier minstens 25 man bij elkaar gaan finishen.
Heb je de stijgingspercentages al gezien?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
25?! ik denk dat gewoon Bertje en Purito samen eindigen, en de rest weer flink erachter. (misschien wel wat man ervoor omdat een kopgroep wegblijft, maar zeker geen 25 man bij elkaar)
Maar we spreken elkaar vanavond welWe gaan het zien
Jup terpstra in begin, maar liet zich uitzakken omdat hij toen nog op 6sec in klassement stond en de kopgroep niet de vrijheid kreeg (ivm kans boni seconden). Nadat hij teruggezakt was, kon de rest van groep toch leuke voorsprong rijden (maar in finale alsnog teruggepakt)quote:Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Terpstra 1 van de 1e dagen volgens mij.
Het is 3% he? Het is meer zaak dat je uit de wind zit dan dat je je klimspieren moet aanspreken. Denk dat bertje er ook weinig voor voelt om 17 km te gaan knechten voor J-Rodquote:Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
25?! ik denk dat gewoon Bertje en Purito samen eindigen, en de rest weer flink erachter. (misschien wel wat man ervoor omdat een kopgroep wegblijft, maar zeker geen 25 man bij elkaar)
Nah niet met zijn 2-en, ik denk dat de rest van de top 10 zeker in het spoor moet kunnen blijven. Misschien dat ze tijdelijk wegrijden op dat steile stukje maar daarna vlakt het weer af en heeft het voor hen 2-en weinig zin om met zijn tweeen de rest op achterstand te rijden...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
Het steile stukje is ook nog geen 8%. In de klim van maandag was dat een recuperatiestrook geweestquote:Op woensdag 5 september 2012 11:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Nah niet met zijn 2-en, ik denk dat de rest van de top 10 zeker in het spoor moet kunnen blijven. Misschien dat ze tijdelijk wegrijden op dat steile stukje maar daarna vlakt het weer af en heeft het voor hen 2-en weinig zin om met zijn tweeen de rest op achterstand te rijden...
We zullen wel zien.. Ik gok dat de afstand doorslag geeft, de rest hier de stijgingsgraad... we gaan het meemaken...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:46 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Heb je de stijgingspercentages al gezien?
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:49 schreef Steven184 het volgende:
Met genoeg wind kan het trouwens nog een verraderlijke klim worden..
quote:Weather: warming up as temperatures reach 26°C (78°F) with a light tailwind for most of the day.
Misschien dat Bertje daar nog eens een poging waagt, en dat de rest even moet passen cq gewoon op eigen tempo verder rijdt...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het steile stukje is ook nog geen 8%. In de klim van maandag was dat een recuperatiestrook geweest
twitter:ItsCycling twitterde op woensdag 05-09-2012 om 13:54:29#Vuelta2012 Contador is trying it the hard way. He's in a break of 40 riders, 40 seconds gap to Rodriguezs (KAT). Contador virtual leader! reageer retweet
Alweer samen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:59 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:ItsCycling twitterde op woensdag 05-09-2012 om 13:54:29#Vuelta2012 Contador is trying it the hard way. He's in a break of 40 riders, 40 seconds gap to Rodriguezs (KAT). Contador virtual leader! reageer retweet
Ik denk wel dat dit de manier is om Rodriguez kapot te rijden. In de aankomst op Valdezcarray (met waaiers) was Contador ook duidelijk de betere.quote:
Deed hij mee dan?quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 14:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
koploper(s) - 11 renners
72 Astarloza (SPA, EUS) +1:10:15
42 Ballan (ITA, BMC) +1:33:50
15 Mondory (FRA, ALM) +2:02:18
65 Duque (COL, COF) +2:03:54
214 Ligthart (NED, VCD) +2:07:23
162 Boom (NED, RAB) +2:09:30
207 Pires (POR, STB) +2:10:25
27 Ramírez (SPA, ACG) +2:11:16
148 Terpstra (NED, OPQ) +2:11:25
3 Erviti (SPA, MOV) +2:31:03
184 Pate (VS, SKY) +2:32:21
Peloton op 2m38s
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Hebben Terpstra, Dekker en Boom al een keer meegezeten in een ontsnapping?
http://www.nusport.nl/thi(...)o-los-gladiolos.htmlquote:El muerte o los gladiolos
Alberto Contador viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. En viel aan.
Door Thijs Zonneveld
En als hij het niet deed, dan deed iemand anders het wel. Of ze nu Alejandro Valverde, Joaquim Rodriguez, Chris Froome, Robert Gesink of Igor Anton heten: de Vuelta is tot nu toe een aaneenschakeling van aanvallen en demarrages.
Niemand houdt in. Niemand wacht af. Niemand doet aan tactiek. Elke meter bergop wordt aangegrepen om de rest pijn te doen. Elke meter bergaf trouwens ook. En elk zuchtje wind wordt gebruikt om een waaier te trekken. Het is totale chaos, elke dag weer. En het is een verademing om naar te kijken.
Ik kan er een paar demarrages naast zitten, maar ik denk niet dat het overdreven is om te zeggen dat de leider in de Vuelta een keer of tweehonderd onder vuur is komen te liggen. Dat is precies tweehonderd keer meer dan de leider in de Tour de France werd aangevallen.
Vergeleken met de Vuelta was de Tour een gezapig oudemannenritje. Het viel me achteraf nog mee dat de renners in de Tour halverwege niet op een terras gingen zitten voor koffie met een appelpunt en extra veel slagroom.
Bob Ross-landschappen
Normaal gesproken kun je de Vuelta half snurkend en met een half oog volgen; er rijdt de hele dag een groepje met kansloze Fernandezen en Hernandezen vooruit, en pas in de finale moet je een beetje opletten. Maar dat is dit jaar compleet anders.
Ik heb nog geen oog dichtgedaan. Ik durf zelfs niet met mijn ogen te knipperen omdat ik bang ben dat ik weer een demarrage mis.
Deze Vuelta heeft alles. Belachelijk steile bergen, verraderlijke finales, zijwinden die het peloton aan stukken rijten, onontdekte geitenpaadjes, massasprints op een Formule 1-circuit, Bob Ross-landschappen, miljoenensteden, verlaten spookdorpjes en een peloton renners dat naar Spanje is gekomen met het mes tussen de tanden en de blik op moorden.
Die arme Chris Froome weet niet wat hem overkomt. De Spaanse klimmers scheuren hem aan stukken. Froome zei in een interview met Velonation dat die stortvloed aan demarrages toch iets anders was dan het kabbelende beekje van excuusaanvallen in de Tour. Ja, duh. Welkom in Spanje, Chris.
Gelukstranen
En dan rijdt er ook nog een Colombiaan mee die Winner Anacona heet. Jongens, jongens, hoe verzin je het, zo'n naam? Winner Anacona, daar zou je toch een moord voor doen als je Kenny van Hummel of Theo Bos heet? Winner Anacona zien fietsen op de Lagos de Covadonga, dat is een gedicht waar je gelukstranen van in je ogen schieten.
Ik weet al hoe ik mijn zoon (dochter, ook goed) ooit noem. Vooral omdat Winner Anacona in de Vuelta hetzelfde doet als al die andere mannen om hem heen: hij hijst zich met zijn tong in zijn voorwiel naar boven zo hard als hij kan. Dag na dag na dag.
Deze Vuelta is wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. Pompen of verzuipen. El muerte o los gladiolos. Aanvallen tot de dood erop volgt.
Van mij mag de Vuelta volgend jaar drie maanden duren.
Hopen dat het lukt!quote:Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef baggerbaas het volgende:
Saxo probeert een Herasje te toen. 3 man in de aanval en Contador gaat er nu naartoe springen.
Baas.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Contador
Wat een kneus is dat toch
Froome![]()
![]()
![]()
Dan kan het al veel te laat zijn, hij moet nu zelf meedraaien.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez zal wel weer wachten tot de slotkilometer van de eindklim voor hij zelf iets doet.
Giro-style te lang in de wielen hangen en dan vast weer klagen over 'een valse aanval' nadat hij inderdaad pas op 2 kilometer van de finish uit het wiel van Losada komt...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez zal wel weer wachten tot de slotkilometer van de eindklim voor hij zelf iets doet.
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:09 schreef Syntix het volgende:
Froome, wat een eindbaas![]()
Gewoon ff TdF, OS en dan nog een ronde van Spanje goed doen
Een koers zonder achtergrondgeluiden, vreselijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:12 schreef Guard het volgende:
Lippens weet het wel spannend te maken
Nee heeft al bijna 50 seconden op rodriguezquote:Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef AldoTheApache het volgende:
zit contador met de kopgroep met de rode trui? Of zit de rode trui in de groep erachter?
Dit en bovendien staat er ook nog een "rekening" open van die waaieretappe waar Katusha vrolijk mee ging rijden terwijl Valverde op de grond lag.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou als Valverde toch Intxausti en Quintana niet laten wachten. Die eerste kan de top 10 in en die tweede kan misschien wel bij Contador blijven en de rit winnen.
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zeroquote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
hihahiho waar staat je holmaatje nu?
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zero
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zero
Idd.quote:
Ja hoor, lekker nuttig hoor. Contador moet sowieso dat gas opentrekken op die slotklim, dus waarom zou je in godesnaam mee gaan rijden om Contador in een zetel te helpen?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:10 schreef Sasman het volgende:
Die andere nichten mogen Bertjeuh ook wel wat helpen. Denken ze anders te kunnen gaan winnen.
Beetje geld schuiven...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, lekker nuttig hoor. Contador moet sowieso dat gas opentrekken op die slotklim, dus waarom zou je in godesnaam mee gaan rijden om Contador in een zetel te helpen?
Echt héquote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Idd.Haten op het gebruiken van Contador, maar wel fan zijn van Christopher 'bloedziekte' Froome, some people.
Moeten toch wat 'knechten' te koop zijn in dat groepje Contador lijkt mij, valt mij tegen dat er nog niemand mee op kop rijdt...
Ok Steven-ik-zou-graag-mod-zijnquote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:
KnutdeIJsbeer en Syntix: elke keer als jullie de neiging hebben op elkaar te reageren, een tip:
DOE HET NIET!
Je kan ook gewoon niets doen en alsnog lossen. Door te helpen krijg je (heel misschien) ooit nog eens iets terug van Contador.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, lekker nuttig hoor. Contador moet sowieso dat gas opentrekken op die slotklim, dus waarom zou je in godesnaam mee gaan rijden om Contador in een zetel te helpen?
ok!quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:
KnutdeIJsbeer en Syntix: elke keer als jullie de neiging hebben op elkaar te reageren, een tip:
DOE HET NIET!
Nog iets beters, neem een ABO en negeer elkaarquote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Steven184 het volgende:
DOE HET NIET!
Saxo heeft een punch gedaan. Bertjueh met 1 knecht voorop 1 minuut heeft Bertjueh voor en Rodriguez en Valverde zitten in dat achtervolgend groepje en daarachter op 2 minuten zitten Froome en Gesink.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Volgens Gio Lippens zit Rojas in de kopgroep.
3 man van Saxo in de aanval in de afdaling van de op 2 na laatste klim --> Groep vooruit. Op de 1 na laatste klim ging Contador er achteraan en Valverde en Rodriguez konden niet mee. In de afdaling van die klim de voorsprong uitgebreid en nu rijdt Contador dus 1.10 voor op Rodriguez.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:19 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
vertel even, want ik heb het ook gemist
Op dit terrein is de motor van Rodriguez ook niet voldoende, lastige situatie voor hem.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef OProg het volgende:
Rodriguez moet misschien maar overwegen om mee te rijden anders gaat het zoiezo kansloos worden.
Ja, hoe is dit precies gebeurd? Ik zit ff te lezen, en opeens dit.quote:
Bedankt!quote:Op woensdag 5 september 2012 16:20 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
3 man van Saxo in de aanval in de afdaling van de op 2 na laatste klim --> Groep vooruit. Op de 1 na laatste klim ging Contador er achteraan en Valverde en Rodriguez konden niet mee. In de afdaling van die klim de voorsprong uitgebreid en nu rijdt Contador dus 1.10 voor op Rodriguez.
In de afdaling van de 1 na laaste klim blijkbaarquote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, hoe is dit precies gebeurd? Ik zit ff te lezen, en opeens dit.
Op de klimquote:Op woensdag 5 september 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de afdaling van de 1 na laaste klim blijkbaar
Dat zou wel heel slecht zijn voor Rodriguez, want die zitten er heel ver achter.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:24 schreef DeeBee het volgende:
Zie eerder het groepje Froome terugkomen bij Rodriguez en Valverde dan dat dat groepje bij Contador terugkomt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |