http://www.nusport.nl/thi(...)o-los-gladiolos.htmlquote:El muerte o los gladiolos
Alberto Contador viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. Viel aan. En viel aan.
Door Thijs Zonneveld
En als hij het niet deed, dan deed iemand anders het wel. Of ze nu Alejandro Valverde, Joaquim Rodriguez, Chris Froome, Robert Gesink of Igor Anton heten: de Vuelta is tot nu toe een aaneenschakeling van aanvallen en demarrages.
Niemand houdt in. Niemand wacht af. Niemand doet aan tactiek. Elke meter bergop wordt aangegrepen om de rest pijn te doen. Elke meter bergaf trouwens ook. En elk zuchtje wind wordt gebruikt om een waaier te trekken. Het is totale chaos, elke dag weer. En het is een verademing om naar te kijken.
Ik kan er een paar demarrages naast zitten, maar ik denk niet dat het overdreven is om te zeggen dat de leider in de Vuelta een keer of tweehonderd onder vuur is komen te liggen. Dat is precies tweehonderd keer meer dan de leider in de Tour de France werd aangevallen.
Vergeleken met de Vuelta was de Tour een gezapig oudemannenritje. Het viel me achteraf nog mee dat de renners in de Tour halverwege niet op een terras gingen zitten voor koffie met een appelpunt en extra veel slagroom.
Bob Ross-landschappen
Normaal gesproken kun je de Vuelta half snurkend en met een half oog volgen; er rijdt de hele dag een groepje met kansloze Fernandezen en Hernandezen vooruit, en pas in de finale moet je een beetje opletten. Maar dat is dit jaar compleet anders.
Ik heb nog geen oog dichtgedaan. Ik durf zelfs niet met mijn ogen te knipperen omdat ik bang ben dat ik weer een demarrage mis.
Deze Vuelta heeft alles. Belachelijk steile bergen, verraderlijke finales, zijwinden die het peloton aan stukken rijten, onontdekte geitenpaadjes, massasprints op een Formule 1-circuit, Bob Ross-landschappen, miljoenensteden, verlaten spookdorpjes en een peloton renners dat naar Spanje is gekomen met het mes tussen de tanden en de blik op moorden.
Die arme Chris Froome weet niet wat hem overkomt. De Spaanse klimmers scheuren hem aan stukken. Froome zei in een interview met Velonation dat die stortvloed aan demarrages toch iets anders was dan het kabbelende beekje van excuusaanvallen in de Tour. Ja, duh. Welkom in Spanje, Chris.
Gelukstranen
En dan rijdt er ook nog een Colombiaan mee die Winner Anacona heet. Jongens, jongens, hoe verzin je het, zo'n naam? Winner Anacona, daar zou je toch een moord voor doen als je Kenny van Hummel of Theo Bos heet? Winner Anacona zien fietsen op de Lagos de Covadonga, dat is een gedicht waar je gelukstranen van in je ogen schieten.
Ik weet al hoe ik mijn zoon (dochter, ook goed) ooit noem. Vooral omdat Winner Anacona in de Vuelta hetzelfde doet als al die andere mannen om hem heen: hij hijst zich met zijn tong in zijn voorwiel naar boven zo hard als hij kan. Dag na dag na dag.
Deze Vuelta is wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. Pompen of verzuipen. El muerte o los gladiolos. Aanvallen tot de dood erop volgt.
Van mij mag de Vuelta volgend jaar drie maanden duren.
Hopen dat het lukt!quote:Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef baggerbaas het volgende:
Saxo probeert een Herasje te toen. 3 man in de aanval en Contador gaat er nu naartoe springen.
Baas.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Contador
Wat een kneus is dat toch
Froome![]()
![]()
![]()
Dan kan het al veel te laat zijn, hij moet nu zelf meedraaien.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez zal wel weer wachten tot de slotkilometer van de eindklim voor hij zelf iets doet.
Giro-style te lang in de wielen hangen en dan vast weer klagen over 'een valse aanval' nadat hij inderdaad pas op 2 kilometer van de finish uit het wiel van Losada komt...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rodriguez zal wel weer wachten tot de slotkilometer van de eindklim voor hij zelf iets doet.
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:09 schreef Syntix het volgende:
Froome, wat een eindbaas![]()
Gewoon ff TdF, OS en dan nog een ronde van Spanje goed doen
Een koers zonder achtergrondgeluiden, vreselijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:12 schreef Guard het volgende:
Lippens weet het wel spannend te maken
Nee heeft al bijna 50 seconden op rodriguezquote:Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef AldoTheApache het volgende:
zit contador met de kopgroep met de rode trui? Of zit de rode trui in de groep erachter?
Dit en bovendien staat er ook nog een "rekening" open van die waaieretappe waar Katusha vrolijk mee ging rijden terwijl Valverde op de grond lag.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou als Valverde toch Intxausti en Quintana niet laten wachten. Die eerste kan de top 10 in en die tweede kan misschien wel bij Contador blijven en de rit winnen.
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zeroquote:Op woensdag 5 september 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
hihahiho waar staat je holmaatje nu?
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zero
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waar was bertje in de TdF, owja zero zero zero zero
Idd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |