Het is te veelomvattend om het hele stelsel aan wetten hier te bespreken.-edit- userbashquote:Op maandag 3 september 2012 17:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent zelf ook niet geinformeerd en probeert hier even de moral high ground te nemen. Noted.
Das me nogal worstquote:
Ik heb het over het verkiezingsgeblaat over strenger straffen, waar ze niet alleen in dit geval, maar in geen enkel geval iets aan hebben gedaan.quote:Op maandag 3 september 2012 17:06 schreef Re het volgende:
[..]
kun je me even wijzen op de passage waar kinderen harder gestraft moeten worden, tot voorbij hun volwassenheid
Met TBS niet?quote:Op maandag 3 september 2012 16:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een beetje lastig om uit te leggen dat er een maximumstraf is waarbij je bij voorbaat al kunt stellen dat de dader in kwestie niet gerehabiliteerd is, en de slachtoffers geen recht is aangedaan.
Waarom begin je nu te schelden eigenlijk?quote:Op maandag 3 september 2012 17:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het is te veelomvattend om het hele stelsel aan wetten hier te bespreken. Maar dat zul jij in je infantiele dommigheid niet snappen nee
Schelden? -edit- woordgebrek zonder tegenargumentquote:Op maandag 3 september 2012 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom begin je nu te schelden eigenlijk?
De wet faalt hier qua recht doen. Het zijn ook maar door ons verzonnen wetjes hoor, die zijn niet heilig en onfeilbaar.quote:Op maandag 3 september 2012 16:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee de wet faalt in het voorzien in jouw voorkeur.
Door te vragen naar jouw relevante kennis op dit gebied omdat je claimt dat jij wel bent geinformeerd ben ik infantiel en dom, het moet niet gekker worden.quote:
Rechtvaardigheid is natuurlijk objectief meetbaar.quote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De wet faalt hier qua recht doen. Het zijn ook maar door ons verzonnen wetjes hoor, die zijn niet heilig en onfeilbaar.
Nee, doordat je niet accepteert dat "de wet" niet zomaar even in gesimplificeerde vorm voor je kan worden uitgetekend.quote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door te vragen naar jouw relevante kennis op dit gebied omdat je claimt dat jij wel bent geinformeerd ben ik infantiel en dom, het moet niet gekker worden.
Wat een onzin. Je hoeft alleen maar de maximum strafmaat hier aan te passen, dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid.quote:Op maandag 3 september 2012 16:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar dat zou je het ook vinden wanneer de wetten worden aangepast en jij of je familie erbij genaaid wordt door dezen of gene met een aanzienlijke invloed.
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt nietquote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De wet faalt hier qua recht doen. Het zijn ook maar door ons verzonnen wetjes hoor, die zijn niet heilig en onfeilbaar.
Waar vraag ik daarom dan? Jij claimt dat mensen zich niet hebben verdiept in de materie. Ik vraag aan jou waarin ze zich moeten verdiepen, vervolgens weet je dat niet te beantwoorden en begin je te schelden.quote:Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee, doordat je niet accepteert dat "de wet" niet zomaar even in gesimplificeerde vorm voor je kan worden uitgetekend.
Volgens mij kan jij dat niet bepalen.quote:En omdat je blijkbaar niet voornemens bent je te verdiepen in hetgeen volgens jou niet voldoet, al weet je er klaarblijkelijk echt heel weinig van.
Oh ja?quote:Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hoeft alleen maar de maximum strafmaat hier aan te passen, dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid.
Redelijk ja.quote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Rechtvaardigheid is natuurlijk objectief meetbaar.
En iedereen is op 18 jarige leeftijd wel geestelijk volwassen natuurlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt niet
Doet niets af aan de daad. De wet is hier zwaar achterhaald en door de realiteit ingehaald.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt niet
Waar je je in moet verdiepen is de wetquote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar vraag ik daarom dan? Jij claimt dat mensen zich niet hebben verdiept in de materie. Ik vraag aan jou waarin ze zich moeten verdiepen, vervolgens weet je dat niet te beantwoorden en begin je te schelden.
Nee, maar het is een goeie gokquote:Volgens mij kan jij dat niet bepalen.
Teeven heeft een wetsvoorstel ingediend waarbij de jeugddetentie van maximaal 24 naar 48 maanden zou gaan. Voor 15-jarigen zou dit niet gaan gelden (die vallen nu onder het maximum van 12 maanden), maar voor die groep gelden wel kleine aanscherpingen (bijvoorbeeld ten aanzien van de voorwaardelijke invrijheidsstelling).quote:Op maandag 3 september 2012 17:06 schreef Re het volgende:
[..]
kun je me even wijzen op de passage waar kinderen harder gestraft moeten worden, tot voorbij hun volwassenheid
Onzin, je kan voor zware misdrijven prima een aanpassing maken. Iets wat in andere landen ook vaak gebeurd.quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh ja?
Maar als je een kind behandelt als een volwassene.... Is het dan niet feitelijk een volwassene?
Enig idee op hoeveel punten dit andere wetten raakt?
nope, de daad is gepleegd door een 15-jarige, iemand die dus niet volwassen is en nog niet volledig is uitgegroeid... dus het doet er zeker wel iets aan afquote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doet niets af aan de daad. De wet is hier zwaar achterhaald en door de realiteit ingehaald.
Verschilt, maar pas rond je 23e ben je doorgaans biologisch gezien volwassen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En iedereen is op 18 jarige leeftijd wel geestelijk volwassen natuurlijk.
Hersenen zijn doorgaans pas volgroeid in het 24e levensjaar.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |