Nee, doordat je niet accepteert dat "de wet" niet zomaar even in gesimplificeerde vorm voor je kan worden uitgetekend.quote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door te vragen naar jouw relevante kennis op dit gebied omdat je claimt dat jij wel bent geinformeerd ben ik infantiel en dom, het moet niet gekker worden.
Wat een onzin. Je hoeft alleen maar de maximum strafmaat hier aan te passen, dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid.quote:Op maandag 3 september 2012 16:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar dat zou je het ook vinden wanneer de wetten worden aangepast en jij of je familie erbij genaaid wordt door dezen of gene met een aanzienlijke invloed.
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt nietquote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De wet faalt hier qua recht doen. Het zijn ook maar door ons verzonnen wetjes hoor, die zijn niet heilig en onfeilbaar.
Waar vraag ik daarom dan? Jij claimt dat mensen zich niet hebben verdiept in de materie. Ik vraag aan jou waarin ze zich moeten verdiepen, vervolgens weet je dat niet te beantwoorden en begin je te schelden.quote:Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee, doordat je niet accepteert dat "de wet" niet zomaar even in gesimplificeerde vorm voor je kan worden uitgetekend.
Volgens mij kan jij dat niet bepalen.quote:En omdat je blijkbaar niet voornemens bent je te verdiepen in hetgeen volgens jou niet voldoet, al weet je er klaarblijkelijk echt heel weinig van.
Oh ja?quote:Op maandag 3 september 2012 17:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hoeft alleen maar de maximum strafmaat hier aan te passen, dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid.
Redelijk ja.quote:Op maandag 3 september 2012 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Rechtvaardigheid is natuurlijk objectief meetbaar.
En iedereen is op 18 jarige leeftijd wel geestelijk volwassen natuurlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt niet
Doet niets af aan de daad. De wet is hier zwaar achterhaald en door de realiteit ingehaald.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
iemand die niet volwassen is heeft nou eenmaal een beperkt gevoel voor verantwoordelijkheid, dat kun je ze niet aanrekenen, dan stel je dus de grens op 18 jaar, en dat is gewoon een wetenschappelijke grens voor het volgroeid zijn van het lichaam en dus ook de hersenen. Dus nee de wet faalt niet
Waar je je in moet verdiepen is de wetquote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar vraag ik daarom dan? Jij claimt dat mensen zich niet hebben verdiept in de materie. Ik vraag aan jou waarin ze zich moeten verdiepen, vervolgens weet je dat niet te beantwoorden en begin je te schelden.
Nee, maar het is een goeie gokquote:Volgens mij kan jij dat niet bepalen.
Teeven heeft een wetsvoorstel ingediend waarbij de jeugddetentie van maximaal 24 naar 48 maanden zou gaan. Voor 15-jarigen zou dit niet gaan gelden (die vallen nu onder het maximum van 12 maanden), maar voor die groep gelden wel kleine aanscherpingen (bijvoorbeeld ten aanzien van de voorwaardelijke invrijheidsstelling).quote:Op maandag 3 september 2012 17:06 schreef Re het volgende:
[..]
kun je me even wijzen op de passage waar kinderen harder gestraft moeten worden, tot voorbij hun volwassenheid
Onzin, je kan voor zware misdrijven prima een aanpassing maken. Iets wat in andere landen ook vaak gebeurd.quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh ja?
Maar als je een kind behandelt als een volwassene.... Is het dan niet feitelijk een volwassene?
Enig idee op hoeveel punten dit andere wetten raakt?
nope, de daad is gepleegd door een 15-jarige, iemand die dus niet volwassen is en nog niet volledig is uitgegroeid... dus het doet er zeker wel iets aan afquote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doet niets af aan de daad. De wet is hier zwaar achterhaald en door de realiteit ingehaald.
Verschilt, maar pas rond je 23e ben je doorgaans biologisch gezien volwassen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En iedereen is op 18 jarige leeftijd wel geestelijk volwassen natuurlijk.
Hersenen zijn doorgaans pas volgroeid in het 24e levensjaar.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je rechtsgeleerde zijn om over deze zaak een oordeel te mogen vormen?quote:Op maandag 3 september 2012 17:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Waar je je in moet verdiepen is de wetWelke fundamenten er zijn, waarom. Welke regels er uit die fundamenten voortvloeien, de samenhang tussen wetten en allerhande concepten die ten grondslag liggen aan die wetten, etc, etc.
Oh we doen gewoon maar wat? Natte vinger werk?quote:
dus van 2 naar 4 jaarquote:Op maandag 3 september 2012 17:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Teeven heeft een wetsvoorstel ingediend waarbij de jeugddetentie van maximaal 24 naar 48 maanden zou gaan. Voor 15-jarigen zou dit niet gaan gelden (die vallen nu onder het maximum van 12 maanden), maar voor die groep gelden wel kleine aanscherpingen (bijvoorbeeld ten aanzien van de voorwaardelijke invrijheidsstelling).
Zie het wetsvoorstel hier: http://www.rijksoverheid.(...)centenstrafrech.html
Op welk argument moet die aanpassing dan berusten? De daad?quote:Op maandag 3 september 2012 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, je kan voor zware misdrijven prima een aanpassing maken. Iets wat in andere landen ook vaak gebeurd.
Nee, een oordeel vormen mag altijd.quote:Op maandag 3 september 2012 17:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je rechtsgeleerde zijn om over deze zaak een oordeel te mogen vormen?
true maar in dit land hebben we nou eenmaal de grens daar liggen waarschijnlijk gebaseerd op toerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks. In amerika maken ze er wel een zooitje van met tig verschillende leeftijdsgrenzen voor verschillende dingen (16 auto, 18 stemmen, 21 bier)quote:Op maandag 3 september 2012 17:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Hersenen zijn doorgaans pas volgroeid in het 24e levensjaar.
Nee, dat ben ik wel met je eens. Levenslang zou ook nooit kunnen in een geval als dit als gevolg van door Nederland geratificeerde (kinderrecht)verdragen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:18 schreef Re het volgende:
[..]
dus van 2 naar 4 jaar
de onderbuikjes hier willen het liefst gewoon levenslang, dus 4 jaar zal geen verbetering zijn me dunkt
Wat is dat nou voor onzinargumentquote:Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
true maar in dit land hebben we nou eenmaal de grens daar liggen waarschijnlijk gebaseerd op toerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks. In amerika maken ze er wel een zooitje van met tig verschillende leeftijdsgrenzen voor verschillende dingen (16 auto, 18 stemmen, 21 bier)
Hier kunnen rechters bij daders ouder dan 16 ook het volwassenenstrafrecht toepassen. Levenslang kan dan echter nooit worden opgelegd.quote:Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
true maar in dit land hebben we nou eenmaal de grens daar liggen waarschijnlijk gebaseerd op toerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks. In amerika maken ze er wel een zooitje van met tig verschillende leeftijdsgrenzen voor verschillende dingen (16 auto, 18 stemmen, 21 bier)
Ah, daar hebben we het gebrek aan nuance weer.quote:Op maandag 3 september 2012 17:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh we doen gewoon maar wat? Natte vinger werk?
yeah whatever... 18 is een volwassenen grens, volgens het rechtquote:Op maandag 3 september 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzinargumentWij hebben ook 12 aansprakelijkheid, 16 hogere straffen en bier, 18 auto
true, maar het ging in mijn ogen even over de definitie van een volwassene, maar okquote:Op maandag 3 september 2012 17:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Hier kunnen rechters bij daders ouder dan 16 ook het volwassenenstrafrecht toepassen. Levenslang kan dan echter nooit worden opgelegd.
Een andere manier van hiernaar kijken is dat meer dan 99% van de mensen onder 18 heel goed weten dat je niet zomaar iemand neersteekt, en dat deze gast dus gewoon een psychopaat is. Doe niet net alsof kinderen helemaal niets weten en begrijpen, alsjeblieft zeg.quote:Op maandag 3 september 2012 17:14 schreef Re het volgende:
[..]
Alsof dat hier anders is.quote:Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
Want kinderen hebben geen idee dat mensen doodssteken fout is? Denk aub even na voordat je dat soort uitspraken doet.quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh ja?
Maar als je een kind behandelt als een volwassene.... Is het dan niet feitelijk een volwassene?
Enig idee op hoeveel punten dit andere wetten raakt?
quote:Op maandag 3 september 2012 15:57 schreef yavanna het volgende:
Zo zo, drie hele jaren ''straf'' voor het wegnemen van het leven van een jong meisje.
Maar goed, zo'n gestoord figuur moet natuurlijk nog een kans krijgen.
Ja, hij is ook erg ontdaan door alle negatieve reacties na zijn heldendaad.quote:Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef yavanna het volgende:
[..]
1 jaar cel en 2 jaar jeugd TBS, want 1 jaar TBS voorwaardelijk.
Hij zal wel een slechte jeugd gehad hebben en er is daarnaast ook al zoveel narigheid over hem geschreven. Arme knul, de rechter zal wel medelijden met hem hebben gehad.
Ja, heel goed, de daad. Iemand gewoon doodsteken is ook voor een kind een heel onnatuurlijke actie.quote:Op maandag 3 september 2012 17:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Op welk argument moet die aanpassing dan berusten? De daad?
Maar het gaat ook om de toerekeningsvatbaarheid van de dader. En als iemand niet volwassen is, is iemand niet op eenzelfde wijze in staat die afwegingen te maken, is men makkelijker beinvloedbaar en onder druk te zetten, etc, etc.
Komt er nog een stoornis bij.
Dus nee, het is geen onzin.
Je kunt niet zomaar zeggen "dat vinden we wel, maar we doen het toch anders". Enige coherentie in het geheel wordt wenselijk geacht.
Jawel. Maar de afwegingen zijn anders, evenals het besef. Kinderen laten zich veel makkelijker onder druk zetten bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 september 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want kinderen hebben geen idee dat mensen doodssteken fout is? Denk aub even na voordat je dat soort uitspraken doet.
Je lult gewoon. Zowel daar als hier heb je verschillen. Verkiesbaar zijn, zware motor, alcohol, brommer.quote:Op maandag 3 september 2012 17:25 schreef Re het volgende:
[..]
yeah whatever... 18 is een volwassenen grens, volgens het recht
Dus kinderen worden voortaan als volwassenen berecht? Want dat is wat je nu stelt.quote:Op maandag 3 september 2012 17:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, heel goed, de daad. Iemand gewoon doodsteken is ook voor een kind een heel onnatuurlijke actie.
Bij moord wel. En kinderen zijn helemaal niet te dom om te weten wat ze doen, hoe kom je daar in godsnaam bij?quote:Op maandag 3 september 2012 17:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dus kinderen worden voortaan als volwassenen berecht? Want dat is wat je nu stelt.
Of zijn kinderen te dom om te weten wat ze doen, behalve als ze echt iets onwenselijks doen?
Coherentie, zoals ik al zei. Is bij veel mensen op dit forum ver te zoeken.
Krijgen we de semantic bullshit weer. Laat ik het dan soep noemen in plaats van dom. Kinderen zijn te soep om als handelingsbekwaam te worden gezien. Maar dus niet te soep om als volwassene berecht te kunnen worden? Jouw soep, jouw keuze... Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 3 september 2012 17:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bij moord wel. En kinderen zijn helemaal niet te dom om te weten wat ze doen, hoe kom je daar in godsnaam bij?
mja, ik keek gewoon even naar wat het wetboek van strafrecht als grens aanhoudt qua volwassenheid, die andere dingen had ik er misschien niet bij hoeven halenquote:Op maandag 3 september 2012 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je lult gewoon. Zowel daar als hier heb je verschillen. Verkiesbaar zijn, zware motor, alcohol, brommer.
Op het feit dat moord een stuk ernstiger is dan zaken al diefstal of mishandeling bijvoorbeeld. En dat we recidive bij moord een stuk minder graag zien. Ik tenminste.quote:Op maandag 3 september 2012 17:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Krijgen we de semantic bullshit weer. Laat ik het dan soep noemen in plaats van dom. Kinderen zijn te soep om als handelingsbekwaam te worden gezien. Maar dus niet te soep om als volwassene berecht te kunnen worden? Jouw soep, jouw keuze... Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Waarom bij moord wel berechten als een volwassene en bij een ander vergrijp niet? Op welke geniale overweging rust dit idee?
En als het alleen nog maar om de daad gaat, dan betekent dat dus dat je alle omstandigheden eromheen buiten beschouwing laat he?
hear, hear ... en het is nog een kattenhater ook!quote:Op maandag 3 september 2012 17:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het is te veelomvattend om het hele stelsel aan wetten hier te bespreken. Maar dat zul jij in je infantiele dommigheid niet snappen nee
We berechten een kind als volwassene omdat het een ernstig feit betreft?quote:Op maandag 3 september 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Op het feit dat moord een stuk ernstiger is dan zaken al diefstal of mishandeling bijvoorbeeld. En dat we recidive bij moord een stuk minder graag zien. Ik tenminste.
Man wat een gelulquote:Dat jij vooral bezig bent met de gevoelens van die 15 jarige jongen en de kans op herhaling graag met twee handen aangrijpt is jouw probleem, maar zou niet het probleem van de maatschappij moeten zijn.
Ach ja, als je gevaarlijke psychopaten liever niet nieuwe slachtoffers ziet maken dan stem je wetten af op gut feeling.quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
We berechten een kind als volwassene omdat het een ernstig feit betreft?
Dat is strijdig met de logica die ten grondslag ligt aan het hele onderscheid tussen volwassenenstrafrecht en kinderstrafrecht.
[..]
Man wat een gelul
Waar heb ik het over de gevoelens van die jongen? Ik kijk gewoon naar de feitelijke reden waarom we kinderen berechten als kinderen, en er is bewijs te over dat dit onderscheid gerechtvaardigd is.
Hetzelfde geldt voor bepaalde stoornissen.
Jouw probleem is dat je de realiteit niet kunt accepteren. Jij wil een perfect veilig wereldje en denkt dat te bereiken door wetten af te stemmen op gut feeling.
Denkfout.
Maar dat snap je niet, omdat je niet voornemens bent je echt te verdiepen in wat wij aan wetten hebben en waarom. Gewoon heel boos zijn is makkelijker.
Mij een rotzorg, succes ermee!
Hoezo?quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Viajero het volgende:
Een gevaarlijke gek zou voor hetzelfde vergrijp juist langer moeten worden opgesloten dan een niet gestoord persoon omdat het risico op herhaling groter is.
Eh, ja:quote:Op maandag 3 september 2012 17:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
We berechten een kind als volwassene omdat het een ernstig feit betreft?
quote:Ten aanzien van degene die ten tijde van het begaan van een strafbaar feit de leeftijd van zestien jaren doch nog niet die van achttien jaren heeft bereikt, kan de rechter [...] recht doen overeenkomstig [het volwassenenstrafrecht], indien hij daartoe grond vindt in de ernst van het begane feit, [...]
Nee, als je dat doet door maar wat te rotzooien in je wetten zonder dat je daar een gedegen reden toe hebt.quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ach ja, als je gevaarlijke psychopaten liever niet nieuwe slachtoffers ziet maken dan stem je wetten af op gut feeling.
Langer opsluiten?quote:Ik zie het als het voorkomen van nieuwe slachtoffers. Ik heb overigens precies dezelfde mening over geesteszieken. Een gevaarlijke gek zou voor hetzelfde vergrijp juist langer moeten worden opgesloten dan een niet gestoord persoon omdat het risico op herhaling groter is.
Het is uiteraard maar een algemene arbitraire lijn, maar als je al denkt dat veel 18-jarigen niet echt geestelijk volwassen zijn, hoe kan je dan denken dat een 14-jarige dat wel is?quote:Op maandag 3 september 2012 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En iedereen is op 18 jarige leeftijd wel geestelijk volwassen natuurlijk.
16... Geen 14 he?quote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Eh, ja:
Artikel 77b Wetboek van Strafrecht:
[..]
TBS is vrij waardeloos omdat de instelling altijd is dat de gevaarlijke gek een tweede kans moet krijgen, en er geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid is voor artsen die het compleet fout hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 17:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee, als je dat doet door maar wat te rotzooien in je wetten zonder dat je daar een gedegen reden toe hebt.
[..]
Langer opsluiten?
Wat dacht je van behandelen? En guess what?
Dat gebeurt! Er zit geen max aan een TBS behandeltermijn bij volwassenen voor zover ik weet.
Maar ook dat is weer gebaseerd op een gut feeling. Wie zegt dat deze 15-jarige minder kans op herhaling heeft als hij (pak 'm beet ) 10 jaar vastzit en dan weer wordt losgelaten als 25-jarige en bij jou in de straat komt wonen?quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ach ja, als je gevaarlijke psychopaten liever niet nieuwe slachtoffers ziet maken dan stem je wetten af op gut feeling.
Ik zie het als het voorkomen van nieuwe slachtoffers. Ik heb overigens precies dezelfde mening over geesteszieken. Een gevaarlijke gek zou voor hetzelfde vergrijp juist langer moeten worden opgesloten dan een niet gestoord persoon omdat het risico op herhaling groter is.
Dat snap ik, maar je wetten moeten wel kloppend, samenhangend, bruikbaar en valide blijven.quote:Op maandag 3 september 2012 18:02 schreef Viajero het volgende:
En ik vind het voorkomen van nieuwe doden een gedegen reden.
Dat zijn in elk geval tien jaar waarin hij geen slachtoffers kan maken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:04 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Maar ook dat is weer gebaseerd op een gut feeling. Wie zegt dat deze 15-jarige minder kans op herhaling heeft als hij (pak 'm beet ) 10 jaar vastzit en dan weer wordt losgelaten als 25-jarige en bij jou in de straat komt wonen?
Nee, maar het hoofddoel is nu het altijd zo snel mogelijk geven van een tweede, derder, vierde, etc etc kans. En met dat doel ben ik het niet eens. En ik vermoed dat een meerderheid van de Nederlanders het daar niet mee eens is.quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je wetten moeten wel kloppend, samenhangend, bruikbaar en valide blijven.
Zoals ik al zei... Je zult je moeten verdiepen in het hoe en wat achter dat hele wettenstelsel om te begrijpen dat je niet zomaar even wat wetjes kunt aanpassen omdat je de uitkomst te cru vindt.
Dat is de prijs die je betaalt voor een fatsoenlijk rechtssysteem. Het KAN nooit perfect alle doelen tegelijk dienen.
Onmogelijk.
Maar we straffen mensen niet omdat ze misschien iets gaan doen.quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn in elk geval tien jaar waarin hij geen slachtoffers kan maken.
Bron?quote:Op maandag 3 september 2012 18:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, maar het hoofddoel is nu het altijd zo snel mogelijk geven van een tweede, derder, vierde, etc etc kans.
Het is niet "het hoofddoel".quote:En met dat doel ben ik het niet eens. En ik vermoed dat een meerderheid van de Nederlanders het daar niet mee eens is.
Zeg wijsneus, je faalt hier nogal. Want dit is nml al zo, alleen is die grens 16.quote:Op maandag 3 september 2012 17:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Krijgen we de semantic bullshit weer. Laat ik het dan soep noemen in plaats van dom. Kinderen zijn te soep om als handelingsbekwaam te worden gezien. Maar dus niet te soep om als volwassene berecht te kunnen worden? Jouw soep, jouw keuze... Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Waarom bij moord wel berechten als een volwassene en bij een ander vergrijp niet? Op welke geniale overweging rust dit idee?
En als het alleen nog maar om de daad gaat, dan betekent dat dus dat je alle omstandigheden eromheen buiten beschouwing laat he?
Zeg wijsneus, daar heb ik net al op gereageerdquote:Op maandag 3 september 2012 18:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeg wijsneus, je faalt hier nogal. Want dit is nml al zo, alleen is die grens 16.
En ook geen sociale contacten kan opdoen in de normale wereld, geen normaal werk kan uitvoeren, geen goede opleiding kan volgen. Ja, dat komt 10 jaar later echt prima uit de bak.quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn in elk geval tien jaar waarin hij geen slachtoffers kan maken.
En wat wil je daar mee zeggen?quote:En ik vermoed dat een meerderheid van de Nederlanders het daar niet mee eens is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |