Mehhhhh....quote:Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat het zo is. Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen. Je moet onder bedreiging betalen terwijl je het er niet mee eens bent. Het geld behoort jou toe en als anderen dat afpakken is dat diefstal.
Salarissen zouden ook bruto uitbetaald moeten worden. Iedere Nederlander moet zelf aangifte doen en belasting betalen.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Goed punt! Laat mooi zien wat voor hebzucht onze roverheid bezit
Het verstandigste wat ik tot op heden van je heb gehoord.quote:
Je hebt toch alle vrijheid om te vertrekken uit Nederland als het belastingklimaat hier je niet bevalt?quote:Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat het zo is. Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen. Je moet onder bedreiging betalen terwijl je het er niet mee eens bent. Het geld behoort jou toe en als anderen dat afpakken is dat diefstal.
quote:Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het verstandigste wat ik tot op heden van je heb gehoord.
Alleen fiscaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:01 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Je hebt toch alle vrijheid om te vertrekken uit Nederland als het belastingklimaat hier je niet bevalt?
Dat is dus verboden hè!quote:Op woensdag 5 september 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alle prijzen in winkels zouden ook excl. belastingen moeten zijn. Doen ze in de VS ook. Pas bij de kassa komt de state tax erbij. Mensen moeten zich elke dag bewust zijn wat de prijs van de overheid is.
De prijs van een fles jenever van ¤ 12,00 op drinksterkte van 35 % bestaat nu voor ¤ 5,26 accijns en ¤ 1,92 uit BTW, samen ¤ 7,18. Bij een verkoopprijs van ¤ 12,00 resteert ¤ 4,82.
Die fles dus gewoon in de folder voor ¤ 4,82 + belastingen.
Belasting betalen in het buitenland en wonen in Nederland.quote:
Het volk moet onwetend worden gehouden....quote:
Ja, daar wordt alles een stuk makkelijker van joh. Werknemers klagen nu al dat er veel te veel boekhouden gedaan moet worden, dat wordt in jou voorstel nog veel erger. Slecht plan dus.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Salarissen zouden ook bruto uitbetaald moeten worden. Iedere Nederlander moet zelf aangifte doen en belasting betalen.
Ja, transparantie enzovoorts, maar als winkelier gewoon mogen presenteren aan je klanten hoe veel accijns en/of BTW ze moeten betalen, nee dat dan toch weer liever niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het volk moet onwetend worden gehouden....
Ja, dat snap ik. Maar ik geloof dat we dan langs elkaar heen praten. Jij stelde dat belasting wel degelijk diefstal was omdat je verplicht bent te betalen enzovoort, waarop ik zei dat dat niet zo was, omdat je de vrijheid hebt om je ergens anders te vestigen. Wat is je mening daarover?quote:Op woensdag 5 september 2012 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Belasting betalen in het buitenland en wonen in Nederland.
Dat je volgens die redenatie geen vrijheid hebt omdat je je verplicht ergens anders moet vestigen wil je dat regime ontlopen...quote:Op woensdag 5 september 2012 18:29 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik geloof dat we dan langs elkaar heen praten. Jij stelde dat belasting wel degelijk diefstal was omdat je verplicht bent te betalen enzovoort, waarop ik zei dat dat niet zo was, omdat je de vrijheid hebt om je ergens anders te vestigen. Wat is je mening daarover?
De eeuwige dooddoener. Je kunt niet verhuizen want overal op aarde kom je hetzelfde soort opportunisten tegen die graag het volk willen regeren en en passant de eigen zakken vullen. Het alternatief is blijven zitten waar je zit maar op een legale manier belasting ontwijken. Grote bedrijven doen dat bijvoorbeeld in Nederland....quote:Op woensdag 5 september 2012 18:29 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik geloof dat we dan langs elkaar heen praten. Jij stelde dat belasting wel degelijk diefstal was omdat je verplicht bent te betalen enzovoort, waarop ik zei dat dat niet zo was, omdat je de vrijheid hebt om je ergens anders te vestigen. Wat is je mening daarover?
Goed plan. Ik ben werkgever/onbezoldigd medewerker van de belastingdienst. Kom maar een weekje over mijn schouder meekijken dan weet je wat veel boekhouden is. Werknemers zouden wat meer moeite krijgen met de diefstal die belasting heet als ze zien hoeveel ze over moeten maken naar de staat.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ja, daar wordt alles een stuk makkelijker van joh. Werknemers klagen nu al dat er veel te veel boekhouden gedaan moet worden, dat wordt in jou voorstel nog veel erger. Slecht plan dus.
Artikel 38 van de wet op de omzetbelasting:quote:Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, transparantie enzovoorts, maar als winkelier gewoon mogen presenteren aan je klanten hoe veel accijns en/of BTW ze moeten betalen, nee dat dan toch weer liever niet.
Dat kun je best anders doen i.p.v. de werklast aan de burger door te schuiven. Dat jij een baan hebt bij de Belastingdienst en het daarom "normaal" vind dat je iedere dag in de cijfertjes zit, betekend niet dat je mensen in het onderwijs of de zorg daar ook maar mee op moet schepen. Mijn moeder werkt in het onderwijs en ik heb met eigen ogen al meegemaakt hoeveel zij al aan papierwerk in moet vullen zodat de onderwijsinspectie tevreden is, laat staan dat het hele financiële verhaal daar ook nog bovenop komt.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Goed plan. Ik ben werkgever/onbezoldigd medewerker van de belastingdienst. Kom maar een weekje over mijn schouder meekijken dan weet je wat veel boekhouden is. Werknemers zouden wat meer moeite krijgen met de diefstal die belasting heet als ze zien hoeveel ze over moeten maken naar de staat.
Nee ik werk niet voor de belastingdienst. Niet direct in ieder geval. Ik ben ondernemer/werkgever en werk daarom onder dwang voor de belastingdienst zonder daar een salaris voor te ontvangen. Ik begrijp dat dat voor jou als niet ondernemer een moeilijk te begrijpen concept is.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:47 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dat kun je best anders doen i.p.v. de werklast aan de burger door te schuiven. Dat jij een baan hebt bij de Belastingdienst en het daarom "normaal" vind dat je iedere dag in de cijfertjes zit, betekend niet dat je mensen in het onderwijs of de zorg daar ook maar mee op moet schepen. Mijn moeder werkt in het onderwijs en ik heb met eigen ogen al meegemaakt hoeveel zij al aan papierwerk in moet vullen zodat de onderwijsinspectie tevreden is, laat staan dat het hele financiële verhaal daar ook nog bovenop komt.
Ik snap na deze uitleg wat je bedoeld, maar als jij aangeeft "werkgever van de belastingdienst" te zijn, ga ik er ten eerste natuurlijk niet van uit dat je dat sarcastisch bedoelt.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee ik werk niet voor de belastingdienst. Niet direct in ieder geval. Ik ben ondernemer/werkgever en werk daarom onder dwang voor de belastingdienst zonder daar een salaris voor te ontvangen. Ik begrijp dat dat voor jou als niet ondernemer een moeilijk te begrijpen concept is.
Ik maak dus iedere maand de loonbelasting over van mijn medewerkers. Wat ik maandelijks wel zie zien zij niet. Voor de duidelijkheid. Zij zien dus niet iedere maand wat ze kwijt zijn van hun salaris. Net zoals je niet ziet aan de pomp wat de brandstof echt kost en hoeveel belasting je betaalt en wat een auto kost en hoeveel ervan belasting is.
Ik ben van mening dat iedereen dagelijks moet zien hoeveel hij met alles wat hij doet kwijt is aan de overheid. Daarom zou een werknemer zelf belasting moeten betalen. Mensen hebben geen besef van geld en wat ze netto van hun salaris kunnen besteden.....
Iedereen met een eigen huis en een hypotheek doet die aangifte al. Het enige wat je moet doen is belasting betalen. Eenmalig een bedrag overmaken....quote:Op woensdag 5 september 2012 20:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik snap na deze uitleg wat je bedoeld, maar als jij aangeeft "werkgever van de belastingdienst" te zijn, ga ik er ten eerste natuurlijk niet van uit dat je dat sarcastisch bedoelt.
Ik denk dat mensen trouwens prima op de hoogte zijn dat ze veel geld overdragen aan de staat. De meeste mensen kan het echter niks schelen, of vinden het veel te veel gedoe om alles zelf te gaan controleren. Ik deel jouw mening dus ook niet. Het systeem van belastinginning moet eerst grondig aangepakt worden wil je iedere burger in Nederland het boekhouden zelf laten doen.
Subtiel verschil: jij zegt dat mensen dat dagelijks moeten zien. Dat is wat anders dan eenmalig een aangifte doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen met een eigen huis en een hypotheek doet die aangifte al. Het enige wat je moet doen is belasting betalen. Eenmalig een bedrag overmaken....
Ik ben i.d.d. dagelijks bezig met boekhouden. Maar een particulier kan volstaan met een keer per maand of een keer per jaar. Op je loonstrook staat wat je moet overmaken.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:40 schreef Belabor het volgende:
[..]
Subtiel verschil: jij zegt dat mensen dat dagelijks moeten zien. Dat is wat anders dan eenmalig een aangifte doen.
Ach, je blaast het allemaal weer zo op. Ik wist eerst ook niet waar de LP voor stond en ben ook met de heren hier in verhitte discussie gegaan, maar ik heb nu een beter idee van waar het libertarisme voor staat. Ik ben het met heel veel dingen persoonlijk nog niet eens, maar ik laat die discussie verder rusten.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:00 schreef Wespensteek het volgende:
Toch begint mij de oorsprong van het libertarisme langzaam duidelijk te worden. Zij ervaren in de huidige maatschappij hoe belastingontvangers hun onder zware bedreiging geld afhandig maken dat weer wordt gegeven aan profiteurs en handophouders die zelfs maar weigeren dankbaar te zijn.
De beste oplossing lijkt mij dat er psychiatrische hulp wordt ingeschakeld, is daar nog belastinggeld voor beschikbaar of is dat allemaal wegbezuinigd?
Ik zeg ook altijd, onze machtige overheid is nog een overblijfsel van vroeger. Net als het koningshuis. Zo als ook Arnon Grunberg in de volkskrant zei, de moderne politici gedragen zich als kleine heersers. Wij beloven dit, wij doen dat. Wij gaan alles doen om Griekenland te redden. Yeah right, Griekenland redden met gestolen geld of met inflatie terwijl er geen referendum gehouden is....quote:Op donderdag 6 september 2012 15:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
In 1542 braken er in La Rochelle (Frankrijk) hevige rellen uit tegen de zoutbelasting – of Gabelle. Gewapende rebellen vielen de manschappen aan die de zouttax moesten opleggen. Een tweede en grotere opstand was er in Guyenne in 1548. Het zoutmonopolie van de Franse machthebbers leidde – zoals ieder monopolie – tot belachelijke prijzen, absurde maatregelen, monstrueuze belastingen en overheidsterreur. Uiteindelijk waren de Gabelle opstanden een voorloper en wegbereider van de Franse Revolutie.
In de 13e eeuw werd er belasting ingesteld in plaats van feodale afdracht van goederen en manschappen in geval van een oorlog. Deze afdracht was alleen nodig in oorlogstijd maar belastingen werden altijd geheven. Het permanente karakter van de belastingen bracht en hield een ‘professioneel’ leger op de been. Belastingen werden geheven op wijn, zout en tarwe en waren extreem impopulair. Na de instelling van belastingen volgden – oh wonder – verhoging na verhoging.
De meer machtige feodale – lokale – heersers waren tegen de verhogingen. Totdat ze de helft daarvan mochten houden. De minder machtigen eisten een derde of een vierde deel. In 1286 was de Gabelle een algemene goederenbelasting en tegen de 15e eeuw werd hij geclassificeerd als één van de voornaamste landelijke heffingen.
Het land werd verdeeld in 30 regio’s zodat ambtenaren het zout goed konden reguleren. Er werden prijzen vastgesteld, belastingen geheven en opslagplaatsen gebouwd. Tal van regels volgden waaronder deze: iedere man, vrouw en kind ouder dan 8 jaar was verplicht om een bepaalde hoeveelheid zout te kopen tegen een door de koning vastgestelde prijs. Of ze het nu nodig hadden of niet. Reizigers werden continue ondervraagt en bagage werd op zout nagezocht. Mensen die de grens over gingen voor goedkoper zout of illegaal handelden in zout en gepakt werden, wachtte een lot als galeislaaf.
Hoe verder van de zoutwinning je woonde, deste meer je moest betalen voor het zout. Hoewel het een flat tax moest zijn, waren er enorme verschillen. Zo betaalden de high and mighty en de geestelijkheid niets terwijl een doorsnee gezin een maandsalaris kwijt was aan de zoutbelasting.
Dit staatsmonopolie op zout en het steeds verder uitknijpen van de burgers leidde tot opstanden van 1542 tot 1548. In Bordeaux werden belastinginspecteurs vermoord en hun huizen platgebrand. Het Franse centrale gezag stuurde duizenden troepen die de bevolking terroriseerden. De staat van beleg werd afgekondigd en men probeerde de oude situatie te herstellen. Maar erg nerveus geworden van deze opstanden, besloot Henri II de zoutbelasting niet langer af te dwingen.
Of het zout is, BTW, veiligheid, zorg, scholing of sociale ‘zekerheid’: de overheid zet altijd geweld in om steeds meer af te nemen en minder te geven. Op gegeven tijden overschrijdt zij een kritische grens en pikken de mensen het niet meer. Jarenlange frustratie en onderdrukking exploderen dan zoals in Guyenne en Bordeaux.
Jack Nicholson zegt in 'As Good As It Gets' I might be the only person on the face of the earth that knows you're the greatest woman alive. I might be the only one who appreciates how amazing you are in every single thing that you do, and how you are with Spencer, 'Spence'. And in every single thought that you have, and how you say what you mean, and how you almost always mean something that's all about being straight and good. I think most people miss that about you, and I watch them, wondering how they can watch you bring their food and clear their tables, and never get that they just met the greatest woman alive. And the fact that I get it makes me feel good, about me. Zo voel ik me ook als het over politiek gaat.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd, onze machtige overheid is nog een overblijfsel van vroeger. Net als het koningshuis. Zo als ook Arnon Grunberg in de volkskrant zei, de moderne politici gedragen zich als kleine heersers. Wij beloven dit, wij doen dat. Wij gaan alles doen om Griekenland te redden. Yeah right, Griekenland redden met gestolen geld of met inflatie terwijl er geen referendum gehouden is....
Elk cafe zou het voor zichzelf moeten weten, dat is zeker.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef highender het volgende:
Morgen wordt er weer geborreld in Utrecht, houden zij zich aan het rookverbod?
quote:Op donderdag 6 september 2012 22:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
En nog even wat food for thought voor alle EU lovers...
Vooral de laatste 10 seconden waren erg indrukwekkend.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
En nog even wat food for thought voor alle EU lovers...
Nee hoor want drugs zullen niet verboden zijn en dus spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:37 schreef Montagui het volgende:
Met de Libertarische Partij aan de macht wordt het hier binnen een mum van tijd Noord Mexico.
Ik heb het dan niet specifiek alleen over drugs. Niet ver over de grens met Noord Mexico had je een 2 eeuwen geleden bv ook het Wilde Westen waar een soort van wetteloosheid regeerde. Enfin, het recht van de sterkste, het recht van de machtswellusteling, het recht van de aso's etc... het ideaalbeeld van de sociale libertarier (m.i. al een contradictio in terminis) bestaat gewoonweg niet. In een Libertarische maatschappij zullen ten allen tijde de minder bedeelden, de zwakkeren etc het onderspit delven.quote:Op vrijdag 7 september 2012 05:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee hoor want drugs zullen niet verboden zijn en dus spotgoedkoop.
Onzin. De rechtsorde blijft gewoon overeind.quote:Op vrijdag 7 september 2012 05:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet specifiek alleen over drugs. Niet ver over de grens met Noord Mexico had je een 2 eeuwen geleden bv ook het Wilde Westen waar een soort van wetteloosheid regeerde. Enfin, het recht van de sterkste, het recht van de machtswellusteling, het recht van de aso's etc... het ideaalbeeld van de sociale libertarier (m.i. al een contradictio in terminis) bestaat gewoonweg niet. In een Libertarische maatschappij zullen ten allen tijde de minder bedeelden, de zwakkeren etc het onderspit delven.
Met iedere boef tot op de tanden bewapend.quote:Op vrijdag 7 september 2012 06:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. De rechtsorde blijft gewoon overeind.
Wat is het verschil met nu?quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met iedere boef tot op de tanden bewapend.
En waarom zou dat anders zijn in een wereld vrij van dwang?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu valt dat redelijk mee. Het aantal delicten met wapengeweld is hier niet zo gek hoog.
Veel meer wapens in omloop zal ook zorgen voor veel meer gebruik van die wapens. Is dat soort eenvoudige statistiek te begrijpen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En waarom zou dat anders zijn in een wereld vrij van dwang?
Hooguit om een inbreker/overvaller af te schieten.....Dat zou nu al gemeengoed moeten zijn. Criminelen komen toch wel aan een wapen. Net zo makkelijk als jij brood haalt bij de bakker.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel meer wapens in omloop zal ook zorgen voor veel meer gebruik van die wapens. Is dat soort eenvoudige statistiek te begrijpen?
Tja, als je de meest basale statistiek al niet wilt snappen houdt het opquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hooguit om een inbreker/overvaller af te schieten.....Dat zou nu al gemeengoed moeten zijn. Criminelen komen toch wel aan een wapen. Net zo makkelijk als jij brood haalt bij de bakker.
Ik heb die statistiek over het hoofd gezien. In welke post stond die?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je de meest basale statistiek al niet wilt snappen houdt het op.
In Zwitserland heeft men daar niet zo veel last van.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel meer wapens in omloop zal ook zorgen voor veel meer gebruik van die wapens. Is dat soort eenvoudige statistiek te begrijpen?
Dat blijkt ook wel, anders hadden we geen overheid.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Een wapen is natuurlijk wel een must in een libetarische samenleving. In tegenstelling tot de libertarische utopisten, heb ik er geen vertrouwen in dat iedereen het eigendomsrecht respecteert en geweld verwerpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |