Ja en die anderen maken ook gebruik van die diensten als ze willen en slim zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus moeten anderen maar voor die futiliteiten betalen...
Omdat ze geen keus hebben, er geen concurrentie is en gedwongen worden eraan mee te betalen dus dan kun je er net zo goed gebruik van maken. Als de staat het monopolie op de wegen claimt, dan kun je nergens komen zonder daar gebruik van te maken, dat je dan over de A4 rijdt wil niet zeggen dat je ermee akkoord gaat dat de overheid dat allemaal zo naar zich toe trekt en jou de rekening stuurt. En dat je je tank volgooit wil niet zeggen dat je voor accijns bent.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja en die anderen maken ook gebruik van die diensten als ze willen en slim zijn.
Als jullie dat allemaal afschaffen heb ik ook geen keus meer. Jullie hele standpunt van persoonlijke vrijheid slaat dus helemaal nergens op jullie leggen ook een staatsinrichting op aan anderen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Omdat ze geen keus hebben, er geen concurrentie is en gedwongen worden eraan mee te betalen dus dan kun je er net zo goed gebruik van maken. Als de staat het monopolie op de wegen claimt, dan kun je nergens komen zonder daar gebruik van te maken, dat je dan over de A4 rijdt wil niet zeggen dat je ermee akkoord gaat dat de overheid dat allemaal zo naar zich toe trekt en jou de rekening stuurt. En dat je je tank volgooit wil niet zeggen dat je voor accijns bent.
Volstrekt onlogisch, dit is eenzelfde soort statement als dat atheīsme een geloof is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jullie dat allemaal afschaffen heb ik ook geen keus meer. Jullie hele standpunt van persoonlijke vrijheid slaat dus helemaal nergens op jullie leggen ook een staatsinrichting op aan anderen.
Okay dan houden we op te zeuren en handhaven we gewoon de overheid en betalen we gewoon allemaal belasting want jij gaat dat niet onmogelijk maken. De libertarische partij kan weg.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volstrekt onlogisch, dit is eenzelfde soort statement als dat atheīsme een geloof is.
Dat ik jou iets op wil leggen door je niets op te willen leggen.![]()
Nou ja, daar ben ik dus niet voor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Okay dan houden we op te zeuren en handhaven we gewoon de overheid en betalen we gewoon allemaal belasting want jij gaat dat niet onmogelijk maken. De libertarische partij kan weg.
Nee dat weet ik maar ik ben niet zo voor het afschaffen van de regels waardoor mijn buurman een varkenshouderij naast mijn huis kan beginnen met alle stinkende gevolgen voor mijn rekening. Ik ben niet zo voor de junk die als leraar les geeft aan kinderen omdat men nu eenmaal vrij is. Ik ben niet zo voor dat werknemers van buitenlandse komaf of de verkeerde sekse/religie gediscrimineerd mogen worden door collega's, klanten en weet ik wie en dat ik dat dus allemaal moet gaan regelen omdat de overheid dat niet meer doet. Ik ben ervoor dat de samenleving dat in algemeenheid regelt en wil daar graag voor betalen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou ja, daar ben ik dus niet voor.
Waar basseer je dat op?quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor. Je had het al lang moeten verkopen.
Dat kan, maar een goud gedekte gulden zou wel prettig zijn. In het geval van een crisis zouden veel burgers hun rijkdom behouden in een door goud gedekte gulden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij goud wil kopen dan doe je dat toch, daar heb je geen goud gedekte gulden voor nodig.
Dat klopt, alleen had meneer Manders wel beter moeten weten. Het verlangen naar media aandacht is zo groot dat hij helaas de verkeerde keuze heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is gemonteerd om ze voor gek te zetten. Dat had Toine beter niet kunnen doen. You do, you learn...
Niemand geeft in Nederland 52% van zijn geld weg.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Libertariërs doen dat ook niet. Als jij 52% van je geld wilt weggeven moet je dat zelf weten, maar laat mij er buiten.
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Er wordt een nieuwe samenleving binnen nieuwe kader gecreeerd. We zullen ons allemaal aan moeten passen aan de realiteit. Natuurlijk kun je tegenwerpen dat ik dan zelf maar een staat op moet richten, maar jij weet net zo goed als ik dat de praktijk in een libertarische samenleving een stuk weerbarstiger is. Feit blijft dat het libertarisme nieuwe wetten en regels met zich meebrengt (al dan niet ongeschreven). Dus in zekere zin wordt deze nieuwe realiteit aan mij opgedrongen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volstrekt onlogisch, dit is eenzelfde soort statement als dat atheīsme een geloof is.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De piek in de prijs is al geweest en goud levert geen rente of divident op, je bent dus geld aan het verliezen.quote:
Dat slaat nergens op, als de goudprijs daalt ten opzichte van andere prijzen zijn ze evengoed de klos want dan hebben ze ook inflatie.quote:Op woensdag 5 september 2012 01:37 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat kan, maar een goud gedekte gulden zou wel prettig zijn. In het geval van een crisis zouden veel burgers hun rijkdom behouden in een door goud gedekte gulden.
De ervaring leert vooral dat het een crisis veel dieper maakt. In de vorige crisis bleven de landen die het langste vasthielden aan de goudstandaard het laatste uit de crisis kwamen.quote:Op woensdag 5 september 2012 01:37 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat kan, maar een goud gedekte gulden zou wel prettig zijn. In het geval van een crisis zouden veel burgers hun rijkdom behouden in een door goud gedekte gulden.
De inkomstenbelasting is een relatief klein deel van wat je afdraagt aan de overheid. Accijnzen, vermogensbelasting, BTW, en premies zijn ook te beschouwen als belasting of lastendruk. Een gemiddeld persoon in Nederland draagt wel degelijk 52% van zijn inkomen af aan de overheid.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niemand geeft in Nederland 52% van zijn geld weg.
Alleen de bovenste schijf valt in dat tarief.
Daarnaast, mocht je hier zijn om "reclame" te maken voor de Libertarische Partij dan zou ik me iets flexibeler en vriendelijker opstellen. Je doet goed je best om mensen hier weg te jagen.
Invoerrechten, leges, energiebelasting, rioolheffing, afvalstoffenheffing, hondenbelasting, precariorechten, BPM, verplichte premie zorgverzekering en inkomensafhankelijke bijdrage, dividendbelasting, vennotschapsbelasting, gemeentelijke heffingen, OZB, overdrachtsbelasting, schenkbelasting, waterschapsbelasting, verplichte premies voor AWBZ en AOW, assurantiebelasting, kansspelbelasting, omzetbelasting, winstbelasting, vermogensrendementsheffing (over fictief rendement wat je niet zonder risico kunt halen!), erfbelasting, parkeerbelasting, verpakkingenbelasting, toeristenbelasting, belasting op leidingwater.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De inkomstenbelasting is een relatief klein deel van wat je afdraagt aan de overheid. Accijnzen, vermogensbelasting, BTW, en premies zijn ook te beschouwen als belasting of lastendruk. Een gemiddeld persoon in Nederland draagt wel degelijk 52% van zijn inkomen af aan de overheid.
En ja, belasting is diefstal dus dat moet een stuk minder kunnen!
Nou ja, in principe groeit de overheid ten opzichte van vorig jaar (zoals altijd) dus wordt er niets verlicht maar alleen maar verzwaard, danwel door belasting, danwel door het aangaan van schuld, danwel door inflatie (waardoor je salaris en je vermogen minder waard wordt).quote:Op woensdag 5 september 2012 16:34 schreef Libertarisch het volgende:
Lastenverlichting van 5 miljard euro voor burgers om economisch herstel kracht bij te zetten
Bron: VVD verkiezingsprogramma.
Te treurig voor woorden dat dit bericht van het meest "rechtse" verkiezingsprogramma komt van alle gevestigde partijen. 5 miljard verminderen terwijl er voor 250 miljard aan lasten is. Dat is een lasten vermindering van 2%
Dat klopt, en we hebben dat hele Europa verhaal nog niet meegerekend met die steunpaketten en het overdragen van soevereiniteit.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou ja, in principe groeit de overheid ten opzichte van vorig jaar (zoals altijd) dus wordt er niets verlicht maar alleen maar verzwaard, danwel door belasting, danwel door het aangaan van schuld, danwel door inflatie (waardoor je salaris en je vermogen minder waard wordt).
Waarom blijven jullie het als een feit presenteren dat belasting diefstal is? Door dat continu te roepen wordt jullie hele boodschap een stuk minder serieus genomen denk ik zo. Leg dan gewoon uit dat jullie het er niet mee eens zijn dat de overheid zo groot is en dat je daar een behoorlijk percentage van je geld aan moet betalen. Maar steeds weer dat woordje diefstal stuit me erg tegen de borst.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
En ja, belasting is diefstal dus dat moet een stuk minder kunnen!
Omdat het zo is. Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen. Je moet onder bedreiging betalen terwijl je het er niet mee eens bent. Het geld behoort jou toe en als anderen dat afpakken is dat diefstal.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:46 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Waarom blijven jullie het als een feit presenteren dat belasting diefstal is? Door dat continu te roepen wordt jullie hele boodschap een stuk minder serieus genomen denk ik zo. Leg dan gewoon uit dat jullie het er niet mee eens zijn dat de overheid zo groot is en dat je daar een behoorlijk percentage van je geld aan moet betalen. Maar steeds weer dat woordje diefstal stuit me erg tegen de borst.
Goed punt! Laat mooi zien wat voor hebzucht onze roverheid bezitquote:Op woensdag 5 september 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alle prijzen in winkels zouden ook excl. belastingen moeten zijn. Doen ze in de VS ook. Pas bij de kassa komt de state tax erbij. Mensen moeten zich elke dag bewust zijn wat de prijs van de overheid is.
De prijs van een fles jenever van ¤ 12,00 op drinksterkte van 35 % bestaat nu voor ¤ 5,26 accijns en ¤ 1,92 uit BTW, samen ¤ 7,18. Bij een verkoopprijs van ¤ 12,00 resteert ¤ 4,82.
Die fles dus gewoon in de folder voor ¤ 4,82 + belastingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |