Te doorzichtige poging te trollen dit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
De vrijheid van de libertarieres is ook geen echte vrijheid. Nu betaal ik belasting zodat de overheid zaken voor mij regelt die ik helemaal niet wil doen. Als ze de belastingen en overheid afschaffen moet ik dat allemaal zelf gaan regelen of mensen inhuren en daar heb ik ook werk van. Hun vrijheid is diefstal van mijn tijd.
Gewoon de waarheid, tijd is geld. Het is heerlijk dat de overheid dingen voor mij doet en ik het niet zelf hoef te regelen dan kan ik die tijd gebruiken voor andere dingen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Te doorzichtige poging te trollen dit.
Natuurlijk is het fijn als andere mensen dingen voor je doen, en dat jij vindt dat je ze dan maar mag dwingen zegt heel veel over jou, dan ben je namelijk gewoon een slavendrijver.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid, tijd is geld. Het is heerlijk dat de overheid dingen voor mij doet en ik het niet zelf hoef te regelen dan kan ik die tijd gebruiken voor andere dingen.
Ik dwing niemand om ambtenaar te worden hoor. Maar even zo goed: als libertariers voor een kleine overheid kiezen en dan voor mij de dwingende gevolgen zijn dat jullie mij werk bezorgen waar ik niet op zit te wachten dan is dat dus ook onvrijheid.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het fijn als andere mensen dingen voor je doen, en dat jij vindt dat je ze dan maar mag dwingen zegt heel veel over jou, dan ben je namelijk gewoon een slavendrijver.
Als ik jou niet mag dwingen om voor mij mijn tuin te onderhouden, word ik volgens jou 'gedwongen' om in mijn tuin te werken?quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik dwing niemand om ambtenaar te worden hoor. Maar even zo goed: als libertariers voor een kleine overheid kiezen en dan voor mij de dwingende gevolgen zijn dat jullie mij werk bezorgen waar ik niet op zit te wachten dan is dat dus ook onvrijheid.
In een libertarische samenleving kan jij dat soort zaken nog steeds uitbesteden aan één of meerdere organisaties. Als je geen tijd wil besteden aan het uitzoeken van die organisaties kan je willekeurige organisaties aanwijzen. Of jij en gelijkgestemden richten een overkoepelende organisatie op die de helft van jullie inkomen opneemt en daar alles voor regelt. Wat je maar wil, het kan allemaal. Het enige dat niet meer kan is anderen dwingen om hieraan deel te nemen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik dwing niemand om ambtenaar te worden hoor. Maar even zo goed: als libertariers voor een kleine overheid kiezen en dan voor mij de dwingende gevolgen zijn dat jullie mij werk bezorgen waar ik niet op zit te wachten dan is dat dus ook onvrijheid.
Jij wilt mij dwingen dingen te doen die ik helemaal niet wil omdat je te beroerd bent te betalen voor de overheidsdiensten die jij ook ontvangt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik jou niet mag dwingen om voor mij mijn tuin te onderhouden, word ik volgens jou 'gedwongen' om in mijn tuin te werken?
Je wringt je echt in allerlei bochten, feit is gewoon dat jij mensen wilt dwingen om voor jou dingen te betalen.
Jij laat mij geen keus, ik jou wel. Alleen niet de keus om het aan mij op te leggen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij wilt mij dwingen dingen te doen die ik helemaal niet wil omdat je te beroerd bent te betalen voor de overheidsdiensten die jij ook ontvangt.
Ja het kan wel maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon belasting betalen en stemmen op een democratische partij die al dat soort zaken regelen. Dat geeft mij de vrijheid om mijn eigen tijd te besteden zoals ik wil zonder met al die futiliteiten bezig te moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:04 schreef 2thmx het volgende:
[..]
In een libertarische samenleving kan jij dat soort zaken nog steeds uitbesteden aan één of meerdere organisaties. Als je geen tijd wil besteden aan het uitzoeken van die organisaties kan je willekeurige organisaties aanwijzen. Of jij en gelijkgestemden richten een overkoepelende organisatie op die de helft van jullie inkomen opneemt en daar alles voor regelt. Wat je maar wil, het kan allemaal. Het enige dat niet meer kan is anderen dwingen om hieraan deel te nemen.
Als jullie de overheid terugbrengen tot een minimum laten jullie mij ook geen keus.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij laat mij geen keus, ik jou wel. Alleen niet de keus om het aan mij op te leggen.
Niet de keus om een ander te dwingen, nee, maar verder wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jullie de overheid terugbrengen tot een minimum laten jullie mij ook geen keus.
In de praktijk moet ik over een uur dat ik werk 52% belasting betalen maar als ik straks een uur niet kan werken omdat ik van alles moet gaan regelen kan ik niets verdienen, bij jullie ga ik er 48% op achteruit als je mij vraagt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niet de keus om een ander te dwingen, nee, maar verder wel.
Dat kan dan nog steeds. Alleen hebben mensen die dít niet willen, de vrijheid zich eraan te onttrekken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja het kan wel maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon belasting betalen en stemmen op een democratische partij die al dat soort zaken regelen.
Da's prima.quote:Dat geeft mij de vrijheid om mijn eigen tijd te besteden zoals ik wil zonder met al die futiliteiten bezig te moeten zijn.
Nou, mocht het voor jou meer geld kosten dan het nu doet, betekent dat dat je nu parasiteert op anderen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In de praktijk moet ik over een uur dat ik werk 52% belasting betalen maar als ik straks een uur niet kan werken omdat ik van alles moet gaan regelen kan ik niets verdienen, bij jullie ga ik er 48% op achteruit als je mij vraagt.
Wat een onzin zeg, ik verwacht dat mensen zich schikken in democratische besluitvorming en de regels zoals we die afspreken en afgesproken hebben. Ik noem dat geen diefstal maar een logisch gevolg van onze samenleving. Ook als libertariers verwachten jullie dat men zich aan die regels gaat houden die dan bij meerderheid zijn genomen. Jij vind jezelf blijkbaar erg zielig omdat andere mensen volgens jou minder betalen aan de overheid en van jouw betalingen profiteren, ik vind je erg zielig omdat je zo denkt. Wees blij dat je zoveel kunt verdienen, je hebt het altijd beter dan die anderen en geniet van de extra tijd die je hebt dankzij die amtenaren zodat je nog meer kunt werken en verdienen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, mocht het voor jou meer geld kosten dan het nu doet, betekent dat dat je nu parasiteert op anderen.
Ik betaal helemaal niet zo veel vergeleken met een heleboel andere mensen, sterker nog ik heb het helemaal niet zo breed. Het zegt wel wat over jou dat je dat allemaal aanneemt. Niet iedereen kijkt alleen naar zijn of haar eigen belang hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, ik verwacht dat mensen zich schikken in democratische besluitvorming en de regels zoals we die afspreken en afgesproken hebben. Ik noem dat geen diefstal maar een logisch gevolg van onze samenleving. Ook als libertariers verwachten jullie dat men zich aan die regels gaat houden die dan bij meerderheid zijn genomen. Jij vind jezelf blijkbaar erg zielig omdat andere mensen volgens jou minder betalen aan de overheid en van jouw betalingen profiteren, ik vind je erg zielig omdat je zo denkt. Wees blij dat je zoveel kunt verdienen, je hebt het altijd beter dan die anderen en geniet van de extra tijd die je hebt dankzij die amtenaren zodat je nog meer kunt werken en verdienen.
Wat weer een onzin verhaal over die buurman.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik betaal helemaal niet zo veel vergeleken met een heleboel andere mensen, sterker nog ik heb het helemaal niet zo breed. Het zegt wel wat over jou dat je dat allemaal aanneemt. Niet iedereen kijkt alleen naar zijn of haar eigen belang hoor.
Er is geen meerderheid voor nodig, ik wil dat jij met je fikken van je buurmans spullen afblijft ook al is de hele straat het met jou eens dat je dat mag doen. Je buurman hoeft zich niet te schikken naar democratische besluitvorming, jij moet zijn rechten respecteren.
Je denkt toch niet werkelijk dat wij extra tijd hebben dankzij ambtenaren? Alles wat de overheid doet gaat minder efficiënt en wordt duurder dan in een vrije markt.
Hoe het precies zou werken valt niet te voorspellen, maar in het algemeen is het waanzin om te denken dat een overheid zulke dingen goedkoper en/of beter kan dan de vrije markt. Dat jij het nu niet zo direct merkt, wil niet zeggen dat je niet heel veel geld kwijt bent aan al die dingen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weer een onzin verhaal over die buurman.
Tuurlijk kost alles meer tijd als je de overheid afschaft dat ze het soms onhandig doen betekent niet dat ze het niet doen. Als je de overheid gaat afschaffen en alles zelf moet gaan regelen wordt het toch een chaos en zie je door de bomen het bos niet meer. Ik bedoel probeer eens te trouwen en erkende kinderen te krijgen zonder een overheid die in het burgerlijk wetboek de basisregels heeft staan. Wie zorgt dat jouw kinderen uiteindelijk een erfenis krijgen als de overheid dat niet regelt, wat zijn jouw kinderen als er geen gemeentelijke administratie meer is, wat is jouw grond en huis als er geen kadaster meer is, hoe ga je naar het buitenland als er geen paspoort meer is. Je kunt het allemaal zelf gaan regelen en vastleggen in contracten, mogelijk kun je zelfs wel een internationaal erkent reisdocument kopen, maar het wordt alleen maar lastiger en niet beter.
Geld geld geld, wat maakt mij dat geld uit. Ik wil mijn tijd er niet aan besteden dat vind ik veel belangrijker.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe het precies zou werken valt niet te voorspellen, maar in het algemeen is het waanzin om te denken dat een overheid zulke dingen goedkoper en/of beter kan dan de vrije markt. Dat jij het nu niet zo direct merkt, wil niet zeggen dat je niet heel veel geld kwijt bent aan al die dingen.
Ja, dat kun je wel roepen, maar iemand draait er toch voor op hè? Blijkbaar maakt het je genoeg uit om de rekening bij anderen onder de neus te duwen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geld geld geld, wat maakt mij dat geld uit. Ik wil mijn tijd er niet aan besteden dat vind ik veel belangrijker.
Ik draai er zelf toch ook voor op en doe er inderdaad niet moeilijk over, als een ambtenaar mij een uur werken uitspaart verdien ik 48% meer in dat uur dan dat ik dat zelf allemaal moet regelen. Dat libertariers dat blijkbaar niet voor elkaar kriijgen is hun eigen schuld maar daarvoor hoeven ze mij toch niet lastig te vallen met hun problemen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel roepen, maar iemand draait er toch voor op hè? Blijkbaar maakt het je genoeg uit om de rekening bij anderen onder de neus te duwen.
Iemand inhuren kost ook tijd en geld en juist voor futiliteiten zit ik daar dus niet op te wachten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel roepen, maar iemand draait er toch voor op hè? Blijkbaar maakt het je genoeg uit om de rekening bij anderen onder de neus te duwen.
Tijd en geld zijn toch nauw verbonden, als het geld je niet uitmaakt dan huur je toch overal iemand voor in, dan heb je vrije tijd zat.
Uiteindelijk kun je er nog zo mooi om heen draaien, maar als je niet de wil hebt om anderen van alles op te dringen heb je ook een overheid nodig.
Libertariërs doen dat ook niet. Als jij 52% van je geld wilt weggeven moet je dat zelf weten, maar laat mij er buiten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik draai er zelf toch ook voor op en doe er inderdaad niet moeilijk over, als een ambtenaar mij een uur werken uitspaart verdien ik 48% meer in dat uur dan dat ik dat zelf allemaal moet regelen. Dat libertariers dat blijkbaar niet voor elkaar kriijgen is hun eigen schuld maar daarvoor hoeven ze mij toch niet lastig te vallen met hun problemen.
Dus moeten anderen maar voor die futiliteiten betalen...quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Iemand inhuren kost ook tijd en geld en juist voor futiliteiten zit ik daar dus niet op te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |