abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116428578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Omdat het zo is. Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen. Je moet onder bedreiging betalen terwijl je het er niet mee eens bent. Het geld behoort jou toe en als anderen dat afpakken is dat diefstal.
Mehhhhh....
Rustig aan.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:58:21 #252
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116428591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Goed punt! Laat mooi zien wat voor hebzucht onze roverheid bezit :)
Salarissen zouden ook bruto uitbetaald moeten worden. Iedere Nederlander moet zelf aangifte doen en belasting betalen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 5 september 2012 @ 17:58:58 #253
379943 Paper_Tiger
pi_116428617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mehhhhh....
Het verstandigste wat ik tot op heden van je heb gehoord.
pi_116428722
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Omdat het zo is. Je kunt er niet voor kiezen om geen belasting te betalen. Je moet onder bedreiging betalen terwijl je het er niet mee eens bent. Het geld behoort jou toe en als anderen dat afpakken is dat diefstal.
Je hebt toch alle vrijheid om te vertrekken uit Nederland als het belastingklimaat hier je niet bevalt?
pi_116428764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het verstandigste wat ik tot op heden van je heb gehoord.
:')
Rustig aan.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:04:23 #256
379943 Paper_Tiger
pi_116428794
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:01 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Je hebt toch alle vrijheid om te vertrekken uit Nederland als het belastingklimaat hier je niet bevalt?
Alleen fiscaal.
pi_116428845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Alleen fiscaal.
Wat bedoel je?
pi_116429000
s
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alle prijzen in winkels zouden ook excl. belastingen moeten zijn. Doen ze in de VS ook. Pas bij de kassa komt de state tax erbij. Mensen moeten zich elke dag bewust zijn wat de prijs van de overheid is.

De prijs van een fles jenever van ¤ 12,00 op drinksterkte van 35 % bestaat nu voor ¤ 5,26 accijns en ¤ 1,92 uit BTW, samen ¤ 7,18. Bij een verkoopprijs van ¤ 12,00 resteert ¤ 4,82.

Die fles dus gewoon in de folder voor ¤ 4,82 + belastingen.
Dat is dus verboden hè!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 5 september 2012 @ 18:21:10 #259
379943 Paper_Tiger
pi_116429376
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:05 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Belasting betalen in het buitenland en wonen in Nederland.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:21:52 #260
379943 Paper_Tiger
pi_116429397
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:10 schreef heiden6 het volgende:
s

[..]

Dat is dus verboden hè!
Het volk moet onwetend worden gehouden....
  woensdag 5 september 2012 @ 18:22:54 #261
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116429430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Salarissen zouden ook bruto uitbetaald moeten worden. Iedere Nederlander moet zelf aangifte doen en belasting betalen.
Ja, daar wordt alles een stuk makkelijker van joh. Werknemers klagen nu al dat er veel te veel boekhouden gedaan moet worden, dat wordt in jou voorstel nog veel erger. Slecht plan dus.
pi_116429432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het volk moet onwetend worden gehouden....
Ja, transparantie enzovoorts, maar als winkelier gewoon mogen presenteren aan je klanten hoe veel accijns en/of BTW ze moeten betalen, nee dat dan toch weer liever niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116429634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Belasting betalen in het buitenland en wonen in Nederland.
Ja, dat snap ik. Maar ik geloof dat we dan langs elkaar heen praten. Jij stelde dat belasting wel degelijk diefstal was omdat je verplicht bent te betalen enzovoort, waarop ik zei dat dat niet zo was, omdat je de vrijheid hebt om je ergens anders te vestigen. Wat is je mening daarover?
pi_116429721
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:29 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik geloof dat we dan langs elkaar heen praten. Jij stelde dat belasting wel degelijk diefstal was omdat je verplicht bent te betalen enzovoort, waarop ik zei dat dat niet zo was, omdat je de vrijheid hebt om je ergens anders te vestigen. Wat is je mening daarover?
Dat je volgens die redenatie geen vrijheid hebt omdat je je verplicht ergens anders moet vestigen wil je dat regime ontlopen...
Rustig aan.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:47:54 #265
379943 Paper_Tiger
pi_116430223
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:29 schreef WJHunt het volgende:

[..]

De eeuwige dooddoener. Je kunt niet verhuizen want overal op aarde kom je hetzelfde soort opportunisten tegen die graag het volk willen regeren en en passant de eigen zakken vullen. Het alternatief is blijven zitten waar je zit maar op een legale manier belasting ontwijken. Grote bedrijven doen dat bijvoorbeeld in Nederland....
  woensdag 5 september 2012 @ 18:50:01 #266
379943 Paper_Tiger
pi_116430293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja, daar wordt alles een stuk makkelijker van joh. Werknemers klagen nu al dat er veel te veel boekhouden gedaan moet worden, dat wordt in jou voorstel nog veel erger. Slecht plan dus.
Goed plan. Ik ben werkgever/onbezoldigd medewerker van de belastingdienst. Kom maar een weekje over mijn schouder meekijken dan weet je wat veel boekhouden is. Werknemers zouden wat meer moeite krijgen met de diefstal die belasting heet als ze zien hoeveel ze over moeten maken naar de staat.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:55:38 #267
379943 Paper_Tiger
pi_116430517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, transparantie enzovoorts, maar als winkelier gewoon mogen presenteren aan je klanten hoe veel accijns en/of BTW ze moeten betalen, nee dat dan toch weer liever niet.
Artikel 38 van de wet op de omzetbelasting:

"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."
  woensdag 5 september 2012 @ 19:47:22 #268
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116432307
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Goed plan. Ik ben werkgever/onbezoldigd medewerker van de belastingdienst. Kom maar een weekje over mijn schouder meekijken dan weet je wat veel boekhouden is. Werknemers zouden wat meer moeite krijgen met de diefstal die belasting heet als ze zien hoeveel ze over moeten maken naar de staat.
Dat kun je best anders doen i.p.v. de werklast aan de burger door te schuiven. Dat jij een baan hebt bij de Belastingdienst en het daarom "normaal" vind dat je iedere dag in de cijfertjes zit, betekend niet dat je mensen in het onderwijs of de zorg daar ook maar mee op moet schepen. Mijn moeder werkt in het onderwijs en ik heb met eigen ogen al meegemaakt hoeveel zij al aan papierwerk in moet vullen zodat de onderwijsinspectie tevreden is, laat staan dat het hele financiële verhaal daar ook nog bovenop komt.
  woensdag 5 september 2012 @ 20:17:38 #269
379943 Paper_Tiger
pi_116433650
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat kun je best anders doen i.p.v. de werklast aan de burger door te schuiven. Dat jij een baan hebt bij de Belastingdienst en het daarom "normaal" vind dat je iedere dag in de cijfertjes zit, betekend niet dat je mensen in het onderwijs of de zorg daar ook maar mee op moet schepen. Mijn moeder werkt in het onderwijs en ik heb met eigen ogen al meegemaakt hoeveel zij al aan papierwerk in moet vullen zodat de onderwijsinspectie tevreden is, laat staan dat het hele financiële verhaal daar ook nog bovenop komt.
Nee ik werk niet voor de belastingdienst. Niet direct in ieder geval. Ik ben ondernemer/werkgever en werk daarom onder dwang voor de belastingdienst zonder daar een salaris voor te ontvangen. Ik begrijp dat dat voor jou als niet ondernemer een moeilijk te begrijpen concept is.

Ik maak dus iedere maand de loonbelasting over van mijn medewerkers. Wat ik maandelijks wel zie zien zij niet. Voor de duidelijkheid. Zij zien dus niet iedere maand wat ze kwijt zijn van hun salaris. Net zoals je niet ziet aan de pomp wat de brandstof echt kost en hoeveel belasting je betaalt en wat een auto kost en hoeveel ervan belasting is.

Ik ben van mening dat iedereen dagelijks moet zien hoeveel hij met alles wat hij doet kwijt is aan de overheid. Daarom zou een werknemer zelf belasting moeten betalen. Mensen hebben geen besef van geld en wat ze netto van hun salaris kunnen besteden.....
  woensdag 5 september 2012 @ 20:36:52 #270
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116434416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee ik werk niet voor de belastingdienst. Niet direct in ieder geval. Ik ben ondernemer/werkgever en werk daarom onder dwang voor de belastingdienst zonder daar een salaris voor te ontvangen. Ik begrijp dat dat voor jou als niet ondernemer een moeilijk te begrijpen concept is.

Ik maak dus iedere maand de loonbelasting over van mijn medewerkers. Wat ik maandelijks wel zie zien zij niet. Voor de duidelijkheid. Zij zien dus niet iedere maand wat ze kwijt zijn van hun salaris. Net zoals je niet ziet aan de pomp wat de brandstof echt kost en hoeveel belasting je betaalt en wat een auto kost en hoeveel ervan belasting is.

Ik ben van mening dat iedereen dagelijks moet zien hoeveel hij met alles wat hij doet kwijt is aan de overheid. Daarom zou een werknemer zelf belasting moeten betalen. Mensen hebben geen besef van geld en wat ze netto van hun salaris kunnen besteden.....
Ik snap na deze uitleg wat je bedoeld, maar als jij aangeeft "werkgever van de belastingdienst" te zijn, ga ik er ten eerste natuurlijk niet van uit dat je dat sarcastisch bedoelt.

Ik denk dat mensen trouwens prima op de hoogte zijn dat ze veel geld overdragen aan de staat. De meeste mensen kan het echter niks schelen, of vinden het veel te veel gedoe om alles zelf te gaan controleren. Ik deel jouw mening dus ook niet. Het systeem van belastinginning moet eerst grondig aangepakt worden wil je iedere burger in Nederland dagelijks het boekhouden zelf laten doen.
  woensdag 5 september 2012 @ 20:38:55 #271
379943 Paper_Tiger
pi_116434509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:36 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik snap na deze uitleg wat je bedoeld, maar als jij aangeeft "werkgever van de belastingdienst" te zijn, ga ik er ten eerste natuurlijk niet van uit dat je dat sarcastisch bedoelt.

Ik denk dat mensen trouwens prima op de hoogte zijn dat ze veel geld overdragen aan de staat. De meeste mensen kan het echter niks schelen, of vinden het veel te veel gedoe om alles zelf te gaan controleren. Ik deel jouw mening dus ook niet. Het systeem van belastinginning moet eerst grondig aangepakt worden wil je iedere burger in Nederland het boekhouden zelf laten doen.
Iedereen met een eigen huis en een hypotheek doet die aangifte al. Het enige wat je moet doen is belasting betalen. Eenmalig een bedrag overmaken....
  woensdag 5 september 2012 @ 20:40:04 #272
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116434553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iedereen met een eigen huis en een hypotheek doet die aangifte al. Het enige wat je moet doen is belasting betalen. Eenmalig een bedrag overmaken....
Subtiel verschil: jij zegt dat mensen dat dagelijks moeten zien. Dat is wat anders dan eenmalig een aangifte doen.
  woensdag 5 september 2012 @ 20:41:45 #273
379943 Paper_Tiger
pi_116434617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Subtiel verschil: jij zegt dat mensen dat dagelijks moeten zien. Dat is wat anders dan eenmalig een aangifte doen.
Ik ben i.d.d. dagelijks bezig met boekhouden. Maar een particulier kan volstaan met een keer per maand of een keer per jaar. Op je loonstrook staat wat je moet overmaken.
pi_116438786
Toch begint mij de oorsprong van het libertarisme langzaam duidelijk te worden. Zij ervaren in de huidige maatschappij hoe belastingontvangers hun onder zware bedreiging geld afhandig maken dat weer wordt gegeven aan profiteurs en handophouders die zelfs maar weigeren dankbaar te zijn.
De beste oplossing lijkt mij dat er psychiatrische hulp wordt ingeschakeld, is daar nog belastinggeld voor beschikbaar of is dat allemaal wegbezuinigd?
  woensdag 5 september 2012 @ 22:13:50 #275
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116439586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:00 schreef Wespensteek het volgende:
Toch begint mij de oorsprong van het libertarisme langzaam duidelijk te worden. Zij ervaren in de huidige maatschappij hoe belastingontvangers hun onder zware bedreiging geld afhandig maken dat weer wordt gegeven aan profiteurs en handophouders die zelfs maar weigeren dankbaar te zijn.
De beste oplossing lijkt mij dat er psychiatrische hulp wordt ingeschakeld, is daar nog belastinggeld voor beschikbaar of is dat allemaal wegbezuinigd?
Ach, je blaast het allemaal weer zo op. Ik wist eerst ook niet waar de LP voor stond en ben ook met de heren hier in verhitte discussie gegaan, maar ik heb nu een beter idee van waar het libertarisme voor staat. Ik ben het met heel veel dingen persoonlijk nog niet eens, maar ik laat die discussie verder rusten.

Misschien is het voor jou ook tijd om het gewoon van je af te zetten. Mensen denken nou eenmaal verschillend over alles. Laat iedereen maar gewoon in zijn waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')