abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 september 2012 @ 13:26:26 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342849
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:
***
  maandag 3 september 2012 @ 13:27:03 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342865
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap je irritatie niet?

Behalve als je dus niet 100% achter de keuze staat die er nu dus gemaakt is.
Ik sta voor de volle 100% achter die keuze.
Ik vind alleen je 'maak je niet gek' en 'hmz...' nogal neerbuigend overkomen...
En dat irriteert.
***
pi_116342906
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik sta voor de volle 100% achter die keuze.
Ik vind alleen je 'maak je niet gek' en 'hmz...' nogal neerbuigend overkomen...
En dat irriteert.
Prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 september 2012 @ 13:32:54 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116343019
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:19 schreef Aventura het volgende:
Een sterilisatie lijkt me wel lekker overzichtelijk. Ik denk nu echt haast dagelijks aan hoe ons gezin er straks uitziet, of het zo blijft...Dat is ergens ook wel spannend en het leven is niet maakbaar, maar ik word er toch onrustig van. Ik word er ook niet jonger op, das wel een puntje ook.
Is hij altijd van eentje uit gegaan, of is dat ontstaan na de geboorte van de eerste?
***
pi_116343038
Aventura :* lastig die tegenstrijdige 'berichten'. Hoe oud is jullie zoontje nu? :)

Brighteyes, ik begrijp best dat je af en toe dat idee nodig hebt :) ookal is de beslissing eigenlijk wel definitief, dat betekent niet dat je af en toe niet behoefte kunt hebben aan het idee dat het wel meevalt..
  maandag 3 september 2012 @ 13:35:22 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343073
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is hij altijd van eentje uit gegaan, of is dat ontstaan na de geboorte van de eerste?
Hij vond de eerste al een spannend en gewaagd avontuur. We zien wel, als het niet lukt is het ook goed: zo stapten we er beide in. Ik zag mezelf nooit als ouder, laat staan als ouder van 2. Hetzelfde geldt voor mijn man. De wens voor een tweede is bij mij ontstaan na de uitstekend gelukte eerste :P We hebben zo'n lol met hem, het gaat zo goed, dat ik denk: waarom niet nog zo een? @Bubbles, zoontje is nu 13 maanden. Nog niet zo oud, maar ik ben zelf 'al' wel 34.
  maandag 3 september 2012 @ 13:37:07 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343110
Owja, en ik snap wel hoe jij denkt BE. Het is een mechanisme dat geruststelling en troost biedt. Dat heb je soms nodig.
pi_116343151
Hier is het ook wel zo goed als duidelijk dat er geen nummer 3 (en 4..) komt..

Willen doen we allebei wel (heel graag zelfs), maar de weg ernaartoe (eerst operatie, dan weer IVF.. waar we uiteraard hopen dat het met 1 IVF gedaan is, maar de kans is groter dat er nog meer tijd overheen gaat), de zwangerschappen die hier niet super lekker lopen, met de huidige economie wordt het financieel wat meer bikkelen voor nóg een kindje (en dan niet als baby, we hebben alles wel ;) maar straks met school, opvang/bso, clubjes en al dat soort dingen...) We kunnen het wel betalen, maar we willen ook nog wel een beetje de luxe houden die we nu hebben...

AARRRGGHHH... 8)7

En ergens is het ook wel goed zo. 2 gezonde meiden, wat doen we onszelf aan om al die stappen weer opnieuw te gaan nemen? En met de onzekerheid dat we niet eens weten of het dan zou lukken?

Dus binnenkort gaan de eerste kleertjes maat 50 & 56 in de verkoop. En babyspul wat niet meer gebruikt wordt/waar V te groot voor wordt gaat ook weg.... Slik.

Wel hebben we afgesproken dat als we de staats/postcode loterij winnen we er nog voor gaan. Maar dan willen (voor zover je wat te willen hebt) nog wel 2 of 3 kindjes... Maar dan ook gelijk 2 au pairs :+ een groot huis. En de hele mikmak. 8-) een mens mag dromen toch? ;)

Maar dat rammelen... Voor altijd!! Daar kom ik nooit vanaf, vrees ik...
pi_116343166
Wel grappig hoe je ideeën over je leven kunnen veranderen :) van jezelf nooit als ouder zien naar heel erg nadenken over een tweede.

En 34, dan kan ik me voorstellen dat je wat meer 'druk' voelt..
pi_116343228
Haha, gerberaatje :P
Lastig dat het lichamelijk heel lastig verloopt allemaal. Maar 2 gezonde meiden is ook veel waard :* en misschien win je het wel joh! :P
pi_116343326
Aventura maar hij heeft die deur nog niet dicht gegooid want anders zou hij altijd stellig zijn. :)

Ik rammel als een gek. Maar ik ben dan ook net zwanger zijn we pas achtergekomen. Mijn man riep altijd (voor het hele ziekenhuistraject al) dat hij een groot gezin wel zag zitten. Toen dat gedoe in het ziekenhuis was hij er eigenlijk wel klaar mee en wilde geen tweede keer het traject in. Maar omdat ik graag wilde (en het meeste in het ziekenhuis moet zijn) wilde hij het een jaar proberen. Nu dat we natuurlijk zwanger zijn geraakt weet ik niet of we stoppen na nummer 2. Maar zo ver denk ik nog even niet :D Laat ik eerst maar genieten van mini en iemiemienie O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116343458
Hahaa Tally!! Maar ik herken het wel, als ik spontaan zwanger had kunnen worden (en dat kan écht niet) dan waren een heleboel bezwaren voor een groot deel al weg... Denk dat we het dan zeker nog wel geprobeerd hadden ;)

Maar soms is het zoooo lastig!! Beide willen we wel een groot gezin, op zich zou ik de IVF zo weer doen (ben d'r gek ook eigk) zelfs het zwanger zijn wil ik best nog een keer aangaan (oh jee.. maar met die operatie is de kans op pijn in de zwangerschap ws terug te brengen naar bijna niks, dus dat scheelt dan ook al) en... en... en....

Eigenlijk wil ik wel graag dat meneer definitief de knoop doorhakt en gewoon eens zegt: het blijft hierbij! Maar nee, telkens als ik de verstandelijke punten op een rij heb, deze zeg, dan roept hij wel weer iets waardoor ik blijf twijfelen :')

Stom is het gewoon :( eigenlijk denken we er zelfs iets teveel over na wel :D maarja, gewoon doen met al dat zkh gedoe erbij en al 2 meiden, is ook wel een stap te ver :)

En ja Bubbles, kom maar door! 8-)
  maandag 3 september 2012 @ 13:53:11 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343529
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier is het ook wel zo goed als duidelijk dat er geen nummer 3 (en 4..) komt..
met de huidige economie wordt het financieel wat meer bikkelen voor nóg een kindje (en dan niet als baby, we hebben alles wel ;) maar straks met school, opvang/bso, clubjes en al dat soort dingen...) We kunnen het wel betalen, maar we willen ook nog wel een beetje de luxe houden die we nu hebben...

Wel hebben we afgesproken dat als we de staats/postcode loterij winnen we er nog voor gaan. Maar dan willen (voor zover je wat te willen hebt) nog wel 2 of 3 kindjes... Maar dan ook gelijk 2 au pairs :+ een groot huis. En de hele mikmak. 8-) een mens mag dromen toch? ;)

Jaaaa Gerberaatje, vooral dat laatste, daar fantaseer ik ook over. Dan ga ik onmiddelijk aan een hele kinderschare beginnen :D (Als je weleens in SHO komt: net als Tori Spelling, bijvoorbeeld) _O-
pi_116343587
Morgen oppassen op een kereltje van 6 maanden oud, Hij is zo onwijs leuk dat ik er alleen maar harder van ga rammelen! en als ik dan zie hoe mijn meneer met hem omgaat, dan kun je mn eierstokken bijna opvangen.... :')
S. 2014
J. 2016
pi_116343590
Ja, OMG dan was ik nu alweer zwanger geweest :o (mijn mini is vandaag net 8 weken) daar moet ik dan nog even niet aan denken...
pi_116343718
Het is hier ook alleen de financiële situatie dat we nog niet bezig zijn eigenlijk. Als mn vriend gewoon een baan had gehad, dan waren we al zoveel verder. Mja, dat is gewoon niet, en een baan voor hem in nederland zie ik ook niet snel gebeuren..
pi_116346487
Bij ons is het twijfelpunt voor een tweede ook redelijk de financiële situatie. Ik overzie nog steeds niet helemaal waarvan we de opvang zouden moeten betalen.
Maar het zou erg vervelend zijn als het daarop niet zou gebeuren, gelukkig hebben we ook afgesproken dat we er over een tijdje wel eens goed voor gaan zitten om alles te berekenen en te bekijken.
pi_116347736
Het hele berekenen wat de opvang kosten zijn etc is ook lastig.
Moet ik wel weer zeggen dat de situatie ieder jaar zomaar ineens anders kan zijn door regeltjes en overheid etc.Zo betaal ik nu bakken met geld meer terwijl de situatie hetzelfde is.

En als je geen 2e kind hebt dan is het ook nog eens lastig inschatten wat je kwijt bent.
Ik red het nu met 2 prima van dit geld, terwijl als ik er 1 zou hebben ik denk ik zou denken dat ik het niet zou redden.

Zo lastig dat het allemaal zomaar ineens kan veranderen en je ook nooit een keuze maakt op een situatie die altijd hetzelfde zal blijven.
pi_116348100
Klopt Pvoesss, met 2 kinderen zouden wij bijvoorbeeld wel ineens kindgebonden budget krijgen, terwijl wij daar nu teveel voor verdienen. Het zijn kleine beetjes, maar alles helpt.
pi_116374590
Je kunt van tevoren idd niet precies nagaan wat je kwijt gaat zijn aan opvang, maar wss wel hoeveel budget er ongeveer voor is.

Hier valt het rammelen even mee, ons eigen huisje is uitgesteld tot november terwijl we verwacht hadden er nu ongeveer in te kunnen. Als we daar gesetteld zijn verwacht ik wel dat ik heel veel harder ga rammelen!
pi_116374902
Maar ook dat is lastig, zeker als de ander een weinig uren contract heeft maar veel meer werkt, en je zoals vorig jaar ineens nog maar terug krijgt van de minst werkende persoon. Het is lastig uitrekenen.
pi_116660151
M'n vriend zit de programma's van een aantal politieke partijen uit te pluizen om er mooi op tijd achter te komen waar ie op wil stemmen. Eén van zijn aandachtspunten: de plannen voor kinderopvangtoeslag en kinderbijslag.

O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116665184
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend zit de programma's van een aantal politieke partijen uit te pluizen om er mooi op tijd achter te komen waar ie op wil stemmen. Eén van zijn aandachtspunten: de plannen voor kinderopvangtoeslag en kinderbijslag.

O+ .
^O^

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116666306
Ik hield vandaag een baby van 3 dagen oud vast. Ik heb nog nooit zo hard gerammeld.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116702958
Oooh 3 dagen (insert rammelend ei)

Vandaag heel de dag in het ziekenhuis gezeten voor een spoedoperatie voor de ogen van mijn vriend. Best heftig, maar alles ging heel goed, vanavond zei hij (heel blij) dat in december nog steeds het 'baby-maken' gepland staat. Dan is hij nog met herstel bezig (duurt heel lang) dus ik ben heel blij en trots op hem.
En hopelijk was het niet de after-effects van de narcose. :P

Ik heb dan ook eindelijk dat laatste doosje pilletjes in huis. Opluchting.
pi_116717348
DAD, wat O+

Risu, spoedoperatie? Maar wel alles goed verlopen dus :) december is zo! We zitten al in september joh :)
pi_116740795
Ja vandaag controle gehad. Alles was goed gegaan. Was operatie aan zijn oog. Arme stakker ziet bijna niks meer eventjes. Maar gaat steeds beter. Is wel een test voor je relatie merk ik. Maar ook op dat gebied gaat alles goed.
pi_116741191
Gelukkig :) alleen maar fijn als je door dit soort 'testjes' komt samen :)
pi_116742508
van de week een ikea kast samen in elkaar gezet *O*
we zijn weer geslaagd! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116752034
Waarom lijkt deze week iedereen zwanger te zijn? Het is alsof ze het afgesproken hebben om het deze week te vertellen ofzo... Nou ja, het was toch al een k*tweek -O-
pi_116752192
Ik vrees dat ik hier ook eens kom piepen. Ben 23 jaar, al vier jaar samen met mijn vriend en we zijn ons huisje aan het verbouwen. Normaal gezien slechts heel af en toe last van wat gerammel. Maar nu is de zus van mijn vriend ondertussen 7 maand zwanger van een meisje. En het is toch wel heel moeilijk om daar niet helemaal enthousiast van te worden. Al die kleine schattige kleertjes!
pi_116819055
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:22 schreef Barreltje het volgende:
van de week een ikea kast samen in elkaar gezet *O*
we zijn weer geslaagd! ;)
haha, dat is ook een relatietest zou ik zeggen ja. En altijd fijn als je bevestigd krijgt, dat het met je relatie wel goed zit.
pi_116820635
Welkom Lessien :) die kleertjes zijn idd erg schattig! Vooral die inimini sokjes en mutsjes :)
pi_116820657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:47 schreef leonieke het volgende:
Waarom lijkt deze week iedereen zwanger te zijn? Het is alsof ze het afgesproken hebben om het deze week te vertellen ofzo... Nou ja, het was toch al een k*tweek -O-
:*
Het is bijna een nieuwe week..
  maandag 17 september 2012 @ 21:16:41 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116909115
Hai :W

Ik zat net foto's te kijken van de geboorte van mn dochtertje, en de 1e dagen... O+

Rammel ! :')
pi_116909647
Ik denk eigenlijk dat het over het algemeen harder rammelt bij de vrouwen die nog geen kinderen hebben, dan bij de vrouwen die al wel kinderen hebben.

Gevaarlijke uitspraak :@
Noot noot.
pi_116910600
ik rammel nu meer dan ik ooit heb gedaan.
Ik vind het gevoel nu echt verschrikkelijk ik krijg het mijn hoofd niet uit.
Dat heb ik nooit gehad, en ik heb er al 2 :+
pi_116910922
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:37 schreef Pvoesss het volgende:
ik rammel nu meer dan ik ooit heb gedaan.
Ik vind het gevoel nu echt verschrikkelijk ik krijg het mijn hoofd niet uit.
Dat heb ik nooit gehad, en ik heb er al 2 :+
Ik kan me anders herrinneren dat jij tussen x en v ook keihard gerammeld hebt
S. 2014
J. 2016
pi_116911212
Ja maar dat was heel anders :D
Dat was meer leuk vinden en nadenken en nu kan ik het niet loslaten -O-
pi_116911326
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:37 schreef Pvoesss het volgende:
ik rammel nu meer dan ik ooit heb gedaan.
Ik vind het gevoel nu echt verschrikkelijk ik krijg het mijn hoofd niet uit.
Dat heb ik nooit gehad, en ik heb er al 2 :+
Ja maar... Jij weet hoe het is om een zwangerschapstest positief te zien. Jij weet hoe het is dat je buik dikker wordt en dat er wat beweegt in je buik. Jij weet hoe het is om als moeder van een kind te houden. O+

En ik niet.

Maar ik geloof echt wel dat je nu ook rammelt hoor :* !! Misschien zeg ik het dan verkeerd... De nieuwsgierigheid is wel groter bij mij :+
Noot noot.
pi_116911443
Uhh ja maar elke zwangerschap is anders, en elke bevalling en ieder kind.
Ik zie niet in wat het niet hebben van een kind het anders maakt.
Ik denk juist dat als je het al hebt je heel goed weet wat het is en wat je wenst.

Ik denk dat het even heftig kan zijn :Y De wens van de 1 valt niet te vergelijken met die van een ander.
pi_116911686
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:50 schreef Pvoesss het volgende:
Uhh ja maar elke zwangerschap is anders, en elke bevalling en ieder kind.
Ik zie niet in wat het niet hebben van een kind het anders maakt.
Ik denk juist dat als je het al hebt je heel goed weet wat het is en wat je wenst.

Ik denk dat het even heftig kan zijn :Y De wens van de 1 valt niet te vergelijken met die van een ander.
Dat denk ik ook :)
Het is gewoon zo anders..
pi_116911708
De nieuwsgierigheid naar een nieuwe baby en broertje of zusje van je eerste leuke kind kan mega groot zijn denk ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116911857
Ik denk ook niet dat het te vergelijken valt.

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116912637
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk ook niet dat het te vergelijken valt.

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken
+1

Als meisje is het iets vanzelfsprekends maar als je ouder wordt realiseer je je wel dat je gewoon geluk moet hebben

Als ik zie hoe moeilijk mn zus het heeft hoop ik dat ik wel het geluk mag hebben maar als kinderloze weet je dat gewoon nog niet
S. 2014
J. 2016
pi_116916208
Daar ben ik ook wel een beetje 'bang' voor, dat ik zelf geen kinderen kan krijgen. juist omdat ik zo graag wil..
Over de vruchtbaarheid van mn vriend twijfel ik juist niet :P
pi_116924214
Daar denk ik ook wel eens aan idd. Ik ben al heel wat jaar aan de pil en denk wel dat ik daar een maximum aan ga stellen voor mezelf. Hoop op dit moment nog wel dat we voor dat maximum al voor kinderen gaan, maar mocht dat niet het geval zijn wil ik graag toch de pil eruit hebben.
pi_117016841
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk ook niet dat het te vergelijken valt.

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken.
Begrijp ik heel goed :Y

En hier is het enge gevoel vooral dat het niet nog eens zal lukken...

Ik denk dat je gerammel gewoon niet kunt vergelijken. Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit nog zo zou rammelen.
pi_117016889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Begrijp ik heel goed :Y

En hier is het enge gevoel vooral dat het niet nog eens zal lukken...

Ik denk dat je gerammel gewoon niet kunt vergelijken. Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit nog zo zou rammelen.
Dat was hier ook het "probleem". We wilde wel maar hadden niet de zekerheid dat het ons ooit nog eens zou lukken. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117016979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat was hier ook het "probleem". We wilde wel maar hadden niet de zekerheid dat het ons ooit nog eens zou lukken. :)
Ik ben blij voor jullie dat jullie de MMM niet zijn moeten ingaan :Y
pi_117017029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben blij voor jullie dat jullie de MMM niet zijn moeten ingaan :Y
Ja dat ongelukje was hier meer dan gewenst O+
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117017075
Ik vind het zo fijn voor jullie O+
pi_117017113
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:14 schreef Bubbles90. het volgende:
Ik vind het zo fijn voor jullie O+
De gynaecoloog snapt het nu nog niet :')
Nou ja ze weet wel hoe je zwanger raakt hoor :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117017317
quote:
12s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:15 schreef Tally het volgende:

[..]

De gynaecoloog snapt het nu nog niet :')
Nou ja ze weet wel hoe je zwanger raakt hoor :P
:')
Maar geweldig toch :)
pi_117017330
:D ik wilde al voor gaan stellen om het even voor te doen daar op de tafel!

Ik denk ook dat die angst er bij iedereen wel is dat het niet meer lukt of nooit zal lukken.Ik heb die angst ook wel zeker omdat de andere 2 er zomaar ineens waren en als ik nu het wel echt ga plannen dat het dan niet lukt ofzo :)
pi_117031421
quote:
12s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:15 schreef Tally het volgende:

[..]

De gynaecoloog snapt het nu nog niet :')
Nou ja ze weet wel hoe je zwanger raakt hoor :P
:D

Hoeveel weken ben je nou dan?
Noot noot.
pi_117032242
Voor wie het zich nog kan herinneren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117032469
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

:D

Hoeveel weken ben je nou dan?
9,5 week.
Morgen weer een echo en intake. Ik ben dr best nerveus voor.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117033411
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:17 schreef Elf. het volgende:
Voor wie het zich nog kan herinneren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom heb jij voor abortus gekozen als de wens wel groot is? :)
pi_117034077
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom heb jij voor abortus gekozen als de wens wel groot is? :)
Omdat ratio. En omdat je in een relatie met z'n tweeën bent.
pi_117034327
sorry :') het was gewoon interesse waarom je een bepaalde keus maak.
pi_117034610
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:06 schreef Pvoesss het volgende:
sorry :') het was gewoon interesse waarom je een bepaalde keus maak.
Wat een kutsmiley. Het staat toch onder de spoiler uitgelegd.
We weten allemaal wel dat jij vindt dat ze zonder vent door had moeten zetten maar gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117035890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:17 schreef Elf. het volgende:
Voor wie het zich nog kan herinneren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig... wat een nasleep toch nog he :*

Ik hoop dat jullie er samen binnenkort klaar voor zijn, zodat je het allemaal genietend mee kunt maken in plaats van verdrietig.
pi_117036599
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wat een kutsmiley. Het staat toch onder de spoiler uitgelegd.
We weten allemaal wel dat jij vindt dat ze zonder vent door had moeten zetten maar gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes.
Dat is totaal niet wat mijn mening is.. :N En vind ik erg triest om dat zo te zeggen.
Ik kende het verhaal niet van een jaar geleden en vroeg me af welke omstandigheden er niet naar waren. }:| Lijkt mij niet een erg rare vraag ik vroeg het me gewoon af. Ik hoopte dat het tijdelijke omstandigheden waren of iets waar ze snel iets aan kunnen doen iets wat het een beetje kan verzachten.
pi_117037299
Elf :* sterkte met deze tijd, en wat LB zegt, hopelijk komt jouw/jullie tijd snel :*

Pvoesss, je bedoelde het niet verkeerd :) alleen die smiley is idd niet helemaal lekker geplaatst, kan gebeuren :)
Jij/jullie bent/zijn ook nog flink aan het rammelen als ik het goed begrijp?
pi_117037373
Tally, logisch dat je zenuwachtig bent! Dat is toch normaal bij een echo in zo'n stadium :) owja, en natuurlijk gefeliciteerd! :)
pi_117037828
Wij rammelen beide en hier waren en zijn de omstandigheden er ook niet naar.
Dat vind ik denk ik nog wel het meest stomme dat hij ook wil en het toch niet kan.
pi_117038008
Dat is heel lastig ja.. Vanwege woning en financiën is het niet mogelijk toch? Of was dat iemand anders, ik weet het niet meer :@
Maar ik herken het wel hoor, wij willen ook beide heel graag, maar het zou nu heel onverstandig zijn :') Maar ookal weet je dat het niet kan nu, het gevoel blijft even heftig.
pi_117038156
Hier waren en zijn de omstandigheden er ook niet naar. Maar wat heeft een kindje nu helemaal nodig?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117038776
In principe niet veel natuurlijk, maar de (eventueel) toekomstige ouders hebben vaak wel dingen die meespelen. En als je samen gelukkig bent, maar de een wilt nu echtechtecht geen kind, dan is het kiezen tussen het een of het ander. De een kiest voor de relatie nu en het kind later, de ander kiest voor het kind nu.
Het blijft een moeilijke keuze, welke je ook maakt.
pi_117038808
SPOILER: Redenen enzo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima redenen dus allemaal wel om te wachten maar toch -O-
pi_117038907
Ik kan me goed voorstellen dat je nog ff wilt wachten, als je in zo'n situatie zit met die punten. Maar toch :*
pi_117041801
Maar als je ergens naar toe kunt werken, dat je bijvoorbeeld denkt dat het over een paar jaar wel kan, dan lijkt het me een stuk fijner wanneer je man/vriend je kinderwens deelt. Mijn man heeft geen/amper een kinderwens. Hij ziet zich in de verre verre toekomst wel kinderen hebben, dus het is geen gesloten deur, maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zover is en het is niet mogelijk om het gerammel te delen. Ik vind dat best moeilijk. Maargoed, ik zie zelf ook in dat onze situatie zich er nog niet helemaal voor leent (ik studeer nog en denk niet dat ik dat kan combineren met kinderen) dus hij heeft nog tijd om te wennen aan het idee van kinderen krijgen terwijl ik hem niet al te veel aan zijn hoofd zeur omdat ik weet dat het nu toch niet kan.

Maar oh, wat zou ik graag samen zwijmelen over baby-kleertjes, praten over de opvoedingsstijl die je samen wilt hanteren, enzovoorts enzovoorts..
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_117042108
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:06 schreef Pvoesss het volgende:
sorry :') het was gewoon interesse waarom je een bepaalde keus maak.
Ik begreep je vraag niet als een vraag naar omstandigheden.

Nog niet zo lang bij elkaar, nog niet samenwonend (inmiddels wel), ik startte twee weken ervoor bij mijn nieuwe baan, onze huizen allebei echt te klein om zelfs maar een wiegje kwijt te kunnen (geloof me, ik heb alle mogelijke indelingen geprobeerd, in m'n hoofd). En zelfs zonder dat allemaal: mijn vriend heeft een paar weken lang in totale staat van paniek rondgelopen, zo'n beetje. Als je er niet allebei achter staat, moet je er niet aan beginnen, is mijn mening. Juist omdat het zoiets moois is.
pi_117042609
Sterkte deze moeilijk weken Elf. Ook al heb je begeleiding gehad, ik kan me best voorstellen dat dit lastig is.

Hier begint het gevoel steeds heviger te worden. Nog een paar maandjes en dan zijn we een stapje verder.
pi_117042717
Ja helemaal mee eens hoor, ik vroeg mij gewoon die redenen af.
Ik heb later je oude post al opgezocht en dat maakte het wel duidelijk. :)
Je relatie er zomaar voor opgeven is ook heel heftig en alleen doen is nooit de gewenste optie. :N

(Ik ben mijn ex kwijtgeraakt in de zwangerschap van de oudste en dat was zo zwaar, we waren beide jong maar door ziekte kan hij niet meer bij ons zijn en was ik ineens heel jong alleenstaande moeder.
Ik snap heel goed waarom iemand de keus niet maakt om het alleen te doen :Y )
pi_117042750
@ Lot, ik had eigenlijk liever gewild dat m'n vriend nog geen kinderen zou willen. Dat zorgt er namelijk voor dat het niet alleen aan materiële zaken ligt dat we nog niet aan kinderen beginnen, maar dat we er emotioneel ook nog niet klaar voor zijn.
Ik vind het gewoon stom dat onze wens zo afhankelijk is en niet verstandig is om te realiseren, alleen maar omdat we door materiële zaken worden beperkt :')

Elf, ik blijf het een heel moeilijke, maar sterke beslissing vinden van je :*
pi_117042897
Voor zowel Pvoes, Lot als Elf: sterkte, moet erg zwaar zijn...

Hier is mijn ene vriendin net bevallen en de ander zwanger, dus ik rammel weer lekker door! Nog maar eventjes wachten... December is al bijna. Zelfs mijn man heeft er zin in :).

Alleen... Nu slaat bij mijzelf af en toe de schrik om het hart: ga ik het allemaal wel kunnen?
Home is where the O+ is...
pi_117044458
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:33 schreef Pvoesss het volgende:
Ja helemaal mee eens hoor, ik vroeg mij gewoon die redenen af.
Ik heb later je oude post al opgezocht en dat maakte het wel duidelijk. :)
Je relatie er zomaar voor opgeven is ook heel heftig en alleen doen is nooit de gewenste optie. :N

(Ik ben mijn ex kwijtgeraakt in de zwangerschap van de oudste en dat was zo zwaar, we waren beide jong maar door ziekte kan hij niet meer bij ons zijn en was ik ineens heel jong alleenstaande moeder.
Ik snap heel goed waarom iemand de keus niet maakt om het alleen te doen :Y )
En bij je jongste dan? :@
Je hoort namelijk wel eens wat in de wandelgangen maar het is eerlijker om het rechstreeks aan jou te vragen.

Niet antwoorden is je goed recht natuurlijk :)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117044624
Oh en pvoess, net als elf vatte ik het ook niet zo op als je daarna uitlegde. Het kwam een beetje over alsof je nog wilde gaan discussieren over wel of niet een goede reden voor haar beslissing.

Excuse me.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117045274
Dat is een verhaal wat ik voor hem niet op fok ga zetten gezien het een fokker is. :)
Maar ik DM wel even de samenvatting :)
pi_117046017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh en pvoess, net als elf vatte ik het ook niet zo op als je daarna uitlegde. Het kwam een beetje over alsof je nog wilde gaan discussieren over wel of niet een goede reden voor haar beslissing.

Excuse me.
Nee zo bedoelde ik het niet. :@
Niemand kan beslissen of het de juiste keus is behalve degene die de keus maakt :Y
pi_117050782
Voor elke beslissing zijn er voors en tegens. Toen wij onverwachts zwanger waren van nr. 3 hebben we ook alle opties besproken. En ja, zat beren op de weg te zien maar wij waren er toen snel over uit dat we het zouden houden. Maar ik kan me een andere keuze daarin ook voorstellen. Het is best een schok en het heeft nogal wat impact op je leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_117052379
Overal is wel wat voor te zeggen :) het hangt van zoveel dingen af..

En She-Wolf, dat klinkt lief O+
pi_117052702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:17 schreef Elf. het volgende:
Voor wie het zich nog kan herinneren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfoeh. Een kinderwens hebben en een abortus laten plegen. Heftig hoor.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:23 schreef Tally het volgende:

[..]

9,5 week.
Morgen weer een echo en intake. Ik ben dr best nerveus voor.
Woeeeh spannend! :D Succes :*
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wat een kutsmiley. Het staat toch onder de spoiler uitgelegd.
We weten allemaal wel dat jij vindt dat ze zonder vent door had moeten zetten maar gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes.
Het is ook wel typisch een vrouwending om over een smiley boos te worden :P
Noot noot.
pi_117055553
:* Elf, ik krijg er weer tranen van in mijn ogen als ik zie hoe moeilijk je het er mee hebt...
Kwak
pi_117061738
Tally, hoe ging de echo?

Pvoess, wat heftig dat je er tijdens de zwangerschap van de eerste ineens alleen voor kwam te staan. Petje af!

Zuster, welke volgende stap komt er over een paar maanden? :).

Ik denk wel dat het uitmaakt of het je eerste kindje is, dat zich onverwacht aandient, of dat het een tweede of derde is. In het laatste geval weet je in ieder geval wel al dat je allebei kinderen wil. :+.

Wij waren gister in IKEA. Toen we net binnen waren zei mijn vriend nog dat hij verhuizen in mei (volgend jaar) wel wat snel zou vinden, tegen de tijd dat we bij de afgeprijsde tuinmeubelen waren was het al: 'Ja, we kunnen nu wel iets kopen, maar wie weet waar we volgend jaar zomer wonen'.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117061926
Dat is ook wel weer zo dat je weet dat je beide wel kinderen wil hebben.
Maar als de ene partner er maar 1 wil heb je alsnog hetzelfde probleem. :Y

Hehehehe dus mei is te vroeg maar juli moet gewoon lukken ;)
pi_117064347
Elf :*. Ik kan me het nog goed herinneren van vorig jaar. Ik leefde (en leef) zo ontzettend met je mee en ik vind het niet zo gek dat je het er nu weer wat moeilijker mee hebt. Veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117084879
DaD over een paar maandjes gaan we beginnen met 'wachten op het tweede streepje'.
Ik haat het woord klussen maar ik had er bijna voor gekozen om dat hier neer te zetten omdat ik even niet wist hoe het te verwoorden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:10:32 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117085070
Manlief had het nu weer over dat mijn zussen eerst maar eens aan de beurt moesten komen, en dat wij daarna dan wel weer verder zouden zien. Pffft, bij beiden is bij lange na nog niks op komst. Heel lastig om mee om te gaan, die besluiteloosheid. De deur is niet dicht blijkbaar, maar er is ook geen duidelijkheid. Ik rammel maar weer verder.
pi_117086679
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 21:10 schreef Aventura het volgende:
Manlief had het nu weer over dat mijn zussen eerst maar eens aan de beurt moesten komen, en dat wij daarna dan wel weer verder zouden zien. Pffft, bij beiden is bij lange na nog niks op komst. Heel lastig om mee om te gaan, die besluiteloosheid. De deur is niet dicht blijkbaar, maar er is ook geen duidelijkheid. Ik rammel maar weer verder.
Wat hebben jouw zussen daar mee te maken dan? :D
Noot noot.
  zaterdag 22 september 2012 @ 09:45:58 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117107268
Die zijn ' aan de beurt' :P

Ik weet het, niet logisch. Is gewoon uitstelgedrag.
pi_117123243
Lol :D
Maar hij wilt dus niet maar toch ook weer wel?
pi_117142682
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 11:46:52 ]
pi_117142713
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
En toen waren we aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Wat gaaf! O+. Heel veel succes en ik hoop dat je snel twee streepjes plast! :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117142744
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat gaaf! O+. Heel veel succes en ik hoop dat je snel twee streepjes plast! :+.
Thanks :) en ja, dat plassen ga ik niet bijhouden verder, iets te intiem voor op internet, denk ik :+ .
Eerst maar eens stoppen met de pil en daar weer aan wennen en dan zien we het wel. Zal vast niet één-twee-drie gebeuren, maar als het wel gebeurt is dat mooi meegenomen ;) .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 11:49:47 ]
  zondag 23 september 2012 @ 11:58:41 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117143009
Razz, wat klinkt dat mooi! O+ Heel veel plezier vast met de voorpret!!

En ik weet niet wat voor gebeurtenissen de aanleiding zijn geweest, maar dit positieve is er in elk geval uit voortgekomen :*
pi_117143363
Razz, spannend!! En wat LB zegt, mooi idee dat er iets positiefs voortkomt uit een vervelende periode :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 23 september 2012 @ 12:15:26 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117143481
Mag ik mee rammelen?? Ik rammel samen met manlief de pan uit. Hier word gelukkig wel aan gewerkt, 11 oktober beginnen we met ivf. Maar manmanman wat kan ik rammelen, vooral als ik zie hoe mijn man met de kinderen van onze vrienden omgaat en hoe zij op hem reageren O+ Ik kan niet wachten op zo'n kleintje voor ons zelf, mijn man gaat volgens mij echt een hele lieve leuke stoere vader worden O+
Be happy with the little things in life
  zondag 23 september 2012 @ 12:17:59 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117143550
Nog.... 18 daagjes DV? *O* :*

Leuk is dat he, om je lief al met andere kinderen te zien.... wij hebben 2 jaar geleden heel veel opgepast op het zoontje van vrienden, en dan smolt ik echt helemaal weg O+
  zondag 23 september 2012 @ 12:30:12 #102
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117143940
LB :*
Uhuh echt super om te zien. En vooral hoe ze op hem reageren hihi O+ echt ik kan nu al fantaseren over de toekomst. Alhoewel ik dat ergens ook doodeng vind, wat als het nu nooit lukt :{ Gaat dat rammelen dan ooit stoppen? Zou ik daar tegen kunnen dat het verlangen nooit zou worden gestild? Nou ja dat soort dingen vliegen wel met enige regelmaat door mijn hoofd
Be happy with the little things in life
pi_117144454
Razz, wat goed, wat leuk! *O* Veel succes!

DV, wat fijn dat er nu eindelijk schot in de zaak zit. Ik volg je verhaal in het andere topic en ik hoop zo dat dit het helemaal wordt voor jullie! :* Kan me je angsten ook heel goed voorstellen, jullie traject is gewoon al helemaal voor je bepaald..
pi_117144536
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Leuk O+
Noot noot.
pi_117144561
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 12:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mag ik mee rammelen?? Ik rammel samen met manlief de pan uit. Hier word gelukkig wel aan gewerkt, 11 oktober beginnen we met ivf. Maar manmanman wat kan ik rammelen, vooral als ik zie hoe mijn man met de kinderen van onze vrienden omgaat en hoe zij op hem reageren O+ Ik kan niet wachten op zo'n kleintje voor ons zelf, mijn man gaat volgens mij echt een hele lieve leuke stoere vader worden O+
Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo lief :D O+
Noot noot.
  zondag 23 september 2012 @ 12:50:05 #106
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117144686
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Wauw wat gaaf O+ en ook heel spannend.
Be happy with the little things in life
  zondag 23 september 2012 @ 12:51:13 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117144730
@jojoortje nou dat heb ik dan niet echt.

@lot dankjewel :*
Be happy with the little things in life
pi_117144924
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen ;)

quote:
19s.gif Op zondag 23 september 2012 12:46 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo lief :D O+


[ Bericht 13% gewijzigd door lily op 23-09-2012 17:12:54 ]
pi_117144982
DV :*

Razz, veel succes!
pi_117145363
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen ;)

[..]

Die bal O+

Ja en verder ook wel lief. :+

[ Bericht 13% gewijzigd door Jojoortje op 24-09-2012 16:49:52 ]
Noot noot.
pi_117145586
}:|
pi_117145662
:* :D
Noot noot.
  zondag 23 september 2012 @ 13:13:31 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117145665
Die twee geven wel een heel mooi contrast lily O+
  zondag 23 september 2012 @ 13:52:47 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117147383
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen ;)

[..]

Ah wat lief O+ Nu ga ik toch wel spontaan rammelen, zo lief zo'n klein meiske aan de stevige hand van haar papa

[ Bericht 13% gewijzigd door droomvrouwtje op 24-09-2012 11:30:21 ]
Be happy with the little things in life
pi_117152417
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
O+ mini razz! ik duim voor snelle streepjes
Kwak
pi_117157150
Mannen met kindjes O+ Lieve foto lily.
Succes DV, spannend. Veel meer dan spannend zelfs!
pi_117157201
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:52 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ah wat lief O+ Nu ga ik toch wel spontaan rammelen, zo lief zo'n klein meiske aan de stevige hand van haar papa
Toch wel :+
Noot noot.
pi_117164251
Ja als ik mijn lief zie met de jongste dan is het ook :9~ O+ :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117164937
O+
pi_117172519
O+

Razztwizzle, tof! En lekker spontaan ook :) groot gelijk, waarom niet genieten van het leven!
pi_117302365
Razztwizzle, spannend dat jullie er nu gewoon voor gaan.

Droomvrouwtje, Hopenlijk blijft het bij 1 ivf en ben je dan zwanger. Lijkt me heel zwaar als je wens niet in vervulling gaat.

Ik heb mijn studie afgerond, voelt wel als weer een stapje dichterbij. Nu flink solliciteren voor een baan in mijn vakgebied, dan ben ik er klaar voor. Nu hopen dat mn vriend over een half jaar ook zijn studie af heeft. En dan denk ik dat ik mijn gerammel maar moeilijk kan bedwingen.
pi_117322370
Congrats Nolita :)
kan me voorstellen dat het rammelen nog heftiger wordt als je vriend ook klaar is!
  donderdag 27 september 2012 @ 19:50:02 #123
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117324686
Gefeliciteerd en succes met soliciteren, alweer een stapje dichterbij *O*
Be happy with the little things in life
pi_117324894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Nolita het volgende:
Razztwizzle, spannend dat jullie er nu gewoon voor gaan.

Droomvrouwtje, Hopenlijk blijft het bij 1 ivf en ben je dan zwanger. Lijkt me heel zwaar als je wens niet in vervulling gaat.

Ik heb mijn studie afgerond, voelt wel als weer een stapje dichterbij. Nu flink solliciteren voor een baan in mijn vakgebied, dan ben ik er klaar voor. Nu hopen dat mn vriend over een half jaar ook zijn studie af heeft. En dan denk ik dat ik mijn gerammel maar moeilijk kan bedwingen.
En dan krijg je eerst drie keer een jaarcontract, en durf je alsnog niet aan kinderen te beginnen omdat je dan nooit een verlenging krijgt.

Niet om je te ontmoedigen, maar ik dacht net als jij. Als eerst maar dit, als eerst maar dat...

Of is dat alleen bij mij zo? :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:57:08 #125
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117325065
Nee hoor, zo kan ik nog altijd tig redenen vinden waarom het eigenlijk toch niet zo handig is, maar onder aan de streep zijn dat altijd dingen waar van ik rationeel denk ze zijn niet nodig. En ja een vaste baan is fijn, maar wat als je die vaste baan kwijt raakt. Want eerlijk als ik sommige dingen als doorslag moet laten toegeven dan zou hier dus nooit een kind komen (klinkt wel erg zwart/wit) maar ik bedoel meer dat er altijd wel wat op je pad komt of kan komen wat niet zo handig lijkt als je een kind hebt
Be happy with the little things in life
pi_117325822
Ik ga echt niet m'n kans op een vast contract op het spel zetten door een zwangerschap. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen, zeker.

Wat hebben mannen het toch gemakkelijk. }:| .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117327889
Ik heb toch geen superbaan.. Maar ja, helemaal niks is ook kut. Net verlenging gekregen, maar vent is baan kwijt. En nu ook in ziektewet vanwege oogoperatie, dus over baby's hebben we het maar even niet. Hopelijk gaat het volgende maand beter.

En verder ook nog goed nieuws hier, Raz door naar het volgende topic. Er is nog hoop voor ons.
pi_117330493
Hier dezelfde gedachte hoor! Als ik een baan heb, dan wil ik liever eerst een vast contract. Dat voelt gewoon fijner :)
Als ik net klaar ben met studeren en m'n vriend heeft gewoon een baan, dan zou ik misschien eerst aan kinderen willen beginnen. Als het aan m'n vriend zou liggen, dan zouden we aan kinderen beginnen zodra hij een baan in (de omgeving van) Nederland zou hebben, maar ik weet niet of ik dat zo'n goed idee vind :')
  donderdag 27 september 2012 @ 21:30:52 #129
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117330547
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga echt niet m'n kans op een vast contract op het spel zetten door een zwangerschap. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen, zeker.

Wat hebben mannen het toch gemakkelijk. }:| .
Tot de man zijn baan verliest en zijn inkomen het hoofd inkomen is.
Mijn man maakt zich net zo goed druk. Hij is zelfstandig ondernemer en twijfelt of hij niet for the time being voor vast werk moet gaan, want geen werk is geen inkomen. Anderzijds, zolang de projecten lopen en er geld binnenkomt is het geen probleem. En ook hij vraagt zich vaak af wanneer het wel goed is. Wat mij opvalt is dat wij vrouwen onze ongerustheid eerder uit spreken. Ik weet zeker dat mijn man zich net zo goed druk maakt, alleen uit hij dat niet. Ben ik ook wel blij om, heb al meer genoeg aan mijn eigen doemdenkerijen :@


Maar ja wij zijn het stadium van plannen dan ook allang voorbij. Als het allemaal had gelopen zoals we het voor ogen hadden was ik nu mama van een kindje dat een jaar of 2/3 was.

Zo zou ik graag ander werk willen, maar kies bewust om niet van baan te wisselen, niet vanwege de onzekerheid dan geen vastcontract te krijgen, maar eerder omdat een baas moeilijk gaat doen ivm het traject waar wij induiken, nu heb ik een baas die redelijk goed meewerkt
Be happy with the little things in life
pi_117330920
Wat ik bedoelde was dat een man geen contractverlenging zal mislopen door een zwangerschap.

En dat ook de man zijn baan kwijt kan raken is dus een reden waarom ik er niet doelbewust voor kies om zonder vast contract zwanger te worden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117331765
een vast contract stelt zo weinig voor.. :Y
Ben je dan niet bang dat het er nooit van komt?
Dat je ineens ondanks je vaste contract er is je weer van voor af aan kan beginnen doordat je baan ineens weg is?
pi_117332070
Hier eigenlijk geen angst daarvoor. Als ik toch voor die tijd m'n baan kwijt zou raken, dan maar zonder vast contract. Ik kijk liever naar m'n leeftijd dan naar waar ik me bevind op carrière gebied. Natuurlijk speelt dat wel een rol in de beslissing, maar de hoofdrol, nee.
pi_117332308
Zo dachten wij dus ook. Al een paar jaar praten we erover, en was het "Eerst een vaste baan", "Eerst een huis". En nu hebben we dat allebei, gaat het prima, komen er ineens argumenten als "Eerst nog een grote reis samen", "Eerst nog heel veel geld sparen", "Eerst nog alles in huis helemaal af" :{ het houdt niet op, eigenlijk.

En toen op het strand dachten we - de fik erin O+! Ik kan ook morgen onder een vrachtwagen komen, er kan een aambeeld op lief z'n hoofd vallen en - ohja - de wereld vergaat eind dit jaar :+. Alles kan. Laten we het nu maar gewoon doen. Die reis kan ook wel met een kleintje erbij. Sparen doen we toch wel. Het huis is nooit af. Mijn vader is al 71 - die wil ik nog wel opa zien worden. En als klap op de vuurpijl: We willen het zo graag, het voelt goed.

Enneh:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:47 schreef Risu het volgende:
En verder ook nog goed nieuws hier, Raz door naar het volgende topic. Er is nog hoop voor ons.
Moet ik door? Naar welk topic :o Ik kom hier eigenlijk nooit behalve in dit rammeltopic-ding :D . Ik vond het wel gezellig hier, eigenlijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2012 22:02:19 ]
pi_117332575
Je mag hier ook blijven hoor! :) Maar er is ook een speciaal topic voor mensen die bezig zijn voor een kindje, het wachten op het tweede streepje-topic :) daar kun je dat gedeelte van het verhaal (ook) kwijt.
  donderdag 27 september 2012 @ 22:20:29 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117333434
@raz je slaat voor mijn gevoel de spijker op zijn kop. Er zijn altijd wel redenen waarom niet, maar het voelt zo goed. Het is prima en ook met een kind kunnen we situaties die tegen zouden kunnen gaan zitten makkelijk aan. Ik heb zoveel liefde de te geven en belangrijkste mijn relatie die is goed en stabiel O+
Be happy with the little things in life
pi_117333450
Een (rammelende) vriendin van mij (met dezelfde argumenten als jullie hier) had gisteren ook nog een rake opmerking: je hebt je kindje niet alleen nu, maar je hele leven.

Dat je nu of straks een vast contract hebt, wil niet zeggen dat je dat altijd zult hebben, en ook dan zul je misschien een kindje moeten onderhouden. En dat komt vast goed :Y

Belangrijkste is denk ik dat je het allebei graag wilt, en dat het goed voelt. En hoe de zaken er dan praktisch gezien voor staan.... dat zijn wmb randvoorwaarden. Anders zou ik nu ook niet zwanger zijn, ik werk notabene in een callcenter met mn wetenschappelijke opleiding :')
pi_117333755
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik over een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117333899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
Hier destijds ook zo 'gepland'. :)
pi_117334046
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
No fuss here, ik snap je overweging heel goed! :Y en het is natuurlijk ook fijner als je een vast contract hebt, zou ik zelf ook graag hebben... het maakt de toekomst ietsje zekerder.

Maar ik denk dat we hier aan proberen te stippen dat zekerheden niet zaligmakend zijn. Kan sommige mensen misschien helpen een knoop door te hakken, zoals Razztwizzle :)
pi_117334167
Natuurlijk zijn zekerheden niet zaligmakend. Maar als je van te voren zelf al de risico's kan inperken...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117334220
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
een vast contract stelt zo weinig voor.. :Y
Ben je dan niet bang dat het er nooit van komt?
Dat je ineens ondanks je vaste contract er is je weer van voor af aan kan beginnen doordat je baan ineens weg is?
in het onderwijs zijn vaste contracten behoorlijk safe - je moet het wel heel bont maken... en ze mogen echt niet zomaar van je af.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik over een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
DaD: in onze sector zijn vaste contracten wat meer "standaard" dan in andere sectoren, en tegelijkertijd is zwangerschap tijdens je tijdelijke contract behoorlijk zeker geen verlenging/vast contract, ze moeten immers iemand anders in je plaats voor de klas zetten, en waarom zou die niet mogen blijven in plaats van jou?

dit is voor ons een logisch verhaal, maar in veel andere sectoren werkt het niet zo dat je (meestal) een vast contract krijgt na een jaar. is de krimp bij jullie zo groot, dat ze je nu steeds weer tijdelijk aannemen? mag toch eigenlijk niet eens?
Kwak
pi_117334509
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.

En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117334654
Bedankt voor de felicitaties. En ik sta er eigenlijk net zo in als razz. Als we maar werk hebben, dan is het goed. Vaste contracten zijn in deze tijd moeilijk te krijgen, maar ik denk dat als je wil werken is er altijd wel wat. Ik vind wat dat betreft het stichten van een gezin een doel in mijn leven en zet dat niet graag opzij voor werk, wat ik nog heel lang zal doen.
Toch ben ik benieuwd hoe ik erin sta, mocht ik de komende maanden mijn droombaan vinden en er zeker willen blijven. Ik heb daarentegen ook wel eens gedacht om zelfs eerder aan kinderen te beginnen zolang ik die droombaan nog niet heb gevonden.
pi_117334668
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.

En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
Hebben ze nog een docent ckv nodig? :+
pi_117334744
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.

En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
oh ok, ik dacht dat je het over drie keer een jaarcontract had!

ik heb hier in de omgeving alleen maar gehoord van een vast contract standaard na 1 jaar, of iets later als je nog moet afstuderen, tenzij je niet voldeed aan de eisen maar dan krijg je sowieso niet snel een verlenging.

ik wilde alleen maar illustreren dat een vast contract in het onderwijs nog altijd meer standaard is dan in veel andere sectoren, en dat het dus niet zo gek is dat je wilt wachten. fijn dat je wel uitbreiding hebt gehad - ik ben in onze school de enige geloof ik, wij zijn nl. wel aan het bezuinigen. ze zijn blijkbaar blij met me en willen aan mijn wensen voldoen... vast contract is me wel al beloofd als ik diploma kan laten zien.

nu vriendje nog een baan (is bij ons wel echt een eis eigenlijk, tijdelijk of niet, hij moet wel afgestudeerd zijn en een baan hebben voor we verder praten)
Kwak
pi_117334825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hebben ze nog een docent ckv nodig? :+
ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ik :@ meestal wordt t in de schoenen van andere collega's geschoven bij ons...

ik bedenk me net dat dit onaardig klinkt, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat ik je positie niet benijd en t stom vind want je bent vast een leuke CKV docent
Kwak
pi_117334980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ik :@ meestal wordt t in de schoenen van andere collega's geschoven bij ons...

ik bedenk me net dat dit onaardig klinkt, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat ik je positie niet benijd en t stom vind want je bent vast een leuke CKV docent
Mja, weet ik niet, mijn ambitie ligt niet echt bij het onderwijs, maarja.... het kan allicht beter zijn dan wat ik nu doe :P
pi_117335011
Ik dacht dat in andere sectoren drie keer gebruikelijk was, vandaar. :+.

LB, volgens mij niet! Maar ik hou het in de gaten voor je. ;).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117341011
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik dacht dat in andere sectoren drie keer gebruikelijk was, vandaar. :+.

LB, volgens mij niet! Maar ik hou het in de gaten voor je. ;).
volgens mij zou je in het onderwijs standaard na een jaar een vast contract moeten krijgen. Bij twijfel over je capaciteiten mogen ze het nog verlengen, maar dat is niet standaard. Tenminste, zo was het 4/5 jaar geleden wel..
pi_117341493
Ik werk in de culturele sector en in principe kan ik na een jaar een vast contract krijgen. Helaas gaat mijn instelling fuseren en ben ik daar dus niet zeker van. Mijn vorige baan was wel vast, maar druk en ver weg.
Ik ben dichter bij huis gaan werken juist met kinderwens in het achterhoofd, werk maar 3 dagen en ik zit er niet op te wachten om nog een jaar te rammelen.

In februari hoor ik of het verlengd wordt en in welke vorm en we zien wel, want... Vanmiddag gaat mijn spiraal eruit! We gaan ervoor. Anders is het net wat Razz en Nolita al zeggen... Er is altijd wel iets om het voor uit te stellen. En stel dat het niet zo vlot gaat? Dan weet ik dat liefst zo snel mogelijk.
Home is where the O+ is...
pi_117341656
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop -O-
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:17:39 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117341714
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop -O-
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
het is (binnen de grenzen van met je blote hoela en eendebek enzo) echt peanuts! Je voelt er hé-le-maal niks van. Ik zag er ook erg tegenop maar dat is me echt 1000 procent meegevallen. (De volgende weer terugplaatsen :X that was a different cookie)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117342212
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop -O-
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
het plaatsen is echt 1000000x pijnlijker dan het verwijderen, 1x diep ademhalen en hij is eruit!
S. 2014
J. 2016
pi_117343087
Ik hoop het zo, het is de gynefix die zit dus wel in de baarmoederwand vast :X
pi_117343404
Bij het verwijderen van m'n spiraaltje voelde ik anders meer dan genoeg.. Om ook maar een andere mogelijkheid te noemen. Maar hij zat wel totaal verkeerd, dat zal vast mee hebben gespeeld.

Het was wel veel beter te doen dan het plaatsen :)
pi_117344830
Ik vond het plaatsen eerlijk gezegd wel meevallen... Het was niet fijn maar echt maar 1 sec écht naar, namelijk toen ze 'm uitklapte. Daarna nergens last van. Ja, wat ongesteldheidskramp maar niks duizelig, misselijk etc. Na de baby gaat er dus gewoon weer een nieuwe in!

Moet er wel bij zeggen dat het in het zkh was, bij de gyn... Nu gaat de ha 'm verwijderen en daar knijp ik 'm toch een beetje voor. Maar met 2 Aleve erin zal het wel goed te doen zijn, per slot van rekening zegt iedereen dat het meevalt.

En Pvoess, spannend! Gaan jullie ook voor een kindje of ben je 'm zat? En hoe werkt de gynefix dan?

Bubbels, daar was ik toen ook bang voor, maar gelukkig geen last gehad. Jij dus geen spiraal meer?
Home is where the O+ is...
pi_117345513
GyneFix® is een implantatiesysteem dat in de baarmoederwand wordt vastgemaakt. GyneFix® bestaat uit 6 of 4 (mini GyneFix®) koperen hulsjes, die aan een chirurgische draad vastgemaakt zijn. Een klein knoopje aan het uiteinde van de draad verankert het implantaatje in de baarmoeder waardoor loskomen uitgesloten wordt.

De bescherming van GyneFix® is hoger dan die van de klassieke spiraaltjes.
GyneFix® is in de praktijk veiliger dan de pil (0,1 tot 0,5% zwangerschappen met GyneFix® tegen 8% gemiddeld bij typisch gebruik van de pil na 1 jaar gebruik)



Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
pi_117346741
Haha die euro der naast. Zo van, hey en anders kan je er ook nog gewoon een euro in douwen.

Maar spiraaltjes lijkt me niks. Ik doe wel gewoon de pil, dat doe ik al 10 jaar, ging tot nu toe altijd goed. En ik kan straks snel stoppen zonder ingrepen of iets geks. Nu nog vriendlief overtuigen van het feit dat het ontpillen nog best lang kan duren en of we niet gewoon kunnen stoppen en overgaan op condoom. Maar hij wil echt nog niet nu, maar misschien over 3 maanden. Die tijd lijkt zo kort, maar toch ook superlang.
pi_117346851
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
pi_117348544
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef Pvoesss het volgende:
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
jij hebt de gymefix?
S. 2014
J. 2016
pi_117348560
ja :)
pi_117348662
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
ja :)
Oh dan weet ik niet of het verwijderen zeer doet :@ Is het inbrengen echt serieus niet mega AU?! ze prikken m toch door je baarmoederwand!
S. 2014
J. 2016
pi_117348703
Het verwijderen van de Gynefix stelt niets voor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117348736
Haha dat heb ik niet kunnen voelen
De verdovingsprikken in de wand en de baarmoedermond waren echt bizar pijnlijk :X
pi_117350073
Ja, dat geloof ik graag... Ik heb de Mirena en dat is geen probleem buiten dat m'n cyclus doorliep en dat vond ik wel griezelig - je weet maar nooit. Maar nu ligt m'n cyclus stil en ga ik even zien wanneer ie terugkomt - hopelijk gaan we per november voor het echie!
Home is where the O+ is...
pi_117352031
Spannend! Hoe was je cyclus altijd, redelijk regelmatig?
pi_117354682
Cwen, hier liever geen spiraaltje meer. Mn vriend vind dat wel fijner ('geen condooms! *O* ' ), maar ik vind het niks.

Ik hoop dat je cyclus snel terugkomt als 'ie eruit is! :)
pi_117354975
Ik vind condooms ook echt een ramp :X
pi_117355212
Oh, ik ook hoor, maar het is spiraaltje of condooms i.v.m. de hoeveelheid hormonen enzo, dan liever condooms.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:09:43 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_117368621
hier geen hormonen meer in mijn lijf :{w
er heerst ook wel een soort van "idee" dat door het slikken van de pil de vruchtbaarheis vermindert wordt ( hear say, heb ik geen onderbouwing voor) dus dat is eventueel ook iets om in het achterhoofd te houden.

her wel een vast contract, maar ook een redelijker carriere wens.. en dat gaat niet altijd samen met een kinderwens ( en dan vooral fysiek, ik werk in een omgeving waar het lichamelijk niet handig is om zwanger te zijn ;) )

aan de andere kant.. dat komt ook wel weer goed als het zover is :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:16:13 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117368967
De pil onderdrukt de eisprong en maakt je baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling. Dit zijn omkeerbare effecten. Ik zie niet in hoe je er minder vruchtbaar van zou kunnen worden. Voor mij werkt de pil uitstekend. 15 jaar geslikt en na stoppen 1x ongesteld geweest voor het raak was. Er kleven ook nadelen aan, ik heb bijvoorbeeld hoofdpijn in de stopweek. Gelukkig kan ik de keren dat ik een stopweek heb reduceren tot 3x per jaar of minder. Ik heb weleens gekeken naar andere anticonceptie-middelen, maar ik zie nooit een alternatief dat me bijzonder aanspreekt. Spiralen vind ik een no-go sinds ik weet hoe ongelofelijk pijnlijk ik handelingen in en om mijn baarmoedermond vind (uitstrijkjes, strippen, *ril*). Never change a winning team denk ik dan.
pi_117371997
quote:
2s.gif [b]Op vrijdag 28 september 2012 11:16 schreef Pvoesss het volgende:[/b

Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
pi_117372506
NFP ;) en ik gebruik wel gewoon condooms ik kan ze alleen niet waarderen :)
Een 3e sluit ik sowieso niet uit. Maar dat is een keus die ik niet zomaar wil maken.
Het spiraaltje moet er wel echt uit.
pi_117372544
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:11 schreef danic het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
ja dit dus ongeveer! bij mij moest hij er nogal abrupt uit door ontsteking door afstoten maar ik zat n week later wel bij de gyn om de opties te bespreken, had toen ook nog tijd zat want mocht 3 weken geen seks hebben!

je denkt toch na over de volgende stap zeker als je aangeeft nog geen 3e te willen

never mind
S. 2014
J. 2016
pi_117372664
Er staat toch ook dat ik nadenk over de volgende stap :)
pi_117381460
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
pi_117381501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:43 schreef danic het volgende:
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
Natural Family Planning. Denk dat ze dat bedoelt. Goed in de gaten houden wanneer je vruchtbaar bent!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381518
Oh oké, thanks Nicole. Die zou ik niet aandurven denk ik.
pi_117381573
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
pi_117381689
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
Dat is toch onwijs onbetrouwbaar? of loop ik nu achter?
S. 2014
J. 2016
pi_117381783
Nee hoor :)
Het is helemaal niet zo onbetrouwbaar als het lijkt.
Omdat je temperatuur meet en cervixslijm en heel goed je eigen ovulatie moet kennen :)

De pil (theoretisch): Pearl-index 0,1%
De pil (in praktijk): Pearl-index 2-8%
NFP (theoretisch): Pearl-index 0,4%
NFP (in praktijk ): Pearl-index 1,8%

Dat is betrouwbaarder dan veel andere anticonceptiemiddelen
  zaterdag 29 september 2012 @ 09:30:15 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117381828
Wat me de onzekerste factor lijkt is de levensduur van sperma. Als dat langer is dan de tijdsspanne die ervoor staat, hang je.
pi_117381940
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
pi_117382036
Pvoess, dat kan ik me wel voorstellen! Een derde is toch ook een hele stap... En als je je lichaam kent moet het goed te doen zijn, lijkt me. Vriendin van mij is ook eerder gestopt met de pil dan ze echt voor een kindje gingen en bij haar werkte NFP ook :).

Ikzelf had altijd een heel regelmatige cyclus, ging op m'n 16e aan de pil, ben ergens tussendoor een half jaar gestopt en toen ook weer vrij regelmatig (tussen 27 en 30 dagen). Nu baal ik echt van het verlies van m'n cyclus dus ik hoop dat 'ie snel weer terug is!

Verwijderen viel overigens erg mee, beetje bloed en nu wachten op een 'menstruatie' waarna mijn cyclus weer zou moeten beginnen. Geen idee hoe lang dat duurt...
Home is where the O+ is...
pi_117382087
Ja een 3e is een hele stap en ik wil heel graag maar er zijn genoeg dingen die mij gevoelsmatig tegenhouden.
pi_117383067
NFP lijkt me ook meer dan alleen een beetje gokken wanneer je eisprong is omdat je altijd een regelmatige cyclus hebt (dat werkt niet, weet ik inmiddels uit ervaring ;) ). Als je ook temperatuurt en cervixslijm in de gaten houdt, lijkt het me wel betrouwbaar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 11:07:35 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117383135
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
Dan is nfp misschien nog wel de methode waar je het meest zelf grip op hebt inderdaad!
pi_117383275
Ja precies.
Als er een 3e is dan is de keus nog simpeler dan is het tijd voor sterilisatie.
Maar dat is nu nog geen optie want de wens is er bij beide wel.
pi_118121995
Ik denk inderdaad ook dat nfp betrouwbaarder is dan de pil... Volgens mij zijn veel vrouwen veel zorgvuldiger als ze daadwerkelijk op hun cyclus letten dan dat ze de pil slikken.. Misschien heb ik wel teveel I didn't know I was pregnant gekeken :')
pi_118122434
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
pi_118123474
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
Ik vraag me al een tijdje af hoe dit nu zit met dit soort verhalen. In álle 'officiële' documenten lees je dat de pil extreem betrouwbaar is. Kans op zwangerschap 0,3% bij goed pilgebruik. Toch lijkt het er in de praktijk op dat véél meer vrouwen 'dwars door de pil heen' zwanger raken.

Kloppen de beloftes dan niet of springen deze vrouwen tóch iets nonchalanter met de pil en seks om dan ze voorspiegelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 18-10-2012 13:41:20 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 13:37:54 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118123636
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Pvoesss het volgende:
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
en? viel het mee?
pi_118123699
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118123777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
pi_118123871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118123908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
Dat denk ik ook.
pi_118123927
Ik denk dat vele vrouwen dit als een excuus gebruiken :Y
Zeker de wat jongere meiden die massaal door de pil heen schieten.

Het is bij mij dan wel onderzocht, mijn eisprong gaat gewoon door. (ook de prikpil had geen goed effect) Het heeft niet de gewenste invloed. Elke vrouw heeft natuurlijk een andere soort hoeveelheid van hormonen nodig. Ik was echter al helemaal van de leg en de hormonen hadden al zo erg veel invloed op mijn gestel dat ik ook geen zwaardere pil wil/kan/kon nemen. Dan stort ik mijzelf in een depressie :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en? viel het mee?
Ja het viel heel erg mee, ik heb mij er zo erg zorgen om gemaakt.
De gynefix zit toch in je baarmoederwand vast en ik was bang voor enorme pijn maar ze draaide hem er zo uit :o
pi_118123977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Echt wij hadden wat dat betreft al miljonair kunnen zijn. Bij de zwagerschap van Leander zei de gyn door het zaad van mijn lief dat de kans om de loterij te winnen groter was, daarna kwam nog Matthias das alweer een winnend lot en nu deze dubbel, door de pil heen en weer met slecht zaad.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118124234
Hier gaat de echte oplossing sterilisatie zijn.
Maar dan wel pas als we zeker weten klaar zijn met kinderen.
Ik vertrouw nergens meer in.
pi_118124386
Ik droomde vannacht dat ik zwanger was. Ik was zo'n 20 weekjes en het was al aardig te zien. Iedereen om me heen maakte hele lieve opmerkingen erover en ik zat helemaal op een roze wolk. En toen ik wakker werd, tja toen was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat ik iig de hele nacht had doorgeslapen voor de verandering. (Veel stress, vaak wakker) En ik was ook een klein beetje verdrietig, maar ik weet ondertussen dat mijn tijd echt wel gaat komen. 9 december slik ik mijn laatste pil. (en dan over op condooms, maar toch)

heb stiekem in de kringloopwinkel vannochtend voor 25 cent het boekje "oei ik groei, minigids" gekocht. Ondanks dat men hier op t forum niet zo te spreken is van de sprongetjes waar ze het steeds over hebben, kon ik hem voor dat kwartje niet laten liggen. Is het niks, dan maakt het alsnog geen reet uit.
pi_118124673
Hoelang gaan jullie dan door met condooms?
pi_118124797
Daar valt op dit moment nog niet veel zinnigs over te zeggen. Mijn vriend heeft net een maand geleden een oogoperatie gehad en het herstel gaat erg moeizaam. Ook heeft hij ook mentaal nogal een klap gekregen hiervan. Hij zegt zelf (en ik ook) dat hij eerst helemaal weer beter moet zijn, anders kan hij zich niet op het krijgen van een kind verheugen. We denken dat het rond december wel al een stuk beter gaat, maar helemaal beter kan best nog wel een maand of 2 langer duren. Dus we gaan het zien. Ik ben allang blij dat ik dan al van de pil af ben. ontpillen duurt langer dan ontcondomen, zeg maar.

(ook lijkt het me wel handig als hij weer officieel achter het stuur mag kruipen, en dat is pas op zijn vroegst in december)
pi_118125894
quote:
Ik droomde vannacht dat ik zwanger was. Ik was zo'n 20 weekjes en het was al aardig te zien. Iedereen om me heen maakte hele lieve opmerkingen erover en ik zat helemaal op een roze wolk. En toen ik wakker werd, tja toen was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat ik iig de hele nacht had doorgeslapen voor de verandering.
Ik droom al drie nachten dat ik zwanger ben van mijn ex. Ik word elke nacht om 5 uur wakker en ik snap er helemaal niets van :@ . Zal wel te hard rammelen weer :'( ..

Ik zag van de week van die mini gele Jip en Janneke regenlaarsjes bij de Hema... Rammelrammel O+
pi_118125975
Pvoesss, fijn dat je spiraaltje eruit is *O* ! Even wachten tot je weer in je eigen ritme zit en dan klussen?
pi_118126450
Dat durf ik niet :'( Ik wil wel maar echt zo er voor gaan.
pi_118128051
Als ik in de buurt zou komen van het beginnen met proberen zou ik dat waarschijnlijk ook hebben *; Risu, hoop dat je vriend snel herstelt! Een oogoperatie lijkt me zo heftig, het is logisch dat zijn hoofd er voorlopig nog niet naar staat..
pi_118129140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Als ik in de buurt zou komen van het beginnen met proberen zou ik dat waarschijnlijk ook hebben *; Risu, hoop dat je vriend snel herstelt! Een oogoperatie lijkt me zo heftig, het is logisch dat zijn hoofd er voorlopig nog niet naar staat..
Ik heb er al 2 en mijn vriend is het zijn eerste voor hij weet het helemaal zeker.
En ik vind het een stuk moeilijker om te weten wat ik wil ondanks dat ik onwijs rammel

En Risu ik snap heel goed dat je dan liever even wacht.
pi_118130482
Ja ik twijfelde al of je nou al kindjes had of niet! :P Maar vind je het moeilijk, juist omdat je al twee kindjes hebt en je gezinnetje dan zo veranderd, of omdat het nu met een nieuwe vriend is?
pi_118130882
Hij is zo geweldig met de kinderen dat is alleen maar reden om het wel te doen.
Gewoon het veranderen van alles. :Y
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:50:37 #210
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_118136975
Even lomp hoor maar: dan ben je straks 26 en heb je drie kinderen van drie vaders.
Ben je van deze relatie zekerder dan van je vorige? Stel dat jullie uit elkaar gaan, red je het dan ook alleen met drie kinderen?
A grand adventure has begun.
pi_118137555
Ja dat zou ik redden :Y ook financieel maar dat is natuurlijk iets wat een rede is voor het niet aandurven.

Met de relatie van de oudste was niets mis he :)
Dat was niet een relatie die overging dat is een vader die er niet meer is en niet meer kan zijn. :'(
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:27:03 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118138573
Is hij overleden ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118138796
ik dm je even :)
pi_118140361
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat zou ik redden :Y ook financieel maar dat is natuurlijk iets wat een rede is voor het niet aandurven.

Met de relatie van de oudste was niets mis he :)
Dat was niet een relatie die overging dat is een vader die er niet meer is en niet meer kan zijn. :'(
Ow ;(

Wat verschrikkelijk zeg...
Noot noot.
pi_118140501
Dan ben je nog maar 26 en je hebt drie kinderen van drie verschillende vaders.

Wow.
Noot noot.
pi_118140962
Tjah vaders is een groot woord.
De eerste is heel naar en verdrietig maar zij kent ook alleen mij de 2e was een cadeautje dat voor mij zeer onverwachts er was en wat ik ook alleen heb gedaan maar beide kennen ze alleen mijn huidige vriend en weten ze niet beter. :)

Er zijn hier meerdere met kinderen van 2 vaders.
Dat ik besloten heb dat ik na mijn grote liefde ook plek had voor de 2e vind ik niet zo gek ( er kan gewoon contact gezocht worden later niet anders als een BAM donor situatie.)

Het is geen verhaal van kinderen die meerdere relatie's of vader figuren hebben gezien dat is er maar 1 en dat is mijn huidige vriend.

Bovendien ben ik niet zwanger :)
pi_118141138
Maar je wil niet hier zeggen of hij is overleden of niet? :@
Noot noot.
pi_118141168
Met de vader van je zoon heb je toch gewoon een relatie gehad? Ik weet nog dat je met de vader in het zwangerschapstopic zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118141433
Ja heel kort, maar dat heb ik uit de buurt van de oudste gehouden.
Ik was direct zwanger pats boem raak :+ De oudste heeft geen contact gehad met zijn familie of hem op die manier :) Alleen met mijn huidige vriend :Y

Jojoortje ik kan daar op dit moment niet zo makkelijk een reactie op geven ik dm.
pi_118142374
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:11 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah vaders is een groot woord.
De eerste is heel naar en verdrietig maar zij kent ook alleen mij de 2e was een cadeautje dat voor mij zeer onverwachts er was en wat ik ook alleen heb gedaan maar beide kennen ze alleen mijn huidige vriend en weten ze niet beter. :)

Er zijn hier meerdere met kinderen van 2 vaders.
Dat ik besloten heb dat ik na mijn grote liefde ook plek had voor de 2e vind ik niet zo gek ( er kan gewoon contact gezocht worden later niet anders als een BAM donor situatie.)

Het is geen verhaal van kinderen die meerdere relatie's of vader figuren hebben gezien dat is er maar 1 en dat is mijn huidige vriend.

Bovendien ben ik niet zwanger :)
Huh? Ik zou toch durven zweren dat je dochter V's vader kent. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:26 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_118142676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:46 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Echt wij hadden wat dat betreft al miljonair kunnen zijn. Bij de zwagerschap van Leander zei de gyn door het zaad van mijn lief dat de kans om de loterij te winnen groter was, daarna kwam nog Matthias das alweer een winnend lot en nu deze dubbel, door de pil heen en weer met slecht zaad.
Is daar ooit wel eens een 2e/3e/4e test op gedaan dan?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_118142898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:36 schreef -Spring het volgende:

[..]

Huh? Ik zou toch durven zweren dat je dochter V's vader kent. Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja ze heeft hem ontmoet, maar ik heb meerdere mannelijke vrienden die ze ook ziet. Dat is voor haar dus gewoon verder geen verschil natuurlijk ze was 1 he ;)
pi_118142984
Hoi!

RAMMEL! *Eierstokken vasttaped*

Doei!

>:O
:)
pi_118143026
Mignonne lijkt mij ook lastig zo met je opleiding :Y
pi_118143194
ja dat maakt het rammelen er idd niet makkelijker op zeg maar :') :D
:)
pi_118159375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:41 schreef Saffier het volgende:

[..]

Is daar ooit wel eens een 2e/3e/4e test op gedaan dan?
Ja. Tijdens de zwangerschap van Leander al voor de 2de keer omdat de gyn dacht dat er een foutje gemaakt was misschien. Resultaat was hetzelfde, wel voldoende levende zaadcellen maar geen bewegende. Vlak voor de zwangerschap van Matthias, denk 2 maand ervoor, heeft ie nog eens laten testen omdat ie heel veel last van zijn bal had. Daaruit kwam dat er minder levende cellen zaten en nog steeds geen bewegende.
Toen Matthias in het ziekenhuis lag kwamen we heel toevallig de gyn tegen en die zag dat ik weer zwanger was en vroeg toen of ie zaad nog een keer mocht nakijken :') omdat ie het zo bijzonder vond dat het gewoon 3 keer lukt zonder bewegend zaad. Maar dat had lief even afgewimpeld omdat er voor ons toch niks aan zou veranderen en omdat zijn hoofd daar op dat moment niet na stond. Straks als de kleine geboren is wil mijn lief zich laten helpen en dan gaan ze nog een keer testen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_118159564
Pvoesss, wat fijn dat het verwijderen van je gynefix geen pijn deed! En ik kan goed begrijpen dat je nu rammelt... Laat het een beetje tot rust komen en ga dan verder kijken :). Volgens mij heb je flink wat te stellen gehad met het verlies van de vader van je oudste.

Mignonne, willen jullie uiteindelijkwel nog een kindje?

Risu, dat klinkt naar, die operatie! Ik vind het mooi wat je zegt, 'jouw tijd komt nog wel'. Is gewoon waar en dat nemen ze je niet af!
Home is where the O+ is...
pi_118161151
Aber natürlich. Ik wil er nog 3 als t aan mij ligt c_/ O+
hoewel dat er waarschijnlijk 'maar' 2 zullen worden want eigk wil ik na mijn 35e niet meer zwanger zijn. En wie weet valt het wel zó onwijs tegen dat het goed is voor ons zo met nog 1 extra. We zien wel, maar ik kijk nu al uit naar de dag dat k weer zwanger mag zijn.
:)
pi_118161445
Ow dat gevoel van weer zwanger mogen zijn, ik kijk er ook naar uit. Ik wil zo graag een derde. Maar had me eigenlijk voorgenomen dit topic niet op te zoeken ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118166223
Mignonne, wat doe je voor opleiding als ik vragen mag :@ ?

Heel bijzonder MeNicole2! Lijkt me toch speciaal dat je elke keer tegen alle verwachtingen in toch zwanger raakt.

Pvoesss, ik snap je nu inderdaad beter. Wel prettig dat je huidige vriend zo'n stabiele factor is voor jouw kindjes. Maar natuurlijk wil je binnenkort ook een kindje met hem :D Laat inderdaad even je lichaam weer tot rust komen, en dan kan je verder kijken :Y
pi_118186237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:16 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Mignonne, wat doe je voor opleiding als ik vragen mag :@ ?

Dat mag :) verloskunde doe ik.
:)
pi_118187802
Aha, lijkt me een hele leuke opleiding om te doen :D
pi_118377592
Dinsdag mag ik babysnuffelen bij vrienden van ons. Dan is het baby'tje geloof ik ruim een weekje oud.
Nou nog even een cadeautje bedenken.

(stiekem hoop ik dat het wat oergevoelens tevoorschijn haalt bij vriendlief.)
pi_118378333
Ik wil best nog wel een kind, maar zwanger zijn? Neh. -O-
pi_118383219
Ik heb 2 hele verschillende zwangerschappen gehad, als ik uitga van het gemiddelde daar van doe ik het graag nog een keer :D
pi_118383859
Ik ben juist bang dat ik het niet aan ga kunnen, de bevalling. Maar in principe kan elke vrouw het dus waarom ik niet?
Buiten dat weet ik nog niet eens of ik wel natuurlijk zwanger kan worden. Maar dat zien we vanzelf.
pi_118383982
Als het niet lukt dan is de schaar zo gepakt hoor! :D
pi_118384388
Wel netjes binnen de lijntjes knippen alsjeblieft :'(.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:51:41 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118385408
Iedereen kan het aan, het kind kan maar één kant op...
pi_118385515
Nou ja dat is niet helemaal waar, het kan ook zo scheuren dat het de anus uit komt :+
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:54:26 #242
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118385541
True, maar dan heb je het toch aangekund. Misschien ben je daarna wel incontinent, maar dat is wat anders : P
pi_118385668
Ja precies. Niet geheel zonder kleerscheuren... Zolang je er niet invalide van wordt vind ik alles best.
pi_118414433
ik heb een rammelende man ...volgens mij is dat nog erger als zelf rammelen...en zeker als je zelf niet rammeld :|W
pi_118414484
hahaa mijn vriend is ook een mega rammelaar :Y
Ik vind het zo ontzettend lief en schattig hoe hij er mee bezig is.
Maar ik rammel dus wel :Y Sowieso is het denk ik lastig als er 1 van de 2 niet aan het rammelen is, de wens voor een kind kan zo sterk zijn en is vind ik moeilijk los te laten.
pi_118414603
ja als ik zelf zou rammelen zou ik het ook wel schattig vinden denk ik. Maar voor nu vindt ik het gewoon irritant :@

en het oneerlijke is dat ik weet hoe het is, want vorige keer was ik degene die rammelde en hem zijn hoofd gek heb gemaakt ;)

ik vraag me alleen af of degene die rammeld het ooit los kan laten als die wens niet vervuld wordt...zouden jullie het los kunnen laten?
pi_118414637
hahaha KARMA >:)
pi_118414662
ghehe ja :D
pi_118415415
Ik persoonlijk zou het niet los kunnen laten. Mijn vriend rammelt ook niet, en dat maakt de relatie soms wel lastig. Hij vind het ongemakkelijk en vervelend als ik erover praat. Mijn kinderwens is op de lange termijn te groot om er afstand van te nemen voor een man, ik zou hem nu alleen wel iets meer kunnen sparen :+ .

Ik vind het wel super schattig dat jouw man rammelt O+ . Door mijn vriend kreeg ik soms het idee dat rammelen iets typisch vrouwelijks was en veel mannen dat niet hebben, maar gelukkig blijkt het best mee te vallen *O*
pi_118416229
ik vindt vooral de reactie vervelend als het ter sprake komt...die teleurgestelde reactie..

eigenlijk dacht ik ook stiekem dat het iets vrouwelijks was en dat heb ik hem ook voor de voeten geworpen in een geiirriteerde bui :@

stiekem ben ik ook bang dat hij het niet los kan laten en dat het iets is wat altijd tussen ons in blijft hangen. Maar ik kan niet zomaar hierin meegaan..ik ben degene die 9 maanden zwanger zal zijn, mijn eigen hobbys aan de kant zal moeten zetten voor een tijd, weer een tijdje een break van mijn werk in een mannenwereldje waar dat toch al niet gewenst is. En vervolgens weer een klein afhankelijk wezentje terwijl ik zo blij ben dat mijn dochtertje zich tegenwoordig zelf kan aankleden, zelf naar de wc kan, je echt met haar kan praten en je reactie terugkrijgt, je samen leuke dingen kunt doen enz enz...klinkt vast egoistich, maar toch
pi_118416261
Ik denk wel dat mannen meer het besluit echt moeten nemen.
Vrouwen al wel rammelen voor het echte besluit genomen is.

Maar Kapiteincupcake wat nu als je vriend nooit kinderen wil, ga je dan weg bij je vriend?
pi_118416456
Tsja, als je elk een heel ander beeld hebt van de toekomst...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118416570
Mijn wens zou absoluut groter zijn hoor.
Ik heb ze nu al maar als ik ze niet had dan had ik geen tijd en moeite in een man gestoken die geen kinderen wil, of in ieder geval niet binnen een jaar of 6.
pi_118416677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik vindt vooral de reactie vervelend als het ter sprake komt...die teleurgestelde reactie..

eigenlijk dacht ik ook stiekem dat het iets vrouwelijks was en dat heb ik hem ook voor de voeten geworpen in een geiirriteerde bui :@

stiekem ben ik ook bang dat hij het niet los kan laten en dat het iets is wat altijd tussen ons in blijft hangen. Maar ik kan niet zomaar hierin meegaan..ik ben degene die 9 maanden zwanger zal zijn, mijn eigen hobbys aan de kant zal moeten zetten voor een tijd, weer een tijdje een break van mijn werk in een mannenwereldje waar dat toch al niet gewenst is. En vervolgens weer een klein afhankelijk wezentje terwijl ik zo blij ben dat mijn dochtertje zich tegenwoordig zelf kan aankleden, zelf naar de wc kan, je echt met haar kan praten en je reactie terugkrijgt, je samen leuke dingen kunt doen enz enz...klinkt vast egoistich, maar toch
Precies om wat jij zegt denk ik dat ik óf snel een tweede wil (dan zit je sowieso nog in de afhankelijke fase) óf misschien helemaal niet... Ik vind de babyperiode echt veel intensiever dan ik me ooit had voorgesteld, maar ik zag ons eigenlijk altijd als gezin-van-vier. Ik heb zelf 2 zussen en gun mijn eigen zoon ook zo'n speciale band O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118418759
Dat is precies de reden dat ik wellicht beter nu een tweede zou kunnen krijgen want ik zit nu nog in het herstel van de eerste en weet niet of ik het over een paar jaar nog aandurf als ik hopelijk weer helemaal hersteld ben *fingers crossed*

Maar we hebben geen ruimte in onze woning dus het houdt sowieso op voor nu.
Ik twijfel echt of ik het over een paar jaar nog aandurf.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118420531
ja...wij hadden altijd voor ogen dat we het bij 1 kindje zouden houden...dusi k heb er toen ze klein was nooit zo over nagedacht..maar als ik dat toen had geweten dat mijn man zo zou gaan rammelen had ik mischien ook direct voor een 2e erachteraan gekozen.

Maar nu...ik vindt het maar lastig want ik wil zijn gevoel niet helemaal negeren, maar ik vindt nu dat ik diegene ben die her het meeste voor moet inleveren terwijl er voor hem " niks veranderd"
pi_118420762
Lastig Bla, hier is het andersom, ik zou wel een derde willen, manlief vind 2 op zich wel genoeg. Ik sta er wel zo in dat we het allebei moeten willen. Dus zo lang hij twijfelt heb ik me daar bij neer te leggen. Ik ben namelijk bang dat als we er toch voor zouden gaan omdat ik dat zo graag wil en het word weer net als hoe het bij onze 2de ging dan gaat hij het me misschien wel kwalijk nemen..
Verder heb ik zelf hier en daar ook nog wel twijfels, maar dat heeft meer met mezelf te maken dan met het feit dat ik graag nog 1x een mini beetje wil (en dan het liefst wel een jongetje natuurlijk) ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118420776
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:12 schreef Pvoesss het volgende:
Maar Kapiteincupcake wat nu als je vriend nooit kinderen wil, ga je dan weg bij je vriend?
Het klinkt een beetje cru, maar aangezien ik nog geen kindjes heb en mijn vriend zijn gedachten hierover niet zou veranderen, dan zou de relatie gewoon niet werken denk ik.. :{ Ik zou het hem kwalijk nemen als ik straks kinderloos ben en in de overgang..
pi_118420922
Offtopic, maar ik had nooit hier geneusd omdat ik dacht dat dit topic echt letterlijk over rammelaars ging :')

fail ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_118430794
Als mijn vriend geen kinderen had gewild, dan was ik waarschijnlijk niet al zover met hem gekomen. Dan hadik 2 jaar geleden al wegegaan, met pijn in mijn hart dat wel.
Mijn wens is gewoon zo groot, ik zie mijn leven niet als eeuwig kinderloos. Gelukkig wilt hij ze ook heel graag. Ik wacht dus geduldig af.
Mijn broer heeft zijn relatie ook afgekapt vanwege een kinderwens ( maar ook omdat zij gewoon een b*tch was in een ruzie situatie, 3 dagen lang een eenzijdige ruzie om een kleinigheidje heeft bij hem de emmer doen overlopen.)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:17:22 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118431481
hier is het enigszins andersom..
toen ik hem ontmoette kwam idd de kinder-vraag snel ter sprake.
hij wilde ook kinderen , dus ik blij. ondertussen zijn we 3 jaar verder en staat eea nu "geplanned" voor volgend jaar.. misschien is dat prima op tijd, maar als bijna 33 jarige vind ik het wel tijd worden -O-

en als ik dat van tevoren had geweten.. :@ :X ik weet niet of ik het dan TOEN had gedaan..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_118431673
Ja, kanik me wel iets bij voorstellen. Ik vind mezelf nu al oud worden met me net 28. Mocht ik nu zwanger raken, dan ben ik net 29 als het er is. In mijn ogen heb ik dus nog een jaar om zwanger te raken, want ik wil voor mijn 30e moeder worden. Maar ik vind het nu al krap worden. Lastig hoor.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:22:57 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118431833
dat wilde ik vroeger ook altijd..
alleen de ( mislukte) relaties ervoor werkten ook al niet mee.. :D al ben ik in de meeste gevallen wel blij dat ik niet met hun een kind heb of er is iets HEUL erg mis met mij :D 8)7

mannen zijn gewoon allemaal mietjes o|O
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:32:46 #264
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118432310
een vriendin van ons wilde ok altijd voor haar 30e moeder worden....nu is ze net zwanger, maar jeetje wat heeft zij kunnen "zeuren" over het feit dat zij haar leven on hold heeft moeten voor haar 3jaar jongere vriend die nog een hbo wilde doen.....(ik dacht dan altijd, ja dat wist je als je vriend hebt die jonger is...en zij was niet eens zo oud toen hij begon/klaar was met zijn hbo) en on hold vond ik altijd zon zware benaming....ze kon gewoon door met haar leven, zij wilde geen kinderen als hij nog op school zat en terwijl ze in een appartemenr zaten.....tja das jullie keus...daar sta je toch samen achter?!

(hoop niet dat ik onredelijk klink :s )

nu zijn ze dus zwanger en ben ik jaloers...:( het probleem is ook nog eens dat ik mee moet helpen met dingen uitzoeken (zij is geen google wonder, dus mag ik dat doen) wel leuk enzo...maar moet het nog ff een plaats geven zeg maar...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_118433399
Oh ja, ik noem dat ook niet on-hold hoor. Mijn leven gaat ook gewoon door, ik maak ook wel lol zonder kinderen.
Ik heb wat dat aangaat misschien ook mazzel dat vriend en ik dezelfde opleiding deden en hij een jaartje verder was. Uiteindelijk was het nog een half jaartje, en slaagde we hetzelfde jaar, (januari en juni) dus we waren min of meer op hetzelfde punt in ons leven. We hebben dan ook bewust ervoor gekozen bij zijn ouders in te wonen tot er een eengezinswoning (te huur) kwam die in onze kinderwens kon meehelpen. (wachten waard geweest, prachthuis) Enige reden dat het nu uitgesteld is, is vanwege de operatie. Ik vind het nu gewoon een slechte timing. Als ik al zwanger was geweest, dan zou ik het heel zwaar hebben gehad denk ik.
pi_118433931
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja als ik zelf zou rammelen zou ik het ook wel schattig vinden denk ik. Maar voor nu vindt ik het gewoon irritant :@

en het oneerlijke is dat ik weet hoe het is, want vorige keer was ik degene die rammelde en hem zijn hoofd gek heb gemaakt ;)

ik vraag me alleen af of degene die rammeld het ooit los kan laten als die wens niet vervuld wordt...zouden jullie het los kunnen laten?
Ja, ik kan dat loslaten, maar wel omdat S er al is. Ik denk dat ik het voor een eerste niet los zo kunnen laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118434661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:47 schreef mignonne het volgende:
Hoi!

RAMMEL! *Eierstokken vasttaped*

Doei!

>:O
+1
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118435397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:00 schreef Spirit82 het volgende:
Offtopic, maar ik had nooit hier geneusd omdat ik dacht dat dit topic echt letterlijk over rammelaars ging :')

fail ;(
en nu ben je op zoek naar een rammelaar?
ik kan je die van de wereldwinkel aanraden
pi_118445265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:00 schreef Spirit82 het volgende:
Offtopic, maar ik had nooit hier geneusd omdat ik dacht dat dit topic echt letterlijk over rammelaars ging :')

fail ;(
mwhehehe :D

herkenbaar hoor! ik heb ook jarenlang gedacht dat OUD het Fok!-archief was :Y) waar alle OUDe topics te vinden waren :+ wist ik veel :')
:)
pi_118445478
oh en over rammelende mannen, die mijne rammelt, niet te zuunig!
Nu rammel ik zelf net zo hard, maar ik kan het op dit moment beter plaatsen en iets anders prioriteit geven. Ik merk aan hem dat hij daar meer moeite mee heeft. Logisch natuurlijk want hij is niet degene die eerst nog eea moet afronden. Bovendien, als hij degene was geweest die een studie had gedaan dan had ik misschien zomaar wel al zwanger geweest. Hij is namelijk niet degene die zijn leven on hold hoeft te zetten. ( nav bovenstaande ;) zwanger zijn, een kind baren, das pas je leven zoals je het tot dan toe kende on hold zetten!)
Wat Bla ook zegt, ik ben degene die weer 9 maanden een kind moet dragen, die moet baren en die moet herstellen van dat baren. Ik wéét inmiddels dat ik me een jaar na die bevalling ook echt nog niet 100% de oude voel, dat is niet per se negatief maar wel iets om in te calculeren. Bovendien ben ik nu wel een beetje benauwd dat een nieuw kind wellicht hetzelfde zal hebben als onze jongste, waardoor ik weer een jaar ziekenhuis in en uit kan en een kind heb wat dag en nacht huilt. Dat is voor niemand leuk en dat doe ik dus echt pas liever als ik de belangrijke dingen nu heb afgerond. Als er weer zo'n kind komt dan is dat prima maar dan wil ik daar wel alle tijd en aandacht voor hebben. ik zal dr potver toch ooit wel eentje baren die normaal werkende darmen heeft? :o
:)
pi_118449868
quote:
17s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

en nu ben je op zoek naar een rammelaar?
ik kan je die van de wereldwinkel aanraden
Nee ik vroeg me af hoe je in vredesnaam zoveel over rammelaars kon praten, dus ik was nieuwsgierig :@
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:39:30 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450302
gmbl Mignonne.. zulk soort dingen wil ik helemaal niet horen ;)
ik wil gewoon tot 6 maanden zwanger zijn normaal door blijven werken, ( ik werk in de offshore, met meer dan 6 maanden mag je niet meer offshore zitten ivm een verhoogd risico op een medische evacuatie) een kind uit poepen en 10 weken later weer offshore gaan werken :P

niks geen "lastige" kinderen of lichamelijke gebrekken! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:39:58 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450315
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:21 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nee ik vroeg me af hoe je in vredesnaam zoveel over rammelaars kon praten, dus ik was nieuwsgierig :@
maar dat denk ik ook over sommige andere "artikelen"hier in OUD :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:41:47 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118450351
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:39 schreef Barreltje het volgende:
gmbl Mignonne.. zulk soort dingen wil ik helemaal niet horen ;)
ik wil gewoon tot 6 maanden zwanger zijn normaal door blijven werken, ( ik werk in de offshore, met meer dan 6 maanden mag je niet meer offshore zitten ivm een verhoogd risico op een medische evacuatie) een kind uit poepen en 10 weken later weer offshore gaan werken :P

niks geen "lastige" kinderen of lichamelijke gebrekken! :P
Onderschat ook de emotionele kant niet. Misschien wil je na 10 weken amper een dag bij je kindje vandaan en moet je er niet aan denken om een hele week weg te zijn.
pi_118450411
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar dat denk ik ook over sommige andere "artikelen"hier in OUD :P
In dit geval gaat wacht maar totdat je er zelf eentje hebt echt op! :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:44:49 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450426
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Onderschat ook de emotionele kant niet. Misschien wil je na 10 weken amper een dag bij je kindje vandaan en moet je er niet aan denken om een hele week 2 weken weg te zijn.
;)

jup.. ik weet dat dat kan gebeuren.. en we moeten dat dan ook gewoon bezien.. wat ik wel weet is dat ik mijn kind meer kan zien als ik het zo doe, dan als ik een "reguliere kantoorbaan" heb ( 45 + weken zijn geen uitzondering dan ;) )

eerst maar eens wachten totdat we een baby gaan maken :P en dan afwachten of het uberhaupt wel lukt :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_118450607
Lijkt me persoonlijk echt verschrikkelijk, 2 weken van huis zijn met een kleine baby. Als ik nu 's middags naar huis ga, verheug ik me echt om hem weer te zien O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118450642
Ik heb nog niet eens een kindje en het lijkt me al vreselijk om twee weken bij hem/haar weg te zijn. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:53:09 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450648
ik kan het me ook nog niet echt voorstellen..

Daar staat wel tegenover dat ik 3 weken 24 uur per dag bij mijn baby kan zijn :) dat compenseert het wel een beetje ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:54:19 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450675
mja.. misschien scheelt het ook wel een beetje dat ik niet zo van babies hou.. ik vind kinderen 4 jaar en ouder ( of.. als ze iets zelfstandiger zijn en niet zo veel hulp nodig hebben) gewoon veul leuker :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:55:16 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118450699
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
ik kan het me ook nog niet echt voorstellen..

Daar staat wel tegenover dat ik 3 weken 24 uur per dag bij mijn baby kan zijn :) dat compenseert het wel een beetje ;)
ik dacht altijd dat het 2 weken op 2 weken af was?
Lichtelijk offtopic..Volgens mij verdient offshore ook veel beter dan een kantoorbaan ? :@
pi_118450763
Mijn zwager zit momenteel 5 weken op en dan 5 weken af. Maar ja man dus die vindt het allemaal wel best.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:59:09 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:55 schreef PureEvil het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat het 2 weken op 2 weken af was?
Lichtelijk offtopic..Volgens mij verdient offshore ook veel beter dan een kantoorbaan ? :@
het hangt een beetje van het bedrijf en de functie af..
mijn functie wordt gedaan door 3 personen.. ieder zit 2 weken offshore, en is 4 weken "onshore" van die 4 weken ben je dan 3,5 week vrij, en moet ik nog 3 dagen naar kantoor.

en de zee toeslag is wel prettig jah ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:00:39 #284
5428 crew  miss_sly
pi_118450810
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
ik kan het me ook nog niet echt voorstellen..

Daar staat wel tegenover dat ik 3 weken 24 uur per dag bij mijn baby kan zijn :) dat compenseert het wel een beetje ;)
In het begin kunnen ze ook zo veranderen in twee weken. Het lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk om twee weken mijn baby niet te zien en dan thuis te komen bij een kind dat zo verandert is.

Een baby van jezelf is wel heel anders dan een baby van een ander, he?
Heb je wel iets achter de hand aan ouderschapsverlof of extra vakantiedagen of wat dan ook voor het geval je niet weg wil en twee weken weg wil blijven? Ik zeg niet dat het zo zal zijn, hoor, maar de kans is op zich best aanwezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:04:16 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118450889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het begin kunnen ze ook zo veranderen in twee weken. Het lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk om twee weken mijn baby niet te zien en dan thuis te komen bij een kind dat zo verandert is.

Een baby van jezelf is wel heel anders dan een baby van een ander, he?
Heb je wel iets achter de hand aan ouderschapsverlof of extra vakantiedagen of wat dan ook voor het geval je niet weg wil en twee weken weg wil blijven? Ik zeg niet dat het zo zal zijn, hoor, maar de kans is op zich best aanwezig.
mja dat wordt dan gewoon een andere functie :)
en als dat tegen die tijd inderdaad zo is dat ik geen 2 weken zonder kan , dan is dat zo en dan kan ik dus niet offshore. en dan heb je andere "verlangens" dan (nu) een bepaalde functie met bijbehorende carriere.. en die gaan dan , lijkt me heel natuurlijk, voor. maar wel vanuit MIJN gevoel/verlangens, niet vanuit het feit dat er nou eenmaal een kind is en je het zo "hoort"te doen ofzo :)
we gaan het tzt dus gewoon meemaken :)

en dus jah.. ik hou er heus wel rekening mee dat eea anders kan lopen dan ik nu "geplanned" heb :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:10:52 #286
5428 crew  miss_sly
pi_118451043
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja dat wordt dan gewoon een andere functie :)
en als dat tegen die tijd inderdaad zo is dat ik geen 2 weken zonder kan , dan is dat zo en dan kan ik dus niet offshore. en dan heb je andere "verlangens" dan (nu) een bepaalde functie met bijbehorende carriere.. en die gaan dan , lijkt me heel natuurlijk, voor. maar wel vanuit MIJN gevoel/verlangens, niet vanuit het feit dat er nou eenmaal een kind is en je het zo "hoort"te doen ofzo :)
we gaan het tzt dus gewoon meemaken :)

en dus jah.. ik hou er heus wel rekening mee dat eea anders kan lopen dan ik nu "geplanned" heb :P
Ow nee, ik bedoel ook niet dat je iets hoort te doen ofzo. Ik heb juist heel erg ervaren dat je dingen niet moet doen omdat het zo hoort of er mensen in je omgeving zijn die vinden dat het op die manier moet.

Ik dacht altijd dat ik graag erbij zou willen blijven werken, dat ik een paar weken, hooguit drie maanden, borstvoeding zou willen geven, mijn kind graag uit logeren zou doen om ook eens wat leuks met mijn vriend te kunnen doen, etcetera.

Ik ging echt met enorme tegenzin weer werken, heb 21 maanden borstvoeding gegeven, en ze is echt nog maar heel weinig en dan hooguit één nachtje uit logeren geweest en ze is al ruim drie :+ Dat ze zo weinig komt logeren is dan ook een doorn in het oog van oma.

Ik bedoel gewoon oprecht: het kan zo heel anders zijn dan je dacht en wellicht is het wel handig om een backup plan te hebben, zodat je daar niet alsnog over hoeft te stressen als het anders zou zijn dan je nu denkt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:14:00 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118451123
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow nee, ik bedoel ook niet dat je iets hoort te doen ofzo. Ik heb juist heel erg ervaren dat je dingen niet moet doen omdat het zo hoort of er mensen in je omgeving zijn die vinden dat het op die manier moet.

Ik dacht altijd dat ik graag erbij zou willen blijven werken, dat ik een paar weken, hooguit drie maanden, borstvoeding zou willen geven, mijn kind graag uit logeren zou doen om ook eens wat leuks met mijn vriend te kunnen doen, etcetera.

Ik ging echt met enorme tegenzin weer werken, heb 21 maanden borstvoeding gegeven, en ze is echt nog maar heel weinig en dan hooguit één nachtje uit logeren geweest en ze is al ruim drie :+ Dat ze zo weinig komt logeren is dan ook een doorn in het oog van oma.

Ik bedoel gewoon oprecht: het kan zo heel anders zijn dan je dacht en wellicht is het wel handig om een backup plan te hebben, zodat je daar niet alsnog over hoeft te stressen als het anders zou zijn dan je nu denkt :)
het enige back-up plan wat er kan zijn is dat ik een andere functie krijg.. het is in deze functie gewoon niet mogelijk om te pas en te onpas weer naar huis te gaan.. een helicopter vluchtje kost ook niks.. maar het wordt nog wel wat, want ik ben dan binnen mijn bedrijf ( of iig de NL'se tak) de eerste vrouw die met een offshore functie zwanger is en moeder is.. dus benieuwd! :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:17:54 #288
5428 crew  miss_sly
pi_118451214
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:14 schreef Barreltje het volgende:

[..]

het enige back-up plan wat er kan zijn is dat ik een andere functie krijg.. het is in deze functie gewoon niet mogelijk om te pas en te onpas weer naar huis te gaan.. een helicopter vluchtje kost ook niks.. maar het wordt nog wel wat, want ik ben dan binnen mijn bedrijf ( of iig de NL'se tak) de eerste vrouw die met een offshore functie zwanger is en moeder is.. dus benieuwd! :D
is het ook mogelijk, een andere functie? Zijn er al afsrpaken of regels voor in jullie CAO ofzo?

Just curious, hoor :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:18:08 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118451222
miss_sly, dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Goed dat je dat wel in je achterhoofd houdt barreltje! En inderdaad, je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet 'wat zo hoort'.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:21:45 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118451303
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

is het ook mogelijk, een andere functie? Zijn er al afsrpaken of regels voor in jullie CAO ofzo?

Just curious, hoor :)
:) ik werk voor een grote internationale oliemaatschappij..
er is altijd wel ergens "een" functie vrij.. ik wil sowieso graag een volgende functie in het buitenland.. ( en dat staat ook wel enigszins in mijn carrierre planning ) dan wordt het dus een ander soort functie.. of dat de functie is die je graag zou willen, dat is de volgende vraag.. maar goed.. dat is dan een soort "omweg" die je moet nemen .. en ik neem aan dat je dat tzt volledig over hebt voor je kindje .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:26:35 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118451396
Je prioriteiten kunnen inderdaad verschuiven. Mijn ideaal was altijd allebei 4 dagen werken omdat -in mijn vakgebied- een carriere in 4 dagen nog wel mogelijk is. Buiten dat dat financieel niet handig is, moet ik er zelf ook niet aan denken. Ben altijd blij als ik om 5 uur naar huis mag naar mijn kindje :@

Maar goed, dit kan, maar dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn. Er zijn genoeg vrouwen die wel lekker door blijven werken en carriere maken en juist daar veel voldoening uit halen en daardoor ook een leukere moeder zijn.

Dus dan komen we weer uit bij: je moet doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt. Maar het is wel goed om met alle scenario's rekening te houden zodat je ook een backup plan hebt.

maar zo te lezen heb je dat al aardig in je hoofd.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:28:07 #292
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118451431
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:26 schreef Kyara het volgende:

maar zo te lezen heb je dat al aardig in je hoofd.
ik heb het lang genoeg kunnen bedenken nu }:|

*rammel* :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:31:59 #293
5428 crew  miss_sly
pi_118451533
Mijn beste vriendinnetje is een veel leukere moeder als ze lekker kan werken. Die werkt ook bijna fulltime, maar is daarom geen minder liefhebbende moeder voor haar jongens! Ze wordt juist veel blijer als ze ook lekker kan werken en geniet dan meer van de jongens. Prima toch?

Wat ik mis in je verhaal is trouwens je partner? Is die er, of ben je alleen? *aagje is :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118451746
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:39 schreef Barreltje het volgende:
gmbl Mignonne.. zulk soort dingen wil ik helemaal niet horen ;)
ik wil gewoon tot 6 maanden zwanger zijn normaal door blijven werken, ( ik werk in de offshore, met meer dan 6 maanden mag je niet meer offshore zitten ivm een verhoogd risico op een medische evacuatie) een kind uit poepen en 10 weken later weer offshore gaan werken :P

niks geen "lastige" kinderen of lichamelijke gebrekken! :P
nouja er zijn ook legio vrouwen die er probleemloos doorheen fietsen hoor, en die weinig moeite hebben met hun herstel. Ik spreek echt puur voor mezelf. Ik ben bij allebei de kinderen zó vreselijk intens moe geweest tijdens de zwangerschap. Dat verbeterde echt niet na 12-16 weken ofzo, die energie-boost die ze beloven in het tweede trimester daar wacht ik nog steeds op :')
Het hoort er allemaal een soort van bij, maar voor mij is het dus wel goed om in het achterhoofd te houden dat ik persoonlijk dus geen prototype stralende zwangere ben die met veel energie enzo nog even van alles onderneemt.

Over mn concentratievermogen tijdens de zwangerschap zullen we het maar niet hebben :X
en juist dat concentratievermogen enzo is echt iets waarvan ik merk dat het toch wel een jaar nodig heeft ofzo om zich een beetje te herstellen. Lang niet iedereen heeft daar last van, maar ik wel en dus wel iets om rekening mee te houden.

En die kinderen tsja, daar doe je niet zoveel aan :P wij hebben een blanco familiegeschiedenis verder, geen zieke kindjes of erfelijke aandoeningen in de familie; als het maar gezond is denk je dan als je zwanger bent, en dat je dat dan weet op het moment dat je knidje op je buik ligt. Maar de waarheid is dat je dat helemaal niet weet, in grote lijnen wel, maar verder moet het zich maar uitwijzen in de toekomst. En dan hebben wij niet eens een echt heel ziek kind.

Aan de andere kant, wat ik dus al eerder zei, ik ken en zag ook genoeg vrouwen die fluitend door de zwangerschap gaan, die "even" bevallen en die na en maand of 3 weer frisse zin hebben om aan het werk te gaan en die het allemaal heerlijk vinden zoals het gaat. Het is zo persoonlijk en zo weinig over te zeggen van tevoren. Het is altijd goed om een plan B te hebben denk ik. Ook als je een 'lullig' kantoorbaantje hebt.
:)
pi_118452236
Ik zag als een berg op tegen weer beginnen met werken. 2 weken lang bijna elke avond in tranen, weer een dag voorbij... Maar nu ik er eenmaal zit, vind ik het ook wel weer fijn. Mijn collega's weer zien, praten over andere dingen dan de mini, gewoon even weer Phaidra zijn ipv mama. Maar aan het einde van de dag wil ik toch ook wel héél graag weer naar huis!! 3 dagen werken zou ik ideaal vinden (nu werk ik om de week 3 of 4 dagen), maar dat zit er in deze functie waarschijnlijk niet in.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:04:01 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118452314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Mijn beste vriendinnetje is een veel leukere moeder als ze lekker kan werken. Die werkt ook bijna fulltime, maar is daarom geen minder liefhebbende moeder voor haar jongens! Ze wordt juist veel blijer als ze ook lekker kan werken en geniet dan meer van de jongens. Prima toch?

Wat ik mis in je verhaal is trouwens je partner? Is die er, of ben je alleen? *aagje is :P
:D

jah die is er hoor..
en tot een jaar of wat geleden was "de deal"dat hij dan 4 dagen in de week zou gaan werken, en ik fulltime zou blijven werken ( ik verdien meer, hij minder dus daar lag de logica) . alleen...
nu heeft hij een meer uitdagende baan gevonden die hij graag in 5 dagen wil blijven doen .. :P

Ik heb al wel eens tegen hem gezegd dat HIJ dan degene wordt die verantwoordelijk is voor een kind.. 2 weken in z'n eentje voor een kind zorgen EN werken.. dat moet voor hem ook pittig zijn.. alleen.. hij "is niet zo van de "wat als"" hij kan zich dat niet van tevoren voorstellen.. dus...

oftewel.. we zijn een beetje "gevangenen" van onze eigen carrieres :P maar dat maakt de wens er ( iig bij mij) niet minder op.. hoe we het gaan regelen allemaal.. dat zien we dan wel :) en dat gaat dan ook helemaal goed komen..

e
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_118452357
ik kom even binnenvallen :P Zijn jullie nog wel aan het oefenen Barreltje of staat het in de koelkast? Weet het niet meer :@
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118452381
Ik zag ook wel op tegen weer werken. Maar nu ik weer bezig ben,vind.ik t ook wel weer leuk :) maar ik werk ook maar 2 dagen, meer zou ik ook niet willen.

Ik moet.er niet aan denken om ze 2 weken niet te zien. Gebeurt t 1x das.misschien nog te overzien, maar met regelmaat, nee.
Je mist dan zo ontzettend veel.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:10:42 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_118452513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:05 schreef _aurum_ het volgende:
ik kom even binnenvallen :P Zijn jullie nog wel aan het oefenen Barreltje of staat het in de koelkast? Weet het niet meer :@
het staat in de ijskast tot nov 2013.. en mocht het ondertussen toch gebeuren ( geen geklooi hier met voorbehoudsmiddelen :{w ) dan gebeurt het..
en stiekem, heul stiekem... :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:35:16 #300
5428 crew  miss_sly
pi_118453190
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:D

jah die is er hoor..
en tot een jaar of wat geleden was "de deal"dat hij dan 4 dagen in de week zou gaan werken, en ik fulltime zou blijven werken ( ik verdien meer, hij minder dus daar lag de logica) . alleen...
nu heeft hij een meer uitdagende baan gevonden die hij graag in 5 dagen wil blijven doen .. :P

Ik heb al wel eens tegen hem gezegd dat HIJ dan degene wordt die verantwoordelijk is voor een kind.. 2 weken in z'n eentje voor een kind zorgen EN werken.. dat moet voor hem ook pittig zijn.. alleen.. hij "is niet zo van de "wat als"" hij kan zich dat niet van tevoren voorstellen.. dus...

oftewel.. we zijn een beetje "gevangenen" van onze eigen carrieres :P maar dat maakt de wens er ( iig bij mij) niet minder op.. hoe we het gaan regelen allemaal.. dat zien we dan wel :) en dat gaat dan ook helemaal goed komen..

e
Haha, nou ja, je had het telkens zo over 'ik' en dat je dan twee weken weg bent en dat je volgende carrierestap naar het buitenland is enzo, dus ik vroeg me af hoe je partner daar tegenover staat.

Eerlijk gezegd was ik zeker het eerste jaar erg blij met een partner die elke avond thuis was. In de eerste anderhalf jaar is hij ook ene paar keer ene week weggeweest voor zijn werk, en boy, dat vond ik echt zwaar hoor, met zo'n afhankelijke baby. Nu is ze drie en moet hij weer regelmatig weg, maar vind ik het alweer een stuk minder zwaar. Ik zou er persoonlijk niet blij van zijn geworden als ik telkens twee weken alleen voor haar had moeten zorgen. Maar goed, er zijn ook moeders (of vaders, maar minder) die het altijd alleen doen en die kunnen het prima aan. Het zal ook een kwestie zijn van wat je gewend bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118705283
Is er dan niemand dit dit topic even sluit voor de volgende?

Ik heb een mooie stap gezet richting het zwanger worden. Officieel verhuisd naar ons huidige adres (had ik nog niet gedaan, was er nog niet van gekomen door al het gedoe)
En ik vind het toch wel een beetje speciaal, ook al woon ik hier al 3 maanden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')