abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117341656
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop -O-
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:17:39 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117341714
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
het is (binnen de grenzen van met je blote hoela en eendebek enzo) echt peanuts! Je voelt er hé-le-maal niks van. Ik zag er ook erg tegenop maar dat is me echt 1000 procent meegevallen. (De volgende weer terugplaatsen :X that was a different cookie)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117342212
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
het plaatsen is echt 1000000x pijnlijker dan het verwijderen, 1x diep ademhalen en hij is eruit!
S. 2014
J. 2016
pi_117343087
Ik hoop het zo, het is de gynefix die zit dus wel in de baarmoederwand vast :X
pi_117343404
Bij het verwijderen van m'n spiraaltje voelde ik anders meer dan genoeg.. Om ook maar een andere mogelijkheid te noemen. Maar hij zat wel totaal verkeerd, dat zal vast mee hebben gespeeld.

Het was wel veel beter te doen dan het plaatsen :)
pi_117344830
Ik vond het plaatsen eerlijk gezegd wel meevallen... Het was niet fijn maar echt maar 1 sec écht naar, namelijk toen ze 'm uitklapte. Daarna nergens last van. Ja, wat ongesteldheidskramp maar niks duizelig, misselijk etc. Na de baby gaat er dus gewoon weer een nieuwe in!

Moet er wel bij zeggen dat het in het zkh was, bij de gyn... Nu gaat de ha 'm verwijderen en daar knijp ik 'm toch een beetje voor. Maar met 2 Aleve erin zal het wel goed te doen zijn, per slot van rekening zegt iedereen dat het meevalt.

En Pvoess, spannend! Gaan jullie ook voor een kindje of ben je 'm zat? En hoe werkt de gynefix dan?

Bubbels, daar was ik toen ook bang voor, maar gelukkig geen last gehad. Jij dus geen spiraal meer?
Home is where the O+ is...
pi_117345513
GyneFix® is een implantatiesysteem dat in de baarmoederwand wordt vastgemaakt. GyneFix® bestaat uit 6 of 4 (mini GyneFix®) koperen hulsjes, die aan een chirurgische draad vastgemaakt zijn. Een klein knoopje aan het uiteinde van de draad verankert het implantaatje in de baarmoeder waardoor loskomen uitgesloten wordt.

De bescherming van GyneFix® is hoger dan die van de klassieke spiraaltjes.
GyneFix® is in de praktijk veiliger dan de pil (0,1 tot 0,5% zwangerschappen met GyneFix® tegen 8% gemiddeld bij typisch gebruik van de pil na 1 jaar gebruik)

Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
pi_117346741
Haha die euro der naast. Zo van, hey en anders kan je er ook nog gewoon een euro in douwen.

Maar spiraaltjes lijkt me niks. Ik doe wel gewoon de pil, dat doe ik al 10 jaar, ging tot nu toe altijd goed. En ik kan straks snel stoppen zonder ingrepen of iets geks. Nu nog vriendlief overtuigen van het feit dat het ontpillen nog best lang kan duren en of we niet gewoon kunnen stoppen en overgaan op condoom. Maar hij wil echt nog niet nu, maar misschien over 3 maanden. Die tijd lijkt zo kort, maar toch ook superlang.
pi_117346851
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
pi_117348544
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef Pvoesss het volgende:
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
jij hebt de gymefix?
S. 2014
J. 2016
pi_117348560
ja :)
pi_117348662
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
ja :)
Oh dan weet ik niet of het verwijderen zeer doet :@ Is het inbrengen echt serieus niet mega AU?! ze prikken m toch door je baarmoederwand!
S. 2014
J. 2016
pi_117348703
Het verwijderen van de Gynefix stelt niets voor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117348736
Haha dat heb ik niet kunnen voelen
De verdovingsprikken in de wand en de baarmoedermond waren echt bizar pijnlijk :X
pi_117350073
Ja, dat geloof ik graag... Ik heb de Mirena en dat is geen probleem buiten dat m'n cyclus doorliep en dat vond ik wel griezelig - je weet maar nooit. Maar nu ligt m'n cyclus stil en ga ik even zien wanneer ie terugkomt - hopelijk gaan we per november voor het echie!
Home is where the O+ is...
pi_117352031
Spannend! Hoe was je cyclus altijd, redelijk regelmatig?
pi_117354682
Cwen, hier liever geen spiraaltje meer. Mn vriend vind dat wel fijner ('geen condooms! *O* ' ), maar ik vind het niks.

Ik hoop dat je cyclus snel terugkomt als 'ie eruit is! :)
pi_117354975
Ik vind condooms ook echt een ramp :X
pi_117355212
Oh, ik ook hoor, maar het is spiraaltje of condooms i.v.m. de hoeveelheid hormonen enzo, dan liever condooms.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:09:43 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_117368621
hier geen hormonen meer in mijn lijf :{w
er heerst ook wel een soort van "idee" dat door het slikken van de pil de vruchtbaarheis vermindert wordt ( hear say, heb ik geen onderbouwing voor) dus dat is eventueel ook iets om in het achterhoofd te houden.

her wel een vast contract, maar ook een redelijker carriere wens.. en dat gaat niet altijd samen met een kinderwens ( en dan vooral fysiek, ik werk in een omgeving waar het lichamelijk niet handig is om zwanger te zijn ;) )

aan de andere kant.. dat komt ook wel weer goed als het zover is :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:16:13 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117368967
De pil onderdrukt de eisprong en maakt je baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling. Dit zijn omkeerbare effecten. Ik zie niet in hoe je er minder vruchtbaar van zou kunnen worden. Voor mij werkt de pil uitstekend. 15 jaar geslikt en na stoppen 1x ongesteld geweest voor het raak was. Er kleven ook nadelen aan, ik heb bijvoorbeeld hoofdpijn in de stopweek. Gelukkig kan ik de keren dat ik een stopweek heb reduceren tot 3x per jaar of minder. Ik heb weleens gekeken naar andere anticonceptie-middelen, maar ik zie nooit een alternatief dat me bijzonder aanspreekt. Spiralen vind ik een no-go sinds ik weet hoe ongelofelijk pijnlijk ik handelingen in en om mijn baarmoedermond vind (uitstrijkjes, strippen, *ril*). Never change a winning team denk ik dan.
pi_117371997
quote:
2s.gif [b]Op vrijdag 28 september 2012 11:16 schreef Pvoesss het volgende:[/b

Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
pi_117372506
NFP ;) en ik gebruik wel gewoon condooms ik kan ze alleen niet waarderen :)
Een 3e sluit ik sowieso niet uit. Maar dat is een keus die ik niet zomaar wil maken.
Het spiraaltje moet er wel echt uit.
pi_117372544
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:11 schreef danic het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
ja dit dus ongeveer! bij mij moest hij er nogal abrupt uit door ontsteking door afstoten maar ik zat n week later wel bij de gyn om de opties te bespreken, had toen ook nog tijd zat want mocht 3 weken geen seks hebben!

je denkt toch na over de volgende stap zeker als je aangeeft nog geen 3e te willen

never mind
S. 2014
J. 2016
pi_117372664
Er staat toch ook dat ik nadenk over de volgende stap :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')