abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2012 @ 13:26:26 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342849
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:
  maandag 3 september 2012 @ 13:27:03 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342865
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap je irritatie niet?

Behalve als je dus niet 100% achter de keuze staat die er nu dus gemaakt is.
Ik sta voor de volle 100% achter die keuze.
Ik vind alleen je 'maak je niet gek' en 'hmz...' nogal neerbuigend overkomen...
En dat irriteert.
pi_116342906
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik sta voor de volle 100% achter die keuze.
Ik vind alleen je 'maak je niet gek' en 'hmz...' nogal neerbuigend overkomen...
En dat irriteert.
Prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 september 2012 @ 13:32:54 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116343019
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:19 schreef Aventura het volgende:
Een sterilisatie lijkt me wel lekker overzichtelijk. Ik denk nu echt haast dagelijks aan hoe ons gezin er straks uitziet, of het zo blijft...Dat is ergens ook wel spannend en het leven is niet maakbaar, maar ik word er toch onrustig van. Ik word er ook niet jonger op, das wel een puntje ook.
Is hij altijd van eentje uit gegaan, of is dat ontstaan na de geboorte van de eerste?
pi_116343038
Aventura :* lastig die tegenstrijdige 'berichten'. Hoe oud is jullie zoontje nu? :)

Brighteyes, ik begrijp best dat je af en toe dat idee nodig hebt :) ookal is de beslissing eigenlijk wel definitief, dat betekent niet dat je af en toe niet behoefte kunt hebben aan het idee dat het wel meevalt..
  maandag 3 september 2012 @ 13:35:22 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343073
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is hij altijd van eentje uit gegaan, of is dat ontstaan na de geboorte van de eerste?
Hij vond de eerste al een spannend en gewaagd avontuur. We zien wel, als het niet lukt is het ook goed: zo stapten we er beide in. Ik zag mezelf nooit als ouder, laat staan als ouder van 2. Hetzelfde geldt voor mijn man. De wens voor een tweede is bij mij ontstaan na de uitstekend gelukte eerste :P We hebben zo'n lol met hem, het gaat zo goed, dat ik denk: waarom niet nog zo een? @Bubbles, zoontje is nu 13 maanden. Nog niet zo oud, maar ik ben zelf 'al' wel 34.
  maandag 3 september 2012 @ 13:37:07 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343110
Owja, en ik snap wel hoe jij denkt BE. Het is een mechanisme dat geruststelling en troost biedt. Dat heb je soms nodig.
pi_116343151
Hier is het ook wel zo goed als duidelijk dat er geen nummer 3 (en 4..) komt..

Willen doen we allebei wel (heel graag zelfs), maar de weg ernaartoe (eerst operatie, dan weer IVF.. waar we uiteraard hopen dat het met 1 IVF gedaan is, maar de kans is groter dat er nog meer tijd overheen gaat), de zwangerschappen die hier niet super lekker lopen, met de huidige economie wordt het financieel wat meer bikkelen voor nóg een kindje (en dan niet als baby, we hebben alles wel ;) maar straks met school, opvang/bso, clubjes en al dat soort dingen...) We kunnen het wel betalen, maar we willen ook nog wel een beetje de luxe houden die we nu hebben...

AARRRGGHHH... 8)7

En ergens is het ook wel goed zo. 2 gezonde meiden, wat doen we onszelf aan om al die stappen weer opnieuw te gaan nemen? En met de onzekerheid dat we niet eens weten of het dan zou lukken?

Dus binnenkort gaan de eerste kleertjes maat 50 & 56 in de verkoop. En babyspul wat niet meer gebruikt wordt/waar V te groot voor wordt gaat ook weg.... Slik.

Wel hebben we afgesproken dat als we de staats/postcode loterij winnen we er nog voor gaan. Maar dan willen (voor zover je wat te willen hebt) nog wel 2 of 3 kindjes... Maar dan ook gelijk 2 au pairs :+ een groot huis. En de hele mikmak. 8-) een mens mag dromen toch? ;)

Maar dat rammelen... Voor altijd!! Daar kom ik nooit vanaf, vrees ik...
pi_116343166
Wel grappig hoe je ideeën over je leven kunnen veranderen :) van jezelf nooit als ouder zien naar heel erg nadenken over een tweede.

En 34, dan kan ik me voorstellen dat je wat meer 'druk' voelt..
pi_116343228
Haha, gerberaatje :P
Lastig dat het lichamelijk heel lastig verloopt allemaal. Maar 2 gezonde meiden is ook veel waard :* en misschien win je het wel joh! :P
pi_116343326
Aventura maar hij heeft die deur nog niet dicht gegooid want anders zou hij altijd stellig zijn. :)

Ik rammel als een gek. Maar ik ben dan ook net zwanger zijn we pas achtergekomen. Mijn man riep altijd (voor het hele ziekenhuistraject al) dat hij een groot gezin wel zag zitten. Toen dat gedoe in het ziekenhuis was hij er eigenlijk wel klaar mee en wilde geen tweede keer het traject in. Maar omdat ik graag wilde (en het meeste in het ziekenhuis moet zijn) wilde hij het een jaar proberen. Nu dat we natuurlijk zwanger zijn geraakt weet ik niet of we stoppen na nummer 2. Maar zo ver denk ik nog even niet :D Laat ik eerst maar genieten van mini en iemiemienie O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116343458
Hahaa Tally!! Maar ik herken het wel, als ik spontaan zwanger had kunnen worden (en dat kan écht niet) dan waren een heleboel bezwaren voor een groot deel al weg... Denk dat we het dan zeker nog wel geprobeerd hadden ;)

Maar soms is het zoooo lastig!! Beide willen we wel een groot gezin, op zich zou ik de IVF zo weer doen (ben d'r gek ook eigk) zelfs het zwanger zijn wil ik best nog een keer aangaan (oh jee.. maar met die operatie is de kans op pijn in de zwangerschap ws terug te brengen naar bijna niks, dus dat scheelt dan ook al) en... en... en....

Eigenlijk wil ik wel graag dat meneer definitief de knoop doorhakt en gewoon eens zegt: het blijft hierbij! Maar nee, telkens als ik de verstandelijke punten op een rij heb, deze zeg, dan roept hij wel weer iets waardoor ik blijf twijfelen :')

Stom is het gewoon :( eigenlijk denken we er zelfs iets teveel over na wel :D maarja, gewoon doen met al dat zkh gedoe erbij en al 2 meiden, is ook wel een stap te ver :)

En ja Bubbles, kom maar door! 8-)
  maandag 3 september 2012 @ 13:53:11 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116343529
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier is het ook wel zo goed als duidelijk dat er geen nummer 3 (en 4..) komt..
met de huidige economie wordt het financieel wat meer bikkelen voor nóg een kindje (en dan niet als baby, we hebben alles wel ;) maar straks met school, opvang/bso, clubjes en al dat soort dingen...) We kunnen het wel betalen, maar we willen ook nog wel een beetje de luxe houden die we nu hebben...

Wel hebben we afgesproken dat als we de staats/postcode loterij winnen we er nog voor gaan. Maar dan willen (voor zover je wat te willen hebt) nog wel 2 of 3 kindjes... Maar dan ook gelijk 2 au pairs :+ een groot huis. En de hele mikmak. 8-) een mens mag dromen toch? ;)

Jaaaa Gerberaatje, vooral dat laatste, daar fantaseer ik ook over. Dan ga ik onmiddelijk aan een hele kinderschare beginnen :D (Als je weleens in SHO komt: net als Tori Spelling, bijvoorbeeld) _O-
pi_116343587
Morgen oppassen op een kereltje van 6 maanden oud, Hij is zo onwijs leuk dat ik er alleen maar harder van ga rammelen! en als ik dan zie hoe mijn meneer met hem omgaat, dan kun je mn eierstokken bijna opvangen.... :')
S. 2014
J. 2016
pi_116343590
Ja, OMG dan was ik nu alweer zwanger geweest :o (mijn mini is vandaag net 8 weken) daar moet ik dan nog even niet aan denken...
pi_116343718
Het is hier ook alleen de financiële situatie dat we nog niet bezig zijn eigenlijk. Als mn vriend gewoon een baan had gehad, dan waren we al zoveel verder. Mja, dat is gewoon niet, en een baan voor hem in nederland zie ik ook niet snel gebeuren..
pi_116346487
Bij ons is het twijfelpunt voor een tweede ook redelijk de financiële situatie. Ik overzie nog steeds niet helemaal waarvan we de opvang zouden moeten betalen.
Maar het zou erg vervelend zijn als het daarop niet zou gebeuren, gelukkig hebben we ook afgesproken dat we er over een tijdje wel eens goed voor gaan zitten om alles te berekenen en te bekijken.
pi_116347736
Het hele berekenen wat de opvang kosten zijn etc is ook lastig.
Moet ik wel weer zeggen dat de situatie ieder jaar zomaar ineens anders kan zijn door regeltjes en overheid etc.Zo betaal ik nu bakken met geld meer terwijl de situatie hetzelfde is.

En als je geen 2e kind hebt dan is het ook nog eens lastig inschatten wat je kwijt bent.
Ik red het nu met 2 prima van dit geld, terwijl als ik er 1 zou hebben ik denk ik zou denken dat ik het niet zou redden.

Zo lastig dat het allemaal zomaar ineens kan veranderen en je ook nooit een keuze maakt op een situatie die altijd hetzelfde zal blijven.
pi_116348100
Klopt Pvoesss, met 2 kinderen zouden wij bijvoorbeeld wel ineens kindgebonden budget krijgen, terwijl wij daar nu teveel voor verdienen. Het zijn kleine beetjes, maar alles helpt.
pi_116374590
Je kunt van tevoren idd niet precies nagaan wat je kwijt gaat zijn aan opvang, maar wss wel hoeveel budget er ongeveer voor is.

Hier valt het rammelen even mee, ons eigen huisje is uitgesteld tot november terwijl we verwacht hadden er nu ongeveer in te kunnen. Als we daar gesetteld zijn verwacht ik wel dat ik heel veel harder ga rammelen!
pi_116374902
Maar ook dat is lastig, zeker als de ander een weinig uren contract heeft maar veel meer werkt, en je zoals vorig jaar ineens nog maar terug krijgt van de minst werkende persoon. Het is lastig uitrekenen.
pi_116660151
M'n vriend zit de programma's van een aantal politieke partijen uit te pluizen om er mooi op tijd achter te komen waar ie op wil stemmen. Eén van zijn aandachtspunten: de plannen voor kinderopvangtoeslag en kinderbijslag.

O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116665184
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend zit de programma's van een aantal politieke partijen uit te pluizen om er mooi op tijd achter te komen waar ie op wil stemmen. Eén van zijn aandachtspunten: de plannen voor kinderopvangtoeslag en kinderbijslag.

O+ .
^O^

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116666306
Ik hield vandaag een baby van 3 dagen oud vast. Ik heb nog nooit zo hard gerammeld.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116702958
Oooh 3 dagen (insert rammelend ei)

Vandaag heel de dag in het ziekenhuis gezeten voor een spoedoperatie voor de ogen van mijn vriend. Best heftig, maar alles ging heel goed, vanavond zei hij (heel blij) dat in december nog steeds het 'baby-maken' gepland staat. Dan is hij nog met herstel bezig (duurt heel lang) dus ik ben heel blij en trots op hem.
En hopelijk was het niet de after-effects van de narcose. :P

Ik heb dan ook eindelijk dat laatste doosje pilletjes in huis. Opluchting.
pi_116717348
DAD, wat O+

Risu, spoedoperatie? Maar wel alles goed verlopen dus :) december is zo! We zitten al in september joh :)
pi_116740795
Ja vandaag controle gehad. Alles was goed gegaan. Was operatie aan zijn oog. Arme stakker ziet bijna niks meer eventjes. Maar gaat steeds beter. Is wel een test voor je relatie merk ik. Maar ook op dat gebied gaat alles goed.
pi_116741191
Gelukkig :) alleen maar fijn als je door dit soort 'testjes' komt samen :)
pi_116742508
van de week een ikea kast samen in elkaar gezet *O*
we zijn weer geslaagd! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116752034
Waarom lijkt deze week iedereen zwanger te zijn? Het is alsof ze het afgesproken hebben om het deze week te vertellen ofzo... Nou ja, het was toch al een k*tweek -O-
pi_116752192
Ik vrees dat ik hier ook eens kom piepen. Ben 23 jaar, al vier jaar samen met mijn vriend en we zijn ons huisje aan het verbouwen. Normaal gezien slechts heel af en toe last van wat gerammel. Maar nu is de zus van mijn vriend ondertussen 7 maand zwanger van een meisje. En het is toch wel heel moeilijk om daar niet helemaal enthousiast van te worden. Al die kleine schattige kleertjes!
pi_116819055
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:22 schreef Barreltje het volgende:
van de week een ikea kast samen in elkaar gezet *O*
we zijn weer geslaagd! ;)
haha, dat is ook een relatietest zou ik zeggen ja. En altijd fijn als je bevestigd krijgt, dat het met je relatie wel goed zit.
pi_116820635
Welkom Lessien :) die kleertjes zijn idd erg schattig! Vooral die inimini sokjes en mutsjes :)
pi_116820657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:47 schreef leonieke het volgende:
Waarom lijkt deze week iedereen zwanger te zijn? Het is alsof ze het afgesproken hebben om het deze week te vertellen ofzo... Nou ja, het was toch al een k*tweek -O-
:*
Het is bijna een nieuwe week..
  maandag 17 september 2012 @ 21:16:41 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116909115
Hai :W

Ik zat net foto's te kijken van de geboorte van mn dochtertje, en de 1e dagen... O+

Rammel ! :')
pi_116909647
Ik denk eigenlijk dat het over het algemeen harder rammelt bij de vrouwen die nog geen kinderen hebben, dan bij de vrouwen die al wel kinderen hebben.

Gevaarlijke uitspraak :@
Noot noot.
pi_116910600
ik rammel nu meer dan ik ooit heb gedaan.
Ik vind het gevoel nu echt verschrikkelijk ik krijg het mijn hoofd niet uit.
Dat heb ik nooit gehad, en ik heb er al 2 :+
pi_116910922
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kan me anders herrinneren dat jij tussen x en v ook keihard gerammeld hebt
S. 2014
J. 2016
pi_116911212
Ja maar dat was heel anders :D
Dat was meer leuk vinden en nadenken en nu kan ik het niet loslaten -O-
pi_116911326
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar... Jij weet hoe het is om een zwangerschapstest positief te zien. Jij weet hoe het is dat je buik dikker wordt en dat er wat beweegt in je buik. Jij weet hoe het is om als moeder van een kind te houden. O+

En ik niet.

Maar ik geloof echt wel dat je nu ook rammelt hoor :* !! Misschien zeg ik het dan verkeerd... De nieuwsgierigheid is wel groter bij mij :+
Noot noot.
pi_116911443
Uhh ja maar elke zwangerschap is anders, en elke bevalling en ieder kind.
Ik zie niet in wat het niet hebben van een kind het anders maakt.
Ik denk juist dat als je het al hebt je heel goed weet wat het is en wat je wenst.

Ik denk dat het even heftig kan zijn :Y De wens van de 1 valt niet te vergelijken met die van een ander.
pi_116911686
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:50 schreef Pvoesss het volgende:
Uhh ja maar elke zwangerschap is anders, en elke bevalling en ieder kind.
Ik zie niet in wat het niet hebben van een kind het anders maakt.
Ik denk juist dat als je het al hebt je heel goed weet wat het is en wat je wenst.

Ik denk dat het even heftig kan zijn :Y De wens van de 1 valt niet te vergelijken met die van een ander.
Dat denk ik ook :)
Het is gewoon zo anders..
pi_116911708
De nieuwsgierigheid naar een nieuwe baby en broertje of zusje van je eerste leuke kind kan mega groot zijn denk ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116911857
Ik denk ook niet dat het te vergelijken valt.

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken.
pi_116912637
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken
+1

Als meisje is het iets vanzelfsprekends maar als je ouder wordt realiseer je je wel dat je gewoon geluk moet hebben

Als ik zie hoe moeilijk mn zus het heeft hoop ik dat ik wel het geluk mag hebben maar als kinderloze weet je dat gewoon nog niet
S. 2014
J. 2016
pi_116916208
Daar ben ik ook wel een beetje 'bang' voor, dat ik zelf geen kinderen kan krijgen. juist omdat ik zo graag wil..
Over de vruchtbaarheid van mn vriend twijfel ik juist niet :P
pi_116924214
Daar denk ik ook wel eens aan idd. Ik ben al heel wat jaar aan de pil en denk wel dat ik daar een maximum aan ga stellen voor mezelf. Hoop op dit moment nog wel dat we voor dat maximum al voor kinderen gaan, maar mocht dat niet het geval zijn wil ik graag toch de pil eruit hebben.
pi_117016841
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

Wat ik als kinderloze rammelaar wel heel eng vind, is de mogelijkheid dat het ons niet gaat lukken.
Begrijp ik heel goed :Y

En hier is het enge gevoel vooral dat het niet nog eens zal lukken...

Ik denk dat je gerammel gewoon niet kunt vergelijken. Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit nog zo zou rammelen.
pi_117016889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Begrijp ik heel goed :Y

En hier is het enge gevoel vooral dat het niet nog eens zal lukken...

Ik denk dat je gerammel gewoon niet kunt vergelijken. Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit nog zo zou rammelen.
Dat was hier ook het "probleem". We wilde wel maar hadden niet de zekerheid dat het ons ooit nog eens zou lukken. :)
pi_117016979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat was hier ook het "probleem". We wilde wel maar hadden niet de zekerheid dat het ons ooit nog eens zou lukken. :)
Ik ben blij voor jullie dat jullie de MMM niet zijn moeten ingaan :Y
pi_117017029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben blij voor jullie dat jullie de MMM niet zijn moeten ingaan :Y
Ja dat ongelukje was hier meer dan gewenst O+
:*
pi_117017075
Ik vind het zo fijn voor jullie O+
pi_117017113
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:14 schreef Bubbles90. het volgende:
Ik vind het zo fijn voor jullie O+
De gynaecoloog snapt het nu nog niet :')
Nou ja ze weet wel hoe je zwanger raakt hoor :P
pi_117017317
quote:
12s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:15 schreef Tally het volgende:

[..]

:')
Maar geweldig toch :)
pi_117017330
:D ik wilde al voor gaan stellen om het even voor te doen daar op de tafel!

Ik denk ook dat die angst er bij iedereen wel is dat het niet meer lukt of nooit zal lukken.Ik heb die angst ook wel zeker omdat de andere 2 er zomaar ineens waren en als ik nu het wel echt ga plannen dat het dan niet lukt ofzo :)
pi_117031421
quote:
12s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:15 schreef Tally het volgende:

[..]

:D

Hoeveel weken ben je nou dan?
Noot noot.
pi_117032242
Voor wie het zich nog kan herinneren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117032469
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

:D

Hoeveel weken ben je nou dan?
9,5 week.
Morgen weer een echo en intake. Ik ben dr best nerveus voor.
pi_117033411
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:17 schreef Elf. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom heb jij voor abortus gekozen als de wens wel groot is? :)
pi_117034077
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom heb jij voor abortus gekozen als de wens wel groot is? :)
Omdat ratio. En omdat je in een relatie met z'n tweeën bent.
pi_117034327
sorry :') het was gewoon interesse waarom je een bepaalde keus maak.
pi_117034610
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:06 schreef Pvoesss het volgende:
Wat een kutsmiley. Het staat toch onder de spoiler uitgelegd.
We weten allemaal wel dat jij vindt dat ze zonder vent door had moeten zetten maar gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes.
The way you rock'n'roll
pi_117035890
quote:
SPOILER
Jemig... wat een nasleep toch nog he :*

Ik hoop dat jullie er samen binnenkort klaar voor zijn, zodat je het allemaal genietend mee kunt maken in plaats van verdrietig.
pi_117036599
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

We weten allemaal wel dat jij vindt dat ze zonder vent door had moeten zetten maar gelukkig is iedereen vrij in zijn keuzes.
Dat is totaal niet wat mijn mening is.. :N En vind ik erg triest om dat zo te zeggen.
Ik kende het verhaal niet van een jaar geleden en vroeg me af welke omstandigheden er niet naar waren. }:| Lijkt mij niet een erg rare vraag ik vroeg het me gewoon af. Ik hoopte dat het tijdelijke omstandigheden waren of iets waar ze snel iets aan kunnen doen iets wat het een beetje kan verzachten.
pi_117037299
Elf :* sterkte met deze tijd, en wat LB zegt, hopelijk komt jouw/jullie tijd snel :*

Pvoesss, je bedoelde het niet verkeerd :) alleen die smiley is idd niet helemaal lekker geplaatst, kan gebeuren :)
Jij/jullie bent/zijn ook nog flink aan het rammelen als ik het goed begrijp?
pi_117037373
Tally, logisch dat je zenuwachtig bent! Dat is toch normaal bij een echo in zo'n stadium :) owja, en natuurlijk gefeliciteerd! :)
pi_117037828
Wij rammelen beide en hier waren en zijn de omstandigheden er ook niet naar.
Dat vind ik denk ik nog wel het meest stomme dat hij ook wil en het toch niet kan.
pi_117038008
Dat is heel lastig ja.. Vanwege woning en financiën is het niet mogelijk toch? Of was dat iemand anders, ik weet het niet meer :@
Maar ik herken het wel hoor, wij willen ook beide heel graag, maar het zou nu heel onverstandig zijn :') Maar ookal weet je dat het niet kan nu, het gevoel blijft even heftig.
pi_117038156
Hier waren en zijn de omstandigheden er ook niet naar. Maar wat heeft een kindje nu helemaal nodig?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117038776
In principe niet veel natuurlijk, maar de (eventueel) toekomstige ouders hebben vaak wel dingen die meespelen. En als je samen gelukkig bent, maar de een wilt nu echtechtecht geen kind, dan is het kiezen tussen het een of het ander. De een kiest voor de relatie nu en het kind later, de ander kiest voor het kind nu.
Het blijft een moeilijke keuze, welke je ook maakt.
pi_117038808
SPOILER: Redenen enzo
Prima redenen dus allemaal wel om te wachten maar toch -O-
pi_117038907
Ik kan me goed voorstellen dat je nog ff wilt wachten, als je in zo'n situatie zit met die punten. Maar toch :*
pi_117041801
Maar als je ergens naar toe kunt werken, dat je bijvoorbeeld denkt dat het over een paar jaar wel kan, dan lijkt het me een stuk fijner wanneer je man/vriend je kinderwens deelt. Mijn man heeft geen/amper een kinderwens. Hij ziet zich in de verre verre toekomst wel kinderen hebben, dus het is geen gesloten deur, maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zover is en het is niet mogelijk om het gerammel te delen. Ik vind dat best moeilijk. Maargoed, ik zie zelf ook in dat onze situatie zich er nog niet helemaal voor leent (ik studeer nog en denk niet dat ik dat kan combineren met kinderen) dus hij heeft nog tijd om te wennen aan het idee van kinderen krijgen terwijl ik hem niet al te veel aan zijn hoofd zeur omdat ik weet dat het nu toch niet kan.

Maar oh, wat zou ik graag samen zwijmelen over baby-kleertjes, praten over de opvoedingsstijl die je samen wilt hanteren, enzovoorts enzovoorts..
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_117042108
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ik begreep je vraag niet als een vraag naar omstandigheden.

Nog niet zo lang bij elkaar, nog niet samenwonend (inmiddels wel), ik startte twee weken ervoor bij mijn nieuwe baan, onze huizen allebei echt te klein om zelfs maar een wiegje kwijt te kunnen (geloof me, ik heb alle mogelijke indelingen geprobeerd, in m'n hoofd). En zelfs zonder dat allemaal: mijn vriend heeft een paar weken lang in totale staat van paniek rondgelopen, zo'n beetje. Als je er niet allebei achter staat, moet je er niet aan beginnen, is mijn mening. Juist omdat het zoiets moois is.
pi_117042609
Sterkte deze moeilijk weken Elf. Ook al heb je begeleiding gehad, ik kan me best voorstellen dat dit lastig is.

Hier begint het gevoel steeds heviger te worden. Nog een paar maandjes en dan zijn we een stapje verder.
pi_117042717
Ja helemaal mee eens hoor, ik vroeg mij gewoon die redenen af.
Ik heb later je oude post al opgezocht en dat maakte het wel duidelijk. :)
Je relatie er zomaar voor opgeven is ook heel heftig en alleen doen is nooit de gewenste optie. :N

(Ik ben mijn ex kwijtgeraakt in de zwangerschap van de oudste en dat was zo zwaar, we waren beide jong maar door ziekte kan hij niet meer bij ons zijn en was ik ineens heel jong alleenstaande moeder.
Ik snap heel goed waarom iemand de keus niet maakt om het alleen te doen :Y )
pi_117042750
@ Lot, ik had eigenlijk liever gewild dat m'n vriend nog geen kinderen zou willen. Dat zorgt er namelijk voor dat het niet alleen aan materiële zaken ligt dat we nog niet aan kinderen beginnen, maar dat we er emotioneel ook nog niet klaar voor zijn.
Ik vind het gewoon stom dat onze wens zo afhankelijk is en niet verstandig is om te realiseren, alleen maar omdat we door materiële zaken worden beperkt :')

Elf, ik blijf het een heel moeilijke, maar sterke beslissing vinden van je :*
pi_117042897
Voor zowel Pvoes, Lot als Elf: sterkte, moet erg zwaar zijn...

Hier is mijn ene vriendin net bevallen en de ander zwanger, dus ik rammel weer lekker door! Nog maar eventjes wachten... December is al bijna. Zelfs mijn man heeft er zin in :).

Alleen... Nu slaat bij mijzelf af en toe de schrik om het hart: ga ik het allemaal wel kunnen?
Home is where the O+ is...
pi_117044458
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:33 schreef Pvoesss het volgende:
Ja helemaal mee eens hoor, ik vroeg mij gewoon die redenen af.
Ik heb later je oude post al opgezocht en dat maakte het wel duidelijk. :)
Je relatie er zomaar voor opgeven is ook heel heftig en alleen doen is nooit de gewenste optie. :N

(Ik ben mijn ex kwijtgeraakt in de zwangerschap van de oudste en dat was zo zwaar, we waren beide jong maar door ziekte kan hij niet meer bij ons zijn en was ik ineens heel jong alleenstaande moeder.
Ik snap heel goed waarom iemand de keus niet maakt om het alleen te doen :Y )
En bij je jongste dan? :@
Je hoort namelijk wel eens wat in de wandelgangen maar het is eerlijker om het rechstreeks aan jou te vragen.

Niet antwoorden is je goed recht natuurlijk :)
The way you rock'n'roll
pi_117044624
Oh en pvoess, net als elf vatte ik het ook niet zo op als je daarna uitlegde. Het kwam een beetje over alsof je nog wilde gaan discussieren over wel of niet een goede reden voor haar beslissing.

Excuse me.
The way you rock'n'roll
pi_117045274
Dat is een verhaal wat ik voor hem niet op fok ga zetten gezien het een fokker is. :)
Maar ik DM wel even de samenvatting :)
pi_117046017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh en pvoess, net als elf vatte ik het ook niet zo op als je daarna uitlegde. Het kwam een beetje over alsof je nog wilde gaan discussieren over wel of niet een goede reden voor haar beslissing.

Excuse me.
Nee zo bedoelde ik het niet. :@
Niemand kan beslissen of het de juiste keus is behalve degene die de keus maakt :Y
pi_117050782
Voor elke beslissing zijn er voors en tegens. Toen wij onverwachts zwanger waren van nr. 3 hebben we ook alle opties besproken. En ja, zat beren op de weg te zien maar wij waren er toen snel over uit dat we het zouden houden. Maar ik kan me een andere keuze daarin ook voorstellen. Het is best een schok en het heeft nogal wat impact op je leven.

SPOILER
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_117052379
Overal is wel wat voor te zeggen :) het hangt van zoveel dingen af..

En She-Wolf, dat klinkt lief O+
pi_117052702
quote:
SPOILER
Pfoeh. Een kinderwens hebben en een abortus laten plegen. Heftig hoor.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:23 schreef Tally het volgende:

[..]

9,5 week.
Morgen weer een echo en intake. Ik ben dr best nerveus voor.
Woeeeh spannend! :D Succes :*
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het is ook wel typisch een vrouwending om over een smiley boos te worden :P
Noot noot.
pi_117055553
:* Elf, ik krijg er weer tranen van in mijn ogen als ik zie hoe moeilijk je het er mee hebt...
Kwak
pi_117061738
Tally, hoe ging de echo?

Pvoess, wat heftig dat je er tijdens de zwangerschap van de eerste ineens alleen voor kwam te staan. Petje af!

Zuster, welke volgende stap komt er over een paar maanden? :).

Ik denk wel dat het uitmaakt of het je eerste kindje is, dat zich onverwacht aandient, of dat het een tweede of derde is. In het laatste geval weet je in ieder geval wel al dat je allebei kinderen wil. :+.

Wij waren gister in IKEA. Toen we net binnen waren zei mijn vriend nog dat hij verhuizen in mei (volgend jaar) wel wat snel zou vinden, tegen de tijd dat we bij de afgeprijsde tuinmeubelen waren was het al: 'Ja, we kunnen nu wel iets kopen, maar wie weet waar we volgend jaar zomer wonen'.
pi_117061926
Dat is ook wel weer zo dat je weet dat je beide wel kinderen wil hebben.
Maar als de ene partner er maar 1 wil heb je alsnog hetzelfde probleem. :Y

Hehehehe dus mei is te vroeg maar juli moet gewoon lukken ;)
pi_117064347
Elf :*. Ik kan me het nog goed herinneren van vorig jaar. Ik leefde (en leef) zo ontzettend met je mee en ik vind het niet zo gek dat je het er nu weer wat moeilijker mee hebt. Veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117084879
DaD over een paar maandjes gaan we beginnen met 'wachten op het tweede streepje'.
Ik haat het woord klussen maar ik had er bijna voor gekozen om dat hier neer te zetten omdat ik even niet wist hoe het te verwoorden :D

SPOILER
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:10:32 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117085070
Manlief had het nu weer over dat mijn zussen eerst maar eens aan de beurt moesten komen, en dat wij daarna dan wel weer verder zouden zien. Pffft, bij beiden is bij lange na nog niks op komst. Heel lastig om mee om te gaan, die besluiteloosheid. De deur is niet dicht blijkbaar, maar er is ook geen duidelijkheid. Ik rammel maar weer verder.
pi_117086679
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 21:10 schreef Aventura het volgende:
Manlief had het nu weer over dat mijn zussen eerst maar eens aan de beurt moesten komen, en dat wij daarna dan wel weer verder zouden zien. Pffft, bij beiden is bij lange na nog niks op komst. Heel lastig om mee om te gaan, die besluiteloosheid. De deur is niet dicht blijkbaar, maar er is ook geen duidelijkheid. Ik rammel maar weer verder.
Wat hebben jouw zussen daar mee te maken dan? :D
Noot noot.
  zaterdag 22 september 2012 @ 09:45:58 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117107268
Die zijn ' aan de beurt' :P

Ik weet het, niet logisch. Is gewoon uitstelgedrag.
pi_117123243
Lol :D
Maar hij wilt dus niet maar toch ook weer wel?
pi_117142682
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 11:46:52 ]
pi_117142713
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
En toen waren we aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Wat gaaf! O+. Heel veel succes en ik hoop dat je snel twee streepjes plast! :+.
pi_117142744
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat gaaf! O+. Heel veel succes en ik hoop dat je snel twee streepjes plast! :+.
Thanks :) en ja, dat plassen ga ik niet bijhouden verder, iets te intiem voor op internet, denk ik :+ .
Eerst maar eens stoppen met de pil en daar weer aan wennen en dan zien we het wel. Zal vast niet één-twee-drie gebeuren, maar als het wel gebeurt is dat mooi meegenomen ;) .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 11:49:47 ]
  zondag 23 september 2012 @ 11:58:41 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117143009
Razz, wat klinkt dat mooi! O+ Heel veel plezier vast met de voorpret!!

En ik weet niet wat voor gebeurtenissen de aanleiding zijn geweest, maar dit positieve is er in elk geval uit voortgekomen :*
pi_117143363
Razz, spannend!! En wat LB zegt, mooi idee dat er iets positiefs voortkomt uit een vervelende periode :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 23 september 2012 @ 12:15:26 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117143481
Mag ik mee rammelen?? Ik rammel samen met manlief de pan uit. Hier word gelukkig wel aan gewerkt, 11 oktober beginnen we met ivf. Maar manmanman wat kan ik rammelen, vooral als ik zie hoe mijn man met de kinderen van onze vrienden omgaat en hoe zij op hem reageren O+ Ik kan niet wachten op zo'n kleintje voor ons zelf, mijn man gaat volgens mij echt een hele lieve leuke stoere vader worden O+
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')