abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 september 2012 @ 12:17:59 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117143550
Nog.... 18 daagjes DV? *O* :*

Leuk is dat he, om je lief al met andere kinderen te zien.... wij hebben 2 jaar geleden heel veel opgepast op het zoontje van vrienden, en dan smolt ik echt helemaal weg O+
  zondag 23 september 2012 @ 12:30:12 #102
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117143940
LB :*
Uhuh echt super om te zien. En vooral hoe ze op hem reageren hihi O+ echt ik kan nu al fantaseren over de toekomst. Alhoewel ik dat ergens ook doodeng vind, wat als het nu nooit lukt :{ Gaat dat rammelen dan ooit stoppen? Zou ik daar tegen kunnen dat het verlangen nooit zou worden gestild? Nou ja dat soort dingen vliegen wel met enige regelmaat door mijn hoofd
Be happy with the little things in life
pi_117144454
Razz, wat goed, wat leuk! *O* Veel succes!

DV, wat fijn dat er nu eindelijk schot in de zaak zit. Ik volg je verhaal in het andere topic en ik hoop zo dat dit het helemaal wordt voor jullie! :* Kan me je angsten ook heel goed voorstellen, jullie traject is gewoon al helemaal voor je bepaald..
pi_117144536
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Leuk O+
Noot noot.
pi_117144561
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 12:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mag ik mee rammelen?? Ik rammel samen met manlief de pan uit. Hier word gelukkig wel aan gewerkt, 11 oktober beginnen we met ivf. Maar manmanman wat kan ik rammelen, vooral als ik zie hoe mijn man met de kinderen van onze vrienden omgaat en hoe zij op hem reageren O+ Ik kan niet wachten op zo'n kleintje voor ons zelf, mijn man gaat volgens mij echt een hele lieve leuke stoere vader worden O+
Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo lief :D O+
Noot noot.
  zondag 23 september 2012 @ 12:50:05 #106
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117144686
quote:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.

En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan O+. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door :D.
Wauw wat gaaf O+ en ook heel spannend.
  zondag 23 september 2012 @ 12:51:13 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117144730
@jojoortje nou dat heb ik dan niet echt.

@lot dankjewel :*
pi_117144924
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen ;)

quote:
19s.gif Op zondag 23 september 2012 12:46 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo lief :D O+

[ Bericht 13% gewijzigd door lily op 23-09-2012 17:12:54 ]
pi_117144982
DV :*

Razz, veel succes!
pi_117145363
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen ;)

[..]

Die bal O+

Ja en verder ook wel lief. :+

[ Bericht 13% gewijzigd door Jojoortje op 24-09-2012 16:49:52 ]
Noot noot.
pi_117145586
}:|
pi_117145662
:* :D
Noot noot.
  zondag 23 september 2012 @ 13:13:31 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117145665
Die twee geven wel een heel mooi contrast lily O+
  zondag 23 september 2012 @ 13:52:47 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117147383
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:

[..]

Ah wat lief O+ Nu ga ik toch wel spontaan rammelen, zo lief zo'n klein meiske aan de stevige hand van haar papa

[ Bericht 13% gewijzigd door droomvrouwtje op 24-09-2012 11:30:21 ]
pi_117152417
quote:

O+ mini razz! ik duim voor snelle streepjes
Kwak
pi_117157150
Mannen met kindjes O+ Lieve foto lily.
Succes DV, spannend. Veel meer dan spannend zelfs!
pi_117157201
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:52 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ah wat lief O+ Nu ga ik toch wel spontaan rammelen, zo lief zo'n klein meiske aan de stevige hand van haar papa
Toch wel :+
Noot noot.
pi_117164251
Ja als ik mijn lief zie met de jongste dan is het ook :9~ O+ :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117164937
O+
pi_117172519
O+

Razztwizzle, tof! En lekker spontaan ook :) groot gelijk, waarom niet genieten van het leven!
pi_117302365
Razztwizzle, spannend dat jullie er nu gewoon voor gaan.

Droomvrouwtje, Hopenlijk blijft het bij 1 ivf en ben je dan zwanger. Lijkt me heel zwaar als je wens niet in vervulling gaat.

Ik heb mijn studie afgerond, voelt wel als weer een stapje dichterbij. Nu flink solliciteren voor een baan in mijn vakgebied, dan ben ik er klaar voor. Nu hopen dat mn vriend over een half jaar ook zijn studie af heeft. En dan denk ik dat ik mijn gerammel maar moeilijk kan bedwingen.
pi_117322370
Congrats Nolita :)
kan me voorstellen dat het rammelen nog heftiger wordt als je vriend ook klaar is!
  donderdag 27 september 2012 @ 19:50:02 #123
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117324686
Gefeliciteerd en succes met soliciteren, alweer een stapje dichterbij *O*
pi_117324894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Nolita het volgende:
Razztwizzle, spannend dat jullie er nu gewoon voor gaan.

Droomvrouwtje, Hopenlijk blijft het bij 1 ivf en ben je dan zwanger. Lijkt me heel zwaar als je wens niet in vervulling gaat.

Ik heb mijn studie afgerond, voelt wel als weer een stapje dichterbij. Nu flink solliciteren voor een baan in mijn vakgebied, dan ben ik er klaar voor. Nu hopen dat mn vriend over een half jaar ook zijn studie af heeft. En dan denk ik dat ik mijn gerammel maar moeilijk kan bedwingen.
En dan krijg je eerst drie keer een jaarcontract, en durf je alsnog niet aan kinderen te beginnen omdat je dan nooit een verlenging krijgt.

Niet om je te ontmoedigen, maar ik dacht net als jij. Als eerst maar dit, als eerst maar dat...

Of is dat alleen bij mij zo? :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:57:08 #125
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117325065
Nee hoor, zo kan ik nog altijd tig redenen vinden waarom het eigenlijk toch niet zo handig is, maar onder aan de streep zijn dat altijd dingen waar van ik rationeel denk ze zijn niet nodig. En ja een vaste baan is fijn, maar wat als je die vaste baan kwijt raakt. Want eerlijk als ik sommige dingen als doorslag moet laten toegeven dan zou hier dus nooit een kind komen (klinkt wel erg zwart/wit) maar ik bedoel meer dat er altijd wel wat op je pad komt of kan komen wat niet zo handig lijkt als je een kind hebt
pi_117325822
Ik ga echt niet m'n kans op een vast contract op het spel zetten door een zwangerschap. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen, zeker.

Wat hebben mannen het toch gemakkelijk. }:| .
pi_117327889
Ik heb toch geen superbaan.. Maar ja, helemaal niks is ook kut. Net verlenging gekregen, maar vent is baan kwijt. En nu ook in ziektewet vanwege oogoperatie, dus over baby's hebben we het maar even niet. Hopelijk gaat het volgende maand beter.

En verder ook nog goed nieuws hier, Raz door naar het volgende topic. Er is nog hoop voor ons.
pi_117330493
Hier dezelfde gedachte hoor! Als ik een baan heb, dan wil ik liever eerst een vast contract. Dat voelt gewoon fijner :)
Als ik net klaar ben met studeren en m'n vriend heeft gewoon een baan, dan zou ik misschien eerst aan kinderen willen beginnen. Als het aan m'n vriend zou liggen, dan zouden we aan kinderen beginnen zodra hij een baan in (de omgeving van) Nederland zou hebben, maar ik weet niet of ik dat zo'n goed idee vind :')
  donderdag 27 september 2012 @ 21:30:52 #129
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117330547
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga echt niet m'n kans op een vast contract op het spel zetten door een zwangerschap. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen, zeker.

Wat hebben mannen het toch gemakkelijk. }:| .
Tot de man zijn baan verliest en zijn inkomen het hoofd inkomen is.
Mijn man maakt zich net zo goed druk. Hij is zelfstandig ondernemer en twijfelt of hij niet for the time being voor vast werk moet gaan, want geen werk is geen inkomen. Anderzijds, zolang de projecten lopen en er geld binnenkomt is het geen probleem. En ook hij vraagt zich vaak af wanneer het wel goed is. Wat mij opvalt is dat wij vrouwen onze ongerustheid eerder uit spreken. Ik weet zeker dat mijn man zich net zo goed druk maakt, alleen uit hij dat niet. Ben ik ook wel blij om, heb al meer genoeg aan mijn eigen doemdenkerijen :@

Maar ja wij zijn het stadium van plannen dan ook allang voorbij. Als het allemaal had gelopen zoals we het voor ogen hadden was ik nu mama van een kindje dat een jaar of 2/3 was.

Zo zou ik graag ander werk willen, maar kies bewust om niet van baan te wisselen, niet vanwege de onzekerheid dan geen vastcontract te krijgen, maar eerder omdat een baas moeilijk gaat doen ivm het traject waar wij induiken, nu heb ik een baas die redelijk goed meewerkt
pi_117330920
Wat ik bedoelde was dat een man geen contractverlenging zal mislopen door een zwangerschap.

En dat ook de man zijn baan kwijt kan raken is dus een reden waarom ik er niet doelbewust voor kies om zonder vast contract zwanger te worden.
pi_117331765
een vast contract stelt zo weinig voor.. :Y
Ben je dan niet bang dat het er nooit van komt?
Dat je ineens ondanks je vaste contract er is je weer van voor af aan kan beginnen doordat je baan ineens weg is?
pi_117332070
Hier eigenlijk geen angst daarvoor. Als ik toch voor die tijd m'n baan kwijt zou raken, dan maar zonder vast contract. Ik kijk liever naar m'n leeftijd dan naar waar ik me bevind op carrière gebied. Natuurlijk speelt dat wel een rol in de beslissing, maar de hoofdrol, nee.
pi_117332308
Zo dachten wij dus ook. Al een paar jaar praten we erover, en was het "Eerst een vaste baan", "Eerst een huis". En nu hebben we dat allebei, gaat het prima, komen er ineens argumenten als "Eerst nog een grote reis samen", "Eerst nog heel veel geld sparen", "Eerst nog alles in huis helemaal af" :{ het houdt niet op, eigenlijk.

En toen op het strand dachten we - de fik erin O+! Ik kan ook morgen onder een vrachtwagen komen, er kan een aambeeld op lief z'n hoofd vallen en - ohja - de wereld vergaat eind dit jaar :+. Alles kan. Laten we het nu maar gewoon doen. Die reis kan ook wel met een kleintje erbij. Sparen doen we toch wel. Het huis is nooit af. Mijn vader is al 71 - die wil ik nog wel opa zien worden. En als klap op de vuurpijl: We willen het zo graag, het voelt goed.

Enneh:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:47 schreef Risu het volgende:
En verder ook nog goed nieuws hier, Raz door naar het volgende topic. Er is nog hoop voor ons.
Moet ik door? Naar welk topic :o Ik kom hier eigenlijk nooit behalve in dit rammeltopic-ding :D . Ik vond het wel gezellig hier, eigenlijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2012 22:02:19 ]
pi_117332575
Je mag hier ook blijven hoor! :) Maar er is ook een speciaal topic voor mensen die bezig zijn voor een kindje, het wachten op het tweede streepje-topic :) daar kun je dat gedeelte van het verhaal (ook) kwijt.
  donderdag 27 september 2012 @ 22:20:29 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117333434
@raz je slaat voor mijn gevoel de spijker op zijn kop. Er zijn altijd wel redenen waarom niet, maar het voelt zo goed. Het is prima en ook met een kind kunnen we situaties die tegen zouden kunnen gaan zitten makkelijk aan. Ik heb zoveel liefde de te geven en belangrijkste mijn relatie die is goed en stabiel O+
pi_117333450
Een (rammelende) vriendin van mij (met dezelfde argumenten als jullie hier) had gisteren ook nog een rake opmerking: je hebt je kindje niet alleen nu, maar je hele leven.

Dat je nu of straks een vast contract hebt, wil niet zeggen dat je dat altijd zult hebben, en ook dan zul je misschien een kindje moeten onderhouden. En dat komt vast goed :Y

Belangrijkste is denk ik dat je het allebei graag wilt, en dat het goed voelt. En hoe de zaken er dan praktisch gezien voor staan.... dat zijn wmb randvoorwaarden. Anders zou ik nu ook niet zwanger zijn, ik werk notabene in een callcenter met mn wetenschappelijke opleiding :')
pi_117333755
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik over een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
pi_117333899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.

Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
Hier destijds ook zo 'gepland'. :)
pi_117334046
quote:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

No fuss here, ik snap je overweging heel goed! :Y en het is natuurlijk ook fijner als je een vast contract hebt, zou ik zelf ook graag hebben... het maakt de toekomst ietsje zekerder.

Maar ik denk dat we hier aan proberen te stippen dat zekerheden niet zaligmakend zijn. Kan sommige mensen misschien helpen een knoop door te hakken, zoals Razztwizzle :)
pi_117334167
Natuurlijk zijn zekerheden niet zaligmakend. Maar als je van te voren zelf al de risico's kan inperken...
pi_117334220
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
een vast contract stelt zo weinig voor.. :Y
Ben je dan niet bang dat het er nooit van komt?
Dat je ineens ondanks je vaste contract er is je weer van voor af aan kan beginnen doordat je baan ineens weg is?
in het onderwijs zijn vaste contracten behoorlijk safe - je moet het wel heel bont maken... en ze mogen echt niet zomaar van je af.

quote:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik over een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.

DaD: in onze sector zijn vaste contracten wat meer "standaard" dan in andere sectoren, en tegelijkertijd is zwangerschap tijdens je tijdelijke contract behoorlijk zeker geen verlenging/vast contract, ze moeten immers iemand anders in je plaats voor de klas zetten, en waarom zou die niet mogen blijven in plaats van jou?

dit is voor ons een logisch verhaal, maar in veel andere sectoren werkt het niet zo dat je (meestal) een vast contract krijgt na een jaar. is de krimp bij jullie zo groot, dat ze je nu steeds weer tijdelijk aannemen? mag toch eigenlijk niet eens?
Kwak
pi_117334509
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.

En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
pi_117334654
Bedankt voor de felicitaties. En ik sta er eigenlijk net zo in als razz. Als we maar werk hebben, dan is het goed. Vaste contracten zijn in deze tijd moeilijk te krijgen, maar ik denk dat als je wil werken is er altijd wel wat. Ik vind wat dat betreft het stichten van een gezin een doel in mijn leven en zet dat niet graag opzij voor werk, wat ik nog heel lang zal doen.
Toch ben ik benieuwd hoe ik erin sta, mocht ik de komende maanden mijn droombaan vinden en er zeker willen blijven. Ik heb daarentegen ook wel eens gedacht om zelfs eerder aan kinderen te beginnen zolang ik die droombaan nog niet heb gevonden.
pi_117334668
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.

En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
Hebben ze nog een docent ckv nodig? :+
pi_117334744
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

oh ok, ik dacht dat je het over drie keer een jaarcontract had!

ik heb hier in de omgeving alleen maar gehoord van een vast contract standaard na 1 jaar, of iets later als je nog moet afstuderen, tenzij je niet voldeed aan de eisen maar dan krijg je sowieso niet snel een verlenging.

ik wilde alleen maar illustreren dat een vast contract in het onderwijs nog altijd meer standaard is dan in veel andere sectoren, en dat het dus niet zo gek is dat je wilt wachten. fijn dat je wel uitbreiding hebt gehad - ik ben in onze school de enige geloof ik, wij zijn nl. wel aan het bezuinigen. ze zijn blijkbaar blij met me en willen aan mijn wensen voldoen... vast contract is me wel al beloofd als ik diploma kan laten zien.

nu vriendje nog een baan (is bij ons wel echt een eis eigenlijk, tijdelijk of niet, hij moet wel afgestudeerd zijn en een baan hebben voor we verder praten)
Kwak
pi_117334825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hebben ze nog een docent ckv nodig? :+
ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ik :@ meestal wordt t in de schoenen van andere collega's geschoven bij ons...

ik bedenk me net dat dit onaardig klinkt, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat ik je positie niet benijd en t stom vind want je bent vast een leuke CKV docent
Kwak
pi_117334980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ik :@ meestal wordt t in de schoenen van andere collega's geschoven bij ons...

ik bedenk me net dat dit onaardig klinkt, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat ik je positie niet benijd en t stom vind want je bent vast een leuke CKV docent
Mja, weet ik niet, mijn ambitie ligt niet echt bij het onderwijs, maarja.... het kan allicht beter zijn dan wat ik nu doe :P
pi_117335011
Ik dacht dat in andere sectoren drie keer gebruikelijk was, vandaar. :+.

LB, volgens mij niet! Maar ik hou het in de gaten voor je. ;).
pi_117341011
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik dacht dat in andere sectoren drie keer gebruikelijk was, vandaar. :+.

LB, volgens mij niet! Maar ik hou het in de gaten voor je. ;).
volgens mij zou je in het onderwijs standaard na een jaar een vast contract moeten krijgen. Bij twijfel over je capaciteiten mogen ze het nog verlengen, maar dat is niet standaard. Tenminste, zo was het 4/5 jaar geleden wel..
pi_117341493
Ik werk in de culturele sector en in principe kan ik na een jaar een vast contract krijgen. Helaas gaat mijn instelling fuseren en ben ik daar dus niet zeker van. Mijn vorige baan was wel vast, maar druk en ver weg.
Ik ben dichter bij huis gaan werken juist met kinderwens in het achterhoofd, werk maar 3 dagen en ik zit er niet op te wachten om nog een jaar te rammelen.

In februari hoor ik of het verlengd wordt en in welke vorm en we zien wel, want... Vanmiddag gaat mijn spiraal eruit! We gaan ervoor. Anders is het net wat Razz en Nolita al zeggen... Er is altijd wel iets om het voor uit te stellen. En stel dat het niet zo vlot gaat? Dan weet ik dat liefst zo snel mogelijk.
Home is where the O+ is...
pi_117341656
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop -O-
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:17:39 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117341714
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
het is (binnen de grenzen van met je blote hoela en eendebek enzo) echt peanuts! Je voelt er hé-le-maal niks van. Ik zag er ook erg tegenop maar dat is me echt 1000 procent meegevallen. (De volgende weer terugplaatsen :X that was a different cookie)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117342212
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
het plaatsen is echt 1000000x pijnlijker dan het verwijderen, 1x diep ademhalen en hij is eruit!
S. 2014
J. 2016
pi_117343087
Ik hoop het zo, het is de gynefix die zit dus wel in de baarmoederwand vast :X
pi_117343404
Bij het verwijderen van m'n spiraaltje voelde ik anders meer dan genoeg.. Om ook maar een andere mogelijkheid te noemen. Maar hij zat wel totaal verkeerd, dat zal vast mee hebben gespeeld.

Het was wel veel beter te doen dan het plaatsen :)
pi_117344830
Ik vond het plaatsen eerlijk gezegd wel meevallen... Het was niet fijn maar echt maar 1 sec écht naar, namelijk toen ze 'm uitklapte. Daarna nergens last van. Ja, wat ongesteldheidskramp maar niks duizelig, misselijk etc. Na de baby gaat er dus gewoon weer een nieuwe in!

Moet er wel bij zeggen dat het in het zkh was, bij de gyn... Nu gaat de ha 'm verwijderen en daar knijp ik 'm toch een beetje voor. Maar met 2 Aleve erin zal het wel goed te doen zijn, per slot van rekening zegt iedereen dat het meevalt.

En Pvoess, spannend! Gaan jullie ook voor een kindje of ben je 'm zat? En hoe werkt de gynefix dan?

Bubbels, daar was ik toen ook bang voor, maar gelukkig geen last gehad. Jij dus geen spiraal meer?
pi_117345513
GyneFix® is een implantatiesysteem dat in de baarmoederwand wordt vastgemaakt. GyneFix® bestaat uit 6 of 4 (mini GyneFix®) koperen hulsjes, die aan een chirurgische draad vastgemaakt zijn. Een klein knoopje aan het uiteinde van de draad verankert het implantaatje in de baarmoeder waardoor loskomen uitgesloten wordt.

De bescherming van GyneFix® is hoger dan die van de klassieke spiraaltjes.
GyneFix® is in de praktijk veiliger dan de pil (0,1 tot 0,5% zwangerschappen met GyneFix® tegen 8% gemiddeld bij typisch gebruik van de pil na 1 jaar gebruik)

Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
pi_117346741
Haha die euro der naast. Zo van, hey en anders kan je er ook nog gewoon een euro in douwen.

Maar spiraaltjes lijkt me niks. Ik doe wel gewoon de pil, dat doe ik al 10 jaar, ging tot nu toe altijd goed. En ik kan straks snel stoppen zonder ingrepen of iets geks. Nu nog vriendlief overtuigen van het feit dat het ontpillen nog best lang kan duren en of we niet gewoon kunnen stoppen en overgaan op condoom. Maar hij wil echt nog niet nu, maar misschien over 3 maanden. Die tijd lijkt zo kort, maar toch ook superlang.
pi_117346851
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
pi_117348544
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef Pvoesss het volgende:
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik :r
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje dan :Y al doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
jij hebt de gymefix?
S. 2014
J. 2016
pi_117348560
ja :)
pi_117348662
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
ja :)
Oh dan weet ik niet of het verwijderen zeer doet :@ Is het inbrengen echt serieus niet mega AU?! ze prikken m toch door je baarmoederwand!
S. 2014
J. 2016
pi_117348703
Het verwijderen van de Gynefix stelt niets voor.
pi_117348736
Haha dat heb ik niet kunnen voelen
De verdovingsprikken in de wand en de baarmoedermond waren echt bizar pijnlijk :X
pi_117350073
Ja, dat geloof ik graag... Ik heb de Mirena en dat is geen probleem buiten dat m'n cyclus doorliep en dat vond ik wel griezelig - je weet maar nooit. Maar nu ligt m'n cyclus stil en ga ik even zien wanneer ie terugkomt - hopelijk gaan we per november voor het echie!
pi_117352031
Spannend! Hoe was je cyclus altijd, redelijk regelmatig?
pi_117354682
Cwen, hier liever geen spiraaltje meer. Mn vriend vind dat wel fijner ('geen condooms! *O* ' ), maar ik vind het niks.

Ik hoop dat je cyclus snel terugkomt als 'ie eruit is! :)
pi_117354975
Ik vind condooms ook echt een ramp :X
pi_117355212
Oh, ik ook hoor, maar het is spiraaltje of condooms i.v.m. de hoeveelheid hormonen enzo, dan liever condooms.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:09:43 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_117368621
hier geen hormonen meer in mijn lijf :{w
er heerst ook wel een soort van "idee" dat door het slikken van de pil de vruchtbaarheis vermindert wordt ( hear say, heb ik geen onderbouwing voor) dus dat is eventueel ook iets om in het achterhoofd te houden.

her wel een vast contract, maar ook een redelijker carriere wens.. en dat gaat niet altijd samen met een kinderwens ( en dan vooral fysiek, ik werk in een omgeving waar het lichamelijk niet handig is om zwanger te zijn ;) )

aan de andere kant.. dat komt ook wel weer goed als het zover is :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:16:13 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117368967
De pil onderdrukt de eisprong en maakt je baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling. Dit zijn omkeerbare effecten. Ik zie niet in hoe je er minder vruchtbaar van zou kunnen worden. Voor mij werkt de pil uitstekend. 15 jaar geslikt en na stoppen 1x ongesteld geweest voor het raak was. Er kleven ook nadelen aan, ik heb bijvoorbeeld hoofdpijn in de stopweek. Gelukkig kan ik de keren dat ik een stopweek heb reduceren tot 3x per jaar of minder. Ik heb weleens gekeken naar andere anticonceptie-middelen, maar ik zie nooit een alternatief dat me bijzonder aanspreekt. Spiralen vind ik een no-go sinds ik weet hoe ongelofelijk pijnlijk ik handelingen in en om mijn baarmoedermond vind (uitstrijkjes, strippen, *ril*). Never change a winning team denk ik dan.
pi_117371997
quote:
2s.gif [b]Op vrijdag 28 september 2012 11:16 schreef Pvoesss het volgende:[/b

Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
pi_117372506
NFP ;) en ik gebruik wel gewoon condooms ik kan ze alleen niet waarderen :)
Een 3e sluit ik sowieso niet uit. Maar dat is een keus die ik niet zomaar wil maken.
Het spiraaltje moet er wel echt uit.
pi_117372544
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:11 schreef danic het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
ja dit dus ongeveer! bij mij moest hij er nogal abrupt uit door ontsteking door afstoten maar ik zat n week later wel bij de gyn om de opties te bespreken, had toen ook nog tijd zat want mocht 3 weken geen seks hebben!

je denkt toch na over de volgende stap zeker als je aangeeft nog geen 3e te willen

never mind
S. 2014
J. 2016
pi_117372664
Er staat toch ook dat ik nadenk over de volgende stap :)
pi_117381460
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
pi_117381501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:43 schreef danic het volgende:
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
Natural Family Planning. Denk dat ze dat bedoelt. Goed in de gaten houden wanneer je vruchtbaar bent!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381518
Oh oké, thanks Nicole. Die zou ik niet aandurven denk ik.
pi_117381573
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
pi_117381689
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
Dat is toch onwijs onbetrouwbaar? of loop ik nu achter?
S. 2014
J. 2016
pi_117381783
Nee hoor :)
Het is helemaal niet zo onbetrouwbaar als het lijkt.
Omdat je temperatuur meet en cervixslijm en heel goed je eigen ovulatie moet kennen :)

De pil (theoretisch): Pearl-index 0,1%
De pil (in praktijk): Pearl-index 2-8%
NFP (theoretisch): Pearl-index 0,4%
NFP (in praktijk ): Pearl-index 1,8%

Dat is betrouwbaarder dan veel andere anticonceptiemiddelen
  zaterdag 29 september 2012 @ 09:30:15 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117381828
Wat me de onzekerste factor lijkt is de levensduur van sperma. Als dat langer is dan de tijdsspanne die ervoor staat, hang je.
pi_117381940
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
pi_117382036
Pvoess, dat kan ik me wel voorstellen! Een derde is toch ook een hele stap... En als je je lichaam kent moet het goed te doen zijn, lijkt me. Vriendin van mij is ook eerder gestopt met de pil dan ze echt voor een kindje gingen en bij haar werkte NFP ook :).

Ikzelf had altijd een heel regelmatige cyclus, ging op m'n 16e aan de pil, ben ergens tussendoor een half jaar gestopt en toen ook weer vrij regelmatig (tussen 27 en 30 dagen). Nu baal ik echt van het verlies van m'n cyclus dus ik hoop dat 'ie snel weer terug is!

Verwijderen viel overigens erg mee, beetje bloed en nu wachten op een 'menstruatie' waarna mijn cyclus weer zou moeten beginnen. Geen idee hoe lang dat duurt...
pi_117382087
Ja een 3e is een hele stap en ik wil heel graag maar er zijn genoeg dingen die mij gevoelsmatig tegenhouden.
pi_117383067
NFP lijkt me ook meer dan alleen een beetje gokken wanneer je eisprong is omdat je altijd een regelmatige cyclus hebt (dat werkt niet, weet ik inmiddels uit ervaring ;) ). Als je ook temperatuurt en cervixslijm in de gaten houdt, lijkt het me wel betrouwbaar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 11:07:35 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117383135
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
Dan is nfp misschien nog wel de methode waar je het meest zelf grip op hebt inderdaad!
pi_117383275
Ja precies.
Als er een 3e is dan is de keus nog simpeler dan is het tijd voor sterilisatie.
Maar dat is nu nog geen optie want de wens is er bij beide wel.
pi_118121995
Ik denk inderdaad ook dat nfp betrouwbaarder is dan de pil... Volgens mij zijn veel vrouwen veel zorgvuldiger als ze daadwerkelijk op hun cyclus letten dan dat ze de pil slikken.. Misschien heb ik wel teveel I didn't know I was pregnant gekeken :')
pi_118122434
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
pi_118123474
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af hoe dit nu zit met dit soort verhalen. In álle 'officiële' documenten lees je dat de pil extreem betrouwbaar is. Kans op zwangerschap 0,3% bij goed pilgebruik. Toch lijkt het er in de praktijk op dat véél meer vrouwen 'dwars door de pil heen' zwanger raken.

Kloppen de beloftes dan niet of springen deze vrouwen tóch iets nonchalanter met de pil en seks om dan ze voorspiegelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 18-10-2012 13:41:20 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 13:37:54 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118123636
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Pvoesss het volgende:
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
en? viel het mee?
pi_118123699
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
pi_118123777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
pi_118123871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
pi_118123908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
Dat denk ik ook.
pi_118123927
Ik denk dat vele vrouwen dit als een excuus gebruiken :Y
Zeker de wat jongere meiden die massaal door de pil heen schieten.

Het is bij mij dan wel onderzocht, mijn eisprong gaat gewoon door. (ook de prikpil had geen goed effect) Het heeft niet de gewenste invloed. Elke vrouw heeft natuurlijk een andere soort hoeveelheid van hormonen nodig. Ik was echter al helemaal van de leg en de hormonen hadden al zo erg veel invloed op mijn gestel dat ik ook geen zwaardere pil wil/kan/kon nemen. Dan stort ik mijzelf in een depressie :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en? viel het mee?
Ja het viel heel erg mee, ik heb mij er zo erg zorgen om gemaakt.
De gynefix zit toch in je baarmoederwand vast en ik was bang voor enorme pijn maar ze draaide hem er zo uit :o
pi_118123977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Echt wij hadden wat dat betreft al miljonair kunnen zijn. Bij de zwagerschap van Leander zei de gyn door het zaad van mijn lief dat de kans om de loterij te winnen groter was, daarna kwam nog Matthias das alweer een winnend lot en nu deze dubbel, door de pil heen en weer met slecht zaad.
pi_118124234
Hier gaat de echte oplossing sterilisatie zijn.
Maar dan wel pas als we zeker weten klaar zijn met kinderen.
Ik vertrouw nergens meer in.
pi_118124386
Ik droomde vannacht dat ik zwanger was. Ik was zo'n 20 weekjes en het was al aardig te zien. Iedereen om me heen maakte hele lieve opmerkingen erover en ik zat helemaal op een roze wolk. En toen ik wakker werd, tja toen was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat ik iig de hele nacht had doorgeslapen voor de verandering. (Veel stress, vaak wakker) En ik was ook een klein beetje verdrietig, maar ik weet ondertussen dat mijn tijd echt wel gaat komen. 9 december slik ik mijn laatste pil. (en dan over op condooms, maar toch)

heb stiekem in de kringloopwinkel vannochtend voor 25 cent het boekje "oei ik groei, minigids" gekocht. Ondanks dat men hier op t forum niet zo te spreken is van de sprongetjes waar ze het steeds over hebben, kon ik hem voor dat kwartje niet laten liggen. Is het niks, dan maakt het alsnog geen reet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')