Leukquote:Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.
En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door
.
Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo liefquote:Op zondag 23 september 2012 12:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mag ik mee rammelen?? Ik rammel samen met manlief de pan uit. Hier word gelukkig wel aan gewerkt, 11 oktober beginnen we met ivf. Maar manmanman wat kan ik rammelen, vooral als ik zie hoe mijn man met de kinderen van onze vrienden omgaat en hoe zij op hem reagerenIk kan niet wachten op zo'n kleintje voor ons zelf, mijn man gaat volgens mij echt een hele lieve leuke stoere vader worden
Wauw wat gaafquote:Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Een paar weken geleden heb ik mijn gerammel eens goed besproken met mijn lief. Hij begreep het wel, en vertelde dat hij er toch ook wel een goed gevoel bij had. We zouden het even laten rusten en het er nog eens over hebben als we wat minder druk waren, want het zijn nogal hectische weken hier thuis.
En toen waren we een dagje aan het uitwaaien aan zee gisteren en besloten we om er toch voor te gaan. Wegens een aantal ingrijpende gebeurtenissen om ons heen en een gevoel dat het leven er is om liefdevol te leven en je niet af te laten schrikken door al te veel rationele ovewegingen. Gevolg: Ik liep op wolkjes en lief begon te fantaseren over een mini-hem .. kortom, ik stuiter nog even het weekend door
.
quote:Op zondag 23 september 2012 12:46 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb het al bij onbekende mannen die met zo'n kleintje lopen. Vind ik zo lief![]()
Die balquote:Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen
[..]
Ah wat liefquote:Op zondag 23 september 2012 12:56 schreef lily het volgende:
Leuk, het spannende begin voor een aantal hier. Ik vind het soms jammer dat het voor mij voorbij is want ik heb mijn kinderen al. Maar goed, dat geeft weer andere spannende taferelen
[..]
quote:Op zondag 23 september 2012 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
.
Toch welquote:Op zondag 23 september 2012 13:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ah wat liefNu ga ik toch wel spontaan rammelen, zo lief zo'n klein meiske aan de stevige hand van haar papa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan krijg je eerst drie keer een jaarcontract, en durf je alsnog niet aan kinderen te beginnen omdat je dan nooit een verlenging krijgt.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Nolita het volgende:
Razztwizzle, spannend dat jullie er nu gewoon voor gaan.
Droomvrouwtje, Hopenlijk blijft het bij 1 ivf en ben je dan zwanger. Lijkt me heel zwaar als je wens niet in vervulling gaat.
Ik heb mijn studie afgerond, voelt wel als weer een stapje dichterbij. Nu flink solliciteren voor een baan in mijn vakgebied, dan ben ik er klaar voor. Nu hopen dat mn vriend over een half jaar ook zijn studie af heeft. En dan denk ik dat ik mijn gerammel maar moeilijk kan bedwingen.
Tot de man zijn baan verliest en zijn inkomen het hoofd inkomen is.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga echt niet m'n kans op een vast contract op het spel zetten door een zwangerschap. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen, zeker.
Wat hebben mannen het toch gemakkelijk..
Moet ik door? Naar welk topicquote:Op donderdag 27 september 2012 20:47 schreef Risu het volgende:
En verder ook nog goed nieuws hier, Raz door naar het volgende topic. Er is nog hoop voor ons.
Hier destijds ook zo 'gepland'.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.
Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.
Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
No fuss here, ik snap je overweging heel goed!quote:Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik ook een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.
Over een poosje, hopelijk: vast contract, kans dat ik m'n baan nog heb als ik dan zwanger raak: behoorlijk groot.
Ik snap echt niet waar nu the fuss over is. Dit lijkt me mijn verantwoordelijkheid nemen, meer niet.
in het onderwijs zijn vaste contracten behoorlijk safe - je moet het wel heel bont maken... en ze mogen echt niet zomaar van je af.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
een vast contract stelt zo weinig voor..![]()
Ben je dan niet bang dat het er nooit van komt?
Dat je ineens ondanks je vaste contract er is je weer van voor af aan kan beginnen doordat je baan ineens weg is?
DaD: in onze sector zijn vaste contracten wat meer "standaard" dan in andere sectoren, en tegelijkertijd is zwangerschap tijdens je tijdelijke contract behoorlijk zeker geen verlenging/vast contract, ze moeten immers iemand anders in je plaats voor de klas zetten, en waarom zou die niet mogen blijven in plaats van jou?quote:Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu: tijdelijk contract, kans dat ik over een jaar m'n baan nog heb als ik nu zwanger raak: heel klein.
Hebben ze nog een docent ckv nodig?quote:Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.
En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
oh ok, ik dacht dat je het over drie keer een jaarcontract had!quote:Op donderdag 27 september 2012 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoezo, nu steeds weer? Dit is mijn eerste verlenging. Ze doen bij ons niet aan een vast contract na je eerste jaar.
En krimp, integendeel. We barsten uit onze voegen en ik heb een aardige urenuitbreiding gekregen.
ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ikquote:Op donderdag 27 september 2012 22:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hebben ze nog een docent ckv nodig?
Mja, weet ik niet, mijn ambitie ligt niet echt bij het onderwijs, maarja.... het kan allicht beter zijn dan wat ik nu doequote:Op donderdag 27 september 2012 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ocherm... daar kun je de gracht mee dempen geloof ikmeestal wordt t in de schoenen van andere collega's geschoven bij ons...
ik bedenk me net dat dit onaardig klinkt, zo bedoel ik het niet, ik bedoel meer dat ik je positie niet benijd en t stom vind want je bent vast een leuke CKV docent
volgens mij zou je in het onderwijs standaard na een jaar een vast contract moeten krijgen. Bij twijfel over je capaciteiten mogen ze het nog verlengen, maar dat is niet standaard. Tenminste, zo was het 4/5 jaar geleden wel..quote:Op donderdag 27 september 2012 22:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik dacht dat in andere sectoren drie keer gebruikelijk was, vandaar..
LB, volgens mij niet! Maar ik hou het in de gaten voor je..
het is (binnen de grenzen van met je blote hoela en eendebek enzo) echt peanuts! Je voelt er hé-le-maal niks van. Ik zag er ook erg tegenop maar dat is me echt 1000 procent meegevallen. (De volgende weer terugplaatsenquote:Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
het plaatsen is echt 1000000x pijnlijker dan het verwijderen, 1x diep ademhalen en hij is eruit!quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:11 schreef Pvoesss het volgende:
Spannend, mijn spiraaltje gaat er 16 oktober uit.. ik zie er zo erg tegenop
(de procedure dan dus, het er uit zijn vind ik een godszege want ik heb er veel last van)
jij hebt de gymefix?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef Pvoesss het volgende:
Van hormonen word ik echt niet blij, plus 2 x zwanger door de pil en ik gebruikte hem wel goed.
De pil is voor mij om de eisprong goed tegen te houden dan te licht, maar voor mijn lichaam en gemoedstoestand zijn de hormonen weer te zwaar. Ik ben echt niet gezellig als ik de pil slik![]()
En dan heb ik ook nog eens 16x zoveel migraine als zonder de pil.
Voor mij toch liever een spiraaltje danal doet deze ook pijn en ik voel hem zitten en met seks is het ook een ramp.
Oh dan weet ik niet of het verwijderen zeer doetquote:
Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.quote:[b]Op vrijdag 28 september 2012 11:16 schreef Pvoesss het volgende:[/b
Wat we gaan doen nadat hij er uit is uhhh nog iets waar ik over nadenk
ja dit dus ongeveer! bij mij moest hij er nogal abrupt uit door ontsteking door afstoten maar ik zat n week later wel bij de gyn om de opties te bespreken, had toen ook nog tijd zat want mocht 3 weken geen seks hebben!quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:11 schreef danic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet zo. Je post in dit topic dat je je spiraaltje eruit laat halen, hormonaal wordt van de pil (ik oom, dus begrijp heul goed wat je bedoeld) en condooms zeer onhandig/onprettig vindt.
Dan is het toch gewoon zo dat jullie voor een kindje gaan?
Natural Family Planning. Denk dat ze dat bedoelt. Goed in de gaten houden wanneer je vruchtbaar bent!quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:43 schreef danic het volgende:
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
Dat is toch onwijs onbetrouwbaar? of loop ik nu achter?quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
Dan is nfp misschien nog wel de methode waar je het meest zelf grip op hebt inderdaad!quote:Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik
Ik vraag me al een tijdje af hoe dit nu zit met dit soort verhalen. In álle 'officiële' documenten lees je dat de pil extreem betrouwbaar is. Kans op zwangerschap 0,3% bij goed pilgebruik. Toch lijkt het er in de praktijk op dat véél meer vrouwen 'dwars door de pil heen' zwanger raken.quote:Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik
en? viel het mee?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Pvoesss het volgende:
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit![]()
Da's natuurlijk nooit te checken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maarquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's natuurlijk nooit te checken.Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar
Ja het viel heel erg mee, ik heb mij er zo erg zorgen om gemaakt.quote:
Echt wij hadden wat dat betreft al miljonair kunnen zijn. Bij de zwagerschap van Leander zei de gyn door het zaad van mijn lief dat de kans om de loterij te winnen groter was, daarna kwam nog Matthias das alweer een winnend lot en nu deze dubbel, door de pil heen en weer met slecht zaad.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |