abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116351754
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:48 schreef x-Lily het volgende:
Helloo FOK!friends,

De laatste tijd valt het mij op dat Nederlanders zichzelf steeds vaker buitenlanders noemen. Ik zal dit beargumenteren met enkele voorbeelden.

Om te beginnen valt dit mij vooral op bij de Marokkaanse samenleving in Nederland. Vaak is het zo dat als ze zich aan je voorstellen, dit zo gaat: "Ik ben Fouad, ik ben Marokkaan, ik woon in Den Haag en ik ben 16 jaar oud. " Maar lieve Fouad, je bent in Nederland geboren en opgegroeid, je ouders zijn misschien dan wel afkomstig uit Marokko maar jijzelf bent dan toch een Nederlander?

Als tweede over het algemeen. Hebben sommige Nederlanders met buitenlandse ouders/grootouders/overgrootouders wat te zeiken, dan beginnen ze een heel verhaal te vertellen over kaaskoppen en Hollanders en dat alles in "hun eigen land" beter is. Terwijl ze zelf ook een kaaskop en Hollander zijn. :')

Ik ben half Nederlands (andere kant Europees) maar noem me zelf toch ook geen buitenlander? :')

En maar zeuren dat Geert Wilders de buitenlanders weg wil hebben. Tuurlijk heeft hij ongelijk, maar door dit gedrag geeft men hem toch een beetje gelijk...

Tevens, hoe vaak zijn deze mensen in "hun eigen land" geweest? Misschien 2 keer een zomertje?
onterechte klachjt
pi_116351913
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 17:33 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Wat een inhoudsloze reactie toch weer. Dat jouw vriendinnen toevallig wel worden aangenomen betekent niet dat dat overal gebeurt.
Nee, niks inhoudsloos.

quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je kan je toch prima voorstellen dat een werkgever gelijk alle moeilijke buitenlandse namen er gelijk uit filtert, omdat er in het verleden slechte ervaringen met buitenlandse werknemers waren. Zo onmogelijk is dat toch niet?
Zeker. Ik geloof alleen niet dat het altijd zo is en zo stelt zij het. Het ligt ook aan waar je solliciteert, de plaats, de stad enzovoort. Als je je gezicht laat zien bjj het vragen van een sollicitatie in een kledingwinkel en je ziet er goed uit laten ze jou ECHT niet zitten.
pi_116352026
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee, niks inhoudsloos.

[..]

Zeker. Ik geloof alleen niet dat het altijd zo is en zo stelt zij het. Het ligt ook aan waar je solliciteert, de plaats, de stad enzovoort. Als je je gezicht laat zien bjj het vragen van een sollicitatie in een kledingwinkel en je ziet er goed uit laten ze jou ECHT niet zitten.
Het gaat er niet om dat het niet altijd zo is, het gaat er om dat het in sommige gevallen dus wel gebeurt. En zij heeft niet gesolliciteerd bij een kledingwinkel dus jouw voorbeeld doet niet veel te r zake. het gaat er dus wel degelijk om dat ze gebonden is aan de stad en het type werk dat ze mag doen en dat ze daar het gevoel heeft gediscrimineerd te worden.
pi_116352029
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 17:33 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Wat een inhoudsloze reactie toch weer. Dat jouw vriendinnen toevallig wel worden aangenomen betekent niet dat dat overal gebeurt.
Dat jij toevallig niet wordt aangenomen zegt toch ook niets dan. :')
  maandag 3 september 2012 @ 17:58:55 #205
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116352127
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2012 17:55 schreef Chai het volgende:

[..]

kop / spijker :)

/topic
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 3 september 2012 @ 17:59:14 #206
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116352139
quote:

[..]

Nee, niks inhoudsloos.
echt he, sommige mensen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_116352677
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2012 17:55 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat als ik precies dezelfde sollicitatie's stuur als vriendinnen, niet uitgenodigd word, dan dezelfde sollicitatie stuur maar met een nederlandse naam en wel uitgenodigd word zegt niks volgens jou? Yeah sure :')
pi_116352732
quote:

[..]

Nee, niks inhoudsloos.

[..]

Nee tuurlijk is dit niet altijd zo, waar zeg ik dat? Bij het vragen van een sollicitatie word je bij supermarkten gewoon doorverwezen naar de site dus daar heb ik niks aan.
pi_116352817
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dat als ik precies dezelfde sollicitatie's stuur als vriendinnen, niet uitgenodigd word, dan dezelfde sollicitatie stuur maar met een nederlandse naam en wel uitgenodigd word zegt niks volgens jou? Yeah sure :')
Een enkele keer zeker niet nee.

Maar geeft niet hoor, leer je nog wel bij statistiek. :*
pi_116352873
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Een enkele keer zeker niet nee.

Maar geeft niet hoor, leer je nog wel bij statistiek. :*
Meerdere keren, bij verschillende supermarkten ;) En al was het maar bij 1 supermarkt, het moet gewoon niet kunnen dat je vanwege een buitenlandse achternaam meteen wordt geweigerd.
pi_116352888
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Meerdere keren, bij verschillende supermarkten ;) En al was het maar bij 1 supermarkt, het moet gewoon niet kunnen dat je vanwege een buitenlandse achternaam meteen wordt geweigerd.
Dat is het verband wat jij meteen legt. ;)
pi_116352943
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Zo ondenkbaar is het toch niet?
  maandag 3 september 2012 @ 18:21:04 #213
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_116352945
quote:

[..]

Ze heeft wel degelijk een punt. Het is al langer bekend dat mensen met een Nederlandse naam sneller worden aangenomen bij het lezen van een sollicitatie dan iemand met een buitenlandse naam, met Arabische namen in het bijzonder.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_116352967
quote:

[..]

Er is vergeleken met de gemiddelde vakkenvuller geen enkele reden om mij af te wijzen dus ja dan leg ik dat verband.
pi_116352976
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:21 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ze heeft wel degelijk een punt. Het is al langer bekend dat mensen met een Nederlandse naam sneller worden aangenomen bij het lezen van een sollicitatie dan iemand met een buitenlandse naam, met Arabische namen in het bijzonder.
Dan moet ze die bron er maar bij vermelden.
pi_116353027
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:21 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Er is vergeleken met de gemiddelde vakkenvuller geen enkele reden om mij af te wijzen dus ja dan leg ik dat verband.
Ja er zijn zo veel sollicitaties voor vakkenvullers en daar hoef je geen ene fuck voor te kunnen. Ik kan ook de ene week een sollicitatiebrief sturen en niet op gesprek hoeven komen, want er zijn toch altijd heel veel mensen die daarvoor solliciteren. Alleen een week later kan dat wel zo zijn.
pi_116353135
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 18:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan moet ze die bron er maar bij vermelden.
Doe niet zo moeilijk man. Is toch algemeen bekend dat dit voorkomt.
pi_116353214
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 18:25 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Doe niet zo moeilijk man. Is toch algemeen bekend dat dit voorkomt.
Ik wist dat je deze PI weer zou gebruiken. :')

Ik vind het gewoon achterlijk om 1 zo'n incident als bewijs aan te voeren en heilig geloven dat er geen andere mogelijkheid voor de eerste afwijzing was.
pi_116353286
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2012 18:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wist dat je deze PI weer zou gebruiken. :')

Ik vind het gewoon achterlijk om 1 zo'n incident als bewijs aan te voeren en heilig geloven dat er geen andere mogelijkheid voor de eerste afwijzing was.
Meerdere incidenten + het is bekend dat het regelmatig gebeurt. Ja je hoeft er niet per se zielig van te gaan doen, maar ik kan me voorstellen dat het frustreert.

En standaardpi :P
pi_116353544
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 18:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Meerdere incidenten + het is bekend dat het regelmatig gebeurt. Ja je hoeft er niet per se zielig van te gaan doen, maar ik kan me voorstellen dat het frustreert.

En standaardpi :P
Dat is nog steeds geen reden om alle andere mogelijkheden volledig uit te sluiten.

Ik zeg niet dat het per definitie niet zo is, maar met dit soort aannames maak je het jezelf ook gewoon veel lastiger.
pi_116353586
Wat een nondiscussie! Een mandarijn die je kweekt in Nederland, blijft een mandarijn. Het wordt heus niet in een keer een appel ofzo, omdat die tussen allemaal appels is gekweekt.
pi_116353685
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja er zijn zo veel sollicitaties voor vakkenvullers en daar hoef je geen ene fuck voor te kunnen. Ik kan ook de ene week een sollicitatiebrief sturen en niet op gesprek hoeven komen, want er zijn toch altijd heel veel mensen die daarvoor solliciteren. Alleen een week later kan dat wel zo zijn.
Ze zijn nog steeds opzoek naar mensen in die supermarkt (ik woon in een klein dorp) dus dat lijkt mij vrij sterk.
pi_116353722
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen reden om alle andere mogelijkheden volledig uit te sluiten.

Ik zeg niet dat het per definitie niet zo is, maar met dit soort aannames maak je het jezelf ook gewoon veel lastiger.
Waarom zou je dat volledig uit willen sluiten? Het is best valide dat ze daarom is afgewezen. Maar ik ben het er wel mee eens dat je je door dit soort dingen niet te veel uit het veld moet laten slaan.
pi_116353826
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 18:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Waarom zou je dat volledig uit willen sluiten? Het is best valide dat ze daarom is afgewezen. Maar ik ben het er wel mee eens dat je je door dit soort dingen niet te veel uit het veld moet laten slaan.
Ik heb mij ook niet uit het veld laten slaan, maar dat waren wel de enige 2 winkels waar ik op mijn 15e al aan de slag kon hier dus dan schiet het ook niet op :+
pi_116353832
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 18:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet valide is.

Zij beweert dat dat de reden is. Door dat te stellen sluit ze de andere mogelijkheden uit.
pi_116353858
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:41 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet valide is.

Zij beweert dat dat de reden is. Door dat te stellen sluit ze de andere mogelijkheden uit.
Maar wat voor mogelijkheden zijn er volgens jou dan nog?
pi_116354054
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:42 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Maar wat voor mogelijkheden zijn er volgens jou dan nog?
Ik denk dat er altijd andere mogelijkheden zijn en dat je het nooit helemaal zeker kan weten.

Ik kan hier wel gaan speculeren daarover, maar dat is zinloos.
pi_116354156
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik denk dat er altijd andere mogelijkheden zijn en dat je het nooit helemaal zeker kan weten.

Ik kan hier wel gaan speculeren daarover, maar dat is zinloos.
Ja ze kunnen mijn sollicitatie ook meerdere keren kwijt zijn geraakt of zo iets maar die kans acht ik nog al klein. Ik ben natuurlijk niet in staat om nu uitgebreid onderzoek te doen naar discriminatie maar ik vind het wel allemaal vrij verdacht.
pi_116354222
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 18:36 schreef LangeJan het volgende:
Wat een nondiscussie! Een mandarijn die je kweekt in Nederland, blijft een mandarijn. Het wordt heus niet in een keer een appel ofzo, omdat die tussen allemaal appels is gekweekt.
Ik ben wel blij dat ik een appel ben btw.
pi_116355925
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 17:55 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat het niet altijd zo is, het gaat er om dat het in sommige gevallen dus wel gebeurt. En zij heeft niet gesolliciteerd bij een kledingwinkel dus jouw voorbeeld doet niet veel te r zake. het gaat er dus wel degelijk om dat ze gebonden is aan de stad en het type werk dat ze mag doen en dat ze daar het gevoel heeft gediscrimineerd te worden.
Ze komt zelf met voorbeelden van kledingwinkels. En dat gevoel van gediscrimineerd worden, dat soort uitspraken kan ik slecht tegen trouwens. Maar jij bent ook al zo'n boer, was ik even vergeten. :P Het ligt inderdaad aan de stad en het type werk, blijkbaar. Zoals ik al zei: ga naar een kledingwinkel, zodra jij er goed en leuk uitziet word je echt wel aangenomen. Ongeacht je bladiebla achternaam. Klaar. Dus niet klagen.
pi_116357008
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:27 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ze komt zelf met voorbeelden van kledingwinkels. En dat gevoel van gediscrimineerd worden, dat soort uitspraken kan ik slecht tegen trouwens. Maar jij bent ook al zo'n boer, was ik even vergeten. :P Het ligt inderdaad aan de stad en het type werk, blijkbaar. Zoals ik al zei: ga naar een kledingwinkel, zodra jij er goed en leuk uitziet word je echt wel aangenomen. Ongeacht je bladiebla achternaam. Klaar. Dus niet klagen.
Mijn voorbeelden gingen allemaal over supermarkten? En kledingwinkels moet je 16 voor zijn :P En niet iedereen die niet in een grote stad woont is een boer, ik woon zelf in een dorp/stad aan de rand van Haarlem.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:58:49 #232
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116407536
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:48 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Mijn voorbeelden gingen allemaal over supermarkten? En kledingwinkels moet je 16 voor zijn :P En niet iedereen die niet in een grote stad woont is een boer, ik woon zelf in een dorp/stad aan de rand van Haarlem.
Inderdaad, je hebt ook nog boerinnen.
pi_116407699
Ik ben Surinaams en in Nederland geboren ;( wat ben ik dan
graag op anoniem
pi_116407749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 00:01 schreef KingRoland het volgende:
Sterke behoefte aan kip?
  woensdag 5 september 2012 @ 08:47:33 #235
351780 Piye
King of Kush
pi_116411373
quote:
wat ben ik dan
quote:
Ik ben Surinaams en in Nederland geboren
:9
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_116415837
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:47 schreef Piye het volgende:

[..]

[..]

:9
;(
graag op anoniem
pi_116421412
Achjo. Ik vind de buitenlanders die ergens anders wonen echt zielig. Ten eerste ben ik zelf een goeie voorbeeld ;p ikzelf ben afghaans, maar hier opgegroeid en dan ook echt in een boereplek in limburg, dus hollandser dan dit kan gwn niet ;p maar wat ik wou zeggen is, dat je door je uiterlijk zoiezo als buitelander word gezien, wat nogal best een negatieve term is in NL al ben je goed geïntegreerd. Ik bedoel, mag dan wel afkomstig zijn uit een ander land maar mijn nederlands is zoveel beter dan de meeste NL-ers van mijn klas ;p achja en die opmerking van 'De meeste zijn nog niet eens naar hun eigen land geweest of misschien 1 keer" Ja waarom denk je nou dat we hier zijn? exactly.. Ik voel me eigk meer nederlander dan afghaans, omdat ik behalve mijn familie en mijn taal niks meer heb meegekregen van mijn achtergrond. ben er niet al te trots op maarja.

damn wat een tekst vol mt onzin hahaha
pi_116422076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:58 schreef shawtyyy het volgende:
ikzelf ben afghaans, maar hier opgegroeid en dan ook echt in een boereplek in limburg, dus hollandser dan dit kan gwn niet ;p
Limburgers zijn geen Hollanders! :')
pi_116422191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:20 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Limburgers zijn geen Hollanders! :')
oh?leg uit?
pi_116422271
kzei leg uit niet stuur me mogolische plaatjes ;p?
pi_116422315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:24 schreef shawtyyy het volgende:
pi_116422365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:25 schreef Amun90 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
neee..waz met JOU ?!
pi_116422635
Nooit en nergens problemen gehad vanwege mijn (achter)naam, uiterlijk of afkomst. Je hebt het in de meeste gevallen aan jezelf te danken waar en hoe je ergens komt. Gezeik zoals discriminatie en vooroordelen doen het enorm af tegen eigen verantwoordelijkheid, doorzettingsvermogen en ambitie.

9/10 mensen die ik over discriminatie hoor klagen, zijn mensen die gebroken Nederlands praten, moeite hebben om zich aan te passen naar de samenleving en maar een beetje de kat uit de boom staren wat betreft gezonde 'aspiraties'. Voor zulke mensen heb ik 0 sympathie.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:35:27 #245
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_116422873
Ik wil graag een uitkering
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 5 september 2012 @ 16:40:27 #247
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_116425513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:24 schreef shawtyyy het volgende:
:') Hoe dom ben je?
pi_116425597
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:40 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

:') Hoe dom ben je?
sjow maarnatuurlijk kan een wijf t niet laten zo te reageren, niemand heeft jou wat gevraagd, snap heus wel wat die bedoelde met dat plaatje wou 't alleen wat duidelijker in woorden.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:53:04 #249
381234 Vaatwastablet
pi_116425961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:42 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

sjow maarnatuurlijk kan een wijf t niet laten zo te reageren, niemand heeft jou wat gevraagd, snap heus wel wat die bedoelde met dat plaatje wou 't alleen wat duidelijker in woorden.
Dit is een openbaar forum, ik hoef niet te vragen of ik op je mag reageren en mij hou je niet van den domme dat je dat wél begreep als ik kijk hoe jij post qua inhoud, spelling en stijl.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:54:33 #250
179075 hugecooll
pi_116426017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:42 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Het plaatje is toch duidelijk genoeg? :')
Het is een plaatje van Nederland met (Noord+Zuid)Holland donkergekleurd, wat snap je daar niet aan?
pi_116426132
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:53 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Dit is een openbaar forum, ik hoef niet te vragen of ik op je mag reageren en mij hou je niet van den domme dat je dat wél begreep als ik kijk hoe jij post qua inhoud, spelling en stijl.
Maakt me geen moeeeer uit of dit een openbaar forum is, je moest het gewoon al zien aankomen als je zo bot reageert. Ik ga hier nu geen hele discussie voeren over dat ik het wel begreep haha ;p achjaaa moet me er maar bij neerleggen dat mensen schijterds zijn en gewoon eerder hun bek open durven te trekken op een foruumpje.
pi_116426175
Echt joh. nooit reageren mensen op iets wat positief is altijd maar iets zoeken om erover te kunnen zeiken, why the F?
  woensdag 5 september 2012 @ 16:59:59 #253
179075 hugecooll
pi_116426227
Flikker eens op he, shawtyyy
pi_116426294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:59 schreef hugecooll het volgende:
Flikker eens op he, shawtyyy
met genoegen, haije!
  woensdag 5 september 2012 @ 17:03:38 #255
179075 hugecooll
pi_116427028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Alborz het volgende:
Nooit en nergens problemen gehad vanwege mijn (achter)naam, uiterlijk of afkomst. Je hebt het in de meeste gevallen aan jezelf te danken waar en hoe je ergens komt. Gezeik zoals discriminatie en vooroordelen doen het enorm af tegen eigen verantwoordelijkheid, doorzettingsvermogen en ambitie.

9/10 mensen die ik over discriminatie hoor klagen, zijn mensen die gebroken Nederlands praten, moeite hebben om zich aan te passen naar de samenleving en maar een beetje de kat uit de boom staren wat betreft gezonde 'aspiraties'. Voor zulke mensen heb ik 0 sympathie.
dit dus :7
I are Baboon
  woensdag 5 september 2012 @ 17:31:23 #257
381234 Vaatwastablet
pi_116427524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:57 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Maakt me geen moeeeer uit of dit een openbaar forum is, je moest het gewoon al zien aankomen als je zo bot reageert. Ik ga hier nu geen hele discussie voeren over dat ik het wel begreep haha ;p achjaaa moet me er maar bij neerleggen dat mensen schijterds zijn en gewoon eerder hun bek open durven te trekken op een foruumpje.
Leer goed spellen alvorens je een zogenaamde goede statement probeert te maken.
pi_116427735
quote:
Ik ook. Heb alleen meer met de Nederlanders ;(
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:49:48 #259
179075 hugecooll
pi_116428286
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:36 schreef Zenato het volgende:

[..]

Ik ook. Heb alleen meer met de Nederlanders ;(
Hoezo ben je Surinamer maar in Nederland geboren? :')
Leg uit
pi_116430415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo ben je Surinamer maar in Nederland geboren? :')
Leg uit
Gewoon geïmporteerd.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:55:04 #261
179075 hugecooll
pi_116430494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:53 schreef Zenato het volgende:

[..]

Gewoon geïmporteerd.
Je vader is toch ook gewoon Nederlands? :?
Beetje scheef als het niet zo is
pi_116430561
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je vader is toch ook gewoon Nederlands? :?
Beetje scheef als het niet zo is
Dat is waar, en daar zal het vast wel van komen denk ik.

En... hoe weet je dat ik een Nederlandse vader heb, (oh god...je weet waar ik woon ;( )
  woensdag 5 september 2012 @ 19:00:13 #263
179075 hugecooll
pi_116430673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:56 schreef Zenato het volgende:

[..]

Dat is waar, en daar zal het vast wel van komen denk ik.

En... hoe weet je dat ik een Nederlandse vader heb, (oh god...je weet waar ik woon ;( )
Naja je bent geboren in Nederland en je ouders (of iig één) komt uit Suriname. Dan ga ik ervan uit dat zij (net als heel veel andere Surinaamse Nederlanders) na de onafhankelijkheid van Suriname gewoon naar Nederland zijn gekomen en dus Nederlander zijn gebleven
Het zou vreemder zijn dat hij toen hij kon kiezen koos voor Suriname en even later toch maar naar Nederland kwam
pi_116430753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja je bent geboren in Nederland en je ouders (of iig één) komt uit Suriname. Dan ga ik ervan uit dat zij (net als heel veel andere Surinaamse Nederlanders) na de onafhankelijkheid van Suriname gewoon naar Nederland zijn gekomen en dus Nederlander zijn gebleven
Het zou vreemder zijn dat hij toen hij kon kiezen koos voor Suriname en even later toch maar naar Nederland kwam
Dat is waar. Wel een geruststelling dit.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:02:52 #265
179075 hugecooll
pi_116430765
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:02 schreef Zenato het volgende:

[..]

Dat is waar. Wel een geruststelling dit.
:') ik ben niet stiekem je buurman nee
pi_116430843
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

:') ik ben niet stiekem je buurman nee
Ik zou af en toe wel even de gordijnen verschuiven om te kijken of je nog op FOK! zat...
  woensdag 5 september 2012 @ 19:05:25 #267
179075 hugecooll
  woensdag 5 september 2012 @ 20:53:33 #268
351780 Piye
King of Kush
pi_116435136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:07 schreef KingRoland het volgende:

[..]

;(
Hoezo " ;( "? Beter wordt het niet. _O_
pi_116496244
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:48 schreef x-Lily het volgende:
Helloo FOK!friends,

De laatste tijd valt het mij op dat Nederlanders zichzelf steeds vaker buitenlanders noemen. Ik zal dit beargumenteren met enkele voorbeelden.

Om te beginnen valt dit mij vooral op bij de Marokkaanse samenleving in Nederland. Vaak is het zo dat als ze zich aan je voorstellen, dit zo gaat: "Ik ben Fouad, ik ben Marokkaan, ik woon in Den Haag en ik ben 16 jaar oud. " Maar lieve Fouad, je bent in Nederland geboren en opgegroeid, je ouders zijn misschien dan wel afkomstig uit Marokko maar jijzelf bent dan toch een Nederlander?

Als tweede over het algemeen. Hebben sommige Nederlanders met buitenlandse ouders/grootouders/overgrootouders wat te zeiken, dan beginnen ze een heel verhaal te vertellen over kaaskoppen en Hollanders en dat alles in "hun eigen land" beter is. Terwijl ze zelf ook een kaaskop en Hollander zijn. :')

Ik ben half Nederlands (andere kant Europees) maar noem me zelf toch ook geen buitenlander? :')

En maar zeuren dat Geert Wilders de buitenlanders weg wil hebben. Tuurlijk heeft hij ongelijk, maar door dit gedrag geeft men hem toch een beetje gelijk...

Tevens, hoe vaak zijn deze mensen in "hun eigen land" geweest? Misschien 2 keer een zomertje?
Hey! Deze statement heb je van mij gejat :(.
pi_116496308
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:57 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

moet je gwn respecteren
Respecteren terwijl je hem een enkeltje eerste hulp geeft :)
pi_116497275
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef Piye het volgende:

[..]

Die ervaring deel ik niet. Daarnaast maakt het ook niet uit. Als ik mij wil kleden naar een bepaalde subcultuur staat dat mij vrij. Natuurlijk moet je zo niet op een sollicitatiegesprek aan komen, maar wat ik draag in m'n vrije tijd is mijn keuze. Dat hoef jij verder niet mooi te vinden, maar daardoor is het niet opeens terecht om iemand minder als Nederlands te beschouwen.

Dat is dus precies waarom ik totaal geen behoefte voel om mijzelf als Nederlander te omschrijven. Eerst moet ik nette kleding dragen, dan moet ik altijd Standaardnederlands praten en ik mag natuurlijk ook niet op straat rondhangen. Doe ik dat wel ben ik ook maar weer zo'n buitenlander, maar als ik goed m'n best doe om me als een brave jongen aan de autochtonen te bewijzen dan ben ik wel een Nederlander, dan ben ik wel anders. Dat is natuurlijk ook het grootste compliment dat je kan krijgen als allochtoon, dat je anders bent dan de rest van de allochtonen.

En nee racisme is niet alleen voorbehouden aan blanken. Stellen dat racisme zoveel voorkomt onder allochtonen dat er massaal aan de kinderen geleerd wordt om niet met autochtonen te trouwen is nogal een ander verhaal.
Weet je wat het is,, Als iemand zich niet identificeert als Nederlander, waarom moet ik als Nederlander hem/haar dan wel als Nederlander beschouwen?
pi_116498977
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dus omdat 1 manager van een bedrijf zo is zijn alle bedrijven zo? Is dat niet hetzelfde als een groep buitenlanders gingen de criminele kant op, zo zijn ze allemaal?

Beetje hypocriet of niet?
pi_116499058
quote:
Je bent een Nederlander met Surinaams bloed. Maar jouw nationaliteit is dus gewoon Nederlandse :).
pi_116499480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:58 schreef shawtyyy het volgende:
Achjo. Ik vind de buitenlanders die ergens anders wonen echt zielig. Ten eerste ben ik zelf een goeie voorbeeld ;p ikzelf ben afghaans, maar hier opgegroeid en dan ook echt in een boereplek in limburg, dus hollandser dan dit kan gwn niet ;p maar wat ik wou zeggen is, dat je door je uiterlijk zoiezo als buitelander word gezien, wat nogal best een negatieve term is in NL al ben je goed geïntegreerd. Ik bedoel, mag dan wel afkomstig zijn uit een ander land maar mijn nederlands is zoveel beter dan de meeste NL-ers van mijn klas ;p achja en die opmerking van 'De meeste zijn nog niet eens naar hun eigen land geweest of misschien 1 keer" Ja waarom denk je nou dat we hier zijn? exactly.. Ik voel me eigk meer nederlander dan afghaans, omdat ik behalve mijn familie en mijn taal niks meer heb meegekregen van mijn achtergrond. ben er niet al te trots op maarja.

damn wat een tekst vol mt onzin hahaha
Wel de goede mindstate :)
pi_116502873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wel de goede mindstate :)
Thankjoee
pi_116504692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:31 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dus omdat 1 manager van een bedrijf zo is zijn alle bedrijven zo? Is dat niet hetzelfde als een groep buitenlanders gingen de criminele kant op, zo zijn ze allemaal?

Beetje hypocriet of niet?
Waarom leg jij mij woorden in de mond? Ik heb nergens gezegd dat alle bedrijven/nederlanders discrimineren. Veel mensen denken echter omdat ze zelf nog nooit in aanraking zijn gekomen met discriminatie, dat het niet meer bestaat en dat is gewoon weg niet waar.
pi_116547953
Maar als je elke dag weer wordt uitgemaakt voor ' die kanker turk ' en tegen je wordt gezegd: ' Rot op naar je eigen land! ' dan voel je je toch uiteindelijk toch geen Nederlander?
En de gemiddelde Nederlander spreekt nooit over ' die ene jongen uit Afghanistan ' nee, het is altijd ' die Turk ' of ' die Marokkaan '.
:)
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:29:41 #278
351780 Piye
King of Kush
pi_116548272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Weet je wat het is,, Als iemand zich niet identificeert als Nederlander, waarom moet ik als Nederlander hem/haar dan wel als Nederlander beschouwen?
Hoeft van mij niet. Dat is nou juist het mooie. Je hebt ze er wel tussen zitten die niets liever willen dan van autochtonen horen hoe Nederlands ze wel niet zijn. Zo ben ik niet. Ik weet dat ik voor velen nooit een Nederlander zal zijn en dat vind ik helemaal niet erg.
pi_116548500
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Piye het volgende:

[..]

Hoeft van mij niet. Dat is nou juist het mooie. Je hebt ze er wel tussen zitten die niets liever willen dan van autochtonen horen hoe Nederlands ze wel niet zijn. Zo ben ik niet. Ik weet dat ik voor velen nooit een Nederlander zal zijn en dat vind ik helemaal niet erg.
Je zult nooit etnisch een Nederlander worden nee, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Begrijp niet waarom je daar zo over door blijft jammeren. Als jij je gewoon normaal opstelt en niet in vreemde talen aan het spreken bent dan zal niemand denken "kijk die buitenlander".

Maar blijf je vooral lekker zielig voelen joh. :W
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:40:09 #280
179075 hugecooll
pi_116548644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Piye het volgende:

[..]

Meestal bedoelen ze daarmee dat je je volgens onze normen en waarden gedraagt :P
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:46:41 #281
351780 Piye
King of Kush
pi_116548900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je zult nooit etnisch een Nederlander worden nee, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Begrijp niet waarom je daar zo over door blijft jammeren. Als jij je gewoon normaal opstelt en niet in vreemde talen aan het spreken bent dan zal niemand denken "kijk die buitenlander".

Maar blijf je vooral lekker zielig voelen joh. :W
Ik voel mezelf helemaal niet zielig, ik heb gewoon een mening gevormd aan de hand van dingen die ik heb opgemerkt. Ik loop niet rond met de gedachte dat ik telkens gediscrimineerd wordt of zo en al werd ik wel dagelijks gediscrimineerd kon ik daar nog niet wakker van liggen.

Het is me alleen opgevallen hoeveel autochtonen denken dat allochtonen een soort bewijslast hebben tegenover hun. Dat zij te oordelen hebben over wie de goede zijn en wie niet. Of dat zij mogen bepalen wie hier mag zijn. Tsja ik heb weinig behoefte om daar aan mee te doen, ook al spreek ik dan netjes Nederlands en gedraag ik me prima.
pi_116554300
Het leuke is.... het boeit me totaal niet wat jullie denken.

Ik blijf me lekker isoleren van de Nederlanders omdat ik me daarbij prettig en gelukkig voel.

Het zijn de autochtonen die zich moeten aanpassen en met de tijd mee moeten gaan.

Ik word er kots misselijk van om telkens het tegendeel te moeten bewijzen volgens de autochtonen (terwijl ik dat niet eens probeer, omdat ik ben zoals ik ben)
pi_116554686
Iedereen moet lekker z'n eigen ding doen en zeker niet doen wat andere mensen van hun verlangen. Hutje mutje wonen betekend niet dat we met elkaar moeten dansen op straat, al dat geforceerde gedoe, we verschillen gewoon teveel en dat vind ik prima. Haten op mekaar heeft geen zin want 95 % van de NL bevolking blijft toch wel hier wonen dus dat zou betekenen dat je de rest van je leven vol met haat zit, lekker zuur, lekker vooruitzicht.... :D
Once you go flespompoen you never go black.
pi_116555377
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het valt me altijd op dat Marokkanen zich altijd een beetje afzetten van nederland en hun afkomst willen ophemelen ( terwijl ze gewoon hier geboren zijn ). Hetgeen ik niet snap want ze krijgen uitkeringen en weet ik wat al niet meer.. Het is hier een paradijs vergeleken met Marokko..

Daarom ook zo'n type als Affelay. Het is dat hij nu alleen maar aan het degraderen is in Niveau, maar stel nu dat hij bij Barcelona was uitgegroeid tot DE grote ster, en Nederland de winst op het WK had bezorgd, dan had hij gaan schoppen en slaan tegen alles wat Nederlands is, en gaan zeggen hoe erg hij zich Marokkaan voelt en dat hij dit voor de Marokkanen in Nederland heeft gedaan..

Daarom is het maar goed dat er maar weinig succesvolle marokkanen zijn, want die gaan het allemaal tegen je keren in plaats van er sportief mee omgaan..
Goed voorbeeld is Badr Hari die ineens voor Mocro vlag ging spelen.. Terwijl hij hier woont en vastzit
  zondag 9 september 2012 @ 04:22:26 #285
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116555767
Terwijl ik dit topic zat te lezen kwamen er 2 Marokkaanse jongens langs mijn raam die aan het drinken waren en aan het praten waren of ze nog gingen 'shoppen'.
  zondag 9 september 2012 @ 04:23:01 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116555770
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 03:12 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Goed voorbeeld is Badr Hari die ineens voor Mocro vlag ging spelen.. Terwijl hij hier woont en vastzit
En die paardrijmeneer.
pi_116555774
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 04:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

En die paardrijmeneer.
Maar paardrijmeneer kreeg dan wel ook een enorme kans..... Die zou die hier niet krijgen.
Rustig aan.
pi_116556246
K ben zelf 'n halve Duitser en k heb net over de grens tot m'n 10e geleefd. 'k noemde mezelf wel altijd Duitser omdat ik ook meer in Duitsland kwam. 'K voel daarnaast ook meer bij t land Duitsland. Gelukkig woon ik d'r nou ook :W
pi_116557543
Tja, een grote groep mensen vragen er ook zelf gewoon om..
Ik ken Turken, Mollukers en Surinamers die zeer goed zijn ingeburgerd, en waar je, op hun huidskleur na, niet echt van zou zeggen dat het allochtonen zijn. Terwijl er hier ook mensen wonen, die zelfs in gezelschap gewoon Arabisch ofzo blijven praten, en je zowat uit beginnen te schelden als je vraagt of ze Nederlands willen praten.
Tja, dan word je door mij ook gewoon als buitenlander behandeld.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 9 september 2012 @ 10:56:52 #290
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_116557694
Maar er is ook een grote groep die er niet om vraagt. Ik zat een keer met m'n moeder in de taxi, gesprekje met de taxichauffeur...
Moeder: "Waar kom je eigenlijk vandaan?"
Taxichauffeur: "Utrecht" :{
Moeder: "Nee, waar kom je oorsprónkelijk vandaan?"
Taxichauffeur: "Turkije" }:|

Als ik dat 100000x keer zou horen, zou ik mezelf ook zo gaan identificeren. Toch elke keer een boodschap dat je er niet bijhoort, al is het vaak niet eens onvriendelijk bedoeld.
...as always
pi_116557787
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Daarom ook zo'n type als Affelay.
Het viel me ook op bij het EK dat hij het volkslied helemaal niet meezong. Ik vond het gewoon onbeschoft.
pi_116557837
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:56 schreef Anyanka het volgende:
Maar er is ook een grote groep die er niet om vraagt. Ik zat een keer met m'n moeder in de taxi, gesprekje met de taxichauffeur...
Moeder: "Waar kom je eigenlijk vandaan?"
Taxichauffeur: "Utrecht" :{
Moeder: "Nee, waar kom je oorsprónkelijk vandaan?"
Taxichauffeur: "Turkije" }:|

Als ik dat 100000x keer zou horen, zou ik mezelf ook zo gaan identificeren. Toch elke keer een boodschap dat je er niet bijhoort, al is het vaak niet eens onvriendelijk bedoeld.
Ach, dat vroegen ze zelfs wel eens aan mij, terwijl ik 100% Nederlander ben. Ik heb schijnbaar een buitenlands accent.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116557941
TS, als je gewoon een gesprekje aangaat met een buitenlander dan kom je er vanzelf achter waarom hij zich een Marokkaan noemt.

Marokkanen worden hier in Nederland bijvoorbeeld niet aangezien als Nederlander, ze worden nog steeds als een bepaalde groep neergezet.

Maar stel dat je een keer in Marokko bent, en je vraagt aan een Nederlandse Marokkaan z'n afkomst dan zegt hij Nederlander. Omdat hij ook daar wordt neergezet als een andere groep.

quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 11:03 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het viel me ook op bij het EK dat hij het volkslied helemaal niet meezong. Ik vond het gewoon onbeschoft.
Er zijn genoeg spelers die het volkslied niet meezingen.
  zondag 9 september 2012 @ 12:32:06 #294
351780 Piye
King of Kush
pi_116560094
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:11 schreef iFok. het volgende:
[..]

Er zijn genoeg spelers die het volkslied niet meezingen.
Heel weinig die het wel doen zelfs. Verbazingwekkend, ik heb echt het idee dat bij elk ander land veel meer mensen meezingen.
pi_116562979
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 04:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

En die paardrijmeneer.
Die kreeg volgens mij een paard van de koning. Ik geef hem groot gelijk. Ik zou voor Noord-Korea uitkomen als de koning dat voor mij deed joh:p
pi_116563073
Als dat soort Marokkaantjes in Marokko zouden verkondigen dat ze Marokkaans zijn dan krijgen ze meteen een dreun en een paar dagen cel. Al is het maar omdat ze het land ten schande zetten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_116565355
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:52 schreef Santello het volgende:
Het leuke is.... het boeit me totaal niet wat jullie denken.

Ik blijf me lekker isoleren van de Nederlanders omdat ik me daarbij prettig en gelukkig voel.

Het zijn de autochtonen die zich moeten aanpassen en met de tijd mee moeten gaan.

Ik word er kots misselijk van om telkens het tegendeel te moeten bewijzen volgens de autochtonen (terwijl ik dat niet eens probeer, omdat ik ben zoals ik ben)
en toch voel je je geroepen om dit te melden :') als het je allemaal niks interessert en je bent echt zoals je bent, wat loop je hier dan te zeuren dat autotochtonen zich aan moeten passen? hup isoleer jezelf, kennelijk ben je op die manier gelukkiger :W
pi_116569248
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:32 schreef Piye het volgende:

[..]

Heel weinig die het wel doen zelfs. Verbazingwekkend, ik heb echt het idee dat bij elk ander land veel meer mensen meezingen.
Bij elk ander land zingt iedereen het volkslied.
pi_116574181
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:12 schreef Prego het volgende:

[..]

en toch voel je je geroepen om dit te melden :') als het je allemaal niks interessert en je bent echt zoals je bent, wat loop je hier dan te zeuren dat autotochtonen zich aan moeten passen? hup isoleer jezelf, kennelijk ben je op die manier gelukkiger :W
Dat zeg ik toch ook :')

Daarbij is het inderdaad fantastisch om een topic te lezen met enkel een eenzijdige kant. :')
pi_116574468
Er zijn aardig wat delen in Nederland die je ook geen Nederland kan noemen eerder: Suriturokko ofzo
Het moet niet gekker worden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')