abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 18:16:44 #101
236046 NotYou
tigerblood
pi_116313666
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:12 schreef Piye het volgende:

[..]

Mooi dat je blijkbaar niet eens de moeite doet om te verbergen dat je uit je nek lult.
Oh nee, het zal niet in alle gevallen expliciet verboden zijn maar soms ook slechts (sterk) ontmoedigd/eigenlijk afgekeurd worden. Wow, dat maakt mijn volledige post geheel invalid. Ster-debater Piye strikes again! :o *O* _O- :D
Je suis Charlie Sheen
pi_116313697
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 12:49 schreef mymoodfentje het volgende:
Komt omdat zij met een id crisis zitten. In hun "eigen land" ongewenst en hier ook.
Min of meer een goede samenvatting.
pi_116313805
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Min of meer een goede samenvatting.
Inderdaad :Y Ook niet iets waar je over kan oordelen als je zelf niet in de zelfde situatie zit.
pi_116313832
Ik ben geboren uit een Nederlandse vader en een Poolse moeder. Ik zal niet zeggen dat ik geen Nederlander ben maar ik voel en heb meer met Polen dan met Nederland. Ik spreek thuis Pools en ik bezoek mij familie in Polen vaak. Zou ik moeten kiezen tussen een van de twee dan zou ik niet voor Nederland kiezen ook al ben ik hier geboren.

Ik kan me overigens voorstellen dat waarneer iemand uit een gezin komt met beide ouders uit een ander land dat je je dan geen Nederlander voelt.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  zondag 2 september 2012 @ 18:23:32 #105
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_116313947
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 12:49 schreef mymoodfentje het volgende:
Komt omdat zij met een id crisis zitten. In hun "eigen land" ongewenst en hier ook.
:Y Goede en terechte oneliner, zie je niet vaak.
pi_116314046
Zij worden door Nederland als allochtonen gezien, daarom voelen zij zich ook allochtoon. Terwijl als zij in Marokko komen, zij zich ook allochtoon voelen.
If not now, then when.
  zondag 2 september 2012 @ 18:27:06 #107
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_116314119
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 18:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zij worden door Nederland als allochtonen gezien, daarom voelen zij zich ook allochtoon. Terwijl als zij in Marokko komen, zij zich ook allochtoon voelen.
Ze passen ook nergens bij
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116314135
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik woon in het buitenland, ben ik nu ook een allochtoon? :o
Oprotten naar je eigen land!
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 2 september 2012 @ 18:27:44 #109
351780 Piye
King of Kush
pi_116314159
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 18:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh nee, het zal niet in alle gevallen expliciet verboden zijn maar soms ook slechts (sterk) ontmoedigd/eigenlijk afgekeurd worden. Wow, dat maakt mijn volledige post geheel invalid. Ster-debater Piye strikes again! :o *O* _O- :D
Onzin, jij stelt allochtoon gelijk aan moslim en autochtoon gelijk aan niet-moslim en aangezien jij vanaf je eerste post al helemaal aangeeft waarom veel allochtonen zichzelf terecht geen Nederlander voelen zie ik weinig reden tot discussie. We zijn het met juist met elkaar eens.

Als je je als allochtoon schijnbaar aan autochtonen moet verantwoorden voor het gebruiken van subsidies waar je in Nederland gewoon recht op hebt, het ongepast is om je geloof aan te hangen en je blijkbaar toestemming moet vragen voor elk kind dat je krijgt dan ben je inderdaad geen gewone Nederlander. Geen reden om jezelf zo te noemen dus.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_116314171
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 13:33 schreef Sinosappel het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan die users die ff een verhaaltje komen doen hier om ons te vertellen hoe het allemaal wel niet zit :')
Nope
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 2 september 2012 @ 18:31:25 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_116314343
Als ik Marokkaan was had ik me ook eerder Marokkaan gevoeld op het moment dat een of andere raaskallende plumeau in de politiek me de hele tijd liep te schofferen.
Ik ga naar huis.
pi_116314398
Als mensen vragen waar ik vandaan kom zeg ik Nederland maar daarna zeggen: oh nee, lieve schat, ik wil graag weten wat je afkomst is :') .
  zondag 2 september 2012 @ 18:32:41 #114
351780 Piye
King of Kush
pi_116314399
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:31 schreef nietzman het volgende:
Als ik Marokkaan was had ik me ook eerder Marokkaan gevoeld op het moment dat een of andere raaskallende plumeau in de politiek me de hele tijd liep te schofferen.
_O- Mijn drinken. ;(
  zondag 2 september 2012 @ 18:33:52 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_116314453
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 17:14 schreef NotYou het volgende:

Dat zou wat worden zeg, als hele horden Nederlanders naar landen als Marokko zouden gaan en een naar verhouding veel groter beroep dan natives zouden doen op de aanwezige sociale voorzieningen (als die er niet zijn doen we for the sake of argument maar alsof dat wel zo is), subsidie voor Nederlands taalonderwijs/Nederlandse scholen, subsidie voor Nederlandse kerken voor de Nederlandse christenen, subsidie voor bordelen en coffeeshops voor de atheisten en dan op straat enkel Nederlands spreken en in veel gevallen de taal niet eens leren, want wat wij elkaar te zeggen hebben dat gaat die Marokkanen toch niets aan. In hun land.
  zondag 2 september 2012 @ 18:34:54 #116
236046 NotYou
tigerblood
pi_116314514
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:27 schreef Piye het volgende:

[..]

Onzin, jij stelt allochtoon gelijk aan moslim en autochtoon gelijk aan niet-moslim en aangezien jij vanaf je eerste post al helemaal aangeeft waarom veel allochtonen zichzelf terecht geen Nederlander voelen zie ik weinig reden tot discussie. We zijn het met juist met elkaar eens.

Als je je als allochtoon schijnbaar aan autochtonen moet verantwoorden voor het gebruiken van subsidies waar je in Nederland gewoon recht op hebt, het ongepast is om je geloof aan te hangen en je blijkbaar toestemming moet vragen voor elk kind dat je krijgt dan ben je inderdaad geen gewone Nederlander. Geen reden om jezelf zo te noemen dus.
Wanneer de gemiddelde allochtone "discriminatie"-huilie, zich in plaats van in straatkleding in een nette broek en overhemd zou kleden en daarbij netjes Nederlands zou spreken, zou niemand hem aankijken op z'n huidskleur of het feit dat z'n haar eventueel krult.

Vergelijk het met een metalhead die in een bandshirt binnen komt wandelen en z'n sollicitatie gruntend doet, als zo iemand een baan niet krijgt is dat echt niet omdat hij Nederlands is maar om hoe hij zichzelf presenteert. _O-

Daarbij stel ik allochtoon helemaal niet gelijk aan moslim, denk dat als het een moslim zou betreffen die een andere stroming binnen de islam aanhangt of een hele donkere huid heeft, het exact hetzelfde verhaal zou zijn. Maar nee, racisme, zo leren de politiek correcten/multiculturalisten ons, bestaat enkel onder blanken en daarvoor dienen wij ons héél erg schuldig te voelen. :D _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_116314576
En om nu serieus te reageren, eens met dit:

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:32 schreef G.R.S. het volgende:
Als mensen vragen waar ik vandaan kom zeg ik Nederland maar daarna zeggen: oh nee, lieve schat, ik wil graag weten wat je afkomst is :') .
Sommige mensen kunnen dat niet begrijpen, en zien je niet als Nederlander, maar als een (kut)allochtoon.
pi_116314682
If not now, then when.
  zondag 2 september 2012 @ 18:51:49 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_116315301
quote:
12s.gif Op zondag 2 september 2012 18:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Oprotten naar je eigen land!
Nooit _O_

Daarbij, we noemen graag de mensen uit een wat minder ontwikkeld deel van de wereld allochtonen. Wanneer het westerlingen zijn dan worden het opeens expats :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 2 september 2012 @ 18:53:36 #120
351780 Piye
King of Kush
pi_116315391
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 18:34 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wanneer de gemiddelde allochtone "discriminatie"-huilie, zich in plaats van in straatkleding in een nette broek en overhemd zou kleden en daarbij netjes Nederlands zou spreken, zou niemand hem aankijken op z'n huidskleur of het feit dat z'n haar eventueel krult. Het zou hoogstens verbazen omdat je dit zo zelden ziet.

Vergelijk het met een metalhead die in een bandshirt binnenkomt wandelen en z'n solicitatie gruntend doet, als zo iemand een baan niet krijgt is dat echt niet omdat hij Nederlands is maar om hoe hij zichzelf presenteert. _O-

Daarbij stel ik allochtoon helemaal niet gelijk aan moslim, denk dat als het een moslim zou betreffen die een andere stroming binnen de islam aanhangt of een hele donkere huid heeft exact hetzelfde verhaal zou zijn. Maar nee, racisme, zo leren de politiek correcten/multiculturalisten ons, bestaat enkel onder blanken en daarvoor dienen wij ons héél erg schuldig te voelen. :D _O-
Die ervaring deel ik niet. Daarnaast maakt het ook niet uit. Als ik mij wil kleden naar een bepaalde subcultuur staat dat mij vrij. Natuurlijk moet je zo niet op een sollicitatiegesprek aan komen, maar wat ik draag in m'n vrije tijd is mijn keuze. Dat hoef jij verder niet mooi te vinden, maar daardoor is het niet opeens terecht om iemand minder als Nederlands te beschouwen.

Dat is dus precies waarom ik totaal geen behoefte voel om mijzelf als Nederlander te omschrijven. Eerst moet ik nette kleding dragen, dan moet ik altijd Standaardnederlands praten en ik mag natuurlijk ook niet op straat rondhangen. Doe ik dat wel ben ik ook maar weer zo'n buitenlander, maar als ik goed m'n best doe om me als een brave jongen aan de autochtonen te bewijzen dan ben ik wel een Nederlander, dan ben ik wel anders. Dat is natuurlijk ook het grootste compliment dat je kan krijgen als allochtoon, dat je anders bent dan de rest van de allochtonen.

En nee racisme is niet alleen voorbehouden aan blanken. Stellen dat racisme zoveel voorkomt onder allochtonen dat er massaal aan de kinderen geleerd wordt om niet met autochtonen te trouwen is nogal een ander verhaal.
pi_116315448
ja het is wat met die allochtonen.
  zondag 2 september 2012 @ 18:55:05 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_116315468
Als de allochtonen gewoon al die Nederlanders het land uittrappen dan is daar ook geen gezeik meer over. Ik ben voor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_116315545
Ik heb alleen de OP gelezen, maar dat vind ik niet zo raar, want het is wsl iets waar mensen vaak toch benieuwd naar zijn en dan is het handig als je het er gelijk bij verteld.
  zondag 2 september 2012 @ 19:05:24 #124
236046 NotYou
tigerblood
pi_116315885
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef Piye het volgende:

[..]

Die ervaring deel ik niet. Daarnaast maakt het ook niet uit. Als ik mij wil kleden naar een bepaalde subcultuur staat dat mij vrij. Natuurlijk moet je zo niet op een sollicitatiegesprek aan komen, maar wat ik draag in m'n vrije tijd is mijn keuze. Dat hoef jij verder niet mooi te vinden, maar daardoor is het niet opeens terecht om iemand minder als Nederlands te beschouwen.

Dat is dus precies waarom ik totaal geen behoefte voel om mijzelf als Nederlander te omschrijven. Eerst moet ik nette kleding dragen, dan moet ik altijd Standaardnederlands praten en ik mag natuurlijk ook niet op straat rondhangen. Doe ik dat wel ben ik ook maar weer zo'n buitenlander, maar als ik goed m'n best doe om me als een brave jongen aan de autochtonen te bewijzen dan ben ik wel een Nederlander, dan ben ik wel anders. Dat is natuurlijk ook het grootste compliment dat je kan krijgen als allochtoon, dat je anders bent dan de rest van de allochtonen.

En nee racisme is niet alleen voorbehouden aan blanken. Stellen dat racisme zoveel voorkomt onder allochtonen dat er massaal aan de kinderen geleerd wordt om niet met autochtonen te trouwen is nogal een ander verhaal.
Nee dan ben je een hangjongere. En als je het echt gek vindt dat wanneer je met een buitenlands aandoende tongval en met gebruik van veel woorden die geen deel uitmaken van het Nederlands - en ook in de verste verte niet zo klinken - spreekt je dan ook wordt aangezien voor een buitenlander dan moet je, je volgens mij echt eens laten nakijken.

Was je daarbij niet de mening toegedaan dat jij best een andere taal mag spreken op straat omdat het anderen toch geen reet aangaat wat jij je gesprekspartner te zeggen hebt? :X _O-

Daarbij als je, je zo kleedt als het type jongen dat rapt en zichzelf zelfs zingend profileert als letterlijk een "tuigallochtoon" tja, dan zul je daar waarschijnlijk door sommigen best mee in verband gebracht worden. Problem? Profileer jezelf in diezelfde kleding als Nederlands volkszanger en zorg dat je meer navolging krijgt dan er hier rapknurften zijn. :D :W

Tot die tijd wens ik je veel sterkte met je identiteitsprobleempjes. :*
Je suis Charlie Sheen
  zondag 2 september 2012 @ 19:10:53 #125
351780 Piye
King of Kush
pi_116316085
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 19:05 schreef NotYou het volgende:
Was je daarbij niet de mening toegedaan dat jij best een andere taal mag spreken op straat omdat het anderen toch geen reet aangaat wat jij je gesprekspartner te zeggen hebt? :X _O-
Ja en voor de rest van je post kan ik mezelf simpelweg herhalen: Ik heb echt totaal geen behoefte om mijn Nederlanderschap aan mensen als jij te bewijzen. Ik ben wel gewoon een teringbuitenlander. Dan heb ik tenminste een excuus voor criminaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')