dit dusquote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Alborz het volgende:
Nooit en nergens problemen gehad vanwege mijn (achter)naam, uiterlijk of afkomst. Je hebt het in de meeste gevallen aan jezelf te danken waar en hoe je ergens komt. Gezeik zoals discriminatie en vooroordelen doen het enorm af tegen eigen verantwoordelijkheid, doorzettingsvermogen en ambitie.
9/10 mensen die ik over discriminatie hoor klagen, zijn mensen die gebroken Nederlands praten, moeite hebben om zich aan te passen naar de samenleving en maar een beetje de kat uit de boom staren wat betreft gezonde 'aspiraties'. Voor zulke mensen heb ik 0 sympathie.
Leer goed spellen alvorens je een zogenaamde goede statement probeert te maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:57 schreef shawtyyy het volgende:
[..]
Maakt me geen moeeeer uit of dit een openbaar forum is, je moest het gewoon al zien aankomen als je zo bot reageert. Ik ga hier nu geen hele discussie voeren over dat ik het wel begreep haha ;p achjaaa moet me er maar bij neerleggen dat mensen schijterds zijn en gewoon eerder hun bek open durven te trekken op een foruumpje.
Ik ook. Heb alleen meer met de Nederlandersquote:Op woensdag 5 september 2012 00:01 schreef KingRoland het volgende:
Ik ben Surinaams en in Nederland geborenwat ben ik dan
Hoezo ben je Surinamer maar in Nederland geboren?quote:Op woensdag 5 september 2012 17:36 schreef Zenato het volgende:
[..]
Ik ook. Heb alleen meer met de Nederlanders
Gewoon geïmporteerd.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo ben je Surinamer maar in Nederland geboren?
Leg uit
Dat is waar, en daar zal het vast wel van komen denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je vader is toch ook gewoon Nederlands?
Beetje scheef als het niet zo is
Naja je bent geboren in Nederland en je ouders (of iig één) komt uit Suriname. Dan ga ik ervan uit dat zij (net als heel veel andere Surinaamse Nederlanders) na de onafhankelijkheid van Suriname gewoon naar Nederland zijn gekomen en dus Nederlander zijn geblevenquote:Op woensdag 5 september 2012 18:56 schreef Zenato het volgende:
[..]
Dat is waar, en daar zal het vast wel van komen denk ik.
En... hoe weet je dat ik een Nederlandse vader heb, (oh god...je weet waar ik woon)
Dat is waar. Wel een geruststelling dit.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja je bent geboren in Nederland en je ouders (of iig één) komt uit Suriname. Dan ga ik ervan uit dat zij (net als heel veel andere Surinaamse Nederlanders) na de onafhankelijkheid van Suriname gewoon naar Nederland zijn gekomen en dus Nederlander zijn gebleven
Het zou vreemder zijn dat hij toen hij kon kiezen koos voor Suriname en even later toch maar naar Nederland kwam
quote:Op woensdag 5 september 2012 19:02 schreef Zenato het volgende:
[..]
Dat is waar. Wel een geruststelling dit.
Ik zou af en toe wel even de gordijnen verschuiven om te kijken of je nog op FOK! zat...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]ik ben niet stiekem je buurman nee
Hey! Deze statement heb je van mij gejatquote:Op zondag 2 september 2012 12:48 schreef x-Lily het volgende:
Helloo FOK!friends,
De laatste tijd valt het mij op dat Nederlanders zichzelf steeds vaker buitenlanders noemen. Ik zal dit beargumenteren met enkele voorbeelden.
Om te beginnen valt dit mij vooral op bij de Marokkaanse samenleving in Nederland. Vaak is het zo dat als ze zich aan je voorstellen, dit zo gaat: "Ik ben Fouad, ik ben Marokkaan, ik woon in Den Haag en ik ben 16 jaar oud. " Maar lieve Fouad, je bent in Nederland geboren en opgegroeid, je ouders zijn misschien dan wel afkomstig uit Marokko maar jijzelf bent dan toch een Nederlander?
Als tweede over het algemeen. Hebben sommige Nederlanders met buitenlandse ouders/grootouders/overgrootouders wat te zeiken, dan beginnen ze een heel verhaal te vertellen over kaaskoppen en Hollanders en dat alles in "hun eigen land" beter is. Terwijl ze zelf ook een kaaskop en Hollander zijn.![]()
Ik ben half Nederlands (andere kant Europees) maar noem me zelf toch ook geen buitenlander?![]()
En maar zeuren dat Geert Wilders de buitenlanders weg wil hebben. Tuurlijk heeft hij ongelijk, maar door dit gedrag geeft men hem toch een beetje gelijk...
Tevens, hoe vaak zijn deze mensen in "hun eigen land" geweest? Misschien 2 keer een zomertje?
Weet je wat het is,, Als iemand zich niet identificeert als Nederlander, waarom moet ik als Nederlander hem/haar dan wel als Nederlander beschouwen?quote:Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik niet. Daarnaast maakt het ook niet uit. Als ik mij wil kleden naar een bepaalde subcultuur staat dat mij vrij. Natuurlijk moet je zo niet op een sollicitatiegesprek aan komen, maar wat ik draag in m'n vrije tijd is mijn keuze. Dat hoef jij verder niet mooi te vinden, maar daardoor is het niet opeens terecht om iemand minder als Nederlands te beschouwen.
Dat is dus precies waarom ik totaal geen behoefte voel om mijzelf als Nederlander te omschrijven. Eerst moet ik nette kleding dragen, dan moet ik altijd Standaardnederlands praten en ik mag natuurlijk ook niet op straat rondhangen. Doe ik dat wel ben ik ook maar weer zo'n buitenlander, maar als ik goed m'n best doe om me als een brave jongen aan de autochtonen te bewijzen dan ben ik wel een Nederlander, dan ben ik wel anders. Dat is natuurlijk ook het grootste compliment dat je kan krijgen als allochtoon, dat je anders bent dan de rest van de allochtonen.
En nee racisme is niet alleen voorbehouden aan blanken. Stellen dat racisme zoveel voorkomt onder allochtonen dat er massaal aan de kinderen geleerd wordt om niet met autochtonen te trouwen is nogal een ander verhaal.
Dus omdat 1 manager van een bedrijf zo is zijn alle bedrijven zo? Is dat niet hetzelfde als een groep buitenlanders gingen de criminele kant op, zo zijn ze allemaal?quote:Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dat als ik precies dezelfde sollicitatie's stuur als vriendinnen, niet uitgenodigd word, dan dezelfde sollicitatie stuur maar met een nederlandse naam en wel uitgenodigd word zegt niks volgens jou? Yeah sure
Je bent een Nederlander met Surinaams bloed. Maar jouw nationaliteit is dus gewoon Nederlandsequote:Op woensdag 5 september 2012 00:01 schreef KingRoland het volgende:
Ik ben Surinaams en in Nederland geborenwat ben ik dan
Wel de goede mindstatequote:Op woensdag 5 september 2012 14:58 schreef shawtyyy het volgende:
Achjo. Ik vind de buitenlanders die ergens anders wonen echt zielig. Ten eerste ben ik zelf een goeie voorbeeld ;p ikzelf ben afghaans, maar hier opgegroeid en dan ook echt in een boereplek in limburg, dus hollandser dan dit kan gwn niet ;p maar wat ik wou zeggen is, dat je door je uiterlijk zoiezo als buitelander word gezien, wat nogal best een negatieve term is in NL al ben je goed geïntegreerd. Ik bedoel, mag dan wel afkomstig zijn uit een ander land maar mijn nederlands is zoveel beter dan de meeste NL-ers van mijn klas ;p achja en die opmerking van 'De meeste zijn nog niet eens naar hun eigen land geweest of misschien 1 keer" Ja waarom denk je nou dat we hier zijn? exactly.. Ik voel me eigk meer nederlander dan afghaans, omdat ik behalve mijn familie en mijn taal niks meer heb meegekregen van mijn achtergrond. ben er niet al te trots op maarja.
damn wat een tekst vol mt onzin hahaha
Waarom leg jij mij woorden in de mond? Ik heb nergens gezegd dat alle bedrijven/nederlanders discrimineren. Veel mensen denken echter omdat ze zelf nog nooit in aanraking zijn gekomen met discriminatie, dat het niet meer bestaat en dat is gewoon weg niet waar.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dus omdat 1 manager van een bedrijf zo is zijn alle bedrijven zo? Is dat niet hetzelfde als een groep buitenlanders gingen de criminele kant op, zo zijn ze allemaal?
Beetje hypocriet of niet?
Hoeft van mij niet. Dat is nou juist het mooie. Je hebt ze er wel tussen zitten die niets liever willen dan van autochtonen horen hoe Nederlands ze wel niet zijn. Zo ben ik niet. Ik weet dat ik voor velen nooit een Nederlander zal zijn en dat vind ik helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Weet je wat het is,, Als iemand zich niet identificeert als Nederlander, waarom moet ik als Nederlander hem/haar dan wel als Nederlander beschouwen?
Je zult nooit etnisch een Nederlander worden nee, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Begrijp niet waarom je daar zo over door blijft jammeren. Als jij je gewoon normaal opstelt en niet in vreemde talen aan het spreken bent dan zal niemand denken "kijk die buitenlander".quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet. Dat is nou juist het mooie. Je hebt ze er wel tussen zitten die niets liever willen dan van autochtonen horen hoe Nederlands ze wel niet zijn. Zo ben ik niet. Ik weet dat ik voor velen nooit een Nederlander zal zijn en dat vind ik helemaal niet erg.
Meestal bedoelen ze daarmee dat je je volgens onze normen en waarden gedraagtquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet. Dat is nou juist het mooie. Je hebt ze er wel tussen zitten die niets liever willen dan van autochtonen horen hoe Nederlands ze wel niet zijn. Zo ben ik niet. Ik weet dat ik voor velen nooit een Nederlander zal zijn en dat vind ik helemaal niet erg.
Ik voel mezelf helemaal niet zielig, ik heb gewoon een mening gevormd aan de hand van dingen die ik heb opgemerkt. Ik loop niet rond met de gedachte dat ik telkens gediscrimineerd wordt of zo en al werd ik wel dagelijks gediscrimineerd kon ik daar nog niet wakker van liggen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je zult nooit etnisch een Nederlander worden nee, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Begrijp niet waarom je daar zo over door blijft jammeren. Als jij je gewoon normaal opstelt en niet in vreemde talen aan het spreken bent dan zal niemand denken "kijk die buitenlander".
Maar blijf je vooral lekker zielig voelen joh.
Goed voorbeeld is Badr Hari die ineens voor Mocro vlag ging spelen.. Terwijl hij hier woont en vastzitquote:Op zondag 2 september 2012 12:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het valt me altijd op dat Marokkanen zich altijd een beetje afzetten van nederland en hun afkomst willen ophemelen ( terwijl ze gewoon hier geboren zijn ). Hetgeen ik niet snap want ze krijgen uitkeringen en weet ik wat al niet meer.. Het is hier een paradijs vergeleken met Marokko..
Daarom ook zo'n type als Affelay. Het is dat hij nu alleen maar aan het degraderen is in Niveau, maar stel nu dat hij bij Barcelona was uitgegroeid tot DE grote ster, en Nederland de winst op het WK had bezorgd, dan had hij gaan schoppen en slaan tegen alles wat Nederlands is, en gaan zeggen hoe erg hij zich Marokkaan voelt en dat hij dit voor de Marokkanen in Nederland heeft gedaan..
Daarom is het maar goed dat er maar weinig succesvolle marokkanen zijn, want die gaan het allemaal tegen je keren in plaats van er sportief mee omgaan..
En die paardrijmeneer.quote:Op zondag 9 september 2012 03:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Goed voorbeeld is Badr Hari die ineens voor Mocro vlag ging spelen.. Terwijl hij hier woont en vastzit
Maar paardrijmeneer kreeg dan wel ook een enorme kans..... Die zou die hier niet krijgen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |