abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119339532
Eerst zegt ie dat het wel meevalt met bezuinigen en nu zegt hij dat er wel 46 miljard wordt uitgestort over de laagste inkomens.
pi_119339552
Hij bluft en lult uit z'n nek. Wanneer hij het niet waar kan maken gaat hij snoeihard op z'n smoel.
  zondag 18 november 2012 @ 14:40:41 #178
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119342623
Dat gelul over eerlijk (ver)delen ben ik wel inmiddels zat geworden. Dit plan blijft een onzinplan omdat de middeninkomens de grootste klappen blijven ontvangen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 18 november 2012 @ 16:17:05 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119346173
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat gelul over eerlijk (ver)delen ben ik wel inmiddels zat geworden. Dit plan blijft een onzinplan omdat de middeninkomens de grootste klappen blijven ontvangen.
en dat omdat de VVD de hoogste schijf wil beschermen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 18 november 2012 @ 16:18:17 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119346214
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:17 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dat omdat de VVD de hoogste schijf wil beschermen
ja die loosers die hun stem verkopen in ruil voor HRA bescherming dat is het domme kiesvolk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119347438
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er wordt eigenlijk ook via de verkeerde kant op genivelleerd, namelijk de lasten worden voor de groepen met een hoger inkomen verhoogd in plaats van dat de lasten voor de lagere inkomens verlaagd worden. Daardoor neemt het besteedbaar inkomen nog verder af en zal dat dus ook gebeuren met de binnenlandse consumptie. Als het kabinet wil nivelleren moet ze dat dus doen door de lasten voor de lagere inkomens te verlagen en niet voor de lasten van de hogere inkomens te verhogen zoals nu het geval is.

Ik zie overigens niks in inkomensnivellering, wat mij betreft is een enkelvoudig progressief belastingtarief al voldoende (een vast percentage, vlaktaks genoemd door sommigen, het absolute bedrag heeft dan een progressief karakter).
  maandag 19 november 2012 @ 11:29:02 #182
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_119377814
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Totaal niet boeiend wat die Schulze vertelt.
Ze vertelt nooit iets boeiend vind ik.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 november 2012 @ 12:18:26 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119379249
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ze vertelt nooit iets boeiend vind ik.
Ze heeft ook niet zoveel invloed en te besteden op haar departement
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 19 november 2012 @ 12:56:47 #184
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119380442
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er wordt eigenlijk ook via de verkeerde kant op genivelleerd, namelijk de lasten worden voor de groepen met een hoger inkomen verhoogd in plaats van dat de lasten voor de lagere inkomens verlaagd worden. Daardoor neemt het besteedbaar inkomen nog verder af en zal dat dus ook gebeuren met de binnenlandse consumptie. Als het kabinet wil nivelleren moet ze dat dus doen door de lasten voor de lagere inkomens te verlagen en niet voor de lasten van de hogere inkomens te verhogen zoals nu het geval is.

Ik zie overigens niks in inkomensnivellering, wat mij betreft is een enkelvoudig progressief belastingtarief al voldoende (een vast percentage, vlaktaks genoemd door sommigen, het absolute bedrag heeft dan een progressief karakter).
Als Je de lasten voor de lagere inkomens verlaagt dan verhoog je het tekort.
pi_119382102
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als Je de lasten voor de lagere inkomens verlaagt dan verhoog je het tekort.
Niet als je in de uitgaven snoeit, zoals gezondheidszorg, ouderenzorg en ontwikkelingssamenwerking.
  maandag 19 november 2012 @ 13:50:31 #186
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119382341
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 13:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Niet als je in de uitgaven snoeit, zoals gezondheidszorg, ouderenzorg en ontwikkelingssamenwerking.
Ja maat dat zijn twee van elkaar los staande dingen. Als je lastverlichting geeft dan zul je meer moeten snoeien.
  zondag 25 november 2012 @ 12:43:48 #187
323876 michaelmoore
pi_119595145
Jonge jonge wat een elitair mens die Barbara Oomen
allemaal dure woorden die expres gezegd worden om afstand te creëren
ga maar gauw terug naar je elitaire clubje

http://programma.vpro.nl/(...)r-hoezo-armoede.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119595308
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
Jonge jonge wat een elitair mens die Barbara Oomen
allemaal dure woorden die expres gezegd worden om afstand te creëren
ga maar gauw terug naar je elitaire clubje

http://programma.vpro.nl/(...)r-hoezo-armoede.html
Ik kan het anders prima volgen. Zou erg zonde zijn als iets als Erasmus eraan zou gaan.
  zondag 25 november 2012 @ 12:50:21 #189
323876 michaelmoore
pi_119595400
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:47 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik kan het anders prima volgen. Zou erg zonde zijn als iets als Erasmus eraan zou gaan.
betal het toch ekker zelf joh,
Zie je nu dat dit de verslavende werking van subsidies is??
minder subsidies en overheidsuitgaven voor en door elitaire instituten en dus meer welvaart voor werkende mensen is beter

Goede zaak dat de overheid dit durft te schrappen

quote:
Carla Joosten ‏@Elsevierbrussel

Barbara Oomen geeft in #buitenhof hoog op over Erasmus; volgens VSNU-voorzitter Noorda is het 'academisch toerisme' Zie papieren @Elsevier

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 25-11-2012 13:12:55 ]
pi_119595952
Erasmus? De EUR?
  zondag 25 november 2012 @ 13:07:39 #191
323876 michaelmoore
pi_119596014
pi_119603522
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

betal het toch ekker zelf joh,
Zie je nu dat dit de verslavende werking van subsidies is??
minder subsidies en overheidsuitgaven voor en door elitaire instituten en dus meer welvaart voor werkende mensen is beter

Goede zaak dat de overheid dit durft te schrappen

[..]

Begin dan eens met marktverstorende subsidies als het Landbouwbeleid. Maar dat zijn natuurlijk weer heilige huisjes waar niemand aan durft te komen. Ik las net dat Frankrijk 60 miljoen uit CAP subsidies heeft gebruikt om een noodlijdende kippenboer overeind te houden die hoofdzakelijk aan de KFC levert. Maar nee, pak maar weer de studenten want die kunnen toch niet klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2012 16:17:04 ]
pi_119604726
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:16 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Begin dan eens met marktverstorende subsidies als het Landbouwbeleid. Maar dat zijn natuurlijk weer heilige huisjes waar niemand aan durft te komen. Ik las net dat Frankrijk 60 miljoen uit CAP subsidies heeft gebruikt om een noodlijdende kippenboer overeind te houden die hoofdzakelijk aan de KFC levert. Maar nee, pak maar weer de studenten want die kunnen toch niet klagen.
Onderhandelingen over CAP-hervormingen vinden als het goed is in 2013 plaats. Overigens is de CAP met de MacSharry- ('92) en Fishler-hervormingen ('03) al een stuk minder marktverstorend geworden. De meeste steun wordt door middel van directe betalingen gegeven die losstaan van wereldprijzen of productie. Dat doet verder niks af van het feit dat het CAP-budget veel te hoog is. Aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat het bijna onmogelijk is om een landbouwsector te hebben zonder enige vorm van interventie. Als je dus zou besluiten om de CAP helemaal af te schaffen (zie ik nooit gebeuren, maar ben er niet per se op tegen) dan zal je ook niet zelfvoorzienend in je voedselproductie zijn.

Erasmus is verder een fantastisch systeem. Een relatief kleine investering die erg positieve gevolgen heeft voor kennisuitwisseling en talenkennis van studenten.
  zondag 25 november 2012 @ 17:55:23 #194
323876 michaelmoore
pi_119607695
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:42 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Onderhandelingen over CAP-hervormingen vinden als het goed is in 2013 plaats. Overigens is de CAP met de MacSharry- ('92) en Fishler-hervormingen ('03) al een stuk minder marktverstorend geworden. De meeste steun wordt door middel van directe betalingen gegeven die losstaan van wereldprijzen of productie. Dat doet verder niks af van het feit dat het CAP-budget veel te hoog is. Aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat het bijna onmogelijk is om een landbouwsector te hebben zonder enige vorm van interventie. Als je dus zou besluiten om de CAP helemaal af te schaffen (zie ik nooit gebeuren, maar ben er niet per se op tegen) dan zal je ook niet zelfvoorzienend in je voedselproductie zijn.
Het is beter om de heffing op de import van Afrikaans rietsuiker af te schaffen en de subsidie op Europese suikerbieten en de export op ingevroren kippen naar Afrika ook
pi_119608635
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is beter om de heffing op de import van Afrikaans rietsuiker af te schaffen en de subsidie op Europese suikerbieten en de export op ingevroren kippen naar Afrika ook
Veel ontwikkelingslanden (least developed countries - LDCs) kunnen zonder enige vorm van importheffingen exporteren naar de EU via het Everything But Arms-regime.Voor suiker geldt verder een voorkeursregime via de ACP-protocollen, die oud-kolonien betere handelsvoowaarden geven. Ten slotte zijn veel heffingen en subsidies al kandidaat om afgeschaft te worden als onderdeel van de WTO Doha-ronde. Hopelijk wordt dit ooit nog afgerond.
  maandag 26 november 2012 @ 08:38:46 #196
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119629117
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:20 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Veel ontwikkelingslanden (least developed countries - LDCs) kunnen zonder enige vorm van importheffingen exporteren naar de EU via het Everything But Arms-regime.Voor suiker geldt verder een voorkeursregime via de ACP-protocollen, die oud-kolonien betere handelsvoowaarden geven. Ten slotte zijn veel heffingen en subsidies al kandidaat om afgeschaft te worden als onderdeel van de WTO Doha-ronde. Hopelijk wordt dit ooit nog afgerond.
Als subsidies op de nominatie staan om afgeschaft te worden , waarom in godsnaam gaat er dan nog 400 miljard Euro in om ??
En waar en naar wie gaat al dat geld heen ??
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_119629532
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:16 schreef Thomas B. het volgende:

De studenten kunnen wel klagen maar hebben geen invloed omdat ze niet in parlementen zitten.
pi_119836219
Vandaag:

Gerrit Zalm
De Europese crisis dendert nog door. De economische vooruitzichten blijven voorlopig somber: in Nederland trekt de huizenmarkt niet aan, verkeert de kredietverlening in zwaar weer en loopt de werkloosheid op. In Buitenhof de topman van staatsbank ABN AMRO Gerrit Zalm.

John Gray
De Britse politiek filosoof en schrijver John Gray verwierf internationale faam met bestsellers waarin hij ons geloof in de vooruitgang als illusie ontmaskert. Of het nou gaat om het liberalisme, humanisme of de islam: Gray waarschuwt in zijn boeken steeds voor het levensgrote gevaar van het fundamentalisme. In Buitenhof spreekt John Gray over de aard van de crisis in Europa, over het politieke leiderschap en het vermogen of onvermogen om aan de crisis het hoofd te bieden.

Schuim & As met arabiste Petra Stienen.

Presentatie: Marcia Luyten
  zondag 2 december 2012 @ 10:57:21 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119836362
Weer die Petra :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 december 2012 @ 10:59:23 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119836391
Marcia Luyten :9
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')