en dat omdat de VVD de hoogste schijf wil beschermenquote:Op zondag 18 november 2012 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat gelul over eerlijk (ver)delen ben ik wel inmiddels zat geworden. Dit plan blijft een onzinplan omdat de middeninkomens de grootste klappen blijven ontvangen.
ja die loosers die hun stem verkopen in ruil voor HRA bescherming dat is het domme kiesvolkquote:Op zondag 18 november 2012 16:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat omdat de VVD de hoogste schijf wil beschermen
Er wordt eigenlijk ook via de verkeerde kant op genivelleerd, namelijk de lasten worden voor de groepen met een hoger inkomen verhoogd in plaats van dat de lasten voor de lagere inkomens verlaagd worden. Daardoor neemt het besteedbaar inkomen nog verder af en zal dat dus ook gebeuren met de binnenlandse consumptie. Als het kabinet wil nivelleren moet ze dat dus doen door de lasten voor de lagere inkomens te verlagen en niet voor de lasten van de hogere inkomens te verhogen zoals nu het geval is.quote:Op zondag 18 november 2012 14:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat gelul over eerlijk (ver)delen ben ik wel inmiddels zat geworden. Dit plan blijft een onzinplan omdat de middeninkomens de grootste klappen blijven ontvangen.
Ze vertelt nooit iets boeiend vind ik.quote:Op zondag 18 november 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Totaal niet boeiend wat die Schulze vertelt.
Ze heeft ook niet zoveel invloed en te besteden op haar departementquote:Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ze vertelt nooit iets boeiend vind ik.
Als Je de lasten voor de lagere inkomens verlaagt dan verhoog je het tekort.quote:Op zondag 18 november 2012 16:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er wordt eigenlijk ook via de verkeerde kant op genivelleerd, namelijk de lasten worden voor de groepen met een hoger inkomen verhoogd in plaats van dat de lasten voor de lagere inkomens verlaagd worden. Daardoor neemt het besteedbaar inkomen nog verder af en zal dat dus ook gebeuren met de binnenlandse consumptie. Als het kabinet wil nivelleren moet ze dat dus doen door de lasten voor de lagere inkomens te verlagen en niet voor de lasten van de hogere inkomens te verhogen zoals nu het geval is.
Ik zie overigens niks in inkomensnivellering, wat mij betreft is een enkelvoudig progressief belastingtarief al voldoende (een vast percentage, vlaktaks genoemd door sommigen, het absolute bedrag heeft dan een progressief karakter).
Niet als je in de uitgaven snoeit, zoals gezondheidszorg, ouderenzorg en ontwikkelingssamenwerking.quote:Op maandag 19 november 2012 12:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als Je de lasten voor de lagere inkomens verlaagt dan verhoog je het tekort.
Ja maat dat zijn twee van elkaar los staande dingen. Als je lastverlichting geeft dan zul je meer moeten snoeien.quote:Op maandag 19 november 2012 13:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet als je in de uitgaven snoeit, zoals gezondheidszorg, ouderenzorg en ontwikkelingssamenwerking.
Ik kan het anders prima volgen. Zou erg zonde zijn als iets als Erasmus eraan zou gaan.quote:Op zondag 25 november 2012 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
Jonge jonge wat een elitair mens die Barbara Oomen
allemaal dure woorden die expres gezegd worden om afstand te creëren
ga maar gauw terug naar je elitaire clubje
http://programma.vpro.nl/(...)r-hoezo-armoede.html
betal het toch ekker zelf joh,quote:Op zondag 25 november 2012 12:47 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik kan het anders prima volgen. Zou erg zonde zijn als iets als Erasmus eraan zou gaan.
quote:Carla Joosten @Elsevierbrussel
Barbara Oomen geeft in #buitenhof hoog op over Erasmus; volgens VSNU-voorzitter Noorda is het 'academisch toerisme' Zie papieren @Elsevier
Begin dan eens met marktverstorende subsidies als het Landbouwbeleid. Maar dat zijn natuurlijk weer heilige huisjes waar niemand aan durft te komen. Ik las net dat Frankrijk 60 miljoen uit CAP subsidies heeft gebruikt om een noodlijdende kippenboer overeind te houden die hoofdzakelijk aan de KFC levert. Maar nee, pak maar weer de studenten want die kunnen toch niet klagen.quote:Op zondag 25 november 2012 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
betal het toch ekker zelf joh,
Zie je nu dat dit de verslavende werking van subsidies is??
minder subsidies en overheidsuitgaven voor en door elitaire instituten en dus meer welvaart voor werkende mensen is beter
Goede zaak dat de overheid dit durft te schrappen
[..]
Onderhandelingen over CAP-hervormingen vinden als het goed is in 2013 plaats. Overigens is de CAP met de MacSharry- ('92) en Fishler-hervormingen ('03) al een stuk minder marktverstorend geworden. De meeste steun wordt door middel van directe betalingen gegeven die losstaan van wereldprijzen of productie. Dat doet verder niks af van het feit dat het CAP-budget veel te hoog is. Aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat het bijna onmogelijk is om een landbouwsector te hebben zonder enige vorm van interventie. Als je dus zou besluiten om de CAP helemaal af te schaffen (zie ik nooit gebeuren, maar ben er niet per se op tegen) dan zal je ook niet zelfvoorzienend in je voedselproductie zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Begin dan eens met marktverstorende subsidies als het Landbouwbeleid. Maar dat zijn natuurlijk weer heilige huisjes waar niemand aan durft te komen. Ik las net dat Frankrijk 60 miljoen uit CAP subsidies heeft gebruikt om een noodlijdende kippenboer overeind te houden die hoofdzakelijk aan de KFC levert. Maar nee, pak maar weer de studenten want die kunnen toch niet klagen.
Het is beter om de heffing op de import van Afrikaans rietsuiker af te schaffen en de subsidie op Europese suikerbieten en de export op ingevroren kippen naar Afrika ookquote:Op zondag 25 november 2012 16:42 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Onderhandelingen over CAP-hervormingen vinden als het goed is in 2013 plaats. Overigens is de CAP met de MacSharry- ('92) en Fishler-hervormingen ('03) al een stuk minder marktverstorend geworden. De meeste steun wordt door middel van directe betalingen gegeven die losstaan van wereldprijzen of productie. Dat doet verder niks af van het feit dat het CAP-budget veel te hoog is. Aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat het bijna onmogelijk is om een landbouwsector te hebben zonder enige vorm van interventie. Als je dus zou besluiten om de CAP helemaal af te schaffen (zie ik nooit gebeuren, maar ben er niet per se op tegen) dan zal je ook niet zelfvoorzienend in je voedselproductie zijn.
Veel ontwikkelingslanden (least developed countries - LDCs) kunnen zonder enige vorm van importheffingen exporteren naar de EU via het Everything But Arms-regime.Voor suiker geldt verder een voorkeursregime via de ACP-protocollen, die oud-kolonien betere handelsvoowaarden geven. Ten slotte zijn veel heffingen en subsidies al kandidaat om afgeschaft te worden als onderdeel van de WTO Doha-ronde. Hopelijk wordt dit ooit nog afgerond.quote:Op zondag 25 november 2012 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is beter om de heffing op de import van Afrikaans rietsuiker af te schaffen en de subsidie op Europese suikerbieten en de export op ingevroren kippen naar Afrika ook
Als subsidies op de nominatie staan om afgeschaft te worden , waarom in godsnaam gaat er dan nog 400 miljard Euro in om ??quote:Op zondag 25 november 2012 18:20 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Veel ontwikkelingslanden (least developed countries - LDCs) kunnen zonder enige vorm van importheffingen exporteren naar de EU via het Everything But Arms-regime.Voor suiker geldt verder een voorkeursregime via de ACP-protocollen, die oud-kolonien betere handelsvoowaarden geven. Ten slotte zijn veel heffingen en subsidies al kandidaat om afgeschaft te worden als onderdeel van de WTO Doha-ronde. Hopelijk wordt dit ooit nog afgerond.
De studenten kunnen wel klagen maar hebben geen invloed omdat ze niet in parlementen zitten.quote:Op zondag 25 november 2012 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
Begin dan eens met marktverstorende subsidies als het Landbouwbeleid. Maar dat zijn natuurlijk weer heilige huisjes waar niemand aan durft te komen. Ik las net dat Frankrijk 60 miljoen uit CAP subsidies heeft gebruikt om een noodlijdende kippenboer overeind te houden die hoofdzakelijk aan de KFC levert. Maar nee, pak maar weer de studenten want die kunnen toch niet klagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |