Argumenten op, tokkie?.quote:
Let je een beetje op je woorden Robin?quote:Op zondag 2 september 2012 12:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Argumenten op, tokkie?.
De PVV is een autistenpartij (hoewel autisten vaak slim zijn, maar dat terzijde). De wereld verandert, de economie globaliseert, de arbeidsmarkt en de zorg moet hervormd worden.
En wat doet Geert? Niets. Hij steekt zijn kop in het zand en loopt weg voor alle problemen die op ons afkomen.
Even serieus. Denk je nodig echt dat terug naar de gulden nog den oplossing is?
Sorry. Ik noemde hem bij zijn username.quote:Op zondag 2 september 2012 12:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Let je een beetje op je woorden Robin?
Yuri_Boyka pikt de baan in van een Nederlander! Help!quote:Op zondag 2 september 2012 12:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Help een allochtoon!
Vinden PVV'ers eng.
De gedoogperiode duurde anderhalf jaar LUL je kunt nu wel heel stoer komen doen hebben niets bereikt. Geen enkele partij kan in zo'n korte periode een droomresultaat neerzetten. Dus blijf jij maar aan je punt dat geen punt is vasthouden. Je hebt geen punt want regeren doe je normaal gesproken 4 jaar lang dus dan kun je niet verwachten dat na 1,5 jaar het complete programma uitgevoerd is.quote:Op zondag 2 september 2012 12:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leuke afleidingsmanoeuvre
Kan je nu nog 3 punten noemen die de PVV bereikt heeft, uit zijn eigen partij-programma, in die 2 jaar?
Of moeten we gewoon vaststellen dat er behalve 130 op de snelweg, een Boerkaverbod voor 150 vrouwen en een telefoonnummer voor dieren er niets bereikt is.
Nog even los van mijn standpunten: is de immigratie afgenomen? Zijn er minder moskeeën bijgekomen dan voorheen? Zijn er minder Moslims in Nederland? Hebben we minder Polen? Gaat er minder geld naar Europa? Blijft 65 nu 65?
Slappe hap, veel geluld, niets bereikt, zwakste schakel, doei.
Mijn zoon is autistisch. Dus je bent een stoere vent zo veilig achter je PCtje meer woorden ga ik aan jou niet vuil maken. Hoop dat je morgen zoveel aarsjeuk krijgt dat je van je stoel valt en jezelf flink bezeert.quote:Op zondag 2 september 2012 12:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Argumenten op, tokkie?.
De PVV is een autistenpartij (hoewel autisten vaak slim zijn, maar dat terzijde). De wereld verandert, de economie globaliseert, de arbeidsmarkt en de zorg moet hervormd worden.
En wat doet Geert? Niets. Hij steekt zijn kop in het zand en loopt weg voor alle problemen die op ons afkomen.
Even serieus. Denk je echt dat terug naar de gulden nog een oplossing is?
Ik moet wel zeggen dat ik hier woon sinds dat ik 11 maanden was. Maar officieel gezien ben ik een allochtoon.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Yuri_Boyka pikt de baan in van een Nederlander! Help!
Welke PVV punten zouden er in het gedoogakkoord uitgevoerd worden?quote:Op zondag 2 september 2012 12:45 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
De gedoogperiode duurde anderhalf jaar LUL je kunt nu wel heel stoer komen doen hebben niets bereikt. Geen enkele partij kan in zo'n korte periode een droomresultaat neerzetten. Dus blijf jij maar aan je punt dat geen punt is vasthouden. Je hebt geen punt want regeren doe je normaal gesproken 4 jaar lang dus dan kun je niet verwachten dat na 1,5 jaar het complete programma uitgevoerd is.
Asperger meldt zich.quote:Op zondag 2 september 2012 12:47 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Mijn zoon is autistisch. Dus je bent een stoere vent zo veilig achter je PCtje meer woorden ga ik aan jou niet vuil maken. Hoop dat je morgen zoveel aarsjeuk krijgt dat je van je stoel valt en jezelf flink bezeert.
Met de PVV gaan we naar 140quote:Op zondag 2 september 2012 12:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leuke afleidingsmanoeuvre
Kan je nu nog 3 punten noemen die de PVV bereikt heeft, uit zijn eigen partij-programma, in die 2 jaar?
Of moeten we gewoon vaststellen dat er behalve 130 op de snelweg, een Boerkaverbod voor 150 vrouwen, een telefoonnummer voor dieren en een dierenpolitie die al was afgeschaft voor ze waren begonnen er niets bereikt is.
Nog even los van mijn standpunten: is de immigratie afgenomen? Zijn er minder moskeeën bijgekomen dan voorheen? Zijn er minder Moslims in Nederland? Hebben we minder Polen? Gaat er minder geld naar Europa? Blijft 65 nu 65?
Slappe hap, veel geluld, niets bereikt, zwakste schakel, doei.
Ik zou zeggen google het en help jezelfquote:Op zondag 2 september 2012 12:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke PVV punten zouden er in het gedoogakkoord uitgevoerd worden?
Wat zou de PVV bereikt hebben als ze de 4 jaar hadden uitgezeten?
Je kan me van alles noemen en om de hete brij heendraaien, voorlopig zie ik alleen maar ad hominems en geen resultaten.
Ik maak het je wat makkelijker.
Welke 3 (belangrijke) punten uit het partij-programma van de PVV zouden worden uitgevoerd in het gedoog-akkoord als ze de hele 4 jaar hadden uitgezeten.
If you can't stand the heat...quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Ik ben er al klaar mee.. Het geeft goed weer hoe bang wilderofoben van de PVV zijn. Dragen allerlei bullshit aan, zijn niet op de hoogte van de vaderlandse geschiedenis, zijn niet op de hoogte hoe het politieke systeem werkt maar willen er wel een keutel over leggen en komen alleen maar met kul-argumenten en dulden daarbij geen tegenspraak want dan ben je opeens een domme tokkie.
Ofwel, je hebt geen idee. Kan ook niet, de PVV had ook in 4 jaar niets substantieels bereikt.quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen google het en help jezelf
Bang? Er worden door de users hier tegenargumenten gegeven, die zeer zeker niet allemaal kul zijn. Ik wil hier aan toevoegen dat ik vind dat de tegenspraak van een dermate laag niveau is dat er geen gezonde discussie kan ontstaan. Als je mensen in een discussie meteen gaat uitmaken voor lul is het inderdaad snel voorbij.quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Ik ben er al klaar mee.. Het geeft goed weer hoe bang wilderofoben van de PVV zijn. Dragen allerlei bullshit aan, zijn niet op de hoogte van de vaderlandse geschiedenis, zijn niet op de hoogte hoe het politieke systeem werkt maar willen er wel een keutel over leggen en komen alleen maar met kul-argumenten en dulden daarbij geen tegenspraak want dan ben je opeens een domme tokkie.
Zwaktebod, je kon zelf niet eens iets noemen uit het PVV programma dat succesvol ten uitvoer gebracht zou zijn als ze de 4 jaar hadden uitgezeten.quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Behalve Nederland in de steek gelaten. Dankzij de PVV is het Kunduzakkoord gekomen waar ze zelf zo een hekel aan hebben.quote:Op zondag 2 september 2012 12:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ofwel, je hebt geen idee. Kan ook niet, de PVV had ook in 4 jaar niets substantieels bereikt.
De PVV moest ook wel weglopen, als ze 4 jaar hadden uitgezeten waren ze door de mand gevallen omdat er niets bereikt was. Nu kunnen ze weer van de zijlijn roeptoeteren.quote:Op zondag 2 september 2012 12:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Behalve Nederland in de steek gelaten. Dankzij de PVV is het Kunduzakkoord gekomen waar ze zelf zo een hekel aan hebben.
Ik vind de opmerkingen over Griekenland door de PVV echt schandalig. Dat land is helemaal naar de knoppen en nog ome Geert doet alsof iedereen daar nog een ouzootje pakt. Zo verschrikkelijk kortzichtig.quote:Op zondag 2 september 2012 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan mij overigens prima voorstellen dat het gelul van Wilders veel mensen aanspreekt. Het is ongecompliceerd en als je zo naar hem luistert lijkt hij gewoon een punt te hebben. 'Onze centen gaan naar de spilzieke Grieken, terwijl wij onze bejaarden 6 dagen in luiers laten zitten en moeten bezuinigen op de allerzwaksten in de samenleving'. Etc. Klinkt natuurlijk zeer aanlokkelijk en je bent bijna geneigd om mee te gaan in de redenering van Wilders, tot je even wat langer nadenkt en tot de conclusie komt dat de zaken een stuk gecompliceerder liggen en dat hetgeen Wilders voorstelt geen oplossing biedt.
Sowieso lekker geloofwaardig dat je schopt tegen zogenaamde regenten en dat je dan een kabinet gedoogt met Ivo Opstelten, Uri Rosenthal, Hans Hillen en Piet-Hein Donner.quote:Op zondag 2 september 2012 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De PVV moest ook wel weglopen, als ze 4 jaar hadden uitgezeten waren ze door de mand gevallen omdat er niets bereikt was. Nu kunnen ze weer van de zijlijn roeptoeteren.
Ik ben absoluut niet angstig voor de PVV en ik hoop ook echt dat hun winnen. Echter begrijp ik niet waarom mensen op Wilders stemmen en daar probeer ik achter te komen, maar tot nu toe weet ik nog niet waarom mensen op hem stemmen. Ik heb dan ook niets aan antwoorden zoals "weg uit de EU" en "grenzen dicht", want dat gaat sowieso nooit gebeuren tenzij de EU uit zichzelf omvalt.quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Je vergeet de "achterkamertjespolitiek" waar Wilders zo'n hekel aan heeft... Ehm... Wie zat er ook alweer 7 weken in de achterkamertjes van het Katshuis zonder iets te melden?quote:Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso lekker geloofwaardig dat je schopt tegen zogenaamde regenten en dat je dan een kabinet gedoogt met Ivo Opstelten, Uri Rosenthal, Hans Hillen en Piet-Hein Donner.
Bang voor de PVV?quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Vooralsnog, en dat schrijf ik als objectieve observant, zie ik u vooral schelden en tieren wanneer u wordt tegengesproken. Daarnaast ben ik nieuwsgierig geworden naar die vaderlandse geschiedenis waar u zich herhaaldelijk op beroept.quote:Op zondag 2 september 2012 12:51 schreef OpperTokkie het volgende:
Ik denk dat hij doelde op de Gouden eeuw en dan voornamelijk de VOC tijd, maar dat vind ik niet meer zo relevant. Buiten dat was het ondanks de gruwelijke daden een waanzinnig tijdperk voor Nederland.quote:Op zondag 2 september 2012 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooralsnog, en dat schrijf ik als objectieve observant, zie ik u vooral schelden en tieren wanneer u wordt tegengesproken. Daarnaast ben ik nieuwsgierig geworden naar die vaderlandse geschiedenis waar u zich herhaaldelijk op beroept.
Nederland bestond toen niet eens. Zeker niet voor de Limburger.quote:Op zondag 2 september 2012 13:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelde op de Gouden eeuw en dan voornamelijk de VOC tijd, maar dat vind ik niet meer zo relevant. Buiten dat was het ondanks de gruwelijke daden een waanzinnig tijdperk voor Nederland.
Ach het grootste deel van de bevolking leefde toen gewoon in barre armoe en stierf aan buiktyfus.quote:Op zondag 2 september 2012 13:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelde op de Gouden eeuw en dan voornamelijk de VOC tijd, maar dat vind ik niet meer zo relevant. Buiten dat was het ondanks de gruwelijke daden een waanzinnig tijdperk voor Nederland.
Waarschijnlijk het Nederland voor de Europese Unie. PVV'ers (en libertariërs trouwens ook) argumenteren steeds maar dat Nederland zonder de EU ook gewoon handel kan blijven drijven. In de fact-check bij Nieuwsuur werd maar weer eens pijnlijk duidelijk dat de Nederlandse export naar Europese deelstaten in de laatste vijf jaar exponentieel toegenomen is. Dit is voor het grootste deel te wijten aan de open grenzen en andere handelsvoordelen binnen de EU.quote:Op zondag 2 september 2012 13:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Daarom. Ik ben dan ook wel benieuwd over welke geschiedenis tokkie het heeft, die nu nog relevant is.
Het ironische is dat Geert feitelijk pleit voor Griekse politiek.quote:Op zondag 2 september 2012 13:38 schreef Belabor het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het Nederland voor de Europese Unie. PVV'ers (en libertariërs trouwens ook) argumenteren steeds maar dat Nederland zonder de EU ook gewoon handel kan blijven drijven. In de fact-check bij Nieuwsuur werd maar weer eens pijnlijk duidelijk dat de Nederlandse export naar Europese deelstaten in de laatste vijf jaar exponentieel toegenomen is. Dit is voor het grootste deel te wijten aan de open grenzen en andere handelsvoordelen binnen de EU.
Een argument wat dus nergens te staven is, maar gewoon gebruikt wordt om maar een weerwoord te hebben. We leven nu, en verdorie niet meer in 1996 of 2000.
Ik nam dat extra niet aan als hoe goed het in de 'vaderlandse geschiedenis' was, aangezien het niet alleen toegenomen was -zoals jij zegt- maar zelfs verdubbeld is!quote:Op zondag 2 september 2012 13:38 schreef Belabor het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het Nederland voor de Europese Unie. PVV'ers (en libertariërs trouwens ook) argumenteren steeds maar dat Nederland zonder de EU ook gewoon handel kan blijven drijven. In de fact-check bij Nieuwsuur werd maar weer eens pijnlijk duidelijk dat de Nederlandse export naar Europese deelstaten in de laatste vijf jaar exponentieel toegenomen is. Dit is voor het grootste deel te wijten aan de open grenzen en andere handelsvoordelen binnen de EU.
Een argument wat dus nergens te staven is, maar gewoon gebruikt wordt om maar een weerwoord te hebben. We leven nu, en verdorie niet meer in 1996 of 2000.
Helaas staat de hele politiek bol van halve waarheden. Om die reden kan ik het me wel voorstellen dat er veel mensen een proteststem uitbrengen op kleine partijen of de PVV. Daar krijg je tenminste op enkele onderwerpen een duidelijk antwoord, en niet een hele retoriek over de EU die veel mensen boven de pet gaat. Ik kies wel voor die retoriek, anderen doen dat liever niet.quote:Op zondag 2 september 2012 13:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik nam dat extra niet aan als hoe goed het in de 'vaderlandse geschiedenis' was, aangezien het niet alleen toegenomen was -zoals jij zegt- maar zelfs verdubbeld is!
Maarja, Tokkie hoort graag wat die horen wilt. Net zoals met dat er 7 miljard naar Europa gaat terwijl het met aftrek van subsidies etc. 2,5 miljard is en dan zijn wij ook nog eens niet het land dat het meeste afdraagt waarvan wordt gezegd dat het wel zo is.
Wij betalen per persoon het meeste hoor.quote:Op zondag 2 september 2012 13:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik nam dat extra niet aan als hoe goed het in de 'vaderlandse geschiedenis' was, aangezien het niet alleen toegenomen was -zoals jij zegt- maar zelfs verdubbeld is!
Maarja, Tokkie hoort graag wat die horen wilt. Net zoals met dat er 7 miljard naar Europa gaat terwijl het met aftrek van subsidies etc. 2,5 miljard is en dan zijn wij ook nog eens niet het land dat het meeste afdraagt waarvan wordt gezegd dat het wel zo is.
In de internationale politiek bereik je niets met schofferen daar moet je theedrinken. Wilders is daardoor per definitie ongeschikt. Als je niet wilt samenwerken sta je in de EU aan de kant en niet in het middelpunt.quote:Op zondag 2 september 2012 14:00 schreef sunny16947 het volgende:
Uit de EU/Euro is niet mogelijk. Ook niet als de PVV de grootste wordt. Een partijprogramma, en dat geldt dus voor elke partij, is een intentieverklaring, iets wat je graag wilt. Dat impliceert dus niet dat dat ook kan en gebeurd in een coalitiestelsel. In een coalitie zul je altijd intenties moeten laten varen. Dus niet te verwarren met beloftes.
Maar stel nu eens dat de PVV de grootste wordt. Partijen, zoals ze altijd parmantig roepen, over hun eigen schaduw heenspringen, en Wilders wordt MP. Dat wordt er iig een die geen blad voor de mond neemt en Brussel flink op zal schudden. Heel iets anders dan de volgzame die we hebben gehad. Finland zou blij zijn met zo'n bondgenoot. En misschien wel meerdere landen die het allemaal te ver vinden gaan maar nu niet durven. Inspraak daar waar de werkelijke macht ligt. Kijk naar de lichaamshouding van iemand. Ze zijn niet voor niks zo bang voor Wilders. Iemand waar terdege rekening gehouden zou moeten worden. Dat alleen al zou die broodnodige verandering teweeg kunnen brengen.
Inderdaad de hoogte van het bedrag is niet relevant, maar de verdeling op het aantal inwoners. Weer een punt (halve waarheid) die ze graag buiten beschouwing laten.quote:Op zondag 2 september 2012 13:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij betalen per persoon het meeste hoor.
Ben ik niet met je eens. Van die 4 minuten video is hij nauwelijks een minuut aan het woord. Valt weinig over te concluderen. De PVV-stemmers maken wel een goed punt, dat is waar. Maar Pechtold krijgt weinig kans om daar op te reageren.quote:Op zondag 2 september 2012 13:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_vs_pvv_kiezers.html
Hier is Pechtold vrij slecht
Het schofferen, dreigen en chanteren gaat de Oostbloklanden anders goed af. Ook Monti en Draghi krijgen zo dingen voor elkaar.quote:Op zondag 2 september 2012 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In de internationale politiek bereik je niets met schofferen daar moet je theedrinken. Wilders is daardoor per definitie ongeschikt. Als je niet wilt samenwerken sta je in de EU aan de kant en niet in het middelpunt.
Er is alleen wel een verschil als je roept dat je uit de EU wilt, het enig mogelijke antwoord van de andere mensen op Wilders kreten is "Wat doe je eigenlijk hier.". Hij staat gewoon volledig buitenspel als het gaat om beleid maken in samenwerking met andere EU leiders.quote:Op zondag 2 september 2012 14:10 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Het schofferen, dreigen en chanteren gaat de Oostbloklanden anders goed af. Ook Monti en Draghi krijgen zo dingen voor elkaar.
Met stroop en zoete koekjes bij de thee bereik je helemaal niets. Samenwerken komt van 2 kanten weet je. En kijk eens in die parlementen hoe ze met elkaar omgaan. Dat politiekcorrect geneuzel hier waar ze vallen over een verkeerde uitdrukking.
Ik denk niet echt dat het een proteststem is, heel veel mensen geloven écht in Wilders. Maar er zijn 2 oplossingen daarvoor, of de partijen moeten in kindertaal praten of alleen mensen boven een bepaald niveau mogen stemmen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
Helaas staat de hele politiek bol van halve waarheden. Om die reden kan ik het me wel voorstellen dat er veel mensen een proteststem uitbrengen op kleine partijen of de PVV. Daar krijg je tenminste op enkele onderwerpen een duidelijk antwoord, en niet een hele retoriek over de EU die veel mensen boven de pet gaat. Ik kies wel voor die retoriek, anderen doen dat liever niet.
Ik hoopte eigenlijk op een "ga terug naar je eigen land vieze Moslim" reactie.quote:Op zondag 2 september 2012 13:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij betalen per persoon het meeste hoor.
Halve punt dus.quote:Op zondag 2 september 2012 14:04 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Inderdaad de hoogte van het bedrag is niet relevant, maar de verdeling op het aantal inwoners. Weer een punt (halve waarheid) die ze graag buiten beschouwing laten.
Dat je in een partijprogramma schrijft dat je iets graag wilt prima, maar dat je dan iets onrealistisch en iets slechts opnoemt snap ik niet. Kijk, jij en ik weten dat het niet kan, maar al die mensen met een tokkie-IQ geloven echt dat zoiets kan en goed is voor Nederland, dat is het gevaarlijke.quote:Op zondag 2 september 2012 14:00 schreef sunny16947 het volgende:
Uit de EU/Euro is niet mogelijk. Ook niet als de PVV de grootste wordt. Een partijprogramma, en dat geldt dus voor elke partij, is een intentieverklaring, iets wat je graag wilt. Dat impliceert dus niet dat dat ook kan en gebeurd in een coalitiestelsel. In een coalitie zul je altijd intenties moeten laten varen. Dus niet te verwarren met beloftes.
Maar stel nu eens dat de PVV de grootste wordt. Partijen, zoals ze altijd parmantig roepen, over hun eigen schaduw heenspringen, en Wilders wordt MP. Dat wordt er iig een die geen blad voor de mond neemt en Brussel flink op zal schudden. Heel iets anders dan de volgzame die we hebben gehad. Finland zou blij zijn met zo'n bondgenoot. En misschien wel meerdere landen die het allemaal te ver vinden gaan maar nu niet durven. Inspraak daar waar de werkelijke macht ligt. Kijk naar de lichaamshouding van iemand. Ze zijn niet voor niks zo bang voor Wilders. Iemand waar terdege rekening gehouden zou moeten worden. Dat alleen al zou die broodnodige verandering teweeg kunnen brengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |