abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116310271
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Vaak genoeg gedaan. Er staat wat de LP voor meningen heeft, maar niet hoe ze iets willen realiseren. Laat alles maar met rust, dan komt het vanzelf goed. Er zal toch echt een revolutie moeten komen voordat je die vrijheid bereikt hebt...
^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116310325
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

kingtoppie, ga jij ook op de LP stemmen? _O_
Ik vind de ideeen van de LDP heel goed...

''Sociaal en liberaal..''
Maar die geef ik nog minder kans als de LP dus die valt sowieso al af... :P
En de voorman van de piratenpartij heeft een hele goede indruk op mij achter gelaten dus ik hoop ze te kunnen steunen en ze 1 zetel te laten bereiken in de 2e kamer.
Rustig aan.
pi_116310373
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Vaak genoeg gedaan. Er staat wat de LP voor meningen heeft, maar niet hoe ze iets willen realiseren. Laat alles maar met rust, dan komt het vanzelf goed. Er zal toch echt een revolutie moeten komen voordat je die vrijheid bereikt hebt...
Je hebt het over corruptie..
De overheid heeft dus nog steeds de functie om dat tegen te gaan omdat dat de vrijheid tegengaat van het volk...
Rustig aan.
pi_116310388
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind de ideeen van de LDP heel goed...

''Sociaal en liberaal..''
Maar die geef ik nog minder kans als de LP dus die valt sowieso al af... :P
En de voorman van de piratenpartij heeft een hele goede indruk op mij achter gelaten dus ik hoop ze te kunnen steunen en ze 1 zetel te laten bereiken in de 2e kamer.
Zij staan wel voor privacy enzo toch? Ik denk dat het wel iets kan toevoegen als daar eens wat aandacht voor komt. 8)7
pi_116310434
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 02:15 schreef Poolhond39 het volgende:

De huidige economische crisis is juist begonnen door te weinig overheidsregulering van de financiële sector: juist omdat die sector kon speculeren met alles wat los en vast zat, juist omdat die sector hypotheken aanbood aan mensen die het helemaal niet konden betalen, zitten we nu in de shit.

Pleiten voor meer regulering is als pleiten voor dat een pyromaan brandweerman moet worden om de brandjes te blussen.

1
De problemen voor de huidige crisis zitten veel dieper en zijn veel structureler. Natuurlijk zijn er door banken onverantwoorde risico's genomen en ook de consument kun je wel degelijk iets verwijten. Maar de dieper liggende oorzaak is ongebreidelde kredietexpansie als gevolg van lage rentestanden. Dit hele proces is al begonnen met het verlaten van de goudstandaard. Door deze overvloed aan liquiditeiten is een enorme bubbel ontstaan; en de grote spil in dit spel is de centrale bank die fungeert als een instrument die het mogelijk maakt voor overheden om goedkoop veel geld te lenen om daarmee hun overheidstekorten te financieren.

Vergeet ook niet dat de banksector niet meer dan een verlengstuk is van de overheid. In de commerciële banksector zijn overheid en bedrijfsleven totaal niet los van elkaar te zien.

2
Overheidsregulering is juist een oorzaak van de kredietcrisis naast de monetaire fraude (ponzi schema) die door overheden wordt gepleegd. Door de community reinvestment act werden hypotheekverstrekkers juist gedwongen om hypotheken te verstrekken aan arme lui die eik helemaal geen hypotheek konden dragen. Ook het reguleren van de geld- en kapitaalmarkt door het manipuleren van de prijs van geld door centrale bank valt wat mij betreft onder het kopje marktverstorend overheidsingrijpen.

3
Het gedrag van overheid lokt juist nieuw risicovol gedrag uit. In een vrije markt worden ondernemers afgestraft indien ze onverantwoorde risico's nemen en gaan failliet. In de banksector is dat niet zo. Banken worden gezien als te groot om failliet te laten gaan (waarom zijn banken eik zo groot worden in de eerste plaats?); als gevolg van bailouts en het depositogarantiestelsel worden banken in tegenstelling tot ondernemers niet gestraft; een kind kan vervolgens beredeneren dat zoiets juist ongezond gedrag veroorzaakt.

Nogmaals, ik pleit niemand vrij in de krediet/schuldencrisis, maar het is wel de overheid die een systeem heeft gecreëerd van fiat money en het monopolie op geld dat het recept vormt voor crises als deze. :)

quote:
Money ... is the nerve center of the economic system. If, therefore, the state is able to gain unquestioned control over the unit of all accounts, the state will then be in a position to dominate the entire economic system, and the whole society
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116310530
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zij staan wel voor privacy enzo toch? Ik denk dat het wel iets kan toevoegen als daar eens wat aandacht voor komt. 8)7
Jep...
Eigenlijk ook liberaal :P
Rustig aan.
  zondag 2 september 2012 @ 17:07:53 #151
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116310541
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je hebt het over corruptie..
De overheid heeft dus nog steeds de functie om dat tegen te gaan omdat dat de vrijheid tegengaat van het volk...
En ik zeg dus dat bedrijven in de ideologie nog meer vrijheid hebben dan ze nu al hebben. De overheid staat dan lost van het bedrijfsleven en moet dus onafhankelijk zijn. Hoe ga je dan nog controleren op corruptie?
pi_116310632
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:07 schreef Belabor het volgende:

[..]

En ik zeg dus dat bedrijven in de ideologie nog meer vrijheid hebben dan ze nu al hebben. De overheid staat dan lost van het bedrijfsleven en moet dus onafhankelijk zijn. Hoe ga je dan nog controleren op corruptie?
Dat schiet dus te ver door en zorgt ervoor dat de theoretisch ''meer vrijheid'' uitmondt in praktisch ''minder vrijheid''

Dus daar zal je op moeten letten ja.

''Meer vrijheid zorgt voor minder vrijheid'' dus... Paradox. 8-) :7
Rustig aan.
pi_116310776
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 17:06 schreef teknomist het volgende:

[..]

Pleiten voor meer regulering is als pleiten voor dat een pyromaan brandweerman moet worden om de brandjes te blussen.

1
De problemen voor de huidige crisis zitten veel dieper en zijn veel structureler. Natuurlijk zijn er door banken onverantwoorde risico's genomen en ook de consument kun je wel degelijk iets verwijten. Maar de dieper liggende oorzaak is ongebreidelde kredietexpansie als gevolg van lage rentestanden. Dit hele proces is al begonnen met het verlaten van de goudstandaard. Door deze overvloed aan liquiditeiten is een enorme bubbel ontstaan; en de grote spil in dit spel is de centrale bank die fungeert als een instrument die het mogelijk maakt voor overheden om goedkoop veel geld te lenen om daarmee hun overheidstekorten te financieren.

Vergeet ook niet dat de banksector niet meer dan een verlengstuk is van de overheid. In de commerciële banksector zijn overheid en bedrijfsleven totaal niet los van elkaar te zien.

2
Overheidsregulering is juist een oorzaak van de kredietcrisis naast de monetaire fraude (ponzi schema) die door overheden wordt gepleegd. Door de community reinvestment act werden hypotheekverstrekkers juist gedwongen om hypotheken te verstrekken aan arme lui die eik helemaal geen hypotheek konden dragen. Ook het reguleren van de geld- en kapitaalmarkt door het manipuleren van de prijs van geld door centrale bank valt wat mij betreft onder het kopje marktverstorend overheidsingrijpen.

3
Het gedrag van overheid lokt juist nieuw risicovol gedrag uit. In een vrije markt worden ondernemers afgestraft indien ze onverantwoorde risico's nemen en gaan failliet. In de banksector is dat niet zo. Banken worden gezien als te groot om failliet te laten gaan (waarom zijn banken eik zo groot worden in de eerste plaats?); als gevolg van bailouts en het depositogarantiestelsel worden banken in tegenstelling tot ondernemers niet gestraft; een kind kan vervolgens beredeneren dat zoiets juist ongezond gedrag veroorzaakt.

Nogmaals, ik pleit niemand vrij in de krediet/schuldencrisis, maar het is wel de overheid die een systeem heeft gecreëerd van fiat money en het monopolie op geld dat het recept vormt voor crises als deze. :)

[..]

Wat een onzin:

quote:
The Community Reinvestment Act, passed in 1977, requires banks to lend in the low-income neighborhoods where they take deposits. Just the idea that a lending crisis created from 2004 to 2007 was caused by a 1977 law is silly. But it’s even more ridiculous when you consider that most subprime loans were made by firms that aren’t subject to the CRA. University of Michigan law professor Michael Barr testified back in February before the House Committee on Financial Services that 50% of subprime loans were made by mortgage service companies not subject comprehensive federal supervision and another 30% were made by affiliates of banks or thrifts which are not subject to routine supervision or examinations. As former Fed Governor Ned Gramlich said in an August, 2007, speech shortly before he passed away: “In the subprime market where we badly need supervision, a majority of loans are made with very little supervision. It is like a city with a murder law, but no cops on the beat.”
http://www.businessweek.c(...)community_reinv.html
pi_116310887
quote:
Ja noem punten 2 en 3 lekker onzin :') Dan neem ik jou gelijk niet meer serieus.

Over punt 1 heb ik geen mening, ben daar niet van op de hoogte.
Rustig aan.
pi_116310981
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat vind jij er eigenlijk van dat VVD zichzelf liberaal noemt?
Rustig aan.
pi_116311106
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misleiding.
pi_116311132
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misleiding.
Ik vind het hypocriet :P
Maar allicht is het misleiding te noemen... Want er zullen vast wel stemmers zijn die het niet inzien.
Rustig aan.
pi_116311153
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja noem punten 2 en 3 lekker onzin :') Dan neem ik jou gelijk niet meer serieus.

Over punt 1 heb ik geen mening, ben daar niet van op de hoogte.
Ik verwijs gewoon naar de termen "silly" en "even more ridiculous" in het citaat.
pi_116311274
quote:
Handig he Google? ;) Ik kan ook zo een aantal artikelen oproepen die mijn punt weer ondersteunen. Feit blijft wel dat de CRA onverantwoord gedrag van hypotheekverstrekkers deed uitlokken - zeker in een combinatie met lage rentestanden.

Jouw artikel stamt trouwens uit 2008? Lijkt mij eerlijk nogal erg vroeg om al een goed beeld te hebben van de oorzaken en gevolgen van de kredietcrisis. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116311423
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou de VVD eerder sociaal-democratisch noemen. :7
pi_116311469
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 17:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

8)7
Rustig aan.
pi_116311472
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 17:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje.

Conservatief-liberaal zou ik ze noemen. :P
pi_116311525
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

8)7
In vergelijking met de LP natuurlijk. :D
pi_116311594
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje.

Conservatief-liberaal zou ik ze noemen. :P
Conservatief-rijken rijker.
Rustig aan.
pi_116311744
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Conservatief-rijken rijker.
Nee, dat denk ik niet.

De arbeidskorting profiteert iedere werkende van.
pi_116311843
Een liberale partij die de hoogste belastingschijf wil verlagen van 52% naar 51%, de BTW wil verhogen en overall camera's wil ophangen en een wietpas wil invoeren. Laat me niet lachen.
pi_116311891
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet.

De arbeidskorting profiteert iedere werkende van.
Ik zou zeggen dat de vvd ook wel erg goed is voor werkend nederland...
Maar je moet mensen ook de arbeidsmarkt opkrijgen mensen niet polariseren en bij elkaar houden...

Rijken rijker vind ik een slechte ontwikkeling.
Rustig aan.
pi_116311922
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:35 schreef heiden6 het volgende:
Een liberale partij die de hoogste belastingschijf wil verlagen van 52% naar 51%, de BTW wil verhogen en overall camera's wil ophangen en een wietpas wil invoeren. Laat me niet lachen.
Daarom...
Rustig aan.
pi_116312009
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:36 schreef kingtoppie het volgende:
Rijken rijker vind ik een slechte ontwikkeling.
Iedereen moet rijker worden!
pi_116312547
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 17:24 schreef teknomist het volgende:

[..]

Handig he Google? ;) Ik kan ook zo een aantal artikelen oproepen die mijn punt weer ondersteunen. Feit blijft wel dat de CRA onverantwoord gedrag van hypotheekverstrekkers deed uitlokken - zeker in een combinatie met lage rentestanden.

Jouw artikel stamt trouwens uit 2008? Lijkt mij eerlijk nogal erg vroeg om al een goed beeld te hebben van de oorzaken en gevolgen van de kredietcrisis. :)
Dan wacht ik die artikelen van jou wel af, ik ben benieuwd of er onderbouwing in staat of alleen beweringen. Voor de VS is 2008 niet zo vroeg hoor daar waren de problemen al langer zichtbaar, dat maakt het zo erg dat politici en banken hier maar bleven slapen.
pi_116312823
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is stoppen met dingen doen.
Je beseft dat het nogal wat gevolgen heeft waar je op een of andere manier toch aandacht aan moet geven?
pi_116312922
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 17:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

In vergelijking met de LP natuurlijk. :D
Mooi altijd hoe dat volk vanuit zelf bedachte definities redeneert :D
pi_116313100
Overigens vind ik het wel lovenswaardig dat libertariers buiten de gebaande paden, de bestaande kaders, durven te treden. Het staat immers als een paal boven water dat onze huidige maatschappijvorm, ondanks alle welvaart die wij genieten, in aanmerking komt voor een gezonde upgrade. Daarnaast is het beschamend en ronduit belachelijk dat 3/5 van de wereldbevolking in armoede leeft, dit ondanks alle vooruitgang die we de afgelopen eeuwen hebben geboekt.

Het is dus prijzenswaardig dat er mensen zijn die out of the box durven te denken. Vrees echter dat het libertarisme niet de weg is naar universele welvaart, maar juist meer segregatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 september 2012 @ 18:05:18 #174
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116313261
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

Het is dus prijzenswaardig dat er mensen zijn die out of the box durven te denken. Vrees echter dat het libertarisme niet de weg is naar universele welvaart, maar juist meer segregatie.
My sentiments exactly. Vrijheid is niet een gegeven iets, je moet er als individu ook mee om kunnen gaan. In de beperkte vrijheid die we nu hebben komt al vaak genoeg naar voren dat veel mensen niet met vrijheid om kunnen gaan en in de problemen komen. Daarnaast zie ik vrijheid niet als iets waar je recht op hebt, maar iets wat je moet verdienen.
pi_116313488
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 17:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mooi altijd hoe dat volk vanuit zelf bedachte definities redeneert :D
Inderdaad, eik best raar aangezien dit soort definities 100% objectief en universeel geldend zijn.
pi_116313522
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:05 schreef Belabor het volgende:

[..]

My sentiments exactly. Vrijheid is niet een gegeven iets, je moet er als individu ook mee om kunnen gaan. In de beperkte vrijheid die we nu hebben komt al vaak genoeg naar voren dat veel mensen niet met vrijheid om kunnen gaan en in de problemen komen. Daarnaast zie ik vrijheid niet als iets waar je recht op hebt, maar iets wat je moet verdienen.
Wat bedoel je met "niet met vrijheid kunnen omgaan"?
pi_116313561
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 18:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Inderdaad, eik best raar aangezien dit soort definities 100% objectief en universeel geldend zijn.
Het is in een discussie natuurlijk wel praktisch om min of meer gelijke uitgangspunten over dat soort zaken te hanteren. Daarbij zou mijn voorkeur uitgaan naar de algemeen geaccepteerde definities. Zorgt er ook voor dat het allemaal wat serieuzer genomen wordt ;)
pi_116313674
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:05 schreef Belabor het volgende:

[..]

Pardon?
pi_116313684
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 17:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat het nogal wat gevolgen heeft waar je op een of andere manier toch aandacht aan moet geven?
Dat is jouw mening.
pi_116313716
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Pardon?
Mijn klomp brak ook toen ik het las.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo