abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116309815
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

30 miljoen een reeele prijs?
Voor 1 hectare op een dure plek wel, elders kan je er misschien wel 1000 hectare of meer voor kopen.
pi_116309835
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:49 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel zetels gaat dit ploegje krijgen denk?
Volgens de peilingen volgens mij gewoon 0 :P
pi_116309842
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bedoeld dat mensen slaven zijn van de overheid? Laten we dat inderdaad maar eens snel doorbreken pannekoek.
je probeert me keer op keer woorden in de mond te leggen en meer van dat soort streken. Maar natuurlijk bedoel ik dat niet.
pi_116309875
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:51 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Volgens de peilingen volgens mij gewoon 0 :P
Schiet niet op natuurlijk...

Ik denk dat de grootste promotie voor een partij wel 1 zetel in de 2e kamer is...
Maar dat moet je dan wel eerst bereiken dan...
Rustig aan.
pi_116309930
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:50 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja, dus? De Libertarische Partij gaat daar toch oplossingen voor bieden? Je kunt er niet van uit gaan dat alle huidige problemen vanzelf wel weggaan als je een nieuwe samenleving invoert.
Nee, dat gaat de LP zeker niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 2 september 2012 @ 16:55:27 #131
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116309983
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat gaat de LP zeker niet.
Sluit het topic! De LP gaat NIKS doen voor Nederland! Driewerf hoera!
pi_116310002
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:55 schreef Belabor het volgende:

[..]

Stem daarom op de Libertarische Partij, de partij die je met rust laat en zich niet met jouw zaken bemoeit,
pi_116310015
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:55 schreef Belabor het volgende:

[..]

Niks doen tegen nederland is wellicht beter verwoord?

En dat is positief....
Rustig aan.
pi_116310036
Mensen die denken dat politieke partijen heel dingen moeten doen voor het land. :{ Hoe verneuk ik het land in 1 stap.
pi_116310057
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:56 schreef heiden6 het volgende:
Mensen die denken dat politieke partijen heel dingen moeten doen voor het land. :{ Hoe verneuk ik het land in 1 stap.
Ook afschaffen van regelgeving of het pleiten daarvoor is 'dingen doen'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 16:58:01 ]
  zondag 2 september 2012 @ 16:57:47 #136
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116310065
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niks doen tegen nederland is wellicht beter verwoord?

En dat is positief....
Jullie praten in een taal die ik helaas niet versta. Ik volg het niet meer. Ik probeer met argumenten en ideeën te komen, en ik krijg steeds in maar één zin antwoord. Vraag ik om een praktische oplossing, wordt er gezegd dat de LP die niet gaat bieden.

Corruptie gaat dus hoogtij vieren en mensen gaan in een land leven waar net als nu een schijnheilige vrijheid heerst. Top!
pi_116310094
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 16:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook afschaffen van regelgeving of het pleiten daarvoor is 'dingen doen'.
Nou ja, dat is stoppen met dingen doen.
pi_116310116
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:57 schreef Belabor het volgende:

[..]

Jullie praten in een taal die ik helaas niet versta. Ik volg het niet meer. Ik probeer met argumenten en ideeën te komen, en ik krijg steeds in maar één zin antwoord. Vraag ik om een praktische oplossing, wordt er gezegd dat de LP die niet gaat bieden.
Ik geef antwoord vanuit de ideologie van liberaal zijn.... Minder overheid bemoeienis dus....
Dat kan je goed vinden of slecht vinden.
Welk probleem moet er opgelost worden?
Rustig aan.
pi_116310130
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:57 schreef Belabor het volgende:
Corruptie gaat dus hoogtij vieren en mensen gaan in een land leven waar net als nu een schijnheilige vrijheid heerst. Top!
Ah, lees de OP anders eens.
Rustig aan.
pi_116310153
WESTERWOLDE • Vanavond (29 augustus 2012) werden Toine Manders (Libertarische Partij) en Dirk Poot (Piraten Partij) geïnterviewd op Radio Westerwolde. Het interview is hier te rug te luisteren.
pi_116310171
Ik stem piratenpartij dit jaar :')
Rustig aan.
pi_116310180
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef antwoord vanuit de ideologie van liberaal zijn.... Minder overheid bemoeienis dus....
Dat kan je goed vinden of slecht vinden.
Welk probleem moet er opgelost worden?
kingtoppie, ga jij ook op de LP stemmen? _O_
  zondag 2 september 2012 @ 17:00:42 #143
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116310198
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ah, lees de OP anders eens.
Vaak genoeg gedaan. Er staat wat de LP voor meningen heeft, maar niet hoe ze iets willen realiseren. Laat alles maar met rust, dan komt het vanzelf goed. Er zal toch echt een revolutie moeten komen voordat je die vrijheid bereikt hebt...
pi_116310208
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef kingtoppie het volgende:
Ik stem piratenpartij dit jaar :')
-O- -O-
pi_116310271
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Vaak genoeg gedaan. Er staat wat de LP voor meningen heeft, maar niet hoe ze iets willen realiseren. Laat alles maar met rust, dan komt het vanzelf goed. Er zal toch echt een revolutie moeten komen voordat je die vrijheid bereikt hebt...
^O^
pi_116310325
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

kingtoppie, ga jij ook op de LP stemmen? _O_
Ik vind de ideeen van de LDP heel goed...

''Sociaal en liberaal..''
Maar die geef ik nog minder kans als de LP dus die valt sowieso al af... :P
En de voorman van de piratenpartij heeft een hele goede indruk op mij achter gelaten dus ik hoop ze te kunnen steunen en ze 1 zetel te laten bereiken in de 2e kamer.
Rustig aan.
pi_116310373
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Je hebt het over corruptie..
De overheid heeft dus nog steeds de functie om dat tegen te gaan omdat dat de vrijheid tegengaat van het volk...
Rustig aan.
pi_116310388
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind de ideeen van de LDP heel goed...

''Sociaal en liberaal..''
Maar die geef ik nog minder kans als de LP dus die valt sowieso al af... :P
En de voorman van de piratenpartij heeft een hele goede indruk op mij achter gelaten dus ik hoop ze te kunnen steunen en ze 1 zetel te laten bereiken in de 2e kamer.
Zij staan wel voor privacy enzo toch? Ik denk dat het wel iets kan toevoegen als daar eens wat aandacht voor komt. 8)7
pi_116310434
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 02:15 schreef Poolhond39 het volgende:

De huidige economische crisis is juist begonnen door te weinig overheidsregulering van de financiële sector: juist omdat die sector kon speculeren met alles wat los en vast zat, juist omdat die sector hypotheken aanbood aan mensen die het helemaal niet konden betalen, zitten we nu in de shit.

Pleiten voor meer regulering is als pleiten voor dat een pyromaan brandweerman moet worden om de brandjes te blussen.

1
De problemen voor de huidige crisis zitten veel dieper en zijn veel structureler. Natuurlijk zijn er door banken onverantwoorde risico's genomen en ook de consument kun je wel degelijk iets verwijten. Maar de dieper liggende oorzaak is ongebreidelde kredietexpansie als gevolg van lage rentestanden. Dit hele proces is al begonnen met het verlaten van de goudstandaard. Door deze overvloed aan liquiditeiten is een enorme bubbel ontstaan; en de grote spil in dit spel is de centrale bank die fungeert als een instrument die het mogelijk maakt voor overheden om goedkoop veel geld te lenen om daarmee hun overheidstekorten te financieren.

Vergeet ook niet dat de banksector niet meer dan een verlengstuk is van de overheid. In de commerciële banksector zijn overheid en bedrijfsleven totaal niet los van elkaar te zien.

2
Overheidsregulering is juist een oorzaak van de kredietcrisis naast de monetaire fraude (ponzi schema) die door overheden wordt gepleegd. Door de community reinvestment act werden hypotheekverstrekkers juist gedwongen om hypotheken te verstrekken aan arme lui die eik helemaal geen hypotheek konden dragen. Ook het reguleren van de geld- en kapitaalmarkt door het manipuleren van de prijs van geld door centrale bank valt wat mij betreft onder het kopje marktverstorend overheidsingrijpen.

3
Het gedrag van overheid lokt juist nieuw risicovol gedrag uit. In een vrije markt worden ondernemers afgestraft indien ze onverantwoorde risico's nemen en gaan failliet. In de banksector is dat niet zo. Banken worden gezien als te groot om failliet te laten gaan (waarom zijn banken eik zo groot worden in de eerste plaats?); als gevolg van bailouts en het depositogarantiestelsel worden banken in tegenstelling tot ondernemers niet gestraft; een kind kan vervolgens beredeneren dat zoiets juist ongezond gedrag veroorzaakt.

Nogmaals, ik pleit niemand vrij in de krediet/schuldencrisis, maar het is wel de overheid die een systeem heeft gecreëerd van fiat money en het monopolie op geld dat het recept vormt voor crises als deze. :)

quote:
Money ... is the nerve center of the economic system. If, therefore, the state is able to gain unquestioned control over the unit of all accounts, the state will then be in a position to dominate the entire economic system, and the whole society
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116310530
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zij staan wel voor privacy enzo toch? Ik denk dat het wel iets kan toevoegen als daar eens wat aandacht voor komt. 8)7
Jep...
Eigenlijk ook liberaal :P
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')