Mijn paspoort is van juli 2001.
Er staat een stempel in van de VS, twee van Marokko (aankomst en vertrek), vier van China (twee maal aankomt, twee maal vertrek) en een Chinees visum.
Ik moet mijn paspoort namelijk volgende week op gaan halen. . Maar daarna komt er een stempel in van Tunesie, hoop ik.
ik heb de volgende stempels/visa er in:
- 3 * USA
- 2 * china
- 2 * DPR Korea
- 4 * Zuid Korea
dat was het wel geloof ik..
Mn oude passpoort had ik in de wasmachine laten zitten, witte broek is nu roze gekleurd, en de stempels zijn dr zo goed als allemaal uitgewassen.
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 14:06 schreef KidPaddle het volgende:
ik geloof dat ik mijn paspoort in 2000 vernieuwd heb,
- 2 * DPR Korea
Het visum wordt ingenomen als je het land weer verlaat en je krijgt geen stempels in je paspoort. Althans, zo was het bij mij en mijn reisgenoten. Wanneer ben je geweest?
en dat was het wel.. resterende landen waar ik geweest ben hadden geen VISA nodig blijkbaar.,
quote:september vorig jaar.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:08 schreef k_man het volgende:[..]
Het visum wordt ingenomen als je het land weer verlaat en je krijgt geen stempels in je paspoort. Althans, zo was het bij mij en mijn reisgenoten. Wanneer ben je geweest?
enne.. 2x, omdat je voor het uitgaan OOK weer een stempeltje moet hebben (ben maar 1 keer geweest dus)
.edit: ik wil best dat ding es op de scanner leggen en hier posten als er interesse voor is.
quote:Same here
Op donderdag 15 augustus 2002 14:08 schreef LazySod het volgende:
3 stempels van de VS, het "afscheurstripje" van een temporary green card die erin geniet was.en dat was het wel.. resterende landen waar ik geweest ben hadden geen VISA nodig blijkbaar.,
quote:Da's dan meteen de enige stempel die ik ook in mijn paspoort heb
Op donderdag 15 augustus 2002 14:02 schreef Jarno het volgende:Ik moet mijn paspoort namelijk volgende week op gaan halen.
. Maar daarna komt er een stempel in van Tunesie, hoop ik.
Waar ga je heen in Tunesie Jarno?
quote:Sousse. Saai he?
Op donderdag 15 augustus 2002 14:16 schreef thecrook het volgende:Waar ga je heen in Tunesie Jarno?
De volgende stempels/visa staan er in:
- Maleisie
- Singapore
- Zuid Afrika
- Swaziland
- Zimbabwe
- Egypte
Zondag wordt er nog een stempel van Turkije bijgevoegd.
Niet verkeerd in twee jaar tijd..
Paspoort is van mei 2001.
quote:Wat raar zeg!
Op donderdag 15 augustus 2002 14:12 schreef KidPaddle het volgende:[..]
september vorig jaar.
Ik heb in Beijing het visum voor DPRK moeten halen (maar liefst 50 USD voor moeten betalen!). Dat is net zo een sticker als die van china.. alleen in het koreaans
die zit er nog steeds in. De losse papieren zijn er idd uitgehaald.enne.. 2x, omdat je voor het uitgaan OOK weer een stempeltje moet hebben (ben maar 1 keer geweest dus)
.edit: ik wil best dat ding es op de scanner leggen en hier posten als er interesse voor is.
Ben je daar dan met de trein gekomen en vertrokken of vliegtuig? En met welke reisorganisatie?
Ik heb mijn visum ook bij de ambassade in Beijing gehaald. Dat was een los blauw velletje waar je zelf met een potje kinderplaksel je foto op moest plakken. Daar kwam dan een stempel op te staan bij de grens op de heenreis en bij de grens op de terugreis werd het weer ingenomen.
Ik wist van tevoren dat dat zo zou gaan dus ik heb wel een foto gemaakt van mijn visum. Mijn twee reisgenoten hadden aan de (staats)gids gevraagd of er ergens een kopieerapparaat was, zodat ze een kopietje mee naar huis konden nemen. Dat mocht niet, omdat een kopie net zo veel waarde zou hebben als het origineel en dus ook bij vertrek uit het land ingenomen zou worden.
Ik was er in oktober vorig jaar, per trein op en neer vanuit Beijing. Geboekt via VNC.
Kben wel benieuwd naar een scan ja! Is het ook zo'n knullig blauw briefje?
quote:Alles behalve saai, hooguit voorspelbaar! Ik heb me in ieder geval erg vermaakt daar!
Op donderdag 15 augustus 2002 14:17 schreef Jarno het volgende:Sousse. Saai he?
.
damn ik kreeg in Slovenië en Kroatië geeneens een stempel vorige week
quote:En 2 x same here...
Op donderdag 15 augustus 2002 14:08 schreef LazySod het volgende:
3 stempels van de VS, het "afscheurstripje" van een temporary green card die erin geniet was.en dat was het wel.. resterende landen waar ik geweest ben hadden geen VISA nodig blijkbaar.,
quote:vertrokken met e.o.a. gammel russisch vliegtuig.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:26 schreef k_man het volgende:[..]
Wat raar zeg!
Ben je daar dan met de trein gekomen en vertrokken of vliegtuig? En met welke reisorganisatie?
Ik heb mijn visum ook bij de ambassade in Beijing gehaald. Dat was een los blauw velletje waar je zelf met een potje kinderplaksel je foto op moest plakken. Daar kwam dan een stempel op te staan bij de grens op de heenreis en bij de grens op de terugreis werd het weer ingenomen.
Ik wist van tevoren dat dat zo zou gaan dus ik heb wel een foto gemaakt van mijn visum. Mijn twee reisgenoten hadden aan de (staats)gids gevraagd of er ergens een kopieerapparaat was, zodat ze een kopietje mee naar huis konden nemen. Dat mocht niet, omdat een kopie net zo veel waarde zou hebben als het origineel en dus ook bij vertrek uit het land ingenomen zou worden.
Ik was er in oktober vorig jaar, per trein op en neer vanuit Beijing. Geboekt via VNC.
Kben wel benieuwd naar een scan ja! Is het ook zo'n knullig blauw briefje?
quote:Daar ben ik ook niet bang voor hoor! Ik bedoelde meer dat het een beetje saai 'staat' tussen al die China's, Korea's, etc
Op donderdag 15 augustus 2002 14:27 schreef thecrook het volgende:[..]
Alles behalve saai, hooguit voorspelbaar! Ik heb me in ieder geval erg vermaakt daar!
quote:Wel grappig ja.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:33 schreef KidPaddle het volgende:[..]
vertrokken met e.o.a. gammel russisch vliegtuig.
En ik ben met geen enkele reisorganisatie geweest.. ik ben 'uitgenodigd' om het zo maar te zeggen.
Het is idd een 'knullig' blauw briefje (heb mijn paspoort nu niet bij me, weet even niet meer precies hoe het eruit ziet). Dat plaksel klopt ook, leuk he.
grappig is dat ik aan de andere kant de Z-koreaanse stempels heb staan
Ik kijk dit weekend wel even of ik het gescanned krijg.
Maar ik geloof dat formeel iedereen 'uitgenodigd' moet worden. Als toerist word je dan 'uitgenodigd' door het (N-Koreaanse) bureau dat je reis regelt en de gidsen en vervoer levert.
quote:klopt, iedereen moet 'formeel' uitgenodigd worden.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:41 schreef k_man het volgende:[..]
Maar ik geloof dat formeel iedereen 'uitgenodigd' moet worden. Als toerist word je dan 'uitgenodigd' door het (N-Koreaanse) bureau dat je reis regelt en de gidsen en vervoer levert.
quote:Ja, het kan natuurlijk dat daarvoor andere regels gelden.
Op donderdag 15 augustus 2002 14:43 schreef KidPaddle het volgende:[..]
klopt, iedereen moet 'formeel' uitgenodigd worden.
Het was voor zakenreis, wellicht dat dat het wat duidelijker maakt
En er moet nog veel meer bij.
Geldig tot: 03-04
quote:!! kolere wat doe jij voor werk zeg?
Op donderdag 15 augustus 2002 15:00 schreef Iesie het volgende:
4x Singa(not so)pore
2x Maleisië
6x Thailand
2x Mexico
2x Laos
2x Cambodja
4x Indonesië
4x Australië (+print-sticker van visa)
2x Nieuw Zeeland
4x Egypte
2x MyanmarEn er moet nog veel meer bij.
quote:Damn, dat wil ik ook (niet alleen die stickers, maar ook echt daar geweest zijnn natuurlijk)
Op donderdag 15 augustus 2002 15:00 schreef Iesie het volgende:
4x Singa(not so)pore
2x Maleisië
6x Thailand
2x Mexico
2x Laos
2x Cambodja
4x Indonesië
4x Australië (+print-sticker van visa)
2x Nieuw Zeeland
4x Egypte
2x MyanmarEn er moet nog veel meer bij.
1999 - Jakarta aankomst & vertrek
2000 - Jakarta aankomst & vertrek
2001 - Jakarta aankomst & vertrek
2002 - Denpasar aankomst & vertrek
paspoort is van 13-04-1999
quote:Werk?????
Op donderdag 15 augustus 2002 15:04 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
!! kolere wat doe jij voor werk zeg?
quote:Jij durft
Op donderdag 15 augustus 2002 15:00 schreef Iesie onder andere het volgende:
2x Myanmar
1x Brazilië trouwens
Tjechië geen stempel van gehad
stempels: Maleisie, Cambodja (incl visum), Thailand, Laos (incl visum), Singapore en bij terugkomst Nederlands, AMS Schiphol..
quote:Dan heb je voldoende ¤¤¤ voor die LOL.
Op donderdag 15 augustus 2002 16:00 schreef Iesie het volgende:[..]
Werk?????
Dit doe ik puur voor de lol![]()
![]()
quote:Tot voor kort moest je bij zowel binnenkomst als vertrek uit Turkije een Nederlands briefje van 10 (gulden) betalen bij de douane. Hoe is dit nu, wetende dat de Euro daar een beetje 'gevoelig' ligt?
Op donderdag 15 augustus 2002 14:21 schreef Webby het volgende:
net een nieuw paspoort ... 4 turkije stempels (2x reizen dus) + 2 visa
Staan 2 stempels uit Kenya in.
4x in Griekenland geweest en 4x geen stemel gekregen.
Ik weet niet of ik er op Tenerife 1 bij krijg volgende week. Denk het haast niet.
Zal wel komen omdat Griekenland en Spanje bij de EU horen ofzo.
In mijn oude paspoort:
2x Amerika
1x Mongolie
1x China
1x HongKong
2x Rusland
6 x stempel voor Oz *waarvan 4 x Sydney 1 x Melbourne en 1 x Cairns)
2 x Nieuw Zeeland (2 x Christchurch, je krijgt jammer genoeg geen stempel als je het land verlaat)
Dat was 't wel. zodra de scanner weer is aangesloten zal ik een leuke collage scannen.
Nepal visum met stempeltjes
China visum 1 stempel
Amerika 2 stempels, New York en Houston
Costa Rica 1 stempel
en wat is het doel van dit topic
quote:iedereen jaloers maken
Op donderdag 15 augustus 2002 20:07 schreef Kimmie het volgende:
ok dan, dateert van 28 mei 2001, stempels/visa:boel stempeltjes
-USA
-Canada
-Zuid Afrika
-Zimbabwe
-Namibie
-Mozambique
quote:Schermvulling.
Op donderdag 15 augustus 2002 20:07 schreef Kimmie het volgende:
als je een nieuw paspoort ophaalt, mag je dan je oude eigenlijk houden? Ik vind het eigenlijk wel een leuk aandenken met al die stempels.
Het is van 97 en moet dit jaar een nieuwe
quote:Hier in België wel al moet je het wel vragen. Ze knippen er dan een hoekje vanaf...
Op donderdag 15 augustus 2002 20:57 schreef cptmarco het volgende:
als je een nieuw paspoort ophaalt, mag je dan je oude eigenlijk houden? Ik vind het eigenlijk wel een leuk aandenken met al die stempels.
quote:ja en nee, je kunt je paspoort terug krijgen maar dan knippen ze een grote driehoek uit je paspoort. je bent dus al je duur verzamelde stempeltjes kwijt. De grotere gemeenten willen nog wel eens met een lomp grote perforator een paar extra gaten maken.
Op donderdag 15 augustus 2002 20:57 schreef cptmarco het volgende:als je een nieuw paspoort ophaalt, mag je dan je oude eigenlijk houden? Ik vind het eigenlijk wel een leuk aandenken met al die stempels.
Maar er is een oplossing:
aangezien deze illegaal is even in een klein lettertype: Ga naar het gemeente huis en vertel ze dat je je paspoort bent verloren. Ze sturen je dan naar het politie bureau en je moet aangifte doen van vermissing. Neem de kopie (orginele kopie) mee naar het gemeente huis en vraag een nieuw paspoort aan. Hier zijn wel wat extra kosten aan verbonden. (ik geloof iets van ¤ 15,-) maar die kosten zijn het meer dan waard dacht ik zo. succes en niet zeggen dat je die tip van mij hebt
30x China + 4 pagina's visa + 4x visa extention
26x HongKong
2x Macau
8x Japan
10x Peru
4x Bolivia
1x Nicaragua
2x Iran + 1 pagina visum
2x Hongarije
2x Jordanie + 2x visum
2x Ecuador
2x Colombia
2x Syrie + visum
1x Guatemala
2x Honduras
2x Nicaragua
2x Costa Rica
2x USA
2x Cuba
2x Panama
quote:Dat je van reizen houdt wist ik al, dat had je al vaker gemeld
Op donderdag 15 augustus 2002 23:42 schreef Aernout het volgende:
Vooruit dan maar...
Paspoort uit 199730x China + 4 pagina's visa + 4x visa extention
26x HongKong
2x Macau
8x Japan
10x Peru
4x Bolivia
1x Nicaragua
2x Iran + 1 pagina visum
2x Hongarije
2x Jordanie + 2x visum
2x Ecuador
2x Colombia
2x Syrie + visum
1x Guatemala
2x Honduras
2x Nicaragua
2x Costa Rica
2x USA
2x Cuba
2x Panama
quote:Cool zoveel! Ik heb wel wat stempels in mijn paspoort maar zoveel..... dat niet hoor.
Vooruit dan maar...
26x HongKong
2x Macau
8x Japan
10x Peru
4x Bolivia
1x Nicaragua
2x Iran + 1 pagina visum
2x Hongarije
2x Jordanie + 2x visum
2x Ecuador
2x Colombia
2x Syrie + visum
1x Guatemala
2x Honduras
2x Nicaragua
2x Costa Rica
2x USA
2x Cuba
2x Panama
Mijn paspoort is uit 1998 en er staan de volgende stempels in:
-2x Thailand
-2x Singapore
-4x Australie
-2x Marokko
quote:dat van jou is echt al lang en breed verlopen!
Vooruit dan maar...
Paspoort uit 1997
* 2x Finland
* Estland
* Rusland + visum
En hopelijk komen er nog heel heel veel meer!
quote:Deze maand verloopt ie
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:18 schreef Kimmie het volgende:[..]
dat van jou is echt al lang en breed verlopen!
quote:Finland? Ik ben daar al tig keer geweest en nog nooit een stempel gekregen.
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:23 schreef Febris het volgende:
Mijn paspoort van januari 2002* 2x Finland
* Estland
* Rusland + visumEn hopelijk komen er nog heel heel veel meer!
En eindelijk iemand die ook in Estland geweest is. Wat vond je ervan?
quote:wwwwwwwwwwwwwooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwww
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:28 schreef Aernout het volgende:[..]
Deze maand verloopt ie
quote:Paspoorten zijn 5 jaar geldig hoor. En 1997 + 5 = .... juist, dat kan je zelf uitrekenen
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:18 schreef Kimmie het volgende:[..]
dat van jou is echt al lang en breed verlopen!
Mijn paspoort is ook uit 1997 en is nog tot bijna het eind van het jaar geldig.
1 visum voor USA
stempels:
Dominicaanse Republiek
Mexico
Curacao
Aruba
Isla Margaritha
Cuba
quote:Sinds wanneer wordt er in Israel gestempeld? (in paspoort ipv een los inlegvel)
Op zaterdag 17 augustus 2002 14:57 schreef sabyne het volgende:
Israel
quote:Ik had ook een stempel van Israel in mijn vorige paspoort hoor. Mijn werkvisum was wel een los velletje.
Op zaterdag 17 augustus 2002 15:01 schreef Aernout het volgende:[..]
Sinds wanneer wordt er in Israel gestempeld? (in paspoort ipv een los inlegvel)
Of heb je er gewerkt/ langer dan 3 maanden verbleven?
quote:Wat een enorme lijst en bezoekaantallen
Vooruit dan maar...
26x HongKong
quote:Ik ben vanuit Rusland en Estland Finland binnengekomen, vandaar de paspoortcontrole en vandaar dat ik na een beetje zeuren een stempel kreeg.
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:11 schreef Halinalle het volgende:[..]
Finland? Ik ben daar al tig keer geweest en nog nooit een stempel gekregen.
En eindelijk iemand die ook in Estland geweest is. Wat vond je ervan?
Ik ben alleen in Talinn geweest en daar heb ik het heel erg naar mijn zin gehad. Ik had nooit verwacht dat oud Talinn zo ontzettend mooi zou zijn! Echt geweldige stad!
Jammer dat het "nieuwe" Talinn niet zo geweldig was, maarja...
- Schiphol
- Heraklion
- Rotterdam (2x)
- Schmilka
- Hoek van Holland
- Nieuw Zeeland
- Thailand (2x, waarvan er eentje geldig is tot en met 30 februari 2001!!!! )
- Australie
- Hong Kong
- Cambodja
Ik ben zelf vooral trots op Hoek van Holland, Rotterdam en Schiphol, want daar moet je echt flink voor zeuren!
Nog even een tip als je een nieuw paspoort moet halen: ik heb vooral heel lief staan lachen tegen de persoon achter de balie met de vraag of ze er alsjeblieft maar een klein stukje uit wilde knippen omdat er nogal wat visa en stempels in stonden die ik toch wel heel graag wilde houden! En er is dus ook een heel beschaafd hoekje uitgeknipt en allle visa/stempels zijn redelijk intact gebleven!
quote:de legale manier dus, alleen kan ik zo lief lachen als ik wil hier op het gemeentehuis maar die sjaggies achter die ballie doen dan perfect hun best om die driehoek zo groot mogelijk te maken. Dus ik heb voor de minder legale manier gekozen die ik op de vorige pagina beschreven heb.
Op zondag 25 augustus 2002 15:17 schreef Liejannuh het volgende:Nog even een tip als je een nieuw paspoort moet halen: ik heb vooral heel lief staan lachen tegen de persoon achter de balie met de vraag of ze er alsjeblieft maar een klein stukje uit wilde knippen omdat er nogal wat visa en stempels in stonden die ik toch wel heel graag wilde houden! En er is dus ook een heel beschaafd hoekje uitgeknipt en allle visa/stempels zijn redelijk intact gebleven!
quote:Ik doe altijd gewoon aangifte van vermissing. Dan krijg je een politieverklaring en die lever je dan in ipv je paspoort. Zo kan ik m'n paspoorten ongeschonden bewaren. (wel illegaal, maar ja...
Op zondag 25 augustus 2002 15:17 schreef Liejannuh het volgende:
Nog even een tip als je een nieuw paspoort moet halen: ik heb vooral heel lief staan lachen tegen de persoon achter de balie met de vraag of ze er alsjeblieft maar een klein stukje uit wilde knippen omdat er nogal wat visa en stempels in stonden die ik toch wel heel graag wilde houden! En er is dus ook een heel beschaafd hoekje uitgeknipt en allle visa/stempels zijn redelijk intact gebleven!
btw: ik heb nu net een nieuw maagdelijk paspoort gehaald (uitgevende instantie: Ambassadeur te Brussel ). Dat is wel cool. Verder vind ik die nieuwe paspoorten vreselijk druk en lelijk
quote:ik was één van de eersten in de gemeente die dat ding had en gelijk de week erop naar het buitenland. Veel van die doanier typetjes hadden het nog niet eens gezien en beschouwde het toch wel als het meest veilige paspoort wat er is. Vooral die indruk als je het paspoort in het licht houdt kreeg veel vreemde blikken.
Op zondag 25 augustus 2002 17:24 schreef Aernout het volgende:[..]
btw: ik heb nu net een nieuw maagdelijk paspoort gehaald (uitgevende instantie: Ambassadeur te Brussel
). Dat is wel cool. Verder vind ik die nieuwe paspoorten vreselijk druk en lelijk
De Nieuw Zeelandse Douaniër haalde zelfs zijn collega's erbij om ze te wijzen op het Nieuwe Nederlandse paspoort.
een van de Oostenrijkse douane en een van de Hongaarse.
Vorig jaar 30 juni er in gezet.
Die 2 zijn van de heenweg. Op de terugweg was de douane druk met het de trein uitwerken van 2 criminelen die de Hongaarse politie niet op konden pakken, maar Oostenrijk ook niet in mochten Was erg vaag allemaal, cool om te zien, maar het resultaat was dat wij geen stempels meer kregen
ik heb trouwens mijn gallery uitgebreid:
http://www.pbase.com/marcof/dprk
quote:He, leuk! Ziet er wel een stuk professioneler uit dan zo'n blauw briefje!
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:40 schreef KidPaddle het volgende:
een beetje laat, maar voor kman: foto/scan van noord korea visum in paspoort.
[afbeelding]ik heb trouwens mijn gallery uitgebreid:
http://www.pbase.com/marcof/dprk
Wil volgend jaar naar de VAE dus k moet zorgen dat er maar geen Israelische stempels in komen!
4 x Turkije. ( 2 stempels kreeg ik toen ik een dagje naar Griekenland ging. )
Visum Turkije.
1 x Mexico.
quote:Wilde je naar Israel dan nu?
Op woensdag 9 oktober 2002 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Pas een nieuw paspoort. Staat alleen Tunesië en Libië in.Wil volgend jaar naar de VAE dus k moet zorgen dat er maar geen Israelische stempels in komen!
Van Verenigde Staten slechts 1.... ik schijn het land nooit verlaten te hebben...?!
(kwam ik ook pas van de week achter)
quote:Kom je Israel binnen als je er stempels van Tunesië en Libië in hebt staan dan?
Op woensdag 9 oktober 2002 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Pas een nieuw paspoort. Staat alleen Tunesië en Libië in.Wil volgend jaar naar de VAE dus k moet zorgen dat er maar geen Israelische stempels in komen!
eentje van Turkije, Egypte, Marroko,
en binnenkort weer 1 van Aus (zal wel eerst m'n bekeuringen van vorige keer moeten betalen denk ik)
2 maanden lekker surfen daar.......mmmmm
quote:Ja, Israel laat iedereen binnen.
Op dinsdag 15 oktober 2002 13:57 schreef freako het volgende:[..]
Kom je Israel binnen als je er stempels van Tunesië en Libië in hebt staan dan?
quote:Je kunt je oude paspoort ook terugkrijgen nadat ze het onbruikbaar hebben gemaakt.
Op woensdag 16 oktober 2002 09:11 schreef bassieVL het volgende:
ik ben mijn stempels allemaal kwijt... ik heb net een nieuw paspoort gekregen
Score wat betreft stempels:
Canada 2
USA 2 (en vastgeniet restant van zo'n groen afscheurstrookje)
Gambia 3
Senegal 1
Egypte 2 (en 2 zegels)
De stand is nu:
een stempel van de Verenigde Staten
een Russisch visum, plus een aankomst- en een vertrekstempel
drie Letlandse stempels (tweemaal aankomst en eenmaal vertrek)
een Chinees double-entry visum, plus twee aankomst- en twee vertrekstempels
twee Marokkaanse stempels (aankomst en vertrek)
een stempel van Litouwen
twee stempels van Estland (aankomst en vertrek)
Paspoort uit juli 2001.
2x Cuba
2 x Swaziland
2 x Lesotho
2 zegels van Zuid-Afrika
5 x binnenkomststempel Zuid-Afrika
5 x vertrekstempel Zuid-Afrika
2 x binnenkomststempel Botswana
2 x vertrekstempel Botswana
2 x binnenkomststempel Namibië
2 x vertrekstempel Namibië
2 x Zimbabwe (in en uit)
2 x Zambia (in en uit)
Paspoort is van 1999. (Best veel eigenlijk, hij is een heel eind vol!)
quote:Hé, daar ben ik wel geweest maar niet bestempeld.
Op dinsdag 2 september 2003 10:45 schreef Joef het volgende:
2x Cuba
en dan heb ik nog een "fries paspoort" maar daar komen geen stempeltjes in
quote:Ik wel dus. :-) Stelt niet veel voor hoor, kleine ministempels, maar toch... In bij Holguin en uit in Varadero.
Op dinsdag 2 september 2003 14:06 schreef k_man het volgende:[..]
Hé, daar ben ik wel geweest maar niet bestempeld.
- China 1x multiple entry visum + 1x entry + 1x exit
- Hongkong 1x entry + 1x exit
- Z. Korea 1x entry + 1x exit
- Taiwan 3x entry + 2x exit
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 04-09-2003 17:04]
Dat zegt hier (TRV) niets hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2005 21:11 schreef 700MB het volgende:
Hm, het topic is ook van eind 2002 zie ik.
ook in Amsterdam?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:40 schreef k_man het volgende:
Je kunt er altijd vriendelijk om vragen natuurlijk.
dat had ik dus eerder moeten wetenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:40 schreef k_man het volgende:
Je kunt er altijd vriendelijk om vragen natuurlijk.
Hmpf, ik twee van Servië, maar die stempels zijn versleten ofzo, je kunt eigenlijk niet eens zien in welk schrift ze zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2003 14:18 schreef freako het volgende:
Ik heb er nu 2 stempels van Bulgarije erin staan. Dat Cyrillische schrift maakt het wel een stuk mooier..
Zeer netjes. Maak eens een scan.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:08 schreef innovative het volgende:
Paspoort van 2003
2 x VS
1 x Nieuw Zeeland
1 x Dominicaanse republiek
1 x Ecuador
Vink best netjes voor iemand van net 20 en een paspoort van 1,5 jaar oud...
Ni hai gaoxing ma ?quote:
Mooi lijstje. Allemaal vakantie of voor het werk?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:41 schreef SeLang het volgende:
Okee, we gaan dus pimpen
Peru 10x
China 30x + 4x visum + 4x visum extention
Macao 2x
Hongkong 28x
Bolivia 4x
Nicaragua 2x
Japan 8x
Iran 4x + visum
Jordanie 3x + 2x visum
Ecuador 2x
Colombia 2x
Syrie 2x + visum
Honduras 2x
Guatemala 1x
USA 2x
Costa Rica 2x
Cuba 2x
Panama 2x
Yup, en ik kom er niet zo heel vaak vanaf. Mijn stempels:quote:
Dat kan volgens mij niet. Je kunt als je een nieuw paspoort haalt wel een extra dikke halen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
Bestaat er trouwens de mogelijkheid om pagina;s in je paspoort erbij te krijgen, of zijn de kosten zo hoog dat je beter een nieuw kunt kopen?
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet. Je kunt als je een nieuw paspoort haalt wel een extra dikke halen.
Voor extra pagina's zou je paspoort uit elkaar gehaald mogen worden. En als de douane ziet dat jouw paspoort niet origineel is heb je een behoorlijk probleem!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:05 schreef ozzietukker het volgende:
Ik dacht trouwens dat het te regelen moest zijn, extra pagina;s in een paspoort erbij... anders heb ik echt een probleem.. Ik vind het zonde nu al een nieuwe te kopen, hij is nog 2 jaar geldig
Je kunt een zgn. zakenpaspoort aanvragen (= dubbel aantal pagina's). Deze is speciaal voor mensen die veel reizen en veel stempeltjes krijgen...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]En kan ik dat dan gewoon van te voren aangeven dan? Van de 34 pagina's die ik nu heb zijn mij te weinig.... doet u er maar een paar meer
(Het zou trouwens helpen als Thailand het stempelsysteem zou afschaffen
)
Ik dacht trouwens dat het te regelen moest zijn, extra pagina;s in een paspoort erbij... anders heb ik echt een probleem.. Ik vind het zonde nu al een nieuwe te kopen, hij is nog 2 jaar geldig
Je paspoortnummer begint dan ook met een Z...heel vreemd om voor 't eerst te zienquote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:19 schreef latoetatoe het volgende:
[..]
Je kunt een zgn. zakenpaspoort aanvragen (= dubbel aantal pagina's). Deze is speciaal voor mensen die veel reizen en veel stempeltjes krijgen...
Als je naar Cambodia gaat krijg je een stickervisum in je pp en die beslaat een hele pagina...daarnaast ook nog entry en exit stamps...zou toch maar nieuwe pagina's halen of een compleet nieuw pp.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:05 schreef ozzietukker het volgende:En ik maar zoeken waar romenie ligt.. ik ken wel roemenië....
Binnenkort (mei) komen in mijn paspoort naast de 'gewone' Thaise stempels ook nog Macau, en China bij
Bestaat er trouwens de mogelijkheid om pagina;s in je paspoort erbij te krijgen, of zijn de kosten zo hoog dat je beter een nieuw kunt kopen? Ik heb nu nl nog 2 pagina;s helemaal vrij, maar in mei worden dat dus sowieso 1 minder en zijn er nog 3 helemaal lege vlakken open... en ik moet in september naast Thailand naar Cambodja dus dat kost mij sowieso ook weer 1 pagina... dan heb ik nog 1 a 2 pagia;s over.... das niet bijster veel
quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:50 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je naar Cambodia gaat krijg je een stickervisum in je pp en die beslaat een hele pagina...daarnaast ook nog entry en exit stamps...zou toch maar nieuwe pagina's halen of een compleet nieuw pp.
Ach, de immigration officer uit Loas stempelde gewoon waar mijn kroost haar plaats zou moeten vinden. Ik heb nu dus twee kinderen in mijn paspoort staan: Lao PDR Immigration Vientiane Airport en Lao PDR Houaixay Immigration.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ja ik weet dat je er zo'n stickerinlegvisum krijgt. (daar er nu al een inzit) maar, goed vindt het zo mooi al die stempels, vooral als de douaniers moeten zoeken waar de inreisstempel zit..
Op de pagina na je foto is ook nog een lege pagina
Wij zaten bij elkaar in het vliegtuig???quote:Op maandag 14 maart 2005 22:42 schreef Sjoewe het volgende:
Eindelijk een stempel (goed van de zomer al) :
[afbeelding]![]()
Als je dezelfde stempel hebt wel jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:48 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Wij zaten bij elkaar in het vliegtuig???
Ik heb een updatequote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:29 schreef Eggos het volgende:
ik heb de volgende:
1 turkije
1 nieuw zeeland
3 USA (2 van LA en 1 van NY)
Helaas kreeg ik er niet eentje van Frans Polynesie toen ik daar was, beetje jammer!
wist je niet dat je een visum van 100 euro voor Duitsland nodig hebt?quote:
Wat voor werk doe je dan? Zo vaak op vakantie gaan kan immers niemand (geld enzo, verlof etc.).quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:26 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
In de laatste 3 jaar in totaal 47 stempels en stickers verzameld![]()
Eigen bedrijf ( Ebay )quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan? Zo vaak op vakantie gaan kan immers niemand (geld enzo, verlof etc.).
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef Locusta het volgende:
Oef.... even denken....
Ik heb mijn oude paspoort niet meer, die mocht ik niet houden!! ("Nee mevrouw, dat doen we niet")*grom* Ik was zo trots op al mijn verzamelde stempeltjes
![]()
dat hoef je niet te accepteren. Ze kunnen een gat in je paspoort knippen en dan mag je hem meenemen. Ik zou ddan mn nieuwe paspoort lekker laten liggen als ik het niet direct nodig zou hebben en mn beklag indienen. Bij mij knipten ze er niet eens gaten in en kon ik het ongeschonden meenemen. Als ze echt moeilijk gaan doen kun je altijd nog je pspoort als vermist opogeven. Ga gewoon naar de politie en zeg dat je het kwijt bent. Dan maken ze een rapport op en met dat rapport kun je ook je niewe PP ophalen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef Locusta het volgende:
Oef.... even denken....
Ik heb mijn oude paspoort niet meer, die mocht ik niet houden!! ("Nee mevrouw, dat doen we niet")*grom* Ik was zo trots op al mijn verzamelde stempeltjes
![]()
Uit het blote bolleke:
* Verenigde Arabische Emiraten
* Oman
* Jordanie
* Egypte
* Maleisie
* Thailand
* Singapore
Naja, toen moest ik afgelopen jaar dus een nieuwe halen en zeg maar*dag* tegen alle stempels en visa, wat met mijn nieuwe paspoort ben ik alleen nog maar naar Engeland en Italie (2x) geweest
![]()
Die heb ik dus niet. Al ben ik er wel meerdere keren geweest.quote:Op maandag 2 januari 2006 10:33 schreef Lucille het volgende:
Mijn nieuwe paspoort heeft nu een stempeltje van Mitad del Mundo, het midden van de wereld. Ofwel de evenaar in Ecuador.
Het stempeltje is te halen bij de via GPS berekende plek, deze dus:quote:Op maandag 2 januari 2006 10:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die heb ik dus niet. Al ben ik er wel meerdere keren geweest.
Als ik het met goed herinner moet je dan ook een aardige boete betalen (je paspoort blijft eigendom van het Koninkrijk der Nederlanden, bladiebla...).quote:Op zaterdag 31 december 2005 09:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ze echt moeilijk gaan doen kun je altijd nog je pspoort als vermist opogeven. Ga gewoon naar de politie en zeg dat je het kwijt bent. Dan maken ze een rapport op en met dat rapport kun je ook je niewe PP ophalen.
Daar is nu bijgekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:20 schreef Blik het volgende:
stempel van canda, en aantal stempels van amerika,
Waarom zou je in hemelsnaam EERST naar het stadhuis gaan om te zeggen dat je paspoort kwijt is?quote:Op donderdag 15 augustus 2002 23:11 schreef Gumtree het volgende:
Na vijf jaar zal hij wel een nieuw paspoort hebben ondertussenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:04 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam EERST naar het stadhuis gaan om te zeggen dat je paspoort kwijt is?
Ga dan gelijk naar het politiebureau voor de aangifte. Dat scheelt je al gauw een half uur tot een uur.
Kun je daar stempels voor krijgen in je paspoort?quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:15 schreef Thetallguy het volgende:
in mn oude paspoort nog 6 Amerikaanse (3x in 3x uit) en 1 of 2 Canadese, en een stuk of 10 stempels van Amerikaanse Nationale parken
Je kan een National Parks Passport kopen en die in elk park stempelen , of ze natuurlijk gewoon zelf in je iegen paspoort zettenquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je daar stempels voor krijgen in je paspoort?
als ik dat had gedaan was mijn paspoort zo ongeveer wel vol geweest
En sinds vorig aar oktober de volgende stempels (en visa's) erbij:quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef Locusta het volgende:
Oef.... even denken....
![]()
Uit het blote bolleke:
* Verenigde Arabische Emiraten
* Oman
* Jordanie
* Egypte
* Maleisie
* Thailand
* Singapore
Naja, toen moest ik afgelopen jaar dus een nieuwe halen en zeg maar*dag* tegen alle stempels en visa, wat met mijn nieuwe paspoort ben ik alleen nog maar naar Engeland en Italie (2x) geweest
![]()
Ja, die is mooi, die heb ik ook! Ik heb ook nog een beer van toen ik de Yukon binnen ging.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:12 schreef tevebe het volgende:
Ik heb er alleen maar Canada en VS instaan. Die van de VS vind ik zelf wel heel vet..
[ afbeelding ]
Die krijg je als je de grens oversteekt bij Dawson City richting Alaska. Ohja ik heb de rechtse
Die van Vietnam en Cambodja ook:quote:Op maandag 22 oktober 2007 07:51 schreef knuppelhout het volgende:
het sticker visum van tanzania is erg mooi.
[ afbeelding ]
Dat is een oude (of niet in Nederland gehaald?). Hij is nu ook erg mooi, maar met een pasfoto en een hologram met een giraffe.quote:Op maandag 22 oktober 2007 07:51 schreef knuppelhout het volgende:
het sticker visum van tanzania is erg mooi.
[ afbeelding ]
Regel een niet EU pas en kom daarmee Nederland binnen, dan krijg jij er een, als je binnenkomtquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:36 schreef guapo het volgende:
Niemand een stempel van Nederland in je Nederlandse paspoort?
Jazekers!quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:36 schreef guapo het volgende:
Niemand een stempel van Nederland in je Nederlandse paspoort?
Dat is ondertussen m'n oude paspoort, daar kwam nog 1x USA bijquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:36 schreef Remqo het volgende:
Mij paspoort is tot maart 2009 geldig.
Ik heb:
2 stempels uit USA
1 stempel uiit Canada
Visum + aankomst- en vertrekstempels uit China
Huh ja, is die nog niet verlopen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:42 schreef Intenso het volgende:
2x turkije + visums
7x tjechie
7x slowakije
7x hongarije
7x roemenie
5x bulgarije
2x moldavia
2x polen
2x ukraine
1x egypte
zijn dus al oude stempels want niet overal meer krijg je ze.
nieuwe op pagina 9: Per schip aankomststempel Kalaallit Nunaatquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:55 schreef ETA het volgende:
pagina
1. Egypte entry&visum sticker
2. Egypte exit + USA entry
3. Hongkong entry&&visum&exit + Peru entry + officieuze Machu Picchu stempel
4. Taiwan visum sticker&entry&exit
5. Peru exit + officieuze Amazone stempel
6. 2x Brazilie entry + 1x exit
7. 1x exit Brazilie + Argentinie entry&exit
8. Argentinie entry&exit + officieuze Antarctica
9.
10.
11.