abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:05:42 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_25477157
En ik maar zoeken waar romenie ligt.. ik ken wel roemenië....
Binnenkort (mei) komen in mijn paspoort naast de 'gewone' Thaise stempels ook nog Macau, en China bij

Bestaat er trouwens de mogelijkheid om pagina;s in je paspoort erbij te krijgen, of zijn de kosten zo hoog dat je beter een nieuw kunt kopen? Ik heb nu nl nog 2 pagina;s helemaal vrij, maar in mei worden dat dus sowieso 1 minder en zijn er nog 3 helemaal lege vlakken open... en ik moet in september naast Thailand naar Cambodja dus dat kost mij sowieso ook weer 1 pagina... dan heb ik nog 1 a 2 pagia;s over.... das niet bijster veel
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_25478716
*paspoort pakt*
(2 jaar oud)

Visums:
Rusland 3x
China 1x

Stempels:
Verenige Arabische emiraten (aankomst en vertrek)
Verenigde Staten (aankomst)
Maleisie: (aankomst en vertrek)

Als van alle overige landen (europa) waar ik ben geweest ook een stempel voor nodig was, was die zeker bijna vol
pi_25480556
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
Bestaat er trouwens de mogelijkheid om pagina;s in je paspoort erbij te krijgen, of zijn de kosten zo hoog dat je beter een nieuw kunt kopen?
Dat kan volgens mij niet. Je kunt als je een nieuw paspoort haalt wel een extra dikke halen.
pi_25480896
Alleen 1 stempel van Hongarije
  vrijdag 11 maart 2005 @ 22:43:39 #155
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_25481049
Mijn stempels van checkpoint A, B en C om de DDR in en uit te komen zijn toch wel de stoerste.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_25481218
Australie
Nieuw-Zeeland
Hong Kong

Hopelijk komen er nog veel bij.
Experimenting technological differences
  zaterdag 12 maart 2005 @ 09:05:30 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_25485844
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 22:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij niet. Je kunt als je een nieuw paspoort haalt wel een extra dikke halen.
En kan ik dat dan gewoon van te voren aangeven dan? Van de 34 pagina's die ik nu heb zijn mij te weinig.... doet u er maar een paar meer (Het zou trouwens helpen als Thailand het stempelsysteem zou afschaffen )

Ik dacht trouwens dat het te regelen moest zijn, extra pagina;s in een paspoort erbij... anders heb ik echt een probleem.. Ik vind het zonde nu al een nieuwe te kopen, hij is nog 2 jaar geldig
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_25488816
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 09:05 schreef ozzietukker het volgende:
Ik dacht trouwens dat het te regelen moest zijn, extra pagina;s in een paspoort erbij... anders heb ik echt een probleem.. Ik vind het zonde nu al een nieuwe te kopen, hij is nog 2 jaar geldig
Voor extra pagina's zou je paspoort uit elkaar gehaald mogen worden. En als de douane ziet dat jouw paspoort niet origineel is heb je een behoorlijk probleem!
  maandag 14 maart 2005 @ 22:42:46 #159
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25514242
Eindelijk een stempel (goed van de zomer al) :

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:43:52 #160
8474 Porto
Fok it..!
pi_25517792
Ik heb een hele foute erbij... ben via Jordanie (Jordan Valley Border Crossing) naar Israel gegaan.. Nou heb ik op de heenweg geen stempels gekregen (aangezien ik geen Israel stempels wil in me passport) Jordan uit ging goed, Israel in ging goed, Israel uit een week later ging ook goed.. alleen Jordanie weer in kreeg ik me stempel (douane verstond me niet!!) dus nu heb ik een entry stempel van Jordanie (Jordan Valley Border Crossing) elke mongool weet dus waar ik geweest ben.. alles voor niets en het is nog vreemd ook want ik heb nu dus (1x entry amman stempel, 1x exit amman, en 1x jordan valley entry) dus het lijkt alsof ik officieel het land niet eens uit ben geweest
Moet nu dus waarschijnlijk om problemen te voorkomen met losse papiertjes gaan rondlopen waar me overige stempels op staan en de meeste moslim landen kan ik zoizo vergeten tot ik een nieuw paspoort heb.
pi_25517999
Hmmm, eens even kijken. Paspoort is van 2003.

Ik tel stempel in en stempel uit als 1.

1 x nieuw zeeland
7 x maleisie
5 x thailand
2 x indonesie + visa
1 x singapore
1 x cambodja + visum
1 x laos visum
6 x filippijnen (nog geen stempel uit want ik zit er nog )
wat een drama toch....
pi_25518874
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 09:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En kan ik dat dan gewoon van te voren aangeven dan? Van de 34 pagina's die ik nu heb zijn mij te weinig.... doet u er maar een paar meer (Het zou trouwens helpen als Thailand het stempelsysteem zou afschaffen )

Je kunt een zgn. zakenpaspoort aanvragen (= dubbel aantal pagina's). Deze is speciaal voor mensen die veel reizen en veel stempeltjes krijgen...
pi_25521177
Mijn oude paspoort (nu mooi met grote gaten erin) is van 1998 - 2003
en bevat 4x Zuid-Afrika

Mijn nieuwe heeft nog niets...
  dinsdag 15 maart 2005 @ 18:37:03 #164
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_25524076
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 11:19 schreef latoetatoe het volgende:

[..]

Je kunt een zgn. zakenpaspoort aanvragen (= dubbel aantal pagina's). Deze is speciaal voor mensen die veel reizen en veel stempeltjes krijgen...
Je paspoortnummer begint dan ook met een Z...heel vreemd om voor 't eerst te zien
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 16 maart 2005 @ 13:26:48 #165
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25530550
Ik vond het jammer om mijn oude paspoort weg te doen. Heb het wel thuis nog nu (met gaten, heeft de mevrouw van de gemeente netjes om de stempels heen gedaan). Uiteindelijk zat erin:
- Nicaragua (1x in)
- Venezuela (1x in, 1x uit)
- VS (4x in)
- Turkije (mooie plakker )
- Kroatië (1x in)
- Roemenië (1x in, 1x uit)
- Peru (3x in, 3x uit)
- Bolivia (1x in, 1x uit)
- Brazilië (1x in, 1x uit)
- Uruguay (1x in, 1x uit)
- Argentinië (2x in, 2x uit)
- Chili (1x in, 1x uit)
- Zuid-Afrika (grote plakker en 2x in, 2x uit)
- Swaziland (1x in, 1x uit)

Wel raar dat sommige landen je alleen ín stempelen en niet als je weer weggaat...

Mijn nieuwe pas is nog bijna maagdelijk. Alleen 2 Egypte-postzegeltjes...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:51:46 #166
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_25533003
  • Burkina Faso
  • Turkije
  • Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
    pi_25537378
    Oostenrijk, Zwitserland (toen ik nog als tourguide werkte moest ik soms ook mijn paspoort laten stempelen, vandaar), Mexico (keer of 6), Guatemala (keer of 6), Belize 3 x, Nicaragua, Honduras 2 x, Costa Rica 1x en binnenkort Turkije
    pi_25584726
    4x Hongarije
    2x visum voor Servie +Stempels
    2x Servie (zonder visum)
    4x Bosnie
    2x Republika srpska (goeie ouwe, wacht maar 8-9 uur in de rij, grens)
    2x Slovenie
    2x Kroatie
    + 2 onleesbare

Komen overigens op korte termijn Egypte, en VS bij
    pi_25640640
    Kaapverdie
    Verenigde staten
    Daar komt hopelijk nog aardig wat bij
      maandag 21 maart 2005 @ 18:32:30 #170
    60922 Big_Boss_Man
    Subtiel labiel
    pi_25640829
    Dertienduizend keer België
    719 keer Duitsland
    7 keer Oostenrijk
    Dertien duizend ende zevenhonderd negen en twintig keer Huiland

feest
    pi_25648708
    paspoort 11 januari 2005

Zuid afrika (1in 2xuit, passport gejat dus in staat er niet meer)
    Swaziland (1xin 1xuit)
    Mozambique (bonus stempel alleen op grens in koshibay geweest)
    China komt vrijdag
    pi_25703540
    quote:
    Op vrijdag 11 maart 2005 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
    En ik maar zoeken waar romenie ligt.. ik ken wel roemenië....
    Binnenkort (mei) komen in mijn paspoort naast de 'gewone' Thaise stempels ook nog Macau, en China bij

Bestaat er trouwens de mogelijkheid om pagina;s in je paspoort erbij te krijgen, of zijn de kosten zo hoog dat je beter een nieuw kunt kopen? Ik heb nu nl nog 2 pagina;s helemaal vrij, maar in mei worden dat dus sowieso 1 minder en zijn er nog 3 helemaal lege vlakken open... en ik moet in september naast Thailand naar Cambodja dus dat kost mij sowieso ook weer 1 pagina... dan heb ik nog 1 a 2 pagia;s over.... das niet bijster veel
    Als je naar Cambodia gaat krijg je een stickervisum in je pp en die beslaat een hele pagina...daarnaast ook nog entry en exit stamps...zou toch maar nieuwe pagina's halen of een compleet nieuw pp.
    The things you own, end up owning you - Tyler Durden
      donderdag 24 maart 2005 @ 12:49:27 #173
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_25704531
    quote:
    Op donderdag 24 maart 2005 11:50 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Als je naar Cambodia gaat krijg je een stickervisum in je pp en die beslaat een hele pagina...daarnaast ook nog entry en exit stamps...zou toch maar nieuwe pagina's halen of een compleet nieuw pp.
    Ja ik weet dat je er zo'n stickerinlegvisum krijgt. (daar er nu al een inzit) maar, goed vindt het zo mooi al die stempels, vooral als de douaniers moeten zoeken waar de inreisstempel zit..

Op de pagina na je foto is ook nog een lege pagina
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_31746586
    quote:
    Op donderdag 24 maart 2005 12:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja ik weet dat je er zo'n stickerinlegvisum krijgt. (daar er nu al een inzit) maar, goed vindt het zo mooi al die stempels, vooral als de douaniers moeten zoeken waar de inreisstempel zit..

Op de pagina na je foto is ook nog een lege pagina
    Ach, de immigration officer uit Loas stempelde gewoon waar mijn kroost haar plaats zou moeten vinden. Ik heb nu dus twee kinderen in mijn paspoort staan: Lao PDR Immigration Vientiane Airport en Lao PDR Houaixay Immigration.

Verder:
    Myanmar (een heus poezieplaatje)
    Vietnam
    Cambodja
    Thailand visum met diverse in- en uitreisstempeltjes
    Laos (met een soort hologram in het plakplaatje)
    India
    USA 2x
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:48:53 #175
    50237 dribbel79
    My username for over a decade
    pi_31747653
    quote:
    Op maandag 14 maart 2005 22:42 schreef Sjoewe het volgende:
    Eindelijk een stempel (goed van de zomer al) :
    [afbeelding]

Wij zaten bij elkaar in het vliegtuig???
    "Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:50:42 #176
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_31748863
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 09:48 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Wij zaten bij elkaar in het vliegtuig???
    Als je dezelfde stempel hebt wel ja
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_31752770
    Sinds 2003 en 1 stempel bij binnenkomst in de VS.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_31761269
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 18:29 schreef Eggos het volgende:
    ik heb de volgende:

1 turkije
    1 nieuw zeeland
    3 USA (2 van LA en 1 van NY)

Helaas kreeg ik er niet eentje van Frans Polynesie toen ik daar was, beetje jammer!
    Ik heb een update

1 keer Mexico is erbij gekomen
    pi_31771543
    Duitsland 4x (Frankfurt/O trein 2x, Frankfurt/O auto 1x, Waldhaus auto 1x)
    Hongarije 2x (Budapest trein 2x)
    Oostenrijk 2x (Nickelsdorf trein 2x)
    Polen 10x (Kunowice trein 9x, Swiecko auto 1x)
    Tsjechie 1x (Rozvadov auto 1x)

Paspoort van April 2002
    pi_31774648
    Stempels van Duitsland?
      zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:38:02 #181
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_31774656
    In mijn eigen paspoort alleen van de VS.
    Staan ook nog twee stempels van Turkije van mij in mijn moeders paspoort
    Whatever I want.
    pi_31775170
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 09:36 schreef k_man het volgende:
    Stempels van Duitsland?
    wist je niet dat je een visum van 100 euro voor Duitsland nodig hebt?

Frankfurt an der Oder noemen ze niet voor niks klein Delhi

nee dat begrijp ik ook niet, als het nou voormalig oost Duitsland was....
    pi_31788874
    Inderdaad, van Duitsland.

De keer dat ik terug kwam uit Boedapest (verklaring voor 2x Oostenrijk en 2x Hongarije) hadden we een grenscontrole in Vaals. De Koninklijke Marechausse kwam kijken of de inzittenden van de bus hun identificatiebewijs bij hadden (wat niet bij iedereen zo was). Ik was even niet ad rem genoeg om een stempel te vragen, maar ik geloof ook niet dat de heren een stempel hadden.

In Venlo heb je nog een leuke grens gimmick. Bij het Keulse Plein heb je precies op de grens een fietspadmarkering die tussen de Duits/Nederlandse grensposten en de snelweg doorloopt. Ik kwam er vorige week langsgefietst.
    pi_31806904
    Hoe kom je dan aan die Duitse stempels?
    pi_31806968
    Kun je gewoon om vragen!
    Ik heb er deze vakantie Poolse, Slowaakse en Tsjechische stempels bij gekregen.
    Had er ooit zelfs eentje van Hoek van Holland!
      zondag 30 oktober 2005 @ 13:29:36 #186
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_31807121
    Kan je ook vragen om een stempel van het land waar je binnenkomt als je met het vliegtuig gaat binnen de EU?
    pi_31807581
    Als je iemand tegen komt die een stempel kan zetten, dan kan het vast geregeld worden.
    Enige nadeel is dat het vaak hele saaie stempels zijn.
      zondag 30 oktober 2005 @ 14:17:38 #188
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_31808525
    Ik vlieg namelijk eind van het jaar naar New York via Kopenhagen. En ik ben dan wel benieuwd naar een stempel van Kopenhagen. Enige stempel die er nu in staat is van San Francisco die ook nog eens onduidelijk is.
    pi_31808576
    Mijne is van juni 2005 en er staan geen stempels in.
    pi_31813880
    Uhmmm...

In mijn paspoort staan Maleisië en Indonesië
    Oké doei.
    pi_31814046
    Afgiftedatum: juli 2003
    1 × Curacao (jul. '03)
    1 × USA (jul. '05)
    pi_31827772
    Mijn paspoort is nu te nieuw, ik ben er alleen nog maar mee binnen de EU geweest. Mijn vorige paspoort was wel leuk veel stempels:
    - Marokko, aankomst en vertrek
    - Singapore, aankomst en vertrek
    - Australie, 2 keer aankomst en 2 keer vertrek
    - Thailand, aankomst en vertrek
    - Maleisie, aankomst en vertrek

In het paspoort van daarvoor heb ik een werkvisum van Israel en stempels van Israel bij aankomst en vertrek
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_31839091
    Huidige paspoort (van 2004):
    - Thailand, aankomst/ vertrek (2004)
    Ook 'n ochtendje in Myanmar/Birma geweest, maar daar heb ik geen stempel van
    - Zuid Afrika, aankomst/ vertrek (2005)
    - Namibië, aankomst/ vertrek (2005)
    - Botswana, aankomst/ vertrek (2005)
    - Zimbabwe, aankomst/ vertrek (2005)

Vorig paspoort (uit '99):
    - Zwitserland (of kreeg ik daar geen stempel?), aankomst/ vertrek (2000)
    - Vereningde staten, aankomst/ vertrek (2001)
    - Turkije, aankomst/ vertrek (2002)
    - Egypte,aankomst/ vertrek (2003)
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_31854266
    Ik heb een stempel van Spanje erin. Samen met een collega/vriend ben ik naar Malaga gevlogen en daar de dienstdoende douanier gevraagd (voor de gein) of we een stempel mochten hebben. Er stond een rij mensen achter ons, dus hij zegt: "nee, er staat een rij". Dus wij stappen uit de rij en wachten tot iedereen weg is, en vragen dan opnieuw. Toen heeft ie maar stempels gezet, om van ons af te zijn
    En diezelfde collega heeft dat ook een keer gedaan in Liverpool. Op dat stempel stond dat hij max 6 maanden mocht blijven. Hij (en ik) werkten en woonden destijds in de UK en waren al langer dan die 6 maanden daar. Dus volgens die stempel was hij daar illegaal *grijns*
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:06:05 #195
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31861284
    Deze is nog vrij nieuw (nov '04) en heeft de welbekende Egyptische postzegeltjes, twee stempeltjes van Cuba (de douanemevrouw vond de eerste stempel niet mooi gelukt ) en een vette plakker van Suriname met een hele berg stempels.

Vorige pas was mooier: Kroatië, Roemenië, Turkije, een stuk of 3 van de VS, Nicaragua (blijkbaar ben ik daar nooit uitgereisd ), Venezuela (in en uit), Ecuador (in en uit), Chili (in en uit), Bolivia (in en uit), Brazilië (in en uit), Uruguay (in en uit), Argentinië (in en uit en in en uit), Peru (in en uit en in en uit en in en uit en in en uit ), Swaziland (in en uit) en de vette plakker van Zuid-Afrika met een berg stempels.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_31862627
    Paspoort 2002:

- 2x Mexico
    - 3x Curacao
    - 1x Dominicaanse Republiek
    pi_31862947
    Ik ben deze zomer bij een grenscontrole bij de Zweeds-Noorse grens vergeten om een stempel te vragen...

Ik heb nu alleen Canada (in) en USA (in)
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_31866627
    In de laatste 3 jaar in totaal 47 stempels en stickers verzameld
    pi_31866711
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:26 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
    In de laatste 3 jaar in totaal 47 stempels en stickers verzameld
    Wat voor werk doe je dan? Zo vaak op vakantie gaan kan immers niemand (geld enzo, verlof etc.).
    pi_31866738
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan? Zo vaak op vakantie gaan kan immers niemand (geld enzo, verlof etc.).
    Eigen bedrijf ( Ebay )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')