Onzin. Je kunt een laptop niet goed testen zonder dat je de licentie activeert. Je mag ook een laptop die je gebruikt hebt retourneren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:01 schreef Keiichi het volgende:
Ze kunnen het wel deels er op gooien dat je een licentie geactiveerd heb. Softwarelicenties vallen buiten het 'retour-recht'.
Waarom ben je eigenlijk niet gewoon naar de mediamarkt zelf gegaan om naar zo'n laptop te kijken en te proberen?
Je lijkt er meer van te weten. In welk artikel van welk Boek zijn die twee arresten in de Nederlandse wet overgenomen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:37 schreef jroz het volgende:
Consuwijzer zit er overigens wel eens naast. Een beter artikel over dit onderwerp is: http://blog.iusmentis.com(...)n-geen-zichttermijn/
En tja.... voorwaarden tegen de wet... Dat wint de wet. Ga nogmaals langs bij de MediaMarkt, blijf doorzeuren, en je krijgt je gelijk is mijn ervaring. mensen waarbij gezegd wordt: 'ja sorry, voorwaarden dit, voorwaarden dat', daar hoeven ze dus geen moeite voor te doen (product controleren, administratie bijwerken, etc.). Dat scheelt de MM aanzienlijk wat werk. Blijf je echter doorzeuren, dan krijg je bij de MM vaak alsnog je gelijk. Dus echt, blijf bij die balie staan totdat jij je gelijk krijgt, of stuur je product terug.
Het zijn, vrees ik, echt de arresten waar je het mee zal moeten doen. Welke wetteksten het zijn heb ik helaas niet kunnen vinden. maar de jurisprudentie zal voldoende moeten zijn...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:20 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Je lijkt er meer van te weten. In welk artikel van welk Boek zijn die twee arresten in de Nederlandse wet overgenomen?
Niets mis met de prijzen (je hebt immers laagste prijs garantie) en de service is lang niet zo slecht als sommigen denken. Dat krijg je alleen met een omzet van meer dan een miljard per jaar, dan gaat er wel eens wat mis.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:09 schreef JeMoeder het volgende:
De mediamarkt staat nou eenmaal bekend om haar verrotte service en slechte prijzen. Ik zou hier nooit iets kopen (behalve een DVD, CD of afgeprijsde game).
Hun verkoopvoorwaarden hebben geen uitzondering voor laptops of licentiegebonden producten, dus je zou dat gewoon moeten kunnen retourneren. Ik vrees dat TS te maken heeft gehad met een leidinggevende die niet zo op de hoogte is van de regels omtrent koop op afstand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:20 schreef aeque het volgende:
Ik vind consuwijzer nogal vaag over de bedenktijd. Aan de ene kant zeggen ze dat je het product NIET in gebruik mag nemen. en aan de andere kant mag je de laptop en televisie WEL aanzetten.
Met name in het geval bij een laptop. Je zou hem dus alleen mogen aanzetten en niet de stappen doorlopen zoals jij hebt gedaan. Ben bang dat de regelgeving weer eens achterblijft op innovatie.
Ik snap dat je er niet tevreden over bent en dus iets anders wilt. Aan de andere kant snap ik de winkel ook omdat jij bij hun een tweedehands(hij is gebruikt) product probeert te retouren.
Of je nu in je gelijk staat weet ik niet zeker. Want door je aankoop ben je wel akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden.
Ik hoop dat je het misschien toch voor elkaar krijgt, en in het vervolg gewoon testen in de winkel, ze bieden er tenslotte genoeg mogelijkheid toe.
Dit staat wel degelijk in hun verkoopvoorwaarden:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hun verkoopvoorwaarden hebben geen uitzondering voor laptops of licentiegebonden producten, dus je zou dat gewoon moeten kunnen retourneren. Ik vrees dat TS te maken heeft gehad met een leidinggevende die niet zo op de hoogte is van de regels omtrent koop op afstand.
De bedenktijd is er inderdaad niet om een product te buitenproportioneel te gebruiken, je mag een product wel dermate testen om te kijken of het aan je eisen voldoet.
En wat betreft de bedenk tijd, dat is dus niet waar. Je mag het product alleen aanzetten. Niet testen want dat staat gelijk aan gebruiken. En gezien het feit je bij laptops altijd eerst een korte installatie moet doen voor je aan de slag gaat, noem ik dat toch echt gebruiken.quote:11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid- en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebooks.
e. Satelliettunerpakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, luchtfilters).
Beide onzin, de eerste voorwaarden gaan om de verkoopwaarden in de winkel, niet de online voorwaarden. Het tweede wordt al ontkracht in de eerdere link van jroz. Om een laptop te proberen zal je deze toch echt eerst aan moeten zetten, dat is het risico voor de ondernemer.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:28 schreef aeque het volgende:
[..]
Dit staat wel degelijk in hun verkoopvoorwaarden:
[..]
En wat betreft de bedenk tijd, dat is dus niet waar. Je mag het product alleen aanzetten. Niet testen want dat staat gelijk aan gebruiken. En gezien het feit je bij laptops altijd eerst een korte installatie moet doen voor je aan de slag gaat, noem ik dat toch echt gebruiken.
Kan jij dan aangeven waar die twee arresten zijn opgenomen in de Nederlandse wet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Beide onzin, de eerste voorwaarden gaan om de verkoopwaarden in de winkel, niet de online voorwaarden. Het tweede wordt al ontkracht in de eerdere link van jroz. Om een laptop te proberen zal je deze toch echt eerst aan moeten zetten, dat is het risico voor de ondernemer.
De uitspraken van de rechters lijken mij helder?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:05 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Kan jij dan aangeven waar die twee arresten zijn opgenomen in de Nederlandse wet?
Een arrest is jurisprudentie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:05 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Kan jij dan aangeven waar die twee arresten zijn opgenomen in de Nederlandse wet?
En dat natuurlijk ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een arrest is jurisprudentie.
Je had beter de MM online winkel kunnen bellen om je probleem voor te leggen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:16 schreef Cucumissativus het volgende:
Vandaag telefonisch contact opgenomen met consuwijzer, met de vraag wanneer het nu testen/proberen of gebruiken is. Men kon daar geen antwoord opgeven, maar ze zoeken het uit en bellen morgen terug.
Nu ik de laptop een paar dagen heb, heb me verdiept in het probleem.
Ik snap niet dat de "hippe" Apple gebruiker met vaak een grafische achtergrond dit accepteerd van een laptop van 1250,- euro.
Apple Safari, ik zag zelf tussen Safari en Google Chrome en FireFox niet veel verschil.[ afbeelding ]
Windows[ afbeelding ]
Ik wil niet zomaar de koop ontbinden, maar er is echt iets mis wat ik onacceptabel vind.
Op het moment dat hij het in de winkel wilt retourneren zijn dus ook de winkel voorwaarden van kracht. Het tweede wordt nergens ontkracht aangezien het heel vaag wordt omschreven. Daarom is het goed dat dit wordt nagevraagd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Beide onzin, de eerste voorwaarden gaan om de verkoopwaarden in de winkel, niet de online voorwaarden. Het tweede wordt al ontkracht in de eerdere link van jroz. Om een laptop te proberen zal je deze toch echt eerst aan moeten zetten, dat is het risico voor de ondernemer.
Nee, je doet een aankoop via een webwinkel, dat je dat vervolgens in de winkel retourneert doet daar niets aan af. Het is nog steeds een koop op afstand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:32 schreef aeque het volgende:
[..]
Op het moment dat hij het in de winkel wilt retourneren zijn dus ook de winkel voorwaarden van kracht. Het tweede wordt nergens ontkracht aangezien het heel vaag wordt omschreven. Daarom is het goed dat dit wordt nagevraagd.
De meeste kans maak je om contact op te nemen met de webshop zelf. Leg het probleem en je klacht voor en vraag om een oplossing. Mijn ervaring is dat ze daar minder moeilijk doen dan in een winkel.
Als er op de webshop zo'n waarschuwing zou staan, mag je die naast je neerleggen; die heeft dan geen enkele rechtskracht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:50 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Dat van dat "aanzetten" komt mij ook bekend voor. Vroeger (misschien nog steeds) stond in de MediaMarkt Utrecht een groot bord dat retourneren/ruilen niet mogelijk was als je voor bij het activatie scherm was. Volgens mij gaat dat alleen over Windows laptop (je kan de taal dan niet veranderen). Maar als je windows herstel partitie opstart dan kan je gewoon alles terugzetten naar zoals die in de winkel was..(dus inclusief activatie).
Staat er niet zo'n waarschuwing op de webshop (misschien ergens in de voorwaarden)? Overigens heb je gewoon recht om te retourneren bij koop op afstand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij heb je wel het recht op retour zolang je niet de verzegeling van de laptop (door het open schroeven van de laptop) verbreekt. Verzegeling is in mijn ogen iets anders dan verpakking.
Je wilt de overeenkomst wel 'zomaar' verbreken. Niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Je hebt recht op ontbinding zonder opgaaf van reden.
[ Bericht 4% gewijzigd door snabbi op 30-08-2012 07:11:16 ]
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 07:03 schreef snabbi het volgende:
Burgelijk Wetboek Boek 7 artikel 46 (dat volgens mij bekend staat als wet koop op afstand)
Artikel 46 lid d sub 4 (en onder deze uitsluitingen specifiek c, waarin over verzegeling wordt gesproken)Ik had het ook al gelezen maar ze hebben het over computerprogrammatuur dus software, niet over hardware.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij heb je wel het recht op retour zolang je niet de verzegeling van de laptop (door het open schroeven van de laptop) verbreekt. Verzegeling is in mijn ogen iets anders dan verpakking.
Je wilt de overeenkomst wel 'zomaar' verbreken. Niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Je hebt recht op ontbinding zonder opgaaf van reden.
De laptop heb ik al terug in de fabrieksinsellingen, net zoals hij nieuw uit de doos komt. Maar hij is inmiddels geregistreed geraakt bij Apple. Dat is iets (zeker met mijn klacht) wat MM een Apple samen moeten oplossen.
Het laatste aanbod van MM is dat het retour kan, maar dat ik alle kosten moet betalen om hem weer verkoopbaar te maken.
![]()
Los van het feit of je laptop terug mag naar de MM, wordt een standaard 13" MacBook natuurlijk niet echt gebruikt voor grafisch werk. Die zijn, zoals je zelf al zegt, meer voor de hippe gebruiker. De functionele gebruiker zal een stapje hoger moeten gaanquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:16 schreef Cucumissativus het volgende:
Vandaag telefonisch contact opgenomen met consuwijzer, met de vraag wanneer het nu testen/proberen of gebruiken is. Men kon daar geen antwoord opgeven, maar ze zoeken het uit en bellen morgen terug.
Ik snap niet dat de "hippe" Apple gebruiker met vaak een grafische achtergrond dit accepteerd van een laptop van 1250,- euro.
Apple Safari, ik zag zelf tussen Safari en Google Chrome en FireFox niet veel verschil.[ afbeelding ]
Windows[ afbeelding ]
Ik wil niet zomaar de koop ontbinden, maar er is echt iets mis wat ik onacceptabel vind.
Dat heeft er wel degelijk mee te maken. Als hij eerst contact op had genomen met de webshop en daar de goedkeuring(schriftelijk laten na sturen) zou hebben gehad om het product in de winkel te retourneren dan was er geen probleem geweest.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, je doet een aankoop via een webwinkel, dat je dat vervolgens in de winkel retourneert doet daar niets aan af. Het is nog steeds een koop op afstand.
Ik vind niet dat dat perse iets is voor MM en Apple en dat je de kosten moet betalen is ook niet heel gek. Het product is tenslotte geactiveerd. En daarom dat je blij mag zijn dat hij überhaupt nog retour mag.quote:De laptop heb ik al terug in de fabrieksinsellingen, net zoals hij nieuw uit de doos komt. Maar hij is inmiddels geregistreed geraakt bij Apple. Dat is iets (zeker met mijn klacht) wat MM een Apple samen moeten oplossen.
Het laatste aanbod van MM is dat het retour kan, maar dat ik alle kosten moet betalen om hem weer verkoopbaar te maken.
Daar ben ik het niet mee eens. Dus als je een product in blisterverpakking koopt, maar bevalt achteraf niet, dan moet je zelf opdraaien voor de kosten? Had de fabrikant maar geen blisterverpakking moeten gebruiken, had de winkel maar geen producten met blisterverpakking moeten inkopen. Stukje bedrijfsrisico.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:49 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat heeft er wel degelijk mee te maken. Als hij eerst contact op had genomen met de webshop en daar de goedkeuring(schriftelijk laten na sturen) zou hebben gehad om het product in de winkel te retourneren dan was er geen probleem geweest.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat je hoe dan ook moet kunnen retourneren binnen 7 dagen als het product niet bevalt, maar er zijn natuurlijk grenzen.
[..]
Ik vind niet dat dat perse iets is voor MM en Apple en dat je de kosten moet betalen is ook niet heel gek. Het product is tenslotte geactiveerd. En daarom dat je blij mag zijn dat hij überhaupt nog retour mag.
Ik weet niet of je nu alleen contact hebt gehad met de winkel of ook met de webshop. Zo niet zou ik sowieso contact met hun opnemen.
Blisterverpakking versus geactiveerde laptop vind ik nogal een verschil. Ik zeg niet dat hij het moet betalen, maar ik vind het niet vreemd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:06 schreef jroz het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dus als je een product in blisterverpakking koopt, maar bevalt achteraf niet, dan moet je zelf opdraaien voor de kosten? Had de fabrikant maar geen blisterverpakking moeten gebruiken, had de winkel maar geen producten met blisterverpakking moeten inkopen. Stukje bedrijfsrisico.
Dat vind ik dan wel weer vaag, dit zou gewoon moeten kunnen.quote:Ze probeerden het bij ons ook bij een televisie via internet gekocht, het beeld viel enorm tegen, dus terug in de doos en terugbrengen: Ja maar hij is open geweest en u heeft hem zelfs aangesloten en aan gehad.
En ja, hoe kan je anders iets uitproberen dan?![]()
Eerst in een fysieke winkel bekijken?! Maar ja, dan moet je wel je luie stoel uitquote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ze probeerden het bij ons ook bij een televisie via internet gekocht, het beeld viel enorm tegen, dus terug in de doos en terugbrengen: Ja maar hij is open geweest en u heeft hem zelfs aangesloten en aan gehad.
En ja, hoe kan je anders iets uitproberen dan?![]()
Ja, want in een winkel heb je precies dezelfde lichtinval, kan je ook precies op dezelfde afstand van de tv gaan zitten en staan als thuis.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:22 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Eerst in een fysieke winkel bekijken?! Maar ja, dan moet je wel je luie stoel uit
Haha ergens heeft hij wel gelijk, je kan het beeld wel zien in de winkel maar dan nog moet je hem kunnen retourneren als hij niet bevalt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, want in een winkel heb je precies dezelfde lichtinval, kan je ook precies op dezelfde afstand van de tv gaan zitten en staan als thuis.
Lul toch niet zo debiel!
Stel je ziet bij webshop x een leuke aanbieding, moet je dan naar de stenen winkel van keten y om hem te bekijken? Wat als ze m niet hebben?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:22 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Eerst in een fysieke winkel bekijken?! Maar ja, dan moet je wel je luie stoel uit
Dat jij snel beslist betekent natuurlijk niet dat de consequenties van de miskoop altijd maar voor de aanbieder zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:42 schreef jroz het volgende:
[..]
Stel je ziet bij webshop x een leuke aanbieding, moet je dan naar de stenen winkel van keten y om hem te bekijken? Wat als ze m niet hebben?
Ooit een keer bij wehkamp een TV gekocht bij zo'n dagaanbieding, dus: snel beslist. beeld was echt ruk, dus kon gewoon retour, ze deden er niet moeilijk over. Zo hoort het te gaan.
Dat Apple meteen die laptop registreert is gewoon een fail van Apple. Dat kon TS niet weten. Hij kon die laptop niet uitproberen bij de winkel waar die hem gekocht heeft (webshop MM, wat een andere winkel is dat de stenen MM's).
Je mag het product uitproberen. Met andere woorden, je mag hem uit de verpakking halen, je mag hem even aanzetten om te kijken of die het doet, etc. In beperkte mate mag je het product dus wel degelijk gebruiken. Bij een wasmachine mag je bv ook een testwasje doen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef FredvZ het volgende:
Bij de webshop kan je wel zonder opgaaf van reden je geld terug vragen, maar daar staat ook duidelijk dat je het product niet mag gebruiken. Je hebt de laptop gebruikt, en daarmee is het geen nieuwe apparaat meer.
En dat is dus ook het enige probleem wat ze hebben bij de MM. Althans dat begrijp ik uit de posts van TS.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:23 schreef FredvZ het volgende:
Helemaal mee eens, in geval van een laptop zit je dan alleen nog met de licenties die je activeert bij het eerste keer opstarten.
Die goedkeuring zou hij helemaal niet moeten hoeven te vragen, het is zijn recht om die laptop te retourneren omdat hij via de webshop een product heeft gekocht. Dat de winkel het product weigert omdat de laptop aan geweest is is simpelweg onterecht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:49 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat heeft er wel degelijk mee te maken. Als hij eerst contact op had genomen met de webshop en daar de goedkeuring(schriftelijk laten na sturen) zou hebben gehad om het product in de winkel te retourneren dan was er geen probleem geweest.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat je hoe dan ook moet kunnen retourneren binnen 7 dagen als het product niet bevalt, maar er zijn natuurlijk grenzen.
Dat maakt dus niet uit, Media Markt stelt dat jij je product aangekocht op de webwinkel zonder probleem kan retourneren in de winkel. Ze geven daarbij geen uitzonderingen voor laptops.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef FredvZ het volgende:
Nogal wiedes dat de MM geen geld terug wil geven in de fysieke winkel, daar ben je namelijk in de gelegenheid om het product te onderzoeken.
Bij de webshop kan je wel zonder opgaaf van reden je geld terug vragen, maar daar staat ook duidelijk dat je het product niet mag gebruiken. Je hebt de laptop gebruikt, en daarmee is het geen nieuwe apparaat meer.
Je zou dit aan kunnen vechten bij de rechter, die kán je gelijk geven. Maar aan de andere kant, als die rendering zo belangrijk voor je is, waarom koop je dan in hemelsnaam een laptop zonder hem eerst bij een verkooppunt te bekijken???
Heb je dat antwoord van Consuwijzer inmiddels?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:16 schreef Cucumissativus het volgende:
Windows[ afbeelding ]
Waar wordt er geweigerd? Er wordt toch gezegd dat retouren mogelijk is? Feit blijft dat dit een Macbook is, deze registreerd zichzelf tijdens het doorlopen van de eerste stappen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die goedkeuring zou hij helemaal niet moeten hoeven te vragen, het is zijn recht om die laptop te retourneren omdat hij via de webshop een product heeft gekocht. Dat de winkel het product weigert omdat de laptop aan geweest is is simpelweg onterecht.
Dat is het ondernemersrisico wat hoort bij het online zaken doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:19 schreef aeque het volgende:
[..]
Waar wordt er geweigerd? Er wordt toch gezegd dat retouren mogelijk is? Feit blijft dat dit een Macbook is, deze registreerd zichzelf tijdens het doorlopen van de eerste stappen.
Dus het recht op retouren heeft hij nog steeds, alleen is hij nu in gebruikte staat. En dan vind ik het niet vreemd dat ze hier niet mee akkoord gaan.
Wat de MM doet met die laptop is niet mijn probleem.quote:Hoe zou jij het vinden als jij de volgende was die het toestel dan zou kopen?
Uit niets van dit blijkt dat je een computer die je hebt aangezet niet meer mag retourneren, dus het lijkt mij eigenlijk zo opgelost als je met de webshop belt.quote:Producten die zijn gekocht in de Media Markt-Webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
Uitzonderingen op de bedenktermijn (retourtermijn):
Bij abonnementen die na afsluiting direct in gaan, komt de bedenktermijn ter vervallen.
Bij CD/DVD/Games waarvan de verzegeling is verbroken, komt de bedenktermijn te vervallen.
Bij alle producten die speciaal voor u gemaakt zijn ( foto boeken en prints) , komt de bedenk termijn ter vervallen.
Wij bieden u 4 mogelijkheden voor retournering / omruil:
Via een Media Markt vestiging
U kunt uw product retourneren of omruilen in een van onze winkels . Neemt u in dit geval het product en de factuur mee. In de winkel kunt u direct het product omruilen of uw geld retour ontvangen.
Aanmelden op www.mediamarkt.nl
U kunt uw retour / omruiling aanmelden via onze website, www.mediamarkt.nl .
U ontvangt van ons per e-mail de retourlabels voor verzending van uw pakket. Vervolgens kunt u het pakket afgeven bij een postkantoor voor verzending.
Verzenden via een postkantoor
U kunt uw retourzending ook afgeven bij een postkantoor. Vult u dan het retour aantal en de gewenste actie in, op de pakbon. De ingevulde pakbon kunt u in het pakket bijvoegen.
Groot witgoed / TV 32 inch en groter
Indien uw product te groot is voor verzending via reguliere post of pakketpost (groot witgoed, TV van 32 inch en groter ) kunt u contact opnemen met ons service center op telefoonnummer 0900-mediamarkt*. Wij zullen dan een afspraak met u maken voor het kosteloos af laten halen van het product.
Retourneren of ruilen via een Media Markt vestiging heeft voordelen:
Het product kan direct worden omgeruild.
Wanneer omruil niet wenselijk is, krijgt u direct uw aankoopbedrag terug.
U hoeft niet voor verpakkingsmateriaal te zorgen om het product te verzenden en geen risico op vervoerschade of vermissing van uw product tijdens het verzenden naar Media Markt-Online.
Voorwaarden zijn:
Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw bedenktermijn gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) te retourneren.
Ik ga de laptop naar de webshop retour sturen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:11 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom heb je nou nogmaals contact opgenomen met de vestiging en niet met de website? Bel daar nou eerst eens mee, het is namelijk niet de eerste keer dat vestigingen niet goed op de hoogte zijn van koop op afstand regels. De webshop kan je bereiken op 0900 - 6334262758.
Edit: Hier nog eens de voorwaarden van retourname:
[..]
Uit niets van dit blijkt dat je een computer die je hebt aangezet niet meer mag retourneren, dus het lijkt mij eigenlijk zo opgelost als je met de webshop belt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:09 schreef Maanvis het volgende:
wow, die DT fouten zijn een backoffice manager onwaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |