Omdat ik van mening ben dat het belangrijk is om geen afbraak te doen op de voorzieningen van ouderen. Ik ben "tegen" hele grote verschillen in het loon van mensen. Tevens lijkt het mij "leuk" om te kijken wat er gebeurd wanneer de SP de "grootste" wordt. Ik vind dat je best wel wat mag afwijken van het begrotingstekort (die 3%). Het meest belangrijk wat ik vind is dat het wat mij betreft een partij met ideeën is die meedenkt met de "normale burgers". Ik vind de manier "lekker" hoe ze actie voeren en dat bevalt mij wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom is de SP voor jou precies de juiste partij?
Het begrotingstekort verder laten oplopen betekend boetes uit brussel, en hogere rente voor die tekorten en de herfinanciering van schulden. De lasten stijgen dan weer, dus wat je meer leent ben je waarschijnlijk al weer kwijt daaraan. Verder leg je de huidige problemen dan weer naar de jonge generatie, die straks geen geld hebben voor AOW, waar jij niet in wilt snijden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat het belangrijk is om geen afbraak te doen op de voorzieningen van ouderen. Ik ben "tegen" hele grote verschillen in het loon van mensen. Tevens lijkt het mij "leuk" om te kijken wat er gebeurd wanneer de SP de "grootste" wordt. Ik vind dat je best wel wat mag afwijken van het begrotingstekort (die 3%). Het meest belangrijk wat ik vind is dat het wat mij betreft een partij met ideeën is die meedenkt met de "normale burgers". Ik vind de manier "lekker" hoe ze actie voeren en dat bevalt mij wel.
Socialer worden? Nog socialer? Hoe denk je dat te financieren? En wat doe je tegen de mensen die dat maximaal misbruiken? En je wilt mensen laten kiezen, maar meer keuzevrijheid is in tegenspraak met een sterke socialere overheid die voor jou alles bepaald.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
Ik vind het zelf belangrijker dat een land als Nederland socialer wordt en geen politiestaat. Ik ben van mening dat je mensen moet kunnen laten kiezen in allerlei zaken. Ik heb tevens het gevoel dat dat bij de SP in goed overleg gebeurd.
En het geld?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat het belangrijk is om geen afbraak te doen op de voorzieningen van ouderen. Ik ben "tegen" hele grote verschillen in het loon van mensen. Tevens lijkt het mij "leuk" om te kijken wat er gebeurd wanneer de SP de "grootste" wordt. Ik vind dat je best wel wat mag afwijken van het begrotingstekort (die 3%). Het meest belangrijk wat ik vind is dat het wat mij betreft een partij met ideeën is die meedenkt met de "normale burgers". Ik vind de manier "lekker" hoe ze actie voeren en dat bevalt mij wel.
Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes, maar die neem ik voor lief. Minpuntjes zijn: doorwerken na je 65-e en ik vind het jammer dat Roemer soms te "lief" is.
Daarbij komt dat ik hem eerder een "man van het volk" vind dan Rutte. Ik ben ook niet bang dat straks mijn hele inkomen "verloren" gaat aan uitkeringstrekkers. In de afgelopen 10 jaar is er n.m.m. nog geen enkele partij geweest die daar de "controle" op heeft gekregen. Wat mij betreft doet de SP dus niks onder ten op zichte van andere partijen omdat die n.m.m. hebben gefaald in het verleden.
Ik vind het zelf belangrijker dat een land als Nederland socialer wordt en geen politiestaat. Ik ben van mening dat je mensen moet kunnen laten kiezen in allerlei zaken. Ik heb tevens het gevoel dat dat bij de SP in goed overleg gebeurd.
Bij andere partijen heb ik het idee dat het door mijn strot wordt geduwd(dat zal ook wel een reden zijn dat ik niet op hun zou stemmen). Ik zou het ook "leuk" vinden dat mensen van de VVD kant een keer "lekker" gaan lijden. Nouja lijden..dat ze lekker kunnen klagen zoals ik de afgelopen anderhalf jaar heb gedaan!
Dit is dus mijn mening waarom ik SP ga stemmen. Ik ga verder niet mijn wil opleggen bij collega's en vrienden omdat ik vaak merk dat wat je stemt nogal gevoelig ligt. Iedereen heeft er wel een mening over namelijk.
Ik heb het gevoel dat wat ik hierboven beschrijf mijn motieven zijn om SP te stemmen. Dat gevoel weegt voor mij heel zwaar. Noem het inituitie..
Nee, ik zou verstoten worden uit mijn vriendenkring. Bovendien wil ik Nederland niet kapot.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:18 schreef Spellmeista het volgende:
Halen jullie ook jullie familie en medeburgers over om op de SP te stemmen?
Je hebt toch niet de illusie dat SP stemmers dit soort feiten willen horen hoop ik? De SP stemmer wil alleen maar bevestiging van de rijken worden rijker en de armen armer en alles wat in tegenspraak daarmee is zijn leugens. Net als de PVV stemmer die eerst de moslims en nu Brussel verantwoordelijk ziet voor alles wat er mis is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
Verhaal Roemer doorgeprikt
door Paul Jansen en Wouter de Winther
DEN HAAG - SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer. Ook draait de verkiezingsbelofte dat de schoolklassen kleiner worden, door de SP-plannen juist op het tegenovergestelde uit.
Dat wijst onderzoek van De Telegraaf onder experts uit. Roemer verkondigde vorige week in een interview met het FD: „De tien procent rijksten van Nederland hebben er sinds 2007 dertig miljard bij gekregen. De tien procent armsten zijn tien miljard armer geworden. Dat kan ik niet uitleggen.”
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) „blijkt eerder het tegendeel”, aldus CBS-econoom Peter Hein van Mulligen. De tien procent laagste inkomens zagen hun totale vermogen tussen 2007 en 2011 met 17 procent stijgen (7,7 miljard), terwijl de tien procent hoogste inkomens een vermogensstijging van 1,5 procent noteerden (6,2 miljard). „Bij het gemiddelde vermogen per huishouden zien we bij de hoogste inkomens zelfs een daling en bij de laagste inkomens een stijging”, stelt de CBS’er.
Inderdaad. Armen en uitvreters zijn zielig jeweetz want ze krijgen nu nog niet genoeg gratis geld. Gelukkig gaat Roemer hier verandering in brengen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt toch niet de illusie dat SP stemmers dit soort feiten willen horen hoop ik? De SP stemmer wil alleen maar bevestiging van de rijken worden rijker en de armen armer en alles wat in tegenspraak daarmee is zijn leugens. Net als de PVV stemmer die eerst de moslims en nu Brussel verantwoordelijk ziet voor alles wat er mis is.
Hij moet alleen een nieuwe drogreden verzinnen om het af te pakken van iemand die op een andere partij stemt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. Armen en uitvreters zijn zielig jeweetz want ze krijgen nu nog niet genoeg gratis geld. Gelukkig gaat Roemer hier verandering in brengen.
Nee hoor; rijkeren zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rijker geworden dus die kunnen het leien enzow... Dat het in werkelijkheid anders is zal al die armen worst wezen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij moet alleen een nieuwe drogreden verzinnen om het af te pakken van iemand die op een andere partij stemt.
Fuck die boetes uit Brussel! Met heel Brussel hadden we in eerste instantie niks te maken moeten hebben. Overigens waar is godsamme die 3% op gebaseerd wanneer een land als Griekenland, Spanje of Portugal 1000-den miljarden krijgt. Ik zie die hele boeteclausule als een stok achter de deur van Brussel om de geldstroom te laten vloeien. Het oude spreekwoord luidt: Geld maakt niet gelukkig. Het is juist mooi wanneer mensen, ook op een zelfstandige manier hun geldzaken kunnen regelen en niet constant lopen te blaffen dat ze van de regering wat moeten hebben. Het is een feit dat heel Europa om de Euro begint te draaien en daardoor mensen zo ongelukkig worden als ze maar kunnen worden. Wat dat betreft ben ik ervoor dat mensen gelukkig worden. Van mij part wordt er voor iedereen een bedrag bijgedrukt en gaan we terug naar een situatie die "minder" is met meer inflatie. Misschien moeten we juist maar eens wat dingen gaan laten qua luxe en een wat minder "welvarend" Europa worden. Mij kan het echt niks schelen of de hele EU instort. N.m.m. heb ik niks te verliezen en straks misschien met de winst van de SP alles te winnen. Ik zeg niet dat het leven mij "niks" doet, echter laat die storm maar komen. Het wordt een keer tijd!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het begrotingstekort verder laten oplopen betekend boetes uit brussel, en hogere rente voor die tekorten en de herfinanciering van schulden. De lasten stijgen dan weer, dus wat je meer leent ben je waarschijnlijk al weer kwijt daaraan. Verder leg je de huidige problemen dan weer naar de jonge generatie, die straks geen geld hebben voor AOW, waar jij niet in wilt snijden.
Heel mooi hoor, maar er is geen goudezel die geld poept.
Financiering hiervan zal op een bepaalde manier binnen de perken moeten blijven. En net of alles maar om financiëren en bezuinigen gaat?? Het is nooit echt "superpositief" om alleen maar de bezuinigen. Er zal daar ook een middenweg in moeten worden gevonden.quote:[..]
Socialer worden? Nog socialer? Hoe denk je dat te financieren? En wat doe je tegen de mensen die dat maximaal misbruiken? En je wilt mensen laten kiezen, maar meer keuzevrijheid is in tegenspraak met een sterke socialere overheid die voor jou alles bepaald.
Sociaal democraten doen in het algemeen niet aan volksmennerij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
de SP (...) is nu gewoon een sociaaldemocratische partij.
Dit inderdaad en als ze meer willen weten over een partij dan zou ik ze wel aanraden om het partijprogramma eens door te lezen zodat ze een idee hebben waarop ze stemmen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed: ik zou nooit echt actief op jacht gaan naar "zieltjes" (voor welke partij ook).. Maar wel de standpunten van "mijn" partij uitleggen in discussies...
En dat is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer mensen niet weten waar ze op moeten stemmen dan raad ik de SP aan, ik geef dan altijd een lijstje met zeer goede argumenten waarom een stem op de SP de moeite waard is.
Heel veel tekst en onderbuik gebroddel maar geen enkel argument.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:45 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Fuck die boetes uit Brussel! Met heel Brussel hadden we in eerste instantie niks te maken moeten hebben. Overigens waar is godsamme die 3% op gebaseerd wanneer een land als Griekenland, Spanje of Portugal 1000-den miljarden krijgt. Ik zie die hele boeteclausule als een stok achter de deur van Brussel om de geldstroom te laten vloeien. Het oude spreekwoord luidt: Geld maakt niet gelukkig. Het is juist mooi wanneer mensen, ook op een zelfstandige manier hun geldzaken kunnen regelen en niet constant lopen te blaffen dat ze van de regering wat moeten hebben. Het is een feit dat heel Europa om de Euro begint te draaien en daardoor mensen zo ongelukkig worden als ze maar kunnen worden. Wat dat betreft ben ik ervoor dat mensen gelukkig worden. Van mij part wordt er voor iedereen een bedrag bijgedrukt en gaan we terug naar een situatie die "minder" is met meer inflatie. Misschien moeten we juist maar eens wat dingen gaan laten qua luxe en een wat minder "welvarend" Europa worden. Mij kan het echt niks schelen of de hele EU instort. N.m.m. heb ik niks te verliezen en straks misschien met de winst van de SP alles te winnen. Ik zeg niet dat het leven mij "niks" doet, echter laat die storm maar komen. Het wordt een keer tijd!
Gast, doe niet zo serieus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niels, wat heb jij toch een enge vriendenkring.
Serieus, je laat je vrienden toch vrij in wat ze stemmen en wat hun politieke voorkeuren zijn? Ik vind de VVD een verschrikkelijke partij die het slechtste met 90% van Nederland voorheeft, daarom ga ik nog niet VVD-stemmers mijden.
Ja, die VVD'er vond het vast niet zo'n goed idee dat we met de SP een land als China achterna gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:12 schreef Gewas het volgende:
Ik heb al 4 mensen overgehaald om SP te stemmen.
[..]
Ik heb dit 1 keer geprobeerd bij een overtuigd VVD'er. Kwam alleen maar ruzie van.
Jammerlijk genoeg een goede samenvatting van veel van de SP- en PVV-stemmersquote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt toch niet de illusie dat SP stemmers dit soort feiten willen horen hoop ik? De SP stemmer wil alleen maar bevestiging van de rijken worden rijker en de armen armer en alles wat in tegenspraak daarmee is zijn leugens. Net als de PVV stemmer die eerst de moslims en nu Brussel verantwoordelijk ziet voor alles wat er mis is.
Volgens mij snappen veel aspirant SP stemmers het idee van 'lenen' niet. Als je 100 euro uitgeeft en maar 90 euro verdient, dan moet je:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:45 schreef Spellmeista het volgende:
Financiering hiervan zal op een bepaalde manier binnen de perken moeten blijven. En net of alles maar om financiëren en bezuinigen gaat?? Het is nooit echt "superpositief" om alleen maar de bezuinigen. Er zal daar ook een middenweg in moeten worden gevonden.
Dat misplaatste superioriteitsgevoel siert een mens niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:36 schreef aardappelvlees het volgende:
Ga ik sowieso niet doen, aangezien ik wel gewoon werk.
Gelukkig lijkt de modale SP-stemmer niet op die Maaskanters of op Tokkies.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:22 schreef speknek het volgende:
[..]
En dat is?
Hoe-hoe-hoeren neuken nooit meer werken?
Je beseft toch wel dat de VVD de partij is die het meest aan volksmennerij doet. De vorige keur met de leuze "voor de rijke hardwerkende Nederlander" , nu met de leuze "handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden", hiermee suggererende dat iedereen die niet werkt hiervoor kiest. Als dat geen volksmennerij is...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Sociaal democraten doen in het algemeen niet aan volksmennerij.
Welke onpartijdige krant schrijft dit?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
Verhaal Roemer doorgeprikt
door Paul Jansen en Wouter de Winther
DEN HAAG - SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer. Ook draait de verkiezingsbelofte dat de schoolklassen kleiner worden, door de SP-plannen juist op het tegenovergestelde uit.
Dat wijst onderzoek van De Telegraaf onder experts uit. Roemer verkondigde vorige week in een interview met het FD: „De tien procent rijksten van Nederland hebben er sinds 2007 dertig miljard bij gekregen. De tien procent armsten zijn tien miljard armer geworden. Dat kan ik niet uitleggen.”
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) „blijkt eerder het tegendeel”, aldus CBS-econoom Peter Hein van Mulligen. De tien procent laagste inkomens zagen hun totale vermogen tussen 2007 en 2011 met 17 procent stijgen (7,7 miljard), terwijl de tien procent hoogste inkomens een vermogensstijging van 1,5 procent noteerden (6,2 miljard). „Bij het gemiddelde vermogen per huishouden zien we bij de hoogste inkomens zelfs een daling en bij de laagste inkomens een stijging”, stelt de CBS’er.
Probleem is dat de SP-oplossingen, door een totaal gebrek aan economisch inzicht, doorgaans niet werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt de modale SP-stemmer niet op die Maaskanters of op Tokkies.
Kort samengevat leg ik dan uit hoe de SP als eerste tal van problemen constateerde en constateert en aansneed en hoe de SP als eerste met allerlei oplossingen kwam en komt.
Moet ik even wat SP-campagneslogans voor je neerzetten?quote:Je beseft toch wel dat de VVD de partij is die het meest aan volksmennerij doet. De vorige keur met de leuze "voor de rijke hardwerkende Nederlander" , nu met de leuze "handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden", hiermee suggererende dat iedereen die niet werkt hiervoor kiest. Als dat geen volksmennerij is...
Wat je verder ook van de VVD vindt, hier moet vriend en vijand het toch over eens zijn.
Nou Bram, ik denk dat we het er dan over eens kunnen zijn dat de SP en de VVD aan elkaar gewaagd zijn. Polarisatie allom: werkenden tegen de uitkeringtrekkers?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt de modale SP-stemmer niet op die Maaskanters of op Tokkies.
Kort samengevat leg ik dan uit hoe de SP als eerste tal van problemen constateerde en constateert en aansneed en hoe de SP als eerste met allerlei oplossingen kwam en komt.
[..]
Je beseft toch wel dat de VVD de partij is die het meest aan volksmennerij doet. De vorige keur met de leuze "voor de rijke hardwerkende Nederlander" , nu met de leuze "handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden", hiermee suggererende dat iedereen die niet werkt hiervoor kiest. Als dat geen volksmennerij is...
Wat je verder ook van de VVD vindt, hier moet vriend en vijand het toch over eens zijn.
Dat die armen er veel op vooruit zijn gegaan valt nogal tegen:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nou Bram, ik denk dat we het er dan over eens kunnen zijn dat de SP en de VVD aan elkaar gewaagd zijn. Polarisatie allom: werkenden tegen de uitkeringtrekkers?
Overigens is je 'rijken'-grapje achterhaald. Onder de VVD gingen de 'arme' mensen er flink op vooruit blijkt nu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |