abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2012 @ 02:45:36 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116136179
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat zij SP wilden stemmen omdat ze Roemer zo'n 'leuke vent' vonden. Toen heb ik maar eens uitgelegd wat nou eigenlijk de standpunten van de partij zijn.

Dat hielp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 29 augustus 2012 @ 02:51:20 #52
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116136246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:28 schreef Sylvana het volgende:
Als ik SP zou gaan stemmen stopt mijn vriend met werken zegt ie :')

(aangezien ze mensen met een hoog inkomen meer belasting willen laten betalen, waardoor iedereen netto evenveel overhoudt. Dan maakt het dus niet uit of je manager of arbeider bent en heeft het ook geen nut meer om loonsverhoging te krijgen zegt ie.)

Maar nee, ook al stem ik geen SP, ik haal mensen ook niet over om op de partij waarop ik wel stem te stemmen. We discussiëren er wel over en dan mag de ander fijn zelf een keuze maken :)
Jouw vriend is vrij dom moet ik helaas zeggen.
pi_116136271
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 02:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat zij SP wilden stemmen omdat ze Roemer zo'n 'leuke vent' vonden. Toen heb ik maar eens uitgelegd wat nou eigenlijk de standpunten van de partij zijn.

Dat hielp.
:7
pi_116137360
Ik heb al 4 mensen overgehaald om SP te stemmen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 02:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer mensen niet weten waar ze op moeten stemmen dan raad ik de SP aan, ik geef dan altijd een lijstje met zeer goede argumenten waarom een stem op de SP de moeite waard is.
Ik heb dit 1 keer geprobeerd bij een overtuigd VVD'er. Kwam alleen maar ruzie van. :P
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:14:19 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116137378
SP aan het stuur, lijkt me een uitstekend idee, lekker Griekenland achterna. Worden de zomers hier ook zo warm.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116137565
Nog een SP-fan hier!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_116137620
CBS was wel duidelijk over programma vd de SP; ik vraag me alleen af wie die uitkeringen allemaal gaan betalen, aangezien de 'rijken' waar Roemer het steeds over heeft er nooit geweest zijn. Het goede nieuws is wel dat als iedereen thuis zit en 0 euro uitkering krijgt men vanzelf wel ah werk gaat.

SP is de partij voor de uitkeringtrekker geworden. En dat heet dan 'sociaal'.
pi_116137797
Bij de vorige verkiezingen heb ik iemand die PVV wilde stemmen overgehaald om SP te stemmen. Ze vond namelijk het AOW standpunt het belangrijkst. Ik heb toen uitgelegd dat dat punt bij de PVV niks waard was, en een dag na de verkiezingen kreeg ik ook nog eens keihard gelijk.
pi_116137806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:18 schreef Spellmeista het volgende:
Halen jullie ook jullie familie en medeburgers over om op de SP te stemmen?
Haha, nee.

Zou ook niet lukken trouwens, want ik ga niet met SP-shag-rokers om.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:20:49 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_116138299
quote:
Gisteren al dat kansloze idee over strategisch stemmen op de SP (met als voorbeeld dat je PVV bent), en nu het overhalen van mensen om SP te stemmen.

Waarom is de SP voor jou precies de juiste partij?
pi_116138570
Hahaha goede grap :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:57:32 #62
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_116138970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom is de SP voor jou precies de juiste partij?
Omdat ik van mening ben dat het belangrijk is om geen afbraak te doen op de voorzieningen van ouderen. Ik ben "tegen" hele grote verschillen in het loon van mensen. Tevens lijkt het mij "leuk" om te kijken wat er gebeurd wanneer de SP de "grootste" wordt. Ik vind dat je best wel wat mag afwijken van het begrotingstekort (die 3%). Het meest belangrijk wat ik vind is dat het wat mij betreft een partij met ideeën is die meedenkt met de "normale burgers". Ik vind de manier "lekker" hoe ze actie voeren en dat bevalt mij wel.

Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes, maar die neem ik voor lief. Minpuntjes zijn: doorwerken na je 65-e en ik vind het jammer dat Roemer soms te "lief" is.

Daarbij komt dat ik hem eerder een "man van het volk" vind dan Rutte. Ik ben ook niet bang dat straks mijn hele inkomen "verloren" gaat aan uitkeringstrekkers. In de afgelopen 10 jaar is er n.m.m. nog geen enkele partij geweest die daar de "controle" op heeft gekregen. Wat mij betreft doet de SP dus niks onder ten op zichte van andere partijen omdat die n.m.m. hebben gefaald in het verleden.

Ik vind het zelf belangrijker dat een land als Nederland socialer wordt en geen politiestaat. Ik ben van mening dat je mensen moet kunnen laten kiezen in allerlei zaken. Ik heb tevens het gevoel dat dat bij de SP in goed overleg gebeurd.

Bij andere partijen heb ik het idee dat het door mijn strot wordt geduwd(dat zal ook wel een reden zijn dat ik niet op hun zou stemmen). Ik zou het ook "leuk" vinden dat mensen van de VVD kant een keer "lekker" gaan lijden. Nouja lijden..dat ze lekker kunnen klagen zoals ik de afgelopen anderhalf jaar heb gedaan!

Dit is dus mijn mening waarom ik SP ga stemmen. Ik ga verder niet mijn wil opleggen bij collega's en vrienden omdat ik vaak merk dat wat je stemt nogal gevoelig ligt. Iedereen heeft er wel een mening over namelijk.

Ik heb het gevoel dat wat ik hierboven beschrijf mijn motieven zijn om SP te stemmen. Dat gevoel weegt voor mij heel zwaar. Noem het inituitie..
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:02:51 #63
45206 Pietverdriet
pi_116139093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Omdat ik van mening ben dat het belangrijk is om geen afbraak te doen op de voorzieningen van ouderen. Ik ben "tegen" hele grote verschillen in het loon van mensen. Tevens lijkt het mij "leuk" om te kijken wat er gebeurd wanneer de SP de "grootste" wordt. Ik vind dat je best wel wat mag afwijken van het begrotingstekort (die 3%). Het meest belangrijk wat ik vind is dat het wat mij betreft een partij met ideeën is die meedenkt met de "normale burgers". Ik vind de manier "lekker" hoe ze actie voeren en dat bevalt mij wel.

Het begrotingstekort verder laten oplopen betekend boetes uit brussel, en hogere rente voor die tekorten en de herfinanciering van schulden. De lasten stijgen dan weer, dus wat je meer leent ben je waarschijnlijk al weer kwijt daaraan. Verder leg je de huidige problemen dan weer naar de jonge generatie, die straks geen geld hebben voor AOW, waar jij niet in wilt snijden.
Heel mooi hoor, maar er is geen goudezel die geld poept.

quote:

Ik vind het zelf belangrijker dat een land als Nederland socialer wordt en geen politiestaat. Ik ben van mening dat je mensen moet kunnen laten kiezen in allerlei zaken. Ik heb tevens het gevoel dat dat bij de SP in goed overleg gebeurd.

Socialer worden? Nog socialer? Hoe denk je dat te financieren? En wat doe je tegen de mensen die dat maximaal misbruiken? En je wilt mensen laten kiezen, maar meer keuzevrijheid is in tegenspraak met een sterke socialere overheid die voor jou alles bepaald.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:04:02 #64
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116139119
quote:

[..]

Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes, maar die neem ik voor lief. Minpuntjes zijn: doorwerken na je 65-e en ik vind het jammer dat Roemer soms te "lief" is.

Daarbij komt dat ik hem eerder een "man van het volk" vind dan Rutte. Ik ben ook niet bang dat straks mijn hele inkomen "verloren" gaat aan uitkeringstrekkers. In de afgelopen 10 jaar is er n.m.m. nog geen enkele partij geweest die daar de "controle" op heeft gekregen. Wat mij betreft doet de SP dus niks onder ten op zichte van andere partijen omdat die n.m.m. hebben gefaald in het verleden.

Bij andere partijen heb ik het idee dat het door mijn strot wordt geduwd(dat zal ook wel een reden zijn dat ik niet op hun zou stemmen). Ik zou het ook "leuk" vinden dat mensen van de VVD kant een keer "lekker" gaan lijden. Nouja lijden..dat ze lekker kunnen klagen zoals ik de afgelopen anderhalf jaar heb gedaan!

Dit is dus mijn mening waarom ik SP ga stemmen. Ik ga verder niet mijn wil opleggen bij collega's en vrienden omdat ik vaak merk dat wat je stemt nogal gevoelig ligt. Iedereen heeft er wel een mening over namelijk.

Ik heb het gevoel dat wat ik hierboven beschrijf mijn motieven zijn om SP te stemmen. Dat gevoel weegt voor mij heel zwaar. Noem het inituitie..
En het geld?

Er is al een enorme overheid met tal van loketten en geldpotjes. Dat moet gewoon veel kleinschaliger. Zelfredzaamheid voorop, niet iedereen als klein kind behandelen. Wordt niemand beter van.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:06:20 #65
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116139176
Verhaal Roemer doorgeprikt
door Paul Jansen en Wouter de Winther
DEN HAAG - SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer. Ook draait de verkiezingsbelofte dat de schoolklassen kleiner worden, door de SP-plannen juist op het tegenovergestelde uit.

Dat wijst onderzoek van De Telegraaf onder experts uit. Roemer verkondigde vorige week in een interview met het FD: „De tien procent rijksten van Nederland hebben er sinds 2007 dertig miljard bij gekregen. De tien procent armsten zijn tien miljard armer geworden. Dat kan ik niet uitleggen.”

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) „blijkt eerder het tegendeel”, aldus CBS-econoom Peter Hein van Mulligen. De tien procent laagste inkomens zagen hun totale vermogen tussen 2007 en 2011 met 17 procent stijgen (7,7 miljard), terwijl de tien procent hoogste inkomens een vermogensstijging van 1,5 procent noteerden (6,2 miljard). „Bij het gemiddelde vermogen per huishouden zien we bij de hoogste inkomens zelfs een daling en bij de laagste inkomens een stijging”, stelt de CBS’er.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116139224
quote:
Nee, ik zou verstoten worden uit mijn vriendenkring. Bovendien wil ik Nederland niet kapot.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:09:58 #67
45206 Pietverdriet
pi_116139268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
DEN HAAG - SP-leider Roemer jokt als hij zegt dat de rijksten van Nederland de laatste jaren rijker zijn geworden en de armsten nog armer. Ook draait de verkiezingsbelofte dat de schoolklassen kleiner worden, door de SP-plannen juist op het tegenovergestelde uit.

Dat wijst onderzoek van De Telegraaf onder experts uit. Roemer verkondigde vorige week in een interview met het FD: „De tien procent rijksten van Nederland hebben er sinds 2007 dertig miljard bij gekregen. De tien procent armsten zijn tien miljard armer geworden. Dat kan ik niet uitleggen.”

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) „blijkt eerder het tegendeel”, aldus CBS-econoom Peter Hein van Mulligen. De tien procent laagste inkomens zagen hun totale vermogen tussen 2007 en 2011 met 17 procent stijgen (7,7 miljard), terwijl de tien procent hoogste inkomens een vermogensstijging van 1,5 procent noteerden (6,2 miljard). „Bij het gemiddelde vermogen per huishouden zien we bij de hoogste inkomens zelfs een daling en bij de laagste inkomens een stijging”, stelt de CBS’er.
Je hebt toch niet de illusie dat SP stemmers dit soort feiten willen horen hoop ik? De SP stemmer wil alleen maar bevestiging van de rijken worden rijker en de armen armer en alles wat in tegenspraak daarmee is zijn leugens. Net als de PVV stemmer die eerst de moslims en nu Brussel verantwoordelijk ziet voor alles wat er mis is.
pi_116139308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt toch niet de illusie dat SP stemmers dit soort feiten willen horen hoop ik? De SP stemmer wil alleen maar bevestiging van de rijken worden rijker en de armen armer en alles wat in tegenspraak daarmee is zijn leugens. Net als de PVV stemmer die eerst de moslims en nu Brussel verantwoordelijk ziet voor alles wat er mis is.
Inderdaad. Armen en uitvreters zijn zielig jeweetz want ze krijgen nu nog niet genoeg gratis geld. Gelukkig gaat Roemer hier verandering in brengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2012 10:11:53 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:12:46 #69
379943 Paper_Tiger
pi_116139345
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad. Armen en uitvreters zijn zielig jeweetz want ze krijgen nu nog niet genoeg gratis geld. Gelukkig gaat Roemer hier verandering in brengen.
Hij moet alleen een nieuwe drogreden verzinnen om het af te pakken van iemand die op een andere partij stemt.
pi_116139377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij moet alleen een nieuwe drogreden verzinnen om het af te pakken van iemand die op een andere partij stemt.
Nee hoor; rijkeren zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rijker geworden dus die kunnen het leien enzow... Dat het in werkelijkheid anders is zal al die armen worst wezen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:16:21 #71
379943 Paper_Tiger
pi_116139457
Eén van de meest onderbelichte aspecten van de razende economische crisis is, is dat zij werd veroorzaakt door de herverdeling van welvaart door overheden.

Overheden hebben de private sector verplichtingen opgelegd en schulden gemaakt om de welvaart te herverdelen. De Amerikaanse verplichting om hypotheken te verstrekken aan de armen heeft via de subprime markt geleid tot de grootste huizenbubbel ooit. In die context was lenen in zijn algemeenheid veel goedkoper en makkelijker. Krediet ging de wereld over. Burgers, bedrijven en overheden profiteerden maximaal. Toen de subprime markt in elkaar stortte viel het hele kaartenhuis in elkaar.

Overheden staken zichzelf nog verder in de schulden met economische hulp, stimulansen en nationalisaties, terwijl de inkomsten terugvielen. Die klap kwam bij Europese overheden bovenop de normale huishoudboekjes, die van zichzelf al problematisch waren omdat het gewone verdelen van welvaart al duur genoeg is.

Wie zich eerder verbaasd heeft over de keuze van overheden om zichzelf uit de crisis te lenen moet zich dan ook het volgende beseffen:

De herverdeling van welvaart is heiliger dan heilig.

Het is niet voor niets dat een sociaal democraat ieder probleem uitlegt als een herverdelingsvraagstuk. Het is niet voor niets dat Europees pacifisme “gewonnen” heeft waardoor we liever een Euro uitgeven aan een uitkering dan aan Defensie – het geld moet van het ene potje naar het andere potje. Om dezelfde reden krijgen andere concurrenten van de sociale zekerheid kritiek (EU, OS, immigratie, cultuur, PO).

De realiteit is, is dat de machtsbasis van de overheid is gelegen in de herverdeling van welvaart.

Het alternatief voor jezelf uit de crisis lenen is om de uitgaven terug te schroeven. Dat roept niet alleen weerstand op onder de bevolking en dus electoraat. De overheid verliest hiermee ook haar belangrijkste machtsbasis. De gevestigde belangen zijn zo groot, dat zelfs de kaasschaaf methode tot grote weerstand leidt.

De geschiedenis leert dat als de herverdeling van welvaart in de soep loopt, omdat de welvaart op is, dan gaan overheden over tot gevaarlijke handelingen. Meest recente voorbeelden zijn de Argentijnse overheid die Repsol heeft genationaliseerd, en de Griekse overheid die geld incasseert bij belastingfraudeverdachten en pas later hierover een rechtszaak gaat voeren over de schuldvraag en de eventuele hoogte van de boete.

Het is dus niet zo vreemd dat de Europese overheid liever de banken als crisis veroorzaker aanwijst en de eigen schulden bagatelliseert. De overheden hebben geld nodig, en wie fout is moet betalen. Sterker fout zijn is ook niet meer nodig, wie geld heeft moet betalen.

In de afgelopen jaren zijn de overheden vooral bezig geweest om zichzelf en buitenlandse overheden te redden. Hiermee hebben ze ook indirect de banken proberen te redden, want die moeten immers geld lenen aan overheden.

Dat is een vicieuze cirkel die problemen opstapelt, totdat het niet meer kan. En als het niet meer kan, komen we in een destructieve periode van deflatie terecht, en recht in je gezicht georganiseerde rooftochten van de overheden. Dan herverdelen we de crisis.
pi_116139551
Niels, wat heb jij toch een enge vriendenkring. ;)
Serieus, je laat je vrienden toch vrij in wat ze stemmen en wat hun politieke voorkeuren zijn? Ik vind de VVD een verschrikkelijke partij die het slechtste met 90% van Nederland voorheeft, daarom ga ik nog niet VVD-stemmers mijden.

Ook in deze draad blijkt helaas dat mensen een zeer verkeerd beeld hebben van de SP. De tijd dat dit een communistische partij was is al lang voorbij, het is nu gewoon een sociaaldemocratische partij. Bij geen enkele partij worden er verwijten gemaakt wat er wel niet allemaal zou gebeuren als die partij de macht krijgt. Zo zou als de VVD de macht zou krijgen de modale Nederlander heel wat minder vermogend worden ten koste van de 10% best betaalde Nederlanders. Toch is de SP de enige partij waarbij velen hier het leuk vinden om zo'n angstbeeld te schetsen.
Newsflash: ook de SP zal straks bij coalitieonderdelingen veel water bij de wijn moeten doen, net als alle andere partijen. Wat blijft er dan over? Niet nog verder de sociale zekerheid afbreken, als het goed gaat met de economie het sociale vangnet weer wat versterken, de zorg efficiënter maken (minder geld aan de strijkstok), niet op een ondoordachte wijze de ontslagbescherming afbreken en ons stelsel van sociale woningen afbreken. Dat soort dingen.
Oh, wat eng. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116140007
Ga ik sowieso niet doen, aangezien ik wel gewoon werk. En ook niet omdat dit: http://tweakers.net/nieuw(...)effing-invoeren.html
Op een berg met sneeuw enzo
Op een berg met zon wandelpad
Op een berg met skiezo
Op een berg met vrouwen die bloot lopen daar
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:45:53 #74
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_116140332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het begrotingstekort verder laten oplopen betekend boetes uit brussel, en hogere rente voor die tekorten en de herfinanciering van schulden. De lasten stijgen dan weer, dus wat je meer leent ben je waarschijnlijk al weer kwijt daaraan. Verder leg je de huidige problemen dan weer naar de jonge generatie, die straks geen geld hebben voor AOW, waar jij niet in wilt snijden.
Heel mooi hoor, maar er is geen goudezel die geld poept.
Fuck die boetes uit Brussel! Met heel Brussel hadden we in eerste instantie niks te maken moeten hebben. Overigens waar is godsamme die 3% op gebaseerd wanneer een land als Griekenland, Spanje of Portugal 1000-den miljarden krijgt. Ik zie die hele boeteclausule als een stok achter de deur van Brussel om de geldstroom te laten vloeien. Het oude spreekwoord luidt: Geld maakt niet gelukkig. Het is juist mooi wanneer mensen, ook op een zelfstandige manier hun geldzaken kunnen regelen en niet constant lopen te blaffen dat ze van de regering wat moeten hebben. Het is een feit dat heel Europa om de Euro begint te draaien en daardoor mensen zo ongelukkig worden als ze maar kunnen worden. Wat dat betreft ben ik ervoor dat mensen gelukkig worden. Van mij part wordt er voor iedereen een bedrag bijgedrukt en gaan we terug naar een situatie die "minder" is met meer inflatie. Misschien moeten we juist maar eens wat dingen gaan laten qua luxe en een wat minder "welvarend" Europa worden. Mij kan het echt niks schelen of de hele EU instort. N.m.m. heb ik niks te verliezen en straks misschien met de winst van de SP alles te winnen. Ik zeg niet dat het leven mij "niks" doet, echter laat die storm maar komen. Het wordt een keer tijd!

quote:
[..]

Socialer worden? Nog socialer? Hoe denk je dat te financieren? En wat doe je tegen de mensen die dat maximaal misbruiken? En je wilt mensen laten kiezen, maar meer keuzevrijheid is in tegenspraak met een sterke socialere overheid die voor jou alles bepaald.
Financiering hiervan zal op een bepaalde manier binnen de perken moeten blijven. En net of alles maar om financiëren en bezuinigen gaat?? Het is nooit echt "superpositief" om alleen maar de bezuinigen. Er zal daar ook een middenweg in moeten worden gevonden.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:39:42 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_116142006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
de SP (...) is nu gewoon een sociaaldemocratische partij.
Sociaal democraten doen in het algemeen niet aan volksmennerij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:41:08 #76
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116142056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed: ik zou nooit echt actief op jacht gaan naar "zieltjes" (voor welke partij ook).. Maar wel de standpunten van "mijn" partij uitleggen in discussies...
Dit inderdaad en als ze meer willen weten over een partij dan zou ik ze wel aanraden om het partijprogramma eens door te lezen zodat ze een idee hebben waarop ze stemmen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:22:02 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_116145589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 02:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wanneer mensen niet weten waar ze op moeten stemmen dan raad ik de SP aan, ik geef dan altijd een lijstje met zeer goede argumenten waarom een stem op de SP de moeite waard is.
En dat is?

Hoe-hoe-hoeren neuken nooit meer werken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:55:31 #78
45206 Pietverdriet
pi_116146794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:45 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Fuck die boetes uit Brussel! Met heel Brussel hadden we in eerste instantie niks te maken moeten hebben. Overigens waar is godsamme die 3% op gebaseerd wanneer een land als Griekenland, Spanje of Portugal 1000-den miljarden krijgt. Ik zie die hele boeteclausule als een stok achter de deur van Brussel om de geldstroom te laten vloeien. Het oude spreekwoord luidt: Geld maakt niet gelukkig. Het is juist mooi wanneer mensen, ook op een zelfstandige manier hun geldzaken kunnen regelen en niet constant lopen te blaffen dat ze van de regering wat moeten hebben. Het is een feit dat heel Europa om de Euro begint te draaien en daardoor mensen zo ongelukkig worden als ze maar kunnen worden. Wat dat betreft ben ik ervoor dat mensen gelukkig worden. Van mij part wordt er voor iedereen een bedrag bijgedrukt en gaan we terug naar een situatie die "minder" is met meer inflatie. Misschien moeten we juist maar eens wat dingen gaan laten qua luxe en een wat minder "welvarend" Europa worden. Mij kan het echt niks schelen of de hele EU instort. N.m.m. heb ik niks te verliezen en straks misschien met de winst van de SP alles te winnen. Ik zeg niet dat het leven mij "niks" doet, echter laat die storm maar komen. Het wordt een keer tijd!

Heel veel tekst en onderbuik gebroddel maar geen enkel argument.
pi_116146874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niels, wat heb jij toch een enge vriendenkring. ;)
Serieus, je laat je vrienden toch vrij in wat ze stemmen en wat hun politieke voorkeuren zijn? Ik vind de VVD een verschrikkelijke partij die het slechtste met 90% van Nederland voorheeft, daarom ga ik nog niet VVD-stemmers mijden.

Gast, doe niet zo serieus.
pi_116146928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:12 schreef Gewas het volgende:
Ik heb al 4 mensen overgehaald om SP te stemmen.

[..]

Ik heb dit 1 keer geprobeerd bij een overtuigd VVD'er. Kwam alleen maar ruzie van. :P
Ja, die VVD'er vond het vast niet zo'n goed idee dat we met de SP een land als China achterna gaan.

"Hee, laten we hier een 8-baans snelweg bouwen!"

"Waarom? Hier rijden per dag 2 auto's!"

"Boeiend! Dan is er tenminste werk!"
pi_116154232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jammerlijk genoeg een goede samenvatting van veel van de SP- en PVV-stemmers :')
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116154741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:45 schreef Spellmeista het volgende:

Financiering hiervan zal op een bepaalde manier binnen de perken moeten blijven. En net of alles maar om financiëren en bezuinigen gaat?? Het is nooit echt "superpositief" om alleen maar de bezuinigen. Er zal daar ook een middenweg in moeten worden gevonden.
Volgens mij snappen veel aspirant SP stemmers het idee van 'lenen' niet. Als je 100 euro uitgeeft en maar 90 euro verdient, dan moet je:

- 10 euro minder uitgeven
of
- 10 euro lenen

Nu hebben we de afgelopen tientallen jaren (sinds de jaren 70) alleen maar geleend.
We verdienen inmiddels meer dan die 90 euro, maar we hebben er ook nog 's meer dan 90 euro bijgeleend.
Nu zijn onze vaste kosten nog veel hoger gestegen en lopen onze inkomsten terug. Dus, wat gaan we doen?

De SP stelt voor om meer geld uit te geven en minder mensen te motiveren om te werken (CBS: 500.000 meer werklozen dan bijv. de VVD, dankzij hogere uitkeringen). Dan kun je zeggen dat bezuinigen 'a-sociaal' is, maar ik vind het nogal aso voor mijn kinderen dat ik ze opzadel met de schuld van hun (werkloze) opa's en oma's. Ik zou willen dat die opa's en oma's dat ook met me eens werden en stoppen met klagen welk onrecht ze aangedaan wordt. Hoewel investeren soms een crisis kan ombuigen is er een moment waarop je schuld zo uit balans is gegroeid met je inkomsten dat je AL je geld nodig gaat hebben om je schulden te financieren. Dat moment is akelig dichtbij.

De EU ziet er overigens alleen maar op toe dat de balans tussen inkomsten en uitgaven terug komt - is blijkbaar nodig als ik de SP-ers zoal beluister. Misschien moet eerst de geldkraan dicht en een Griekenlandje plaatsvinden voor iedereen dit ook doorkrijgt.
pi_116158491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:36 schreef aardappelvlees het volgende:
Ga ik sowieso niet doen, aangezien ik wel gewoon werk.
Dat misplaatste superioriteitsgevoel siert een mens niet.
#NoDAPL
pi_116158606
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:22 schreef speknek het volgende:

[..]

En dat is?

Hoe-hoe-hoeren neuken nooit meer werken?
Gelukkig lijkt de modale SP-stemmer niet op die Maaskanters of op Tokkies.
Kort samengevat leg ik dan uit hoe de SP als eerste tal van problemen constateerde en constateert en aansneed en hoe de SP als eerste met allerlei oplossingen kwam en komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Sociaal democraten doen in het algemeen niet aan volksmennerij.
Je beseft toch wel dat de VVD de partij is die het meest aan volksmennerij doet. De vorige keur met de leuze "voor de rijke hardwerkende Nederlander" , nu met de leuze "handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden", hiermee suggererende dat iedereen die niet werkt hiervoor kiest. Als dat geen volksmennerij is...
Wat je verder ook van de VVD vindt, hier moet vriend en vijand het toch over eens zijn.
#NoDAPL
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:15:31 #85
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116158750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

Welke onpartijdige krant schrijft dit? :') Roemer wordt kapot gemaakt door de media!
pi_116158946
Boehoe, de media zijn iets minder enthousiast over Roemer dan 2 jaar geleden :')

Hoge bomen vangen veel wind, Rutte krijgt ook altijd behoorlijk wat kritiek over zich heen, dat krijg je gewoon als je behoort tot de bekendere politici. Samsom zal ook wel wat meer onder de loep worden genomen nu de PvdA stijgt in de peilingen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:31:30 #87
45206 Pietverdriet
pi_116159401
Heerlijk hoe mijn voorspelling uitkomt, de SP is te vroeg gepiekt, ze gillen achteruit.
pi_116160236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kort samengevat leg ik dan uit hoe de SP als eerste tal van problemen constateerde en constateert en aansneed en hoe de SP als eerste met allerlei oplossingen kwam en komt.
Probleem is dat de SP-oplossingen, door een totaal gebrek aan economisch inzicht, doorgaans niet werken.

quote:
Je beseft toch wel dat de VVD de partij is die het meest aan volksmennerij doet. De vorige keur met de leuze "voor de rijke hardwerkende Nederlander" , nu met de leuze "handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden", hiermee suggererende dat iedereen die niet werkt hiervoor kiest. Als dat geen volksmennerij is...
Wat je verder ook van de VVD vindt, hier moet vriend en vijand het toch over eens zijn.
Moet ik even wat SP-campagneslogans voor je neerzetten?
pi_116161258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Nou Bram, ik denk dat we het er dan over eens kunnen zijn dat de SP en de VVD aan elkaar gewaagd zijn. Polarisatie allom: werkenden tegen de uitkeringtrekkers?

Overigens is je 'rijken'-grapje achterhaald. Onder de VVD gingen de 'arme' mensen er flink op vooruit blijkt nu.
pi_116162094
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou Bram, ik denk dat we het er dan over eens kunnen zijn dat de SP en de VVD aan elkaar gewaagd zijn. Polarisatie allom: werkenden tegen de uitkeringtrekkers?

Overigens is je 'rijken'-grapje achterhaald. Onder de VVD gingen de 'arme' mensen er flink op vooruit blijkt nu.
Dat die armen er veel op vooruit zijn gegaan valt nogal tegen:
http://statline.cbs.nl/St(...)=G2,T&STB=G1,G3&VW=T

Het totale vermogen is in het eerste deciel inderdaad toegenomen maar daar profiteren erg weinig mensen in die groep van, 50% had in 2007 een vermogen van 1000 euro in in 2011 nog steeds. De mensen die meer vermogen kregen in die groep zijn een apart verhaal want het zijn mensen met een erg laag inkomen maar relatief groot vermogen, waarschijnlijk zaten die in de jaren daarvoor niet in de eerste groep. Dat kun je zien aan de percentiel verdeling in die statistiek maar ook aan het gegeven dat het vermogen in de eerste groep hoger is dan in de tweede groep die dus een hoger inkomen hebben. Bij de tweede en derde groep is het gemiddelde vermogen ook niet toegenomen.
pi_116164240
Cijfers zijn multi interpretabel, maar, in tegenstelling tot het sentiment gaat het over de hele breedte op zich vooruit. Kan ook een veeg teken zijn, zo stel ik zelf al tijdje grote aankopen uit en sparen we ons suf. Dat geld geven we dus niet uit.
pi_116175668
quote:
Waaruit blijkt dat volgens jou?

quote:
Misschien. Het erge van de VVD is dat de VVD doet alsof het de belangen behartigt van de hardwerkende Nederlanders terwijl het de belangen behartigt van de rijken.
#NoDAPL
  donderdag 30 augustus 2012 @ 05:01:05 #93
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_116176614
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:28 schreef Sylvana het volgende:
Als ik SP zou gaan stemmen stopt mijn vriend met werken zegt ie :')

(aangezien ze mensen met een hoog inkomen meer belasting willen laten betalen, waardoor iedereen netto evenveel overhoudt. Dan maakt het dus niet uit of je manager of arbeider bent en heeft het ook geen nut meer om loonsverhoging te krijgen zegt ie.)

Maar nee, ook al stem ik geen SP, ik haal mensen ook niet over om op de partij waarop ik wel stem te stemmen. We discussiëren er wel over en dan mag de ander fijn zelf een keuze maken :)
Kortzichtige reactie. Sterk overtrokken. Of je vriend is zo eentje, die domweg in de mooie praatjes en bangmakerij trapt van de rechtse beweging.

En nu mijn antwoord op de vraag: "ik heb gelukkig al een hele verstandige en sociale familie". ^O^
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
pi_116176685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:23 schreef robin007bond het volgende:
Natuurlijk niet.

Als SP mijn voorkeur zou hebben, dan zou ik er denk ik ook niet voor uitkomen. Wat zullen mensen wel niet van je denken?
Dat krijg je als je niet de zelfkennis hebt om uit te leggen wie je bent en waar jij voor staat.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 30 augustus 2012 @ 06:35:38 #95
45206 Pietverdriet
pi_116176806
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 05:01 schreef Babbelegoegje het volgende:

En nu mijn antwoord op de vraag: "ik heb gelukkig al een hele verstandige en sociale familie". ^O^
Als ze verstandig waren zouden ze de noodzaak inzien van goed met geld omgaan en het nut van anticonceptie
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:16:18 #96
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_116178206
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe mijn voorspelling uitkomt, de SP is te vroeg gepiekt, ze gillen achteruit.
Lach maar niet te vroeg of je doet je naam straks nog eer aan :P
pi_116179915
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:24 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Volgens mij gaf Wilders in het premiersdebat aan dat niet te willen :')
Schandalig trouwens dat 2 van zulke partijen mogen rekenen op 1/3 van de stemmen in Nederland :')
Het zegt gewoon boekdelen over het vertrouwen dat mensen hebben in de politiek.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:42:20 #98
45206 Pietverdriet
pi_116180112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:16 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Lach maar niet te vroeg of je doet je naam straks nog eer aan :P
Ik woon niet in Nederland, ik lach me gek als jullie straks zuchten onder een Socialistische Junta.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:43:11 #99
45206 Pietverdriet
pi_116180130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het zegt gewoon boekdelen over het vertrouwen dat mensen hebben in de politiek.
Vooral over hun begrip van politiek, en over hoe ze zich behandeld voelen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:50:11 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_116180303
Vooral hoe egocentrisch ze in het leven staan. Ik wil nu mijn uitkering/stufi/aow/lage ziektekosten die alles dekken. Ik weet wel dat het niet te betalen is, maar ze graaien het maar bij anderen weg en zo niet, na ons de zondvloed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')